abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138260715
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:16 schreef Palomar het volgende:

[..]

Oh ja, want het fotorolletje moet natuurlijk eerst nog aan land worden gebracht en daarna wachten totdat deze bij de fotograaf ontwikkeld is ;)
Ik dacht dat je het over de brokstukken had.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138260996
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:19 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ik dacht dat je het over de brokstukken had.
Foto's van de brokstukken, lijkt me ook wel iets wat ze zouden moeten willen delen als ze denken dat ze wat gevonden hebben.
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_138261012
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:41 schreef Loekie1 het volgende:
The new search area is about 80 percent smaller than the old one, but it remains large: about 123,000 square miles, about the size of Poland.

Sea depths in the new area range from 6,560 feet to 13,120 feet, Young said. There are trenches in the area that go even deeper, Australia's national science agency said in a statement. That includes the Diamantina Trench, which is up to 7,300 meters deep, but it was unclear whether the deepest parts of the trench are in the search area.
http://www.cbsnews.com/ne(...)r-credible-new-lead/
Tekst en kaartje komen niet overeen trouwens:

Trench (grootste deel) ligt ZO van search area.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:30 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Foto's van de brokstukken, lijkt me ook wel iets wat ze zouden moeten willen delen als ze denken dat ze wat gevonden hebben.
Komt vast wel. Ik heb daarnaast al zat foto's gezien van satellieten dus waarom ze het zouden achterhouden is mij een raadsel.
pi_138261452
Ik weet vrij zeker dat dinsdag aanstaande meerdere FOKkers hier zullen melden dat het toestel gevonden is.
pi_138261808
Op basis van wat? Ik word juist alleen maar pessimistischer.

Dat er een vliegtuig wat van Kuala Lumpur naar Bejing vlieg is gecrasht binnen 100 kilometer van één van de diepste oceaandieptes ter wereld, 8000 kilometer van zijn geplande landingslocatie vandaan, op een tot dusver vrijwel onverkende zeebodem na een moedwillige koerswijziging in het volste verstand van degene die het vliegtuig onder controle had en daarna zijn uiterste best deed om niet alleen uit het zicht van de radar te blijven, maar óók nog werk maakte om degene die naderhand de flight data zouden onderzoeken nog te misleiden om zodoende nog onvindbaarder te worden... Dat ziet er allemaal niet heel best uit en ik zit vooralsnog op zelfmoord.
pi_138261853
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:03 schreef ThePlaneteer het volgende:

Dat er een vliegtuig wat van Kuala Lumpur naar Bejing vlieg is gecrasht binnen 100 kilometer van één van de diepste oceaandieptes ter wereld, 8000 kilometer van zijn geplande landingslocatie vandaan, op een tot dusver vrijwel onverkende zeebodem na een moedwillige koerswijziging in het volste verstand van degene die het vliegtuig onder controle had en daarna zijn uiterste best deed om niet alleen uit het zicht van de radar te blijven, maar óók nog werk maakte om degene die naderhand de flight data zouden onderzoeken nog te misleiden om zodoende nog onvindbaarder te worden... Dat ziet er allemaal niet heel best uit en ik zit vooralsnog op zelfmoord.
Op basis van 1 april.
pi_138261863
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
'Grapjassen' :') en dan hele slechte paints enzo.
Ja doei.
pi_138261908
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:05 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Op basis van 1 april.
Aaaaah ok ik snap hem. :9
Sorry Motorbloempje, had het even niet door ;)
pi_138263836
NIEUWE SIGHTINGS x24121.

5 vliegtuigen vinden wat. Voorheen waren het steeds satellieten dus toch interessant:
http://www.newser.com/art(...)irmed-as-debris.html
pi_138266320
quote:
Chinese state broadcaster CCTV has tweeted a picture of what it claims is one of the photos of objects spotted by that New Zealand search flight.

http://www.theguardian.co(...)-closer-to-australia
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:35:25 #261
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138266480
quote:
Het eerste echte duidelijk plaatje van een object dat een wrakstuk kan zijn. Maar goed in die 3 weken zijn alle brokstukken natuurlijk flink uit elkaar gedreven - kunnen honderden kilometers verspreid zijn.
pi_138266495
Nou dat kan dus echt alles zijn.
Hopelijk wordt er een keer iets uit de zee gevist.
pi_138266496
quote:
Het is iets. Eerste keer dat de objecten op radarbeelden zich laten vertalen naar een daadwerkelijke foto.
pi_138266497
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:35 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Het eerste echte duidelijk plaatje van een object dat een wrakstuk kan zijn.
Of iets dat van een boot gevallen/gewaaid is.
Ja doei.
pi_138266526
Maarja vaart nu een Chinees schip heen, hopelijk kan die het nog vinden.
Ook is er een heli gestuurd.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:52:48 #266
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138267068
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:36 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Het is iets. Eerste keer dat de objecten op radarbeelden zich laten vertalen naar een daadwerkelijke foto.
Dat vooral.
Tot nu toe is bijna alles wat ze tegenkomen meteen mogelijk gerelateerd aan de MH370.
Zo heb je wel elke dag wat te melden natuurlijk.
pi_138267257
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:52 schreef Marrije het volgende:

[..]

Tot nu toe is bijna alles wat ze tegenkomen meteen mogelijk gerelateerd aan de MH370.
Hoe weet jij dat?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:00:36 #268
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138267375
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:57 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat?
Omdat dit het eerste is wat zodanig gepresenteerd wordt.
pi_138267409
Maar hoe weet jij dat alles wat men vind gelijk in de pers wordt gebracht dat het mogelijk MH370 gerelateerd is? Ik vind dat best knap namelijk dat je schijnt te weten wat men NIET publiekelijk uitbrengt.

Daardoor nogal een sullige opmerking.

Er zijn tot dusver 4 satelliet reports en 1 vliegtuig report.
Nou niet echt iets waarbij ik denk 'alles wat ze vinden is direct mogelijk aan het vliegtuig gerelateerd'. But then again, daar zijn geen zinnige uitspraken over te doen.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:04:38 #270
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138267515
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:01 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar hoe weet jij dat alles wat men vind gelijk in de pers wordt gebracht dat het mogelijk MH370 gerelateerd is? Ik vind dat best knap namelijk dat je schijnt te weten wat men NIET publiekelijk uitbrengt.
zo ben ik *)
pi_138267645
Kom op, ThePlaneteer: zie ook die foto's die hier in 't topic verschijnen! Elk plastic bekertje in dat grote gebied zou nu volgens allerhande media ineens deel van 't wrak kunnen zijn, er zijn immers in álle gebieden tot nu toe wel, al dan niet met satelietbeelden, 'opvallende plekken/mogelijke objecten' gesignaleerd..

Ach ja...

Maargoed, iemand trouwens nog een antwoord op mijn vraag hier?

quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:45 schreef motorbloempje het volgende:
Maar even hè, voor iemand die geen tijd heeft om 35 topics door te spitten:

Dat kreng was onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing.

Uit data bleek dus dat 't nog aan 't vliegen was na 7.5 uur.

Er zijn 'dark spots' boven de oceaan waar geen/minimale comm. mogelijk is en radar ook niet meer te gebruiken is. Maar als dat kreng weer is omgedraaid, dan moet het toch juist langer 'in range' geweest zijn als het uiteindelijk ergens in 't fucking zuiden beland is?
Ja doei.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:13:12 #272
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138267861
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:08 schreef motorbloempje het volgende:
Er zijn 'dark spots' boven de oceaan waar geen/minimale comm. mogelijk is en radar ook niet meer te gebruiken is. Maar als dat kreng weer is omgedraaid, dan moet het toch juist langer 'in range' geweest zijn als het uiteindelijk ergens in 't fucking zuiden beland is?
ik heb het voorbij zien komen, maar begrijp de vraag niet :@
Langer dan wat?
pi_138267957
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:08 schreef motorbloempje het volgende:
Kom op, ThePlaneteer: zie ook die foto's die hier in 't topic verschijnen! Elk plastic bekertje in dat grote gebied zou nu volgens allerhande media ineens deel van 't wrak kunnen zijn, er zijn immers in álle gebieden tot nu toe wel, al dan niet met satelietbeelden, 'opvallende plekken/mogelijke objecten' gesignaleerd..

Ach ja...

Maargoed, iemand trouwens nog een antwoord op mijn vraag hier?

[..]

Tot nu toe 5x gerapporteerd dat er mogelijk wat gevonden is. Misschien maken die sats dagelijks 25 verdachte foto's. Dan kun je lastig roepen dat elk wissewasje in de media wordt gebracht toch? Je kunt er gewoon niks zinnigs over zeggen.

En wat bedoel je precies met 'weer is omgedraaid'.
pi_138268132

Het is dus op zeker binnen bereik geweest van de JORN radar in Australië, die zouden hem dus gezien kunnen hebben.
pi_138268179
De afbeelding komt trouwens hier vandaan :)
pi_138268200
Jup, tot die conclusie kwam ik ook al dit topic.

Search areas en Diamantina liggen trouwens zuidelijker dan de range, mochten mensen zich dat afvragen.
pi_138268237
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:13 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik heb het voorbij zien komen, maar begrijp de vraag niet :@
Langer dan wat?
Nou, op een gegeven moment vliegt zo'n vliegtuig 'buiten bereik', ergens boven de grotere oceanen, zoals misschien/wrsch gebeurd is in dit geval. Maar dat ding was onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing, naar 't Noorden, en als dat ding dan toch keert, dan zou hij toch officieel nog een tijdje binnen bereik van de Maleisische radar moeten blijven in plaats van zomaar weg zijn? Kijk, dat hij op een gegeven moment boven de Indische Oceaan niet meer te zien is begrijp ik, maar ik vraag me af hoe dat kreng verdwenen kan zijn als hij in feite 'langer' binnen bereik van de radar is gebleven omdat hij in plaats van zijn weg heeft vervolgd richting Bejing naar 't Zuiden is gegaan op een gegeven moment? Of begrijp ik er nou helemaal geen hout van (goed mogelijk hoor :') ).
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:15 schreef ThePlaneteer het volgende:

En wat bedoel je precies met 'weer is omgedraaid'.
Ja doei.
pi_138268504
Ik heb de vraag al eerder gesteld maar nog geen antwoord gekregen. Je kunt de auto pilot afstellen op een vliegveld, maar ook op een punt in zee?
pi_138268720
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:31 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb de vraag al eerder gesteld maar nog geen antwoord gekregen. Je kunt de auto pilot afstellen op een vliegveld, maar ook op een punt in zee? En kun je hem dan ook automatisch op dat punt de zee in laten duiken?
Als je geen brandstof meer hebt is dat waar je terecht komt.
Wellicht hebben ze een -40lat en 116long ingetikt in plaats van 40lat en 116long, dan kom je ergens onder Australië uit :)
  vrijdag 28 maart 2014 @ 18:00:18 #280
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138269346
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nou, op een gegeven moment vliegt zo'n vliegtuig 'buiten bereik', ergens boven de grotere oceanen, zoals misschien/wrsch gebeurd is in dit geval. Maar dat ding was onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing, naar 't Noorden, en als dat ding dan toch keert, dan zou hij toch officieel nog een tijdje binnen bereik van de Maleisische radar moeten blijven in plaats van zomaar weg zijn? Kijk, dat hij op een gegeven moment boven de Indische Oceaan niet meer te zien is begrijp ik, maar ik vraag me af hoe dat kreng verdwenen kan zijn als hij in feite 'langer' binnen bereik van de radar is gebleven omdat hij in plaats van zijn weg heeft vervolgd richting Bejing naar 't Zuiden is gegaan op een gegeven moment? Of begrijp ik er nou helemaal geen hout van (goed mogelijk hoor :') ).

[..]

[ afbeelding ]
Bij de straat van Malakka is het ook nog op een radar gezien, daarna is het door nog een land op de radar gezien, maar Maleisie maakt niet bekend welk land dat is. En vanaf toen alleen nog binnen ping-bereik geweest.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 18:01:47 #281
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138269390
quote:

[..]

Nou, op een gegeven moment vliegt zo'n vliegtuig 'buiten bereik', ergens boven de grotere oceanen, zoals misschien/wrsch gebeurd is in dit geval. Maar dat ding was onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing, naar 't Noorden, en als dat ding dan toch keert, dan zou hij toch officieel nog een tijdje binnen bereik van de Maleisische radar moeten blijven in plaats van zomaar weg zijn?

[ afbeelding ]
De Maleisische radar is een civiele rader en werkt (het beste) met de transponders in de vliegtuigen. Zodra die uitgezet werd zag die radar het vliegtuig amper meer. Er is natuurlijk nog wel een echo maar that's all. Geen identificatie of wat dan ook.
Mogelijk werd de echo door het radarsysteem gefiltered als zijnde noise, en was er dus op het radarscherm helemaal niets meer te zien.
pi_138269692
quote:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Vlak voordat hij de turn maakte heeft hij z'n ACARS systeem uitgezet. Daarna is hij nog wel degelijk door meerdere radaren opgepikt, waaronder een Maleische radar die dacht dat het vliegtuig terugvloog omdat werd opgedragen voor KL.
pi_138269704
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:31 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb de vraag al eerder gesteld maar nog geen antwoord gekregen. Je kunt de auto pilot afstellen op een vliegveld, maar ook op een punt in zee?
Ja hoor, autopiloot kan naar een heading en hoogte vliegen die een piloot instelt, of een route vliegen die in de computer geprogrammeerd staat.
pi_138274858
http://imgur.com/a/ROy9o

Iemand heeft de Diamantina theorie even grondig uitgewerkt. Zou zomeer eens waarheid kunnen zijn.
pi_138275725
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef ThePlaneteer het volgende:

Iemand heeft de Diamantina theorie even grondig uitgewerkt. Zou zomeer eens waarheid kunnen zijn.
Dit is al eerder geplaatst, ik vind dit ook een heel goeie analyse. Kan ie in de OP? Met mijn naam erbij en die van ThePlaneteer? Bestemming volgens ons: Diamantina Deep.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 21:20:37 #286
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138277850
quote:
Diamantina Deep
Heel moeilijk om het je voor te stellen... Het grootste deel van de tijd zou het vliegtuig nog een airport kunnen bereiken, mocht de piloot alsnog van gedachten veranderen... Maar als dan het moment passeert dat je met de hoeveelheid overgebleven brandstof niet meer in staat zal zijn nog veilig terug te keren, dat moment moet toch verschrikkelijk zijn? Zelfs voor een suicidaal persoon... :{
  vrijdag 28 maart 2014 @ 21:21:26 #287
54408 Parzival
Where it happens
pi_138277901
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:20 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Heel moeilijk om het je voor te stellen... Het grootste deel van de tijd zou het vliegtuig nog een airport kunnen bereiken, mocht de piloot alsnog van gedachten veranderen... Maar als dan het moment passeert dat je met de hoeveelheid overgebleven brandstof niet meer in staat zal zijn nog veilig terug te keren, dat moment moet toch verschrikkelijk zijn? Zelfs voor een suicidaal persoon... :{
of juist heel bevrijdend..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  vrijdag 28 maart 2014 @ 21:22:56 #288
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138277988
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:21 schreef Parzival het volgende:

[..]

of juist heel bevrijdend..
Ja, da's ook mogelijk. Berusting. Zo van 'nu gaan we ervoor'?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 21:26:47 #289
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138278184
quote:

[..]

op de een of andere manier vind ik het huidige zoekgebied te dicht bij de kust, ik zou niet raar staan te kijken als ze na de zoveelste berekening toch concluderen dat ze meer naar het midden moeten.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 21:29:49 #290
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138278330
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:26 schreef Marrije het volgende:

[..]

op de een of andere manier vind ik het huidige zoekgebied te dicht bij de kust, ik zou niet raar staan te kijken als ze na de zoveelste berekening toch concluderen dat ze meer naar het midden moeten.
Wie weet. Het voordeel van dit zoekgebied is dat het een stuk dichterbij is en ze dus langer kunnen blijven zoeken voordat ze terug moeten, bijtanken. Dus ze hebben het zoeken sneller afgerond. En kunnen dan zuidelijker zoeken, aan de onderkant van de ping-ring.

[ Bericht 2% gewijzigd door gebrokenglas op 28-03-2014 21:38:18 ]
pi_138281192
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:22 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja, da's ook mogelijk. Berusting. Zo van 'nu gaan we ervoor'?
Zoiets kan ik mij ook voorstellen. Wellicht wilde de (co) piloot een DB Cooper achtige status vergaren.
pi_138281839
quote:

Ja, dit vermoeden heb ik ook, maar het zou ook kunnen dat ie net te weinig brandstof bij zich had en dus net buiten the deep ligt, in de nnw richting dus.
Gelukkig voor de nabestaanden is dat stukken minder diep :)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_138281997
quote:

[..]

Ik denk dat daarom het vliegtuig het laatste stuk met alleen doden heeft gevlogen. Dan kunnen eventuele F16's, mochten die toch het vliegtuig achterna komen, ook niets meer uitrichten. Of misschien toch nog met een levende piloot, die weet dat hij niet meer terug kan met zoveel doden aan boord. Ik kan me niet voorstellen dat de piloot zeven uur lang met 230 paniekerige passagiers heeft gevlogen.
pi_138282425
Morgen op NGC air crash mistery nav MH370 :D
pi_138282999
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:41 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Ja, dit vermoeden heb ik ook, maar het zou ook kunnen dat ie net te weinig brandstof bij zich had en dus net buiten the deep ligt, in de nnw richting dus.
Gelukkig voor de nabestaanden is dat stukken minder diep :)
Zou prima kunnen idd.
Sowieso is het belangrijk om te weten dat de search areas van nu worden berekend om mogelijke crash locatie INCLUSIEF stromingen.

Dus daarom veranderen de search locaties ook weer, omdat het al 3 weken op zee ligt en dus allang niet meer bij de crash site.

En ja, dit gaat het allemaal nog veel lastiger maken. Ik zet mezelf er maar toe dat er niks specifieks wordt gevonden behalve eventueel wat floating debris. Daar zullen ze het mee moeten doen.
pi_138283097
Ik krijg steeds meer mijn twijfels bij de flightpaths die waar ze nu van uitgaan. Ik heb er een paar opmerkingen bij

- snelheid en vlieghoogte zijn niet bekend, die moeten ze inschatten. Elke snelheid levert een ander path op die uiteindelijk op die final pinglijn ligt. Bij de laatste update van hun berekeningen werd dat weer pijnlijk duidelijk, ze gingen nu van andere snelheid en hoogte uit en het leverde flinke verschillen op.

- ze gaan uit van een recht vliegpath. Als je er van een ongeluk uitgaat dan zou een afwijkend flightpath (bocht/bochten/cirkels zelfs maybe?) waarschijnlijk zijn, door bijvoorbeeld een uitgevallen of beschadigde motor. Als de route met de hand is geprogrammeerd, dan zou ook een afwijkend flightpath zeer mogelijk zijn imo. Als er één waypoint is geprogrammeerd waarom niet meer? Als iemand het vliegtuig in zee wou laten verdwijnen dan kan hij ook hebben geweten dat een rechte vliegroute het meest voorspelbare zou zijn en alles daarvan afwijkend het zoeken moeilijker maakt.

Alles is gebaseerd op aangenomen snelheden en een rechte route, er zijn zo veel mogelijkheden dat ze niet meer kunnen doen dan kijken op de enige plek die ze kunnen voorspellen. Als ze het al vinden hebben ze echt enorm geluk.
pi_138283151
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_138283225
Ze geven ook toe dat het enige logische is wat ze kunnen doen is om flight paths te maken op basis van speculaties. Ze weten idd niet hoe hoog het vliegtuig vloog en hoe hard. Dit moeten ze geewoon gokken met behulp van bizarre ping berekeningen die mijn pet te boven gaan.

Echter spelen de currents ook een grote rol in het verplaatsen van de zoek locaties. Dat doet men dus op basis van nieuwe speculatie (vliegtuig vloog harder dan gedacht) en daarbij opgeteld ook weer de extra dagen stroming om het zo maar te zeggen.

Edit: tenzij de Aussies gewoon hun JORN data gebruiken maar dat niet publiekelijk kwijt willen. Wie weet helpt USA zelfs met DIego Garcia radar data die ze ook top secret houden. Want op basis van ping data zouden we in principe niet eens kunnen weten of we zuidelijk of noordelijk moeten zoeken.
pi_138284149
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ze geven ook toe dat het enige logische is wat ze kunnen doen is om flight paths te maken op basis van speculaties. Ze weten idd niet hoe hoog het vliegtuig vloog en hoe hard. Dit moeten ze geewoon gokken met behulp van bizarre ping berekeningen die mijn pet te boven gaan.

Echter spelen de currents ook een grote rol in het verplaatsen van de zoek locaties. Dat doet men dus op basis van nieuwe speculatie (vliegtuig vloog harder dan gedacht) en daarbij opgeteld ook weer de extra dagen stroming om het zo maar te zeggen.

Edit: tenzij de Aussies gewoon hun JORN data gebruiken maar dat niet publiekelijk kwijt willen. Wie weet helpt USA zelfs met DIego Garcia radar data die ze ook top secret houden. Want op basis van ping data zouden we in principe niet eens kunnen weten of we zuidelijk of noordelijk moeten zoeken.
Uit de wobble in het satellietpath konden ze afleiden dat het aan de zuidzijde was. De pingdata geeft inderdaad alleen de bekende cirkel op van eerder, de frequentie afwijking die ze voor de ping meten geeft ze een manier om afstand tussen satelliet en vliegtuig te berekenen.

Dit kunnen ze doen voor een aantal van de pings/handshakes, trekken een lijn door de cirkels mbv aannames van snelheid, vlieghoogte, windsterkte en richting van die hoogte, range en fuelrates etc. Natuurlijk nemen ze een heel aantal factoren mee in de berekeningen van het flightpath, maar het is nog steeds allemaal gebaseerd op aannames

[ Bericht 1% gewijzigd door Unstoppable op 28-03-2014 23:33:02 ]
pi_138284476
Hoe staat het ermee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')