Maar het is toch gewoon een onderdeel van "de muziek". Toegegeven, er is weinig moois gemaakt voor het Songfestival, maar het is muziek...en het gaat over meningen....iets waar je semi-professioneel mee bezig bent toch?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik boycot het songfestival al jaren, en zeker nadat heel Nederland vorig jara over dat tenenkrommende kutte nummer van Anouk viel.
Dit is al de laatste jaren steeds minder van toepassing.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:35 schreef Tchock het volgende:
Ik vind het Songfestival absurd. Een aaneenschakeling van verschrikkelijke kitschmuziek met een zeldzame parel dat vervolgens beslist wordt door stemmen puur gebaseerd op populariteitsvoorkeur en landenpolitiek.
Nee, niets voor mij. Ik snap echt niet waarom een kleine vijf miljoen mensen daar naar kijken elk jaar.
Ik vind zo'n halve finale nog wel te behappen. Die 16 liedjes rammen ze er zo doorheen. De finale is een ramp: de liedjes heb je bijna allemaal al een keer gezien en het duurt verschrikkelijk langquote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:35 schreef Tchock het volgende:
Ik vind het Songfestival absurd. Een aaneenschakeling van verschrikkelijke kitschmuziek met een zeldzame parel dat vervolgens beslist wordt door stemmen puur gebaseerd op populariteitsvoorkeur en landenpolitiek.
Nee, niets voor mij. Ik snap echt niet waarom een kleine vijf miljoen mensen daar naar kijken elk jaar.
Ik heb het vroeger wel gekeken, misschien is mijn mening achterhaald. Blijft de afschuwelijke muziek staan. En 'steeds minder' suggereert niet bepaald dat het voorbij is.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:36 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Dit is al de laatste jaren steeds minder van toepassing.
Maar staat de top-40 ook niet vol met afschuwelijke muziek? Wat dat betreft is het gewoon een weerspiegeling van de muzieksmaak anno nu.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb het vroeger wel gekeken, misschien is mijn mening achterhaald. Blijft de afschuwelijke muziek staan. En 'steeds minder' suggereert niet bepaald dat het voorbij is.
Op de een of andere manier kan ik er altijd wel van genieten.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:35 schreef Tchock het volgende:
O ja, die.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Op de een of andere manier kan ik er altijd wel van genieten.
Dit was het hoogtepunt vorig jaar.Schaterlachend voor de tv gezeten.
Ja, wordt gewoon simpele pop-rock na wat nummertjes, met als dieptepunt de afsluiter, manmanman.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:40 schreef Moody het volgende:
Nieuwe Black Keys begint heel aardig. Het wordt dus minder straks?
Niet per se mee eens. Ik kan je geen concrete voorbeelden geven maar ik heb vorig jaar een stukje gekeken en het uit frustratie afgezet. Het is nóg grotesker en slechter. De top 40 is niet muzikaal erg hoogstaand, maar afgezien van de incidentele flater is het nog muziek waar je je van voor kunt stellen dat het populair is. Catchy, voorspelbaar, meezingbaar, vrolijk.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:38 schreef Moody het volgende:
[..]
Maar staat de top-40 ook niet vol met afschuwelijke muziek? Wat dat betreft is het gewoon een weerspiegeling van de muzieksmaak anno nu.
Glennis Grace haar reactie was ook leuk. Maar die mag ik sowieso niet.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik kan ook altijd wel genieten van de Nederlanders die zichzelf overschatten. Zoals een paar jaar terug de 3JS met een of ander afschuwelijk kutliedje (duh) die ontzettend BOOS en VERONTWAARDIGD waren dat ze de finale niet haalden. "Ons liedje was veel beter dan die van een paar andere landen die wel in de finale staan.![]()
"
tenzij jij een andere smaak hebt dan kerftmeisterquote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:40 schreef Moody het volgende:
Nieuwe Black Keys begint heel aardig. Het wordt dus minder straks?
Lena vind ik niet slecht, maar qua zang lijkt ze Kate Nash te willen kopiëren.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:41 schreef ranja het volgende:
Ik vind er toch bijna elk jaar wel iets tussen wat me aanspreekt. Vaak niet de winnaar trouwens, sterker vaak niet eens een die door de voorronde komt![]()
Maar een paar jaar geleden wel de duitse Lena, die heeft toch echt wel gave nummers. Deed 2x mee, won de 1e keer maar het nummer van de 2e keer vond ik nog beter
Ja, 3JS, Sieneke en al die andere bagger slaat nergens op. Nederland heeft zichzelf belachelijk gemaakt door muziek in te sturen die de geestelijk minder bedeelden in dit land mooi vinden (lees: alle artiesten die optreden in Life & Cooking).quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik kan ook altijd wel genieten van de Nederlanders die zichzelf overschatten. Zoals een paar jaar terug de 3JS met een of ander afschuwelijk kutliedje (duh) die ontzettend BOOS en VERONTWAARDIGD waren dat ze de finale niet haalden. "Ons liedje was veel beter dan die van een paar andere landen die wel in de finale staan.![]()
"
Nou, vooral door de Tros. Die moest zonodig nederlandse muziek die helemaal toegespitst was op wat europa wil horen sturen. Nou, niemand wilde dat horen zelfs in nederland nietquote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:43 schreef Moody het volgende:
Ja, 3JS, Sieneke en al die andere bagger slaat nergens op. Nederland heeft zichzelf belachelijk gemaakt door muziek in te sturen die de geestelijk minder bedeelden in dit land mooi vinden (lees: alle artiesten die optreden in Life & Cooking).
Hoe komt dat?
Regelmatig ja.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:45 schreef Tchock het volgende:
Ik was overigens de hele avond op een evenement waar ik absoluut geen muziek kon luisteren en ik had vanaf een uur of acht constant dit in mijn hoofd. IrritantEn een genot als je het dan aan kunt zetten
Hebben jullie dat ook wel eens?Dat je ineens een bepaald nummer moet horen en het extreem frustrerend is als dat niet kan?
Eens!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Sieneke was ook fenomenaal. Dankzij Sieneke hebben we deze smiley:
[ afbeelding ]
Sieneke en Vader Abraham, bedankt.
Ach, sienke vond ik nog 10x minder erg dan de 3j's en de toppersquote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Sieneke was ook fenomenaal. Dankzij Sieneke hebben we deze smiley:
[ afbeelding ]
Sieneke en Vader Abraham, bedankt.
Jaquote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:46 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Regelmatig ja.
Vaak zijn het dat nummers die ik niet volledig ken, waardoor ik telkens dezelfde regel blijf herhalen.
Ben het met je eens hoor (ben verstandig nuquote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet per se mee eens. Ik kan je geen concrete voorbeelden geven maar ik heb vorig jaar een stukje gekeken en het uit frustratie afgezet. Het is nóg grotesker en slechter. De top 40 is niet muzikaal erg hoogstaand, maar afgezien van de incidentele flater is het nog muziek waar je je van voor kunt stellen dat het populair is. Catchy, voorspelbaar, meezingbaar, vrolijk.
Songfestivalmuziek is alle slechte dingen van de top 40 zonder de "meevallers". Catchy maar vervelend, chaotisch en vals, enzovoorts enzovoorts. Muziek die het, zelfs in de top 40, niet zou redden. En dat zegt nogal wat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |