Nou, op een gegeven moment vliegt zo'n vliegtuig 'buiten bereik', ergens boven de grotere oceanen, zoals misschien/wrsch gebeurd is in dit geval. Maar dat ding was onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing, naar 't Noorden, en als dat ding dan toch keert, dan zou hij toch officieel nog een tijdje binnen bereik van de Maleisische radar moeten blijven in plaats van zomaar weg zijn? Kijk, dat hij op een gegeven moment boven de Indische Oceaan niet meer te zien is begrijp ik, maar ik vraag me af hoe dat kreng verdwenen kan zijn als hij in feite 'langer' binnen bereik van de radar is gebleven omdat hij in plaats van zijn weg heeft vervolgd richting Bejing naar 't Zuiden is gegaan op een gegeven moment? Of begrijp ik er nou helemaal geen hout van (goed mogelijk hoorquote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik heb het voorbij zien komen, maar begrijp de vraag niet![]()
Langer dan wat?
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:15 schreef ThePlaneteer het volgende:
En wat bedoel je precies met 'weer is omgedraaid'.
Als je geen brandstof meer hebt is dat waar je terecht komt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:31 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb de vraag al eerder gesteld maar nog geen antwoord gekregen. Je kunt de auto pilot afstellen op een vliegveld, maar ook op een punt in zee? En kun je hem dan ook automatisch op dat punt de zee in laten duiken?
Bij de straat van Malakka is het ook nog op een radar gezien, daarna is het door nog een land op de radar gezien, maar Maleisie maakt niet bekend welk land dat is. En vanaf toen alleen nog binnen ping-bereik geweest.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, op een gegeven moment vliegt zo'n vliegtuig 'buiten bereik', ergens boven de grotere oceanen, zoals misschien/wrsch gebeurd is in dit geval. Maar dat ding was onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing, naar 't Noorden, en als dat ding dan toch keert, dan zou hij toch officieel nog een tijdje binnen bereik van de Maleisische radar moeten blijven in plaats van zomaar weg zijn? Kijk, dat hij op een gegeven moment boven de Indische Oceaan niet meer te zien is begrijp ik, maar ik vraag me af hoe dat kreng verdwenen kan zijn als hij in feite 'langer' binnen bereik van de radar is gebleven omdat hij in plaats van zijn weg heeft vervolgd richting Bejing naar 't Zuiden is gegaan op een gegeven moment? Of begrijp ik er nou helemaal geen hout van (goed mogelijk hoor).
[..]
[ afbeelding ]
De Maleisische radar is een civiele rader en werkt (het beste) met de transponders in de vliegtuigen. Zodra die uitgezet werd zag die radar het vliegtuig amper meer. Er is natuurlijk nog wel een echo maar that's all. Geen identificatie of wat dan ook.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, op een gegeven moment vliegt zo'n vliegtuig 'buiten bereik', ergens boven de grotere oceanen, zoals misschien/wrsch gebeurd is in dit geval. Maar dat ding was onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing, naar 't Noorden, en als dat ding dan toch keert, dan zou hij toch officieel nog een tijdje binnen bereik van de Maleisische radar moeten blijven in plaats van zomaar weg zijn?
[ afbeelding ]
Vlak voordat hij de turn maakte heeft hij z'n ACARS systeem uitgezet. Daarna is hij nog wel degelijk door meerdere radaren opgepikt, waaronder een Maleische radar die dacht dat het vliegtuig terugvloog omdat werd opgedragen voor KL.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, op een gegeven moment vliegt zo'n vliegtuig 'buiten bereik', ergens boven de grotere oceanen, zoals misschien/wrsch gebeurd is in dit geval. Maar dat ding was onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing, naar 't Noorden, en als dat ding dan toch keert, dan zou hij toch officieel nog een tijdje binnen bereik van de Maleisische radar moeten blijven in plaats van zomaar weg zijn? Kijk, dat hij op een gegeven moment boven de Indische Oceaan niet meer te zien is begrijp ik, maar ik vraag me af hoe dat kreng verdwenen kan zijn als hij in feite 'langer' binnen bereik van de radar is gebleven omdat hij in plaats van zijn weg heeft vervolgd richting Bejing naar 't Zuiden is gegaan op een gegeven moment? Of begrijp ik er nou helemaal geen hout van (goed mogelijk hoor).
[..]
[ afbeelding ]
Ja hoor, autopiloot kan naar een heading en hoogte vliegen die een piloot instelt, of een route vliegen die in de computer geprogrammeerd staat.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:31 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb de vraag al eerder gesteld maar nog geen antwoord gekregen. Je kunt de auto pilot afstellen op een vliegveld, maar ook op een punt in zee?
Dit is al eerder geplaatst, ik vind dit ook een heel goeie analyse. Kan ie in de OP? Met mijn naam erbij en die van ThePlaneteer? Bestemming volgens ons: Diamantina Deep.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
http://imgur.com/a/ROy9o
Iemand heeft de Diamantina theorie even grondig uitgewerkt. Zou zomeer eens waarheid kunnen zijn.
Heel moeilijk om het je voor te stellen... Het grootste deel van de tijd zou het vliegtuig nog een airport kunnen bereiken, mocht de piloot alsnog van gedachten veranderen... Maar als dan het moment passeert dat je met de hoeveelheid overgebleven brandstof niet meer in staat zal zijn nog veilig terug te keren, dat moment moet toch verschrikkelijk zijn? Zelfs voor een suicidaal persoon...quote:
of juist heel bevrijdend..quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Heel moeilijk om het je voor te stellen... Het grootste deel van de tijd zou het vliegtuig nog een airport kunnen bereiken, mocht de piloot alsnog van gedachten veranderen... Maar als dan het moment passeert dat je met de hoeveelheid overgebleven brandstof niet meer in staat zal zijn nog veilig terug te keren, dat moment moet toch verschrikkelijk zijn? Zelfs voor een suicidaal persoon...
op de een of andere manier vind ik het huidige zoekgebied te dicht bij de kust, ik zou niet raar staan te kijken als ze na de zoveelste berekening toch concluderen dat ze meer naar het midden moeten.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Heel moeilijk om het je voor te stellen... Het grootste deel van de tijd zou het vliegtuig nog een airport kunnen bereiken, mocht de piloot alsnog van gedachten veranderen... Maar als dan het moment passeert dat je met de hoeveelheid overgebleven brandstof niet meer in staat zal zijn nog veilig terug te keren, dat moment moet toch verschrikkelijk zijn? Zelfs voor een suicidaal persoon...
Wie weet. Het voordeel van dit zoekgebied is dat het een stuk dichterbij is en ze dus langer kunnen blijven zoeken voordat ze terug moeten, bijtanken. Dus ze hebben het zoeken sneller afgerond. En kunnen dan zuidelijker zoeken, aan de onderkant van de ping-ring.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:26 schreef Marrije het volgende:
[..]
op de een of andere manier vind ik het huidige zoekgebied te dicht bij de kust, ik zou niet raar staan te kijken als ze na de zoveelste berekening toch concluderen dat ze meer naar het midden moeten.
Zoiets kan ik mij ook voorstellen. Wellicht wilde de (co) piloot een DB Cooper achtige status vergaren.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:22 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, da's ook mogelijk. Berusting. Zo van 'nu gaan we ervoor'?
Ja, dit vermoeden heb ik ook, maar het zou ook kunnen dat ie net te weinig brandstof bij zich had en dus net buiten the deep ligt, in de nnw richting dus.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
http://imgur.com/a/ROy9o
Iemand heeft de Diamantina theorie even grondig uitgewerkt. Zou zomeer eens waarheid kunnen zijn.
Ik denk dat daarom het vliegtuig het laatste stuk met alleen doden heeft gevlogen. Dan kunnen eventuele F16's, mochten die toch het vliegtuig achterna komen, ook niets meer uitrichten. Of misschien toch nog met een levende piloot, die weet dat hij niet meer terug kan met zoveel doden aan boord. Ik kan me niet voorstellen dat de piloot zeven uur lang met 230 paniekerige passagiers heeft gevlogen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Heel moeilijk om het je voor te stellen... Het grootste deel van de tijd zou het vliegtuig nog een airport kunnen bereiken, mocht de piloot alsnog van gedachten veranderen... Maar als dan het moment passeert dat je met de hoeveelheid overgebleven brandstof niet meer in staat zal zijn nog veilig terug te keren, dat moment moet toch verschrikkelijk zijn? Zelfs voor een suicidaal persoon...
Zou prima kunnen idd.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:41 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ja, dit vermoeden heb ik ook, maar het zou ook kunnen dat ie net te weinig brandstof bij zich had en dus net buiten the deep ligt, in de nnw richting dus.
Gelukkig voor de nabestaanden is dat stukken minder diep
Uit de wobble in het satellietpath konden ze afleiden dat het aan de zuidzijde was. De pingdata geeft inderdaad alleen de bekende cirkel op van eerder, de frequentie afwijking die ze voor de ping meten geeft ze een manier om afstand tussen satelliet en vliegtuig te berekenen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ze geven ook toe dat het enige logische is wat ze kunnen doen is om flight paths te maken op basis van speculaties. Ze weten idd niet hoe hoog het vliegtuig vloog en hoe hard. Dit moeten ze geewoon gokken met behulp van bizarre ping berekeningen die mijn pet te boven gaan.
Echter spelen de currents ook een grote rol in het verplaatsen van de zoek locaties. Dat doet men dus op basis van nieuwe speculatie (vliegtuig vloog harder dan gedacht) en daarbij opgeteld ook weer de extra dagen stroming om het zo maar te zeggen.
Edit: tenzij de Aussies gewoon hun JORN data gebruiken maar dat niet publiekelijk kwijt willen. Wie weet helpt USA zelfs met DIego Garcia radar data die ze ook top secret houden. Want op basis van ping data zouden we in principe niet eens kunnen weten of we zuidelijk of noordelijk moeten zoeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |