24 maart - 15:00: De Maleisische president Najib Razak laat in een persconferentie weten dat het vliegtuig hoogstwaarschijnlijk is neergestort in de Zuidelijke Indische Oceaan, op basis van satellietdata van Inmarsat, een Brits bedrijf.
This evening I was briefed by representatives from the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB). They informed me that Inmarsat, the UK company that provided the satellite data which indicated the northern and southern corridors, has been performing further calculations on the data. Using a type of analysis never before used in an investigation of this sort, they have been able to shed more light on MH370′s flight path.
Based on their new analysis, Inmarsat and the AAIB have concluded that MH370 flew along the southern corridor, and that its last position was in the middle of the Indian Ocean, west of Perth.
This is a remote location, far from any possible landing sites. It is therefore with deep sadness and regret that I must inform you that, according to this new data, flight MH370 ended in the southern Indian Ocean.
We will be holding a press conference tomorrow with further details. In the meantime, we wanted to inform you of this new development at the earliest opportunity. We share this information out of a commitment to openness and respect for the families, two principles which have guided this investigation.
Malaysia Airlines have already spoken to the families of the passengers and crew to inform them of this development. For them, the past few weeks have been heartbreaking; I know this news must be harder still. I urge the media to respect their privacy, and to allow them the space they need at this difficult time.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:
Falco - Tibet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Co_OL - Noord-Korea:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. El_Matador - Voorheen: Gobiwoestijn, China/Tibet - geslaagde kaping nu: Proberen Ile Amsterdam te bereiken maar gefaald door zware stormen en kerosinetekort:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Mr.Banaan_1 - Christmas of Cocos Island - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Marrije:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. niels0:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Parzival:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maleisische overheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.===================================================================
De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is ) een Colombiaanse lekkernij.
[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 27-03-2014 02:39:08 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Doordat dit in een officiele persconferentie getoond is lijkt het mij wel echt te zijn. Je gaat die radarmeldingen niet faken, of het moet al een plaatje van een ander willekeurig vliegtuig zijn en het is verkeer geinterpreteerd.
Er is dus zelfs onduidelijkheid over wat de vliegroute was voordat het radar contact was uitgeschakeld? Bijna knap dat er nog brokstukken zijn gevonden dan.
Op woensdag 26 maart 2014 14:06 schreef ThePlaneteer het volgende: Er is dus zelfs onduidelijkheid over wat de vliegroute was voordat het radar contact was uitgeschakeld? Bijna knap dat er nog brokstukken zijn gevonden dan.
Die zijn (nog) niet gevonden, die worden vermoed op basis van die satellietbeelden.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Maar nog steeds raar van al die verschillende (mis)informatie die de wereld wordt ingeslingerd door officiële instanties.
Ja precies. Die eerdere route werd al vrij snel vastgelegd. Dat de Chinezen een andere (?) set data tonen, zegt in de huidige chaos niet zoveel...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op woensdag 26 maart 2014 14:52 schreef ThePlaneteer het volgende: Mijn theorie, in overleg met Loekie, is dat het vliegtuig inmiddels is gecrasht en alle overleden dood zijn. Kan dat nog in de OP?
De inzendingen zijn zojuist gesloten.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
In een gedeelte van de Indische oceaan zijn op satellietbeelden 122 nieuwe objecten waargenomen die mogelijk brokstukken zijn van de verdwenen Boeing van Malaysia Airlines.
Dat heeft de Maleisische minister van Transport, Hishammuddin Hussein, woensdag bekendgemaakt.
Het gaat om brokstukken die zijn gesignaleerd op Franse satellietbeelden van 23 maart, vlakbij het zoekgebied in de zuidelijke Indische oceaan.
"Van de 122 potentiële objecten zijn er sommige van een meter lengte, terwijl andere objecten tot 23 meter lang zijn", zei Hussein. "Een aantal van de objecten lijkt van stevig materiaal te zijn."
"We hebben nu vier afzonderlijke aanwijzingen middels satellietbeelden, van Australië, China en Frankrijk, die mogelijke brokstukken laten zien."
Bewijs
De luchtvaartmaatschappij maakte maandag bekend dat er onomstotelijk bewijs is dat de vermiste vlucht MH 370 in de Indische Oceaan is gestort en dat niemand de ramp heeft overleefd. Dinsdag werd door het slechte weer gestopt met zoeken naar het vliegtuig.
De Boeing 777 raakte op 8 maart van de radar, onderweg van Kuala Lumpur naar Peking. Dagen later werd geconstateerd dat het vliegtuig, met 239 mensen aan boord, bewust van de geplande route was afgeweken.
Meer dan 25 landen werden betrokken bij de zoektocht. Vliegtuigen, boten en internationale radarsystemen werden ingezet om de Boeing te traceren.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
piloot wil zelfmoord plegen.. dribbelt wat rond, zet de druk regelaar op handmatig, zuurstof op.. en voila.. richting zuiden iedereen al dood.. benzine op en pfiew.. water in..
en nee niet net bedacht nav nieuws.. staat zelfs in een paar (tiental) topics terug..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Als het opduiken net zolang duurt als bij dat Air France toestel, dan zal het eerder 2017 worden.
Met het nieuws dat zelfs Australie geen werkende ROV meer heeft en die kist zo'n 1 km dieper ligt in een stuk nirmandszee, denk nog wel langer.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
piloot wil zelfmoord plegen.. dribbelt wat rond, zet de druk regelaar op handmatig, zuurstof op.. en voila.. richting zuiden iedereen al dood.. benzine op en pfiew.. water in..
en nee niet net bedacht nav nieuws.. staat zelfs in een paar (tiental) topics terug..
ok, had ff een DM gestuurd, had ie er al gestaan, ven niet 24/7 online.
En nu mobiel en dan is die OP niet te bewerrken. Vanaaf.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Geen idee of dit al voorbij is gekomen (ik volg dit topic niet, en geen trek om terug te bladeren) maar ben een interessant stuk leesvoer tegengekomen met een theorie over wat er mogelijk gebeurd kan zijn. Dit vanuit het oogpunt van een (zeer) ervaren piloot.
quote:
MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway.
A lot of speculation about MH370. Terrorism, hijack, meteors. I cannot believe the analysis on CNN - almost disturbing. I tend to look for a more simple explanation of this event.
Loaded 777 departs midnight from Kuala to Beijing. Hot night. Heavy aircraft. About an hour out across the gulf towards Vietnam the plane goes dark meaning the transponder goes off and secondary radar tracking goes off.
Two days later we hear of reports that Malaysian military radar (which is a primary radar meaning the plane is being tracked by reflection rather than by transponder interrogation response) has tracked the plane on a southwesterly course back across the Malay Peninsula into the straits of Malacca.
When I heard this I immediately brought up Google Earth and I searched for airports in proximity to the track towards southwest.
The left turn is the key here. This was a very experienced senior Captain with 18,000 hours. Maybe some of the younger pilots interviewed on CNN didn't pick up on this left turn. We old pilots were always drilled to always know the closest airport of safe harbor while in cruise. Airports behind us, airports abeam us and airports ahead of us. Always in our head. Always. Because if something happens you don't want to be thinking what are you going to do - you already know what you are going to do. Instinctively when I saw that left turn with a direct heading I knew he was heading for an airport. Actually he was taking a direct route to Palau Langkawi a 13,000 foot strip with an approach over water at night with no obstacles. He did not turn back to Kuala Lampur because he knew he had 8,000 foot ridges to cross. He knew the terrain was friendlier towards Langkawi and also a shorter distance.
Take a look on Google Earth at this airport. This pilot did all the right things. He was confronted by some major event onboard that made him make that immediate turn back to the closest safe airport. For me the loss of transponders and communications makes perfect sense if a fire. There was most likely a fire or electrical fire. In the case of fire the first response if to pull all the main busses and restore circuits one by one until you have isolated the bad one.
If they pulled the busses the plane indeed would go silent. It was probably a serious event and they simply were occupied with controlling the plane and trying to fight the fire. Aviate, Navigate and lastly communicate. There are two types of fires. Electrical might not be as fast and furious and there might or might not be incapacitating smoke. However there is the possibility given the timeline that perhaps there was an overheat on one of the front landing gear tires and it blew on takeoff and started slowly burning. Yes this happens with underinflated tires. Remember heavy plane, hot night, sea level, long run takeoff. There was a well known accident in Nigeria of a DC8 that had a landing gear fire on takeoff. A tire fire once going would produce horrific incapacitating smoke. Yes, pilots have access to oxygen masks but this is a no no with fire. Most have access to a smoke hood with a filter but this will only last for a few minutes depending on the smoke level. (I used to carry one of my own in a flight bag and I still carry one in my briefcase today when I fly).
What I think happened is that they were overcome by smoke and the plane just continued on the heading probably on George (autopilot) until either fuel exhaustion or fire destroyed the control surfaces and it crashed. I said four days ago you will find it along that route - looking elsewhere was pointless.
This pilot, as I say, was a hero struggling with an impossible situation trying to get that plane to Langkawi. No doubt in my mind. That's the reason for the turn and direct route. A hijack would not have made that deliberate left turn with a direct heading for Langkawi. It would probably have weaved around a bit until the hijackers decided on where they were taking it.
Surprisingly none of the reporters , officials, other pilots interviewed have looked at this from the pilot's viewpoint. If something went wrong where would he go? Thanks to Google earth I spotted Langkawi in about 30 seconds, zoomed in and saw how long the runway was and I just instinctively knew this pilot knew this airport. He had probably flown there many times. I guess we will eventually find out when you help me spread this theory on the net and some reporters finally take a look on Google earth and put 2 and 2 together. Also a look at the age and number of cycles on those nose tires might give us a good clue too.
Fire in an aircraft demands one thing - you get the machine on the ground as soon as possible. There are two well remembered experiences in my memory. The AirCanada DC9 which landed I believe in Columbus Ohio in the eighties. That pilot delayed descent and bypassed several airports. He didn't instinctively know the closest airports. He got it on the ground eventually but lost 30 odd souls. In the 1998 crash of Swissair DC-10 off Nova Scotia was another example of heroic pilots. They were 15 minutes out of Halifax but the fire simply overcame them and they had to ditch in the ocean. Just ran out of time. That fire incidentally started when the aircraft was about an hour out of Kennedy. Guess what the transponders and communications were shut off as they pulled the busses.
Get on Google Earth and type in Pulau Langkawi and then look at it in relation to the radar track heading. 2+2=4 That for me is the simple explanation why it turned and headed in that direction.
Smart pilot. Just didn't have the time.
If you are reading this the first time please read the two further comments containing corrections and additions to the above in the string of the comments below Thank you.
Op woensdag 26 maart 2014 15:39 schreef FireFox1 het volgende: Geen idee of dit al voorbij is gekomen (ik volg dit topic niet, en geen trek om terug te bladeren) maar ben een interessant stuk leesvoer tegengekomen met een theorie over wat er mogelijk gebeurd kan zijn. Dit vanuit het oogpunt van een (zeer) ervaren piloot.
Op woensdag 26 maart 2014 15:39 schreef FireFox1 het volgende: Geen idee of dit al voorbij is gekomen (ik volg dit topic niet, en geen trek om terug te bladeren) maar ben een interessant stuk leesvoer tegengekomen met een theorie over wat er mogelijk gebeurd kan zijn. Dit vanuit het oogpunt van een (zeer) ervaren piloot.
piloot wil zelfmoord plegen.. dribbelt wat rond, zet de druk regelaar op handmatig, zuurstof op.. en voila.. richting zuiden iedereen al dood.. benzine op en pfiew.. water in..
en nee niet net bedacht nav nieuws.. staat zelfs in een paar (tiental) topics terug..
De bocht werd al ingezet 12 minuten vóór 'alright, good night' staat hier: CNN said an unnamed law enforcement official briefed on the investigation had told it that the plane's unscheduled turn to the west was believed to have been entered at least 12 minutes before the co-pilot signed off to Malaysian air traffic controllers with the words: "All right, good night." http://www.theguardian.co(...)-ocean-credible-lead
Dan zou toch de copiloot ermee te maken kunnen hebben.
Op woensdag 26 maart 2014 17:11 schreef Loekie1 het volgende: De bocht werd al ingezet 12 minuten vóór 'alright, good night' staat hier: CNN said an unnamed law enforcement official briefed on the investigation had told it that the plane's unscheduled turn to the west was believed to have been entered at least 12 minutes before the co-pilot signed off to Malaysian air traffic controllers with the words: "All right, good night." http://www.theguardian.co(...)-ocean-credible-lead
Dan zou toch de copiloot ermee te maken kunnen hebben.
Ja, beiden lijkt mij stug.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Moet de ene piloot wel de ander hebben uitgeschakeld. Zoiets is niet stiekem te doen, zodra je iets met het druksysteem doet, komen er meldingen op het scherm..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe C. Sagan
Met het nieuws dat zelfs Australie geen werkende ROV meer heeft en die kist zo'n 1 km dieper ligt in een stuk nirmandszee, denk nog wel langer.
Men heeft wel beschikking over de 'Towed Ping Locator 25'
Dat ding kan tot 6km diep het signaal van een black box vinden. Maar er zijn geen garanties. Bij zoektocht naar AF447 werden er 2 ingezet zonder succes.
The US Navy announced plans this week to move a "black box locator" to Perth in case debris from Malaysia Airlines Flight 370 is found in the southern Indian Ocean. But a word of caution: the black box locator faces logistical nightmares that prevented it from being effective in other similar searches in the past. Authorities, in other words, may learn where the flight went down - but they'll have a harder time finding the device capable of explaining why.
The high-tech system on the way to Perth is known, in military-speak, as the Towed Ping Locator 25. Like its predecessors, the system uses a high-powered underwater microphone known as a hydrophone to search for acoustic "pings" coming from beacons mounted on the flight data recorder and cockpit voice recorder in a downed aircraft. They're commonly known as "black boxes'', although they're usually orange. The ping locator, made by the US company Phoenix International, is about 75 centimetres long and weighs 30 kilograms. It closely resembles a miniature torpedo, complete with fins, and is pulled on a long underwater cable behind a ship. It can detect pings from up to 6000 metres under the sea.
Bill Lawson, who oversees the ping locator program for Phoenix International, said that if the beacons on the downed plane's black boxes are still transmitting, his equipment will find them. Towed ping locators have found numerous aircraft in the past, including the downed Adam Air Flight 574, which crashed on January 1, 2007, while flying between the Indonesian cities of Surabaya and Manado, killing all 102 people on board. After the Indonesian government asked the United States for help, the US Navy found it at a depth of between 1500 and 1900 metres. The current version was first fielded in 2010. One year later, it managed to find a Marine Corps AV-8B Harrier that crashed in the Gulf of Aden near Oman in 2011 shortly after takeoff.
Even if the locator sent to Perth is used perfectly, however, it is by no means certain that it will be able to do the job. Consider the case of Air France Flight 447. It crashed off the northeast coast of Brazil on June 1, 2009, killing all 216 passengers and 12 air crew members. The US Navy provided two pinger locators by Phoenix International, but they were towed through the search area for about 30 days without any success. At that point, the first phase of the search was called off because the battery life on the black box transponders was all but certainly dead. It took another two years for the recorders to be recovered, and it occurred only after the bulk of the wreckage was found by robot submarines in April 2011.
"They found that the pingers were damaged and unoperational," Lawson said - meaning the Navy's black box locator wouldn't have worked.
Op woensdag 26 maart 2014 17:26 schreef niels0 het volgende: Indien de MH370 is geland op Diego Garcia komen we daar nooit achter. Dit vliegtuig wordt niet teruggevonden.
ik weet het niet...misschien tegen beter weten in, maar ik heb nog een sprankje hoop dat ze het gebied helemaal uitkammen en toch wat vinden
Moet de ene piloot wel de ander hebben uitgeschakeld. Zoiets is niet stiekem te doen, zodra je iets met het druksysteem doet, komen er meldingen op het scherm..
Wat ook kan is de andere piloot met een smoes uit de cockpit werken en dan de deur op slot doen.
Zo'n ding wordt opgepikt door PSR. Het gaat er bij mij niet in dat zo'n ding onzichtbaar blijft. En naar het zuiden vliegen om dan neer te storten evenmin.
Wat ik denk is dat dat ding om de PSR is heengevlogen, tussen Indonesië en de Andaman Islands en dan GPS-direkt op Diego Garcia is gevlogen.