Zo, dat gaat er heftig aan toe... 't is echt mazzel als je iets ontdekt in die onstuimige zee.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:23 schreef Parzival het volgende:
voor als je even wil weten hoe dat zoeken er nou aantoe gaat.. oftewel.. varen op de indische ocean:
Hoelang zou iemand dat gemiddeld vol houden zonder te kotsen ?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:23 schreef Parzival het volgende:
voor als je even wil weten hoe dat zoeken er nou aantoe gaat.. oftewel.. varen op de indische ocean:
make dat the cat wisequote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zo, dat gaat er heftig aan toe... 't is echt mazzel als je iets ontdekt in die onstuimige zee.
Vandaag was het weer te slecht.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:56 schreef Scrummie het volgende:
Zoektocht is hervat:
http://edition.cnn.com/20(...)nes-plane/index.html
Maar... het was toch voorbij? Of heb ik dat hele circus gister verkeerd begrepen?
Ze weten nu enkel zeker dat het in de oceaan gecrasht is. Op basis van frequentieverschuiving van de pings als gevolg van het dopplereffect kon de noordelijke route geschrapt worden. Maar daadwerkelijke brokstukken zijn nog niet gevonden.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:56 schreef Scrummie het volgende:
Zoektocht is hervat:
http://edition.cnn.com/20(...)nes-plane/index.html
Maar... het was toch voorbij? Of heb ik dat hele circus gister verkeerd begrepen?
Met die golven moeten de overgebleven brokstukken toch wel enorm van het wrak zijn afgedreven.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zo, dat gaat er heftig aan toe... 't is echt mazzel als je iets ontdekt in die onstuimige zee.
quote:Hoe vind je de zwarte dozen van vlucht MH370?
Ergens in de Indische Oceaan ligt de Boeing 777, dat lijkt na gisteren zeker. Maar waar precies weet niemand. En de tijd tikt: de zwarte dozen zenden nog maar 12 dagen een signaal uit.
Het zoekgebied is wel kleiner geworden: niet meer een hele oceaan, maar 1,6 miljoen vierkante kilometer - toch nog 38 keer de oppervlakte van Nederland. Het is zoeken naar een speld in een hooiberg, en ook nog eens een hooiberg die beweegt en van kleur verandert.
Wat is nu de volgende stap?
Dat vroegen we aan vliegtuigdeskundige Hans Horling. "Je wil de zwarte dozen vinden. Daarom zou ik als eerste met schepen en vliegtuigen op zoek gaan naar de wrakstukken", vertelt hij. "De zwarte dozen moeten daar ergens in de buurt liggen, tenzij ze natuurlijk door de stroming heel ver zijn afgedreven."
Een speciaal Australisch schip zoekt naar de 'ping' die de zwarte dozen uitzenden. Het schip laat een kabel met een microfoon in zee zakken. Die probeert de pings van de dozen op te vangen. Een probleem: het schip komt pas over tien dagen aan. "En als dat schip er dan is, vaart het heel langzaam", zegt Horling.
"Ze moeten wel opschieten, want de tijd dringt. Maar zelfs als ze de zwarte dozen vinden, zullen we nooit precies weten wat er is gebeurd. Kijk, die dozen nemen maar een half uur tot twee uur op. Wat er dus is gezegd toen het vliegtuig van koers veranderde, staat daar niet meer op."
Waarom nemen ze niet langer op?
"Het doel is een ongeval onderzoeken, niet het opnemen van alles wat de piloten zeggen. Dus is het niet nodig om alles terug te luisteren. Niet alle piloten willen dat ook, om privacyredenen. Bij deze copiloot ging bijvoorbeeld het gerucht dat hij jonge vrouwen vermaakte in de cockpit."
Wat slaan de dozen dan wél op?
"Je hebt twee dozen: de voice recorder en de flight data recorder. Op die eerste staat dus niks meer over de koerswijziging, maar wel wat er voor de crash in de cockpit gebeurde." De flight data recorder houdt dingen bij als hoogte, snelheid, brandstofniveau en de beweging van de vleugels. "Daarmee kom je te weten of en wat voor systemen zijn uitgezet."
Mysterieus
Horling onderzocht eerder vliegtuigrampen, maar dit is de meest mysterieuze die hij kent. "Dit was een piloot met heel veel ervaring. Dan vlieg je niet zomaar totaal de verkeerde kant op."
"Het is allemaal zo raar, het moet wel een bewuste actie zijn. Al is het alleen maar vanwege bijvoorbeeld de stand van de zon. Ze vlogen naar het noorden, dus dan komt de zon op in het oosten. Het vliegtuig veranderde daarna van koers en vloog naar het zuiden. Dan komt de zon ineens vanuit het westen. Een ervaren vlieger - maar ook een oplettende passagier - valt dat op."
bron:http://nos.nl/op3/artikel(...)an-vlucht-mh370.html
quote:
hij neemt altijd de laaste X tijd op, dan weet je toch juist wat er in die laatste uren is gebeurd...quote:Wat er dus is gezegd toen het vliegtuig van koers veranderde, staat daar niet meer op."
Interessant.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:15 schreef Drebbelman het volgende:
quote:
The captain of Flight 370 was in no state of mind to fly the day it disappeared and could have taken the Boeing 777 for a "last joyride" before crashing into the Indian Ocean, a fellow pilot says.
Captain Zaharie Ahmad Shah's world was crumbling, said the long-time associate. He had been facing serious family problems, including separation from his wife and relationship problems with another woman he was seeing.
The man, who spoke to the Herald on condition of anonymity, said Captain Zaharie was "terribly upset" when his wife told him she was leaving and believed he may have decided to take the Malaysia Airlines plane to a part of the world he had never flown in.
http://www.nzherald.co.nz(...)=2&objectid=11226334
Hoe moet een zwarte doos dan weten wanneer het laatste moment is?quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:29 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]
hij neemt altijd de laaste X tijd op, dan weet je toch juist wat er in die laatste uren is gebeurd...
Goed stuk!quote:
Ben je een beetje bekend met Aziatische culturen?quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:16 schreef Poolbal het volgende:
Was er btw geen mogelijkheid voor passagiers om te smsen? Geen bereik zeker daar in the middle of nowhere? Ook stewardessen niet een soort satelliettelefoon?
Die belletjes/smsjes hebben niet plaatsgevonden, anders hadden we het wel geweten. Maar het feit dat ze niet plaatsgevonden hebben kan ook iets zeggen. Maar wat? Kan de piloot de zuurstof uit het vliegtuig weg laten gaan zodat ze allemaal knockout gaan?
Ik ga trouwens wel uit van kwade opzet van de piloten. Het los van elkaar uitschakelen van de communicatiesystemen, de ingeprogrammeerde route.. Vind het ook wel iets voor een teleurgestelde narcist om een "ik laat de hele wereld bezig zijn met het verdwijnen van een vliegtuig, dat is knap & bijzonder!"-zelfmoordplan op te zetten.
Terrorisme zou vreemd zijn. Het is niet opgeëist en dan zou je een heel uitgebreid plan + training doen om een vliegtuig te laten verdwijnen. Waarom dan niet op een stad ofzo?
En wtf neemt die blackbox maar zo kort op?? Je wilt toch een hele vlucht kunnen uitlezen?
Die houden heel erg veel gadgets, toch?quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ben je een beetje bekend met Aziatische culturen?
Ja, de term "technologische tijger" blijkt een beetje van rijstpapier in deze hele zaak...quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die houden heel erg veel gadgets, toch?
Dacht dat die lui altijd aan het internetten zouden zijn in Azië, nog meer dan Nederlanders zeg maar.quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, de term "technologische tijger" blijkt een beetje van rijstpapier in deze hele zaak...
Heb je hier trouwens niet veel gezien, how come, alles goed?
wanneer hij zijn distress signaal moet gaan uitzenden..quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:34 schreef eight het volgende:
Hoe moet een zwarte doos dan weten wanneer het laatste moment is?
De black boxen nemen continu op maar worden na een bepaalde tijd weer overschreven met nieuwe data. Normaal gesproken is alleen het laatste half uur voor een crash interessant.quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:53 schreef mschol het volgende:
[..]
wanneer hij zijn distress signaal moet gaan uitzenden..
hoe dat precies getriggerd wordt, geen idee..
Als die stroom verliest denk ik?quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:53 schreef mschol het volgende:
[..]
wanneer hij zijn distress signaal moet gaan uitzenden..
hoe dat precies getriggerd wordt, geen idee..
Toen het vliegtuig van koers veranderde heeft het waarschijnlijk toch nog een paar uur doorgevlogen?quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:29 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]
hij neemt altijd de laaste X tijd op, dan weet je toch juist wat er in die laatste uren is gebeurd...
Dat denk ik nou ook! Ik snap dat dat vroeger niet kon, maar nu? Dat wil er bij mij niet in. Je moet met gemak 24 uur kunnen opnemen of in ieder geval zo lang als de brandstof zou toelaten te vliegen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 07:40 schreef junkiexp het volgende:
ik vind het overigens maar raar dat het slechts 2 uur wordt bewaard, met de moderne technologieën moet dat toch veel langer kunnen?
Tis de grootste krant van Nieuw Zeeland, maar ze hebben in het verleden ook al een aantal keer klakkeloos dingen van de Daily Mail overgenomen, dus ik zou er niet blind vanuit gaan dat het klopt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:30 schreef eight het volgende:
[..]
Interessant.
Was nzherald niet even van de meest betrouwbare websites?
Mits de zwarte doos niet is uitgezet. Ik neem aan dat hij dan helemaal niets opneemt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 07:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De black boxen nemen continu op maar worden na een bepaalde tijd weer overschreven met nieuwe data. Normaal gesproken is alleen het laatste half uur voor een crash interessant.
Nu duidelijk niet. Mogelijk is ie gewoon op de autopilot doorgevlogen tot de tank leeg was.
Het meest interssante moment, het verdwijnen van de secundaire radar staat er waarschijnlijk helemaal niet meer op (maar dat weet ik niet).
het hele idee van de blackbox is dat hij onmogelijk uitgezet kan worden toch?quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:22 schreef eight het volgende:
[..]
Mits de zwarte doos niet is uitgezet. Ik neem aan dat hij dan helemaal niets opneemt.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:23 schreef mschol het volgende:
[..]
het hele idee van de blackbox is dat hij onmogelijk uitgezet kan worden toch?
Ik blijf het ook vreemd vinden maar degene die hiermee kwam (weet niet meer welke user) had gewoon een sterke bron.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:23 schreef videonatic het volgende:
De zwarte box uitzetten :S :S stop met rare forumposts te geloven.
Wat mensen vaak niet weten is dat "de zwarte doos" bestaat uit twee delen. De CVR en de FDR. De eerste is een Cockpit Voice Recorder, de tweede de Flight Data Recorder. Een voice recorder neemt, zoals de naam al redelijk doet vermoeden, alle geluiden inclusief de gesprekken op die in de cockpit te horen zijn. Dus alarm signalen, dingen die vallen, etc.quote:Op woensdag 26 maart 2014 08:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat denk ik nou ook! Ik snap dat dat vroeger niet kon, maar nu? Dat wil er bij mij niet in. Je moet met gemak 24 uur kunnen opnemen of in ieder geval zo lang als de brandstof zou toelaten te vliegen.
Het lokaal opslaan van gegevens is toch ook een achterhaalde techniek die stamt uit de jaren 70. Kom op hoor, een vliegtuig van een paar miljoen dollar, als ik zo'n product heb wil ik ten alle tijden ALLES weten over het vliegtuig. Dat ze het systeem uit kunnen zetten is prima maar dan moeten gelijk alle alarmbellen gaan rinkelen bij of de luchtvaartmaatschappij of (in dit geval) Boeing.quote:
Tsja, kwestie van geld en bureaucratie. Om iets aan te passen in een systeem kost geld en zo mogelijk, nog meer tijd.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:30 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het lokaal opslaan van gegevens is toch ook een achterhaalde techniek die stamt uit de jaren 70. Kom op hoor, een vliegtuig van een paar miljoen dollar, als ik zo'n product heb wil ik ten alle tijden ALLES weten over het vliegtuig. Dat ze het systeem uit kunnen zetten is prima maar dan moeten gelijk alle alarmbellen gaan rinkelen bij of de luchtvaartmaatschappij of (in dit geval) Boeing.
quote:Hishammuddin said new satellite images provided by France showed 122 potential objects in the southern Indian Ocean, about 2,557km from Perth.
They range in sized from 1m to 23m, he said. The images have been sent to Australia which is co-ordinating the seach in Perth.
"It must be emphasized that we cannot tell whether the potential objects are from MH370," he said.
He pointed out that Malaysia has been sent for four separate satellite leads from Australia, China and France.
Helemaal waar. Je zou eigenlijk willen dat er zowel een live stream áls lokale black box in een vliegtuig zit, die alle gegevens van een vlucht opslaan en niet alleen een segment ervan.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik heb ook een hoog 1995 gehalte bij die zwarte dozen.
Ik kan me ook wel voorstellen dat men andere eisen gaat stellen aan de mogelijkheden van vliegtuigen om realtime te communiceren met satellieten en andere data ontvangers.
Het is toch ook zo dat Boeing van al hun vliegtuigen realtime info krijgt over de staat van de motoren? Ik zou toch verwachten dat je zoiets ook kunt inregelen voor andere instanties.
Blijft het gewoon vreemd vinden dat een vliegtuig gewoon daadwerkelijk kan verdwijnen en vervolgens nog 9 uur kan blijven doorvliegen om ergens in the middle of nowhere te crashen zonder dat iemand het ooit te weten komt.
Heb je geen 7,5 uur voor nodig...quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:13 schreef Nucky het volgende:
Hopelijk is die 7,5 uur niet gebruikt om de black box(en) onklaar te maken.
122 mogelijke brokstukken Boeing op satellietbeeldenquote:
Ik ook niet.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:24 schreef Marrije het volgende:
Ik zie echt helemaal niks in die foto's
quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:56 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk niet dat de piloot bewust kwaad in de zin had - anders was hij wel op een stad gecrasht - maar wel dat hij doorgedraaid is. Daar moeten vliegtuigmaatschappijen toch een keer rekening mee gaan houden, piloten zijn ook maar mensen.
als iemand had gezegd dit is een plaatje van wat wolkenvelden had ik het zo geloofdquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het ziet er iig niet natuurlijk uit.
Sowieso.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:02 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Loekie zou bij de recherche moeten gaan.
Wie zegt dat de piloot vloog?quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:06 schreef Loekie1 het volgende:
Nou, ik had het wel aardig goed, piloot is net zo lang doorgevlogen tot brandstof op is.
Respect.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:06 schreef Loekie1 het volgende:
Nou, ik had het wel aardig goed, piloot is net zo lang doorgevlogen tot brandstof op is.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:56 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk niet dat de piloot bewust kwaad in de zin had - anders was hij wel op een stad gecrasht - maar wel dat hij doorgedraaid is.
Het zijn ook wolkenvelden?quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
als iemand had gezegd dit is een plaatje van wat wolkenvelden had ik het zo geloofd
Knap zeg!quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:08 schreef Loekie1 het volgende:
Ik zei ook dat iedereen al dood was en dat geloof ik nog steeds.
Wel eens van ontoerekeningsvatbaar gehoord?quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]![]()
Nogal een tegenstelling. De piloot is doorgedraaid en besloten zijn vliegtuig in zee te dumpen, maar had verder geen kwaad in de zin?
quote:
Die rechtsonder is nog het meest duidelijkquote:Maar op dat plaatje rechtsonder zie je objecten wat met geen mogelijkheid wolkjes of golfslagen kunnen voorstellen lijkt mij.
Daarnaast kan het searchteam heus wel onderscheid maken tussen dat soort dingen, anders hadden we elk kwartier wel een dergelijk nieuwsbericht gehad.
nou er is een anonieme getuige die zegt dat de piloot niet in staat was te vliegen was dag, 2 pagina's terug werd dat gemeld dacht ikquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
Is er ook maar 1 aanwijzing dat de piloot opeens een psychologisch wrak bleek te zijn?
Als de piloot besloot om moedwillig alle communicatie af te kappen en zijn vliegtuig bewust in één van de meest onvindbare plekken van de wereld te laten crashen ben je in mijn ogen redelijk bewust bezig om een uitgekiende zelfmoord te plegen.
Emotioneel instorten is even wat anders dan psychisch ziek zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:18 schreef Marrije het volgende:
[..]
nou er is een anonieme getuige die zegt dat de piloot niet in staat was te vliegen was dag, 2 pagina's terug werd dat gemeld dacht ik
Hoe betrouwbaar dat is weet je natuurlijk nooit, maar hij zou best emotioneel ingestort kunnen zijn geweest. Dat sluit ik niet uit, maar ik denk dat ook dat hij zelfmoord heeft gepleegd.
Ik zie er ook niets in, maar ik weet niet in hoeverre die uitvergrotingen zijn ingezoomd, het zou best kunnen dat die 'detail-inzet' nog helemaal niet zo 'tomnodnauwkeurig' isquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:16 schreef Marrije het volgende:
[..]![]()
[..]
Die rechtsonder is nog het meest duidelijk![]()
Oh maar dat denk ik ook wel, twijfel niet aan die deskundigheid, maar ik zie er niets in.
ontoerekeningsvatbaar, dat denk ik ook nietquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Emotioneel instorten is even wat anders dan psychisch ziek zijn.
Ontoerekeningsvatbaar zoals Loekie het probeert te brengen is een state of mind waar je echt geen invloed hebt op je handelingen, oftewel dat je als dader echt niets er aan kunt doen.
Iedereen die zelfmoord pleeg is emotioneel ingestort, maar lang niet iedereen is ontoerekeningsvatbaar. Sterker nog, meestal is zelfmoord een bewuste keuze.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:30 schreef wickedmen het volgende:
Jullie vergeten dat hij ook een co-piloot had he.
Ja, nu zeker.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:08 schreef Loekie1 het volgende:
Ik zei ook dat iedereen al dood was en dat geloof ik nog steeds.
Volgens mij weet Loekie dit precies of heeft ze het voorspeld.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:40 schreef bloempje-moi het volgende:
Hoeveel tijd zat er eigenlijk tussen 'All right, good night' en de scherpe bocht die het vliegtuig zou hebben gemaakt?
Uitgesloten want dan hadden de piloten een noodbericht uitgezonden.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:44 schreef Breekfast het volgende:
De mogelijkheid dat er plotseling problemen kwamen, de piloten nog probeerden om te keren, en vervolgens bewusteloos zijn geraakt waarna het vliegtuig op de automatische piloot is doorgevlogen tot de brandstof op was in het zuidelijke deel van de indische oceaan is toch nog niet helemaal uitgesloten?
Het lijkt me alleen wel behoorlijk onwaarschijnlijk, want waarom dan zo een zigzagroute om radars en vliegvelden passerend.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:44 schreef Breekfast het volgende:
De mogelijkheid dat er plotseling problemen kwamen, de piloten nog probeerden om te keren, en vervolgens bewusteloos zijn geraakt waarna het vliegtuig op de automatische piloot is doorgevlogen tot de brandstof op was in het zuidelijke deel van de indische oceaan is toch nog niet helemaal uitgesloten?
Naast dit alles zal er ook een stukje privacy om de hoek komen kijken, lijkt me?quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:44 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Tsja, kwestie van geld en bureaucratie. Om iets aan te passen in een systeem kost geld en zo mogelijk, nog meer tijd.
[...]
Om dingen in de luchtvaart te veranderen heb je veel tijd en veel geld nodig, het is een extreem conservatieve industrie. dat heeft nadelen, maar ook voordelen.
De communicatie is meteen daarna uitgeschakeld lees ik steeds.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
Volgens mij weet Loekie dit precies of heeft ze het voorspeld.
Wellicht kunnen dingen wel verbeterd worden dat in geval van een abnormale gebeurtenis de voice recording sowieso bewaard blijft. Dus in geval van uitvallende/ uitgezette elementen, stijle daling / stijging, etcquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Naast dit alles zal er ook een stukje privacy om de hoek komen kijken, lijkt me?
Als je ieder gesprek dat een piloot heeft in de cockpit vast gaat leggen kom je in een aardig grijs gebied terecht.
Dan is de stap niet eens zo heel groot om daar (real-time) een software pakket op los te laten die iedere zin ooit uitgesproken door een piloot kan analyseren etc. om een profiel van die piloot te vormen...
Vakbonden zullen in ieder geval gaan steigeren.
Ik heb begrepen dat je een black box hebt die de gesprekken opneemt en die uit te zetten is, en een flight recorder die opneemt wat jij als laatste noemt en die niet uitgezet kan worden.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:55 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Wellicht kunnen dingen wel verbeterd worden dat in geval van een abnormale gebeurtenis de voice recording sowieso bewaard blijft. Dus in geval van uitvallende/ uitgezette elementen, stijle daling / stijging, etc
Dit is niet ten weste van perth maar in de south china sea als je 1 omhoog gaat en dan naar rechts dan ligt er iets dat best wel op een staartstuk lijktquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:56 schreef bloempje-moi het volgende:
Wat is dit? http://www.tomnod.com/nod/challenge/mh370_indian_ocean/map/243184
Door hypoxia. Logischer dan "jouw" zelfmoord, lijkt me.....quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:36 schreef Marrije het volgende:
[..]
ontoerekeningsvatbaar, dat denk ik ook niet
Alles is bijna uit te zetten, voor bepaalde dingen moet je wat meer moeite doen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:57 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat je een black box hebt die de gesprekken opneemt en die uit te zetten is, en een flight recorder die opneemt wat jij als laatste noemt en die niet uitgezet kan worden.
Ik had inderdaad geen idee waar ik zat. Maar daar gaat ook een boot, die zou dan wel iets hebben gezien neem ik aan.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:04 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
Dit is niet ten weste van perth maar in de south china sea als je 1 omhoog gaat en dan naar rechts dan ligt er iets dat best wel op een staartstuk lijkt
quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:56 schreef bloempje-moi het volgende:
Wat is dit? http://www.tomnod.com/nod/challenge/mh370_indian_ocean/map/243184
Zuurstoftekort maar niet voldoende om bewusteloos te raken kan in ieder geval rare dingen doen met mensen. Kijk maar eens op het einde van deze BBC Horizon aflevering:quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Door hypoxia. Logischer dan "jouw" zelfmoord, lijkt me.....
Niet als door een storing/kortsluiting dat niet meer tot de mogelijkheden behoorde.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:45 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Uitgesloten want dan hadden de piloten een noodbericht uitgezonden.
Grazie, zie ook dat filmpje van Helios-522 in de OP. Die presentator zegt "in zij volle verstand" dat hij 21 is.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zuurstoftekort maar niet voldoende om bewusteloos te raken kan in ieder geval rare dingen doen met mensen. Kijk maar eens op het einde van deze BBC Horizon aflevering:
Dat was vanmorgen. Ze zijn voor vandaag alweer gestopt, omdat nacht.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:23 schreef daisy2007 het volgende:
http://www.nu.nl/ramp-mal(...)t-mh-370-hervat.html
Er is 'officieel' niet veel gezigzagd. Wat tot nu toe geverifieerd is is het rechtsomkeer maken richting de straat van Malakka.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:46 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Het lijkt me alleen wel behoorlijk onwaarschijnlijk, want waarom dan zo een zigzagroute om radars en vliegvelden passerend.
Ik dacht dat de route van onderstaand plaatje bevestigd was?quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:34 schreef Montagui het volgende:
[..]
Er is 'officieel' niet veel gezigzagd. Wat tot nu toe geverifieerd is is het rechtsomkeer maken richting de straat van Malakka.
De zigzag daarna is speculatie net als mijn speculatie dat de piloot heeft geprobeerd te landen op Langkawi.
Dat lijkt mij inderdaad ook, en hij vliegt in eerste instantie ook rechtstreeks die kant op, alleen het vervolg is zo vreemdquote:Want zonder communicatiemogelijkheden een noodlanding willen maken op een kleinere minder drukke luchthaven lijkt me te prefereren boven een drukke luchthaven als Kuala Lumpur. Laat staan een luchthaven in een ander land als Thailand of Vietnam.
Ligt maar helemaal aan het type noodgeval. Brand? Dan op elk vliegveld waar je van weet dat je er kan landen...quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:34 schreef Montagui het volgende:
[..]
Want zonder communicatiemogelijkheden een noodlanding willen maken op een kleinere minder drukke luchthaven lijkt me te prefereren boven een drukke luchthaven als Kuala Lumpur. Laat staan een luchthaven in een ander land als Thailand of Vietnam.
Als er echt hoge nood is en brand en geen communicatie, lijkt me landen op het dichtstbijzijnde vliegtuig (Ho Chi Minh) het meest logische.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:45 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ik dacht dat de route van onderstaand plaatje bevestigd was?[ afbeelding ]
Vervolgens boven open zee dan vol naar het zuiden afreizen lijkt me wel doelgericht gevlogen.
[..]
Dat lijkt mij inderdaad ook, en hij vliegt in eerste instantie ook rechtstreeks die kant op, alleen het vervolg is zo vreemd
Jij bent ervaren, zou jij niet op HCM willen landen, maar het risico nemen een draai te maken en over de bergen (!) van Noord-Maleisie terugvliegen?quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:46 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ligt maar helemaal aan het type noodgeval. Brand? Dan op elk vliegveld waar je van weet dat je er kan landen...
Volgens mij is inmiddels bekend dat hij die gekke knik niet gemaakt heeft (en helemaal niet bij waypoint GIVAL is geweest).quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:45 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ik dacht dat de route van onderstaand plaatje bevestigd was?[ afbeelding ]
Vervolgens boven open zee dan vol naar het zuiden afreizen lijkt me wel doelgericht gevlogen.
[..]
Dat lijkt mij inderdaad ook, en hij vliegt in eerste instantie ook rechtstreeks die kant op, alleen het vervolg is zo vreemd
quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:49 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Volgens mij is inmiddels bekend dat hij die gekke knik niet gemaakt heeft (en helemaal niet bij waypoint GIVAL is geweest).
Ok, ik zie 1 plaatje maar geen bron. Die draai was al vrij snel bekend en die lijn naar 025 ook, die is hier ineens verdwenen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:53 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
NWS / Vlucht MH370 Malaysia Airlines - Nieuws- en speculatietopic #33
Ik ken de omgeving niet, noch de velden, dus kan daar niets over zeggen. Bergen hoeft in principe geen probleem te zijn, om van kruishoogte beneden te komen moet je immers ook talloze mijlen ver vliegen, dus afhankelijk van afstand en hoogte kunnen bergen niet eens een issue zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij bent ervaren, zou jij niet op HCM willen landen, maar het risico nemen een draai te maken en over de bergen (!) van Noord-Maleisie terugvliegen?
Dat was gewone communicatie, het vliegtuig switchte van radargebied/ air traffic controlquote:Op woensdag 26 maart 2014 13:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als er echt hoge nood is en brand en geen communicatie, lijkt me landen op het dichtstbijzijnde vliegtuig (Ho Chi Minh) het meest logische.
En hoe verklaar je "All right, good night" dan, als laatste communicatie?
Maar zou je dat risico nemen? Omkeren en terugvliegen is -in normale staat, hypoxia zou kunnen- logischer dan doorvliegen, ookal is dat in een ander luchtruim (maar veel dichterbij)?quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:56 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik ken de omgeving niet, noch de velden, dus kan daar niets over zeggen. Bergen hoeft in principe geen probleem te zijn, om van kruishoogte beneden te komen moet je immers ook talloze mijlen ver vliegen, dus afhankelijk van afstand en hoogte kunnen bergen niet eens een issue zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |