abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 maart 2014 @ 20:36:36 #201
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138169242
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 20:23 schreef Parzival het volgende:
voor als je even wil weten hoe dat zoeken er nou aantoe gaat.. oftewel.. varen op de indische ocean:

Zo, dat gaat er heftig aan toe... 't is echt mazzel als je iets ontdekt in die onstuimige zee.
Lack of common cents
pi_138172770
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 20:23 schreef Parzival het volgende:
voor als je even wil weten hoe dat zoeken er nou aantoe gaat.. oftewel.. varen op de indische ocean:

Hoelang zou iemand dat gemiddeld vol houden zonder te kotsen ? :P :r :r :r :r :r :r :r :r :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_138173941
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Zo, dat gaat er heftig aan toe... 't is echt mazzel als je iets ontdekt in die onstuimige zee.
make dat the cat wise

I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_138176919
Zoektocht is hervat:

http://edition.cnn.com/20(...)nes-plane/index.html

Maar... het was toch voorbij? Of heb ik dat hele circus gister verkeerd begrepen?
pi_138177083
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:56 schreef Scrummie het volgende:
Zoektocht is hervat:

http://edition.cnn.com/20(...)nes-plane/index.html

Maar... het was toch voorbij? Of heb ik dat hele circus gister verkeerd begrepen?
Vandaag was het weer te slecht.

Gisteren is alleen bekend geworden dat het toestel zeker is neergestort in de Zuid Indische Oceaan op basis van een betere interpretatie van de ping berichten.
  Donald Duck held dinsdag 25 maart 2014 @ 23:00:05 #206
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_138177122
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:56 schreef Scrummie het volgende:
Zoektocht is hervat:

http://edition.cnn.com/20(...)nes-plane/index.html

Maar... het was toch voorbij? Of heb ik dat hele circus gister verkeerd begrepen?
Ze weten nu enkel zeker dat het in de oceaan gecrasht is. Op basis van frequentieverschuiving van de pings als gevolg van het dopplereffect kon de noordelijke route geschrapt worden. Maar daadwerkelijke brokstukken zijn nog niet gevonden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_138177350
Ah oke. Thanks allebei. Heb alles ook maar half mee gekregen. Zou mooi zijn voor de nabestaanden als er nu dan ook echt eindelijk uitsluitsel komt.. maar betwijfel het eigenlijk.
pi_138177762
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Zo, dat gaat er heftig aan toe... 't is echt mazzel als je iets ontdekt in die onstuimige zee.
Met die golven moeten de overgebleven brokstukken toch wel enorm van het wrak zijn afgedreven.
Ik verwacht dat ze wel deze week nog enkele brokstukken vinden, maar het vinden van de romp en de zwarte dozen gaat nog maanden dan wel jaren duren.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138180159
quote:
Hoe vind je de zwarte dozen van vlucht MH370?

Ergens in de Indische Oceaan ligt de Boeing 777, dat lijkt na gisteren zeker. Maar waar precies weet niemand. En de tijd tikt: de zwarte dozen zenden nog maar 12 dagen een signaal uit.

Het zoekgebied is wel kleiner geworden: niet meer een hele oceaan, maar 1,6 miljoen vierkante kilometer - toch nog 38 keer de oppervlakte van Nederland. Het is zoeken naar een speld in een hooiberg, en ook nog eens een hooiberg die beweegt en van kleur verandert.
Wat is nu de volgende stap?

Dat vroegen we aan vliegtuigdeskundige Hans Horling. "Je wil de zwarte dozen vinden. Daarom zou ik als eerste met schepen en vliegtuigen op zoek gaan naar de wrakstukken", vertelt hij. "De zwarte dozen moeten daar ergens in de buurt liggen, tenzij ze natuurlijk door de stroming heel ver zijn afgedreven."

Een speciaal Australisch schip zoekt naar de 'ping' die de zwarte dozen uitzenden. Het schip laat een kabel met een microfoon in zee zakken. Die probeert de pings van de dozen op te vangen. Een probleem: het schip komt pas over tien dagen aan. "En als dat schip er dan is, vaart het heel langzaam", zegt Horling.

"Ze moeten wel opschieten, want de tijd dringt. Maar zelfs als ze de zwarte dozen vinden, zullen we nooit precies weten wat er is gebeurd. Kijk, die dozen nemen maar een half uur tot twee uur op. Wat er dus is gezegd toen het vliegtuig van koers veranderde, staat daar niet meer op."

Waarom nemen ze niet langer op?

"Het doel is een ongeval onderzoeken, niet het opnemen van alles wat de piloten zeggen. Dus is het niet nodig om alles terug te luisteren. Niet alle piloten willen dat ook, om privacyredenen. Bij deze copiloot ging bijvoorbeeld het gerucht dat hij jonge vrouwen vermaakte in de cockpit."
Wat slaan de dozen dan wél op?

"Je hebt twee dozen: de voice recorder en de flight data recorder. Op die eerste staat dus niks meer over de koerswijziging, maar wel wat er voor de crash in de cockpit gebeurde." De flight data recorder houdt dingen bij als hoogte, snelheid, brandstofniveau en de beweging van de vleugels. "Daarmee kom je te weten of en wat voor systemen zijn uitgezet."

Mysterieus

Horling onderzocht eerder vliegtuigrampen, maar dit is de meest mysterieuze die hij kent. "Dit was een piloot met heel veel ervaring. Dan vlieg je niet zomaar totaal de verkeerde kant op."

"Het is allemaal zo raar, het moet wel een bewuste actie zijn. Al is het alleen maar vanwege bijvoorbeeld de stand van de zon. Ze vlogen naar het noorden, dus dan komt de zon op in het oosten. Het vliegtuig veranderde daarna van koers en vloog naar het zuiden. Dan komt de zon ineens vanuit het westen. Een ervaren vlieger - maar ook een oplettende passagier - valt dat op."
bron:http://nos.nl/op3/artikel(...)an-vlucht-mh370.html
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138180374
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:18 schreef eight het volgende:

[..]

quote:
Wat er dus is gezegd toen het vliegtuig van koers veranderde, staat daar niet meer op."
hij neemt altijd de laaste X tijd op, dan weet je toch juist wat er in die laatste uren is gebeurd...
pi_138180398
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 20:15 schreef Drebbelman het volgende:
quote:
The captain of Flight 370 was in no state of mind to fly the day it disappeared and could have taken the Boeing 777 for a "last joyride" before crashing into the Indian Ocean, a fellow pilot says.

Captain Zaharie Ahmad Shah's world was crumbling, said the long-time associate. He had been facing serious family problems, including separation from his wife and relationship problems with another woman he was seeing.

The man, who spoke to the Herald on condition of anonymity, said Captain Zaharie was "terribly upset" when his wife told him she was leaving and believed he may have decided to take the Malaysia Airlines plane to a part of the world he had never flown in.

http://www.nzherald.co.nz(...)=2&objectid=11226334
Interessant.
Was nzherald niet even van de meest betrouwbare websites?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138180462
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:29 schreef mschol het volgende:

[..]

[..]

hij neemt altijd de laaste X tijd op, dan weet je toch juist wat er in die laatste uren is gebeurd...
Hoe moet een zwarte doos dan weten wanneer het laatste moment is?

Verder vind Ik het ook een beetje vreemd verhaal, aangezien het vliegtuig ook weer niet zo lang in de lucht is geweest.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 26 maart 2014 @ 00:49:50 #213
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_138180706
Zodra het vliegtuig crasht ontkoppelt de zwarte doos en weet ie dat het gecrasht is.
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_138180906
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:18 schreef eight het volgende:

[..]

Goed stuk!

Ja, die navigatie, ook al bij die draai, de zon, sterren, maan, alles. Dat valt gelijk op, ook bij de oplettende passagiers (wat niet iedereen is zo bleek in dit topic).

Hypoxia toen door een technisch mankement de boel uitviel, door die verminderde zuurstof een rare draai, en autopiloot naar het zuiden vliegen (constant, op normale kruishoogte, zoals gezegd werd gisteren!) en daarna bewusteloos en neerstorten kan nog gewoon.

Opzet (zelfmoord zeker niet!) bij deze piloot kan ik me gewoon niet voorstellen. En een mislukte kaping lijkt me uitgesloten, daar was vast al iets uitgekomen, mijn 80% scenario kwam dus niet uit.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 26 maart 2014 @ 01:09:48 #215
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_138180970
Brace yourself

#100 more parts are coming :')
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_138181028
Was er btw geen mogelijkheid voor passagiers om te smsen? Geen bereik zeker daar in the middle of nowhere? Ook stewardessen niet een soort satelliettelefoon?

Die belletjes/smsjes hebben niet plaatsgevonden, anders hadden we het wel geweten. Maar het feit dat ze niet plaatsgevonden hebben kan ook iets zeggen. Maar wat? Kan de piloot de zuurstof uit het vliegtuig weg laten gaan zodat ze allemaal knockout gaan?

Ik ga trouwens wel uit van kwade opzet van de piloten. Het los van elkaar uitschakelen van de communicatiesystemen, de ingeprogrammeerde route.. Vind het ook wel iets voor een teleurgestelde narcist om een "ik laat de hele wereld bezig zijn met het verdwijnen van een vliegtuig, dat is knap & bijzonder!"-zelfmoordplan op te zetten.

Terrorisme zou vreemd zijn. Het is niet opgeëist en dan zou je een heel uitgebreid plan + training doen om een vliegtuig te laten verdwijnen. Waarom dan niet op een stad ofzo?

En wtf neemt die blackbox maar zo kort op?? Je wilt toch een hele vlucht kunnen uitlezen?
pi_138181077
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 01:16 schreef Poolbal het volgende:
Was er btw geen mogelijkheid voor passagiers om te smsen? Geen bereik zeker daar in the middle of nowhere? Ook stewardessen niet een soort satelliettelefoon?

Die belletjes/smsjes hebben niet plaatsgevonden, anders hadden we het wel geweten. Maar het feit dat ze niet plaatsgevonden hebben kan ook iets zeggen. Maar wat? Kan de piloot de zuurstof uit het vliegtuig weg laten gaan zodat ze allemaal knockout gaan?

Ik ga trouwens wel uit van kwade opzet van de piloten. Het los van elkaar uitschakelen van de communicatiesystemen, de ingeprogrammeerde route.. Vind het ook wel iets voor een teleurgestelde narcist om een "ik laat de hele wereld bezig zijn met het verdwijnen van een vliegtuig, dat is knap & bijzonder!"-zelfmoordplan op te zetten.

Terrorisme zou vreemd zijn. Het is niet opgeëist en dan zou je een heel uitgebreid plan + training doen om een vliegtuig te laten verdwijnen. Waarom dan niet op een stad ofzo?

En wtf neemt die blackbox maar zo kort op?? Je wilt toch een hele vlucht kunnen uitlezen?
Ben je een beetje bekend met Aziatische culturen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138181153
quote:
12s.gif Op woensdag 26 maart 2014 01:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ben je een beetje bekend met Aziatische culturen?
Die houden heel erg veel gadgets, toch?
I´m back.
pi_138181187
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 01:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die houden heel erg veel gadgets, toch?
Ja, de term "technologische tijger" blijkt een beetje van rijstpapier in deze hele zaak...

Heb je hier trouwens niet veel gezien, how come, alles goed?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138181220
quote:
14s.gif Op woensdag 26 maart 2014 01:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, de term "technologische tijger" blijkt een beetje van rijstpapier in deze hele zaak...

Heb je hier trouwens niet veel gezien, how come, alles goed?
Dacht dat die lui altijd aan het internetten zouden zijn in Azië, nog meer dan Nederlanders zeg maar.
(Kan niet alles meer volgen, teveel om te volgen en te doen... de digitale wereld verandert heel snel. Plus druk werk, dus puur selectie, andere dingen ook niet gevolgd op FOK! daardoor...)
I´m back.
pi_138181356
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:34 schreef eight het volgende:
Hoe moet een zwarte doos dan weten wanneer het laatste moment is?
wanneer hij zijn distress signaal moet gaan uitzenden..

hoe dat precies getriggerd wordt, geen idee..
  woensdag 26 maart 2014 @ 07:13:24 #222
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138182377
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 01:53 schreef mschol het volgende:

[..]

wanneer hij zijn distress signaal moet gaan uitzenden..

hoe dat precies getriggerd wordt, geen idee..
De black boxen nemen continu op maar worden na een bepaalde tijd weer overschreven met nieuwe data. Normaal gesproken is alleen het laatste half uur voor een crash interessant.
Nu duidelijk niet. Mogelijk is ie gewoon op de autopilot doorgevlogen tot de tank leeg was.
Het meest interssante moment, het verdwijnen van de secundaire radar staat er waarschijnlijk helemaal niet meer op (maar dat weet ik niet).
Wie dit leest is gek
pi_138182403
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 01:53 schreef mschol het volgende:

[..]

wanneer hij zijn distress signaal moet gaan uitzenden..

hoe dat precies getriggerd wordt, geen idee..
Als die stroom verliest denk ik?

Als je de stop eruit trekt vanuit de cockpit gaat die ook het signaal uitzenden gok ik.
pi_138182509
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:29 schreef mschol het volgende:

[..]

[..]

hij neemt altijd de laaste X tijd op, dan weet je toch juist wat er in die laatste uren is gebeurd...
Toen het vliegtuig van koers veranderde heeft het waarschijnlijk toch nog een paar uur doorgevlogen?
Dan is dat moment al overschreven, ik vind het overigens maar raar dat het slechts 2 uur wordt bewaard, met de moderne technologieën moet dat toch veel langer kunnen?
Wat is de langste vlucht in 1 keer? 12 uur oid?

Ik blijf heel het verhaal overigens maar apart vinden, het is zeker geen standaard vliegtuig crash.
Persoonlijk denk ik dat er opzet in het spel is....

Wel reuze interessant om te volgen!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_138182635
quote:
2s.gif Op woensdag 26 maart 2014 07:40 schreef junkiexp het volgende:
ik vind het overigens maar raar dat het slechts 2 uur wordt bewaard, met de moderne technologieën moet dat toch veel langer kunnen?
Dat denk ik nou ook! Ik snap dat dat vroeger niet kon, maar nu? Dat wil er bij mij niet in. Je moet met gemak 24 uur kunnen opnemen of in ieder geval zo lang als de brandstof zou toelaten te vliegen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')