abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138268200
Jup, tot die conclusie kwam ik ook al dit topic.

Search areas en Diamantina liggen trouwens zuidelijker dan de range, mochten mensen zich dat afvragen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138268237
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:13 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik heb het voorbij zien komen, maar begrijp de vraag niet :@
Langer dan wat?
Nou, op een gegeven moment vliegt zo'n vliegtuig 'buiten bereik', ergens boven de grotere oceanen, zoals misschien/wrsch gebeurd is in dit geval. Maar dat ding was onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing, naar 't Noorden, en als dat ding dan toch keert, dan zou hij toch officieel nog een tijdje binnen bereik van de Maleisische radar moeten blijven in plaats van zomaar weg zijn? Kijk, dat hij op een gegeven moment boven de Indische Oceaan niet meer te zien is begrijp ik, maar ik vraag me af hoe dat kreng verdwenen kan zijn als hij in feite 'langer' binnen bereik van de radar is gebleven omdat hij in plaats van zijn weg heeft vervolgd richting Bejing naar 't Zuiden is gegaan op een gegeven moment? Of begrijp ik er nou helemaal geen hout van (goed mogelijk hoor :') ).
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:15 schreef ThePlaneteer het volgende:

En wat bedoel je precies met 'weer is omgedraaid'.
Ja doei.
pi_138268504
Ik heb de vraag al eerder gesteld maar nog geen antwoord gekregen. Je kunt de auto pilot afstellen op een vliegveld, maar ook op een punt in zee?
pi_138268720
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:31 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb de vraag al eerder gesteld maar nog geen antwoord gekregen. Je kunt de auto pilot afstellen op een vliegveld, maar ook op een punt in zee? En kun je hem dan ook automatisch op dat punt de zee in laten duiken?
Als je geen brandstof meer hebt is dat waar je terecht komt.
Wellicht hebben ze een -40lat en 116long ingetikt in plaats van 40lat en 116long, dan kom je ergens onder Australië uit :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 18:00:18 #280
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138269346
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nou, op een gegeven moment vliegt zo'n vliegtuig 'buiten bereik', ergens boven de grotere oceanen, zoals misschien/wrsch gebeurd is in dit geval. Maar dat ding was onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing, naar 't Noorden, en als dat ding dan toch keert, dan zou hij toch officieel nog een tijdje binnen bereik van de Maleisische radar moeten blijven in plaats van zomaar weg zijn? Kijk, dat hij op een gegeven moment boven de Indische Oceaan niet meer te zien is begrijp ik, maar ik vraag me af hoe dat kreng verdwenen kan zijn als hij in feite 'langer' binnen bereik van de radar is gebleven omdat hij in plaats van zijn weg heeft vervolgd richting Bejing naar 't Zuiden is gegaan op een gegeven moment? Of begrijp ik er nou helemaal geen hout van (goed mogelijk hoor :') ).

[..]

[ afbeelding ]
Bij de straat van Malakka is het ook nog op een radar gezien, daarna is het door nog een land op de radar gezien, maar Maleisie maakt niet bekend welk land dat is. En vanaf toen alleen nog binnen ping-bereik geweest.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 18:01:47 #281
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138269390
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nou, op een gegeven moment vliegt zo'n vliegtuig 'buiten bereik', ergens boven de grotere oceanen, zoals misschien/wrsch gebeurd is in dit geval. Maar dat ding was onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing, naar 't Noorden, en als dat ding dan toch keert, dan zou hij toch officieel nog een tijdje binnen bereik van de Maleisische radar moeten blijven in plaats van zomaar weg zijn?

[ afbeelding ]
De Maleisische radar is een civiele rader en werkt (het beste) met de transponders in de vliegtuigen. Zodra die uitgezet werd zag die radar het vliegtuig amper meer. Er is natuurlijk nog wel een echo maar that's all. Geen identificatie of wat dan ook.
Mogelijk werd de echo door het radarsysteem gefiltered als zijnde noise, en was er dus op het radarscherm helemaal niets meer te zien.
Lack of common cents
pi_138269692
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nou, op een gegeven moment vliegt zo'n vliegtuig 'buiten bereik', ergens boven de grotere oceanen, zoals misschien/wrsch gebeurd is in dit geval. Maar dat ding was onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing, naar 't Noorden, en als dat ding dan toch keert, dan zou hij toch officieel nog een tijdje binnen bereik van de Maleisische radar moeten blijven in plaats van zomaar weg zijn? Kijk, dat hij op een gegeven moment boven de Indische Oceaan niet meer te zien is begrijp ik, maar ik vraag me af hoe dat kreng verdwenen kan zijn als hij in feite 'langer' binnen bereik van de radar is gebleven omdat hij in plaats van zijn weg heeft vervolgd richting Bejing naar 't Zuiden is gegaan op een gegeven moment? Of begrijp ik er nou helemaal geen hout van (goed mogelijk hoor :') ).

[..]

[ afbeelding ]
Vlak voordat hij de turn maakte heeft hij z'n ACARS systeem uitgezet. Daarna is hij nog wel degelijk door meerdere radaren opgepikt, waaronder een Maleische radar die dacht dat het vliegtuig terugvloog omdat werd opgedragen voor KL.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138269704
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:31 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb de vraag al eerder gesteld maar nog geen antwoord gekregen. Je kunt de auto pilot afstellen op een vliegveld, maar ook op een punt in zee?
Ja hoor, autopiloot kan naar een heading en hoogte vliegen die een piloot instelt, of een route vliegen die in de computer geprogrammeerd staat.
pi_138274858
http://imgur.com/a/ROy9o

Iemand heeft de Diamantina theorie even grondig uitgewerkt. Zou zomeer eens waarheid kunnen zijn.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138275725
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
http://imgur.com/a/ROy9o

Iemand heeft de Diamantina theorie even grondig uitgewerkt. Zou zomeer eens waarheid kunnen zijn.
Dit is al eerder geplaatst, ik vind dit ook een heel goeie analyse. Kan ie in de OP? Met mijn naam erbij en die van ThePlaneteer? Bestemming volgens ons: Diamantina Deep.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 21:20:37 #286
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138277850
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
Diamantina Deep
Heel moeilijk om het je voor te stellen... Het grootste deel van de tijd zou het vliegtuig nog een airport kunnen bereiken, mocht de piloot alsnog van gedachten veranderen... Maar als dan het moment passeert dat je met de hoeveelheid overgebleven brandstof niet meer in staat zal zijn nog veilig terug te keren, dat moment moet toch verschrikkelijk zijn? Zelfs voor een suicidaal persoon... :{
Lack of common cents
  vrijdag 28 maart 2014 @ 21:21:26 #287
54408 Parzival
Where it happens
pi_138277901
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:20 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Heel moeilijk om het je voor te stellen... Het grootste deel van de tijd zou het vliegtuig nog een airport kunnen bereiken, mocht de piloot alsnog van gedachten veranderen... Maar als dan het moment passeert dat je met de hoeveelheid overgebleven brandstof niet meer in staat zal zijn nog veilig terug te keren, dat moment moet toch verschrikkelijk zijn? Zelfs voor een suicidaal persoon... :{
of juist heel bevrijdend..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  vrijdag 28 maart 2014 @ 21:22:56 #288
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138277988
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:21 schreef Parzival het volgende:

[..]

of juist heel bevrijdend..
Ja, da's ook mogelijk. Berusting. Zo van 'nu gaan we ervoor'?
Lack of common cents
  vrijdag 28 maart 2014 @ 21:26:47 #289
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138278184
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:20 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Heel moeilijk om het je voor te stellen... Het grootste deel van de tijd zou het vliegtuig nog een airport kunnen bereiken, mocht de piloot alsnog van gedachten veranderen... Maar als dan het moment passeert dat je met de hoeveelheid overgebleven brandstof niet meer in staat zal zijn nog veilig terug te keren, dat moment moet toch verschrikkelijk zijn? Zelfs voor een suicidaal persoon... :{
op de een of andere manier vind ik het huidige zoekgebied te dicht bij de kust, ik zou niet raar staan te kijken als ze na de zoveelste berekening toch concluderen dat ze meer naar het midden moeten.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 21:29:49 #290
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138278330
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:26 schreef Marrije het volgende:

[..]

op de een of andere manier vind ik het huidige zoekgebied te dicht bij de kust, ik zou niet raar staan te kijken als ze na de zoveelste berekening toch concluderen dat ze meer naar het midden moeten.
Wie weet. Het voordeel van dit zoekgebied is dat het een stuk dichterbij is en ze dus langer kunnen blijven zoeken voordat ze terug moeten, bijtanken. Dus ze hebben het zoeken sneller afgerond. En kunnen dan zuidelijker zoeken, aan de onderkant van de ping-ring.

[ Bericht 2% gewijzigd door gebrokenglas op 28-03-2014 21:38:18 ]
Lack of common cents
pi_138281192
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:22 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja, da's ook mogelijk. Berusting. Zo van 'nu gaan we ervoor'?
Zoiets kan ik mij ook voorstellen. Wellicht wilde de (co) piloot een DB Cooper achtige status vergaren.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138281839
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
http://imgur.com/a/ROy9o

Iemand heeft de Diamantina theorie even grondig uitgewerkt. Zou zomeer eens waarheid kunnen zijn.
Ja, dit vermoeden heb ik ook, maar het zou ook kunnen dat ie net te weinig brandstof bij zich had en dus net buiten the deep ligt, in de nnw richting dus.
Gelukkig voor de nabestaanden is dat stukken minder diep :)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_138281997
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:20 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Heel moeilijk om het je voor te stellen... Het grootste deel van de tijd zou het vliegtuig nog een airport kunnen bereiken, mocht de piloot alsnog van gedachten veranderen... Maar als dan het moment passeert dat je met de hoeveelheid overgebleven brandstof niet meer in staat zal zijn nog veilig terug te keren, dat moment moet toch verschrikkelijk zijn? Zelfs voor een suicidaal persoon... :{
Ik denk dat daarom het vliegtuig het laatste stuk met alleen doden heeft gevlogen. Dan kunnen eventuele F16's, mochten die toch het vliegtuig achterna komen, ook niets meer uitrichten. Of misschien toch nog met een levende piloot, die weet dat hij niet meer terug kan met zoveel doden aan boord. Ik kan me niet voorstellen dat de piloot zeven uur lang met 230 paniekerige passagiers heeft gevlogen.
pi_138282425
Morgen op NGC air crash mistery nav MH370 :D
pi_138282999
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:41 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Ja, dit vermoeden heb ik ook, maar het zou ook kunnen dat ie net te weinig brandstof bij zich had en dus net buiten the deep ligt, in de nnw richting dus.
Gelukkig voor de nabestaanden is dat stukken minder diep :)
Zou prima kunnen idd.
Sowieso is het belangrijk om te weten dat de search areas van nu worden berekend om mogelijke crash locatie INCLUSIEF stromingen.

Dus daarom veranderen de search locaties ook weer, omdat het al 3 weken op zee ligt en dus allang niet meer bij de crash site.

En ja, dit gaat het allemaal nog veel lastiger maken. Ik zet mezelf er maar toe dat er niks specifieks wordt gevonden behalve eventueel wat floating debris. Daar zullen ze het mee moeten doen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138283097
Ik krijg steeds meer mijn twijfels bij de flightpaths die waar ze nu van uitgaan. Ik heb er een paar opmerkingen bij

- snelheid en vlieghoogte zijn niet bekend, die moeten ze inschatten. Elke snelheid levert een ander path op die uiteindelijk op die final pinglijn ligt. Bij de laatste update van hun berekeningen werd dat weer pijnlijk duidelijk, ze gingen nu van andere snelheid en hoogte uit en het leverde flinke verschillen op.

- ze gaan uit van een recht vliegpath. Als je er van een ongeluk uitgaat dan zou een afwijkend flightpath (bocht/bochten/cirkels zelfs maybe?) waarschijnlijk zijn, door bijvoorbeeld een uitgevallen of beschadigde motor. Als de route met de hand is geprogrammeerd, dan zou ook een afwijkend flightpath zeer mogelijk zijn imo. Als er één waypoint is geprogrammeerd waarom niet meer? Als iemand het vliegtuig in zee wou laten verdwijnen dan kan hij ook hebben geweten dat een rechte vliegroute het meest voorspelbare zou zijn en alles daarvan afwijkend het zoeken moeilijker maakt.

Alles is gebaseerd op aangenomen snelheden en een rechte route, er zijn zo veel mogelijkheden dat ze niet meer kunnen doen dan kijken op de enige plek die ze kunnen voorspellen. Als ze het al vinden hebben ze echt enorm geluk.
pi_138283151
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_138283225
Ze geven ook toe dat het enige logische is wat ze kunnen doen is om flight paths te maken op basis van speculaties. Ze weten idd niet hoe hoog het vliegtuig vloog en hoe hard. Dit moeten ze geewoon gokken met behulp van bizarre ping berekeningen die mijn pet te boven gaan.

Echter spelen de currents ook een grote rol in het verplaatsen van de zoek locaties. Dat doet men dus op basis van nieuwe speculatie (vliegtuig vloog harder dan gedacht) en daarbij opgeteld ook weer de extra dagen stroming om het zo maar te zeggen.


Edit: tenzij de Aussies gewoon hun JORN data gebruiken maar dat niet publiekelijk kwijt willen. Wie weet helpt USA zelfs met DIego Garcia radar data die ze ook top secret houden. Want op basis van ping data zouden we in principe niet eens kunnen weten of we zuidelijk of noordelijk moeten zoeken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138284149
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ze geven ook toe dat het enige logische is wat ze kunnen doen is om flight paths te maken op basis van speculaties. Ze weten idd niet hoe hoog het vliegtuig vloog en hoe hard. Dit moeten ze geewoon gokken met behulp van bizarre ping berekeningen die mijn pet te boven gaan.

Echter spelen de currents ook een grote rol in het verplaatsen van de zoek locaties. Dat doet men dus op basis van nieuwe speculatie (vliegtuig vloog harder dan gedacht) en daarbij opgeteld ook weer de extra dagen stroming om het zo maar te zeggen.


Edit: tenzij de Aussies gewoon hun JORN data gebruiken maar dat niet publiekelijk kwijt willen. Wie weet helpt USA zelfs met DIego Garcia radar data die ze ook top secret houden. Want op basis van ping data zouden we in principe niet eens kunnen weten of we zuidelijk of noordelijk moeten zoeken.
Uit de wobble in het satellietpath konden ze afleiden dat het aan de zuidzijde was. De pingdata geeft inderdaad alleen de bekende cirkel op van eerder, de frequentie afwijking die ze voor de ping meten geeft ze een manier om afstand tussen satelliet en vliegtuig te berekenen.

Dit kunnen ze doen voor een aantal van de pings/handshakes, trekken een lijn door de cirkels mbv aannames van snelheid, vlieghoogte, windsterkte en richting van die hoogte, range en fuelrates etc. Natuurlijk nemen ze een heel aantal factoren mee in de berekeningen van het flightpath, maar het is nog steeds allemaal gebaseerd op aannames

[ Bericht 1% gewijzigd door Unstoppable op 28-03-2014 23:33:02 ]
pi_138284476
Hoe staat het ermee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')