Zonde man. Nu mis je 35 delen met elk 300 zorgvuldige posts waar nauwelijks dubbele reacties tussen zittenquote:Op woensdag 26 maart 2014 15:39 schreef FireFox1 het volgende:
Geen idee of dit al voorbij is gekomen (ik volg dit topic niet, en geen trek om terug te bladeren) maar ben een interessant stuk leesvoer tegengekomen met een theorie over wat er mogelijk gebeurd kan zijn. Dit vanuit het oogpunt van een (zeer) ervaren piloot.
[..]
Bron
Dit is ook mijn theorie.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:13 schreef Parzival het volgende:
[..]
al 4x genoemd..
piloot wil zelfmoord plegen.. dribbelt wat rond, zet de druk regelaar op handmatig, zuurstof op.. en voila.. richting zuiden iedereen al dood.. benzine op en pfiew.. water in..
en nee niet net bedacht nav nieuws.. staat zelfs in een paar (tiental) topics terug..
lijkt me tegenstrijdig met de tekenen die er zijn dat het vliegtuig is doorgevlogen tot de brandstof op was.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:16 schreef eight het volgende:
Ingeving: Zou het kunnen dat het vliegtuig te zwaar beladen was waardoor het crashte?
Ja, beiden lijkt mij stug.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:11 schreef Loekie1 het volgende:
De bocht werd al ingezet 12 minuten vóór 'alright, good night' staat hier:
CNN said an unnamed law enforcement official briefed on the investigation had told it that the plane's unscheduled turn to the west was believed to have been entered at least 12 minutes before the co-pilot signed off to Malaysian air traffic controllers with the words: "All right, good night."
http://www.theguardian.co(...)-ocean-credible-lead
Dan zou toch de copiloot ermee te maken kunnen hebben.
Moet de ene piloot wel de ander hebben uitgeschakeld. Zoiets is niet stiekem te doen, zodra je iets met het druksysteem doet, komen er meldingen op het scherm..quote:
Men heeft wel beschikking over de 'Towed Ping Locator 25'quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Met het nieuws dat zelfs Australie geen werkende ROV meer heeft en die kist zo'n 1 km dieper ligt in een stuk nirmandszee, denk nog wel langer.
quote:Missing Malaysia Airlines flight: why the black box locator could be useless
The US Navy announced plans this week to move a "black box locator" to Perth in case debris from Malaysia Airlines Flight 370 is found in the southern Indian Ocean. But a word of caution: the black box locator faces logistical nightmares that prevented it from being effective in other similar searches in the past. Authorities, in other words, may learn where the flight went down - but they'll have a harder time finding the device capable of explaining why.
The high-tech system on the way to Perth is known, in military-speak, as the Towed Ping Locator 25. Like its predecessors, the system uses a high-powered underwater microphone known as a hydrophone to search for acoustic "pings" coming from beacons mounted on the flight data recorder and cockpit voice recorder in a downed aircraft. They're commonly known as "black boxes'', although they're usually orange. The ping locator, made by the US company Phoenix International, is about 75 centimetres long and weighs 30 kilograms. It closely resembles a miniature torpedo, complete with fins, and is pulled on a long underwater cable behind a ship. It can detect pings from up to 6000 metres under the sea.
Bill Lawson, who oversees the ping locator program for Phoenix International, said that if the beacons on the downed plane's black boxes are still transmitting, his equipment will find them. Towed ping locators have found numerous aircraft in the past, including the downed Adam Air Flight 574, which crashed on January 1, 2007, while flying between the Indonesian cities of Surabaya and Manado, killing all 102 people on board. After the Indonesian government asked the United States for help, the US Navy found it at a depth of between 1500 and 1900 metres. The current version was first fielded in 2010. One year later, it managed to find a Marine Corps AV-8B Harrier that crashed in the Gulf of Aden near Oman in 2011 shortly after takeoff.
Even if the locator sent to Perth is used perfectly, however, it is by no means certain that it will be able to do the job. Consider the case of Air France Flight 447. It crashed off the northeast coast of Brazil on June 1, 2009, killing all 216 passengers and 12 air crew members. The US Navy provided two pinger locators by Phoenix International, but they were towed through the search area for about 30 days without any success. At that point, the first phase of the search was called off because the battery life on the black box transponders was all but certainly dead. It took another two years for the recorders to be recovered, and it occurred only after the bulk of the wreckage was found by robot submarines in April 2011.
"They found that the pingers were damaged and unoperational," Lawson said - meaning the Navy's black box locator wouldn't have worked.
ik weet het niet...misschien tegen beter weten in, maar ik heb nog een sprankje hoop dat ze het gebied helemaal uitkammen en toch wat vindenquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:26 schreef niels0 het volgende:
Indien de MH370 is geland op Diego Garcia komen we daar nooit achter.
Dit vliegtuig wordt niet teruggevonden.
Een triple 7 van de kaart laten verdwijnen met 240 pax. Alleen de US kan dat.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:28 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik weet het niet...misschien tegen beter weten in, maar ik heb nog een sprankje hoop dat ze het gebied helemaal uitkammen en toch wat vinden
Wat ook kan is de andere piloot met een smoes uit de cockpit werken en dan de deur op slot doen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:26 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Moet de ene piloot wel de ander hebben uitgeschakeld. Zoiets is niet stiekem te doen, zodra je iets met het druksysteem doet, komen er meldingen op het scherm..
dat durf ik niet zo te zeggen, of alleen de us dat kan, er zijn vast nog wel een paar landen die dat kunnenquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:32 schreef niels0 het volgende:
[..]
Een triple 7 van de kaart laten verdwijnen met 240 pax. Alleen de US kan dat.
Welke landen dan?quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:35 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat durf ik niet zo te zeggen, of alleen de us dat kan, er zijn vast nog wel een paar landen die dat kunnen
Hoe dicht moet dat ding bij het wrak zijn om het signaal te kunnen opvangen?quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:29 schreef niels0 het volgende:
lol, gaan we over ROVs praten? Dat is mijn winkel. Die dingen hebben beperkingen.
Met een Acoustic Doppler Current Profiler (ADCP) vrij dichtbij. 5km max.quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:51 schreef eight het volgende:
[..]
Hoe dicht moet dat ding bij het wrak zijn om het signaal te kunnen opvangen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |