Ik vraag me af of het zelfs dat is. De muziek die Nederland inzendt is nooit wat er in Nederland écht populair is, hooguit dat het dat wordt omdat het ingezonden is. En in Verweggistan luisteren ze vast ook niet de hele dag lokale volksmuziek met een snoeihard drum and bass-refrein.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:47 schreef Moody het volgende:
[..]
Ben het met je eens hoor (ben verstandig nu). Maar het Songfestival geeft wel een inzage op wat in andere landen populair is. Je moet het zien als een onderzoeksobject en niet proberen goede nummers te ontdekken, want die zijn er niet.
Ik hoor het.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:41 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja, wordt gewoon simpele pop-rock na wat nummertjes, met als dieptepunt de afsluiter, manmanman.
Je kan moeilijk zeggen dat de Toppers niet populair zijn in Nederland. Hele volksstammen komen daarop af.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het zelfs dat is. De muziek die Nederland inzendt is nooit wat er in Nederland écht populair is, hooguit dat het dat wordt omdat het ingezonden is. En in Verweggistan luisteren ze vast ook niet de hele dag lokale volksmuziek met een snoeihard drum and bass-refrein.
Nou... als je de nederlandse inzendingen ziet als inzage in wat in nederland populair is?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:47 schreef Moody het volgende:
Ben het met je eens hoor (ben verstandig nu). Maar het Songfestival geeft wel een inzage op wat in andere landen populair is. Je moet het zien als een onderzoeksobject en niet proberen goede nummers te ontdekken, want die zijn er niet.
Maar de populairste muziek is niet Nederlands.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:50 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je kan moeilijk zeggen dat de Toppers niet populair zijn in Nederland. Hele volksstammen komen daarop af.
Sieneke en de 3JS zijn wel de doorsnee muzieksmaak van Nederland hoor. Hoe erg het ook is.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het zelfs dat is. De muziek die Nederland inzendt is nooit wat er in Nederland écht populair is, hooguit dat het dat wordt omdat het ingezonden is. En in Verweggistan luisteren ze vast ook niet de hele dag lokale volksmuziek met een snoeihard drum and bass-refrein.
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:52 schreef Moody het volgende:
[..]
Sieneke en de 3JS zijn wel de doorsnee muzieksmaak van Nederland hoor. Hoe erg het ook is.
Er komen jaarlijks honderdduizenden Nederlanders naar de Arena om de Toppers te zien. Jan Smit en Marco Borsato hebben de meeste albums verkocht in de afgelopen x jaar.
Face it
Ja sommige nummers hebben zelfs van die elektronische dance-drumsquote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:50 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik hoor het.
Het eind van Weight of Love bevalt me ook niet. Veel te gezocht.
Ze zijn wel diep gezonken zeg. Vrijwel alle voorgaande albums waren best aardig tot vrij goed.
Vooral tijdens tentamens heb ik het.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
JaTerwijl je je op hele andere dingen moet focussen de hele tijd hetzelfde zinnetje
De Toppers hebben toch wel (halve) hits gehad? En een Jeroen van der Boom had met "Jij bent zo" ook een nummer 1 hit.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar de populairste muziek is niet Nederlands.
The Black Keys?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:54 schreef Moody het volgende:
Oei wat is dit slecht zeg. Waarom luister ik nog?
Misschien kan hij een Muziek 2.0 maken en daarmee naar het Songfestival gaan.quote:
92,6% van Marco's nummers zijn covers. Daarmee heeft hij 54 miljoen binnengeharkt (gokje).quote:
Marco Borsato is zijn hele vermogen kwijtquote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:56 schreef Moody het volgende:
[..]
92,6% van Marco's nummers zijn covers. Daarmee heeft hij 54 miljoen binnengeharkt (gokje).
Wie van ons heeft een goede stem? Dan gaan we geld verdienen
Hij had het beter bij het coveren van (Italiaanse) nummers kunnen houden, de laatste jaren maakt hij niet veel soeps meer.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:56 schreef Moody het volgende:
[..]
92,6% van Marco's nummers zijn covers. Daarmee heeft hij 54 miljoen binnengeharkt (gokje).
Wie van ons heeft een goede stem? Dan gaan we geld verdienen
Nouja, Ewbank eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij had het beter bij het coveren van (Italiaanse) nummers kunnen houden, de laatste jaren maakt hij niet veel soeps meer.
2009.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Marco Borsato is zijn hele vermogen kwijt
Check deze lijstquote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:57 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij had het beter bij het coveren van (Italiaanse) nummers kunnen houden, de laatste jaren maakt hij niet veel soeps meer.
Jep.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:58 schreef Norrage het volgende:
Ik kan inderdaad geen goed zelf-bedacht nummer van hem bedenken. Is Leef niet meer voor jou ook een cover?
Ik leef niet meer voor jou (een cover van Cervo a Primavera van Riccardo Cocciante)quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:58 schreef Norrage het volgende:
Ik kan inderdaad geen goed zelf-bedacht nummer van hem bedenken. Is Leef niet meer voor jou ook een cover?
Ongelofelijk. Dat iemand een hele carrière op kan bouwen door liedjes van anderen te vertalen en altijd doet alsof het zijn eigen werk is.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:58 schreef Moody het volgende:
[..]
Check deze lijst
http://www.whosampled.com/Marco-Borsato/covers/
Wat gênant zeg
ehm, dat is onzin natuurlijk.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:01 schreef Tchock het volgende:
en altijd doet alsof het zijn eigen werk is.
Ik bedacht me al dat ik dat moest nuanceren. Hij zegt niet expliciet dat hij het zelf geschreven heeft en het is ook echt geen plagiaat of zo, maar het is wel zo dat hij doet alsof hij liedjesschrijver is, altijd praat over zijn eigen muziek alsof hij die zelf geschreven heeft (eventueel met hulp). Terwijl hij niets meer is dan een bruiloftbandje met meer geld.quote:
Ik kan zwaar niet omgaan met dat lied. Komt inderdaad letterlijk iedere uitvaart voorbij. Samen met Time to Say Goodbye.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:02 schreef Moody het volgende:
Afscheid nemen bestaat niet is toch wel van hem/Ewbank?
Dat nummer is vele duizenden malen gedraaid bij uitvaarten. Zou geweldig zijn wanneer dat geld naar een Italiaan zou gaan
Dat was in die tijd ook volkomen normaal. 9/10 hits uit de jaren '60 zijn geschreven door een andere band.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:04 schreef ranja het volgende:
Verder zijn er zat artiesten die alleen covers opnemen; ik noem een Joe Cocker...
of door anderen geschreven liedjes, vooal in de 60s en 70s waren er natuurlijk complete hitfabrieken waar mensen elke dag om 9 uur op kantoor kwamen, 5 hits schreven en dan om 5 uur naar huis gingen
Niet vervelend bedoeld, maar dat is ook zo cliché als watquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:07 schreef Kerftminister het volgende:
Bij mijn stiefopa laatst speelden ze Dust in the Wind, dat was niet verkeerd.![]()
en waarom zou dat nu dan ineens zo erg zijnquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:07 schreef Tchock het volgende:
Dat was in die tijd ook volkomen normaal. 9/10 hits uit de jaren '60 zijn geschreven door een andere band.
Joh, maar van die clichénummers is dat nog een aardige als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet vervelend bedoeld, maar dat is ook zo cliché als watZou trouwens niet weten wat ze bij mij moeten draaien. Gooi de top 5 van Last.fm maar aan of zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |