abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 maart 2014 @ 14:27:14 #151
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138225954
quote:
19s.gif Op donderdag 27 maart 2014 01:11 schreef El_Matador het volgende:
Zaharie denkt opeens aan twee ver ver afgelegen eilanden midden in de Indische Oceaan. Hij heeft er vaak op geoefend en de data zorgvuldig verwijderd. De Franse overzeese en door pinguins bewoonde gebiedsdelen Ile Saint-Paul en Ile-Amsterdam. Denkend aan Pheno en Uccie weet hij Fariq van de bijzondere uitdaging te overtuigen.
Wij weten van niets!!!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138227142

IS DIT HET?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138227911
Ik zag laatst in zo'n nieuw air crash-programma (dus niet air crash investigation, maar een soortgelijk iets) een stukje over een piloot die tijdens een vlucht gek was geworden. De co-piloot had 'm uit de cockpit gewerkt en toen veilig geland. Ik zapte er net in, dus ik weet niet precies welke airline en wat er aan de hand was, maar wellicht interessant/vergelijkbaar?
pi_138229603
quote:
Mja ik zie niet echt een vergelijking. Dan zou je hem gewoon van de automatische piloot halen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2014 @ 17:14:25 #155
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_138231373
Maken jullie je maar geen zorgen meer, het waren aliens van Sirius, de ashtar command. Iedereen is veilig.

http://www.antonteuben.nl(...)en-galactisch-schip/
http://beforeitsnews.com/(...)ic-ship-2921528.html
:')
pi_138231406
:D :'( :D
Ja doei.
pi_138231511
_O-
  † In Memoriam † donderdag 27 maart 2014 @ 17:22:09 #158
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:27:38 #159
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138231765
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 08:39 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook niet, maar het is niet zo dat er in de grote luchtvaart op radiaaltjes gevlogen wordt. Veel te omslachtig.
Maar hoe zit het met uitwijkluchthavens?
Ik las ergens dat er piloten zijn die de gewoonte hebben om continu het dichtstbijzijnde geschikte vliegveld te weten om in geval van nood naar uit te wijken.
Maar of ze daarvan de frequentie ook steeds in programmeren? Of als alternatief in de FMS zetten?
Wie dit leest is gek
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:37:23 #160
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_138232105
Die performance-issues bij Tomnod nodigen ook niet uit om de crowd mee te laten zoeken...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_138232347
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:37 schreef Toeps het volgende:
Ik zag laatst in zo'n nieuw air crash-programma (dus niet air crash investigation, maar een soortgelijk iets) een stukje over een piloot die tijdens een vlucht gek was geworden. De co-piloot had 'm uit de cockpit gewerkt en toen veilig geland. Ik zapte er net in, dus ik weet niet precies welke airline en wat er aan de hand was, maar wellicht interessant/vergelijkbaar?
Interessant, weet je toevallig welke airline?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 27 maart 2014 @ 17:46:46 #162
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_138232464


Resten van het verdwenen vliegtuig!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_138232534
Nog een mooi plaatje:

pi_138232589
raarste theorie die ik tot nu toe gelezen heb

http://www.bollyn.com/home/#article_11686

quote:
The thing is that this airplane “lost in Tel Aviv in November 2013″ isn’t just another Boeing 777-200 but it is its absolutely IDENTICAL twin of the currently lost airplane. The one and only visible difference would be its serial number. - See more at: http://www.bollyn.com/home/#article_11686
..
pi_138233078
http://www.tomnod.com/nod(...)an_ocean/map/1017869

dit lijkt op een stukje vleugel



komt in de buurt bij de helft van de 60 meter wingspan
..
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:42:28 #166
168739 Red_85
'echt wel'
pi_138234150
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:06 schreef hamkaasburger het volgende:
http://www.tomnod.com/nod(...)an_ocean/map/1017869

dit lijkt op een stukje vleugel

[ afbeelding ]

komt in de buurt bij de helft van de 60 meter wingspan
Dit is wel heel freaky inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_138234225
Maar even hè, voor iemand die geen tijd heeft om 35 topics door te spitten:

Dat kreng was onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing.

Uit data bleek dus dat 't nog aan 't vliegen was na 7.5 uur.

Er zijn 'dark spots' boven de oceaan waar geen/minimale comm. mogelijk is en radar ook niet meer te gebruiken is. Maar als dat kreng weer is omgedraaid, dan moet het toch juist langer 'in range' geweest zijn als het uiteindelijk ergens in 't fucking zuiden beland is?
Ja doei.
pi_138234867
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit is wel heel freaky inderdaad.
een paar maps verder kom ik een soort s tegen op een stukje drijvend iets

http://www.tomnod.com/nod(...)an_ocean/map/1024345
dat ding rechts
..
pi_138234958
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:03 schreef hamkaasburger het volgende:

[..]

een paar maps verder kom ik een soort s tegen op een stukje drijvend iets

http://www.tomnod.com/nod(...)an_ocean/map/1024345
dat ding rechts
en als je dan bij die 2 naar links gaat dan zie je het logo van malasia airlines
..
  donderdag 27 maart 2014 @ 19:44:59 #170
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_138236488
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:03 schreef hamkaasburger het volgende:

[..]

een paar maps verder kom ik een soort s tegen op een stukje drijvend iets

http://www.tomnod.com/nod(...)an_ocean/map/1024345
dat ding rechts
is dat niet gewoon de onrustige zee?
De zwarte wolf komt eraan !
pi_138236516
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:06 schreef hamkaasburger het volgende:
http://www.tomnod.com/nod(...)an_ocean/map/1017869

dit lijkt op een stukje vleugel

[ afbeelding ]

komt in de buurt bij de helft van de 60 meter wingspan
een haai of walvis?
  Donald Duck held donderdag 27 maart 2014 @ 19:48:53 #172
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_138236674
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:06 schreef hamkaasburger het volgende:
http://www.tomnod.com/nod(...)an_ocean/map/1017869

dit lijkt op een stukje vleugel

[ afbeelding ]

komt in de buurt bij de helft van de 60 meter wingspan
kan ook een gigantische kaasschaaf zijn, of een zaag
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_138236811
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:44 schreef Dentiwan het volgende:

[..]

is dat niet gewoon de onrustige zee?
denk wel dat hij daar echt ligt als je beetje rondjes daar omheen tomnod vind je heel veel puin en ik vond ook een stukje met de s erop een deel van het logo van malasia en de letter combinatie la op een stuk puin
..
pi_138236830
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:48 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

kan ook een gigantische kaasschaaf zijn, of een zaag
_O-
Ja doei.
pi_138236905
en nog heb ik me twijfels of het vliegtuig daar wel ergens ligt!

Het kan toch niet zo zijn dat er nog niks gevonden is als het daar wel in de buurt ligt?
pi_138236973
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:55 schreef Co_OL het volgende:
en nog heb ik me twijfels of het vliegtuig daar wel ergens ligt!

Het kan toch niet zo zijn dat er nog niks gevonden is als het daar wel in de buurt ligt?
Ik deel je scepsis. Maar het stormt daar behoorlijk he?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138237235
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:55 schreef Co_OL het volgende:
en nog heb ik me twijfels of het vliegtuig daar wel ergens ligt!

Het kan toch niet zo zijn dat er nog niks gevonden is als het daar wel in de buurt ligt?
Waarschuwing !!! raar complot, ze hebben de grootste verwissel truck gedaan, wat als zoals hierboven geschreven de reserve 777 die in de hangar stond is gebruikt om de zee mee in te vliegen en hebben ze de 777 van maleisia in de hangar staan waar eerst de reserve stond. om zo het zoekteam op een dwaalspoor te zetten. de pings kunnen dan ook overeen komen met de vooraf gaande voordat ze het opnieuw berekend hebben
..
pi_138237249
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik deel je scepsis. Maar het stormt daar behoorlijk he?
de plek waar ze zoeken ligt ver buiten het bereik dan het maximaal haalbare was qua brandstof

pi_138238195
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:03 schreef Co_OL het volgende:

[..]

de plek waar ze zoeken ligt ver buiten het bereik dan het maximaal haalbare was qua brandstof

[ afbeelding ]
Haalbaar qua brandstof of haalbaar qua brandstof plus zweefvlucht (en vergis je niet, zo'n vliegtuig komt best nog ver als 'ie een zweefvliegtuig nadoet.)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_138238407
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:03 schreef Co_OL het volgende:

[..]

de plek waar ze zoeken ligt ver buiten het bereik dan het maximaal haalbare was qua brandstof

[ afbeelding ]
Kaartje klopt niet, zie OP. Verder wat onze piloot zegt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 27 maart 2014 @ 20:40:41 #181
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_138239181
Is ie al gevonden?
pi_138239420
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:40 schreef wickedmen het volgende:
Is ie al gevonden?
hier een leuke site voor je in de style van kanikeenkortebroekaan.nl

http://www.newsyeti.com/have-they-found-the-malaysian-plane-yet
..
pi_138239589
Als het goed is zou MH370 eerder moeten worden gevonden dan warlord J. Kony.
pi_138239959
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:34:46 #185
6941 APK
Factual, I think.
pi_138242138
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 20:22 schreef The_stranger het volgende:

Haalbaar qua brandstof of haalbaar qua brandstof plus zweefvlucht (en vergis je niet, zo'n vliegtuig komt best nog ver als 'ie een zweefvliegtuig nadoet.)
Is het theoretisch mogelijk dat een vliegtuig een lange zweefvlucht maakt als iedereen aan boord buiten westen is?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_138242214
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:34 schreef APK het volgende:

[..]

Is het theoretisch mogelijk dat een vliegtuig een lange zweefvlucht maakt als iedereen aan boord buiten westen is?
Ja.
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:38:23 #187
6941 APK
Factual, I think.
pi_138242340
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:36 schreef Halcon het volgende:

Ja.
Ik wacht voor de zekerheid toch even de reactie van een echte expert af, maar bedankt :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_138245968
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:38 schreef APK het volgende:

[..]

Ik wacht voor de zekerheid toch even de reactie van een echte expert af, maar bedankt :)
hier zijn alleen maar experts
  donderdag 27 maart 2014 @ 22:47:16 #189
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138246424
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:34 schreef APK het volgende:

[..]

Is het theoretisch mogelijk dat een vliegtuig een lange zweefvlucht maakt als iedereen aan boord buiten westen is?
Niet zo lang als in een ideale situatie waarin precies de voorgeschreven decent rate wordt aangehouden maar 60-70NM moet makkelijk kunnen vanaf FL300
Wie dit leest is gek
  donderdag 27 maart 2014 @ 22:55:31 #190
6941 APK
Factual, I think.
pi_138246830
quote:
99s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:47 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Niet zo lang als in een ideale situatie waarin precies de voorgeschreven decent rate wordt aangehouden maar 60-70NM moet makkelijk kunnen vanaf FL300
60-70NM en FL300 zeggen mij niet zo veel, maar ik dacht opeens aan de theorie die hier regelmatig voorbijkomt dat het een zelfmoordactie zou kunnen zijn geweest.
Dan moet het wel heel erg 'intens' zijn geweest om ook nog het laatste beetje uit het vliegtuig te persen om met een glijvlucht zo ver als mogelijk te geraken.

Dan moet je echt heel erg fucked up zijn.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 27 maart 2014 @ 23:02:51 #191
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138247241
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 22:55 schreef APK het volgende:

[..]

60-70NM en FL300 zeggen mij niet zo veel, maar ik dacht opeens aan de theorie die hier regelmatig voorbijkomt dat het een zelfmoordactie zou kunnen zijn geweest.
Dan moet het wel heel erg 'intens' zijn geweest om ook nog het laatste beetje uit het vliegtuig te persen om met een glijvlucht zo ver als mogelijk te geraken.

Dan moet je echt heel erg fucked up zijn.
NM=Nautical Miles=Zeemijl=1,8km
FL300=Flight Level 300=30.000 voet ASL=10km boven zeeniveau
Wie dit leest is gek
  donderdag 27 maart 2014 @ 23:10:13 #192
6941 APK
Factual, I think.
pi_138247620
quote:
99s.gif Op donderdag 27 maart 2014 23:02 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

NM=Nautical Miles=Zeemijl=1,8km
FL300=Flight Level 300=30.000 voet ASL=10km boven zeeniveau
Ah okay ^O^
Maar in een glijvlucht blijft het vliegtuig natuurlijk niet op FL300.
Het gaat mij vooral om die glijvlucht, of dat mogelijk is.
Als de auto pilot op 'vlieg door tot de peut op is' staat dan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat daarna een gecontroleerde glijvlucht volgt.

- Edit: Oh, je zegt 'vanaf' FL300' :) -
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 27 maart 2014 @ 23:16:10 #193
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138247932
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 23:10 schreef APK het volgende:

[..]

Ah okay ^O^
Maar in een glijvlucht blijft het vliegtuig natuurlijk niet op FL300.
Het gaat mij vooral om die glijvlucht, of dat mogelijk is.
Als de auto pilot op 'vlieg door tot de peut op is' staat dan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat daarna een gecontroleerde glijvlucht volgt.
Vermoedelijk zal de AP proberen op de zelfde ingestelde hoogte te blijven.
Met het afnemen van de snelheid zal de neus steeds verder omhoog gaan tot alle draagkracht weg is en dan is het afhankelijk van het zwaartepunt hoe snel het gaat.
Als de neus naar beneden gaat pikt ie weer snelheid en dus draagkracht (lift), maar als de staart zwaarder is, is het minutenwerk.

Maar misschien gaat de AP vanzelf uit, of in een andere mode en volgt een natuurlijk glijpad dat veel langer is
Wie dit leest is gek
  donderdag 27 maart 2014 @ 23:45:55 #194
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138249279
Als een vliegtuig eenmaal begint te vallen is het niet veel meer dan een baksteen

Wie dit leest is gek
  donderdag 27 maart 2014 @ 23:49:53 #195
6941 APK
Factual, I think.
pi_138249477
quote:
99s.gif Op donderdag 27 maart 2014 23:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als een vliegtuig eenmaal begint te vallen is het niet veel meer dan een baksteen

Iets dergelijks leek mij idd meer voor de hand liggend als gevolg van de maximaal haalbare afstand.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_138252784
Dat is een vliegtuig dat stalled tijdens het opstijgen, dat maar een paar meter had om te corrigeren. Das heel wat anders dan dat je op 10km hoogte zit en zwaartekracht ipv stuwkracht gebruikt om je snelheid op peil te houden.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 07:18:50 #197
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138252811
Op nu.nl staat nu dat ze noordelijker gaan zoeken. Nieuwe berekeningen wijzen uit dat het vliegtui sneller vloog.

Als ze dan ook nog wat meer naar t midden gaan komen ze uit bij mijn plaatje.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 07:20:49 #198
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138252826
quote:
99s.gif Op donderdag 27 maart 2014 23:16 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Vermoedelijk zal de AP proberen op de zelfde ingestelde hoogte te blijven.
Met het afnemen van de snelheid zal de neus steeds verder omhoog gaan tot alle draagkracht weg is en dan is het afhankelijk van het zwaartepunt hoe snel het gaat.
Als de neus naar beneden gaat pikt ie weer snelheid en dus draagkracht (lift), maar als de staart zwaarder is, is het minutenwerk.

Maar misschien gaat de AP vanzelf uit, of in een andere mode en volgt een natuurlijk glijpad dat veel langer is
Ja, na het wegvallen van de stuwing zal de AP eerst nog steeds proberen de hoogte vast te houden. Hij gaat de neus omhoog duwen, totdat het teveel wordt. Dan schakelt de AP zichzelf uit, met een geluidssignaal ter waarschuwing naar de piloten.

Maar eenmaal uit blijft de AP uit, dus het vliegtuig zal ongecontroleerd naar beneden dwarrelen. Letterlijk dwarrelen. Van een glijvlucht zal geen sprake zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door gebrokenglas op 28-03-2014 07:33:26 ]
pi_138253551
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 07:20 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja, na het wegvallen van de stuwing zal de AP eerst nog steeds proberen de hoogte vast te houden. Hij gaat de neus omhoog duwen, totdat het teveel wordt. Dan schakelt de AP zichzelf uit, met een geluidssignaal ter waarschuwing naar de piloten.

Maar eenmaal uit blijft de AP uit, dus het vliegtuig zal ongecontroleerd naar beneden dwarrelen. Letterlijk dwarrelen. Van een glijvlucht zal geen sprake zijn.
met manual control zou de piloot toch nog wel een glijvlucht in kunnen zetten? Zwaartekracht en flappen gebruikende?
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_138253757
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 07:18 schreef Marrije het volgende:
Op nu.nl staat nu dat ze noordelijker gaan zoeken. Nieuwe berekeningen wijzen uit dat het vliegtui sneller vloog.

Als ze dan ook nog wat meer naar t midden gaan komen ze uit bij mijn plaatje.
Nog even en ze gaan in de Noordzee zoeken :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')