Ik dacht dat je het over de brokstukken had.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:16 schreef Palomar het volgende:
[..]
Oh ja, want het fotorolletje moet natuurlijk eerst nog aan land worden gebracht en daarna wachten totdat deze bij de fotograaf ontwikkeld is
Foto's van de brokstukken, lijkt me ook wel iets wat ze zouden moeten willen delen als ze denken dat ze wat gevonden hebben.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:19 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het over de brokstukken had.
Tekst en kaartje komen niet overeen trouwens:quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:41 schreef Loekie1 het volgende:
The new search area is about 80 percent smaller than the old one, but it remains large: about 123,000 square miles, about the size of Poland.
Sea depths in the new area range from 6,560 feet to 13,120 feet, Young said. There are trenches in the area that go even deeper, Australia's national science agency said in a statement. That includes the Diamantina Trench, which is up to 7,300 meters deep, but it was unclear whether the deepest parts of the trench are in the search area.
http://www.cbsnews.com/ne(...)r-credible-new-lead/
Komt vast wel. Ik heb daarnaast al zat foto's gezien van satellieten dus waarom ze het zouden achterhouden is mij een raadsel.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:30 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Foto's van de brokstukken, lijkt me ook wel iets wat ze zouden moeten willen delen als ze denken dat ze wat gevonden hebben.
Op basis van 1 april.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
Op basis van wat? Ik word juist alleen maar pessimistischer.
Dat er een vliegtuig wat van Kuala Lumpur naar Bejing vlieg is gecrasht binnen 100 kilometer van één van de diepste oceaandieptes ter wereld, 8000 kilometer van zijn geplande landingslocatie vandaan, op een tot dusver vrijwel onverkende zeebodem na een moedwillige koerswijziging in het volste verstand van degene die het vliegtuig onder controle had en daarna zijn uiterste best deed om niet alleen uit het zicht van de radar te blijven, maar óók nog werk maakte om degene die naderhand de flight data zouden onderzoeken nog te misleiden om zodoende nog onvindbaarder te worden... Dat ziet er allemaal niet heel best uit en ik zit vooralsnog op zelfmoord.
'Grapjassen'quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
Op basis van wat? Ik word juist alleen maar pessimistischer.
Aaaaah ok ik snap hem.quote:
quote:Chinese state broadcaster CCTV has tweeted a picture of what it claims is one of the photos of objects spotted by that New Zealand search flight.
Het eerste echte duidelijk plaatje van een object dat een wrakstuk kan zijn. Maar goed in die 3 weken zijn alle brokstukken natuurlijk flink uit elkaar gedreven - kunnen honderden kilometers verspreid zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:30 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.theguardian.co(...)-closer-to-australia
Het is iets. Eerste keer dat de objecten op radarbeelden zich laten vertalen naar een daadwerkelijke foto.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:30 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.theguardian.co(...)-closer-to-australia
Of iets dat van een boot gevallen/gewaaid is.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:35 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het eerste echte duidelijk plaatje van een object dat een wrakstuk kan zijn.
Dat vooral.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:36 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Het is iets. Eerste keer dat de objecten op radarbeelden zich laten vertalen naar een daadwerkelijke foto.
Hoe weet jij dat?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:52 schreef Marrije het volgende:
[..]
Tot nu toe is bijna alles wat ze tegenkomen meteen mogelijk gerelateerd aan de MH370.
zo ben ikquote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:01 schreef ThePlaneteer het volgende:
Maar hoe weet jij dat alles wat men vind gelijk in de pers wordt gebracht dat het mogelijk MH370 gerelateerd is? Ik vind dat best knap namelijk dat je schijnt te weten wat men NIET publiekelijk uitbrengt.
quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:45 schreef motorbloempje het volgende:
Maar even hè, voor iemand die geen tijd heeft om 35 topics door te spitten:
Dat kreng was onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing.
Uit data bleek dus dat 't nog aan 't vliegen was na 7.5 uur.
Er zijn 'dark spots' boven de oceaan waar geen/minimale comm. mogelijk is en radar ook niet meer te gebruiken is. Maar als dat kreng weer is omgedraaid, dan moet het toch juist langer 'in range' geweest zijn als het uiteindelijk ergens in 't fucking zuiden beland is?
ik heb het voorbij zien komen, maar begrijp de vraag nietquote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:08 schreef motorbloempje het volgende:
Er zijn 'dark spots' boven de oceaan waar geen/minimale comm. mogelijk is en radar ook niet meer te gebruiken is. Maar als dat kreng weer is omgedraaid, dan moet het toch juist langer 'in range' geweest zijn als het uiteindelijk ergens in 't fucking zuiden beland is?
Tot nu toe 5x gerapporteerd dat er mogelijk wat gevonden is. Misschien maken die sats dagelijks 25 verdachte foto's. Dan kun je lastig roepen dat elk wissewasje in de media wordt gebracht toch? Je kunt er gewoon niks zinnigs over zeggen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:08 schreef motorbloempje het volgende:
Kom op, ThePlaneteer: zie ook die foto's die hier in 't topic verschijnen! Elk plastic bekertje in dat grote gebied zou nu volgens allerhande media ineens deel van 't wrak kunnen zijn, er zijn immers in álle gebieden tot nu toe wel, al dan niet met satelietbeelden, 'opvallende plekken/mogelijke objecten' gesignaleerd..
Ach ja...
Maargoed, iemand trouwens nog een antwoord op mijn vraag hier?
[..]
Nou, op een gegeven moment vliegt zo'n vliegtuig 'buiten bereik', ergens boven de grotere oceanen, zoals misschien/wrsch gebeurd is in dit geval. Maar dat ding was onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing, naar 't Noorden, en als dat ding dan toch keert, dan zou hij toch officieel nog een tijdje binnen bereik van de Maleisische radar moeten blijven in plaats van zomaar weg zijn? Kijk, dat hij op een gegeven moment boven de Indische Oceaan niet meer te zien is begrijp ik, maar ik vraag me af hoe dat kreng verdwenen kan zijn als hij in feite 'langer' binnen bereik van de radar is gebleven omdat hij in plaats van zijn weg heeft vervolgd richting Bejing naar 't Zuiden is gegaan op een gegeven moment? Of begrijp ik er nou helemaal geen hout van (goed mogelijk hoorquote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik heb het voorbij zien komen, maar begrijp de vraag niet![]()
Langer dan wat?
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:15 schreef ThePlaneteer het volgende:
En wat bedoel je precies met 'weer is omgedraaid'.
Als je geen brandstof meer hebt is dat waar je terecht komt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:31 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb de vraag al eerder gesteld maar nog geen antwoord gekregen. Je kunt de auto pilot afstellen op een vliegveld, maar ook op een punt in zee? En kun je hem dan ook automatisch op dat punt de zee in laten duiken?
Bij de straat van Malakka is het ook nog op een radar gezien, daarna is het door nog een land op de radar gezien, maar Maleisie maakt niet bekend welk land dat is. En vanaf toen alleen nog binnen ping-bereik geweest.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, op een gegeven moment vliegt zo'n vliegtuig 'buiten bereik', ergens boven de grotere oceanen, zoals misschien/wrsch gebeurd is in dit geval. Maar dat ding was onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing, naar 't Noorden, en als dat ding dan toch keert, dan zou hij toch officieel nog een tijdje binnen bereik van de Maleisische radar moeten blijven in plaats van zomaar weg zijn? Kijk, dat hij op een gegeven moment boven de Indische Oceaan niet meer te zien is begrijp ik, maar ik vraag me af hoe dat kreng verdwenen kan zijn als hij in feite 'langer' binnen bereik van de radar is gebleven omdat hij in plaats van zijn weg heeft vervolgd richting Bejing naar 't Zuiden is gegaan op een gegeven moment? Of begrijp ik er nou helemaal geen hout van (goed mogelijk hoor).
[..]
[ afbeelding ]
De Maleisische radar is een civiele rader en werkt (het beste) met de transponders in de vliegtuigen. Zodra die uitgezet werd zag die radar het vliegtuig amper meer. Er is natuurlijk nog wel een echo maar that's all. Geen identificatie of wat dan ook.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, op een gegeven moment vliegt zo'n vliegtuig 'buiten bereik', ergens boven de grotere oceanen, zoals misschien/wrsch gebeurd is in dit geval. Maar dat ding was onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing, naar 't Noorden, en als dat ding dan toch keert, dan zou hij toch officieel nog een tijdje binnen bereik van de Maleisische radar moeten blijven in plaats van zomaar weg zijn?
[ afbeelding ]
Vlak voordat hij de turn maakte heeft hij z'n ACARS systeem uitgezet. Daarna is hij nog wel degelijk door meerdere radaren opgepikt, waaronder een Maleische radar die dacht dat het vliegtuig terugvloog omdat werd opgedragen voor KL.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, op een gegeven moment vliegt zo'n vliegtuig 'buiten bereik', ergens boven de grotere oceanen, zoals misschien/wrsch gebeurd is in dit geval. Maar dat ding was onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing, naar 't Noorden, en als dat ding dan toch keert, dan zou hij toch officieel nog een tijdje binnen bereik van de Maleisische radar moeten blijven in plaats van zomaar weg zijn? Kijk, dat hij op een gegeven moment boven de Indische Oceaan niet meer te zien is begrijp ik, maar ik vraag me af hoe dat kreng verdwenen kan zijn als hij in feite 'langer' binnen bereik van de radar is gebleven omdat hij in plaats van zijn weg heeft vervolgd richting Bejing naar 't Zuiden is gegaan op een gegeven moment? Of begrijp ik er nou helemaal geen hout van (goed mogelijk hoor).
[..]
[ afbeelding ]
Ja hoor, autopiloot kan naar een heading en hoogte vliegen die een piloot instelt, of een route vliegen die in de computer geprogrammeerd staat.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:31 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb de vraag al eerder gesteld maar nog geen antwoord gekregen. Je kunt de auto pilot afstellen op een vliegveld, maar ook op een punt in zee?
Dit is al eerder geplaatst, ik vind dit ook een heel goeie analyse. Kan ie in de OP? Met mijn naam erbij en die van ThePlaneteer? Bestemming volgens ons: Diamantina Deep.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
http://imgur.com/a/ROy9o
Iemand heeft de Diamantina theorie even grondig uitgewerkt. Zou zomeer eens waarheid kunnen zijn.
Heel moeilijk om het je voor te stellen... Het grootste deel van de tijd zou het vliegtuig nog een airport kunnen bereiken, mocht de piloot alsnog van gedachten veranderen... Maar als dan het moment passeert dat je met de hoeveelheid overgebleven brandstof niet meer in staat zal zijn nog veilig terug te keren, dat moment moet toch verschrikkelijk zijn? Zelfs voor een suicidaal persoon...quote:
of juist heel bevrijdend..quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Heel moeilijk om het je voor te stellen... Het grootste deel van de tijd zou het vliegtuig nog een airport kunnen bereiken, mocht de piloot alsnog van gedachten veranderen... Maar als dan het moment passeert dat je met de hoeveelheid overgebleven brandstof niet meer in staat zal zijn nog veilig terug te keren, dat moment moet toch verschrikkelijk zijn? Zelfs voor een suicidaal persoon...
op de een of andere manier vind ik het huidige zoekgebied te dicht bij de kust, ik zou niet raar staan te kijken als ze na de zoveelste berekening toch concluderen dat ze meer naar het midden moeten.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Heel moeilijk om het je voor te stellen... Het grootste deel van de tijd zou het vliegtuig nog een airport kunnen bereiken, mocht de piloot alsnog van gedachten veranderen... Maar als dan het moment passeert dat je met de hoeveelheid overgebleven brandstof niet meer in staat zal zijn nog veilig terug te keren, dat moment moet toch verschrikkelijk zijn? Zelfs voor een suicidaal persoon...
Wie weet. Het voordeel van dit zoekgebied is dat het een stuk dichterbij is en ze dus langer kunnen blijven zoeken voordat ze terug moeten, bijtanken. Dus ze hebben het zoeken sneller afgerond. En kunnen dan zuidelijker zoeken, aan de onderkant van de ping-ring.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:26 schreef Marrije het volgende:
[..]
op de een of andere manier vind ik het huidige zoekgebied te dicht bij de kust, ik zou niet raar staan te kijken als ze na de zoveelste berekening toch concluderen dat ze meer naar het midden moeten.
Zoiets kan ik mij ook voorstellen. Wellicht wilde de (co) piloot een DB Cooper achtige status vergaren.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:22 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, da's ook mogelijk. Berusting. Zo van 'nu gaan we ervoor'?
Ja, dit vermoeden heb ik ook, maar het zou ook kunnen dat ie net te weinig brandstof bij zich had en dus net buiten the deep ligt, in de nnw richting dus.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
http://imgur.com/a/ROy9o
Iemand heeft de Diamantina theorie even grondig uitgewerkt. Zou zomeer eens waarheid kunnen zijn.
Ik denk dat daarom het vliegtuig het laatste stuk met alleen doden heeft gevlogen. Dan kunnen eventuele F16's, mochten die toch het vliegtuig achterna komen, ook niets meer uitrichten. Of misschien toch nog met een levende piloot, die weet dat hij niet meer terug kan met zoveel doden aan boord. Ik kan me niet voorstellen dat de piloot zeven uur lang met 230 paniekerige passagiers heeft gevlogen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Heel moeilijk om het je voor te stellen... Het grootste deel van de tijd zou het vliegtuig nog een airport kunnen bereiken, mocht de piloot alsnog van gedachten veranderen... Maar als dan het moment passeert dat je met de hoeveelheid overgebleven brandstof niet meer in staat zal zijn nog veilig terug te keren, dat moment moet toch verschrikkelijk zijn? Zelfs voor een suicidaal persoon...
Zou prima kunnen idd.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:41 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ja, dit vermoeden heb ik ook, maar het zou ook kunnen dat ie net te weinig brandstof bij zich had en dus net buiten the deep ligt, in de nnw richting dus.
Gelukkig voor de nabestaanden is dat stukken minder diep
Uit de wobble in het satellietpath konden ze afleiden dat het aan de zuidzijde was. De pingdata geeft inderdaad alleen de bekende cirkel op van eerder, de frequentie afwijking die ze voor de ping meten geeft ze een manier om afstand tussen satelliet en vliegtuig te berekenen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ze geven ook toe dat het enige logische is wat ze kunnen doen is om flight paths te maken op basis van speculaties. Ze weten idd niet hoe hoog het vliegtuig vloog en hoe hard. Dit moeten ze geewoon gokken met behulp van bizarre ping berekeningen die mijn pet te boven gaan.
Echter spelen de currents ook een grote rol in het verplaatsen van de zoek locaties. Dat doet men dus op basis van nieuwe speculatie (vliegtuig vloog harder dan gedacht) en daarbij opgeteld ook weer de extra dagen stroming om het zo maar te zeggen.
Edit: tenzij de Aussies gewoon hun JORN data gebruiken maar dat niet publiekelijk kwijt willen. Wie weet helpt USA zelfs met DIego Garcia radar data die ze ook top secret houden. Want op basis van ping data zouden we in principe niet eens kunnen weten of we zuidelijk of noordelijk moeten zoeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |