Wij weten van niets!!!quote:Op donderdag 27 maart 2014 01:11 schreef El_Matador het volgende:
Zaharie denkt opeens aan twee ver ver afgelegen eilanden midden in de Indische Oceaan. Hij heeft er vaak op geoefend en de data zorgvuldig verwijderd. De Franse overzeese en door pinguins bewoonde gebiedsdelen Ile Saint-Paul en Ile-Amsterdam. Denkend aan Pheno en Uccie weet hij Fariq van de bijzondere uitdaging te overtuigen.
Mja ik zie niet echt een vergelijking. Dan zou je hem gewoon van de automatische piloot halen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:20 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_data_inertial_reference_unit
Maar hoe zit het met uitwijkluchthavens?quote:Op donderdag 27 maart 2014 08:39 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet, maar het is niet zo dat er in de grote luchtvaart op radiaaltjes gevlogen wordt. Veel te omslachtig.
Interessant, weet je toevallig welke airline?quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:37 schreef Toeps het volgende:
Ik zag laatst in zo'n nieuw air crash-programma (dus niet air crash investigation, maar een soortgelijk iets) een stukje over een piloot die tijdens een vlucht gek was geworden. De co-piloot had 'm uit de cockpit gewerkt en toen veilig geland. Ik zapte er net in, dus ik weet niet precies welke airline en wat er aan de hand was, maar wellicht interessant/vergelijkbaar?
quote:The thing is that this airplane “lost in Tel Aviv in November 2013″ isn’t just another Boeing 777-200 but it is its absolutely IDENTICAL twin of the currently lost airplane. The one and only visible difference would be its serial number. - See more at: http://www.bollyn.com/home/#article_11686
Dit is wel heel freaky inderdaad.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:06 schreef hamkaasburger het volgende:
http://www.tomnod.com/nod(...)an_ocean/map/1017869
dit lijkt op een stukje vleugel
[ afbeelding ]
komt in de buurt bij de helft van de 60 meter wingspan
een paar maps verder kom ik een soort s tegen op een stukje drijvend ietsquote:
en als je dan bij die 2 naar links gaat dan zie je het logo van malasia airlinesquote:Op donderdag 27 maart 2014 19:03 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
een paar maps verder kom ik een soort s tegen op een stukje drijvend iets
http://www.tomnod.com/nod(...)an_ocean/map/1024345
dat ding rechts
is dat niet gewoon de onrustige zee?quote:Op donderdag 27 maart 2014 19:03 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
een paar maps verder kom ik een soort s tegen op een stukje drijvend iets
http://www.tomnod.com/nod(...)an_ocean/map/1024345
dat ding rechts
een haai of walvis?quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:06 schreef hamkaasburger het volgende:
http://www.tomnod.com/nod(...)an_ocean/map/1017869
dit lijkt op een stukje vleugel
[ afbeelding ]
komt in de buurt bij de helft van de 60 meter wingspan
kan ook een gigantische kaasschaaf zijn, of een zaagquote:Op donderdag 27 maart 2014 18:06 schreef hamkaasburger het volgende:
http://www.tomnod.com/nod(...)an_ocean/map/1017869
dit lijkt op een stukje vleugel
[ afbeelding ]
komt in de buurt bij de helft van de 60 meter wingspan
denk wel dat hij daar echt ligt als je beetje rondjes daar omheen tomnod vind je heel veel puin en ik vond ook een stukje met de s erop een deel van het logo van malasia en de letter combinatie la op een stuk puinquote:Op donderdag 27 maart 2014 19:44 schreef Dentiwan het volgende:
[..]
is dat niet gewoon de onrustige zee?
quote:Op donderdag 27 maart 2014 19:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
kan ook een gigantische kaasschaaf zijn, of een zaag
Ik deel je scepsis. Maar het stormt daar behoorlijk he?quote:Op donderdag 27 maart 2014 19:55 schreef Co_OL het volgende:
en nog heb ik me twijfels of het vliegtuig daar wel ergens ligt!
Het kan toch niet zo zijn dat er nog niks gevonden is als het daar wel in de buurt ligt?
Waarschuwing !!! raar complot, ze hebben de grootste verwissel truck gedaan, wat als zoals hierboven geschreven de reserve 777 die in de hangar stond is gebruikt om de zee mee in te vliegen en hebben ze de 777 van maleisia in de hangar staan waar eerst de reserve stond. om zo het zoekteam op een dwaalspoor te zetten. de pings kunnen dan ook overeen komen met de vooraf gaande voordat ze het opnieuw berekend hebbenquote:Op donderdag 27 maart 2014 19:55 schreef Co_OL het volgende:
en nog heb ik me twijfels of het vliegtuig daar wel ergens ligt!
Het kan toch niet zo zijn dat er nog niks gevonden is als het daar wel in de buurt ligt?
de plek waar ze zoeken ligt ver buiten het bereik dan het maximaal haalbare was qua brandstofquote:Op donderdag 27 maart 2014 19:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik deel je scepsis. Maar het stormt daar behoorlijk he?
Haalbaar qua brandstof of haalbaar qua brandstof plus zweefvlucht (en vergis je niet, zo'n vliegtuig komt best nog ver als 'ie een zweefvliegtuig nadoet.)quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:03 schreef Co_OL het volgende:
[..]
de plek waar ze zoeken ligt ver buiten het bereik dan het maximaal haalbare was qua brandstof
[ afbeelding ]
Kaartje klopt niet, zie OP. Verder wat onze piloot zegt.quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:03 schreef Co_OL het volgende:
[..]
de plek waar ze zoeken ligt ver buiten het bereik dan het maximaal haalbare was qua brandstof
[ afbeelding ]
hier een leuke site voor je in de style van kanikeenkortebroekaan.nlquote:
Is het theoretisch mogelijk dat een vliegtuig een lange zweefvlucht maakt als iedereen aan boord buiten westen is?quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:22 schreef The_stranger het volgende:
Haalbaar qua brandstof of haalbaar qua brandstof plus zweefvlucht (en vergis je niet, zo'n vliegtuig komt best nog ver als 'ie een zweefvliegtuig nadoet.)
Ja.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:34 schreef APK het volgende:
[..]
Is het theoretisch mogelijk dat een vliegtuig een lange zweefvlucht maakt als iedereen aan boord buiten westen is?
Ik wacht voor de zekerheid toch even de reactie van een echte expert af, maar bedanktquote:
hier zijn alleen maar expertsquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:38 schreef APK het volgende:
[..]
Ik wacht voor de zekerheid toch even de reactie van een echte expert af, maar bedankt
Niet zo lang als in een ideale situatie waarin precies de voorgeschreven decent rate wordt aangehouden maar 60-70NM moet makkelijk kunnen vanaf FL300quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:34 schreef APK het volgende:
[..]
Is het theoretisch mogelijk dat een vliegtuig een lange zweefvlucht maakt als iedereen aan boord buiten westen is?
60-70NM en FL300 zeggen mij niet zo veel, maar ik dacht opeens aan de theorie die hier regelmatig voorbijkomt dat het een zelfmoordactie zou kunnen zijn geweest.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Niet zo lang als in een ideale situatie waarin precies de voorgeschreven decent rate wordt aangehouden maar 60-70NM moet makkelijk kunnen vanaf FL300
NM=Nautical Miles=Zeemijl=1,8kmquote:Op donderdag 27 maart 2014 22:55 schreef APK het volgende:
[..]
60-70NM en FL300 zeggen mij niet zo veel, maar ik dacht opeens aan de theorie die hier regelmatig voorbijkomt dat het een zelfmoordactie zou kunnen zijn geweest.
Dan moet het wel heel erg 'intens' zijn geweest om ook nog het laatste beetje uit het vliegtuig te persen om met een glijvlucht zo ver als mogelijk te geraken.
Dan moet je echt heel erg fucked up zijn.
Ah okayquote:Op donderdag 27 maart 2014 23:02 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
NM=Nautical Miles=Zeemijl=1,8km
FL300=Flight Level 300=30.000 voet ASL=10km boven zeeniveau
Vermoedelijk zal de AP proberen op de zelfde ingestelde hoogte te blijven.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:10 schreef APK het volgende:
[..]
Ah okay![]()
Maar in een glijvlucht blijft het vliegtuig natuurlijk niet op FL300.
Het gaat mij vooral om die glijvlucht, of dat mogelijk is.
Als de auto pilot op 'vlieg door tot de peut op is' staat dan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat daarna een gecontroleerde glijvlucht volgt.
Iets dergelijks leek mij idd meer voor de hand liggend als gevolg van de maximaal haalbare afstand.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als een vliegtuig eenmaal begint te vallen is het niet veel meer dan een baksteen
Ja, na het wegvallen van de stuwing zal de AP eerst nog steeds proberen de hoogte vast te houden. Hij gaat de neus omhoog duwen, totdat het teveel wordt. Dan schakelt de AP zichzelf uit, met een geluidssignaal ter waarschuwing naar de piloten.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Vermoedelijk zal de AP proberen op de zelfde ingestelde hoogte te blijven.
Met het afnemen van de snelheid zal de neus steeds verder omhoog gaan tot alle draagkracht weg is en dan is het afhankelijk van het zwaartepunt hoe snel het gaat.
Als de neus naar beneden gaat pikt ie weer snelheid en dus draagkracht (lift), maar als de staart zwaarder is, is het minutenwerk.
Maar misschien gaat de AP vanzelf uit, of in een andere mode en volgt een natuurlijk glijpad dat veel langer is
met manual control zou de piloot toch nog wel een glijvlucht in kunnen zetten? Zwaartekracht en flappen gebruikende?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 07:20 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, na het wegvallen van de stuwing zal de AP eerst nog steeds proberen de hoogte vast te houden. Hij gaat de neus omhoog duwen, totdat het teveel wordt. Dan schakelt de AP zichzelf uit, met een geluidssignaal ter waarschuwing naar de piloten.
Maar eenmaal uit blijft de AP uit, dus het vliegtuig zal ongecontroleerd naar beneden dwarrelen. Letterlijk dwarrelen. Van een glijvlucht zal geen sprake zijn.
Nog even en ze gaan in de Noordzee zoekenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 07:18 schreef Marrije het volgende:
Op nu.nl staat nu dat ze noordelijker gaan zoeken. Nieuwe berekeningen wijzen uit dat het vliegtui sneller vloog.
Als ze dan ook nog wat meer naar t midden gaan komen ze uit bij mijn plaatje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |