Wowquote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:21 schreef Waterdrinker het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)indische_oceaan.html
Jeumig
Hoe drinken ze daar een kopje koffiequote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:21 schreef Waterdrinker het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)indische_oceaan.html
Jeumig
Straks kunnen ze ook nog gaan zoeken naar deze boot.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:21 schreef Waterdrinker het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)indische_oceaan.html
Jeumig
ja, misschien moeten ze eens even gaan kijken op de zuidpoolquote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:08 schreef Co_OL het volgende:
Met deze golven moet er toch wel al iets aangespoeld zijn op land?
Schip.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:06 schreef Dentiwan het volgende:
[..]
Straks kunnen ze ook nog gaan zoeken naar deze boot.
Je weet dat dit ergens in de middle of nowhere is he?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:31 schreef TLC het volgende:
Heel erg opmerkelijk dat bij deze crash op zee er zo weinig materiaal is terug te vinden, dat itt de meeste crashes op zee
Wat wil je zien dan?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:31 schreef TLC het volgende:
Heel erg opmerkelijk dat bij deze crash op zee er zo weinig materiaal is terug te vinden, dat itt de meeste crashes op zee
Nou bij bv Alaska Airlines, TWA800 of Air India was er nog een wijdverspreid spoor van materiaal op zee terug te vinden, en desondanks dat dit in een ver af gelegen gebied is gebeurd is er nog geen enkel onderdeel teruggevonden wat direct kan aantonen dat dit van dit vliegtuig afkomstig is (behalve die voortdurende sattelietfoto's in de media dan). Ik kan die familieleden daarom wel begrijpen dat ze nog hoop houden en geen genoegen nemen met de verklaring van Malaysian Airways.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:33 schreef xzaz het volgende:
http://thedailyshow.cc.co(...)ech-jungle-hijacking
[..]
Wat wil je zien dan?
een koffer, een stuk vleugel of staart.....ietsquote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:33 schreef xzaz het volgende:
http://thedailyshow.cc.co(...)ech-jungle-hijacking
[..]
Wat wil je zien dan?
http://www.nzherald.co.nz(...)=2&objectid=11226334quote:The captain of Flight 370 was in no state of mind to fly the day it disappeared and could have taken the Boeing 777 for a "last joyride" before crashing into the Indian Ocean, a fellow pilot says.
Captain Zaharie Ahmad Shah's world was crumbling, said the long-time associate. He had been facing serious family problems, including separation from his wife and relationship problems with another woman he was seeing.
The man, who spoke to the Herald on condition of anonymity, said Captain Zaharie was "terribly upset" when his wife told him she was leaving and believed he may have decided to take the Malaysia Airlines plane to a part of the world he had never flown in.
Zo, dat gaat er heftig aan toe... 't is echt mazzel als je iets ontdekt in die onstuimige zee.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:23 schreef Parzival het volgende:
voor als je even wil weten hoe dat zoeken er nou aantoe gaat.. oftewel.. varen op de indische ocean:
Hoelang zou iemand dat gemiddeld vol houden zonder te kotsen ?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:23 schreef Parzival het volgende:
voor als je even wil weten hoe dat zoeken er nou aantoe gaat.. oftewel.. varen op de indische ocean:
make dat the cat wisequote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zo, dat gaat er heftig aan toe... 't is echt mazzel als je iets ontdekt in die onstuimige zee.
Vandaag was het weer te slecht.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:56 schreef Scrummie het volgende:
Zoektocht is hervat:
http://edition.cnn.com/20(...)nes-plane/index.html
Maar... het was toch voorbij? Of heb ik dat hele circus gister verkeerd begrepen?
Ze weten nu enkel zeker dat het in de oceaan gecrasht is. Op basis van frequentieverschuiving van de pings als gevolg van het dopplereffect kon de noordelijke route geschrapt worden. Maar daadwerkelijke brokstukken zijn nog niet gevonden.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:56 schreef Scrummie het volgende:
Zoektocht is hervat:
http://edition.cnn.com/20(...)nes-plane/index.html
Maar... het was toch voorbij? Of heb ik dat hele circus gister verkeerd begrepen?
Met die golven moeten de overgebleven brokstukken toch wel enorm van het wrak zijn afgedreven.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zo, dat gaat er heftig aan toe... 't is echt mazzel als je iets ontdekt in die onstuimige zee.
quote:Hoe vind je de zwarte dozen van vlucht MH370?
Ergens in de Indische Oceaan ligt de Boeing 777, dat lijkt na gisteren zeker. Maar waar precies weet niemand. En de tijd tikt: de zwarte dozen zenden nog maar 12 dagen een signaal uit.
Het zoekgebied is wel kleiner geworden: niet meer een hele oceaan, maar 1,6 miljoen vierkante kilometer - toch nog 38 keer de oppervlakte van Nederland. Het is zoeken naar een speld in een hooiberg, en ook nog eens een hooiberg die beweegt en van kleur verandert.
Wat is nu de volgende stap?
Dat vroegen we aan vliegtuigdeskundige Hans Horling. "Je wil de zwarte dozen vinden. Daarom zou ik als eerste met schepen en vliegtuigen op zoek gaan naar de wrakstukken", vertelt hij. "De zwarte dozen moeten daar ergens in de buurt liggen, tenzij ze natuurlijk door de stroming heel ver zijn afgedreven."
Een speciaal Australisch schip zoekt naar de 'ping' die de zwarte dozen uitzenden. Het schip laat een kabel met een microfoon in zee zakken. Die probeert de pings van de dozen op te vangen. Een probleem: het schip komt pas over tien dagen aan. "En als dat schip er dan is, vaart het heel langzaam", zegt Horling.
"Ze moeten wel opschieten, want de tijd dringt. Maar zelfs als ze de zwarte dozen vinden, zullen we nooit precies weten wat er is gebeurd. Kijk, die dozen nemen maar een half uur tot twee uur op. Wat er dus is gezegd toen het vliegtuig van koers veranderde, staat daar niet meer op."
Waarom nemen ze niet langer op?
"Het doel is een ongeval onderzoeken, niet het opnemen van alles wat de piloten zeggen. Dus is het niet nodig om alles terug te luisteren. Niet alle piloten willen dat ook, om privacyredenen. Bij deze copiloot ging bijvoorbeeld het gerucht dat hij jonge vrouwen vermaakte in de cockpit."
Wat slaan de dozen dan wél op?
"Je hebt twee dozen: de voice recorder en de flight data recorder. Op die eerste staat dus niks meer over de koerswijziging, maar wel wat er voor de crash in de cockpit gebeurde." De flight data recorder houdt dingen bij als hoogte, snelheid, brandstofniveau en de beweging van de vleugels. "Daarmee kom je te weten of en wat voor systemen zijn uitgezet."
Mysterieus
Horling onderzocht eerder vliegtuigrampen, maar dit is de meest mysterieuze die hij kent. "Dit was een piloot met heel veel ervaring. Dan vlieg je niet zomaar totaal de verkeerde kant op."
"Het is allemaal zo raar, het moet wel een bewuste actie zijn. Al is het alleen maar vanwege bijvoorbeeld de stand van de zon. Ze vlogen naar het noorden, dus dan komt de zon op in het oosten. Het vliegtuig veranderde daarna van koers en vloog naar het zuiden. Dan komt de zon ineens vanuit het westen. Een ervaren vlieger - maar ook een oplettende passagier - valt dat op."
bron:http://nos.nl/op3/artikel(...)an-vlucht-mh370.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |