abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 maart 2014 @ 20:36:36 #201
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138169242
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 20:23 schreef Parzival het volgende:
voor als je even wil weten hoe dat zoeken er nou aantoe gaat.. oftewel.. varen op de indische ocean:

Zo, dat gaat er heftig aan toe... 't is echt mazzel als je iets ontdekt in die onstuimige zee.
pi_138172770
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 20:23 schreef Parzival het volgende:
voor als je even wil weten hoe dat zoeken er nou aantoe gaat.. oftewel.. varen op de indische ocean:

Hoelang zou iemand dat gemiddeld vol houden zonder te kotsen ? :P :r :r :r :r :r :r :r :r :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_138173941
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Zo, dat gaat er heftig aan toe... 't is echt mazzel als je iets ontdekt in die onstuimige zee.
make dat the cat wise

I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_138176919
Zoektocht is hervat:

http://edition.cnn.com/20(...)nes-plane/index.html

Maar... het was toch voorbij? Of heb ik dat hele circus gister verkeerd begrepen?
pi_138177083
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:56 schreef Scrummie het volgende:
Zoektocht is hervat:

http://edition.cnn.com/20(...)nes-plane/index.html

Maar... het was toch voorbij? Of heb ik dat hele circus gister verkeerd begrepen?
Vandaag was het weer te slecht.

Gisteren is alleen bekend geworden dat het toestel zeker is neergestort in de Zuid Indische Oceaan op basis van een betere interpretatie van de ping berichten.
  Donald Duck held dinsdag 25 maart 2014 @ 23:00:05 #206
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_138177122
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:56 schreef Scrummie het volgende:
Zoektocht is hervat:

http://edition.cnn.com/20(...)nes-plane/index.html

Maar... het was toch voorbij? Of heb ik dat hele circus gister verkeerd begrepen?
Ze weten nu enkel zeker dat het in de oceaan gecrasht is. Op basis van frequentieverschuiving van de pings als gevolg van het dopplereffect kon de noordelijke route geschrapt worden. Maar daadwerkelijke brokstukken zijn nog niet gevonden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_138177350
Ah oke. Thanks allebei. Heb alles ook maar half mee gekregen. Zou mooi zijn voor de nabestaanden als er nu dan ook echt eindelijk uitsluitsel komt.. maar betwijfel het eigenlijk.
pi_138177762
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Zo, dat gaat er heftig aan toe... 't is echt mazzel als je iets ontdekt in die onstuimige zee.
Met die golven moeten de overgebleven brokstukken toch wel enorm van het wrak zijn afgedreven.
Ik verwacht dat ze wel deze week nog enkele brokstukken vinden, maar het vinden van de romp en de zwarte dozen gaat nog maanden dan wel jaren duren.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138180159
quote:
Hoe vind je de zwarte dozen van vlucht MH370?

Ergens in de Indische Oceaan ligt de Boeing 777, dat lijkt na gisteren zeker. Maar waar precies weet niemand. En de tijd tikt: de zwarte dozen zenden nog maar 12 dagen een signaal uit.

Het zoekgebied is wel kleiner geworden: niet meer een hele oceaan, maar 1,6 miljoen vierkante kilometer - toch nog 38 keer de oppervlakte van Nederland. Het is zoeken naar een speld in een hooiberg, en ook nog eens een hooiberg die beweegt en van kleur verandert.
Wat is nu de volgende stap?

Dat vroegen we aan vliegtuigdeskundige Hans Horling. "Je wil de zwarte dozen vinden. Daarom zou ik als eerste met schepen en vliegtuigen op zoek gaan naar de wrakstukken", vertelt hij. "De zwarte dozen moeten daar ergens in de buurt liggen, tenzij ze natuurlijk door de stroming heel ver zijn afgedreven."

Een speciaal Australisch schip zoekt naar de 'ping' die de zwarte dozen uitzenden. Het schip laat een kabel met een microfoon in zee zakken. Die probeert de pings van de dozen op te vangen. Een probleem: het schip komt pas over tien dagen aan. "En als dat schip er dan is, vaart het heel langzaam", zegt Horling.

"Ze moeten wel opschieten, want de tijd dringt. Maar zelfs als ze de zwarte dozen vinden, zullen we nooit precies weten wat er is gebeurd. Kijk, die dozen nemen maar een half uur tot twee uur op. Wat er dus is gezegd toen het vliegtuig van koers veranderde, staat daar niet meer op."

Waarom nemen ze niet langer op?

"Het doel is een ongeval onderzoeken, niet het opnemen van alles wat de piloten zeggen. Dus is het niet nodig om alles terug te luisteren. Niet alle piloten willen dat ook, om privacyredenen. Bij deze copiloot ging bijvoorbeeld het gerucht dat hij jonge vrouwen vermaakte in de cockpit."
Wat slaan de dozen dan wél op?

"Je hebt twee dozen: de voice recorder en de flight data recorder. Op die eerste staat dus niks meer over de koerswijziging, maar wel wat er voor de crash in de cockpit gebeurde." De flight data recorder houdt dingen bij als hoogte, snelheid, brandstofniveau en de beweging van de vleugels. "Daarmee kom je te weten of en wat voor systemen zijn uitgezet."

Mysterieus

Horling onderzocht eerder vliegtuigrampen, maar dit is de meest mysterieuze die hij kent. "Dit was een piloot met heel veel ervaring. Dan vlieg je niet zomaar totaal de verkeerde kant op."

"Het is allemaal zo raar, het moet wel een bewuste actie zijn. Al is het alleen maar vanwege bijvoorbeeld de stand van de zon. Ze vlogen naar het noorden, dus dan komt de zon op in het oosten. Het vliegtuig veranderde daarna van koers en vloog naar het zuiden. Dan komt de zon ineens vanuit het westen. Een ervaren vlieger - maar ook een oplettende passagier - valt dat op."
bron:http://nos.nl/op3/artikel(...)an-vlucht-mh370.html
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138180374
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:18 schreef eight het volgende:

[..]

quote:
Wat er dus is gezegd toen het vliegtuig van koers veranderde, staat daar niet meer op."
hij neemt altijd de laaste X tijd op, dan weet je toch juist wat er in die laatste uren is gebeurd...
pi_138180398
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 20:15 schreef Drebbelman het volgende:
quote:
The captain of Flight 370 was in no state of mind to fly the day it disappeared and could have taken the Boeing 777 for a "last joyride" before crashing into the Indian Ocean, a fellow pilot says.

Captain Zaharie Ahmad Shah's world was crumbling, said the long-time associate. He had been facing serious family problems, including separation from his wife and relationship problems with another woman he was seeing.

The man, who spoke to the Herald on condition of anonymity, said Captain Zaharie was "terribly upset" when his wife told him she was leaving and believed he may have decided to take the Malaysia Airlines plane to a part of the world he had never flown in.

http://www.nzherald.co.nz(...)=2&objectid=11226334
Interessant.
Was nzherald niet even van de meest betrouwbare websites?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138180462
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:29 schreef mschol het volgende:

[..]

[..]

hij neemt altijd de laaste X tijd op, dan weet je toch juist wat er in die laatste uren is gebeurd...
Hoe moet een zwarte doos dan weten wanneer het laatste moment is?

Verder vind Ik het ook een beetje vreemd verhaal, aangezien het vliegtuig ook weer niet zo lang in de lucht is geweest.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 26 maart 2014 @ 00:49:50 #213
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_138180706
Zodra het vliegtuig crasht ontkoppelt de zwarte doos en weet ie dat het gecrasht is.
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_138180906
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:18 schreef eight het volgende:

[..]

Goed stuk!

Ja, die navigatie, ook al bij die draai, de zon, sterren, maan, alles. Dat valt gelijk op, ook bij de oplettende passagiers (wat niet iedereen is zo bleek in dit topic).

Hypoxia toen door een technisch mankement de boel uitviel, door die verminderde zuurstof een rare draai, en autopiloot naar het zuiden vliegen (constant, op normale kruishoogte, zoals gezegd werd gisteren!) en daarna bewusteloos en neerstorten kan nog gewoon.

Opzet (zelfmoord zeker niet!) bij deze piloot kan ik me gewoon niet voorstellen. En een mislukte kaping lijkt me uitgesloten, daar was vast al iets uitgekomen, mijn 80% scenario kwam dus niet uit.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 26 maart 2014 @ 01:09:48 #215
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_138180970
Brace yourself

#100 more parts are coming :')
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_138181028
Was er btw geen mogelijkheid voor passagiers om te smsen? Geen bereik zeker daar in the middle of nowhere? Ook stewardessen niet een soort satelliettelefoon?

Die belletjes/smsjes hebben niet plaatsgevonden, anders hadden we het wel geweten. Maar het feit dat ze niet plaatsgevonden hebben kan ook iets zeggen. Maar wat? Kan de piloot de zuurstof uit het vliegtuig weg laten gaan zodat ze allemaal knockout gaan?

Ik ga trouwens wel uit van kwade opzet van de piloten. Het los van elkaar uitschakelen van de communicatiesystemen, de ingeprogrammeerde route.. Vind het ook wel iets voor een teleurgestelde narcist om een "ik laat de hele wereld bezig zijn met het verdwijnen van een vliegtuig, dat is knap & bijzonder!"-zelfmoordplan op te zetten.

Terrorisme zou vreemd zijn. Het is niet opgeëist en dan zou je een heel uitgebreid plan + training doen om een vliegtuig te laten verdwijnen. Waarom dan niet op een stad ofzo?

En wtf neemt die blackbox maar zo kort op?? Je wilt toch een hele vlucht kunnen uitlezen?
pi_138181077
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 01:16 schreef Poolbal het volgende:
Was er btw geen mogelijkheid voor passagiers om te smsen? Geen bereik zeker daar in the middle of nowhere? Ook stewardessen niet een soort satelliettelefoon?

Die belletjes/smsjes hebben niet plaatsgevonden, anders hadden we het wel geweten. Maar het feit dat ze niet plaatsgevonden hebben kan ook iets zeggen. Maar wat? Kan de piloot de zuurstof uit het vliegtuig weg laten gaan zodat ze allemaal knockout gaan?

Ik ga trouwens wel uit van kwade opzet van de piloten. Het los van elkaar uitschakelen van de communicatiesystemen, de ingeprogrammeerde route.. Vind het ook wel iets voor een teleurgestelde narcist om een "ik laat de hele wereld bezig zijn met het verdwijnen van een vliegtuig, dat is knap & bijzonder!"-zelfmoordplan op te zetten.

Terrorisme zou vreemd zijn. Het is niet opgeëist en dan zou je een heel uitgebreid plan + training doen om een vliegtuig te laten verdwijnen. Waarom dan niet op een stad ofzo?

En wtf neemt die blackbox maar zo kort op?? Je wilt toch een hele vlucht kunnen uitlezen?
Ben je een beetje bekend met Aziatische culturen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138181153
quote:
12s.gif Op woensdag 26 maart 2014 01:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ben je een beetje bekend met Aziatische culturen?
Die houden heel erg veel gadgets, toch?
I´m back.
pi_138181187
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 01:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die houden heel erg veel gadgets, toch?
Ja, de term "technologische tijger" blijkt een beetje van rijstpapier in deze hele zaak...

Heb je hier trouwens niet veel gezien, how come, alles goed?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138181220
quote:
14s.gif Op woensdag 26 maart 2014 01:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, de term "technologische tijger" blijkt een beetje van rijstpapier in deze hele zaak...

Heb je hier trouwens niet veel gezien, how come, alles goed?
Dacht dat die lui altijd aan het internetten zouden zijn in Azië, nog meer dan Nederlanders zeg maar.
(Kan niet alles meer volgen, teveel om te volgen en te doen... de digitale wereld verandert heel snel. Plus druk werk, dus puur selectie, andere dingen ook niet gevolgd op FOK! daardoor...)
I´m back.
pi_138181356
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:34 schreef eight het volgende:
Hoe moet een zwarte doos dan weten wanneer het laatste moment is?
wanneer hij zijn distress signaal moet gaan uitzenden..

hoe dat precies getriggerd wordt, geen idee..
  woensdag 26 maart 2014 @ 07:13:24 #222
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138182377
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 01:53 schreef mschol het volgende:

[..]

wanneer hij zijn distress signaal moet gaan uitzenden..

hoe dat precies getriggerd wordt, geen idee..
De black boxen nemen continu op maar worden na een bepaalde tijd weer overschreven met nieuwe data. Normaal gesproken is alleen het laatste half uur voor een crash interessant.
Nu duidelijk niet. Mogelijk is ie gewoon op de autopilot doorgevlogen tot de tank leeg was.
Het meest interssante moment, het verdwijnen van de secundaire radar staat er waarschijnlijk helemaal niet meer op (maar dat weet ik niet).
Wie dit leest is gek
pi_138182403
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 01:53 schreef mschol het volgende:

[..]

wanneer hij zijn distress signaal moet gaan uitzenden..

hoe dat precies getriggerd wordt, geen idee..
Als die stroom verliest denk ik?

Als je de stop eruit trekt vanuit de cockpit gaat die ook het signaal uitzenden gok ik.
pi_138182509
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:29 schreef mschol het volgende:

[..]

[..]

hij neemt altijd de laaste X tijd op, dan weet je toch juist wat er in die laatste uren is gebeurd...
Toen het vliegtuig van koers veranderde heeft het waarschijnlijk toch nog een paar uur doorgevlogen?
Dan is dat moment al overschreven, ik vind het overigens maar raar dat het slechts 2 uur wordt bewaard, met de moderne technologieën moet dat toch veel langer kunnen?
Wat is de langste vlucht in 1 keer? 12 uur oid?

Ik blijf heel het verhaal overigens maar apart vinden, het is zeker geen standaard vliegtuig crash.
Persoonlijk denk ik dat er opzet in het spel is....

Wel reuze interessant om te volgen!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_138182635
quote:
2s.gif Op woensdag 26 maart 2014 07:40 schreef junkiexp het volgende:
ik vind het overigens maar raar dat het slechts 2 uur wordt bewaard, met de moderne technologieën moet dat toch veel langer kunnen?
Dat denk ik nou ook! Ik snap dat dat vroeger niet kon, maar nu? Dat wil er bij mij niet in. Je moet met gemak 24 uur kunnen opnemen of in ieder geval zo lang als de brandstof zou toelaten te vliegen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_138183458
quote:
14s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:30 schreef eight het volgende:

[..]

Interessant.
Was nzherald niet even van de meest betrouwbare websites?
Tis de grootste krant van Nieuw Zeeland, maar ze hebben in het verleden ook al een aantal keer klakkeloos dingen van de Daily Mail overgenomen, dus ik zou er niet blind vanuit gaan dat het klopt.

Aan de andere kant hebben ze de bron deze keer zelf gesproken, dus kan het best waar zijn. Dan nog weet je niet of die bron zijn 'band' met de piloot overdrijft.
In the coolest little capital of the world
pi_138183558
quote:
99s.gif Op woensdag 26 maart 2014 07:13 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

De black boxen nemen continu op maar worden na een bepaalde tijd weer overschreven met nieuwe data. Normaal gesproken is alleen het laatste half uur voor een crash interessant.
Nu duidelijk niet. Mogelijk is ie gewoon op de autopilot doorgevlogen tot de tank leeg was.
Het meest interssante moment, het verdwijnen van de secundaire radar staat er waarschijnlijk helemaal niet meer op (maar dat weet ik niet).
Mits de zwarte doos niet is uitgezet. Ik neem aan dat hij dan helemaal niets opneemt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138183571
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:22 schreef eight het volgende:

[..]

Mits de zwarte doos niet is uitgezet. Ik neem aan dat hij dan helemaal niets opneemt.
het hele idee van de blackbox is dat hij onmogelijk uitgezet kan worden toch?
pi_138183580
De zwarte box uitzetten :S :S stop met rare forumposts te geloven.
pi_138183641
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:23 schreef mschol het volgende:

[..]

het hele idee van de blackbox is dat hij onmogelijk uitgezet kan worden toch?
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:23 schreef videonatic het volgende:
De zwarte box uitzetten :S :S stop met rare forumposts te geloven.
Ik blijf het ook vreemd vinden maar degene die hiermee kwam (weet niet meer welke user) had gewoon een sterke bron.

Edit:
effe gezocht, deze post

[ Bericht 5% gewijzigd door eight op 26-03-2014 09:37:26 ]
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138184648
Het lijkt er toch een beetje op dat de veiligheidssystemen niet bedacht zijn op het scenario dat de piloot kwaad in de zin heeft...
pi_138184955
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 08:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat denk ik nou ook! Ik snap dat dat vroeger niet kon, maar nu? Dat wil er bij mij niet in. Je moet met gemak 24 uur kunnen opnemen of in ieder geval zo lang als de brandstof zou toelaten te vliegen.
Wat mensen vaak niet weten is dat "de zwarte doos" bestaat uit twee delen. De CVR en de FDR. De eerste is een Cockpit Voice Recorder, de tweede de Flight Data Recorder. Een voice recorder neemt, zoals de naam al redelijk doet vermoeden, alle geluiden inclusief de gesprekken op die in de cockpit te horen zijn. Dus alarm signalen, dingen die vallen, etc.
Deze recorder moet minimaal 30 minuten kunnen opnemen, maar de meeste nemen tegenwoordig twee uur op. De data recorder neemt slechts data op. Dus de stand van de gashendels, de snelheid, hoogte en richting, de positie en zo nog honderden dingen. Deze recorder kan tot 25 uur opnemen.

Deze systemen zijn nooit bedacht om kapingen te analyseren, noch om bewuste verdwijningen te verklaren. In 99% van de crashes heb je ruim genoeg aan twee uur spraak. Om langdurige of terugkomende systeem fouten te ontdekken is het wel handig om langer data te hebben, vandaar de 25 uur voor de FDR.

Mogelijk gaat het na deze crash veranderen, echter het is niet zo dat het een kwestie is van het insteken van wat extra SD kaartjes, vanwege de extreme eisen die aan deze dozen worden gesteld.
Daarnaast kun je je afvragen wat het praktisch nut is voor het vervangen van alle zwarte dozen als dit soort dingen zelden voorkomt en misschien alsnog te verklaren is aan de hand van data alleen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 26 maart 2014 @ 10:30:06 #233
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_138185102
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:24 schreef The_stranger het volgende:
Het lokaal opslaan van gegevens is toch ook een achterhaalde techniek die stamt uit de jaren 70. Kom op hoor, een vliegtuig van een paar miljoen dollar, als ik zo'n product heb wil ik ten alle tijden ALLES weten over het vliegtuig. Dat ze het systeem uit kunnen zetten is prima maar dan moeten gelijk alle alarmbellen gaan rinkelen bij of de luchtvaartmaatschappij of (in dit geval) Boeing.
pi_138185370
Ik heb ook een hoog 1995 gehalte bij die zwarte dozen.
Ik kan me ook wel voorstellen dat men andere eisen gaat stellen aan de mogelijkheden van vliegtuigen om realtime te communiceren met satellieten en andere data ontvangers.
Het is toch ook zo dat Boeing van al hun vliegtuigen realtime info krijgt over de staat van de motoren? Ik zou toch verwachten dat je zoiets ook kunt inregelen voor andere instanties.

Blijft het gewoon vreemd vinden dat een vliegtuig gewoon daadwerkelijk kan verdwijnen en vervolgens nog 9 uur kan blijven doorvliegen om ergens in the middle of nowhere te crashen zonder dat iemand het ooit te weten komt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138185380
Precies..
pi_138185443
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:30 schreef xzaz het volgende:

[..]

Het lokaal opslaan van gegevens is toch ook een achterhaalde techniek die stamt uit de jaren 70. Kom op hoor, een vliegtuig van een paar miljoen dollar, als ik zo'n product heb wil ik ten alle tijden ALLES weten over het vliegtuig. Dat ze het systeem uit kunnen zetten is prima maar dan moeten gelijk alle alarmbellen gaan rinkelen bij of de luchtvaartmaatschappij of (in dit geval) Boeing.
Tsja, kwestie van geld en bureaucratie. Om iets aan te passen in een systeem kost geld en zo mogelijk, nog meer tijd.
Daarentegen is dat systeem al redelijk geïmplementeerd. De data van de motoren gaat rechtstreeks en real time naar Rolls Royce en bij de meeste maatschappijen verschijnt er een printje op het hoofdkantoor zodra er een technisch systeem een kromme volt heeft.
Men is bezig een systeem te ontwikkelen (of beter gezegd, aan te passen) dat een up- en downlink heeft met de luchtverkeersleiding zodat deze beter en nauwkeuriger weet waar het toestel zich bevindt, maar deze info ook stuurt naar andere vliegtuigen zodat de kans op botsingen ook kleiner wordt.

Maar dat kost geld, veel geld. En de marges zijn klein in deze industrie. dan wordt er een afweging gemaakt of de baten hoger zijn dan de kosten en in het algemeen is een realtime data link met het hoofdkantoor dat niet. De reden dat Rolls Royce de data krijgt, is omdat dat scheelt in onderhoudskosten (eerder kleinere reparaties in plaats van een motor vervanging). De reden dat het hoofdkantoor de technische problemen op de printer krijgt is wederom lagere kosten, namelijk het beter in kunnen plannen van onderhoud. De reden voor het nieuwe systeem van de luchtverkeersleiding is vooral dat de ruimte tussen vliegtuigen kleiner kan worden, waardoor de kosten weer dalen.. (al neemt de veiligheid in dit geval ook toe).

Het gaat vooral om geld. Daarnaast ook, zoals ik al zei, om tijd. De hoeveelheid tests en documentatie die je moet aandragen alvorens je een systeem goedgekeurd krijgt is schrikbarend.
Een voorbeeldje, in bepaalde vliegtuigen worden voor berekeningen voor de benodigde lengte tijdens de start en landing laptops gebruikt met software van de vliegtuig fabrikant. Die software moet goedgekeurd worden, maar ook de laptop zelf. Als dat eenmaal gedaan is, zal bijna elke luchtvaartmaatschappij die ene laptop gebruiken, omdat voor een ander type laptop je weer het hele certificeringsproces in gaat, met aanvragen, testen, bevindingen doorgeven etc.
Het zelfde met vliegtuig systemen. In een redelijk nieuw vliegtuig (bijv de Embraer 190) hebben de computers relatief kort geleden een geupgraded en een pentium 3 mobile gekregen..

Om dingen in de luchtvaart te veranderen heb je veel tijd en veel geld nodig, het is een extreem conservatieve industrie. dat heeft nadelen, maar ook voordelen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Moderator woensdag 26 maart 2014 @ 11:13:43 #237
8781 crew  Frutsel
pi_138186142
quote:
Hishammuddin said new satellite images provided by France showed 122 potential objects in the southern Indian Ocean, about 2,557km from Perth.

They range in sized from 1m to 23m, he said. The images have been sent to Australia which is co-ordinating the seach in Perth.

"It must be emphasized that we cannot tell whether the potential objects are from MH370," he said.

He pointed out that Malaysia has been sent for four separate satellite leads from Australia, China and France.


Aldus The Guardian
pi_138186148
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik heb ook een hoog 1995 gehalte bij die zwarte dozen.
Ik kan me ook wel voorstellen dat men andere eisen gaat stellen aan de mogelijkheden van vliegtuigen om realtime te communiceren met satellieten en andere data ontvangers.
Het is toch ook zo dat Boeing van al hun vliegtuigen realtime info krijgt over de staat van de motoren? Ik zou toch verwachten dat je zoiets ook kunt inregelen voor andere instanties.

Blijft het gewoon vreemd vinden dat een vliegtuig gewoon daadwerkelijk kan verdwijnen en vervolgens nog 9 uur kan blijven doorvliegen om ergens in the middle of nowhere te crashen zonder dat iemand het ooit te weten komt.
Helemaal waar. Je zou eigenlijk willen dat er zowel een live stream áls lokale black box in een vliegtuig zit, die alle gegevens van een vlucht opslaan en niet alleen een segment ervan.

Hopelijk is die 7,5 uur niet gebruikt om de black box(en) onklaar te maken.
pi_138186338
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 11:13 schreef Nucky het volgende:
Hopelijk is die 7,5 uur niet gebruikt om de black box(en) onklaar te maken.
Heb je geen 7,5 uur voor nodig...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 26 maart 2014 @ 11:22:24 #240
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138186364
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 11:13 schreef Frutsel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Aldus The Guardian
122 mogelijke brokstukken Boeing op satellietbeelden
In een gedeelte van de Indische oceaan zijn op satellietbeelden 122 nieuwe objecten waargenomen die mogelijk brokstukken zijn van de verdwenen Boeing van Malaysia Airlines.
Foto: AFP/US NAVY

Dat heeft de Maleisische minister van Transport, Hishammuddin Hussein, woensdag bekendgemaakt.

Het gaat om brokstukken die zijn gesignaleerd op Franse satellietbeelden van 23 maart, vlakbij het zoekgebied in de zuidelijke Indische oceaan.

"Van de 122 potentiële objecten zijn er sommige van een meter lengte, terwijl andere objecten tot 23 meter lang zijn", zei Hussein. "Een aantal van de objecten lijkt van stevig materiaal te zijn."

"We hebben nu vier afzonderlijke aanwijzingen middels satellietbeelden, van Australië, China en Frankrijk, die mogelijke brokstukken laten zien."
nu.nl

[ Bericht 14% gewijzigd door Marrije op 26-03-2014 11:29:02 ]
  woensdag 26 maart 2014 @ 11:24:44 #241
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138186407
Ik zie echt helemaal niks in die foto's

op satellietbeelden van 23 maart, met die behoorlijke golven van gisteren wordt dat weer flink zoeken
pi_138186445
quote:
15s.gif Op woensdag 26 maart 2014 11:24 schreef Marrije het volgende:
Ik zie echt helemaal niks in die foto's
Ik ook niet.
pi_138186879
Het ziet er iig niet natuurlijk uit.

Maarja, ik als leek heb geen besef hoeveel puin er wel niet in onze zeeën liggen, dus ik ga voorlopig nog nergens van uit. Dit kan werkelijk van alles zijn.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138187277
Ik denk niet dat de piloot bewust kwaad in de zin had - anders was hij wel op een stad gecrasht - maar wel dat hij doorgedraaid is. Daar moeten vliegtuigmaatschappijen toch een keer rekening mee gaan houden, piloten zijn ook maar mensen.
pi_138187319
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 11:56 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk niet dat de piloot bewust kwaad in de zin had - anders was hij wel op een stad gecrasht - maar wel dat hij doorgedraaid is. Daar moeten vliegtuigmaatschappijen toch een keer rekening mee gaan houden, piloten zijn ook maar mensen.
:')
  woensdag 26 maart 2014 @ 12:01:28 #246
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138187424
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 11:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het ziet er iig niet natuurlijk uit.

als iemand had gezegd dit is een plaatje van wat wolkenvelden had ik het zo geloofd
pi_138187463
quote:
10s.gif Op woensdag 26 maart 2014 11:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')
Loekie zou bij de recherche moeten gaan.
pi_138187499
quote:
7s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:02 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Loekie zou bij de recherche moeten gaan.
Sowieso.
pi_138187569
Nou, ik had het wel aardig goed, piloot is net zo lang doorgevlogen tot brandstof op is en in zee gestort. Terwijl de meesten hier zeiden hij is hier of daar geland.
pi_138187592
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:06 schreef Loekie1 het volgende:
Nou, ik had het wel aardig goed, piloot is net zo lang doorgevlogen tot brandstof op is.
Wie zegt dat de piloot vloog?
pi_138187595
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:06 schreef Loekie1 het volgende:
Nou, ik had het wel aardig goed, piloot is net zo lang doorgevlogen tot brandstof op is.
Respect.
pi_138187623
Ik zei ook dat iedereen al dood was en dat geloof ik nog steeds.
pi_138187705
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 11:56 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk niet dat de piloot bewust kwaad in de zin had - anders was hij wel op een stad gecrasht - maar wel dat hij doorgedraaid is.
:?

Nogal een tegenstelling. De piloot is doorgedraaid en besloten zijn vliegtuig in zee te dumpen, maar had verder geen kwaad in de zin?

quote:
10s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:01 schreef Marrije het volgende:

[..]

als iemand had gezegd dit is een plaatje van wat wolkenvelden had ik het zo geloofd
Het zijn ook wolkenvelden?
Maar op dat plaatje rechtsonder zie je objecten wat met geen mogelijkheid wolkjes of golfslagen kunnen voorstellen lijkt mij.

Daarnaast kan het searchteam heus wel onderscheid maken tussen dat soort dingen, anders hadden we elk kwartier wel een dergelijk nieuwsbericht gehad.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:08 schreef Loekie1 het volgende:
Ik zei ook dat iedereen al dood was en dat geloof ik nog steeds.
Knap zeg!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138187766
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:11 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

:?

Nogal een tegenstelling. De piloot is doorgedraaid en besloten zijn vliegtuig in zee te dumpen, maar had verder geen kwaad in de zin?
Wel eens van ontoerekeningsvatbaar gehoord?
pi_138187831
Is er ook maar 1 aanwijzing dat de piloot opeens een psychologisch wrak bleek te zijn? Volgens zijn collega's zag niemand het aankomen. Dat wil niet zeggen dat de piloot wel degelijk privé problemen had, maar ontoerekeningsvatbaar is een psychische stoornis. Dan hadden we heus wel wat symptomen gehad.


Als de piloot besloot om moedwillig alle communicatie af te kappen en zijn vliegtuig bewust in één van de meest onvindbare plekken van de wereld te laten crashen ben je in mijn ogen redelijk bewust bezig om een uitgekiende zelfmoord te plegen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 26 maart 2014 @ 12:16:16 #256
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138187839
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:11 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Het zijn ook wolkenvelden?
:@ :D

quote:
Maar op dat plaatje rechtsonder zie je objecten wat met geen mogelijkheid wolkjes of golfslagen kunnen voorstellen lijkt mij.

Daarnaast kan het searchteam heus wel onderscheid maken tussen dat soort dingen, anders hadden we elk kwartier wel een dergelijk nieuwsbericht gehad.
Die rechtsonder is nog het meest duidelijk :Y
Oh maar dat denk ik ook wel, twijfel niet aan die deskundigheid, maar ik zie er niets in.
  woensdag 26 maart 2014 @ 12:18:47 #257
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138187916
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
Is er ook maar 1 aanwijzing dat de piloot opeens een psychologisch wrak bleek te zijn?
Als de piloot besloot om moedwillig alle communicatie af te kappen en zijn vliegtuig bewust in één van de meest onvindbare plekken van de wereld te laten crashen ben je in mijn ogen redelijk bewust bezig om een uitgekiende zelfmoord te plegen.
nou er is een anonieme getuige die zegt dat de piloot niet in staat was te vliegen was dag, 2 pagina's terug werd dat gemeld dacht ik
Hoe betrouwbaar dat is weet je natuurlijk nooit, maar hij zou best emotioneel ingestort kunnen zijn geweest. Dat sluit ik niet uit, maar ik denk dat ook dat hij zelfmoord heeft gepleegd.
pi_138187953
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:18 schreef Marrije het volgende:

[..]

nou er is een anonieme getuige die zegt dat de piloot niet in staat was te vliegen was dag, 2 pagina's terug werd dat gemeld dacht ik
Hoe betrouwbaar dat is weet je natuurlijk nooit, maar hij zou best emotioneel ingestort kunnen zijn geweest. Dat sluit ik niet uit, maar ik denk dat ook dat hij zelfmoord heeft gepleegd.
Emotioneel instorten is even wat anders dan psychisch ziek zijn.
Ontoerekeningsvatbaar zoals Loekie het probeert te brengen is een state of mind waar je echt geen invloed hebt op je handelingen, oftewel dat je als dader echt niets er aan kunt doen.

Iedereen die zelfmoord pleeg is emotioneel ingestort, maar lang niet iedereen is ontoerekeningsvatbaar. Sterker nog, meestal is zelfmoord een bewuste keuze.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 26 maart 2014 @ 12:30:05 #259
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_138188203
Jullie vergeten dat hij ook een co-piloot had he.
pi_138188355
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:16 schreef Marrije het volgende:

[..]

:@ :D

[..]

Die rechtsonder is nog het meest duidelijk :Y
Oh maar dat denk ik ook wel, twijfel niet aan die deskundigheid, maar ik zie er niets in.
Ik zie er ook niets in, maar ik weet niet in hoeverre die uitvergrotingen zijn ingezoomd, het zou best kunnen dat die 'detail-inzet' nog helemaal niet zo 'tomnodnauwkeurig' is :)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  woensdag 26 maart 2014 @ 12:36:29 #261
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138188363
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:20 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Emotioneel instorten is even wat anders dan psychisch ziek zijn.
Ontoerekeningsvatbaar zoals Loekie het probeert te brengen is een state of mind waar je echt geen invloed hebt op je handelingen, oftewel dat je als dader echt niets er aan kunt doen.

Iedereen die zelfmoord pleeg is emotioneel ingestort, maar lang niet iedereen is ontoerekeningsvatbaar. Sterker nog, meestal is zelfmoord een bewuste keuze.
ontoerekeningsvatbaar, dat denk ik ook niet
  woensdag 26 maart 2014 @ 12:38:24 #262
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138188407
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:30 schreef wickedmen het volgende:
Jullie vergeten dat hij ook een co-piloot had he.
:o
Had ie een copiloot?
pi_138188438
Soort Co de Boswachter, maar dan piloot.
Ja doei.
pi_138188442
En zonder show.
Ja doei.
pi_138188481
Hoeveel tijd zat er eigenlijk tussen 'All right, good night' en de scherpe bocht die het vliegtuig zou hebben gemaakt?
pi_138188482
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:08 schreef Loekie1 het volgende:
Ik zei ook dat iedereen al dood was en dat geloof ik nog steeds.
Ja, nu zeker.
pi_138188503
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:40 schreef bloempje-moi het volgende:
Hoeveel tijd zat er eigenlijk tussen 'All right, good night' en de scherpe bocht die het vliegtuig zou hebben gemaakt?
Volgens mij weet Loekie dit precies of heeft ze het voorspeld.
pi_138188593
De mogelijkheid dat er plotseling problemen kwamen, de piloten nog probeerden om te keren, en vervolgens bewusteloos zijn geraakt waarna het vliegtuig op de automatische piloot is doorgevlogen tot de brandstof op was in het zuidelijke deel van de indische oceaan is toch nog niet helemaal uitgesloten?
pi_138188625
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:44 schreef Breekfast het volgende:
De mogelijkheid dat er plotseling problemen kwamen, de piloten nog probeerden om te keren, en vervolgens bewusteloos zijn geraakt waarna het vliegtuig op de automatische piloot is doorgevlogen tot de brandstof op was in het zuidelijke deel van de indische oceaan is toch nog niet helemaal uitgesloten?
Uitgesloten want dan hadden de piloten een noodbericht uitgezonden.
pi_138188644
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:44 schreef Breekfast het volgende:
De mogelijkheid dat er plotseling problemen kwamen, de piloten nog probeerden om te keren, en vervolgens bewusteloos zijn geraakt waarna het vliegtuig op de automatische piloot is doorgevlogen tot de brandstof op was in het zuidelijke deel van de indische oceaan is toch nog niet helemaal uitgesloten?
Het lijkt me alleen wel behoorlijk onwaarschijnlijk, want waarom dan zo een zigzagroute om radars en vliegvelden passerend.
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_138188671
Ok, want in een stuk van de NRC van gisteren noemden ze die mogelijkheid nog wel.
  woensdag 26 maart 2014 @ 12:48:55 #272
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_138188703
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:44 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Tsja, kwestie van geld en bureaucratie. Om iets aan te passen in een systeem kost geld en zo mogelijk, nog meer tijd.

[...]

Om dingen in de luchtvaart te veranderen heb je veel tijd en veel geld nodig, het is een extreem conservatieve industrie. dat heeft nadelen, maar ook voordelen.
Naast dit alles zal er ook een stukje privacy om de hoek komen kijken, lijkt me?

Als je ieder gesprek dat een piloot heeft in de cockpit vast gaat leggen kom je in een aardig grijs gebied terecht.
Dan is de stap niet eens zo heel groot om daar (real-time) een software pakket op los te laten die iedere zin ooit uitgesproken door een piloot kan analyseren etc. om een profiel van die piloot te vormen...
Vakbonden zullen in ieder geval gaan steigeren.
pi_138188708
Zonder het wrak gevonden te hebben en wat beter onderzoek te plegen kun je niets uitsluiten. De drang om een van de piloten de schuld nu in de schoenen te schuiven vind ik ook een beetje bizar.
Ook al lijken veel dingen daarop te wijzen, iedereen was toch onschuldig tot...?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_138188856
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:41 schreef Specularium het volgende:

[..]

Volgens mij weet Loekie dit precies of heeft ze het voorspeld.
De communicatie is meteen daarna uitgeschakeld lees ik steeds.
Hier een video over hoe gewiekst het vliegtuig op een zeer precies gekozen moment de bocht maakte.
http://www.luchtvaart.tv/video.php?id=14355

De copiloot was vrij onervaren met dit toestel, het kan zijn dat de gezagvoerder de communicatie heeft uitgezet, en dat de copiloot dat niet meteen doorhad. Kan dat?
pi_138188897
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Naast dit alles zal er ook een stukje privacy om de hoek komen kijken, lijkt me?

Als je ieder gesprek dat een piloot heeft in de cockpit vast gaat leggen kom je in een aardig grijs gebied terecht.
Dan is de stap niet eens zo heel groot om daar (real-time) een software pakket op los te laten die iedere zin ooit uitgesproken door een piloot kan analyseren etc. om een profiel van die piloot te vormen...
Vakbonden zullen in ieder geval gaan steigeren.
Wellicht kunnen dingen wel verbeterd worden dat in geval van een abnormale gebeurtenis de voice recording sowieso bewaard blijft. Dus in geval van uitvallende/ uitgezette elementen, stijle daling / stijging, etc
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_138188945
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:55 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Wellicht kunnen dingen wel verbeterd worden dat in geval van een abnormale gebeurtenis de voice recording sowieso bewaard blijft. Dus in geval van uitvallende/ uitgezette elementen, stijle daling / stijging, etc
Ik heb begrepen dat je een black box hebt die de gesprekken opneemt en die uit te zetten is, en een flight recorder die opneemt wat jij als laatste noemt en die niet uitgezet kan worden.
pi_138189132
quote:
Dit is niet ten weste van perth maar in de south china sea als je 1 omhoog gaat en dan naar rechts dan ligt er iets dat best wel op een staartstuk lijkt
..
pi_138189209
quote:
10s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:36 schreef Marrije het volgende:

[..]

ontoerekeningsvatbaar, dat denk ik ook niet
Door hypoxia. Logischer dan "jouw" zelfmoord, lijkt me.....
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138189282
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:57 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat je een black box hebt die de gesprekken opneemt en die uit te zetten is, en een flight recorder die opneemt wat jij als laatste noemt en die niet uitgezet kan worden.
Alles is bijna uit te zetten, voor bepaalde dingen moet je wat meer moeite doen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_138189441
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:04 schreef hamkaasburger het volgende:

[..]

Dit is niet ten weste van perth maar in de south china sea als je 1 omhoog gaat en dan naar rechts dan ligt er iets dat best wel op een staartstuk lijkt
Ik had inderdaad geen idee waar ik zat. Maar daar gaat ook een boot, die zou dan wel iets hebben gezien neem ik aan.
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:16:36 #282
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_138189483
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_138189634
quote:
12s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Door hypoxia. Logischer dan "jouw" zelfmoord, lijkt me.....
Zuurstoftekort maar niet voldoende om bewusteloos te raken kan in ieder geval rare dingen doen met mensen. Kijk maar eens op het einde van deze BBC Horizon aflevering:
pi_138189811
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:45 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Uitgesloten want dan hadden de piloten een noodbericht uitgezonden.
Niet als door een storing/kortsluiting dat niet meer tot de mogelijkheden behoorde.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_138189837
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:21 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Zuurstoftekort maar niet voldoende om bewusteloos te raken kan in ieder geval rare dingen doen met mensen. Kijk maar eens op het einde van deze BBC Horizon aflevering:
Grazie, zie ook dat filmpje van Helios-522 in de OP. Die presentator zegt "in zij volle verstand" dat hij 21 is. _O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138189987


Volgens een oceanograaf:
quote:
"This area of ocean is virtually pristine"
Die uitspraak is wel interessant. Blijkbaar kunnen geen objecten hier belanden dankzij natuurlijk stromingen.



Even ter verduidelijking.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138190069
quote:
Dat was vanmorgen. Ze zijn voor vandaag alweer gestopt, omdat nacht.
In the coolest little capital of the world
pi_138190084
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:46 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Het lijkt me alleen wel behoorlijk onwaarschijnlijk, want waarom dan zo een zigzagroute om radars en vliegvelden passerend.
Er is 'officieel' niet veel gezigzagd. Wat tot nu toe geverifieerd is is het rechtsomkeer maken richting de straat van Malakka.

De zigzag daarna is speculatie net als mijn speculatie dat de piloot heeft geprobeerd te landen op Langkawi. Want zonder communicatiemogelijkheden een noodlanding willen maken op een kleinere minder drukke luchthaven lijkt me te prefereren boven een drukke luchthaven als Kuala Lumpur. Laat staan een luchthaven in een ander land als Thailand of Vietnam.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_138190429
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:34 schreef Montagui het volgende:

[..]

Er is 'officieel' niet veel gezigzagd. Wat tot nu toe geverifieerd is is het rechtsomkeer maken richting de straat van Malakka.

De zigzag daarna is speculatie net als mijn speculatie dat de piloot heeft geprobeerd te landen op Langkawi.
Ik dacht dat de route van onderstaand plaatje bevestigd was?

Vervolgens boven open zee dan vol naar het zuiden afreizen lijkt me wel doelgericht gevlogen.

quote:
Want zonder communicatiemogelijkheden een noodlanding willen maken op een kleinere minder drukke luchthaven lijkt me te prefereren boven een drukke luchthaven als Kuala Lumpur. Laat staan een luchthaven in een ander land als Thailand of Vietnam.
Dat lijkt mij inderdaad ook, en hij vliegt in eerste instantie ook rechtstreeks die kant op, alleen het vervolg is zo vreemd :{
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_138190477
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:34 schreef Montagui het volgende:

[..]
Want zonder communicatiemogelijkheden een noodlanding willen maken op een kleinere minder drukke luchthaven lijkt me te prefereren boven een drukke luchthaven als Kuala Lumpur. Laat staan een luchthaven in een ander land als Thailand of Vietnam.
Ligt maar helemaal aan het type noodgeval. Brand? Dan op elk vliegveld waar je van weet dat je er kan landen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_138190488
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:45 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Ik dacht dat de route van onderstaand plaatje bevestigd was?[ afbeelding ]

Vervolgens boven open zee dan vol naar het zuiden afreizen lijkt me wel doelgericht gevlogen.

[..]

Dat lijkt mij inderdaad ook, en hij vliegt in eerste instantie ook rechtstreeks die kant op, alleen het vervolg is zo vreemd :{
Als er echt hoge nood is en brand en geen communicatie, lijkt me landen op het dichtstbijzijnde vliegtuig (Ho Chi Minh) het meest logische.

En hoe verklaar je "All right, good night" dan, als laatste communicatie?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138190520
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:46 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ligt maar helemaal aan het type noodgeval. Brand? Dan op elk vliegveld waar je van weet dat je er kan landen...
Jij bent ervaren, zou jij niet op HCM willen landen, maar het risico nemen een draai te maken en over de bergen (!) van Noord-Maleisie terugvliegen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138190581
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:45 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Ik dacht dat de route van onderstaand plaatje bevestigd was?[ afbeelding ]

Vervolgens boven open zee dan vol naar het zuiden afreizen lijkt me wel doelgericht gevlogen.

[..]

Dat lijkt mij inderdaad ook, en hij vliegt in eerste instantie ook rechtstreeks die kant op, alleen het vervolg is zo vreemd :{
Volgens mij is inmiddels bekend dat hij die gekke knik niet gemaakt heeft (en helemaal niet bij waypoint GIVAL is geweest).
In the coolest little capital of the world
pi_138190597
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:49 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Volgens mij is inmiddels bekend dat hij die gekke knik niet gemaakt heeft (en helemaal niet bij waypoint GIVAL is geweest).
:? :?

Hoe kom je daarbij??
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138190697
In the coolest little capital of the world
pi_138190801
quote:
Ok, ik zie 1 plaatje maar geen bron. Die draai was al vrij snel bekend en die lijn naar 025 ook, die is hier ineens verdwenen.

Ben niet overtuigd en het zou helemaal nieuw zijn?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138190805
quote:
6s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij bent ervaren, zou jij niet op HCM willen landen, maar het risico nemen een draai te maken en over de bergen (!) van Noord-Maleisie terugvliegen?
Ik ken de omgeving niet, noch de velden, dus kan daar niets over zeggen. Bergen hoeft in principe geen probleem te zijn, om van kruishoogte beneden te komen moet je immers ook talloze mijlen ver vliegen, dus afhankelijk van afstand en hoogte kunnen bergen niet eens een issue zijn.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_138190826
quote:
12s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als er echt hoge nood is en brand en geen communicatie, lijkt me landen op het dichtstbijzijnde vliegtuig (Ho Chi Minh) het meest logische.

En hoe verklaar je "All right, good night" dan, als laatste communicatie?
Dat was gewone communicatie, het vliegtuig switchte van radargebied/ air traffic control
pi_138190830
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:56 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ik ken de omgeving niet, noch de velden, dus kan daar niets over zeggen. Bergen hoeft in principe geen probleem te zijn, om van kruishoogte beneden te komen moet je immers ook talloze mijlen ver vliegen, dus afhankelijk van afstand en hoogte kunnen bergen niet eens een issue zijn.
Maar zou je dat risico nemen? Omkeren en terugvliegen is -in normale staat, hypoxia zou kunnen- logischer dan doorvliegen, ookal is dat in een ander luchtruim (maar veel dichterbij)?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')