Grinderman, No More Shall we Part en Push the Sky Away.quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:36 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Welke heb je nog meer geprobeerd?
Birthday Party en Grinderman vind zelf ook niet zo heel boeiend (net als veel van zijn eigen-platen eigenlijk), maar bij 'Abattoir Blues / The Lyre of Orpheus' viel wel vrij snel het kwartje
Dit nummer opende b.v. bij mij de deuren voor Tom Waits (Die ik al wel kende, maar nadat ik deze potten en pannen percussie heel erg begon te waarderen, kreeg ik ineens heel erg zin om Tom weer een kans te geven en met succesDie draai ik ook veel vaker dan Nick)
Nee. Bij mij gaat het zoquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:51 schreef DO2 het volgende:
Als ik 'n reeks van Dirkjan stripjes lees gaat het ongeveer zo:
.
-
.
-
.
-.
-
.
-
.
-
.
-
.
-
.
-
.
-
.
-
.
-
.
Etc...
Dat is de Evert Kwok reeksquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:51 schreef DO2 het volgende:
Als ik 'n reeks van Dirkjan stripjes lees gaat het ongeveer zo:
.
-
.
-
.
-.
-
.
-
.
-
.
-
.
-
.
-
.
-
.
-
.
-
.
Etc...
Van Nick Cave vind ik die over God en Jezes gaat wel tof. Hoe heet dat album ook al weer? Zoetsappig is die allerminst.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:00 schreef Norrage het volgende:
Je noemt al die zoetsappige NC albums. Hij moet juist de harde proberen, hij vind overduidelijk die zoete meuk niet leuk. Want dat zijn Push The Sky Away en No more SHall We Part.
Probeer eens Let Love In, of Tender Prey ofzo.
God and Jezes in tha house heet die.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Van Nick Cave vind ik die over God en Jezes gaat wel tof. Hoe heet dat album ook al weer? Zoetsappig is die allerminst.
Ik zit al een tijdje vast bij The Clash. Niet doorheen te komen dat oude werk, ik vind volgens mij letterlijk alleen London Calling tof en ik heb de hele discografiequote:Op woensdag 7 mei 2014 20:10 schreef Norrage het volgende:
Waar is Tchock eigenlijk in zijn alfabet-luisteren?
Ik vind de Boatman's Call een mooi album, maar wel lichtelijk saai. He Tchock? Het was het album waarmee ik Nick Cave ontdekte, maar luister het nooit meer.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:04 schreef DO2 het volgende:
Da's ook een optie, Norrage.
Maar ik vind de The Boatman's Call persoonlijk wel veel interessanter dan de albums die al genoemd zijn.
En dat duet met dingetjequote:Op woensdag 7 mei 2014 21:14 schreef Tchock het volgende:
Ik vind Grinderman geen reet aan, Push the Sky Away prachtig en buiten dat red ik me prima met een best-of.
Wel een van de allerbeste live-acts die ik ooit gezien heb. Drie keer zelfs
Ik vind eigenlijk alleen hun eerste album wel ok... rest erg wisselvallig.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zit al een tijdje vast bij The Clash. Niet doorheen te komen dat oude werk, ik vind volgens mij letterlijk alleen London Calling tof en ik heb de hele discografie
Ik ben helemaal niet zo'n liefhebber van punk dus waarom ik ooit 5,5 uur The Clash heb binnengehaaldquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:16 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk alleen hun eerste album wel ok... rest erg wisselvallig.
Vind het wel lachenquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet zo'n liefhebber van punk dus waarom ik ooit 5,5 uur The Clash heb binnengehaald![]()
Niet dat het verder heel vervelende muziek is, ik vind er gewoon niets aan.
Ik vind Shandinista of hoe die ook heet nog goed goed. Maar verder kan ik me vinden in je mening.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zit al een tijdje vast bij The Clash. Niet doorheen te komen dat oude werk, ik vind volgens mij letterlijk alleen London Calling tof en ik heb de hele discografie
London Calling wordt algemeen gezien als een van de beste albums ooit, die is echt niet ondergewaardeerd.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Vind het wel lachenVooral London Calling en dat album daarvoor. Heb het idee dat het allemaal wat ondergewaardeerd wordt.
u bent welkomquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik wil Moody bedanken voor zijn ultieme tip: Fuyichi and Miyagi (met betere spelling) en Ranja (in iets mindere mate, want wel goed, maar net iets minder speciaal) voor controller.controller.
Muziek ontdekken. Misschien komen er wel parels langs zometeen en moet ik mijn hele mening over The Clash bijstellen. Ik hoop het.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:20 schreef DO2 het volgende:
De eerste 3 albums van The Clash zijn goed tot briljant. De rest mag je vergeten.
En als je er niets mee hebt, dan moet je jezelf misschien gaan afvragen waar je in vredesnaam mee bezig bent, T.
Dit is payback Tchock. Voor al die keren dat ik leuke maar geen goede dingen zeg.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:22 schreef Tchock het volgende:
Lieve mensen, omdat ik één keer iets heb gezegd over Norrages gebruik van het woord 'saai' hoeven jullie niet elke keer dat het woord valt je bij mij te verontschuldigenZeker niet als je het letterlijk en negatief bedoelt
Bij Marquee Moon gedaan, wat vaag zeg.quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:02 schreef Tchock het volgende:
Dit is zo cool
http://labs.echonest.com/Uploader/index.html
The Infinite Jukebox laat je een nummer importeren en berekent dan allerlei dwarsverbanden binnen het nummer, stukken die hetzelfde klinken. Daarmee wordt een soort matrix gemaakt waardoor het nummer eeuwig kan worden afgespeeld, wisselend tussen die verschillende verbanden
Payback? Omdat ik iets heb gezegd over hoe jij 'saai' weet te verdraaien tot een positieve term mag niemand meer saai zeggen zonder aan mij te denken?quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dit is payback Tchock. Voor al die keren dat ik leuke maar geen goede dingen zeg.
Niet zo fel manquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Payback? Omdat ik iets heb gezegd over hoe jij 'saai' weet te verdraaien tot een positieve term mag niemand meer saai zeggen zonder aan mij te denken?
Nou ja, daar kan ik ook wel mee leven eigenlijk. Als je maar geen verband suggereert.
Vind ik leukquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:26 schreef Norrage het volgende:
Ik weet niet wat de reden is dat de anderen zich verontschuldigen, maar ik moet elke kans proberen te grijpen ook al slaat het nergens op.
Hmm ok, al wil experimenteel niet per definitie zeggen dat ik iets waardeer.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:23 schreef Norrage het volgende:
Ik denk dan dat je Let Love In wel kan waarderen, Kerft. Dat is zijn meest experimentele zou ik zeggen, met gekke belletjes, harde rockers, mooie ballads en vage shit.
Die staat hier ook al even klaar, ga ik na Brody Dalle eens doen. Fijn album trouwens van Brody Dalle, een van de betere van het jaar.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:28 schreef DO2 het volgende:
Ik ben dankzij jou weer helemaal terug in de post-punk hoek, Kerft,.
Pere Ubu is momenteel weer erg hot, hier.
Welkom u bentquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:22 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik wil Moody bedanken voor zijn ultieme tip: Fuyichi and Miyagi (met betere spelling) en Ranja (in iets mindere mate, want wel goed, maar net iets minder speciaal) voor controller.controller.
Trollenkoning ben je ook.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:28 schreef DO2 het volgende:
Ik ben dankzij jou weer helemaal terug in de post-punk hoek, Kerft,.
Pere Ubu is momenteel weer erg hot, hier.
Ja maar het is zijn veelzijdigste werk (naja, naast Abattoir blues en zo) en wel erg muzikaal.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:28 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hmm ok, al wil experimenteel niet per definitie zeggen dat ik iets waardeer.
Die tool werkt trouwens totaal niet bij All Caps, irritant nummer wordt het daarvan, eens met tricot proberen dan.
Karma Police werkt wel goed maar het is nogal een aanslag op je brein omdat elke keer de lyrics veranderenquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:28 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hmm ok, al wil experimenteel niet per definitie zeggen dat ik iets waardeer.
Die tool werkt trouwens totaal niet bij All Caps, irritant nummer wordt het daarvan, eens met tricot proberen dan.
Ja het idee is leuk, maar het werkt niet echt bij de nummers die ik telkens probeer.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Karma Police werkt wel goed maar het is nogal een aanslag op je brein omdat elke keer de lyrics veranderen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |