Naast dit alles zal er ook een stukje privacy om de hoek komen kijken, lijkt me?quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:44 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Tsja, kwestie van geld en bureaucratie. Om iets aan te passen in een systeem kost geld en zo mogelijk, nog meer tijd.
[...]
Om dingen in de luchtvaart te veranderen heb je veel tijd en veel geld nodig, het is een extreem conservatieve industrie. dat heeft nadelen, maar ook voordelen.
De communicatie is meteen daarna uitgeschakeld lees ik steeds.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
Volgens mij weet Loekie dit precies of heeft ze het voorspeld.
Wellicht kunnen dingen wel verbeterd worden dat in geval van een abnormale gebeurtenis de voice recording sowieso bewaard blijft. Dus in geval van uitvallende/ uitgezette elementen, stijle daling / stijging, etcquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Naast dit alles zal er ook een stukje privacy om de hoek komen kijken, lijkt me?
Als je ieder gesprek dat een piloot heeft in de cockpit vast gaat leggen kom je in een aardig grijs gebied terecht.
Dan is de stap niet eens zo heel groot om daar (real-time) een software pakket op los te laten die iedere zin ooit uitgesproken door een piloot kan analyseren etc. om een profiel van die piloot te vormen...
Vakbonden zullen in ieder geval gaan steigeren.
Ik heb begrepen dat je een black box hebt die de gesprekken opneemt en die uit te zetten is, en een flight recorder die opneemt wat jij als laatste noemt en die niet uitgezet kan worden.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:55 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Wellicht kunnen dingen wel verbeterd worden dat in geval van een abnormale gebeurtenis de voice recording sowieso bewaard blijft. Dus in geval van uitvallende/ uitgezette elementen, stijle daling / stijging, etc
Dit is niet ten weste van perth maar in de south china sea als je 1 omhoog gaat en dan naar rechts dan ligt er iets dat best wel op een staartstuk lijktquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:56 schreef bloempje-moi het volgende:
Wat is dit? http://www.tomnod.com/nod/challenge/mh370_indian_ocean/map/243184
Door hypoxia. Logischer dan "jouw" zelfmoord, lijkt me.....quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:36 schreef Marrije het volgende:
[..]
ontoerekeningsvatbaar, dat denk ik ook niet
Alles is bijna uit te zetten, voor bepaalde dingen moet je wat meer moeite doen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:57 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat je een black box hebt die de gesprekken opneemt en die uit te zetten is, en een flight recorder die opneemt wat jij als laatste noemt en die niet uitgezet kan worden.
Ik had inderdaad geen idee waar ik zat. Maar daar gaat ook een boot, die zou dan wel iets hebben gezien neem ik aan.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:04 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
Dit is niet ten weste van perth maar in de south china sea als je 1 omhoog gaat en dan naar rechts dan ligt er iets dat best wel op een staartstuk lijkt
quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:56 schreef bloempje-moi het volgende:
Wat is dit? http://www.tomnod.com/nod/challenge/mh370_indian_ocean/map/243184
Zuurstoftekort maar niet voldoende om bewusteloos te raken kan in ieder geval rare dingen doen met mensen. Kijk maar eens op het einde van deze BBC Horizon aflevering:quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Door hypoxia. Logischer dan "jouw" zelfmoord, lijkt me.....
Niet als door een storing/kortsluiting dat niet meer tot de mogelijkheden behoorde.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:45 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Uitgesloten want dan hadden de piloten een noodbericht uitgezonden.
Grazie, zie ook dat filmpje van Helios-522 in de OP. Die presentator zegt "in zij volle verstand" dat hij 21 is.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zuurstoftekort maar niet voldoende om bewusteloos te raken kan in ieder geval rare dingen doen met mensen. Kijk maar eens op het einde van deze BBC Horizon aflevering:
Dat was vanmorgen. Ze zijn voor vandaag alweer gestopt, omdat nacht.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:23 schreef daisy2007 het volgende:
http://www.nu.nl/ramp-mal(...)t-mh-370-hervat.html
Er is 'officieel' niet veel gezigzagd. Wat tot nu toe geverifieerd is is het rechtsomkeer maken richting de straat van Malakka.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:46 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Het lijkt me alleen wel behoorlijk onwaarschijnlijk, want waarom dan zo een zigzagroute om radars en vliegvelden passerend.
Ik dacht dat de route van onderstaand plaatje bevestigd was?quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:34 schreef Montagui het volgende:
[..]
Er is 'officieel' niet veel gezigzagd. Wat tot nu toe geverifieerd is is het rechtsomkeer maken richting de straat van Malakka.
De zigzag daarna is speculatie net als mijn speculatie dat de piloot heeft geprobeerd te landen op Langkawi.
Dat lijkt mij inderdaad ook, en hij vliegt in eerste instantie ook rechtstreeks die kant op, alleen het vervolg is zo vreemdquote:Want zonder communicatiemogelijkheden een noodlanding willen maken op een kleinere minder drukke luchthaven lijkt me te prefereren boven een drukke luchthaven als Kuala Lumpur. Laat staan een luchthaven in een ander land als Thailand of Vietnam.
Ligt maar helemaal aan het type noodgeval. Brand? Dan op elk vliegveld waar je van weet dat je er kan landen...quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:34 schreef Montagui het volgende:
[..]
Want zonder communicatiemogelijkheden een noodlanding willen maken op een kleinere minder drukke luchthaven lijkt me te prefereren boven een drukke luchthaven als Kuala Lumpur. Laat staan een luchthaven in een ander land als Thailand of Vietnam.
Als er echt hoge nood is en brand en geen communicatie, lijkt me landen op het dichtstbijzijnde vliegtuig (Ho Chi Minh) het meest logische.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:45 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ik dacht dat de route van onderstaand plaatje bevestigd was?[ afbeelding ]
Vervolgens boven open zee dan vol naar het zuiden afreizen lijkt me wel doelgericht gevlogen.
[..]
Dat lijkt mij inderdaad ook, en hij vliegt in eerste instantie ook rechtstreeks die kant op, alleen het vervolg is zo vreemd
Jij bent ervaren, zou jij niet op HCM willen landen, maar het risico nemen een draai te maken en over de bergen (!) van Noord-Maleisie terugvliegen?quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:46 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ligt maar helemaal aan het type noodgeval. Brand? Dan op elk vliegveld waar je van weet dat je er kan landen...
Volgens mij is inmiddels bekend dat hij die gekke knik niet gemaakt heeft (en helemaal niet bij waypoint GIVAL is geweest).quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:45 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ik dacht dat de route van onderstaand plaatje bevestigd was?[ afbeelding ]
Vervolgens boven open zee dan vol naar het zuiden afreizen lijkt me wel doelgericht gevlogen.
[..]
Dat lijkt mij inderdaad ook, en hij vliegt in eerste instantie ook rechtstreeks die kant op, alleen het vervolg is zo vreemd
quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:49 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Volgens mij is inmiddels bekend dat hij die gekke knik niet gemaakt heeft (en helemaal niet bij waypoint GIVAL is geweest).
Ok, ik zie 1 plaatje maar geen bron. Die draai was al vrij snel bekend en die lijn naar 025 ook, die is hier ineens verdwenen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:53 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
NWS / Vlucht MH370 Malaysia Airlines - Nieuws- en speculatietopic #33
Ik ken de omgeving niet, noch de velden, dus kan daar niets over zeggen. Bergen hoeft in principe geen probleem te zijn, om van kruishoogte beneden te komen moet je immers ook talloze mijlen ver vliegen, dus afhankelijk van afstand en hoogte kunnen bergen niet eens een issue zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij bent ervaren, zou jij niet op HCM willen landen, maar het risico nemen een draai te maken en over de bergen (!) van Noord-Maleisie terugvliegen?
Dat was gewone communicatie, het vliegtuig switchte van radargebied/ air traffic controlquote:Op woensdag 26 maart 2014 13:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als er echt hoge nood is en brand en geen communicatie, lijkt me landen op het dichtstbijzijnde vliegtuig (Ho Chi Minh) het meest logische.
En hoe verklaar je "All right, good night" dan, als laatste communicatie?
Maar zou je dat risico nemen? Omkeren en terugvliegen is -in normale staat, hypoxia zou kunnen- logischer dan doorvliegen, ookal is dat in een ander luchtruim (maar veel dichterbij)?quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:56 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik ken de omgeving niet, noch de velden, dus kan daar niets over zeggen. Bergen hoeft in principe geen probleem te zijn, om van kruishoogte beneden te komen moet je immers ook talloze mijlen ver vliegen, dus afhankelijk van afstand en hoogte kunnen bergen niet eens een issue zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |