El_Matador | woensdag 26 maart 2014 @ 13:59 |
Meest recente updates:![]() ![]() Stormen en golven in het zoekgebied - animatie 25 maart - laatste nieuws -TheGuardian http://www.theguardian.co(...)tack-government-live 24 maart - 15:00: De Maleisische president Najib Razak laat in een persconferentie weten dat het vliegtuig hoogstwaarschijnlijk is neergestort in de Zuidelijke Indische Oceaan, op basis van satellietdata van Inmarsat, een Brits bedrijf. This evening I was briefed by representatives from the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB). They informed me that Inmarsat, the UK company that provided the satellite data which indicated the northern and southern corridors, has been performing further calculations on the data. Using a type of analysis never before used in an investigation of this sort, they have been able to shed more light on MH370′s flight path. Based on their new analysis, Inmarsat and the AAIB have concluded that MH370 flew along the southern corridor, and that its last position was in the middle of the Indian Ocean, west of Perth. This is a remote location, far from any possible landing sites. It is therefore with deep sadness and regret that I must inform you that, according to this new data, flight MH370 ended in the southern Indian Ocean. We will be holding a press conference tomorrow with further details. In the meantime, we wanted to inform you of this new development at the earliest opportunity. We share this information out of a commitment to openness and respect for the families, two principles which have guided this investigation. Malaysia Airlines have already spoken to the families of the passengers and crew to inform them of this development. For them, the past few weeks have been heartbreaking; I know this news must be harder still. I urge the media to respect their privacy, and to allow them the space they need at this difficult time. ![]() Situatie in het kort: Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties. ![]() Persconferentie Avherald: • 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten. • Tien theorieen over vlucht MH370 • Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC • Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie • 28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN • Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - Flight Data Receiver die de vliegbewegingen registreert niet ====================================================================== Overzichtskaart: ![]() Radarbakens in Azië ![]() Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370: Nieuwsbronnen: • Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html • nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/ • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates • Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 • NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen: • Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS • Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken: Eerdere kapingen:
![]() Mogelijke motieven/scenario's: 17 maart - 20:34 MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway. Woord van dank Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt. De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van: • Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren ============================================================= Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers: ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra: MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
![]()
![]()
![]()
![]() =================================================================== De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is ![]() =================================================================== [ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 27-03-2014 02:39:08 ] | |
Drebbelman | woensdag 26 maart 2014 @ 14:05 |
Die kaart is op 21 maart op een persconferentie in Peking aan de pers getoond. Het heeft vervolgens wel in de Chinese pers gestaan, maar is kennelijk verder nooit opgepikt. http://photo.china.com.cn/news/2014-03/21/content_31863360.htm Doordat dit in een officiele persconferentie getoond is lijkt het mij wel echt te zijn. Je gaat die radarmeldingen niet faken, of het moet al een plaatje van een ander willekeurig vliegtuig zijn en het is verkeer geinterpreteerd. | |
ThePlaneteer | woensdag 26 maart 2014 @ 14:06 |
Er is dus zelfs onduidelijkheid over wat de vliegroute was voordat het radar contact was uitgeschakeld? Bijna knap dat er nog brokstukken zijn gevonden dan. | |
El_Matador | woensdag 26 maart 2014 @ 14:09 |
Die zijn (nog) niet gevonden, die worden vermoed op basis van die satellietbeelden. | |
ThePlaneteer | woensdag 26 maart 2014 @ 14:09 |
Klopt, sorry. Maar nog steeds raar van al die verschillende (mis)informatie die de wereld wordt ingeslingerd door officiële instanties. | |
El_Matador | woensdag 26 maart 2014 @ 14:11 |
Ja precies. Die eerdere route werd al vrij snel vastgelegd. Dat de Chinezen een andere (?) set data tonen, zegt in de huidige chaos niet zoveel... | |
ThePlaneteer | woensdag 26 maart 2014 @ 14:23 |
Ik sta iig te popelen op de uitzending van Air Crash Investigation in 2015. | |
Parzival | woensdag 26 maart 2014 @ 14:35 |
mag mijn theorie al in de operningspost? | |
El_Matador | woensdag 26 maart 2014 @ 14:51 |
Tuurlijk, waar is ie? | |
ThePlaneteer | woensdag 26 maart 2014 @ 14:52 |
Mijn theorie, in overleg met Loekie, is dat het vliegtuig inmiddels is gecrasht en alle overleden dood zijn. Kan dat nog in de OP? | |
El_Matador | woensdag 26 maart 2014 @ 14:54 |
De inzendingen zijn zojuist gesloten. | |
El_Matador | woensdag 26 maart 2014 @ 14:56 |
122 mogelijke brokstukken MH 370 op satellietbeelden In een gedeelte van de Indische oceaan zijn op satellietbeelden 122 nieuwe objecten waargenomen die mogelijk brokstukken zijn van de verdwenen Boeing van Malaysia Airlines. Dat heeft de Maleisische minister van Transport, Hishammuddin Hussein, woensdag bekendgemaakt. Het gaat om brokstukken die zijn gesignaleerd op Franse satellietbeelden van 23 maart, vlakbij het zoekgebied in de zuidelijke Indische oceaan. "Van de 122 potentiële objecten zijn er sommige van een meter lengte, terwijl andere objecten tot 23 meter lang zijn", zei Hussein. "Een aantal van de objecten lijkt van stevig materiaal te zijn." "We hebben nu vier afzonderlijke aanwijzingen middels satellietbeelden, van Australië, China en Frankrijk, die mogelijke brokstukken laten zien." Bewijs De luchtvaartmaatschappij maakte maandag bekend dat er onomstotelijk bewijs is dat de vermiste vlucht MH 370 in de Indische Oceaan is gestort en dat niemand de ramp heeft overleefd. Dinsdag werd door het slechte weer gestopt met zoeken naar het vliegtuig. De Boeing 777 raakte op 8 maart van de radar, onderweg van Kuala Lumpur naar Peking. Dagen later werd geconstateerd dat het vliegtuig, met 239 mensen aan boord, bewust van de geplande route was afgeweken. Meer dan 25 landen werden betrokken bij de zoektocht. Vliegtuigen, boten en internationale radarsystemen werden ingezet om de Boeing te traceren. | |
Parzival | woensdag 26 maart 2014 @ 15:13 |
al 4x genoemd.. piloot wil zelfmoord plegen.. dribbelt wat rond, zet de druk regelaar op handmatig, zuurstof op.. en voila.. richting zuiden iedereen al dood.. benzine op en pfiew.. water in.. en nee niet net bedacht nav nieuws.. staat zelfs in een paar (tiental) topics terug.. | |
gijsman | woensdag 26 maart 2014 @ 15:14 |
http://www.geenstijl.nl/m(...)an_air_de_route.html de mening van geenstijl.nl... | |
franklop | woensdag 26 maart 2014 @ 15:15 |
Als het opduiken net zolang duurt als bij dat Air France toestel, dan zal het eerder 2017 worden. | |
El_Matador | woensdag 26 maart 2014 @ 15:19 |
Met het nieuws dat zelfs Australie geen werkende ROV meer heeft en die kist zo'n 1 km dieper ligt in een stuk nirmandszee, denk nog wel langer. | |
El_Matador | woensdag 26 maart 2014 @ 15:23 |
ok, had ff een DM gestuurd, had ie er al gestaan, ven niet 24/7 online. En nu mobiel en dan is die OP niet te bewerrken. Vanaaf. | |
Parzival | woensdag 26 maart 2014 @ 15:25 |
geeeeen haast.. ze hebben m nog niet gevonden.. en de uitkomst van het onderzoek zal nog wel even op zich laten wachten | |
FireFox1 | woensdag 26 maart 2014 @ 15:39 |
Geen idee of dit al voorbij is gekomen (ik volg dit topic niet, en geen trek om terug te bladeren) maar ben een interessant stuk leesvoer tegengekomen met een theorie over wat er mogelijk gebeurd kan zijn. Dit vanuit het oogpunt van een (zeer) ervaren piloot.Bron | |
Parzival | woensdag 26 maart 2014 @ 15:44 |
alang... | |
bedachtzaam | woensdag 26 maart 2014 @ 15:44 |
http://tmfassociates.com/(...)ite-ping-conclusion/ | |
FireFox1 | woensdag 26 maart 2014 @ 15:50 |
![]() | |
bedachtzaam | woensdag 26 maart 2014 @ 16:06 |
Unknown object 'likely' aircraft fire suppression bottle, claim experts | |
ThePlaneteer | woensdag 26 maart 2014 @ 16:14 |
Pf onze Fok! experts zagen dat allang. | |
Marrije | woensdag 26 maart 2014 @ 16:28 |
Ik heb het al vaker gezegd hier, de waarheid hoeft niet het meest logische te zijn. Parzival, dat is ook zo ongeveer mijn idee. | |
bedachtzaam | woensdag 26 maart 2014 @ 16:37 |
In Phuket werd een aangespoeld lijk gevonden van een man. http://www.phuketgazette.(...)n-Patong-Beach/23143 | |
eight | woensdag 26 maart 2014 @ 16:38 |
Zonde man. Nu mis je 35 delen met elk 300 zorgvuldige posts waar nauwelijks dubbele reacties tussen zitten ![]() | |
Loekie1 | woensdag 26 maart 2014 @ 17:03 |
Dit is ook mijn theorie. | |
#ANONIEM | woensdag 26 maart 2014 @ 17:06 |
Nog meer brokstukken, spannend ![]() | |
Loekie1 | woensdag 26 maart 2014 @ 17:11 |
De bocht werd al ingezet 12 minuten vóór 'alright, good night' staat hier: CNN said an unnamed law enforcement official briefed on the investigation had told it that the plane's unscheduled turn to the west was believed to have been entered at least 12 minutes before the co-pilot signed off to Malaysian air traffic controllers with the words: "All right, good night." http://www.theguardian.co(...)-ocean-credible-lead Dan zou toch de copiloot ermee te maken kunnen hebben. | |
#ANONIEM | woensdag 26 maart 2014 @ 17:13 |
Aaaaw de jongste passagier aan boord van MH370, Mohen Wang 2 jaar:![]() | |
eight | woensdag 26 maart 2014 @ 17:16 |
Ingeving: Zou het kunnen dat het vliegtuig te zwaar beladen was waardoor het crashte? | |
Drebbelman | woensdag 26 maart 2014 @ 17:19 |
lijkt me tegenstrijdig met de tekenen die er zijn dat het vliegtuig is doorgevlogen tot de brandstof op was. | |
eight | woensdag 26 maart 2014 @ 17:20 |
Ja, beiden lijkt mij stug. | |
Marrije | woensdag 26 maart 2014 @ 17:24 |
dat de piloot net ff een tukkie was gaan doen ofzo | |
The_stranger | woensdag 26 maart 2014 @ 17:26 |
Moet de ene piloot wel de ander hebben uitgeschakeld. Zoiets is niet stiekem te doen, zodra je iets met het druksysteem doet, komen er meldingen op het scherm.. | |
eight | woensdag 26 maart 2014 @ 17:26 |
@mata: Kun je deze post van Martijn (incl.pdf link) over het manual uitzetten van de zwarte doos niet ergens in de OP vermelden? Ik heb me er straks de pleuris op gezocht en je ziet de vraag geregeld terugkomen... | |
niels0 | woensdag 26 maart 2014 @ 17:26 |
Indien de MH370 is geland op Diego Garcia komen we daar nooit achter. Dit vliegtuig wordt niet teruggevonden. | |
#ANONIEM | woensdag 26 maart 2014 @ 17:28 |
Men heeft wel beschikking over de 'Towed Ping Locator 25' ![]() ![]() Dat ding kan tot 6km diep het signaal van een black box vinden. Maar er zijn geen garanties. Bij zoektocht naar AF447 werden er 2 ingezet zonder succes.
| |
Marrije | woensdag 26 maart 2014 @ 17:28 |
ik weet het niet...misschien tegen beter weten in, maar ik heb nog een sprankje hoop dat ze het gebied helemaal uitkammen en toch wat vinden | |
niels0 | woensdag 26 maart 2014 @ 17:29 |
lol, gaan we over ROVs praten? Dat is mijn winkel. Die dingen hebben beperkingen. | |
niels0 | woensdag 26 maart 2014 @ 17:32 |
Een triple 7 van de kaart laten verdwijnen met 240 pax. Alleen de US kan dat. | |
Loekie1 | woensdag 26 maart 2014 @ 17:34 |
Wat ook kan is de andere piloot met een smoes uit de cockpit werken en dan de deur op slot doen. | |
Marrije | woensdag 26 maart 2014 @ 17:35 |
dat durf ik niet zo te zeggen, of alleen de us dat kan, er zijn vast nog wel een paar landen die dat kunnen | |
niels0 | woensdag 26 maart 2014 @ 17:37 |
Welke landen dan? | |
eight | woensdag 26 maart 2014 @ 17:51 |
Hoe dicht moet dat ding bij het wrak zijn om het signaal te kunnen opvangen? | |
niels0 | woensdag 26 maart 2014 @ 17:53 |
Zo'n ding wordt opgepikt door PSR. Het gaat er bij mij niet in dat zo'n ding onzichtbaar blijft. En naar het zuiden vliegen om dan neer te storten evenmin. Wat ik denk is dat dat ding om de PSR is heengevlogen, tussen Indonesië en de Andaman Islands en dan GPS-direkt op Diego Garcia is gevlogen. | |
niels0 | woensdag 26 maart 2014 @ 17:56 |
Met een Acoustic Doppler Current Profiler (ADCP) vrij dichtbij. 5km max. | |
matthijst | woensdag 26 maart 2014 @ 17:56 |
En geland, geloof je ook? | |
niels0 | woensdag 26 maart 2014 @ 17:58 |
Pure speculatie. Ik geloof dat wel ja. | |
Marrije | woensdag 26 maart 2014 @ 17:58 |
lastig om dat zo te zeggen, maar in principe zouden andere landen dat toch op dezelfde manier hebben kunnen doen als de vs? zolang je maar buiten de radar blijft en zelf geen zwarte doos etc aan boord hebt als je de lucht in gaat om een vliegtuig neer te halen. Maar ik heb er geen verstand van, dus het zal vast te weerleggen zijn ![]() | |
Marrije | woensdag 26 maart 2014 @ 18:00 |
nou ja onzichtbaar, het is daar wel gesignaleerd | |
niels0 | woensdag 26 maart 2014 @ 18:03 |
Is dat bevestigd? Nee toch? Ik vind het behoorlijk onlogisch om een vliegtuig naar het zuiden te brengen om daar neer te storten. | |
Soury | woensdag 26 maart 2014 @ 18:08 |
Blijkbaar wel. Het is nog steeds niet gevonden | |
Marrije | woensdag 26 maart 2014 @ 18:08 |
die ping verklaring/berekening toch? De realiteit hoeft ook niet altijd logisch te zijn. | |
niels0 | woensdag 26 maart 2014 @ 18:10 |
Als de amerikanen er achter zitten gaan we 'em ook niet vinden. Ze hebben dat goed bedacht. Ik begin er meer en meer in te geloven. | |
Soury | woensdag 26 maart 2014 @ 18:11 |
Sure ![]() | |
ThePlaneteer | woensdag 26 maart 2014 @ 18:13 |
Phuket.. Met die geinige strandfeesten die ze daar hebben spoelen daar wekelijks lijken aan. | |
Marrije | woensdag 26 maart 2014 @ 18:13 |
ik geloof het niet maar ik vind het wel een interessante theorie | |
ThePlaneteer | woensdag 26 maart 2014 @ 18:17 |
Denk je echt dat er dan niemand meer naar binnen kan Theoriën beginnen pas interessant te worden met een motief. | |
motorbloempje | woensdag 26 maart 2014 @ 18:18 |
Was deze al voorbij gekomen?![]() ![]() | |
Marrije | woensdag 26 maart 2014 @ 18:18 |
daar had ik ook al over nagedacht, dat de piloot de co met een smoes de cockpit heeft uitgestuurd en toen als een malle is gaan dalen en met het zuurstof is gaan klooien Dat motief hoeft om mij niet meteen zichtbaar te zijn. Het kan best een juiste theorie zijn en interessant ook al is het motief nog niet duidelijk. Zoiets als een moord zonder lijk. | |
niels0 | woensdag 26 maart 2014 @ 18:20 |
Als ik gelijk heb komen we daar niet achter. | |
Unstoppable | woensdag 26 maart 2014 @ 18:24 |
Misschien kun je een BNW topic openen? Dan kun je daar uitleggen waarom het zoveel logischer is dat de Amerikanen even een vliegtuig vol mensen laten verdwijnen en dan kunnen wij het hier hebben over de "onlogische" oplossingen die jou wat vergezocht klinken. Ideetje? | |
eenvogeltje | woensdag 26 maart 2014 @ 18:33 |
![]() ![]() | |
APK | woensdag 26 maart 2014 @ 18:40 |
Is er al ![]() BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370 | |
Unstoppable | woensdag 26 maart 2014 @ 18:44 |
Mooi zo, dan kunnen theorieën als dat daar besproken worden, niet hier | |
Dentiwan | woensdag 26 maart 2014 @ 19:42 |
Ze gaan alluminium fabriek Aldel weer openen voor niels0. | |
ThePlaneteer | woensdag 26 maart 2014 @ 20:06 |
Ik vraag niet wat het motief is, ik vraag wat jij denkt/vermoed dat het motief is. Anders is het nogal zinloos om dingen te roepen als je zelf niet nadenkt over het motief. @Marrije: geen motief? Dus USA laat een vliegtuig verdwijnen met 230 man aan boord voor de kick? Tering zeg ![]() Nogmaals, ik vind de theorie interessant maar zonder een motief is het echt onzin. | |
eight | woensdag 26 maart 2014 @ 20:14 |
Ai. Het zoekgebied is zo'n 900 km ![]() | |
eight | woensdag 26 maart 2014 @ 20:15 |
Ok baas. | |
Marrije | woensdag 26 maart 2014 @ 20:25 |
dat zeg ik toch niet, geen motief. Ik zeg dat het niet meteen zichtbaar hoeft te zijn, om een makkelijk voorbeeld te geven: amerika hoeft niet in oorlog te zijn met china om een vliegtuig neer te halen waar het merendeel chinezen in zit. Weet ik veel watvoor belangen er op hoger niveau spelen. Dat voor de kick verzin je er zelf bij. | |
opgebaarde | woensdag 26 maart 2014 @ 20:27 |
Dus het is ook mogelijk dat vanwege jouw stuitende gedrag afgelopen winter, god besloten heeft het vliegtuig neer te halen en jij dus verantwoordelijk bent voor de dood van deze arme mensen? Daar zit nondeju zelfs een motief in | |
Montagui | woensdag 26 maart 2014 @ 20:27 |
Een landing op Diego Garcia staat haaks op de 'pings'. | |
Marrije | woensdag 26 maart 2014 @ 20:30 |
wat jij wil (afgelopen winter?? ik was het braafste meisje van de klas ![]() Ik denk dat de piloot zelfmoord heeft gepleegd, zou niet meteen een motief weten, maar heb ik ook niet nodig. Kan van alles zijn en of dat voor een ander dan 'logisch' is of niet maakt eigenlijk niet uit. | |
opgebaarde | woensdag 26 maart 2014 @ 20:35 |
Punt is natuurlijk dat het fijn is als men een idee kan onderbouwen en uitleggen. Een theorie uit de duim zuigen kan iedereen, dus dat maakt wel uit Maar van mij mag je hoor, het schept alleen zo'n beeld | |
ThePlaneteer | woensdag 26 maart 2014 @ 20:39 |
Dat is toch wat ik vraag van jullie? Een mogelijk motief volgens jou is dat USA chinezen wilt vermoorden. Ikzelf ben nog niet helemaal overtuigd, maar ik ben ook wel benieuwd wat Niels denkt dat het motief zou kunnen zijn. Of dat motief zichtbaar is heb ik het ook niet echt gehad. Ik zeg alleen dat als je met bizarre hypotheses komt je ook vast moet hebben nagedacht over mogelijke motieven die je hypotheses versterkt. | |
Marrije | woensdag 26 maart 2014 @ 20:42 |
Het motief van zelfmoord, geen idee. Maar door wat er naar buiten is gebracht over hoe eea is gegaan vind ik dat het op zelfmoord van de piloot wijst. Een ander denkt misschien aan een technisch defect zonder precies te weten wat dan defect zou zijn gegaan. Maar die vindt juist weer dat de gebeurtenissen logisch in kaart te brengen zijn nav een technisch defect. Ik vind dus niet dat je of een motief voor zelfmoord moet kunnen onderbouwen of een technisch defect moet kunnen onderbouwen om van die theorie uit te gaan. Want dat weten we niet dus ga je af op wat je wel weet en dat is niet zo heel veel maar ook niet niks, op basis daarvan speculeer je (of niet). [ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 26-03-2014 21:27:52 ] | |
ThePlaneteer | woensdag 26 maart 2014 @ 20:44 |
Ik vroeg oorspronkelijk of niels een motief kon geven voor zijn vermoeden dat USA er achter zat. Bij zo'n hypothese vind ik een motief wel erg belangrijk. Vervolgens kwam jij even tussendoor om aan te geven dat geen zichtbaar motief hoeft te zijn. | |
Marrije | woensdag 26 maart 2014 @ 20:49 |
dat zeg ik toch niet? | |
Marrije | woensdag 26 maart 2014 @ 20:52 |
precies ja, prima toch | |
Pleun2011 | woensdag 26 maart 2014 @ 21:10 |
Ik denk ook in eerste instantie aan zelfmoord, maar heb het idee dat er na die bewuste koerswijziging iets is gebeurd dat het plannetje van de piloot ietwat heeft gewijzigd.. dat het vliegtuig uren is doorgevlogen voor het in de oceaan stortte maakt in ieder geval wel waarschijnlijk dat iedereen op dat moment al buiten westen was. Kan me niet echt voorstellen dat beide piloten in het complot zaten dus er zal in de cockpit wel het een en ander zijn gebeurd. Wat het oorspronkelijke plan was van de piloot zullen we wel nooit weten.. waarschijnlijk zelfmoord maar zou ook kunnen dat hij naar een of andere gekke plek wilde vliegen. | |
Marrije | woensdag 26 maart 2014 @ 21:32 |
Dat denk ik ook, dat niet beide piloten in een complot zaten. En toen die co good night zei, toen was de route dus al anders geprogrammeerd. Moet hij dat hebben geweten? | |
Nieuwschierig | woensdag 26 maart 2014 @ 21:37 |
Als ze normaal vliegen op de autopilot vliegen ze op de baken-koers-instelling. (NAV 1 of NAV2) De snelste manierer om automatisch een andere richting op te gaan is om via een druk op de knop van NAV1 op NAV2 over te gaan of om op Heading te gaan vliegen (kompaskoers). Daar is niets aan te programmeren, knop drukken en daar ga je | |
Unstoppable | woensdag 26 maart 2014 @ 21:47 |
![]() Deze twee flightpaths kloppen natuurlijk alleen bij een constante snelheid van 400/450knts. Hoe zeker zijn ze van die snelheden? Zelfde voor de altitude toch? Dat beïnvloed de brandstofconsumptie en de range. Hebben ze bewijs dat de gebruikte snelheden en vlieghoogtes aannemelijk zijn, want als die afwijkend zijn van hun aannames levert dat hele andere paths op lijkt mij Ik hoop dat ze hem snel vinden maar het kan ook zo nog tijden duren ben ik bang | |
Marrije | woensdag 26 maart 2014 @ 21:51 |
maar er was toch een bericht dat er 12 minuten voor koerswijziging al een afwijkende route was geprogrammeerd? | |
Nieuwschierig | woensdag 26 maart 2014 @ 21:54 |
Dat kan richting een vliegveld in de buurt zijn, voor noodgevallen. Verder ken ik geen details | |
Me_Wesley | woensdag 26 maart 2014 @ 21:58 |
Dat werd laatst weer ontkend ![]() | |
Me_Wesley | woensdag 26 maart 2014 @ 22:02 |
Die vliegen gewoon een route af die in het FMS staat geprogrammeerd hoor ![]() | |
Nieuwschierig | woensdag 26 maart 2014 @ 22:04 |
Ook daar kun je met een druk op de knop van af. En gewoon op radionavigatie overgaan of op heading | |
niels0 | woensdag 26 maart 2014 @ 23:01 |
Zelfmoord van piloten vind ik nog verder gezocht dan dat er een mogendheid als Amerika achterzit. Andere landen zijn hiertoe niet in staat en de motieven van de yanken zijn legio. Ze doen me ook iets te graag mee met 'zoeken'. | |
Kanjer | woensdag 26 maart 2014 @ 23:18 |
http://archive.4plebs.org/pol/thread/27834494/ Iemand dit al gezien? En wat denken we ervan? | |
videonatic | woensdag 26 maart 2014 @ 23:22 |
Wat denk je er zelf van? | |
Kanjer | woensdag 26 maart 2014 @ 23:28 |
Geen idee. Volg het niet heel erg, maar kwam het tegen en vond het wel interessant. Stel dat.... Dacht dat de experts hier het wel wilden lezen. | |
APK | woensdag 26 maart 2014 @ 23:32 |
Een iPhone5 verstoppen in zijn reet? ![]() | |
Loekie1 | woensdag 26 maart 2014 @ 23:33 |
En wanneer hebben de Amerikanen het níét gedaan? | |
El_Matador | woensdag 26 maart 2014 @ 23:37 |
Eerste; mee eens, maar dat zegt niet zoveel natuurlijk. Die zelfmoord slaat m.i. nergens op en wordt nergens anders door onderbouwd dan dat het vliegtuig hoogstwaarschijnlijk in zee is gestort (na constant op 10.000 m gevlogen te hebben; niet bepaald een zelfmoordscenario). Motieven van de yanks in dit geval??? Welke?? Ja; logisch. 1; er waren VSAmerikanen aan boord (belachelijk dat Nederland niet meezoekt!) en ze hebben de expertise (Nederlandse marine ook). | |
Palomar | woensdag 26 maart 2014 @ 23:52 |
Een zelfmoordactie moet je niet zomaar uitsluiten. Er plegen wel vaker mensen zelfmoord zonder dat iemand ooit door had dat er iets aan de hand was. Misschien kreeg een van de piloten wel een psychose oid wat tot deze daad leidde. Andere scenario dat ik eerder in dit topic las vind ik ook wel aannemelijk. Nl. dat er brand in de cockpit optreedt, piloot keert om en zet om uit te zoeken waar de kortsluiting zit alle overbodige apparaten uit (dus ook de transponders). Vervolgens grijpt de brand mogelijk zo om zich heen dat het vliegtuig niet meer bestuurd kan worden en vliegt in een rechte lijn door totdat de brandstof op is. Weet niet welke van de 2 ik meer een horror-scenario vind.... | |
bedachtzaam | woensdag 26 maart 2014 @ 23:56 |
Hoe zit dat eigelijk met Diego Garcia? Kan een boeing die niet volgens route vliegt gewoon richting of langs het eiland vliegen zonder dat de amerikanen dat merken? | |
ThePlaneteer | woensdag 26 maart 2014 @ 23:58 |
Enlighten us! | |
El_Matador | woensdag 26 maart 2014 @ 23:58 |
Ja, maar die vermoorden doorgaans niet 238 anderen. ![]() Daar zouden dan aanwijzingen voor moeten zijn. Die lui worden getest en zijn gehele sociale omgeving gelooft niet in kwade opzet door de piloot. Nu die kaping hoogst onwaarschijnlijk lijkt, lijkt me een technisch probleem en erna hypoxia en dus raar vlieggedrag de enige mogelijkheid. Waarom zou je omkeren als er brand is? En waarom communiceer je dan als laatste "Alright, good night"? Ik denk inderdaad wel een technisch probleem maar geen brand. Als er brand was, zou ie zo snel mogelijk willen landen, niet eerst een risicovolle draai maken (stel dat de wingflaps ofzo uitvallen), maar juist in een rechte lijn de kortste weg naar Ho Chi Minh pakken. | |
niels0 | donderdag 27 maart 2014 @ 00:02 |
3 a 400 nautische mijlen werkt hun radar. Da's ruim 700 km | |
bedachtzaam | donderdag 27 maart 2014 @ 00:04 |
Dankje, die hebben ze dus niet kunnen zien. | |
ThePlaneteer | donderdag 27 maart 2014 @ 00:05 |
Zou hij niet liever in Langkawi landen? | |
El_Matador | donderdag 27 maart 2014 @ 00:06 |
Momentje, even kaartje maken. ![]() | |
niels0 | donderdag 27 maart 2014 @ 00:09 |
Als er amerikaanse schepen in de buurt waren hadden ze 'em wel kunnen spotten. Tegenwoordig bestaat er Phased Array Radar. Amerikaanse marineschepen zijn er mee uitgerust en zijn in staat tot raketgeleiding 4 stuks tegelijkertijd (Ground to Air missile attacks). Filmpje: AEGIS-cruisers heten die boten. http://en.wikipedia.org/wiki/Aegis_Combat_System Dit soort zaken ga je vrij weinig tegen beginnen. ![]() Over The Horizon Radar heb je de ruimte voor nodig en het is vrij duur to operate. http://en.wikipedia.org/wiki/Over-the-horizon_radar In de buurt heeft alleen Australië dat. In Azië hebben ze daar geen geld voor en ook de ruimte niet. Het is nogal ongezond die straling op 1.2 GHz met flink wat vermogen. Zo'n systeem heeft z'n eigen powerplant. Is gewoon niet leuk meer. 3.000 km reikt zo'n systeem @ max. Plaatje: ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door niels0 op 27-03-2014 01:04:03 ] | |
motorbloempje | donderdag 27 maart 2014 @ 00:45 |
geen idee? Gast. Tuurlijk. Je wordt gegijzeld, weet je telefoon te verstoppen en wat je doet is op een internet forum posten? Heus? Jij zou ook in FHF hier op FOK! een topic openen op je met stront besmeurde iPhone 5? Ipv, ik zeg maar wat, hulpdiensten inschakelen? | |
ChevyCaprice | donderdag 27 maart 2014 @ 00:54 |
![]() | |
El_Matador | donderdag 27 maart 2014 @ 01:11 |
Ok, nieuwe theorie/hypothese: Onze met ruim 18.000 vlieguren ervaren piloot Zaharie Ahmad Shah (53) wist na een aanvankelijk rustige start de co-piloot Fariq Mohammed (29) over te halen om in plaats van voor de zoveelste keer saai naar Peking vliegen, zijn langgedroomde en vaak op de sim geoefende plan uit te voeren; eens landen op een afgelegen eiland in de Indische Oceaan. Bij het contactpunt wisten de mannen in de cockpit de communicatietoren gerust te stellen met een droog doch informeel "Alright, good night". Hierna zorgden ze voor het uitschakelen van de passagiers en flight crew door flinke dalingen en stijgingen met decompressie te combineren. De zuurstofmaskers hielden de passagiers nog 15 minuten bij bewustzijn, maar zonder zuurstof legden ze een voor een het loodje. Net hiervoor hadden de beide heren de transponder en andere communicatie-apparatuur uitgezet en vlogen ze net buiten het bereik van de radar (dachten ze) over de Straat van Malakka. Hier begint de keuze welk eiland. Zaharie heeft lang geoefend op Sri Lanka, India en enkele ons onbekende eilanden in de Indische Oceaan. Fariq heeft een aanstaande bruid thuiszitten en wil een bijzonder eiland leren kennen om zijn meisje later naar over te laten komen. Ook Zaharie denkt zijn huwelijk te kunnen redden door een mooi eiland voor hem en zijn gezien uit te kiezen. De heren overwegen Diego García, maar wijzen het snel af vanwege het risico ontdekt te worden, het eiland behoort immers tot het Britse overzeese gebiedsdeel. Cocos-eiland en Christmas-eiland komen in beeld, maar worden als te gevaarlijk dichtbij Maleisië beschouwd, onderdeel van Indonesië. Australië, stelt Fariq voor. Zaharie schudt nee. De manier waarop het land met ongewenste immigranten omgaat, is niet handig, verzekert hij de jonge co-piloot. Bovendien is het niet spannend en uitdagend genoeg. Fariq bijt op zijn lip en stemt schoorvoetend in met de afwijzing. Marrije en Parzival stellen via de satelliettelefoons en via de nog werkende mobiele telefoons van de passagiers voor om het vliegtuig gewoon tussen de haaien te parkeren. Zowel Zaharie als Fariq schudden zwijgend hun hoofd. Zaharie denkt opeens aan twee ver ver afgelegen eilanden midden in de Indische Oceaan. Hij heeft er vaak op geoefend en de data zorgvuldig verwijderd. De Franse overzeese en door pinguins bewoonde gebiedsdelen Ile Saint-Paul en Ile-Amsterdam. Denkend aan Pheno en Uccie weet hij Fariq van de bijzondere uitdaging te overtuigen. Beide mannen zetten koers, maar hadden geen rekening gehouden met de sterke en onvoorspelbare winden ten zuiden van de evenaar, zo midden boven de Indische Oceaan. De kerosine die ze verbruikt hebben om de passagiers en flight crew uit te schakelen, breekt ze nu op. Ten gevolge van de zware westerstormen komen ze teveel oostelijk terecht en storten jammerlijk in zee. Game Over. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 27-03-2014 01:46:04 ] | |
Woods | donderdag 27 maart 2014 @ 01:32 |
Aliens? | |
kree | donderdag 27 maart 2014 @ 01:35 |
^^ ![]() The fuck ![]() Ok stel stel stel, dan zitten ze daar op dat eiland en dan? Gewoon even uit nieuwschgierigheid ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door kree op 27-03-2014 01:40:47 ] | |
niels0 | donderdag 27 maart 2014 @ 01:38 |
Nieuws Gierig. Geen sch man. | |
kree | donderdag 27 maart 2014 @ 01:40 |
Oja thx | |
El_Matador | donderdag 27 maart 2014 @ 01:54 |
Voorlopig winnen Arthur_Spooner (locatie + motief) en MartijnA3 (locatie) de Colombiaanse lekkernij. Alleen als Arthur_Spooner gelijk krijgt, krijgen ze beiden niks, want wordt het vliegtuig nooit gevonden... ![]() Wat ik trouwens op dat zelfmoordscenario tegen heb:
[ Bericht 21% gewijzigd door El_Matador op 27-03-2014 01:59:13 ] | |
niels0 | donderdag 27 maart 2014 @ 02:34 |
Posted: 26 March 2014 Last updated at 15:01 GMT![]() | |
DeParo | donderdag 27 maart 2014 @ 02:57 |
Als dat vliegtuig daar is neergestort lijkt het me sterk dat ze de zwarte doos ooit zullen vinden. | |
niels0 | donderdag 27 maart 2014 @ 03:32 |
Beetje dieBeetje diep daar inderdaad. ROVs gaan tot een kilometertje of 3. Het is wel haalbaar. Zit wel een prijskaartje aan. Een schip uitgerust met een deepsea-ROV kost al gauw een halve ton EUR p/d | |
El_Matador | donderdag 27 maart 2014 @ 03:36 |
![]() De waarde voor de vliegmaatschappijen, Boeing en de Maleisische overheid is nog veel hoger... | |
niels0 | donderdag 27 maart 2014 @ 04:04 |
Het is wel vrij duur hoor El_Matador. Ik heb in Angola gewerkt met 2 exploration-vehicles op 3 km diepte. ![]() Vorig jaar op slechts 30 meter diepte in Denemarken: ![]() en ![]() Seatools-equipment heb ik ook ervaring mee, een stenenstortend deepsea excavation tool. Het is echt allemaal superduur. Ik verwacht niet dat ze in zo'n remote area een vliegtuig gaan opzoeken. Dit levert tenmiste nog wat op: A lost plane gains nothing. [ Bericht 12% gewijzigd door niels0 op 27-03-2014 04:09:43 ] | |
El_Matador | donderdag 27 maart 2014 @ 04:53 |
Superinteressant, Niels, en ik geloof graag dat het peperduur is. Maar Boeing alleen al wil weten wat hier aan de hand was. Ook een van de redenen dat de VSAmerikanen zo dik meedoen. ![]() Laat staan de rest van de vliegtuigindustrie, Malaysia Airlines, de advocaten van de nabestaanden, 26 meezoekende landen... Denk je echt dat ze in het zicht van de horizon ineens kappen? | |
niels0 | donderdag 27 maart 2014 @ 05:26 |
Ik geloof er niet zo in dat andere landen, buiten Maleisië, er nog veel moeite in gaan stoppen. Van de VS begrijp ik dat wel, die Boeing is in hun land gebouwd. | |
TLC | donderdag 27 maart 2014 @ 05:47 |
Jeezus, op CNN kunnen ze ook lang over 1 onderwerp doorlullen ![]() ![]() | |
ace_eleven | donderdag 27 maart 2014 @ 08:38 |
Volvens mij zijn ze niet zó dichtbij het vliegtuigwrak hoor, ze hebben bijna remote weggedreven puin gevonden, maar volgens mij gaat het nog wel heel wat langer duren alvorens ze daadwerkelijk het vliegtuig en FDR gevonden hebben. Ik denk wel dat ze ernaar blijven zoeken, maar prio1 is bewijs dat ie is neergestort, en daarna denk ik dat het animo wel afneemt en dat het in de orde-grootte van tientallen maanden ligt (10-30) alvorens ze daadwerkelijke wrak hebben gevonden en de oorzaak kunnen bepalen (ja, gewoon sspeculatie ![]() | |
Me_Wesley | donderdag 27 maart 2014 @ 08:38 |
- [ Bericht 100% gewijzigd door Me_Wesley op 27-03-2014 08:39:21 ] | |
Me_Wesley | donderdag 27 maart 2014 @ 08:39 |
Dat ontken ik ook niet, maar het is niet zo dat er in de grote luchtvaart op radiaaltjes gevlogen wordt. Veel te omslachtig. | |
niels0 | donderdag 27 maart 2014 @ 09:14 |
VOR-navigatie met inachtneming van het compenseren met gyrodrift vind ik dan wel weer tof. Maar het klopt wat je zegt. Meestal volgt men gewoon een direkte GPS-route. | |
kanovinnie | donderdag 27 maart 2014 @ 09:18 |
WAt voor werk doe je? Olie en gas zeker gezien Angola? | |
MartijnA3 | donderdag 27 maart 2014 @ 09:21 |
Bereik van 150km, daar hadden ze m echt mee gezien. ![]() Enne, die radar kan 200 luchtdoelen tegelijk tracken. | |
niels0 | donderdag 27 maart 2014 @ 09:22 |
Dat wisselt een beetje. In Angola deden we deepsea pipeline installation. Vorig jaar met het offshore windmolenpark in Denemarken beziggeweest en het jaar ervoor rock-dumping. Dit jaar aardgas-produktie zoals vanouds. Ik heb het eerder gedaan. | |
kanovinnie | donderdag 27 maart 2014 @ 09:27 |
Je bent ROV operator dus? | |
niels0 | donderdag 27 maart 2014 @ 09:31 |
Nee, ik bedien niets. Ik repareer alleen. Ik kan het bedienen maar ik word geacht boekjes te lezen. Betaalt worden terwijl je studeerd is fraai te noemen. | |
kanovinnie | donderdag 27 maart 2014 @ 09:32 |
Huh? Dus als de ROV's stuk gaan repareer je ze en tot die tijd studeren en beetje vanaf het platform vissen? ![]() | |
niels0 | donderdag 27 maart 2014 @ 09:32 |
Inderdaad. ![]() Ze gaan wel vaak stuk hè. De druk van bovenaf is groot, daar moet je tegenkunnen. | |
BE | donderdag 27 maart 2014 @ 09:33 |
Doe je goed! ![]() ![]() | |
RVer | donderdag 27 maart 2014 @ 09:34 |
Laat die beelden eens zien waarop die objecten zijn te zien, we kregen de meest wazige beelden te zien Hebben ze iets gevonden, krijgt niemand het te zien ![]() http://www.nu.nl/buitenla(...)atellietbeelden.html | |
niels0 | donderdag 27 maart 2014 @ 09:35 |
2 keer per week zoiets is er wel iets aan de hand met zo'n ding. Wacht, ik post ff filmpje. I served 2 years als hoogste ranking officer electriciteit, hoogspanning, dat soort fratsen, tegenwoordig maar weer een beetje Shell doen. | |
BE | donderdag 27 maart 2014 @ 09:43 |
Toffe baan en industry hoor! ![]() | |
niels0 | donderdag 27 maart 2014 @ 09:49 |
Ja heel leuk vind ik. Ik ben een beetje een nerd en ik hou van m'n vak. Het is een beetje freaky. Ik ben opgegroeid met techniek. Het is nogal specialistisch werk. Het valt reuze mee, we moeten wel in staat zijn om in te grijpen. Het is niet zo makkelijk. Het is een beetje duur allemaal. Een miljoen per dag verantwoordelijkheden zit je zo aan. [ Bericht 14% gewijzigd door niels0 op 27-03-2014 09:54:54 ] | |
niels0 | donderdag 27 maart 2014 @ 10:05 |
200 ja? Shit. Kongsberg, ken je dat? | |
Felixa | donderdag 27 maart 2014 @ 11:30 |
http://www.channelnewsasi(...)nds-300/1050404.html Hier staat een foto, maar daar word je ook niet veel wijzer van. ![]() Edit: hier nog wat meer foto's: http://www.abc.net.au/new(...)-300-objects/5350464 [ Bericht 8% gewijzigd door Felixa op 27-03-2014 11:40:36 ] | |
ThePlaneteer | donderdag 27 maart 2014 @ 12:27 |
Wat wil je nou zeggen? Dat men bewust wazige beelden maakt? Of had je een HD foto verwacht van een staarstuk waar levensgroot Malaysia Airlines opstaat? | |
ace_eleven | donderdag 27 maart 2014 @ 12:53 |
Deze foto's zijn wel significant minder nauwkeurig dan bijvoorbeeld de Tomnod-foto's. Ik had ongeveer die resolutie verwacht. (en ik denk dat die foto's trouwens wel HD zijn, maar irrelevant verder ![]() | |
ThePlaneteer | donderdag 27 maart 2014 @ 13:06 |
Mja dan nog vraag ik me af wat we per se willen zien. Andere vraag: waarom zoekt VS en Rusland niet mee met satellieten? Nu is het vooral Frankrijk en Australië die bezig zijn. Willen VS en Rusland hun data geheim houden ofzo? Of teveel bezig met Crimea? | |
Razor21 | donderdag 27 maart 2014 @ 13:10 |
Weet of deze al voorbij is gekomen. Daarom is het zoeken zo lastig in die plas water http://www.dumpert.nl/med(...)indische_oceaan.html | |
xzaz | donderdag 27 maart 2014 @ 13:12 |
Ik denk zo'n 3x | |
Razor21 | donderdag 27 maart 2014 @ 13:12 |
![]() | |
xzaz | donderdag 27 maart 2014 @ 13:13 |
Maakt niet uit, er zullen wel mensen zijn die het nog niet hebben gezien ![]() | |
ThePlaneteer | donderdag 27 maart 2014 @ 13:32 |
Maakt niet uit, dat filmpje is niet van 2014. | |
Marrije | donderdag 27 maart 2014 @ 13:37 |
![]() Bij lange na niet! Ik denk geen samenspel tussen de piloot en copiloot. En ik denk dat de piloot tot bijna het laatste moment nog in leven was. En bewust een plek heeft uitgezocht waar het vliegtuig moeilijk terug te vinden zou zijn. | |
bedachtzaam | donderdag 27 maart 2014 @ 14:20 |
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_data_inertial_reference_unit | |
Uccie | donderdag 27 maart 2014 @ 14:27 |
Wij weten van niets!!! | |
ThePlaneteer | donderdag 27 maart 2014 @ 15:08 |
![]() IS DIT HET? | |
#ANONIEM | donderdag 27 maart 2014 @ 15:37 |
Ik zag laatst in zo'n nieuw air crash-programma (dus niet air crash investigation, maar een soortgelijk iets) een stukje over een piloot die tijdens een vlucht gek was geworden. De co-piloot had 'm uit de cockpit gewerkt en toen veilig geland. Ik zapte er net in, dus ik weet niet precies welke airline en wat er aan de hand was, maar wellicht interessant/vergelijkbaar? | |
ThePlaneteer | donderdag 27 maart 2014 @ 16:24 |
Mja ik zie niet echt een vergelijking. Dan zou je hem gewoon van de automatische piloot halen. | |
sinterklaaskapoentje | donderdag 27 maart 2014 @ 17:14 |
Maken jullie je maar geen zorgen meer, het waren aliens van Sirius, de ashtar command. Iedereen is veilig. http://www.antonteuben.nl(...)en-galactisch-schip/ http://beforeitsnews.com/(...)ic-ship-2921528.html | |
motorbloempje | donderdag 27 maart 2014 @ 17:15 |
![]() ![]() ![]() | |
gijsman | donderdag 27 maart 2014 @ 17:18 |
![]() | |
sinterklaaskapoentje | donderdag 27 maart 2014 @ 17:22 |
Het bewijs ![]() | |
Nieuwschierig | donderdag 27 maart 2014 @ 17:27 |
Maar hoe zit het met uitwijkluchthavens? Ik las ergens dat er piloten zijn die de gewoonte hebben om continu het dichtstbijzijnde geschikte vliegveld te weten om in geval van nood naar uit te wijken. Maar of ze daarvan de frequentie ook steeds in programmeren? Of als alternatief in de FMS zetten? | |
Falco | donderdag 27 maart 2014 @ 17:37 |
Die performance-issues bij Tomnod nodigen ook niet uit om de crowd mee te laten zoeken... | |
El_Matador | donderdag 27 maart 2014 @ 17:43 |
Interessant, weet je toevallig welke airline? | |
Falco | donderdag 27 maart 2014 @ 17:46 |
![]() Resten van het verdwenen vliegtuig! | |
#ANONIEM | donderdag 27 maart 2014 @ 17:48 |
Nog een mooi plaatje: | |
hamkaasburger | donderdag 27 maart 2014 @ 17:50 |
raarste theorie die ik tot nu toe gelezen heb http://www.bollyn.com/home/#article_11686
| |
hamkaasburger | donderdag 27 maart 2014 @ 18:06 |
http://www.tomnod.com/nod(...)an_ocean/map/1017869 dit lijkt op een stukje vleugel ![]() komt in de buurt bij de helft van de 60 meter wingspan | |
Red_85 | donderdag 27 maart 2014 @ 18:42 |
Dit is wel heel freaky inderdaad. | |
motorbloempje | donderdag 27 maart 2014 @ 18:45 |
Maar even hè, voor iemand die geen tijd heeft om 35 topics door te spitten: Dat kreng was onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing. Uit data bleek dus dat 't nog aan 't vliegen was na 7.5 uur. Er zijn 'dark spots' boven de oceaan waar geen/minimale comm. mogelijk is en radar ook niet meer te gebruiken is. Maar als dat kreng weer is omgedraaid, dan moet het toch juist langer 'in range' geweest zijn als het uiteindelijk ergens in 't fucking zuiden beland is? | |
hamkaasburger | donderdag 27 maart 2014 @ 19:03 |
een paar maps verder kom ik een soort s tegen op een stukje drijvend iets http://www.tomnod.com/nod(...)an_ocean/map/1024345 dat ding rechts | |
hamkaasburger | donderdag 27 maart 2014 @ 19:05 |
en als je dan bij die 2 naar links gaat dan zie je het logo van malasia airlines | |
Dentiwan | donderdag 27 maart 2014 @ 19:44 |
is dat niet gewoon de onrustige zee? | |
Co_OL | donderdag 27 maart 2014 @ 19:45 |
een haai of walvis? | |
__Saviour__ | donderdag 27 maart 2014 @ 19:48 |
kan ook een gigantische kaasschaaf zijn, of een zaag | |
hamkaasburger | donderdag 27 maart 2014 @ 19:52 |
denk wel dat hij daar echt ligt als je beetje rondjes daar omheen tomnod vind je heel veel puin en ik vond ook een stukje met de s erop een deel van het logo van malasia en de letter combinatie la op een stuk puin | |
motorbloempje | donderdag 27 maart 2014 @ 19:52 |
![]() | |
Co_OL | donderdag 27 maart 2014 @ 19:55 |
en nog heb ik me twijfels of het vliegtuig daar wel ergens ligt! Het kan toch niet zo zijn dat er nog niks gevonden is als het daar wel in de buurt ligt? | |
El_Matador | donderdag 27 maart 2014 @ 19:57 |
Ik deel je scepsis. Maar het stormt daar behoorlijk he? | |
hamkaasburger | donderdag 27 maart 2014 @ 20:03 |
Waarschuwing !!! raar complot, ze hebben de grootste verwissel truck gedaan, wat als zoals hierboven geschreven de reserve 777 die in de hangar stond is gebruikt om de zee mee in te vliegen en hebben ze de 777 van maleisia in de hangar staan waar eerst de reserve stond. om zo het zoekteam op een dwaalspoor te zetten. de pings kunnen dan ook overeen komen met de vooraf gaande voordat ze het opnieuw berekend hebben | |
Co_OL | donderdag 27 maart 2014 @ 20:03 |
de plek waar ze zoeken ligt ver buiten het bereik dan het maximaal haalbare was qua brandstof ![]() | |
The_stranger | donderdag 27 maart 2014 @ 20:22 |
Haalbaar qua brandstof of haalbaar qua brandstof plus zweefvlucht (en vergis je niet, zo'n vliegtuig komt best nog ver als 'ie een zweefvliegtuig nadoet.) | |
El_Matador | donderdag 27 maart 2014 @ 20:26 |
Kaartje klopt niet, zie OP. Verder wat onze piloot zegt. | |
wickedmen | donderdag 27 maart 2014 @ 20:40 |
Is ie al gevonden? | |
hamkaasburger | donderdag 27 maart 2014 @ 20:45 |
hier een leuke site voor je in de style van kanikeenkortebroekaan.nl http://www.newsyeti.com/have-they-found-the-malaysian-plane-yet | |
Synthercell | donderdag 27 maart 2014 @ 20:48 |
Als het goed is zou MH370 eerder moeten worden gevonden dan warlord J. Kony. | |
#ANONIEM | donderdag 27 maart 2014 @ 20:54 |
![]() | |
APK | donderdag 27 maart 2014 @ 21:34 |
Is het theoretisch mogelijk dat een vliegtuig een lange zweefvlucht maakt als iedereen aan boord buiten westen is? | |
Halcon | donderdag 27 maart 2014 @ 21:36 |
Ja. | |
APK | donderdag 27 maart 2014 @ 21:38 |
Ik wacht voor de zekerheid toch even de reactie van een echte expert af, maar bedankt ![]() | |
Palomar | donderdag 27 maart 2014 @ 22:38 |
hier zijn alleen maar experts | |
Nieuwschierig | donderdag 27 maart 2014 @ 22:47 |
Niet zo lang als in een ideale situatie waarin precies de voorgeschreven decent rate wordt aangehouden maar 60-70NM moet makkelijk kunnen vanaf FL300 | |
APK | donderdag 27 maart 2014 @ 22:55 |
60-70NM en FL300 zeggen mij niet zo veel, maar ik dacht opeens aan de theorie die hier regelmatig voorbijkomt dat het een zelfmoordactie zou kunnen zijn geweest. Dan moet het wel heel erg 'intens' zijn geweest om ook nog het laatste beetje uit het vliegtuig te persen om met een glijvlucht zo ver als mogelijk te geraken. Dan moet je echt heel erg fucked up zijn. | |
Nieuwschierig | donderdag 27 maart 2014 @ 23:02 |
NM=Nautical Miles=Zeemijl=1,8km FL300=Flight Level 300=30.000 voet ASL=10km boven zeeniveau | |
APK | donderdag 27 maart 2014 @ 23:10 |
Ah okay ![]() Maar in een glijvlucht blijft het vliegtuig natuurlijk niet op FL300. Het gaat mij vooral om die glijvlucht, of dat mogelijk is. Als de auto pilot op 'vlieg door tot de peut op is' staat dan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat daarna een gecontroleerde glijvlucht volgt. - Edit: Oh, je zegt 'vanaf' FL300' ![]() | |
Nieuwschierig | donderdag 27 maart 2014 @ 23:16 |
Vermoedelijk zal de AP proberen op de zelfde ingestelde hoogte te blijven. Met het afnemen van de snelheid zal de neus steeds verder omhoog gaan tot alle draagkracht weg is en dan is het afhankelijk van het zwaartepunt hoe snel het gaat. Als de neus naar beneden gaat pikt ie weer snelheid en dus draagkracht (lift), maar als de staart zwaarder is, is het minutenwerk. Maar misschien gaat de AP vanzelf uit, of in een andere mode en volgt een natuurlijk glijpad dat veel langer is | |
Nieuwschierig | donderdag 27 maart 2014 @ 23:45 |
Als een vliegtuig eenmaal begint te vallen is het niet veel meer dan een baksteen | |
APK | donderdag 27 maart 2014 @ 23:49 |
Iets dergelijks leek mij idd meer voor de hand liggend als gevolg van de maximaal haalbare afstand. | |
LoggedIn | vrijdag 28 maart 2014 @ 07:14 |
Dat is een vliegtuig dat stalled tijdens het opstijgen, dat maar een paar meter had om te corrigeren. Das heel wat anders dan dat je op 10km hoogte zit en zwaartekracht ipv stuwkracht gebruikt om je snelheid op peil te houden. | |
Marrije | vrijdag 28 maart 2014 @ 07:18 |
Op nu.nl staat nu dat ze noordelijker gaan zoeken. Nieuwe berekeningen wijzen uit dat het vliegtui sneller vloog. Als ze dan ook nog wat meer naar t midden gaan komen ze uit bij mijn plaatje. | |
gebrokenglas | vrijdag 28 maart 2014 @ 07:20 |
Ja, na het wegvallen van de stuwing zal de AP eerst nog steeds proberen de hoogte vast te houden. Hij gaat de neus omhoog duwen, totdat het teveel wordt. Dan schakelt de AP zichzelf uit, met een geluidssignaal ter waarschuwing naar de piloten. Maar eenmaal uit blijft de AP uit, dus het vliegtuig zal ongecontroleerd naar beneden dwarrelen. Letterlijk dwarrelen. Van een glijvlucht zal geen sprake zijn. [ Bericht 1% gewijzigd door gebrokenglas op 28-03-2014 07:33:26 ] | |
ace_eleven | vrijdag 28 maart 2014 @ 08:41 |
met manual control zou de piloot toch nog wel een glijvlucht in kunnen zetten? Zwaartekracht en flappen gebruikende? | |
Co_OL | vrijdag 28 maart 2014 @ 08:56 |
Nog even en ze gaan in de Noordzee zoeken ![]() | |
gebrokenglas | vrijdag 28 maart 2014 @ 08:59 |
Ja dat klopt. Als de piloot er nog is kan die de boel overnemen en een glijvlucht inzetten. Onder ideale condities, en vanaf cruise hoogte, kunnen ze nog wel een dikke 20 minuten in de lucht blijven en misschien nog wel zo'n 150km verder vliegen. | |
kalinhos | vrijdag 28 maart 2014 @ 09:08 |
Maar het vliegtuig zweeft sowieso toch wel verder? Als je met de auto 120 rijdt en je hebt ineens geen benzine meer sta je toch ook niet direct stil? Het lijkt me, maar ik heb er ook geen oneindig veel verstand van, dat als een vliegtuig met 900km/u ineens geen brandstof meer heeft dat geleidelijk aan zijn tempo en hoogte afnemen en dat hij dus nog zweeft, hij zal toch niet gelijk neerplonsen als in een tekenfilm? | |
ThePlaneteer | vrijdag 28 maart 2014 @ 09:16 |
Lol, 24 landen zijn aan het zoeken naar een speld in de hooiberg en jij meldt hier vrolijk dat je the missing piece hebt gevonden, met nota bene het logo er op? Heb je dit al ergens gemeld? | |
gebrokenglas | vrijdag 28 maart 2014 @ 09:17 |
Dat klopt. En dat kan nog een beste tijd duren, 20 tot 30 minuten als hij op 40.000 voet hoogte zat. Maar het zijn de vreselijkste 30 minuten van je leven, want je weet dat je eraan gaat. [ Bericht 5% gewijzigd door gebrokenglas op 28-03-2014 09:26:53 ] | |
ThePlaneteer | vrijdag 28 maart 2014 @ 09:57 |
Maar de zoektocht gaat er dus vanuit dat de 777 net zolang is doorgevlogen tot de fuel op was? Is dat al bevestigd? Of kan het ook zo zijn dat hij al eerder is neergestort, laten we zeggen, iets noordelijker in de Diamanti Deep? Wellicht dat ik het gemist heb hoor. | |
ace_eleven | vrijdag 28 maart 2014 @ 10:13 |
Ze baseren dat volgens mij op de ping-calculaties, daar hebben ze met het doppler-effect richting en afstand bepaald, en zo een route en zoekplaats uitgestippeld ![]() | |
gebrokenglas | vrijdag 28 maart 2014 @ 10:13 |
Ze hebben het zoekgebied verplaatst nu. Naar het noorden en dichter bij Perth. | |
Loekie1 | vrijdag 28 maart 2014 @ 10:15 |
Ze dachten dus eerst dat hij op een tjoeketjoekemanier verder is gevlogen. Het is toch veel waarschijnlijker dat de piloot het zeemansgraf op volle snelheid heeft willen bereiken? | |
Me_Wesley | vrijdag 28 maart 2014 @ 10:16 |
Tenzij er op tijd s&r ingeschakeld kan worden en je hem neerzet zoals mr Sullenberger ![]() | |
ace_eleven | vrijdag 28 maart 2014 @ 10:16 |
Het klinkt alsof het verplaatsen vooral organisatorisch helpt ![]() Het is ondieper, dichter bij land en mooier weer ![]() Ik kan me best voorstellen dat het zoekgebied verplaatst aan de hand van stromingen ed. zal het puin ook wegdrijven (al weet ik niet in welke vaart dat gebeurt en hoever het zoekgebied verplaatst natuurlijk) | |
#ANONIEM | vrijdag 28 maart 2014 @ 10:17 |
Ik dacht een Amerikaanse, maar ik weet het niet meer zeker. | |
Ajaxfan | vrijdag 28 maart 2014 @ 10:19 |
Ik blijf het vaag vinden van die persconferentie. Hoe kun je zo met zekerheid willen zeggen dat het op plek X is zonder iets echt gezien te hebben nog? Spontaan is het allemaal honderden kilometers opgeschoven. | |
ThePlaneteer | vrijdag 28 maart 2014 @ 10:20 |
Ja maar ze hebben op basis van de laatst bekende ping uitgerekend hoe ver men nog kon vliegen. Daar hebben ze vervolgens 3 verschillende snelheden op losgelaten: ![]() Maar al deze figuren gaan er van uit dat ze met die snelheid net zo lang hebben doorgevlogen tot het niet meer kon. | |
gebrokenglas | vrijdag 28 maart 2014 @ 10:25 |
Wat wel aannemelijk is. Sowieso is hij natuurlijk al uren doorgevlogen (bewijs is die laatste ping die uren na het verbreken van de ACARS communicatie nog werd uitgezonden). Dan is het logisch aan te nemen dat er is doorgevlogen tot echt alle brandstof op was. En dan heb je misschien nog een stukje extra omdat je nog dik 100 mile kunt 'gliden'. [ Bericht 5% gewijzigd door gebrokenglas op 28-03-2014 13:03:52 ] | |
Loekie1 | vrijdag 28 maart 2014 @ 10:33 |
Kan het vliegtuig op de automatische piloot gezet zijn richting Diamantana Deep? Echter als toen nog niet de brandstof op was, is ie verder gevlogen waarschijnlijk. Weet een piloot al dagen van tevoren precies hoeveel brandstof het vliegtuig heeft? [ Bericht 17% gewijzigd door Loekie1 op 28-03-2014 10:38:14 ] | |
ThePlaneteer | vrijdag 28 maart 2014 @ 10:33 |
Ok helder. Aannemelijk dus, maar niet bevestigd.Ik zit even te zoeken naar de exacte locatie van Diamantina Deep (35°S and 104°E) t.o.v. 1e en 2e zoekgebied. Kan iemand daarmee helpen? [ Bericht 89% gewijzigd door ThePlaneteer op 28-03-2014 10:41:17 ] | |
#ANONIEM | vrijdag 28 maart 2014 @ 10:37 |
http://www.dailymail.co.u(...)-episode-prison.html Ik vermoed dat het deze was. | |
Markeerstift | vrijdag 28 maart 2014 @ 10:40 |
Kan het ook zijn dat iemand door de hypoxia buiten westen is geraakt en toen een paar uur later wakker is geworden? Dat zou het wel bizar maken. | |
Re | vrijdag 28 maart 2014 @ 10:42 |
als ze in glijvlucht de oceaan in zijn gegleden zul je veel minder brokstukken vinden dan als hij als een baksteen te pletter is geslagen... denk ik? | |
Loekie1 | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:10 |
Een kunstwerk van Claes Oldenburg. http://www.buitenbeeldinbeeld.nl/KrollerMuller/Troffel.htm http://oldenburgvanbruggen.com/largescaleprojects/sawsawing.htm [ Bericht 12% gewijzigd door Loekie1 op 28-03-2014 11:20:00 ] | |
tofastTG | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:10 |
Wel grotere stukken... | |
Me_Wesley | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:13 |
Piloot heeft in principe de vrijheid om bijvoorbeeld boven het minimum required nog wat extra te tanken als hij dat nodig acht (en het achteraf kan verantwoorden bij de airline, natuurlijk). | |
Loekie1 | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:24 |
En daarover hoeft hij met niemand te overleggen behalve na de vlucht? Nee, domme vraag, het zal sowieso opgevallen zijn als dat was gebeurd. | |
ace_eleven | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:35 |
Voor de vlucht naar Peking heeft ie sowieso al vrij veel brandstof nodig, Diamantia deep ligt volgens mij ongeveer op dezelfde radius. ![]() Een vliegtuig neemt volgens mij standaard iets van een +10% brandstof mee dus dan is Diamantia sowieso haalbaar zelfs zonder glijvlucht | |
Breekfast | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:41 |
Weet iemand hoe lang ze nog hebben voordat het signaal van de black box weg zal gaan vallen? Ook al vinden ze wat puin van het vliegtuig weer, wat heb je eraan buiten een bevestiging van wat je eigenlijk al weet? Dat puin is waarschijnlijk al een heel stuk verder gedreven van de oorspronkelijke crash plaats. Die black box gaan ze niet weer vinden lijkt me. | |
Nieuwschierig | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:41 |
Er zijn zoveel factoren die de piloot meeneemt in het berekenen van de hoeveelheid brandstof die hij aan boord neemt. Bijvoorbeeld het weer (tegenwind, onweersbuien waar hij omheen moet), het gewicht van passagiers en lading, taxi-afstanden, verwachte wachttijden bij aankomst in holding zones, vlieghoogte, afstand naar een uitwijkmogelijkheid bij mist of andere ongemakken ter plaatse. | |
bedachtzaam | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:41 |
![]() | |
motorbloempje | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:42 |
Lijkt me wel dat ze bij het vinden van brokstukken makkelijker, dmv stromingsanalyses, een mogelijk 'drijfpad' kunnen narekenen? | |
eight | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:42 |
10 % is schijnbaar standaard idd. Malaysia Airlines schijnt echter op 20% extra te vliegen.. | |
Nieuwschierig | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:47 |
En dit is dan berekend op de afgelegde afstand tussen 2 of meer pings waaruit geconcludeerd is dat hij sneller vloog dan eerst aangenomen en dus een hoger brandstofverbruik had? En dan weer die kortere afstand uitgezet op de rode satellietcirkel? Trouwens... in het plaatje staat radar-analyse. Welke radar is dat dan? | |
Drebbelman | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:49 |
Ze hebben per vliegtuig al 'objects' gezien in het nieuwe zoekgebied, maar er kan morgen pas een boot bij zijn. Ik vraag me af wat die miljoentriljoen objecten dan waren die ze de afgelopen dagen gespot hebben, zijn die ineens niet interessant meer en was dat dan een storm in een glaasje water? | |
ThePlaneteer | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:53 |
Omdat ik de Diamantina optie wel interessant vind heb ik die even toegevoegd aan het plaatje! ![]() | |
bedachtzaam | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:55 |
Ik had de link er even bij moeten posten ![]() http://www.news.com.au/tr(...)izu68q-1226867105992
| |
Nieuwschierig | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:58 |
Een vliegtuig moet snelheid hebben om in de lucht te blijven. De natuurlijke weg om dit te doen is om hoogte in te leveren en er snelheid voor terug te krijgen (Knopen kopen heet dat). Maar een Autopilot is een dom ding en als die merkt dat het vliegtuig hoogte verliest zal hij eerst de gashendels verder open zetten en, omdat dat niet helpt (want geen brandstof), zal de AP via het de staartvlakken het vliegtuig omhoog willen sturen. Daardoor wordt de snelheid al heel snel steeds minder tot hij begint te vallen door gebrek aan lift. Als dat gebeurt schakelt de AP zich wel uit en volgt er waarschijnlijk een soort ongecontroleerde glijvlucht | |
ThePlaneteer | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:59 |
Ik blijf het raar vinden dat ze hun berekeningen maken op basis van deze ping: ![]() Terwijl er dikke kans is dat het vliegtuig in bereik is geweest van de JORN radar van Australië: ![]() Hebben we daar al iets van gehoord? Nee toch? | |
eight | vrijdag 28 maart 2014 @ 12:00 |
Een diepte van 8 km. De kaper wilde blijkbaar nooit gevonden worden ![]() | |
ThePlaneteer | vrijdag 28 maart 2014 @ 12:02 |
Of piloot. Ik blijf dit een interessante optie vinden trouwens. | |
Me_Wesley | vrijdag 28 maart 2014 @ 12:02 |
Een 777 in Normal mode heeft Alpha-protectie, het vliegtuig gaat corrigeren als de invalshoek te groot wordt. Een beetje het airbus-principe, fly-by-wire, met wat principiële verschillen. De autopilot zal het vliegtuig ook niet stallen in Normal mode. | |
HiZ | vrijdag 28 maart 2014 @ 12:04 |
Toevallig, dat wilde ik net gaan vragen. | |
bedachtzaam | vrijdag 28 maart 2014 @ 12:05 |
Tja ik deel je mening, eerlijk gezegd had ik ook verwacht dat ze iets opgepikt zouden hebben. | |
motorbloempje | vrijdag 28 maart 2014 @ 12:07 |
| |
Loekie1 | vrijdag 28 maart 2014 @ 12:07 |
Bedankt, ze hebben dus nog helemaal niet gezocht bij Diamantina Deep? | |
ThePlaneteer | vrijdag 28 maart 2014 @ 12:13 |
Geen idee. Ik vermoed dat de satellieten gewoon een gebied van ong 1200 miles onderzoeken waaronder Diamantina Deep. Diamantina Deep zelf zullen ze niet zo snel onderzoeken gezien de Deep. Vooralsnog is het natuurlijk oppervlak. | |
Loekie1 | vrijdag 28 maart 2014 @ 12:41 |
The new search area is about 80 percent smaller than the old one, but it remains large: about 123,000 square miles, about the size of Poland. Sea depths in the new area range from 6,560 feet to 13,120 feet, Young said. There are trenches in the area that go even deeper, Australia's national science agency said in a statement. That includes the Diamantina Trench, which is up to 7,300 meters deep, but it was unclear whether the deepest parts of the trench are in the search area. http://www.cbsnews.com/ne(...)r-credible-new-lead/ | |
El_Matador | vrijdag 28 maart 2014 @ 12:43 |
Dus het bericht van de Maleiers "Het duurt nog 1 dag, dan hebben we die kist gevonden, echt hoor, kwestie van tijd, maar kat in het bakkie!!1!!!!1!" kunnen we inmiddels ook wel naar ONZ verplaatsen... ![]() | |
gijsman | vrijdag 28 maart 2014 @ 12:52 |
Ah er zijn mogelijke brokstukken gevonden, er zullen vast wel foto's hiervan gemaakt zijn. Maar LAAT ze eens zien dan! | |
ThePlaneteer | vrijdag 28 maart 2014 @ 13:07 |
Schip arriveert morgen. | |
Palomar | vrijdag 28 maart 2014 @ 13:16 |
Oh ja, want het fotorolletje moet natuurlijk eerst nog aan land worden gebracht en daarna wachten totdat deze bij de fotograaf ontwikkeld is ![]() | |
gebrokenglas | vrijdag 28 maart 2014 @ 13:19 |
Een blackbox hoort het 30 dagen vol te houden met de acoustische ping. Dus ergens na 8 april zal de batterij wel leegraken en is er geen signaal meer. En tsja, je mensen zijn weg maar je wilt natuurlijk weten wat er is gebeurd.... Was het een kaping, een piloot met kortsluiting in zijn hoofd, of een technisch mankement met bijvoorbeeld de airconditioning waardoor iedereen het bewustzijn verloor. Zo heeft achteraf gezien de crash van AF447 een heel andere oorzaak dan men dacht.... dankzij het vinden van de blackbox en de CVR. Niet alleen door problemen met de snelheidsmeters (de pitot tubes), maar ook pilot error: niet gewend zonder een autopilot op grote hoogte te vliegen, loss of situation awareness, en de door de FO compleet verkeerde afhandeling van de stall waar ze in verzeild raakten. Dankzij het vinden van deze oorzaken worden opleidingsprogramma's er op aangepast en is het vliegen weer een stukje veiliger geworden. [ Bericht 1% gewijzigd door gebrokenglas op 28-03-2014 13:24:54 ] | |
Drebbelman | vrijdag 28 maart 2014 @ 13:19 |
of misschien kan een schip zich niet van het ene op het andere moment 1000km verderop teleporteren. | |
ThePlaneteer | vrijdag 28 maart 2014 @ 13:19 |
Ik dacht dat je het over de brokstukken had. | |
ace_eleven | vrijdag 28 maart 2014 @ 13:30 |
Foto's van de brokstukken, lijkt me ook wel iets wat ze zouden moeten willen delen als ze denken dat ze wat gevonden hebben. | |
ThePlaneteer | vrijdag 28 maart 2014 @ 13:31 |
Tekst en kaartje komen niet overeen trouwens: ![]() Trench (grootste deel) ligt ZO van search area. Komt vast wel. Ik heb daarnaast al zat foto's gezien van satellieten dus waarom ze het zouden achterhouden is mij een raadsel. | |
Poolbal | vrijdag 28 maart 2014 @ 13:49 |
Ik weet vrij zeker dat dinsdag aanstaande meerdere FOKkers hier zullen melden dat het toestel gevonden is. | |
ThePlaneteer | vrijdag 28 maart 2014 @ 14:03 |
Op basis van wat? Ik word juist alleen maar pessimistischer. Dat er een vliegtuig wat van Kuala Lumpur naar Bejing vlieg is gecrasht binnen 100 kilometer van één van de diepste oceaandieptes ter wereld, 8000 kilometer van zijn geplande landingslocatie vandaan, op een tot dusver vrijwel onverkende zeebodem na een moedwillige koerswijziging in het volste verstand van degene die het vliegtuig onder controle had en daarna zijn uiterste best deed om niet alleen uit het zicht van de radar te blijven, maar óók nog werk maakte om degene die naderhand de flight data zouden onderzoeken nog te misleiden om zodoende nog onvindbaarder te worden... Dat ziet er allemaal niet heel best uit en ik zit vooralsnog op zelfmoord. | |
bloempje-moi | vrijdag 28 maart 2014 @ 14:05 |
Op basis van 1 april. | |
motorbloempje | vrijdag 28 maart 2014 @ 14:05 |
'Grapjassen' ![]() | |
ThePlaneteer | vrijdag 28 maart 2014 @ 14:07 |
Aaaaah ok ik snap hem. ![]() Sorry Motorbloempje, had het even niet door ![]() | |
ThePlaneteer | vrijdag 28 maart 2014 @ 15:09 |
NIEUWE SIGHTINGS x24121. 5 vliegtuigen vinden wat. Voorheen waren het steeds satellieten dus toch interessant: http://www.newser.com/art(...)irmed-as-debris.html | |
bedachtzaam | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:30 |
![]() http://www.theguardian.co(...)-closer-to-australia | |
gebrokenglas | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:35 |
Het eerste echte duidelijk plaatje van een object dat een wrakstuk kan zijn. Maar goed in die 3 weken zijn alle brokstukken natuurlijk flink uit elkaar gedreven - kunnen honderden kilometers verspreid zijn. | |
ThePlaneteer | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:36 |
Nou dat kan dus echt alles zijn. Hopelijk wordt er een keer iets uit de zee gevist. | |
bloempje-moi | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:36 |
Het is iets. Eerste keer dat de objecten op radarbeelden zich laten vertalen naar een daadwerkelijke foto. | |
motorbloempje | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:36 |
Of iets dat van een boot gevallen/gewaaid is. | |
ThePlaneteer | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:36 |
Maarja vaart nu een Chinees schip heen, hopelijk kan die het nog vinden. Ook is er een heli gestuurd. | |
Marrije | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:52 |
Dat vooral. Tot nu toe is bijna alles wat ze tegenkomen meteen mogelijk gerelateerd aan de MH370. Zo heb je wel elke dag wat te melden natuurlijk. | |
ThePlaneteer | vrijdag 28 maart 2014 @ 16:57 |
Hoe weet jij dat? | |
Marrije | vrijdag 28 maart 2014 @ 17:00 |
Omdat dit het eerste is wat zodanig gepresenteerd wordt. | |
ThePlaneteer | vrijdag 28 maart 2014 @ 17:01 |
Maar hoe weet jij dat alles wat men vind gelijk in de pers wordt gebracht dat het mogelijk MH370 gerelateerd is? Ik vind dat best knap namelijk dat je schijnt te weten wat men NIET publiekelijk uitbrengt. Daardoor nogal een sullige opmerking. Er zijn tot dusver 4 satelliet reports en 1 vliegtuig report. Nou niet echt iets waarbij ik denk 'alles wat ze vinden is direct mogelijk aan het vliegtuig gerelateerd'. But then again, daar zijn geen zinnige uitspraken over te doen. | |
Marrije | vrijdag 28 maart 2014 @ 17:04 |
zo ben ik ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 28 maart 2014 @ 17:08 |
Kom op, ThePlaneteer: zie ook die foto's die hier in 't topic verschijnen! Elk plastic bekertje in dat grote gebied zou nu volgens allerhande media ineens deel van 't wrak kunnen zijn, er zijn immers in álle gebieden tot nu toe wel, al dan niet met satelietbeelden, 'opvallende plekken/mogelijke objecten' gesignaleerd.. Ach ja... Maargoed, iemand trouwens nog een antwoord op mijn vraag hier?
| |
Marrije | vrijdag 28 maart 2014 @ 17:13 |
ik heb het voorbij zien komen, maar begrijp de vraag niet ![]() Langer dan wat? | |
ThePlaneteer | vrijdag 28 maart 2014 @ 17:15 |
Tot nu toe 5x gerapporteerd dat er mogelijk wat gevonden is. Misschien maken die sats dagelijks 25 verdachte foto's. Dan kun je lastig roepen dat elk wissewasje in de media wordt gebracht toch? Je kunt er gewoon niks zinnigs over zeggen. En wat bedoel je precies met 'weer is omgedraaid'. | |
bedachtzaam | vrijdag 28 maart 2014 @ 17:20 |
![]() Het is dus op zeker binnen bereik geweest van de JORN radar in Australië, die zouden hem dus gezien kunnen hebben. | |
bedachtzaam | vrijdag 28 maart 2014 @ 17:21 |
De afbeelding komt trouwens hier vandaan ![]() | |
ThePlaneteer | vrijdag 28 maart 2014 @ 17:22 |
Jup, tot die conclusie kwam ik ook al dit topic. Search areas en Diamantina liggen trouwens zuidelijker dan de range, mochten mensen zich dat afvragen. | |
motorbloempje | vrijdag 28 maart 2014 @ 17:23 |
Nou, op een gegeven moment vliegt zo'n vliegtuig 'buiten bereik', ergens boven de grotere oceanen, zoals misschien/wrsch gebeurd is in dit geval. Maar dat ding was onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing, naar 't Noorden, en als dat ding dan toch keert, dan zou hij toch officieel nog een tijdje binnen bereik van de Maleisische radar moeten blijven in plaats van zomaar weg zijn? Kijk, dat hij op een gegeven moment boven de Indische Oceaan niet meer te zien is begrijp ik, maar ik vraag me af hoe dat kreng verdwenen kan zijn als hij in feite 'langer' binnen bereik van de radar is gebleven omdat hij in plaats van zijn weg heeft vervolgd richting Bejing naar 't Zuiden is gegaan op een gegeven moment? Of begrijp ik er nou helemaal geen hout van (goed mogelijk hoor ![]()
![]() | |
Loekie1 | vrijdag 28 maart 2014 @ 17:31 |
Ik heb de vraag al eerder gesteld maar nog geen antwoord gekregen. Je kunt de auto pilot afstellen op een vliegveld, maar ook op een punt in zee? | |
bedachtzaam | vrijdag 28 maart 2014 @ 17:38 |
Als je geen brandstof meer hebt is dat waar je terecht komt. Wellicht hebben ze een -40lat en 116long ingetikt in plaats van 40lat en 116long, dan kom je ergens onder Australië uit ![]() | |
Marrije | vrijdag 28 maart 2014 @ 18:00 |
Bij de straat van Malakka is het ook nog op een radar gezien, daarna is het door nog een land op de radar gezien, maar Maleisie maakt niet bekend welk land dat is. En vanaf toen alleen nog binnen ping-bereik geweest. | |
gebrokenglas | vrijdag 28 maart 2014 @ 18:01 |
De Maleisische radar is een civiele rader en werkt (het beste) met de transponders in de vliegtuigen. Zodra die uitgezet werd zag die radar het vliegtuig amper meer. Er is natuurlijk nog wel een echo maar that's all. Geen identificatie of wat dan ook. Mogelijk werd de echo door het radarsysteem gefiltered als zijnde noise, en was er dus op het radarscherm helemaal niets meer te zien. | |
ThePlaneteer | vrijdag 28 maart 2014 @ 18:11 |
Vlak voordat hij de turn maakte heeft hij z'n ACARS systeem uitgezet. Daarna is hij nog wel degelijk door meerdere radaren opgepikt, waaronder een Maleische radar die dacht dat het vliegtuig terugvloog omdat werd opgedragen voor KL. | |
Freak188 | vrijdag 28 maart 2014 @ 18:12 |
Ja hoor, autopiloot kan naar een heading en hoogte vliegen die een piloot instelt, of een route vliegen die in de computer geprogrammeerd staat. | |
ThePlaneteer | vrijdag 28 maart 2014 @ 20:25 |
http://imgur.com/a/ROy9o Iemand heeft de Diamantina theorie even grondig uitgewerkt. Zou zomeer eens waarheid kunnen zijn. | |
Loekie1 | vrijdag 28 maart 2014 @ 20:42 |
Dit is al eerder geplaatst, ik vind dit ook een heel goeie analyse. Kan ie in de OP? Met mijn naam erbij en die van ThePlaneteer? Bestemming volgens ons: Diamantina Deep. | |
gebrokenglas | vrijdag 28 maart 2014 @ 21:20 |
Heel moeilijk om het je voor te stellen... Het grootste deel van de tijd zou het vliegtuig nog een airport kunnen bereiken, mocht de piloot alsnog van gedachten veranderen... Maar als dan het moment passeert dat je met de hoeveelheid overgebleven brandstof niet meer in staat zal zijn nog veilig terug te keren, dat moment moet toch verschrikkelijk zijn? Zelfs voor een suicidaal persoon... ![]() | |
Parzival | vrijdag 28 maart 2014 @ 21:21 |
of juist heel bevrijdend.. | |
gebrokenglas | vrijdag 28 maart 2014 @ 21:22 |
Ja, da's ook mogelijk. Berusting. Zo van 'nu gaan we ervoor'? | |
Marrije | vrijdag 28 maart 2014 @ 21:26 |
op de een of andere manier vind ik het huidige zoekgebied te dicht bij de kust, ik zou niet raar staan te kijken als ze na de zoveelste berekening toch concluderen dat ze meer naar het midden moeten. | |
gebrokenglas | vrijdag 28 maart 2014 @ 21:29 |
Wie weet. Het voordeel van dit zoekgebied is dat het een stuk dichterbij is en ze dus langer kunnen blijven zoeken voordat ze terug moeten, bijtanken. Dus ze hebben het zoeken sneller afgerond. En kunnen dan zuidelijker zoeken, aan de onderkant van de ping-ring. [ Bericht 2% gewijzigd door gebrokenglas op 28-03-2014 21:38:18 ] | |
ThePlaneteer | vrijdag 28 maart 2014 @ 22:28 |
Zoiets kan ik mij ook voorstellen. Wellicht wilde de (co) piloot een DB Cooper achtige status vergaren. | |
ace_eleven | vrijdag 28 maart 2014 @ 22:41 |
Ja, dit vermoeden heb ik ook, maar het zou ook kunnen dat ie net te weinig brandstof bij zich had en dus net buiten the deep ligt, in de nnw richting dus. Gelukkig voor de nabestaanden is dat stukken minder diep ![]() | |
Loekie1 | vrijdag 28 maart 2014 @ 22:44 |
Ik denk dat daarom het vliegtuig het laatste stuk met alleen doden heeft gevlogen. Dan kunnen eventuele F16's, mochten die toch het vliegtuig achterna komen, ook niets meer uitrichten. Of misschien toch nog met een levende piloot, die weet dat hij niet meer terug kan met zoveel doden aan boord. Ik kan me niet voorstellen dat de piloot zeven uur lang met 230 paniekerige passagiers heeft gevlogen. | |
Co_OL | vrijdag 28 maart 2014 @ 22:52 |
Morgen op NGC air crash mistery nav MH370 ![]() | |
ThePlaneteer | vrijdag 28 maart 2014 @ 23:04 |
Zou prima kunnen idd. Sowieso is het belangrijk om te weten dat de search areas van nu worden berekend om mogelijke crash locatie INCLUSIEF stromingen. Dus daarom veranderen de search locaties ook weer, omdat het al 3 weken op zee ligt en dus allang niet meer bij de crash site. En ja, dit gaat het allemaal nog veel lastiger maken. Ik zet mezelf er maar toe dat er niks specifieks wordt gevonden behalve eventueel wat floating debris. Daar zullen ze het mee moeten doen. | |
Unstoppable | vrijdag 28 maart 2014 @ 23:06 |
Ik krijg steeds meer mijn twijfels bij de flightpaths die waar ze nu van uitgaan. Ik heb er een paar opmerkingen bij - snelheid en vlieghoogte zijn niet bekend, die moeten ze inschatten. Elke snelheid levert een ander path op die uiteindelijk op die final pinglijn ligt. Bij de laatste update van hun berekeningen werd dat weer pijnlijk duidelijk, ze gingen nu van andere snelheid en hoogte uit en het leverde flinke verschillen op. - ze gaan uit van een recht vliegpath. Als je er van een ongeluk uitgaat dan zou een afwijkend flightpath (bocht/bochten/cirkels zelfs maybe?) waarschijnlijk zijn, door bijvoorbeeld een uitgevallen of beschadigde motor. Als de route met de hand is geprogrammeerd, dan zou ook een afwijkend flightpath zeer mogelijk zijn imo. Als er één waypoint is geprogrammeerd waarom niet meer? Als iemand het vliegtuig in zee wou laten verdwijnen dan kan hij ook hebben geweten dat een rechte vliegroute het meest voorspelbare zou zijn en alles daarvan afwijkend het zoeken moeilijker maakt. Alles is gebaseerd op aangenomen snelheden en een rechte route, er zijn zo veel mogelijkheden dat ze niet meer kunnen doen dan kijken op de enige plek die ze kunnen voorspellen. Als ze het al vinden hebben ze echt enorm geluk. | |
DX11 | vrijdag 28 maart 2014 @ 23:07 |
TT: | |
ThePlaneteer | vrijdag 28 maart 2014 @ 23:09 |
Ze geven ook toe dat het enige logische is wat ze kunnen doen is om flight paths te maken op basis van speculaties. Ze weten idd niet hoe hoog het vliegtuig vloog en hoe hard. Dit moeten ze geewoon gokken met behulp van bizarre ping berekeningen die mijn pet te boven gaan. Echter spelen de currents ook een grote rol in het verplaatsen van de zoek locaties. Dat doet men dus op basis van nieuwe speculatie (vliegtuig vloog harder dan gedacht) en daarbij opgeteld ook weer de extra dagen stroming om het zo maar te zeggen. Edit: tenzij de Aussies gewoon hun JORN data gebruiken maar dat niet publiekelijk kwijt willen. Wie weet helpt USA zelfs met DIego Garcia radar data die ze ook top secret houden. Want op basis van ping data zouden we in principe niet eens kunnen weten of we zuidelijk of noordelijk moeten zoeken. | |
Unstoppable | vrijdag 28 maart 2014 @ 23:27 |
Uit de wobble in het satellietpath konden ze afleiden dat het aan de zuidzijde was. De pingdata geeft inderdaad alleen de bekende cirkel op van eerder, de frequentie afwijking die ze voor de ping meten geeft ze een manier om afstand tussen satelliet en vliegtuig te berekenen. Dit kunnen ze doen voor een aantal van de pings/handshakes, trekken een lijn door de cirkels mbv aannames van snelheid, vlieghoogte, windsterkte en richting van die hoogte, range en fuelrates etc. Natuurlijk nemen ze een heel aantal factoren mee in de berekeningen van het flightpath, maar het is nog steeds allemaal gebaseerd op aannames [ Bericht 1% gewijzigd door Unstoppable op 28-03-2014 23:33:02 ] | |
Draailamp | vrijdag 28 maart 2014 @ 23:34 |
Hoe staat het ermee? | |
Draailamp | vrijdag 28 maart 2014 @ 23:34 |
Vol |