Ja dat klopt. Als de piloot er nog is kan die de boel overnemen en een glijvlucht inzetten. Onder ideale condities, en vanaf cruise hoogte, kunnen ze nog wel een dikke 20 minuten in de lucht blijven en misschien nog wel zo'n 150km verder vliegen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 08:41 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
met manual control zou de piloot toch nog wel een glijvlucht in kunnen zetten? Zwaartekracht en flappen gebruikende?
Lol, 24 landen zijn aan het zoeken naar een speld in de hooiberg en jij meldt hier vrolijk dat je the missing piece hebt gevonden, met nota bene het logo er op?quote:Op donderdag 27 maart 2014 19:52 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
denk wel dat hij daar echt ligt als je beetje rondjes daar omheen tomnod vind je heel veel puin en ik vond ook een stukje met de s erop een deel van het logo van malasia en de letter combinatie la op een stuk puin
Dat klopt. En dat kan nog een beste tijd duren, 20 tot 30 minuten als hij op 40.000 voet hoogte zat.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:08 schreef kalinhos het volgende:
Maar het vliegtuig zweeft sowieso toch wel verder? Als je met de auto 120 rijdt en je hebt ineens geen benzine meer sta je toch ook niet direct stil? Het lijkt me, maar ik heb er ook geen oneindig veel verstand van, dat als een vliegtuig met 900km/u ineens geen brandstof meer heeft dat geleidelijk aan zijn tempo en hoogte afnemen en dat hij dus nog zweeft, hij zal toch niet gelijk neerplonsen als in een tekenfilm?
Ze baseren dat volgens mij op de ping-calculaties, daar hebben ze met het doppler-effect richting en afstand bepaald, en zo een route en zoekplaats uitgestippeldquote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:57 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar de zoektocht gaat er dus vanuit dat de 777 net zolang is doorgevlogen tot de fuel op was?
Is dat al bevestigd?
Of kan het ook zo zijn dat hij al eerder is neergestort, laten we zeggen, iets noordelijker in de Diamanti Deep?
Wellicht dat ik het gemist heb hoor.
Tenzij er op tijd s&r ingeschakeld kan worden en je hem neerzet zoals mr Sullenbergerquote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:17 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat klopt. En dat kan nog een beste tijd duren, 20 tot 30 minuten als hij op 40.000 voet hoogte zat.
Maar het zijn de vreselijkste 30 minuten van je leven, want je weet dat je eraan gaat.
Het klinkt alsof het verplaatsen vooral organisatorisch helptquote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:13 schreef gebrokenglas het volgende:
Ze hebben het zoekgebied verplaatst nu. Naar het noorden en dichter bij Perth.
Ik dacht een Amerikaanse, maar ik weet het niet meer zeker.quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Interessant, weet je toevallig welke airline?
Ja maar ze hebben op basis van de laatst bekende ping uitgerekend hoe ver men nog kon vliegen. Daar hebben ze vervolgens 3 verschillende snelheden op losgelaten:quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:13 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ze baseren dat volgens mij op de ping-calculaties, daar hebben ze met het doppler-effect richting en afstand bepaald, en zo een route en zoekplaats uitgestippeld
Wat wel aannemelijk is. Sowieso is hij natuurlijk al uren doorgevlogen (bewijs is die laatste ping die uren na het verbreken van de ACARS communicatie nog werd uitgezonden). Dan is het logisch aan te nemen dat er is doorgevlogen tot echt alle brandstof op was. En dan heb je misschien nog een stukje extra omdat je nog dik 100 mile kunt 'gliden'.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar al deze figuren gaan er van uit dat ze met die snelheid net zo lang hebben doorgevlogen tot het niet meer kon.
Ik zit even te zoeken naar de exacte locatie van Diamantina Deep (35°S and 104°E) t.o.v. 1e en 2e zoekgebied. Kan iemand daarmee helpen?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:33 schreef Loekie1 het volgende:
Kan het vliegtuig op de automatische piloot gezet zijn richting Diamantana Deep?
Het is daar wel het diepste. Echter als toen nog niet de brandstof op was, is ie verder gevlogen waarschijnlijk.
Weet een piloot al dagen van tevoren precies hoeveel brandstof het vliegtuig heeft?
http://www.dailymail.co.u(...)-episode-prison.htmlquote:Op donderdag 27 maart 2014 17:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Interessant, weet je toevallig welke airline?
Een kunstwerk van Claes Oldenburg.quote:Op donderdag 27 maart 2014 19:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
kan ook een gigantische kaasschaaf zijn, of een zaag
Wel grotere stukken...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:42 schreef Re het volgende:
als ze in glijvlucht de oceaan in zijn gegleden zul je veel minder brokstukken vinden dan als hij als een baksteen te pletter is geslagen... denk ik?
Piloot heeft in principe de vrijheid om bijvoorbeeld boven het minimum required nog wat extra te tanken als hij dat nodig acht (en het achteraf kan verantwoorden bij de airline, natuurlijk).quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:33 schreef Loekie1 het volgende:
Kan het vliegtuig op de automatische piloot gezet zijn richting Diamantana Deep?
Echter als toen nog niet de brandstof op was, is ie verder gevlogen waarschijnlijk.
Weet een piloot al dagen van tevoren precies hoeveel brandstof het vliegtuig heeft?
En daarover hoeft hij met niemand te overleggen behalve na de vlucht? Nee, domme vraag, het zal sowieso opgevallen zijn als dat was gebeurd.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:13 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Piloot heeft in principe de vrijheid om bijvoorbeeld boven het minimum required nog wat extra te tanken als hij dat nodig acht (en het achteraf kan verantwoorden bij de airline, natuurlijk).
Lijkt me wel dat ze bij het vinden van brokstukken makkelijker, dmv stromingsanalyses, een mogelijk 'drijfpad' kunnen narekenen?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:41 schreef Breekfast het volgende:
Weet iemand hoe lang ze nog hebben voordat het signaal van de black box weg zal gaan vallen?
Ook al vinden ze wat puin van het vliegtuig weer, wat heb je eraan buiten een bevestiging van wat je eigenlijk al weet?
Dat puin is waarschijnlijk al een heel stuk verder gedreven van de oorspronkelijke crash plaats. Die black box gaan ze niet weer vinden lijkt me.
10 % is schijnbaar standaard idd. Malaysia Airlines schijnt echter op 20% extra te vliegen..quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:35 schreef ace_eleven het volgende:
Voor de vlucht naar Peking heeft ie sowieso al vrij veel brandstof nodig, Diamantia deep ligt volgens mij ongeveer op dezelfde radius.
[ afbeelding ](OP-plaatje, niets nieuws)
Een vliegtuig neemt volgens mij standaard iets van een +10% brandstof mee dus dan is Diamantia sowieso haalbaar zelfs zonder glijvlucht
En dit is dan berekend op de afgelegde afstand tussen 2 of meer pings waaruit geconcludeerd is dat hij sneller vloog dan eerst aangenomen en dus een hoger brandstofverbruik had?quote:
Omdat ik de Diamantina optie wel interessant vind heb ik die even toegevoegd aan het plaatje!quote:
Ik had de link er even bij moeten postenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En dit is dan berekend op de afgelegde afstand tussen 2 of meer pings waaruit geconcludeerd is dat hij sneller vloog dan eerst aangenomen en dus een hoger brandstofverbruik had?
En dan weer die kortere afstand uitgezet op de rode satellietcirkel?
Trouwens... in het plaatje staat radar-analyse. Welke radar is dat dan?
quote:“The new information is based on continuing analysis of radar data about the aircraft’s movement between the South China Sea and the Straits of Malacca before contact was lost.
“This continuing analysis indicated the plane was travelling faster than previously estimated, resulting in increased fuel usage and reducing the possible distance the aircraft travelled south into the Indian Ocean.
“Radar and satellite polling data has been combined with information about the likely performance of the aircraft, speed and fuel consumption in particular, to arrive at the best assessment of the area at which the aircraft is likely to have entered the water.
Een vliegtuig moet snelheid hebben om in de lucht te blijven. De natuurlijke weg om dit te doen is om hoogte in te leveren en er snelheid voor terug te krijgen (Knopen kopen heet dat).quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:08 schreef kalinhos het volgende:
Maar het vliegtuig zweeft sowieso toch wel verder? Als je met de auto 120 rijdt en je hebt ineens geen benzine meer sta je toch ook niet direct stil? Het lijkt me, maar ik heb er ook geen oneindig veel verstand van, dat als een vliegtuig met 900km/u ineens geen brandstof meer heeft dat geleidelijk aan zijn tempo en hoogte afnemen en dat hij dus nog zweeft, hij zal toch niet gelijk neerplonsen als in een tekenfilm?
Ik blijf het raar vinden dat ze hun berekeningen maken op basis van deze ping:quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:55 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik had de link er even bij moeten posten
http://www.news.com.au/tr(...)izu68q-1226867105992
[..]
Een diepte van 8 km. De kaper wilde blijkbaar nooit gevonden wordenquote:
Of piloot.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:00 schreef eight het volgende:
[..]
Een diepte van 8 km. De kaper wilde blijkbaar nooit gevonden worden
Een 777 in Normal mode heeft Alpha-protectie, het vliegtuig gaat corrigeren als de invalshoek te groot wordt. Een beetje het airbus-principe, fly-by-wire, met wat principiële verschillen. De autopilot zal het vliegtuig ook niet stallen in Normal mode.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Een vliegtuig moet snelheid hebben om in de lucht te blijven. De natuurlijke weg om dit te doen is om hoogte in te leveren en er snelheid voor terug te krijgen (Knopen kopen heet dat).
Maar een Autopilot is een dom ding en als die merkt dat het vliegtuig hoogte verliest zal hij eerst de gashendels verder open zetten en, omdat dat niet helpt (want geen brandstof), zal de AP via het de staartvlakken het vliegtuig omhoog willen sturen.
Daardoor wordt de snelheid al heel snel steeds minder tot hij begint te vallen door gebrek aan lift.
Toevallig, dat wilde ik net gaan vragen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:02 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Een 777 in Normal mode heeft Alpha-protectie, het vliegtuig gaat corrigeren als de invalshoek te groot wordt. Een beetje het airbus-principe, fly-by-wire, met wat principiële verschillen. De autopilot zal het vliegtuig ook niet stallen in Normal mode.
Tja ik deel je mening, eerlijk gezegd had ik ook verwacht dat ze iets opgepikt zouden hebben.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:59 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik blijf het raar vinden dat ze hun berekeningen maken op basis van deze ping:
[ afbeelding ]
Terwijl er dikke kans is dat het vliegtuig in bereik is geweest van de JORN radar van Australië:
[ afbeelding ]
Hebben we daar al iets van gehoord? Nee toch?
twitter:BBCBreaking twitterde op vrijdag 28-03-2014 om 11:54:38New Zealand plane spots objects in new search area of Indian Ocean as hunt for missing Malaysian jet shifts north http://t.co/wJz3rEAaQT reageer retweet
Bedankt, ze hebben dus nog helemaal niet gezocht bij Diamantina Deep?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:53 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Omdat ik de Diamantina optie wel interessant vind heb ik die even toegevoegd aan het plaatje!
[ afbeelding ]
Geen idee. Ik vermoed dat de satellieten gewoon een gebied van ong 1200 miles onderzoeken waaronder Diamantina Deep.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:07 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Bedankt, ze hebben dus nog helemaal niet gezocht bij Diamantina Deep?
Schip arriveert morgen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:52 schreef gijsman het volgende:
Ah er zijn mogelijke brokstukken gevonden, er zullen vast wel foto's hiervan gemaakt zijn.
Maar LAAT ze eens zien dan!
Oh ja, want het fotorolletje moet natuurlijk eerst nog aan land worden gebracht en daarna wachten totdat deze bij de fotograaf ontwikkeld isquote:
Een blackbox hoort het 30 dagen vol te houden met de acoustische ping. Dus ergens na 8 april zal de batterij wel leegraken en is er geen signaal meer.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:41 schreef Breekfast het volgende:
Weet iemand hoe lang ze nog hebben voordat het signaal van de black box weg zal gaan vallen?
Ook al vinden ze wat puin van het vliegtuig weer, wat heb je eraan buiten een bevestiging van wat je eigenlijk al weet?
of misschien kan een schip zich niet van het ene op het andere moment 1000km verderop teleporteren.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:16 schreef Palomar het volgende:
[..]
Oh ja, want het fotorolletje moet natuurlijk eerst nog aan land worden gebracht en daarna wachten totdat deze bij de fotograaf ontwikkeld is
Ik dacht dat je het over de brokstukken had.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:16 schreef Palomar het volgende:
[..]
Oh ja, want het fotorolletje moet natuurlijk eerst nog aan land worden gebracht en daarna wachten totdat deze bij de fotograaf ontwikkeld is
Foto's van de brokstukken, lijkt me ook wel iets wat ze zouden moeten willen delen als ze denken dat ze wat gevonden hebben.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:19 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het over de brokstukken had.
Tekst en kaartje komen niet overeen trouwens:quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:41 schreef Loekie1 het volgende:
The new search area is about 80 percent smaller than the old one, but it remains large: about 123,000 square miles, about the size of Poland.
Sea depths in the new area range from 6,560 feet to 13,120 feet, Young said. There are trenches in the area that go even deeper, Australia's national science agency said in a statement. That includes the Diamantina Trench, which is up to 7,300 meters deep, but it was unclear whether the deepest parts of the trench are in the search area.
http://www.cbsnews.com/ne(...)r-credible-new-lead/
Komt vast wel. Ik heb daarnaast al zat foto's gezien van satellieten dus waarom ze het zouden achterhouden is mij een raadsel.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:30 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Foto's van de brokstukken, lijkt me ook wel iets wat ze zouden moeten willen delen als ze denken dat ze wat gevonden hebben.
Op basis van 1 april.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
Op basis van wat? Ik word juist alleen maar pessimistischer.
Dat er een vliegtuig wat van Kuala Lumpur naar Bejing vlieg is gecrasht binnen 100 kilometer van één van de diepste oceaandieptes ter wereld, 8000 kilometer van zijn geplande landingslocatie vandaan, op een tot dusver vrijwel onverkende zeebodem na een moedwillige koerswijziging in het volste verstand van degene die het vliegtuig onder controle had en daarna zijn uiterste best deed om niet alleen uit het zicht van de radar te blijven, maar óók nog werk maakte om degene die naderhand de flight data zouden onderzoeken nog te misleiden om zodoende nog onvindbaarder te worden... Dat ziet er allemaal niet heel best uit en ik zit vooralsnog op zelfmoord.
'Grapjassen'quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
Op basis van wat? Ik word juist alleen maar pessimistischer.
Aaaaah ok ik snap hem.quote:
quote:Chinese state broadcaster CCTV has tweeted a picture of what it claims is one of the photos of objects spotted by that New Zealand search flight.
Het eerste echte duidelijk plaatje van een object dat een wrakstuk kan zijn. Maar goed in die 3 weken zijn alle brokstukken natuurlijk flink uit elkaar gedreven - kunnen honderden kilometers verspreid zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:30 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.theguardian.co(...)-closer-to-australia
Het is iets. Eerste keer dat de objecten op radarbeelden zich laten vertalen naar een daadwerkelijke foto.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:30 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.theguardian.co(...)-closer-to-australia
Of iets dat van een boot gevallen/gewaaid is.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:35 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het eerste echte duidelijk plaatje van een object dat een wrakstuk kan zijn.
Dat vooral.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:36 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Het is iets. Eerste keer dat de objecten op radarbeelden zich laten vertalen naar een daadwerkelijke foto.
Hoe weet jij dat?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:52 schreef Marrije het volgende:
[..]
Tot nu toe is bijna alles wat ze tegenkomen meteen mogelijk gerelateerd aan de MH370.
zo ben ikquote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:01 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar hoe weet jij dat alles wat men vind gelijk in de pers wordt gebracht dat het mogelijk MH370 gerelateerd is? Ik vind dat best knap namelijk dat je schijnt te weten wat men NIET publiekelijk uitbrengt.
quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:45 schreef motorbloempje het volgende:
Maar even hè, voor iemand die geen tijd heeft om 35 topics door te spitten:
Dat kreng was onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing.
Uit data bleek dus dat 't nog aan 't vliegen was na 7.5 uur.
Er zijn 'dark spots' boven de oceaan waar geen/minimale comm. mogelijk is en radar ook niet meer te gebruiken is. Maar als dat kreng weer is omgedraaid, dan moet het toch juist langer 'in range' geweest zijn als het uiteindelijk ergens in 't fucking zuiden beland is?
ik heb het voorbij zien komen, maar begrijp de vraag nietquote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:08 schreef motorbloempje het volgende:
Er zijn 'dark spots' boven de oceaan waar geen/minimale comm. mogelijk is en radar ook niet meer te gebruiken is. Maar als dat kreng weer is omgedraaid, dan moet het toch juist langer 'in range' geweest zijn als het uiteindelijk ergens in 't fucking zuiden beland is?
Tot nu toe 5x gerapporteerd dat er mogelijk wat gevonden is. Misschien maken die sats dagelijks 25 verdachte foto's. Dan kun je lastig roepen dat elk wissewasje in de media wordt gebracht toch? Je kunt er gewoon niks zinnigs over zeggen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:08 schreef motorbloempje het volgende:
Kom op, ThePlaneteer: zie ook die foto's die hier in 't topic verschijnen! Elk plastic bekertje in dat grote gebied zou nu volgens allerhande media ineens deel van 't wrak kunnen zijn, er zijn immers in álle gebieden tot nu toe wel, al dan niet met satelietbeelden, 'opvallende plekken/mogelijke objecten' gesignaleerd..
Ach ja...
Maargoed, iemand trouwens nog een antwoord op mijn vraag hier?
[..]
Nou, op een gegeven moment vliegt zo'n vliegtuig 'buiten bereik', ergens boven de grotere oceanen, zoals misschien/wrsch gebeurd is in dit geval. Maar dat ding was onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing, naar 't Noorden, en als dat ding dan toch keert, dan zou hij toch officieel nog een tijdje binnen bereik van de Maleisische radar moeten blijven in plaats van zomaar weg zijn? Kijk, dat hij op een gegeven moment boven de Indische Oceaan niet meer te zien is begrijp ik, maar ik vraag me af hoe dat kreng verdwenen kan zijn als hij in feite 'langer' binnen bereik van de radar is gebleven omdat hij in plaats van zijn weg heeft vervolgd richting Bejing naar 't Zuiden is gegaan op een gegeven moment? Of begrijp ik er nou helemaal geen hout van (goed mogelijk hoorquote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik heb het voorbij zien komen, maar begrijp de vraag niet![]()
Langer dan wat?
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:15 schreef ThePlaneteer het volgende:
En wat bedoel je precies met 'weer is omgedraaid'.
Als je geen brandstof meer hebt is dat waar je terecht komt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:31 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb de vraag al eerder gesteld maar nog geen antwoord gekregen. Je kunt de auto pilot afstellen op een vliegveld, maar ook op een punt in zee? En kun je hem dan ook automatisch op dat punt de zee in laten duiken?
Bij de straat van Malakka is het ook nog op een radar gezien, daarna is het door nog een land op de radar gezien, maar Maleisie maakt niet bekend welk land dat is. En vanaf toen alleen nog binnen ping-bereik geweest.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, op een gegeven moment vliegt zo'n vliegtuig 'buiten bereik', ergens boven de grotere oceanen, zoals misschien/wrsch gebeurd is in dit geval. Maar dat ding was onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing, naar 't Noorden, en als dat ding dan toch keert, dan zou hij toch officieel nog een tijdje binnen bereik van de Maleisische radar moeten blijven in plaats van zomaar weg zijn? Kijk, dat hij op een gegeven moment boven de Indische Oceaan niet meer te zien is begrijp ik, maar ik vraag me af hoe dat kreng verdwenen kan zijn als hij in feite 'langer' binnen bereik van de radar is gebleven omdat hij in plaats van zijn weg heeft vervolgd richting Bejing naar 't Zuiden is gegaan op een gegeven moment? Of begrijp ik er nou helemaal geen hout van (goed mogelijk hoor).
[..]
[ afbeelding ]
De Maleisische radar is een civiele rader en werkt (het beste) met de transponders in de vliegtuigen. Zodra die uitgezet werd zag die radar het vliegtuig amper meer. Er is natuurlijk nog wel een echo maar that's all. Geen identificatie of wat dan ook.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, op een gegeven moment vliegt zo'n vliegtuig 'buiten bereik', ergens boven de grotere oceanen, zoals misschien/wrsch gebeurd is in dit geval. Maar dat ding was onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing, naar 't Noorden, en als dat ding dan toch keert, dan zou hij toch officieel nog een tijdje binnen bereik van de Maleisische radar moeten blijven in plaats van zomaar weg zijn?
[ afbeelding ]
Vlak voordat hij de turn maakte heeft hij z'n ACARS systeem uitgezet. Daarna is hij nog wel degelijk door meerdere radaren opgepikt, waaronder een Maleische radar die dacht dat het vliegtuig terugvloog omdat werd opgedragen voor KL.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, op een gegeven moment vliegt zo'n vliegtuig 'buiten bereik', ergens boven de grotere oceanen, zoals misschien/wrsch gebeurd is in dit geval. Maar dat ding was onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing, naar 't Noorden, en als dat ding dan toch keert, dan zou hij toch officieel nog een tijdje binnen bereik van de Maleisische radar moeten blijven in plaats van zomaar weg zijn? Kijk, dat hij op een gegeven moment boven de Indische Oceaan niet meer te zien is begrijp ik, maar ik vraag me af hoe dat kreng verdwenen kan zijn als hij in feite 'langer' binnen bereik van de radar is gebleven omdat hij in plaats van zijn weg heeft vervolgd richting Bejing naar 't Zuiden is gegaan op een gegeven moment? Of begrijp ik er nou helemaal geen hout van (goed mogelijk hoor).
[..]
[ afbeelding ]
Ja hoor, autopiloot kan naar een heading en hoogte vliegen die een piloot instelt, of een route vliegen die in de computer geprogrammeerd staat.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:31 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb de vraag al eerder gesteld maar nog geen antwoord gekregen. Je kunt de auto pilot afstellen op een vliegveld, maar ook op een punt in zee?
Dit is al eerder geplaatst, ik vind dit ook een heel goeie analyse. Kan ie in de OP? Met mijn naam erbij en die van ThePlaneteer? Bestemming volgens ons: Diamantina Deep.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
http://imgur.com/a/ROy9o
Iemand heeft de Diamantina theorie even grondig uitgewerkt. Zou zomeer eens waarheid kunnen zijn.
Heel moeilijk om het je voor te stellen... Het grootste deel van de tijd zou het vliegtuig nog een airport kunnen bereiken, mocht de piloot alsnog van gedachten veranderen... Maar als dan het moment passeert dat je met de hoeveelheid overgebleven brandstof niet meer in staat zal zijn nog veilig terug te keren, dat moment moet toch verschrikkelijk zijn? Zelfs voor een suicidaal persoon...quote:
of juist heel bevrijdend..quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Heel moeilijk om het je voor te stellen... Het grootste deel van de tijd zou het vliegtuig nog een airport kunnen bereiken, mocht de piloot alsnog van gedachten veranderen... Maar als dan het moment passeert dat je met de hoeveelheid overgebleven brandstof niet meer in staat zal zijn nog veilig terug te keren, dat moment moet toch verschrikkelijk zijn? Zelfs voor een suicidaal persoon...
Ja, da's ook mogelijk. Berusting. Zo van 'nu gaan we ervoor'?quote:
op de een of andere manier vind ik het huidige zoekgebied te dicht bij de kust, ik zou niet raar staan te kijken als ze na de zoveelste berekening toch concluderen dat ze meer naar het midden moeten.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Heel moeilijk om het je voor te stellen... Het grootste deel van de tijd zou het vliegtuig nog een airport kunnen bereiken, mocht de piloot alsnog van gedachten veranderen... Maar als dan het moment passeert dat je met de hoeveelheid overgebleven brandstof niet meer in staat zal zijn nog veilig terug te keren, dat moment moet toch verschrikkelijk zijn? Zelfs voor een suicidaal persoon...
Wie weet. Het voordeel van dit zoekgebied is dat het een stuk dichterbij is en ze dus langer kunnen blijven zoeken voordat ze terug moeten, bijtanken. Dus ze hebben het zoeken sneller afgerond. En kunnen dan zuidelijker zoeken, aan de onderkant van de ping-ring.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:26 schreef Marrije het volgende:
[..]
op de een of andere manier vind ik het huidige zoekgebied te dicht bij de kust, ik zou niet raar staan te kijken als ze na de zoveelste berekening toch concluderen dat ze meer naar het midden moeten.
Zoiets kan ik mij ook voorstellen. Wellicht wilde de (co) piloot een DB Cooper achtige status vergaren.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:22 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, da's ook mogelijk. Berusting. Zo van 'nu gaan we ervoor'?
Ja, dit vermoeden heb ik ook, maar het zou ook kunnen dat ie net te weinig brandstof bij zich had en dus net buiten the deep ligt, in de nnw richting dus.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
http://imgur.com/a/ROy9o
Iemand heeft de Diamantina theorie even grondig uitgewerkt. Zou zomeer eens waarheid kunnen zijn.
Ik denk dat daarom het vliegtuig het laatste stuk met alleen doden heeft gevlogen. Dan kunnen eventuele F16's, mochten die toch het vliegtuig achterna komen, ook niets meer uitrichten. Of misschien toch nog met een levende piloot, die weet dat hij niet meer terug kan met zoveel doden aan boord. Ik kan me niet voorstellen dat de piloot zeven uur lang met 230 paniekerige passagiers heeft gevlogen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zou prima kunnen idd.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:41 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ja, dit vermoeden heb ik ook, maar het zou ook kunnen dat ie net te weinig brandstof bij zich had en dus net buiten the deep ligt, in de nnw richting dus.
Gelukkig voor de nabestaanden is dat stukken minder diep
Uit de wobble in het satellietpath konden ze afleiden dat het aan de zuidzijde was. De pingdata geeft inderdaad alleen de bekende cirkel op van eerder, de frequentie afwijking die ze voor de ping meten geeft ze een manier om afstand tussen satelliet en vliegtuig te berekenen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ze geven ook toe dat het enige logische is wat ze kunnen doen is om flight paths te maken op basis van speculaties. Ze weten idd niet hoe hoog het vliegtuig vloog en hoe hard. Dit moeten ze geewoon gokken met behulp van bizarre ping berekeningen die mijn pet te boven gaan.
Echter spelen de currents ook een grote rol in het verplaatsen van de zoek locaties. Dat doet men dus op basis van nieuwe speculatie (vliegtuig vloog harder dan gedacht) en daarbij opgeteld ook weer de extra dagen stroming om het zo maar te zeggen.
Edit: tenzij de Aussies gewoon hun JORN data gebruiken maar dat niet publiekelijk kwijt willen. Wie weet helpt USA zelfs met DIego Garcia radar data die ze ook top secret houden. Want op basis van ping data zouden we in principe niet eens kunnen weten of we zuidelijk of noordelijk moeten zoeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |