abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138151930
De piloot was er op uit om zo min mogelijk sporen achter te laten. Misschien heeft hij het vliegtuig kunnen opblazen voordat het in zee stortte, met de bedoeling de brokstukken zo klein mogelijk te maken.
pi_138151953
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:27 schreef Gloorbek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Aangespoeld => Plastic => Fischer price ?
Wat is dit nou weer voor onzin. :')

Maleisië probeert volgensmij van alles om het maar geloofwaardig te maken. Alleen gebruiken ze technieken die 50 jaar geleden al ontkracht waren.
pi_138151964
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:33 schreef Loekie1 het volgende:
De piloot was er op uit om zo min mogelijk sporen achter te laten. Misschien heeft hij het vliegtuig kunnen opblazen voordat het in zee stortte, met de bedoeling de brokstukken zo klein mogelijk te maken.
Ik denk dat met hoge snelheid crashen op het water dan effectiever is.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138152023
Is de ex-vrouw van de piloot al ondervraagd? De nabestaanden kunnen voor dit soort getreuzel wel terecht boos zijn. Ook voor het feit dat de piloot niet goed gefouilleerd is nadat het alarm afging in het poortje.

Stel de piloot had een pistool bij zich om de andere piloot om te brengen. Hij kan gedacht hebben: als jullie dit vinden, dan geef ik me over. Vinden jullie het niet, dan gebeurt er een ramp.

[ Bericht 16% gewijzigd door Loekie1 op 25-03-2014 12:59:18 ]
pi_138152107
Misschien een domme vraag, maar eerder konden mensen toch meezoeken via Tomnod [ofzo]?
Gebeurt dit nog?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:57:30 #156
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138152601
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:33 schreef Loekie1 het volgende:
De piloot was er op uit om zo min mogelijk sporen achter te laten. Misschien heeft hij het vliegtuig kunnen opblazen voordat het in zee stortte, met de bedoeling de brokstukken zo klein mogelijk te maken.
ik hou er wel rekening mee dat de piloot het op een zuurstofprobleem kan proberen te lijken, om een zelfmoord te verbloemen
pi_138153082
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:33 schreef Loekie1 het volgende:
De piloot was er op uit om zo min mogelijk sporen achter te laten.
Hij heeft je dat verteld ofzo?

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:33 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien heeft hij het vliegtuig kunnen opblazen voordat het in zee stortte, met de bedoeling de brokstukken zo klein mogelijk te maken.
:')
Dat zorgt er enkel voor dat de brokstukken meer verspreid zijn en juist de kans vergroten om gevonden te worden.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138153131
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:14 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hij heeft je dat verteld ofzo?

[..]

:')
Dat zorgt er enkel voor dat de brokstukken meer verspreid zijn en juist de kans vergroten om gevonden te worden.
Bingo, maar Loekie leeft in haar eigen wereldje.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138153207
Ik heb dit draadje niet echt gevolgd, maar er is toch helemaal geen reden om kwade opzet te vermoeden?
pi_138153222
Was er vandaag nou nog een persconferentie?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 13:23:00 #161
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138153333
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:19 schreef PicoMMP het volgende:
Was er vandaag nou nog een persconferentie?
Die zou er zijn, maar ik denk afgelast omdat er vandaag niet kon worden gezocht.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138153462
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bingo, maar Loekie leeft in haar eigen wereldje.
Je was nog niet zover Matador?
pi_138153631
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:18 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb dit draadje niet echt gevolgd, maar er is toch helemaal geen reden om kwade opzet te vermoeden?
Niet echt, maar technische problemen zou ook vreemd zijn. Dat alles uitvalt qua communicatie (en besturing?), maar dat ie wel blijft vliegen, maar totaal de verkeerde kant, en niet terug naar een vliegveld gaan.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_138153753
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:23 schreef Uccie het volgende:

[..]

Die zou er zijn, maar ik denk afgelast omdat er vandaag niet kon worden gezocht.
Gister zeiden ze dat er vandaag meer details bekend zouden worden gemaakt, weer lijkt me daar weinig mee te maken te hebben
  dinsdag 25 maart 2014 @ 13:38:52 #165
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138153831
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:36 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Gister zeiden ze dat er vandaag meer details bekend zouden worden gemaakt, weer lijkt me daar weinig mee te maken te hebben
Ligt eraan wat de details zijn.
Maar gisteren was de persco ook pas 15u onze tijd, dus het kan nog.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138153992
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:38 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ligt eraan wat de details zijn.
Maar gisteren was de persco ook pas 15u onze tijd, dus het kan nog.
Het hele bericht gister was over die berekeningen en de data. Dat zijn de details, dus hopelijk releasen ze waar die berekeningen op gebasseerd zijn
pi_138153995
Persconferentie is al geweest.

Technische details van de Britse experts die aanleiding gaven tot de personceferentie van gisteren zijn hier te lezen:
https://www.facebook.com/(...)854999&stream_ref=10
quote:
On 13 March we received information from UK satellite company Inmarsat indicating that routine automatic communications between one of its satellites and the aircraft could be used to determine several possible flight paths.

Inmarsat UK has continued to refine this analysis and yesterday the AAIB presented its most recent findings, which indicate that the aircraft flew along the southern corridor.

As you have heard, an aircraft is able to communicate with ground stations via satellite.

If the ground station has not heard from an aircraft for an hour it will transmit a 'log on / log off' message, sometimes referred to as a ‘ping’, using the aircraft’s unique identifier. If the aircraft receives its unique identifier it returns a short message indicating that it is still logged on. This process has been described as a “handshake” and takes place automatically.

From the ground station log it was established that after ACARS stopped sending messages, 6 complete handshakes took place.

The position of the satellite is known, and the time that it takes the signal to be sent and received, via the satellite, to the ground station can be used to establish the range of the aircraft from the satellite. This information was used to generate arcs of possible positions from which the Northern and Southern corridors were established.
Refined analysis from Inmarsat

In recent days Inmarsat developed a second innovative technique which considers the velocity of the aircraft relative to the satellite. Depending on this relative movement, the frequency received and transmitted will differ from its normal value, in much the same way that the sound of a passing car changes as it approaches and passes by. This is called the Doppler effect. The Inmarsat technique analyses the difference between the frequency that the ground station expects to receive and that actually measured. This difference is the result of the Doppler effect and is known as the Burst Frequency Offset.

The Burst Frequency Offset changes depending on the location of the aircraft on an arc of possible positions, its direction of travel, and its speed. In order to establish confidence in its theory, Inmarsat checked its predictions using information obtained from six other B777 aircraft flying on the same day in various directions. There was good agreement.

While on the ground at Kuala Lumpur airport, and during the early stage of the flight, MH370 transmitted several messages. At this stage the location of the aircraft and the satellite were known, so it was possible to calculate system characteristics for the aircraft, satellite, and ground station.

During the flight the ground station logged the transmitted and received pulse frequencies at each handshake. Knowing the system characteristics and position of the satellite it was possible, considering aircraft performance, to determine where on each arc the calculated burst frequency offset fit best.

The analysis showed poor correlation with the Northern corridor, but good correlation with the Southern corridor, and depending on the ground speed of the aircraft it was then possible to estimate positions at 0011 UTC, at which the last complete handshake took place. I must emphasise that this is not the final position of the aircraft.

There is evidence of a partial handshake between the aircraft and ground station at 0019 UTC. At this time this transmission is not understood and is subject to further ongoing work.

No response was received from the aircraft at 0115 UTC, when the ground earth station sent the next log on / log off message. This indicates that the aircraft was no longer logged on to the network.

Therefore, some time between 0011 UTC and 0115 UTC the aircraft was no longer able to communicate with the ground station. This is consistent with the maximum endurance of the aircraft.

This analysis by Inmarsat forms the basis for further study to attempt to determine the final position of the aircraft. Accordingly, the Malaysian investigation has set up an international working group, comprising agencies with expertise in satellite communications and aircraft performance, to take this work forward.
In the coolest little capital of the world
pi_138154022
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:43 schreef Drebbelman het volgende:
Persconferentie is al geweest.

Technische details van de Britse experts die aanleiding gaven tot de personceferentie van gisteren zijn hier te lezen:
https://www.facebook.com/(...)854999&stream_ref=10

[..]

Dank u :)
  Moderator dinsdag 25 maart 2014 @ 13:51:30 #169
8781 crew  Frutsel
pi_138154232
quote:
Debris of MH370 in uncharted waters?
The cluster of suspected debris from Malaysian Airlines flight MH370 has been sighted above a giant undersea chain of volcanoes whose complex terrain has barely been charted, an Australian marine geologist says.
Robin Beaman, from James Cook University, said so little of the southern Indian Ocean sea floor, including the search zone, had been mapped in detail that any attempt to retrieve wreckage would require extensive 3D mapping, possibly by ships with multibeam echo sounders.

But Australia no longer has the capacity to chart depths of 3000 metres, the average depth of the search area, because the only government vessel capable of conducting mapping of that kind, the RV Southern Surveyor, had been decommissioned in December.

The research vessel's replacement was being built in Singapore and was about to undergo sea trials, Dr Beaman said.
''It's bad timing really. Australia has no capability of mapping these depths,'' he said. Multibeam echo sounders send out sound pulses in the shape of a fan, returning depths of the sea floor directly under the ship and on either side, a pattern known as a swath.
Dr Beaman said the first piece of debris spotted by DigitalGlobe satellites on March 16 was located about 60 kilometres south-west of the active zone of the Southeast Indian Ridge, a chain of underwater volcanoes that ran from the south-west of Australia to below New Zealand. Another object sighted by a Chinese aircraft was about 180 kilometres south-west of the ridge.
The suspected debris picked up by an Australian aircraft on Monday was spotted about 200 kilometres to the north-east of the ridge, Dr Beaman said.
''On the flanks of the ridge, which is very likely where any crash zone occurred, there has been virtually no … mapping apart from the odd strip,'' he said.

The complex terrain of the ridgeline, with peaks tens of metres tall, would make it difficult to spot any debris without good charts and remote-operated underwater vessels.

''It's all going to have to be remapped, there's no doubt,'' he said.
International research groups had conducted sea floor surveys in the region, using multibeam echo sounders to create 3D maps of the sea floor, but the last two surveys occurred almost 20 years ago and used outdated technology, he said.

These surveys charted several areas about 70 kilometres wide while other research ships had gathered detail on the sea floor as they sailed from one port to another, but the paths they charted were only about 10 kilometres to 20 kilometres wide.

''It'll be very unlikely that debris has fallen in those little 10 to 20-kilometre wide zones,'' he said.
''You're left with gaps of hundreds of kilometres where there is no detailed understanding of what the sea floor terrain looks like.''

Dr Beaman said it was not surprising that an area of deep open water so far from land or regular shipping routes had not been charted in detail. ''You have to put your effort where it's most needed,'' he said. ''There's very little to bump into and the search zone is 2000 kilometres from the edge of our exclusive economic zone.'' Only depth readings were available for most of the search area.
A Defence spokeswoman said while the search area was within the Australian Hydrographic Service's area of charting responsibility, it had not been mapped to great detail because of the very deep nature of the region, which made it less risky for ships.
pi_138155085
Al met al had die kaartenlegster het niet bij het juiste eind
pi_138155150
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bingo, maar Loekie leeft in haar eigen wereldje.
;(
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138155380
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:51 schreef Frutsel het volgende:

Knip

Dat gaat dus nog jaren duren..
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138155501
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:27 schreef eight het volgende:

[..]

Dat gaat dus nog jaren duren..
Alsof de piloot het wist!!11
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138155534
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:43 schreef Drebbelman het volgende:
Persconferentie is al geweest.

Technische details van de Britse experts die aanleiding gaven tot de personceferentie van gisteren zijn hier te lezen:
https://www.facebook.com/(...)854999&stream_ref=10

[..]

Daar heeft volgens mij al heel wat rekenwerk in gezeten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:42:34 #175
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_138155818
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:32 schreef Montagui het volgende:

[..]

Daar heeft volgens mij al heel wat rekenwerk in gezeten.
Inderdaad zeg
pi_138157296
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:43 schreef Drebbelman het volgende:
Persconferentie is al geweest.

Technische details van de Britse experts die aanleiding gaven tot de personceferentie van gisteren zijn hier te lezen:
https://www.facebook.com/(...)854999&stream_ref=10

[..]

Dus als ik het goed lees is er dus een gebied mogelijk van een ongeveer 900 kilometer lang (Ruim en uur vliegen) waar het toestel zich kan bevinden?
pi_138157433
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:17 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

[..]

bron
Één van die sites had een English version :)

EDIT:
De Maladiven-Sun laat een of andere vreemde handgranaat zien als plaatje bij het nieuwsbericht
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:27 schreef Gloorbek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Aangespoeld => Plastic => Fischer price ?
Een handgranaat zouden ze toch moeten herkennen :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:38:25 #178
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_138157490
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:18 schreef PicoMMP het volgende:
Al met al had die kaartenlegster het niet bij het juiste eind
Goh. Verrassend.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_138158429
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:32 schreef Mistico het volgende:

[..]

Dat is toch een zeemijn zonder verankering?
Als ik naar dat plaatje kijk lijkt het me veel te klein voor een zeemijn, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Het kan ook indien het een blus apparaat is van een ander vliegtuig zijn maar het ziet er niet naar uit dat het erg lang in het water heeft gelegen.

http://aae-ltd.com/about-2/components/
http://dc725.4shared.com/doc/qx2fzCe6/preview.html
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 16:30:58 #180
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_138159428
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 25 maart 2014 @ 16:37:52 #181
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_138159742
quote:
:')
pi_138161663
"We're not searching for a needle in the haystack, we're searching for where the haystack is."
http://www.theguardian.co(...)rs-malaysian-embassy
pi_138161788
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 17:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Wow :o
Tropical Cyclone Gillian is daar in de buurt :D
  dinsdag 25 maart 2014 @ 17:50:44 #186
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_138162246
quote:
Hoe drinken ze daar een kopje koffie :?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_138162314
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 17:50 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoe drinken ze daar een kopje koffie :?
Haagse bakkies :+
pi_138162568
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 17:50 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoe drinken ze daar een kopje koffie :?
Hoe ga je daar fatsoenlijk naar de wc?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 18:06:58 #189
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_138162735
quote:
Straks kunnen ze ook nog gaan zoeken naar deze boot.
De zwarte wolf komt eraan !
pi_138162775
Met deze golven moet er toch wel al iets aangespoeld zijn op land?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 18:18:39 #191
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138163090
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 18:08 schreef Co_OL het volgende:
Met deze golven moet er toch wel al iets aangespoeld zijn op land?
ja, misschien moeten ze eens even gaan kijken op de zuidpool
  dinsdag 25 maart 2014 @ 18:20:57 #192
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_138163150
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 17:50 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoe drinken ze daar een kopje koffie :?
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_138163444
Heel erg opmerkelijk dat bij deze crash op zee er zo weinig materiaal is terug te vinden, dat itt de meeste crashes op zee :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_138163623
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 18:06 schreef Dentiwan het volgende:

[..]

Straks kunnen ze ook nog gaan zoeken naar deze boot.
Schip.
pi_138164791
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 18:31 schreef TLC het volgende:
Heel erg opmerkelijk dat bij deze crash op zee er zo weinig materiaal is terug te vinden, dat itt de meeste crashes op zee :{
Je weet dat dit ergens in de middle of nowhere is he?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 25 maart 2014 @ 19:33:08 #196
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_138166281
http://thedailyshow.cc.co(...)ech-jungle-hijacking

_O_

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 18:31 schreef TLC het volgende:
Heel erg opmerkelijk dat bij deze crash op zee er zo weinig materiaal is terug te vinden, dat itt de meeste crashes op zee :{
Wat wil je zien dan?
pi_138167454
quote:
Nou bij bv Alaska Airlines, TWA800 of Air India was er nog een wijdverspreid spoor van materiaal op zee terug te vinden, en desondanks dat dit in een ver af gelegen gebied is gebeurd is er nog geen enkel onderdeel teruggevonden wat direct kan aantonen dat dit van dit vliegtuig afkomstig is (behalve die voortdurende sattelietfoto's in de media dan). Ik kan die familieleden daarom wel begrijpen dat ze nog hoop houden en geen genoegen nemen met de verklaring van Malaysian Airways.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 25 maart 2014 @ 19:57:22 #198
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138167480
quote:
een koffer, een stuk vleugel of staart.....iets
pi_138168364
quote:
The captain of Flight 370 was in no state of mind to fly the day it disappeared and could have taken the Boeing 777 for a "last joyride" before crashing into the Indian Ocean, a fellow pilot says.

Captain Zaharie Ahmad Shah's world was crumbling, said the long-time associate. He had been facing serious family problems, including separation from his wife and relationship problems with another woman he was seeing.

The man, who spoke to the Herald on condition of anonymity, said Captain Zaharie was "terribly upset" when his wife told him she was leaving and believed he may have decided to take the Malaysia Airlines plane to a part of the world he had never flown in.
http://www.nzherald.co.nz(...)=2&objectid=11226334
In the coolest little capital of the world
  dinsdag 25 maart 2014 @ 20:23:10 #200
54408 Parzival
Where it happens
pi_138168708
voor als je even wil weten hoe dat zoeken er nou aantoe gaat.. oftewel.. varen op de indische ocean:

Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  dinsdag 25 maart 2014 @ 20:36:36 #201
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138169242
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 20:23 schreef Parzival het volgende:
voor als je even wil weten hoe dat zoeken er nou aantoe gaat.. oftewel.. varen op de indische ocean:

Zo, dat gaat er heftig aan toe... 't is echt mazzel als je iets ontdekt in die onstuimige zee.
pi_138172770
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 20:23 schreef Parzival het volgende:
voor als je even wil weten hoe dat zoeken er nou aantoe gaat.. oftewel.. varen op de indische ocean:

Hoelang zou iemand dat gemiddeld vol houden zonder te kotsen ? :P :r :r :r :r :r :r :r :r :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_138173941
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Zo, dat gaat er heftig aan toe... 't is echt mazzel als je iets ontdekt in die onstuimige zee.
make dat the cat wise

I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_138176919
Zoektocht is hervat:

http://edition.cnn.com/20(...)nes-plane/index.html

Maar... het was toch voorbij? Of heb ik dat hele circus gister verkeerd begrepen?
pi_138177083
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:56 schreef Scrummie het volgende:
Zoektocht is hervat:

http://edition.cnn.com/20(...)nes-plane/index.html

Maar... het was toch voorbij? Of heb ik dat hele circus gister verkeerd begrepen?
Vandaag was het weer te slecht.

Gisteren is alleen bekend geworden dat het toestel zeker is neergestort in de Zuid Indische Oceaan op basis van een betere interpretatie van de ping berichten.
  Donald Duck held dinsdag 25 maart 2014 @ 23:00:05 #206
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_138177122
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 22:56 schreef Scrummie het volgende:
Zoektocht is hervat:

http://edition.cnn.com/20(...)nes-plane/index.html

Maar... het was toch voorbij? Of heb ik dat hele circus gister verkeerd begrepen?
Ze weten nu enkel zeker dat het in de oceaan gecrasht is. Op basis van frequentieverschuiving van de pings als gevolg van het dopplereffect kon de noordelijke route geschrapt worden. Maar daadwerkelijke brokstukken zijn nog niet gevonden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_138177350
Ah oke. Thanks allebei. Heb alles ook maar half mee gekregen. Zou mooi zijn voor de nabestaanden als er nu dan ook echt eindelijk uitsluitsel komt.. maar betwijfel het eigenlijk.
pi_138177762
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Zo, dat gaat er heftig aan toe... 't is echt mazzel als je iets ontdekt in die onstuimige zee.
Met die golven moeten de overgebleven brokstukken toch wel enorm van het wrak zijn afgedreven.
Ik verwacht dat ze wel deze week nog enkele brokstukken vinden, maar het vinden van de romp en de zwarte dozen gaat nog maanden dan wel jaren duren.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138180159
quote:
Hoe vind je de zwarte dozen van vlucht MH370?

Ergens in de Indische Oceaan ligt de Boeing 777, dat lijkt na gisteren zeker. Maar waar precies weet niemand. En de tijd tikt: de zwarte dozen zenden nog maar 12 dagen een signaal uit.

Het zoekgebied is wel kleiner geworden: niet meer een hele oceaan, maar 1,6 miljoen vierkante kilometer - toch nog 38 keer de oppervlakte van Nederland. Het is zoeken naar een speld in een hooiberg, en ook nog eens een hooiberg die beweegt en van kleur verandert.
Wat is nu de volgende stap?

Dat vroegen we aan vliegtuigdeskundige Hans Horling. "Je wil de zwarte dozen vinden. Daarom zou ik als eerste met schepen en vliegtuigen op zoek gaan naar de wrakstukken", vertelt hij. "De zwarte dozen moeten daar ergens in de buurt liggen, tenzij ze natuurlijk door de stroming heel ver zijn afgedreven."

Een speciaal Australisch schip zoekt naar de 'ping' die de zwarte dozen uitzenden. Het schip laat een kabel met een microfoon in zee zakken. Die probeert de pings van de dozen op te vangen. Een probleem: het schip komt pas over tien dagen aan. "En als dat schip er dan is, vaart het heel langzaam", zegt Horling.

"Ze moeten wel opschieten, want de tijd dringt. Maar zelfs als ze de zwarte dozen vinden, zullen we nooit precies weten wat er is gebeurd. Kijk, die dozen nemen maar een half uur tot twee uur op. Wat er dus is gezegd toen het vliegtuig van koers veranderde, staat daar niet meer op."

Waarom nemen ze niet langer op?

"Het doel is een ongeval onderzoeken, niet het opnemen van alles wat de piloten zeggen. Dus is het niet nodig om alles terug te luisteren. Niet alle piloten willen dat ook, om privacyredenen. Bij deze copiloot ging bijvoorbeeld het gerucht dat hij jonge vrouwen vermaakte in de cockpit."
Wat slaan de dozen dan wél op?

"Je hebt twee dozen: de voice recorder en de flight data recorder. Op die eerste staat dus niks meer over de koerswijziging, maar wel wat er voor de crash in de cockpit gebeurde." De flight data recorder houdt dingen bij als hoogte, snelheid, brandstofniveau en de beweging van de vleugels. "Daarmee kom je te weten of en wat voor systemen zijn uitgezet."

Mysterieus

Horling onderzocht eerder vliegtuigrampen, maar dit is de meest mysterieuze die hij kent. "Dit was een piloot met heel veel ervaring. Dan vlieg je niet zomaar totaal de verkeerde kant op."

"Het is allemaal zo raar, het moet wel een bewuste actie zijn. Al is het alleen maar vanwege bijvoorbeeld de stand van de zon. Ze vlogen naar het noorden, dus dan komt de zon op in het oosten. Het vliegtuig veranderde daarna van koers en vloog naar het zuiden. Dan komt de zon ineens vanuit het westen. Een ervaren vlieger - maar ook een oplettende passagier - valt dat op."
bron:http://nos.nl/op3/artikel(...)an-vlucht-mh370.html
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138180374
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:18 schreef eight het volgende:

[..]

quote:
Wat er dus is gezegd toen het vliegtuig van koers veranderde, staat daar niet meer op."
hij neemt altijd de laaste X tijd op, dan weet je toch juist wat er in die laatste uren is gebeurd...
pi_138180398
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 20:15 schreef Drebbelman het volgende:
quote:
The captain of Flight 370 was in no state of mind to fly the day it disappeared and could have taken the Boeing 777 for a "last joyride" before crashing into the Indian Ocean, a fellow pilot says.

Captain Zaharie Ahmad Shah's world was crumbling, said the long-time associate. He had been facing serious family problems, including separation from his wife and relationship problems with another woman he was seeing.

The man, who spoke to the Herald on condition of anonymity, said Captain Zaharie was "terribly upset" when his wife told him she was leaving and believed he may have decided to take the Malaysia Airlines plane to a part of the world he had never flown in.

http://www.nzherald.co.nz(...)=2&objectid=11226334
Interessant.
Was nzherald niet even van de meest betrouwbare websites?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138180462
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:29 schreef mschol het volgende:

[..]

[..]

hij neemt altijd de laaste X tijd op, dan weet je toch juist wat er in die laatste uren is gebeurd...
Hoe moet een zwarte doos dan weten wanneer het laatste moment is?

Verder vind Ik het ook een beetje vreemd verhaal, aangezien het vliegtuig ook weer niet zo lang in de lucht is geweest.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 26 maart 2014 @ 00:49:50 #213
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_138180706
Zodra het vliegtuig crasht ontkoppelt de zwarte doos en weet ie dat het gecrasht is.
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_138180906
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:18 schreef eight het volgende:

[..]

Goed stuk!

Ja, die navigatie, ook al bij die draai, de zon, sterren, maan, alles. Dat valt gelijk op, ook bij de oplettende passagiers (wat niet iedereen is zo bleek in dit topic).

Hypoxia toen door een technisch mankement de boel uitviel, door die verminderde zuurstof een rare draai, en autopiloot naar het zuiden vliegen (constant, op normale kruishoogte, zoals gezegd werd gisteren!) en daarna bewusteloos en neerstorten kan nog gewoon.

Opzet (zelfmoord zeker niet!) bij deze piloot kan ik me gewoon niet voorstellen. En een mislukte kaping lijkt me uitgesloten, daar was vast al iets uitgekomen, mijn 80% scenario kwam dus niet uit.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 26 maart 2014 @ 01:09:48 #215
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_138180970
Brace yourself

#100 more parts are coming :')
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_138181028
Was er btw geen mogelijkheid voor passagiers om te smsen? Geen bereik zeker daar in the middle of nowhere? Ook stewardessen niet een soort satelliettelefoon?

Die belletjes/smsjes hebben niet plaatsgevonden, anders hadden we het wel geweten. Maar het feit dat ze niet plaatsgevonden hebben kan ook iets zeggen. Maar wat? Kan de piloot de zuurstof uit het vliegtuig weg laten gaan zodat ze allemaal knockout gaan?

Ik ga trouwens wel uit van kwade opzet van de piloten. Het los van elkaar uitschakelen van de communicatiesystemen, de ingeprogrammeerde route.. Vind het ook wel iets voor een teleurgestelde narcist om een "ik laat de hele wereld bezig zijn met het verdwijnen van een vliegtuig, dat is knap & bijzonder!"-zelfmoordplan op te zetten.

Terrorisme zou vreemd zijn. Het is niet opgeëist en dan zou je een heel uitgebreid plan + training doen om een vliegtuig te laten verdwijnen. Waarom dan niet op een stad ofzo?

En wtf neemt die blackbox maar zo kort op?? Je wilt toch een hele vlucht kunnen uitlezen?
pi_138181077
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 01:16 schreef Poolbal het volgende:
Was er btw geen mogelijkheid voor passagiers om te smsen? Geen bereik zeker daar in the middle of nowhere? Ook stewardessen niet een soort satelliettelefoon?

Die belletjes/smsjes hebben niet plaatsgevonden, anders hadden we het wel geweten. Maar het feit dat ze niet plaatsgevonden hebben kan ook iets zeggen. Maar wat? Kan de piloot de zuurstof uit het vliegtuig weg laten gaan zodat ze allemaal knockout gaan?

Ik ga trouwens wel uit van kwade opzet van de piloten. Het los van elkaar uitschakelen van de communicatiesystemen, de ingeprogrammeerde route.. Vind het ook wel iets voor een teleurgestelde narcist om een "ik laat de hele wereld bezig zijn met het verdwijnen van een vliegtuig, dat is knap & bijzonder!"-zelfmoordplan op te zetten.

Terrorisme zou vreemd zijn. Het is niet opgeëist en dan zou je een heel uitgebreid plan + training doen om een vliegtuig te laten verdwijnen. Waarom dan niet op een stad ofzo?

En wtf neemt die blackbox maar zo kort op?? Je wilt toch een hele vlucht kunnen uitlezen?
Ben je een beetje bekend met Aziatische culturen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138181153
quote:
12s.gif Op woensdag 26 maart 2014 01:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ben je een beetje bekend met Aziatische culturen?
Die houden heel erg veel gadgets, toch?
I´m back.
pi_138181187
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 01:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die houden heel erg veel gadgets, toch?
Ja, de term "technologische tijger" blijkt een beetje van rijstpapier in deze hele zaak...

Heb je hier trouwens niet veel gezien, how come, alles goed?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138181220
quote:
14s.gif Op woensdag 26 maart 2014 01:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, de term "technologische tijger" blijkt een beetje van rijstpapier in deze hele zaak...

Heb je hier trouwens niet veel gezien, how come, alles goed?
Dacht dat die lui altijd aan het internetten zouden zijn in Azië, nog meer dan Nederlanders zeg maar.
(Kan niet alles meer volgen, teveel om te volgen en te doen... de digitale wereld verandert heel snel. Plus druk werk, dus puur selectie, andere dingen ook niet gevolgd op FOK! daardoor...)
I´m back.
pi_138181356
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:34 schreef eight het volgende:
Hoe moet een zwarte doos dan weten wanneer het laatste moment is?
wanneer hij zijn distress signaal moet gaan uitzenden..

hoe dat precies getriggerd wordt, geen idee..
  woensdag 26 maart 2014 @ 07:13:24 #222
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138182377
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 01:53 schreef mschol het volgende:

[..]

wanneer hij zijn distress signaal moet gaan uitzenden..

hoe dat precies getriggerd wordt, geen idee..
De black boxen nemen continu op maar worden na een bepaalde tijd weer overschreven met nieuwe data. Normaal gesproken is alleen het laatste half uur voor een crash interessant.
Nu duidelijk niet. Mogelijk is ie gewoon op de autopilot doorgevlogen tot de tank leeg was.
Het meest interssante moment, het verdwijnen van de secundaire radar staat er waarschijnlijk helemaal niet meer op (maar dat weet ik niet).
Wie dit leest is gek
pi_138182403
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 01:53 schreef mschol het volgende:

[..]

wanneer hij zijn distress signaal moet gaan uitzenden..

hoe dat precies getriggerd wordt, geen idee..
Als die stroom verliest denk ik?

Als je de stop eruit trekt vanuit de cockpit gaat die ook het signaal uitzenden gok ik.
pi_138182509
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:29 schreef mschol het volgende:

[..]

[..]

hij neemt altijd de laaste X tijd op, dan weet je toch juist wat er in die laatste uren is gebeurd...
Toen het vliegtuig van koers veranderde heeft het waarschijnlijk toch nog een paar uur doorgevlogen?
Dan is dat moment al overschreven, ik vind het overigens maar raar dat het slechts 2 uur wordt bewaard, met de moderne technologieën moet dat toch veel langer kunnen?
Wat is de langste vlucht in 1 keer? 12 uur oid?

Ik blijf heel het verhaal overigens maar apart vinden, het is zeker geen standaard vliegtuig crash.
Persoonlijk denk ik dat er opzet in het spel is....

Wel reuze interessant om te volgen!
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_138182635
quote:
2s.gif Op woensdag 26 maart 2014 07:40 schreef junkiexp het volgende:
ik vind het overigens maar raar dat het slechts 2 uur wordt bewaard, met de moderne technologieën moet dat toch veel langer kunnen?
Dat denk ik nou ook! Ik snap dat dat vroeger niet kon, maar nu? Dat wil er bij mij niet in. Je moet met gemak 24 uur kunnen opnemen of in ieder geval zo lang als de brandstof zou toelaten te vliegen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_138183458
quote:
14s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:30 schreef eight het volgende:

[..]

Interessant.
Was nzherald niet even van de meest betrouwbare websites?
Tis de grootste krant van Nieuw Zeeland, maar ze hebben in het verleden ook al een aantal keer klakkeloos dingen van de Daily Mail overgenomen, dus ik zou er niet blind vanuit gaan dat het klopt.

Aan de andere kant hebben ze de bron deze keer zelf gesproken, dus kan het best waar zijn. Dan nog weet je niet of die bron zijn 'band' met de piloot overdrijft.
In the coolest little capital of the world
pi_138183558
quote:
99s.gif Op woensdag 26 maart 2014 07:13 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

De black boxen nemen continu op maar worden na een bepaalde tijd weer overschreven met nieuwe data. Normaal gesproken is alleen het laatste half uur voor een crash interessant.
Nu duidelijk niet. Mogelijk is ie gewoon op de autopilot doorgevlogen tot de tank leeg was.
Het meest interssante moment, het verdwijnen van de secundaire radar staat er waarschijnlijk helemaal niet meer op (maar dat weet ik niet).
Mits de zwarte doos niet is uitgezet. Ik neem aan dat hij dan helemaal niets opneemt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138183571
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:22 schreef eight het volgende:

[..]

Mits de zwarte doos niet is uitgezet. Ik neem aan dat hij dan helemaal niets opneemt.
het hele idee van de blackbox is dat hij onmogelijk uitgezet kan worden toch?
pi_138183580
De zwarte box uitzetten :S :S stop met rare forumposts te geloven.
pi_138183641
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:23 schreef mschol het volgende:

[..]

het hele idee van de blackbox is dat hij onmogelijk uitgezet kan worden toch?
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 09:23 schreef videonatic het volgende:
De zwarte box uitzetten :S :S stop met rare forumposts te geloven.
Ik blijf het ook vreemd vinden maar degene die hiermee kwam (weet niet meer welke user) had gewoon een sterke bron.

Edit:
effe gezocht, deze post

[ Bericht 5% gewijzigd door eight op 26-03-2014 09:37:26 ]
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138184648
Het lijkt er toch een beetje op dat de veiligheidssystemen niet bedacht zijn op het scenario dat de piloot kwaad in de zin heeft...
pi_138184955
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 08:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat denk ik nou ook! Ik snap dat dat vroeger niet kon, maar nu? Dat wil er bij mij niet in. Je moet met gemak 24 uur kunnen opnemen of in ieder geval zo lang als de brandstof zou toelaten te vliegen.
Wat mensen vaak niet weten is dat "de zwarte doos" bestaat uit twee delen. De CVR en de FDR. De eerste is een Cockpit Voice Recorder, de tweede de Flight Data Recorder. Een voice recorder neemt, zoals de naam al redelijk doet vermoeden, alle geluiden inclusief de gesprekken op die in de cockpit te horen zijn. Dus alarm signalen, dingen die vallen, etc.
Deze recorder moet minimaal 30 minuten kunnen opnemen, maar de meeste nemen tegenwoordig twee uur op. De data recorder neemt slechts data op. Dus de stand van de gashendels, de snelheid, hoogte en richting, de positie en zo nog honderden dingen. Deze recorder kan tot 25 uur opnemen.

Deze systemen zijn nooit bedacht om kapingen te analyseren, noch om bewuste verdwijningen te verklaren. In 99% van de crashes heb je ruim genoeg aan twee uur spraak. Om langdurige of terugkomende systeem fouten te ontdekken is het wel handig om langer data te hebben, vandaar de 25 uur voor de FDR.

Mogelijk gaat het na deze crash veranderen, echter het is niet zo dat het een kwestie is van het insteken van wat extra SD kaartjes, vanwege de extreme eisen die aan deze dozen worden gesteld.
Daarnaast kun je je afvragen wat het praktisch nut is voor het vervangen van alle zwarte dozen als dit soort dingen zelden voorkomt en misschien alsnog te verklaren is aan de hand van data alleen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 26 maart 2014 @ 10:30:06 #233
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_138185102
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:24 schreef The_stranger het volgende:
Het lokaal opslaan van gegevens is toch ook een achterhaalde techniek die stamt uit de jaren 70. Kom op hoor, een vliegtuig van een paar miljoen dollar, als ik zo'n product heb wil ik ten alle tijden ALLES weten over het vliegtuig. Dat ze het systeem uit kunnen zetten is prima maar dan moeten gelijk alle alarmbellen gaan rinkelen bij of de luchtvaartmaatschappij of (in dit geval) Boeing.
pi_138185370
Ik heb ook een hoog 1995 gehalte bij die zwarte dozen.
Ik kan me ook wel voorstellen dat men andere eisen gaat stellen aan de mogelijkheden van vliegtuigen om realtime te communiceren met satellieten en andere data ontvangers.
Het is toch ook zo dat Boeing van al hun vliegtuigen realtime info krijgt over de staat van de motoren? Ik zou toch verwachten dat je zoiets ook kunt inregelen voor andere instanties.

Blijft het gewoon vreemd vinden dat een vliegtuig gewoon daadwerkelijk kan verdwijnen en vervolgens nog 9 uur kan blijven doorvliegen om ergens in the middle of nowhere te crashen zonder dat iemand het ooit te weten komt.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138185380
Precies..
pi_138185443
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:30 schreef xzaz het volgende:

[..]

Het lokaal opslaan van gegevens is toch ook een achterhaalde techniek die stamt uit de jaren 70. Kom op hoor, een vliegtuig van een paar miljoen dollar, als ik zo'n product heb wil ik ten alle tijden ALLES weten over het vliegtuig. Dat ze het systeem uit kunnen zetten is prima maar dan moeten gelijk alle alarmbellen gaan rinkelen bij of de luchtvaartmaatschappij of (in dit geval) Boeing.
Tsja, kwestie van geld en bureaucratie. Om iets aan te passen in een systeem kost geld en zo mogelijk, nog meer tijd.
Daarentegen is dat systeem al redelijk geïmplementeerd. De data van de motoren gaat rechtstreeks en real time naar Rolls Royce en bij de meeste maatschappijen verschijnt er een printje op het hoofdkantoor zodra er een technisch systeem een kromme volt heeft.
Men is bezig een systeem te ontwikkelen (of beter gezegd, aan te passen) dat een up- en downlink heeft met de luchtverkeersleiding zodat deze beter en nauwkeuriger weet waar het toestel zich bevindt, maar deze info ook stuurt naar andere vliegtuigen zodat de kans op botsingen ook kleiner wordt.

Maar dat kost geld, veel geld. En de marges zijn klein in deze industrie. dan wordt er een afweging gemaakt of de baten hoger zijn dan de kosten en in het algemeen is een realtime data link met het hoofdkantoor dat niet. De reden dat Rolls Royce de data krijgt, is omdat dat scheelt in onderhoudskosten (eerder kleinere reparaties in plaats van een motor vervanging). De reden dat het hoofdkantoor de technische problemen op de printer krijgt is wederom lagere kosten, namelijk het beter in kunnen plannen van onderhoud. De reden voor het nieuwe systeem van de luchtverkeersleiding is vooral dat de ruimte tussen vliegtuigen kleiner kan worden, waardoor de kosten weer dalen.. (al neemt de veiligheid in dit geval ook toe).

Het gaat vooral om geld. Daarnaast ook, zoals ik al zei, om tijd. De hoeveelheid tests en documentatie die je moet aandragen alvorens je een systeem goedgekeurd krijgt is schrikbarend.
Een voorbeeldje, in bepaalde vliegtuigen worden voor berekeningen voor de benodigde lengte tijdens de start en landing laptops gebruikt met software van de vliegtuig fabrikant. Die software moet goedgekeurd worden, maar ook de laptop zelf. Als dat eenmaal gedaan is, zal bijna elke luchtvaartmaatschappij die ene laptop gebruiken, omdat voor een ander type laptop je weer het hele certificeringsproces in gaat, met aanvragen, testen, bevindingen doorgeven etc.
Het zelfde met vliegtuig systemen. In een redelijk nieuw vliegtuig (bijv de Embraer 190) hebben de computers relatief kort geleden een geupgraded en een pentium 3 mobile gekregen..

Om dingen in de luchtvaart te veranderen heb je veel tijd en veel geld nodig, het is een extreem conservatieve industrie. dat heeft nadelen, maar ook voordelen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Moderator woensdag 26 maart 2014 @ 11:13:43 #237
8781 crew  Frutsel
pi_138186142
quote:
Hishammuddin said new satellite images provided by France showed 122 potential objects in the southern Indian Ocean, about 2,557km from Perth.

They range in sized from 1m to 23m, he said. The images have been sent to Australia which is co-ordinating the seach in Perth.

"It must be emphasized that we cannot tell whether the potential objects are from MH370," he said.

He pointed out that Malaysia has been sent for four separate satellite leads from Australia, China and France.


Aldus The Guardian
pi_138186148
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik heb ook een hoog 1995 gehalte bij die zwarte dozen.
Ik kan me ook wel voorstellen dat men andere eisen gaat stellen aan de mogelijkheden van vliegtuigen om realtime te communiceren met satellieten en andere data ontvangers.
Het is toch ook zo dat Boeing van al hun vliegtuigen realtime info krijgt over de staat van de motoren? Ik zou toch verwachten dat je zoiets ook kunt inregelen voor andere instanties.

Blijft het gewoon vreemd vinden dat een vliegtuig gewoon daadwerkelijk kan verdwijnen en vervolgens nog 9 uur kan blijven doorvliegen om ergens in the middle of nowhere te crashen zonder dat iemand het ooit te weten komt.
Helemaal waar. Je zou eigenlijk willen dat er zowel een live stream áls lokale black box in een vliegtuig zit, die alle gegevens van een vlucht opslaan en niet alleen een segment ervan.

Hopelijk is die 7,5 uur niet gebruikt om de black box(en) onklaar te maken.
pi_138186338
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 11:13 schreef Nucky het volgende:
Hopelijk is die 7,5 uur niet gebruikt om de black box(en) onklaar te maken.
Heb je geen 7,5 uur voor nodig...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 26 maart 2014 @ 11:22:24 #240
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138186364
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 11:13 schreef Frutsel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Aldus The Guardian
122 mogelijke brokstukken Boeing op satellietbeelden
In een gedeelte van de Indische oceaan zijn op satellietbeelden 122 nieuwe objecten waargenomen die mogelijk brokstukken zijn van de verdwenen Boeing van Malaysia Airlines.
Foto: AFP/US NAVY

Dat heeft de Maleisische minister van Transport, Hishammuddin Hussein, woensdag bekendgemaakt.

Het gaat om brokstukken die zijn gesignaleerd op Franse satellietbeelden van 23 maart, vlakbij het zoekgebied in de zuidelijke Indische oceaan.

"Van de 122 potentiële objecten zijn er sommige van een meter lengte, terwijl andere objecten tot 23 meter lang zijn", zei Hussein. "Een aantal van de objecten lijkt van stevig materiaal te zijn."

"We hebben nu vier afzonderlijke aanwijzingen middels satellietbeelden, van Australië, China en Frankrijk, die mogelijke brokstukken laten zien."
nu.nl

[ Bericht 14% gewijzigd door Marrije op 26-03-2014 11:29:02 ]
  woensdag 26 maart 2014 @ 11:24:44 #241
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138186407
Ik zie echt helemaal niks in die foto's

op satellietbeelden van 23 maart, met die behoorlijke golven van gisteren wordt dat weer flink zoeken
pi_138186445
quote:
15s.gif Op woensdag 26 maart 2014 11:24 schreef Marrije het volgende:
Ik zie echt helemaal niks in die foto's
Ik ook niet.
pi_138186879
Het ziet er iig niet natuurlijk uit.

Maarja, ik als leek heb geen besef hoeveel puin er wel niet in onze zeeën liggen, dus ik ga voorlopig nog nergens van uit. Dit kan werkelijk van alles zijn.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138187277
Ik denk niet dat de piloot bewust kwaad in de zin had - anders was hij wel op een stad gecrasht - maar wel dat hij doorgedraaid is. Daar moeten vliegtuigmaatschappijen toch een keer rekening mee gaan houden, piloten zijn ook maar mensen.
pi_138187319
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 11:56 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk niet dat de piloot bewust kwaad in de zin had - anders was hij wel op een stad gecrasht - maar wel dat hij doorgedraaid is. Daar moeten vliegtuigmaatschappijen toch een keer rekening mee gaan houden, piloten zijn ook maar mensen.
:')
  woensdag 26 maart 2014 @ 12:01:28 #246
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138187424
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 11:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het ziet er iig niet natuurlijk uit.

als iemand had gezegd dit is een plaatje van wat wolkenvelden had ik het zo geloofd
pi_138187463
quote:
10s.gif Op woensdag 26 maart 2014 11:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')
Loekie zou bij de recherche moeten gaan.
pi_138187499
quote:
7s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:02 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Loekie zou bij de recherche moeten gaan.
Sowieso.
pi_138187569
Nou, ik had het wel aardig goed, piloot is net zo lang doorgevlogen tot brandstof op is en in zee gestort. Terwijl de meesten hier zeiden hij is hier of daar geland.
pi_138187592
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:06 schreef Loekie1 het volgende:
Nou, ik had het wel aardig goed, piloot is net zo lang doorgevlogen tot brandstof op is.
Wie zegt dat de piloot vloog?
pi_138187595
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:06 schreef Loekie1 het volgende:
Nou, ik had het wel aardig goed, piloot is net zo lang doorgevlogen tot brandstof op is.
Respect.
pi_138187623
Ik zei ook dat iedereen al dood was en dat geloof ik nog steeds.
pi_138187705
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 11:56 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk niet dat de piloot bewust kwaad in de zin had - anders was hij wel op een stad gecrasht - maar wel dat hij doorgedraaid is.
:?

Nogal een tegenstelling. De piloot is doorgedraaid en besloten zijn vliegtuig in zee te dumpen, maar had verder geen kwaad in de zin?

quote:
10s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:01 schreef Marrije het volgende:

[..]

als iemand had gezegd dit is een plaatje van wat wolkenvelden had ik het zo geloofd
Het zijn ook wolkenvelden?
Maar op dat plaatje rechtsonder zie je objecten wat met geen mogelijkheid wolkjes of golfslagen kunnen voorstellen lijkt mij.

Daarnaast kan het searchteam heus wel onderscheid maken tussen dat soort dingen, anders hadden we elk kwartier wel een dergelijk nieuwsbericht gehad.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:08 schreef Loekie1 het volgende:
Ik zei ook dat iedereen al dood was en dat geloof ik nog steeds.
Knap zeg!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138187766
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:11 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

:?

Nogal een tegenstelling. De piloot is doorgedraaid en besloten zijn vliegtuig in zee te dumpen, maar had verder geen kwaad in de zin?
Wel eens van ontoerekeningsvatbaar gehoord?
pi_138187831
Is er ook maar 1 aanwijzing dat de piloot opeens een psychologisch wrak bleek te zijn? Volgens zijn collega's zag niemand het aankomen. Dat wil niet zeggen dat de piloot wel degelijk privé problemen had, maar ontoerekeningsvatbaar is een psychische stoornis. Dan hadden we heus wel wat symptomen gehad.


Als de piloot besloot om moedwillig alle communicatie af te kappen en zijn vliegtuig bewust in één van de meest onvindbare plekken van de wereld te laten crashen ben je in mijn ogen redelijk bewust bezig om een uitgekiende zelfmoord te plegen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 26 maart 2014 @ 12:16:16 #256
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138187839
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:11 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Het zijn ook wolkenvelden?
:@ :D

quote:
Maar op dat plaatje rechtsonder zie je objecten wat met geen mogelijkheid wolkjes of golfslagen kunnen voorstellen lijkt mij.

Daarnaast kan het searchteam heus wel onderscheid maken tussen dat soort dingen, anders hadden we elk kwartier wel een dergelijk nieuwsbericht gehad.
Die rechtsonder is nog het meest duidelijk :Y
Oh maar dat denk ik ook wel, twijfel niet aan die deskundigheid, maar ik zie er niets in.
  woensdag 26 maart 2014 @ 12:18:47 #257
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138187916
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
Is er ook maar 1 aanwijzing dat de piloot opeens een psychologisch wrak bleek te zijn?
Als de piloot besloot om moedwillig alle communicatie af te kappen en zijn vliegtuig bewust in één van de meest onvindbare plekken van de wereld te laten crashen ben je in mijn ogen redelijk bewust bezig om een uitgekiende zelfmoord te plegen.
nou er is een anonieme getuige die zegt dat de piloot niet in staat was te vliegen was dag, 2 pagina's terug werd dat gemeld dacht ik
Hoe betrouwbaar dat is weet je natuurlijk nooit, maar hij zou best emotioneel ingestort kunnen zijn geweest. Dat sluit ik niet uit, maar ik denk dat ook dat hij zelfmoord heeft gepleegd.
pi_138187953
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:18 schreef Marrije het volgende:

[..]

nou er is een anonieme getuige die zegt dat de piloot niet in staat was te vliegen was dag, 2 pagina's terug werd dat gemeld dacht ik
Hoe betrouwbaar dat is weet je natuurlijk nooit, maar hij zou best emotioneel ingestort kunnen zijn geweest. Dat sluit ik niet uit, maar ik denk dat ook dat hij zelfmoord heeft gepleegd.
Emotioneel instorten is even wat anders dan psychisch ziek zijn.
Ontoerekeningsvatbaar zoals Loekie het probeert te brengen is een state of mind waar je echt geen invloed hebt op je handelingen, oftewel dat je als dader echt niets er aan kunt doen.

Iedereen die zelfmoord pleeg is emotioneel ingestort, maar lang niet iedereen is ontoerekeningsvatbaar. Sterker nog, meestal is zelfmoord een bewuste keuze.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 26 maart 2014 @ 12:30:05 #259
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_138188203
Jullie vergeten dat hij ook een co-piloot had he.
pi_138188355
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:16 schreef Marrije het volgende:

[..]

:@ :D

[..]

Die rechtsonder is nog het meest duidelijk :Y
Oh maar dat denk ik ook wel, twijfel niet aan die deskundigheid, maar ik zie er niets in.
Ik zie er ook niets in, maar ik weet niet in hoeverre die uitvergrotingen zijn ingezoomd, het zou best kunnen dat die 'detail-inzet' nog helemaal niet zo 'tomnodnauwkeurig' is :)
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  woensdag 26 maart 2014 @ 12:36:29 #261
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138188363
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:20 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Emotioneel instorten is even wat anders dan psychisch ziek zijn.
Ontoerekeningsvatbaar zoals Loekie het probeert te brengen is een state of mind waar je echt geen invloed hebt op je handelingen, oftewel dat je als dader echt niets er aan kunt doen.

Iedereen die zelfmoord pleeg is emotioneel ingestort, maar lang niet iedereen is ontoerekeningsvatbaar. Sterker nog, meestal is zelfmoord een bewuste keuze.
ontoerekeningsvatbaar, dat denk ik ook niet
  woensdag 26 maart 2014 @ 12:38:24 #262
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138188407
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:30 schreef wickedmen het volgende:
Jullie vergeten dat hij ook een co-piloot had he.
:o
Had ie een copiloot?
pi_138188438
Soort Co de Boswachter, maar dan piloot.
Ja doei.
pi_138188442
En zonder show.
Ja doei.
pi_138188481
Hoeveel tijd zat er eigenlijk tussen 'All right, good night' en de scherpe bocht die het vliegtuig zou hebben gemaakt?
pi_138188482
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:08 schreef Loekie1 het volgende:
Ik zei ook dat iedereen al dood was en dat geloof ik nog steeds.
Ja, nu zeker.
pi_138188503
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:40 schreef bloempje-moi het volgende:
Hoeveel tijd zat er eigenlijk tussen 'All right, good night' en de scherpe bocht die het vliegtuig zou hebben gemaakt?
Volgens mij weet Loekie dit precies of heeft ze het voorspeld.
pi_138188593
De mogelijkheid dat er plotseling problemen kwamen, de piloten nog probeerden om te keren, en vervolgens bewusteloos zijn geraakt waarna het vliegtuig op de automatische piloot is doorgevlogen tot de brandstof op was in het zuidelijke deel van de indische oceaan is toch nog niet helemaal uitgesloten?
pi_138188625
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:44 schreef Breekfast het volgende:
De mogelijkheid dat er plotseling problemen kwamen, de piloten nog probeerden om te keren, en vervolgens bewusteloos zijn geraakt waarna het vliegtuig op de automatische piloot is doorgevlogen tot de brandstof op was in het zuidelijke deel van de indische oceaan is toch nog niet helemaal uitgesloten?
Uitgesloten want dan hadden de piloten een noodbericht uitgezonden.
pi_138188644
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:44 schreef Breekfast het volgende:
De mogelijkheid dat er plotseling problemen kwamen, de piloten nog probeerden om te keren, en vervolgens bewusteloos zijn geraakt waarna het vliegtuig op de automatische piloot is doorgevlogen tot de brandstof op was in het zuidelijke deel van de indische oceaan is toch nog niet helemaal uitgesloten?
Het lijkt me alleen wel behoorlijk onwaarschijnlijk, want waarom dan zo een zigzagroute om radars en vliegvelden passerend.
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_138188671
Ok, want in een stuk van de NRC van gisteren noemden ze die mogelijkheid nog wel.
  woensdag 26 maart 2014 @ 12:48:55 #272
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_138188703
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:44 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Tsja, kwestie van geld en bureaucratie. Om iets aan te passen in een systeem kost geld en zo mogelijk, nog meer tijd.

[...]

Om dingen in de luchtvaart te veranderen heb je veel tijd en veel geld nodig, het is een extreem conservatieve industrie. dat heeft nadelen, maar ook voordelen.
Naast dit alles zal er ook een stukje privacy om de hoek komen kijken, lijkt me?

Als je ieder gesprek dat een piloot heeft in de cockpit vast gaat leggen kom je in een aardig grijs gebied terecht.
Dan is de stap niet eens zo heel groot om daar (real-time) een software pakket op los te laten die iedere zin ooit uitgesproken door een piloot kan analyseren etc. om een profiel van die piloot te vormen...
Vakbonden zullen in ieder geval gaan steigeren.
pi_138188708
Zonder het wrak gevonden te hebben en wat beter onderzoek te plegen kun je niets uitsluiten. De drang om een van de piloten de schuld nu in de schoenen te schuiven vind ik ook een beetje bizar.
Ook al lijken veel dingen daarop te wijzen, iedereen was toch onschuldig tot...?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_138188856
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:41 schreef Specularium het volgende:

[..]

Volgens mij weet Loekie dit precies of heeft ze het voorspeld.
De communicatie is meteen daarna uitgeschakeld lees ik steeds.
Hier een video over hoe gewiekst het vliegtuig op een zeer precies gekozen moment de bocht maakte.
http://www.luchtvaart.tv/video.php?id=14355

De copiloot was vrij onervaren met dit toestel, het kan zijn dat de gezagvoerder de communicatie heeft uitgezet, en dat de copiloot dat niet meteen doorhad. Kan dat?
pi_138188897
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Naast dit alles zal er ook een stukje privacy om de hoek komen kijken, lijkt me?

Als je ieder gesprek dat een piloot heeft in de cockpit vast gaat leggen kom je in een aardig grijs gebied terecht.
Dan is de stap niet eens zo heel groot om daar (real-time) een software pakket op los te laten die iedere zin ooit uitgesproken door een piloot kan analyseren etc. om een profiel van die piloot te vormen...
Vakbonden zullen in ieder geval gaan steigeren.
Wellicht kunnen dingen wel verbeterd worden dat in geval van een abnormale gebeurtenis de voice recording sowieso bewaard blijft. Dus in geval van uitvallende/ uitgezette elementen, stijle daling / stijging, etc
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_138188945
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:55 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Wellicht kunnen dingen wel verbeterd worden dat in geval van een abnormale gebeurtenis de voice recording sowieso bewaard blijft. Dus in geval van uitvallende/ uitgezette elementen, stijle daling / stijging, etc
Ik heb begrepen dat je een black box hebt die de gesprekken opneemt en die uit te zetten is, en een flight recorder die opneemt wat jij als laatste noemt en die niet uitgezet kan worden.
pi_138189132
quote:
Dit is niet ten weste van perth maar in de south china sea als je 1 omhoog gaat en dan naar rechts dan ligt er iets dat best wel op een staartstuk lijkt
..
pi_138189209
quote:
10s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:36 schreef Marrije het volgende:

[..]

ontoerekeningsvatbaar, dat denk ik ook niet
Door hypoxia. Logischer dan "jouw" zelfmoord, lijkt me.....
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138189282
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:57 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat je een black box hebt die de gesprekken opneemt en die uit te zetten is, en een flight recorder die opneemt wat jij als laatste noemt en die niet uitgezet kan worden.
Alles is bijna uit te zetten, voor bepaalde dingen moet je wat meer moeite doen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_138189441
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:04 schreef hamkaasburger het volgende:

[..]

Dit is niet ten weste van perth maar in de south china sea als je 1 omhoog gaat en dan naar rechts dan ligt er iets dat best wel op een staartstuk lijkt
Ik had inderdaad geen idee waar ik zat. Maar daar gaat ook een boot, die zou dan wel iets hebben gezien neem ik aan.
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:16:36 #282
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_138189483
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_138189634
quote:
12s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Door hypoxia. Logischer dan "jouw" zelfmoord, lijkt me.....
Zuurstoftekort maar niet voldoende om bewusteloos te raken kan in ieder geval rare dingen doen met mensen. Kijk maar eens op het einde van deze BBC Horizon aflevering:
pi_138189811
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:45 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Uitgesloten want dan hadden de piloten een noodbericht uitgezonden.
Niet als door een storing/kortsluiting dat niet meer tot de mogelijkheden behoorde.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_138189837
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:21 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Zuurstoftekort maar niet voldoende om bewusteloos te raken kan in ieder geval rare dingen doen met mensen. Kijk maar eens op het einde van deze BBC Horizon aflevering:
Grazie, zie ook dat filmpje van Helios-522 in de OP. Die presentator zegt "in zij volle verstand" dat hij 21 is. _O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138189987


Volgens een oceanograaf:
quote:
"This area of ocean is virtually pristine"
Die uitspraak is wel interessant. Blijkbaar kunnen geen objecten hier belanden dankzij natuurlijk stromingen.



Even ter verduidelijking.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138190069
quote:
Dat was vanmorgen. Ze zijn voor vandaag alweer gestopt, omdat nacht.
In the coolest little capital of the world
pi_138190084
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:46 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Het lijkt me alleen wel behoorlijk onwaarschijnlijk, want waarom dan zo een zigzagroute om radars en vliegvelden passerend.
Er is 'officieel' niet veel gezigzagd. Wat tot nu toe geverifieerd is is het rechtsomkeer maken richting de straat van Malakka.

De zigzag daarna is speculatie net als mijn speculatie dat de piloot heeft geprobeerd te landen op Langkawi. Want zonder communicatiemogelijkheden een noodlanding willen maken op een kleinere minder drukke luchthaven lijkt me te prefereren boven een drukke luchthaven als Kuala Lumpur. Laat staan een luchthaven in een ander land als Thailand of Vietnam.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_138190429
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:34 schreef Montagui het volgende:

[..]

Er is 'officieel' niet veel gezigzagd. Wat tot nu toe geverifieerd is is het rechtsomkeer maken richting de straat van Malakka.

De zigzag daarna is speculatie net als mijn speculatie dat de piloot heeft geprobeerd te landen op Langkawi.
Ik dacht dat de route van onderstaand plaatje bevestigd was?

Vervolgens boven open zee dan vol naar het zuiden afreizen lijkt me wel doelgericht gevlogen.

quote:
Want zonder communicatiemogelijkheden een noodlanding willen maken op een kleinere minder drukke luchthaven lijkt me te prefereren boven een drukke luchthaven als Kuala Lumpur. Laat staan een luchthaven in een ander land als Thailand of Vietnam.
Dat lijkt mij inderdaad ook, en hij vliegt in eerste instantie ook rechtstreeks die kant op, alleen het vervolg is zo vreemd :{
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_138190477
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:34 schreef Montagui het volgende:

[..]
Want zonder communicatiemogelijkheden een noodlanding willen maken op een kleinere minder drukke luchthaven lijkt me te prefereren boven een drukke luchthaven als Kuala Lumpur. Laat staan een luchthaven in een ander land als Thailand of Vietnam.
Ligt maar helemaal aan het type noodgeval. Brand? Dan op elk vliegveld waar je van weet dat je er kan landen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_138190488
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:45 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Ik dacht dat de route van onderstaand plaatje bevestigd was?[ afbeelding ]

Vervolgens boven open zee dan vol naar het zuiden afreizen lijkt me wel doelgericht gevlogen.

[..]

Dat lijkt mij inderdaad ook, en hij vliegt in eerste instantie ook rechtstreeks die kant op, alleen het vervolg is zo vreemd :{
Als er echt hoge nood is en brand en geen communicatie, lijkt me landen op het dichtstbijzijnde vliegtuig (Ho Chi Minh) het meest logische.

En hoe verklaar je "All right, good night" dan, als laatste communicatie?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138190520
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:46 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ligt maar helemaal aan het type noodgeval. Brand? Dan op elk vliegveld waar je van weet dat je er kan landen...
Jij bent ervaren, zou jij niet op HCM willen landen, maar het risico nemen een draai te maken en over de bergen (!) van Noord-Maleisie terugvliegen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138190581
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:45 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Ik dacht dat de route van onderstaand plaatje bevestigd was?[ afbeelding ]

Vervolgens boven open zee dan vol naar het zuiden afreizen lijkt me wel doelgericht gevlogen.

[..]

Dat lijkt mij inderdaad ook, en hij vliegt in eerste instantie ook rechtstreeks die kant op, alleen het vervolg is zo vreemd :{
Volgens mij is inmiddels bekend dat hij die gekke knik niet gemaakt heeft (en helemaal niet bij waypoint GIVAL is geweest).
In the coolest little capital of the world
pi_138190597
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:49 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Volgens mij is inmiddels bekend dat hij die gekke knik niet gemaakt heeft (en helemaal niet bij waypoint GIVAL is geweest).
:? :?

Hoe kom je daarbij??
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138190697
In the coolest little capital of the world
pi_138190801
quote:
Ok, ik zie 1 plaatje maar geen bron. Die draai was al vrij snel bekend en die lijn naar 025 ook, die is hier ineens verdwenen.

Ben niet overtuigd en het zou helemaal nieuw zijn?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138190805
quote:
6s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij bent ervaren, zou jij niet op HCM willen landen, maar het risico nemen een draai te maken en over de bergen (!) van Noord-Maleisie terugvliegen?
Ik ken de omgeving niet, noch de velden, dus kan daar niets over zeggen. Bergen hoeft in principe geen probleem te zijn, om van kruishoogte beneden te komen moet je immers ook talloze mijlen ver vliegen, dus afhankelijk van afstand en hoogte kunnen bergen niet eens een issue zijn.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_138190826
quote:
12s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als er echt hoge nood is en brand en geen communicatie, lijkt me landen op het dichtstbijzijnde vliegtuig (Ho Chi Minh) het meest logische.

En hoe verklaar je "All right, good night" dan, als laatste communicatie?
Dat was gewone communicatie, het vliegtuig switchte van radargebied/ air traffic control
pi_138190830
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:56 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ik ken de omgeving niet, noch de velden, dus kan daar niets over zeggen. Bergen hoeft in principe geen probleem te zijn, om van kruishoogte beneden te komen moet je immers ook talloze mijlen ver vliegen, dus afhankelijk van afstand en hoogte kunnen bergen niet eens een issue zijn.
Maar zou je dat risico nemen? Omkeren en terugvliegen is -in normale staat, hypoxia zou kunnen- logischer dan doorvliegen, ookal is dat in een ander luchtruim (maar veel dichterbij)?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')