Wat is dit nou weer voor onzin.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:27 schreef Gloorbek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Aangespoeld => Plastic => Fischer price ?
Ik denk dat met hoge snelheid crashen op het water dan effectiever is.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:33 schreef Loekie1 het volgende:
De piloot was er op uit om zo min mogelijk sporen achter te laten. Misschien heeft hij het vliegtuig kunnen opblazen voordat het in zee stortte, met de bedoeling de brokstukken zo klein mogelijk te maken.
ik hou er wel rekening mee dat de piloot het op een zuurstofprobleem kan proberen te lijken, om een zelfmoord te verbloemenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:33 schreef Loekie1 het volgende:
De piloot was er op uit om zo min mogelijk sporen achter te laten. Misschien heeft hij het vliegtuig kunnen opblazen voordat het in zee stortte, met de bedoeling de brokstukken zo klein mogelijk te maken.
Hij heeft je dat verteld ofzo?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:33 schreef Loekie1 het volgende:
De piloot was er op uit om zo min mogelijk sporen achter te laten.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:33 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien heeft hij het vliegtuig kunnen opblazen voordat het in zee stortte, met de bedoeling de brokstukken zo klein mogelijk te maken.
Bingo, maar Loekie leeft in haar eigen wereldje.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:14 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hij heeft je dat verteld ofzo?
[..]
Dat zorgt er enkel voor dat de brokstukken meer verspreid zijn en juist de kans vergroten om gevonden te worden.
Die zou er zijn, maar ik denk afgelast omdat er vandaag niet kon worden gezocht.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:19 schreef PicoMMP het volgende:
Was er vandaag nou nog een persconferentie?
Je was nog niet zover Matador?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bingo, maar Loekie leeft in haar eigen wereldje.
Niet echt, maar technische problemen zou ook vreemd zijn. Dat alles uitvalt qua communicatie (en besturing?), maar dat ie wel blijft vliegen, maar totaal de verkeerde kant, en niet terug naar een vliegveld gaan.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:18 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb dit draadje niet echt gevolgd, maar er is toch helemaal geen reden om kwade opzet te vermoeden?
Gister zeiden ze dat er vandaag meer details bekend zouden worden gemaakt, weer lijkt me daar weinig mee te maken te hebbenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:23 schreef Uccie het volgende:
[..]
Die zou er zijn, maar ik denk afgelast omdat er vandaag niet kon worden gezocht.
Ligt eraan wat de details zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:36 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Gister zeiden ze dat er vandaag meer details bekend zouden worden gemaakt, weer lijkt me daar weinig mee te maken te hebben
Het hele bericht gister was over die berekeningen en de data. Dat zijn de details, dus hopelijk releasen ze waar die berekeningen op gebasseerd zijnquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:38 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ligt eraan wat de details zijn.
Maar gisteren was de persco ook pas 15u onze tijd, dus het kan nog.
quote:On 13 March we received information from UK satellite company Inmarsat indicating that routine automatic communications between one of its satellites and the aircraft could be used to determine several possible flight paths.
Inmarsat UK has continued to refine this analysis and yesterday the AAIB presented its most recent findings, which indicate that the aircraft flew along the southern corridor.
As you have heard, an aircraft is able to communicate with ground stations via satellite.
If the ground station has not heard from an aircraft for an hour it will transmit a 'log on / log off' message, sometimes referred to as a ‘ping’, using the aircraft’s unique identifier. If the aircraft receives its unique identifier it returns a short message indicating that it is still logged on. This process has been described as a “handshake” and takes place automatically.
From the ground station log it was established that after ACARS stopped sending messages, 6 complete handshakes took place.
The position of the satellite is known, and the time that it takes the signal to be sent and received, via the satellite, to the ground station can be used to establish the range of the aircraft from the satellite. This information was used to generate arcs of possible positions from which the Northern and Southern corridors were established.
Refined analysis from Inmarsat
In recent days Inmarsat developed a second innovative technique which considers the velocity of the aircraft relative to the satellite. Depending on this relative movement, the frequency received and transmitted will differ from its normal value, in much the same way that the sound of a passing car changes as it approaches and passes by. This is called the Doppler effect. The Inmarsat technique analyses the difference between the frequency that the ground station expects to receive and that actually measured. This difference is the result of the Doppler effect and is known as the Burst Frequency Offset.
The Burst Frequency Offset changes depending on the location of the aircraft on an arc of possible positions, its direction of travel, and its speed. In order to establish confidence in its theory, Inmarsat checked its predictions using information obtained from six other B777 aircraft flying on the same day in various directions. There was good agreement.
While on the ground at Kuala Lumpur airport, and during the early stage of the flight, MH370 transmitted several messages. At this stage the location of the aircraft and the satellite were known, so it was possible to calculate system characteristics for the aircraft, satellite, and ground station.
During the flight the ground station logged the transmitted and received pulse frequencies at each handshake. Knowing the system characteristics and position of the satellite it was possible, considering aircraft performance, to determine where on each arc the calculated burst frequency offset fit best.
The analysis showed poor correlation with the Northern corridor, but good correlation with the Southern corridor, and depending on the ground speed of the aircraft it was then possible to estimate positions at 0011 UTC, at which the last complete handshake took place. I must emphasise that this is not the final position of the aircraft.
There is evidence of a partial handshake between the aircraft and ground station at 0019 UTC. At this time this transmission is not understood and is subject to further ongoing work.
No response was received from the aircraft at 0115 UTC, when the ground earth station sent the next log on / log off message. This indicates that the aircraft was no longer logged on to the network.
Therefore, some time between 0011 UTC and 0115 UTC the aircraft was no longer able to communicate with the ground station. This is consistent with the maximum endurance of the aircraft.
This analysis by Inmarsat forms the basis for further study to attempt to determine the final position of the aircraft. Accordingly, the Malaysian investigation has set up an international working group, comprising agencies with expertise in satellite communications and aircraft performance, to take this work forward.
Dank uquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:43 schreef Drebbelman het volgende:
Persconferentie is al geweest.
Technische details van de Britse experts die aanleiding gaven tot de personceferentie van gisteren zijn hier te lezen:
https://www.facebook.com/(...)854999&stream_ref=10
[..]
quote:Debris of MH370 in uncharted waters?
The cluster of suspected debris from Malaysian Airlines flight MH370 has been sighted above a giant undersea chain of volcanoes whose complex terrain has barely been charted, an Australian marine geologist says.
Robin Beaman, from James Cook University, said so little of the southern Indian Ocean sea floor, including the search zone, had been mapped in detail that any attempt to retrieve wreckage would require extensive 3D mapping, possibly by ships with multibeam echo sounders.
But Australia no longer has the capacity to chart depths of 3000 metres, the average depth of the search area, because the only government vessel capable of conducting mapping of that kind, the RV Southern Surveyor, had been decommissioned in December.
The research vessel's replacement was being built in Singapore and was about to undergo sea trials, Dr Beaman said.
''It's bad timing really. Australia has no capability of mapping these depths,'' he said. Multibeam echo sounders send out sound pulses in the shape of a fan, returning depths of the sea floor directly under the ship and on either side, a pattern known as a swath.
Dr Beaman said the first piece of debris spotted by DigitalGlobe satellites on March 16 was located about 60 kilometres south-west of the active zone of the Southeast Indian Ridge, a chain of underwater volcanoes that ran from the south-west of Australia to below New Zealand. Another object sighted by a Chinese aircraft was about 180 kilometres south-west of the ridge.
The suspected debris picked up by an Australian aircraft on Monday was spotted about 200 kilometres to the north-east of the ridge, Dr Beaman said.
''On the flanks of the ridge, which is very likely where any crash zone occurred, there has been virtually no … mapping apart from the odd strip,'' he said.
The complex terrain of the ridgeline, with peaks tens of metres tall, would make it difficult to spot any debris without good charts and remote-operated underwater vessels.
''It's all going to have to be remapped, there's no doubt,'' he said.
International research groups had conducted sea floor surveys in the region, using multibeam echo sounders to create 3D maps of the sea floor, but the last two surveys occurred almost 20 years ago and used outdated technology, he said.
These surveys charted several areas about 70 kilometres wide while other research ships had gathered detail on the sea floor as they sailed from one port to another, but the paths they charted were only about 10 kilometres to 20 kilometres wide.
''It'll be very unlikely that debris has fallen in those little 10 to 20-kilometre wide zones,'' he said.
''You're left with gaps of hundreds of kilometres where there is no detailed understanding of what the sea floor terrain looks like.''
Dr Beaman said it was not surprising that an area of deep open water so far from land or regular shipping routes had not been charted in detail. ''You have to put your effort where it's most needed,'' he said. ''There's very little to bump into and the search zone is 2000 kilometres from the edge of our exclusive economic zone.'' Only depth readings were available for most of the search area.
A Defence spokeswoman said while the search area was within the Australian Hydrographic Service's area of charting responsibility, it had not been mapped to great detail because of the very deep nature of the region, which made it less risky for ships.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bingo, maar Loekie leeft in haar eigen wereldje.
Dat gaat dus nog jaren duren..quote:
Daar heeft volgens mij al heel wat rekenwerk in gezeten.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:43 schreef Drebbelman het volgende:
Persconferentie is al geweest.
Technische details van de Britse experts die aanleiding gaven tot de personceferentie van gisteren zijn hier te lezen:
https://www.facebook.com/(...)854999&stream_ref=10
[..]
Inderdaad zegquote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:32 schreef Montagui het volgende:
[..]
Daar heeft volgens mij al heel wat rekenwerk in gezeten.
Dus als ik het goed lees is er dus een gebied mogelijk van een ongeveer 900 kilometer lang (Ruim en uur vliegen) waar het toestel zich kan bevinden?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:43 schreef Drebbelman het volgende:
Persconferentie is al geweest.
Technische details van de Britse experts die aanleiding gaven tot de personceferentie van gisteren zijn hier te lezen:
https://www.facebook.com/(...)854999&stream_ref=10
[..]
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:17 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
[..]
bron
Één van die sites had een English version
EDIT:
De Maladiven-Sun laat een of andere vreemde handgranaat zien als plaatje bij het nieuwsbericht
Een handgranaat zouden ze toch moeten herkennenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:27 schreef Gloorbek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Aangespoeld => Plastic => Fischer price ?
Goh. Verrassend.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:18 schreef PicoMMP het volgende:
Al met al had die kaartenlegster het niet bij het juiste eind
Als ik naar dat plaatje kijk lijkt het me veel te klein voor een zeemijn, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:32 schreef Mistico het volgende:
[..]
Dat is toch een zeemijn zonder verankering?
Wowquote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:21 schreef Waterdrinker het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)indische_oceaan.html
Jeumig
Hoe drinken ze daar een kopje koffiequote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:21 schreef Waterdrinker het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)indische_oceaan.html
Jeumig
Straks kunnen ze ook nog gaan zoeken naar deze boot.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:21 schreef Waterdrinker het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)indische_oceaan.html
Jeumig
ja, misschien moeten ze eens even gaan kijken op de zuidpoolquote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:08 schreef Co_OL het volgende:
Met deze golven moet er toch wel al iets aangespoeld zijn op land?
Schip.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:06 schreef Dentiwan het volgende:
[..]
Straks kunnen ze ook nog gaan zoeken naar deze boot.
Je weet dat dit ergens in de middle of nowhere is he?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:31 schreef TLC het volgende:
Heel erg opmerkelijk dat bij deze crash op zee er zo weinig materiaal is terug te vinden, dat itt de meeste crashes op zee
Wat wil je zien dan?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:31 schreef TLC het volgende:
Heel erg opmerkelijk dat bij deze crash op zee er zo weinig materiaal is terug te vinden, dat itt de meeste crashes op zee
Nou bij bv Alaska Airlines, TWA800 of Air India was er nog een wijdverspreid spoor van materiaal op zee terug te vinden, en desondanks dat dit in een ver af gelegen gebied is gebeurd is er nog geen enkel onderdeel teruggevonden wat direct kan aantonen dat dit van dit vliegtuig afkomstig is (behalve die voortdurende sattelietfoto's in de media dan). Ik kan die familieleden daarom wel begrijpen dat ze nog hoop houden en geen genoegen nemen met de verklaring van Malaysian Airways.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:33 schreef xzaz het volgende:
http://thedailyshow.cc.co(...)ech-jungle-hijacking
[..]
Wat wil je zien dan?
een koffer, een stuk vleugel of staart.....ietsquote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:33 schreef xzaz het volgende:
http://thedailyshow.cc.co(...)ech-jungle-hijacking
[..]
Wat wil je zien dan?
http://www.nzherald.co.nz(...)=2&objectid=11226334quote:The captain of Flight 370 was in no state of mind to fly the day it disappeared and could have taken the Boeing 777 for a "last joyride" before crashing into the Indian Ocean, a fellow pilot says.
Captain Zaharie Ahmad Shah's world was crumbling, said the long-time associate. He had been facing serious family problems, including separation from his wife and relationship problems with another woman he was seeing.
The man, who spoke to the Herald on condition of anonymity, said Captain Zaharie was "terribly upset" when his wife told him she was leaving and believed he may have decided to take the Malaysia Airlines plane to a part of the world he had never flown in.
Zo, dat gaat er heftig aan toe... 't is echt mazzel als je iets ontdekt in die onstuimige zee.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:23 schreef Parzival het volgende:
voor als je even wil weten hoe dat zoeken er nou aantoe gaat.. oftewel.. varen op de indische ocean:
Hoelang zou iemand dat gemiddeld vol houden zonder te kotsen ?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:23 schreef Parzival het volgende:
voor als je even wil weten hoe dat zoeken er nou aantoe gaat.. oftewel.. varen op de indische ocean:
make dat the cat wisequote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zo, dat gaat er heftig aan toe... 't is echt mazzel als je iets ontdekt in die onstuimige zee.
Vandaag was het weer te slecht.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:56 schreef Scrummie het volgende:
Zoektocht is hervat:
http://edition.cnn.com/20(...)nes-plane/index.html
Maar... het was toch voorbij? Of heb ik dat hele circus gister verkeerd begrepen?
Ze weten nu enkel zeker dat het in de oceaan gecrasht is. Op basis van frequentieverschuiving van de pings als gevolg van het dopplereffect kon de noordelijke route geschrapt worden. Maar daadwerkelijke brokstukken zijn nog niet gevonden.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:56 schreef Scrummie het volgende:
Zoektocht is hervat:
http://edition.cnn.com/20(...)nes-plane/index.html
Maar... het was toch voorbij? Of heb ik dat hele circus gister verkeerd begrepen?
Met die golven moeten de overgebleven brokstukken toch wel enorm van het wrak zijn afgedreven.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:36 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zo, dat gaat er heftig aan toe... 't is echt mazzel als je iets ontdekt in die onstuimige zee.
quote:Hoe vind je de zwarte dozen van vlucht MH370?
Ergens in de Indische Oceaan ligt de Boeing 777, dat lijkt na gisteren zeker. Maar waar precies weet niemand. En de tijd tikt: de zwarte dozen zenden nog maar 12 dagen een signaal uit.
Het zoekgebied is wel kleiner geworden: niet meer een hele oceaan, maar 1,6 miljoen vierkante kilometer - toch nog 38 keer de oppervlakte van Nederland. Het is zoeken naar een speld in een hooiberg, en ook nog eens een hooiberg die beweegt en van kleur verandert.
Wat is nu de volgende stap?
Dat vroegen we aan vliegtuigdeskundige Hans Horling. "Je wil de zwarte dozen vinden. Daarom zou ik als eerste met schepen en vliegtuigen op zoek gaan naar de wrakstukken", vertelt hij. "De zwarte dozen moeten daar ergens in de buurt liggen, tenzij ze natuurlijk door de stroming heel ver zijn afgedreven."
Een speciaal Australisch schip zoekt naar de 'ping' die de zwarte dozen uitzenden. Het schip laat een kabel met een microfoon in zee zakken. Die probeert de pings van de dozen op te vangen. Een probleem: het schip komt pas over tien dagen aan. "En als dat schip er dan is, vaart het heel langzaam", zegt Horling.
"Ze moeten wel opschieten, want de tijd dringt. Maar zelfs als ze de zwarte dozen vinden, zullen we nooit precies weten wat er is gebeurd. Kijk, die dozen nemen maar een half uur tot twee uur op. Wat er dus is gezegd toen het vliegtuig van koers veranderde, staat daar niet meer op."
Waarom nemen ze niet langer op?
"Het doel is een ongeval onderzoeken, niet het opnemen van alles wat de piloten zeggen. Dus is het niet nodig om alles terug te luisteren. Niet alle piloten willen dat ook, om privacyredenen. Bij deze copiloot ging bijvoorbeeld het gerucht dat hij jonge vrouwen vermaakte in de cockpit."
Wat slaan de dozen dan wél op?
"Je hebt twee dozen: de voice recorder en de flight data recorder. Op die eerste staat dus niks meer over de koerswijziging, maar wel wat er voor de crash in de cockpit gebeurde." De flight data recorder houdt dingen bij als hoogte, snelheid, brandstofniveau en de beweging van de vleugels. "Daarmee kom je te weten of en wat voor systemen zijn uitgezet."
Mysterieus
Horling onderzocht eerder vliegtuigrampen, maar dit is de meest mysterieuze die hij kent. "Dit was een piloot met heel veel ervaring. Dan vlieg je niet zomaar totaal de verkeerde kant op."
"Het is allemaal zo raar, het moet wel een bewuste actie zijn. Al is het alleen maar vanwege bijvoorbeeld de stand van de zon. Ze vlogen naar het noorden, dus dan komt de zon op in het oosten. Het vliegtuig veranderde daarna van koers en vloog naar het zuiden. Dan komt de zon ineens vanuit het westen. Een ervaren vlieger - maar ook een oplettende passagier - valt dat op."
bron:http://nos.nl/op3/artikel(...)an-vlucht-mh370.html
quote:
hij neemt altijd de laaste X tijd op, dan weet je toch juist wat er in die laatste uren is gebeurd...quote:Wat er dus is gezegd toen het vliegtuig van koers veranderde, staat daar niet meer op."
Interessant.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:15 schreef Drebbelman het volgende:
quote:
The captain of Flight 370 was in no state of mind to fly the day it disappeared and could have taken the Boeing 777 for a "last joyride" before crashing into the Indian Ocean, a fellow pilot says.
Captain Zaharie Ahmad Shah's world was crumbling, said the long-time associate. He had been facing serious family problems, including separation from his wife and relationship problems with another woman he was seeing.
The man, who spoke to the Herald on condition of anonymity, said Captain Zaharie was "terribly upset" when his wife told him she was leaving and believed he may have decided to take the Malaysia Airlines plane to a part of the world he had never flown in.
http://www.nzherald.co.nz(...)=2&objectid=11226334
Hoe moet een zwarte doos dan weten wanneer het laatste moment is?quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:29 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]
hij neemt altijd de laaste X tijd op, dan weet je toch juist wat er in die laatste uren is gebeurd...
Goed stuk!quote:
Ben je een beetje bekend met Aziatische culturen?quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:16 schreef Poolbal het volgende:
Was er btw geen mogelijkheid voor passagiers om te smsen? Geen bereik zeker daar in the middle of nowhere? Ook stewardessen niet een soort satelliettelefoon?
Die belletjes/smsjes hebben niet plaatsgevonden, anders hadden we het wel geweten. Maar het feit dat ze niet plaatsgevonden hebben kan ook iets zeggen. Maar wat? Kan de piloot de zuurstof uit het vliegtuig weg laten gaan zodat ze allemaal knockout gaan?
Ik ga trouwens wel uit van kwade opzet van de piloten. Het los van elkaar uitschakelen van de communicatiesystemen, de ingeprogrammeerde route.. Vind het ook wel iets voor een teleurgestelde narcist om een "ik laat de hele wereld bezig zijn met het verdwijnen van een vliegtuig, dat is knap & bijzonder!"-zelfmoordplan op te zetten.
Terrorisme zou vreemd zijn. Het is niet opgeëist en dan zou je een heel uitgebreid plan + training doen om een vliegtuig te laten verdwijnen. Waarom dan niet op een stad ofzo?
En wtf neemt die blackbox maar zo kort op?? Je wilt toch een hele vlucht kunnen uitlezen?
Die houden heel erg veel gadgets, toch?quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ben je een beetje bekend met Aziatische culturen?
Ja, de term "technologische tijger" blijkt een beetje van rijstpapier in deze hele zaak...quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die houden heel erg veel gadgets, toch?
Dacht dat die lui altijd aan het internetten zouden zijn in Azië, nog meer dan Nederlanders zeg maar.quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, de term "technologische tijger" blijkt een beetje van rijstpapier in deze hele zaak...
Heb je hier trouwens niet veel gezien, how come, alles goed?
wanneer hij zijn distress signaal moet gaan uitzenden..quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:34 schreef eight het volgende:
Hoe moet een zwarte doos dan weten wanneer het laatste moment is?
De black boxen nemen continu op maar worden na een bepaalde tijd weer overschreven met nieuwe data. Normaal gesproken is alleen het laatste half uur voor een crash interessant.quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:53 schreef mschol het volgende:
[..]
wanneer hij zijn distress signaal moet gaan uitzenden..
hoe dat precies getriggerd wordt, geen idee..
Als die stroom verliest denk ik?quote:Op woensdag 26 maart 2014 01:53 schreef mschol het volgende:
[..]
wanneer hij zijn distress signaal moet gaan uitzenden..
hoe dat precies getriggerd wordt, geen idee..
Toen het vliegtuig van koers veranderde heeft het waarschijnlijk toch nog een paar uur doorgevlogen?quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:29 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]
hij neemt altijd de laaste X tijd op, dan weet je toch juist wat er in die laatste uren is gebeurd...
Dat denk ik nou ook! Ik snap dat dat vroeger niet kon, maar nu? Dat wil er bij mij niet in. Je moet met gemak 24 uur kunnen opnemen of in ieder geval zo lang als de brandstof zou toelaten te vliegen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 07:40 schreef junkiexp het volgende:
ik vind het overigens maar raar dat het slechts 2 uur wordt bewaard, met de moderne technologieën moet dat toch veel langer kunnen?
Tis de grootste krant van Nieuw Zeeland, maar ze hebben in het verleden ook al een aantal keer klakkeloos dingen van de Daily Mail overgenomen, dus ik zou er niet blind vanuit gaan dat het klopt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:30 schreef eight het volgende:
[..]
Interessant.
Was nzherald niet even van de meest betrouwbare websites?
Mits de zwarte doos niet is uitgezet. Ik neem aan dat hij dan helemaal niets opneemt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 07:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De black boxen nemen continu op maar worden na een bepaalde tijd weer overschreven met nieuwe data. Normaal gesproken is alleen het laatste half uur voor een crash interessant.
Nu duidelijk niet. Mogelijk is ie gewoon op de autopilot doorgevlogen tot de tank leeg was.
Het meest interssante moment, het verdwijnen van de secundaire radar staat er waarschijnlijk helemaal niet meer op (maar dat weet ik niet).
het hele idee van de blackbox is dat hij onmogelijk uitgezet kan worden toch?quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:22 schreef eight het volgende:
[..]
Mits de zwarte doos niet is uitgezet. Ik neem aan dat hij dan helemaal niets opneemt.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:23 schreef mschol het volgende:
[..]
het hele idee van de blackbox is dat hij onmogelijk uitgezet kan worden toch?
Ik blijf het ook vreemd vinden maar degene die hiermee kwam (weet niet meer welke user) had gewoon een sterke bron.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:23 schreef videonatic het volgende:
De zwarte box uitzetten :S :S stop met rare forumposts te geloven.
Wat mensen vaak niet weten is dat "de zwarte doos" bestaat uit twee delen. De CVR en de FDR. De eerste is een Cockpit Voice Recorder, de tweede de Flight Data Recorder. Een voice recorder neemt, zoals de naam al redelijk doet vermoeden, alle geluiden inclusief de gesprekken op die in de cockpit te horen zijn. Dus alarm signalen, dingen die vallen, etc.quote:Op woensdag 26 maart 2014 08:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat denk ik nou ook! Ik snap dat dat vroeger niet kon, maar nu? Dat wil er bij mij niet in. Je moet met gemak 24 uur kunnen opnemen of in ieder geval zo lang als de brandstof zou toelaten te vliegen.
Het lokaal opslaan van gegevens is toch ook een achterhaalde techniek die stamt uit de jaren 70. Kom op hoor, een vliegtuig van een paar miljoen dollar, als ik zo'n product heb wil ik ten alle tijden ALLES weten over het vliegtuig. Dat ze het systeem uit kunnen zetten is prima maar dan moeten gelijk alle alarmbellen gaan rinkelen bij of de luchtvaartmaatschappij of (in dit geval) Boeing.quote:
Tsja, kwestie van geld en bureaucratie. Om iets aan te passen in een systeem kost geld en zo mogelijk, nog meer tijd.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:30 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het lokaal opslaan van gegevens is toch ook een achterhaalde techniek die stamt uit de jaren 70. Kom op hoor, een vliegtuig van een paar miljoen dollar, als ik zo'n product heb wil ik ten alle tijden ALLES weten over het vliegtuig. Dat ze het systeem uit kunnen zetten is prima maar dan moeten gelijk alle alarmbellen gaan rinkelen bij of de luchtvaartmaatschappij of (in dit geval) Boeing.
quote:Hishammuddin said new satellite images provided by France showed 122 potential objects in the southern Indian Ocean, about 2,557km from Perth.
They range in sized from 1m to 23m, he said. The images have been sent to Australia which is co-ordinating the seach in Perth.
"It must be emphasized that we cannot tell whether the potential objects are from MH370," he said.
He pointed out that Malaysia has been sent for four separate satellite leads from Australia, China and France.
Helemaal waar. Je zou eigenlijk willen dat er zowel een live stream áls lokale black box in een vliegtuig zit, die alle gegevens van een vlucht opslaan en niet alleen een segment ervan.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik heb ook een hoog 1995 gehalte bij die zwarte dozen.
Ik kan me ook wel voorstellen dat men andere eisen gaat stellen aan de mogelijkheden van vliegtuigen om realtime te communiceren met satellieten en andere data ontvangers.
Het is toch ook zo dat Boeing van al hun vliegtuigen realtime info krijgt over de staat van de motoren? Ik zou toch verwachten dat je zoiets ook kunt inregelen voor andere instanties.
Blijft het gewoon vreemd vinden dat een vliegtuig gewoon daadwerkelijk kan verdwijnen en vervolgens nog 9 uur kan blijven doorvliegen om ergens in the middle of nowhere te crashen zonder dat iemand het ooit te weten komt.
Heb je geen 7,5 uur voor nodig...quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:13 schreef Nucky het volgende:
Hopelijk is die 7,5 uur niet gebruikt om de black box(en) onklaar te maken.
122 mogelijke brokstukken Boeing op satellietbeeldenquote:
Ik ook niet.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:24 schreef Marrije het volgende:
Ik zie echt helemaal niks in die foto's
quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:56 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk niet dat de piloot bewust kwaad in de zin had - anders was hij wel op een stad gecrasht - maar wel dat hij doorgedraaid is. Daar moeten vliegtuigmaatschappijen toch een keer rekening mee gaan houden, piloten zijn ook maar mensen.
als iemand had gezegd dit is een plaatje van wat wolkenvelden had ik het zo geloofdquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het ziet er iig niet natuurlijk uit.
Sowieso.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:02 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Loekie zou bij de recherche moeten gaan.
Wie zegt dat de piloot vloog?quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:06 schreef Loekie1 het volgende:
Nou, ik had het wel aardig goed, piloot is net zo lang doorgevlogen tot brandstof op is.
Respect.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:06 schreef Loekie1 het volgende:
Nou, ik had het wel aardig goed, piloot is net zo lang doorgevlogen tot brandstof op is.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:56 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk niet dat de piloot bewust kwaad in de zin had - anders was hij wel op een stad gecrasht - maar wel dat hij doorgedraaid is.
Het zijn ook wolkenvelden?quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
als iemand had gezegd dit is een plaatje van wat wolkenvelden had ik het zo geloofd
Knap zeg!quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:08 schreef Loekie1 het volgende:
Ik zei ook dat iedereen al dood was en dat geloof ik nog steeds.
Wel eens van ontoerekeningsvatbaar gehoord?quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]![]()
Nogal een tegenstelling. De piloot is doorgedraaid en besloten zijn vliegtuig in zee te dumpen, maar had verder geen kwaad in de zin?
quote:
Die rechtsonder is nog het meest duidelijkquote:Maar op dat plaatje rechtsonder zie je objecten wat met geen mogelijkheid wolkjes of golfslagen kunnen voorstellen lijkt mij.
Daarnaast kan het searchteam heus wel onderscheid maken tussen dat soort dingen, anders hadden we elk kwartier wel een dergelijk nieuwsbericht gehad.
nou er is een anonieme getuige die zegt dat de piloot niet in staat was te vliegen was dag, 2 pagina's terug werd dat gemeld dacht ikquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:16 schreef ThePlaneteer het volgende:
Is er ook maar 1 aanwijzing dat de piloot opeens een psychologisch wrak bleek te zijn?
Als de piloot besloot om moedwillig alle communicatie af te kappen en zijn vliegtuig bewust in één van de meest onvindbare plekken van de wereld te laten crashen ben je in mijn ogen redelijk bewust bezig om een uitgekiende zelfmoord te plegen.
Emotioneel instorten is even wat anders dan psychisch ziek zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:18 schreef Marrije het volgende:
[..]
nou er is een anonieme getuige die zegt dat de piloot niet in staat was te vliegen was dag, 2 pagina's terug werd dat gemeld dacht ik
Hoe betrouwbaar dat is weet je natuurlijk nooit, maar hij zou best emotioneel ingestort kunnen zijn geweest. Dat sluit ik niet uit, maar ik denk dat ook dat hij zelfmoord heeft gepleegd.
Ik zie er ook niets in, maar ik weet niet in hoeverre die uitvergrotingen zijn ingezoomd, het zou best kunnen dat die 'detail-inzet' nog helemaal niet zo 'tomnodnauwkeurig' isquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:16 schreef Marrije het volgende:
[..]![]()
[..]
Die rechtsonder is nog het meest duidelijk![]()
Oh maar dat denk ik ook wel, twijfel niet aan die deskundigheid, maar ik zie er niets in.
ontoerekeningsvatbaar, dat denk ik ook nietquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Emotioneel instorten is even wat anders dan psychisch ziek zijn.
Ontoerekeningsvatbaar zoals Loekie het probeert te brengen is een state of mind waar je echt geen invloed hebt op je handelingen, oftewel dat je als dader echt niets er aan kunt doen.
Iedereen die zelfmoord pleeg is emotioneel ingestort, maar lang niet iedereen is ontoerekeningsvatbaar. Sterker nog, meestal is zelfmoord een bewuste keuze.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:30 schreef wickedmen het volgende:
Jullie vergeten dat hij ook een co-piloot had he.
Ja, nu zeker.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:08 schreef Loekie1 het volgende:
Ik zei ook dat iedereen al dood was en dat geloof ik nog steeds.
Volgens mij weet Loekie dit precies of heeft ze het voorspeld.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:40 schreef bloempje-moi het volgende:
Hoeveel tijd zat er eigenlijk tussen 'All right, good night' en de scherpe bocht die het vliegtuig zou hebben gemaakt?
Uitgesloten want dan hadden de piloten een noodbericht uitgezonden.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:44 schreef Breekfast het volgende:
De mogelijkheid dat er plotseling problemen kwamen, de piloten nog probeerden om te keren, en vervolgens bewusteloos zijn geraakt waarna het vliegtuig op de automatische piloot is doorgevlogen tot de brandstof op was in het zuidelijke deel van de indische oceaan is toch nog niet helemaal uitgesloten?
Het lijkt me alleen wel behoorlijk onwaarschijnlijk, want waarom dan zo een zigzagroute om radars en vliegvelden passerend.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:44 schreef Breekfast het volgende:
De mogelijkheid dat er plotseling problemen kwamen, de piloten nog probeerden om te keren, en vervolgens bewusteloos zijn geraakt waarna het vliegtuig op de automatische piloot is doorgevlogen tot de brandstof op was in het zuidelijke deel van de indische oceaan is toch nog niet helemaal uitgesloten?
Naast dit alles zal er ook een stukje privacy om de hoek komen kijken, lijkt me?quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:44 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Tsja, kwestie van geld en bureaucratie. Om iets aan te passen in een systeem kost geld en zo mogelijk, nog meer tijd.
[...]
Om dingen in de luchtvaart te veranderen heb je veel tijd en veel geld nodig, het is een extreem conservatieve industrie. dat heeft nadelen, maar ook voordelen.
De communicatie is meteen daarna uitgeschakeld lees ik steeds.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
Volgens mij weet Loekie dit precies of heeft ze het voorspeld.
Wellicht kunnen dingen wel verbeterd worden dat in geval van een abnormale gebeurtenis de voice recording sowieso bewaard blijft. Dus in geval van uitvallende/ uitgezette elementen, stijle daling / stijging, etcquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Naast dit alles zal er ook een stukje privacy om de hoek komen kijken, lijkt me?
Als je ieder gesprek dat een piloot heeft in de cockpit vast gaat leggen kom je in een aardig grijs gebied terecht.
Dan is de stap niet eens zo heel groot om daar (real-time) een software pakket op los te laten die iedere zin ooit uitgesproken door een piloot kan analyseren etc. om een profiel van die piloot te vormen...
Vakbonden zullen in ieder geval gaan steigeren.
Ik heb begrepen dat je een black box hebt die de gesprekken opneemt en die uit te zetten is, en een flight recorder die opneemt wat jij als laatste noemt en die niet uitgezet kan worden.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:55 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Wellicht kunnen dingen wel verbeterd worden dat in geval van een abnormale gebeurtenis de voice recording sowieso bewaard blijft. Dus in geval van uitvallende/ uitgezette elementen, stijle daling / stijging, etc
Dit is niet ten weste van perth maar in de south china sea als je 1 omhoog gaat en dan naar rechts dan ligt er iets dat best wel op een staartstuk lijktquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:56 schreef bloempje-moi het volgende:
Wat is dit? http://www.tomnod.com/nod/challenge/mh370_indian_ocean/map/243184
Door hypoxia. Logischer dan "jouw" zelfmoord, lijkt me.....quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:36 schreef Marrije het volgende:
[..]
ontoerekeningsvatbaar, dat denk ik ook niet
Alles is bijna uit te zetten, voor bepaalde dingen moet je wat meer moeite doen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:57 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat je een black box hebt die de gesprekken opneemt en die uit te zetten is, en een flight recorder die opneemt wat jij als laatste noemt en die niet uitgezet kan worden.
Ik had inderdaad geen idee waar ik zat. Maar daar gaat ook een boot, die zou dan wel iets hebben gezien neem ik aan.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:04 schreef hamkaasburger het volgende:
[..]
Dit is niet ten weste van perth maar in de south china sea als je 1 omhoog gaat en dan naar rechts dan ligt er iets dat best wel op een staartstuk lijkt
quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:56 schreef bloempje-moi het volgende:
Wat is dit? http://www.tomnod.com/nod/challenge/mh370_indian_ocean/map/243184
Zuurstoftekort maar niet voldoende om bewusteloos te raken kan in ieder geval rare dingen doen met mensen. Kijk maar eens op het einde van deze BBC Horizon aflevering:quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Door hypoxia. Logischer dan "jouw" zelfmoord, lijkt me.....
Niet als door een storing/kortsluiting dat niet meer tot de mogelijkheden behoorde.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:45 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Uitgesloten want dan hadden de piloten een noodbericht uitgezonden.
Grazie, zie ook dat filmpje van Helios-522 in de OP. Die presentator zegt "in zij volle verstand" dat hij 21 is.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zuurstoftekort maar niet voldoende om bewusteloos te raken kan in ieder geval rare dingen doen met mensen. Kijk maar eens op het einde van deze BBC Horizon aflevering:
Dat was vanmorgen. Ze zijn voor vandaag alweer gestopt, omdat nacht.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:23 schreef daisy2007 het volgende:
http://www.nu.nl/ramp-mal(...)t-mh-370-hervat.html
Er is 'officieel' niet veel gezigzagd. Wat tot nu toe geverifieerd is is het rechtsomkeer maken richting de straat van Malakka.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:46 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Het lijkt me alleen wel behoorlijk onwaarschijnlijk, want waarom dan zo een zigzagroute om radars en vliegvelden passerend.
Ik dacht dat de route van onderstaand plaatje bevestigd was?quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:34 schreef Montagui het volgende:
[..]
Er is 'officieel' niet veel gezigzagd. Wat tot nu toe geverifieerd is is het rechtsomkeer maken richting de straat van Malakka.
De zigzag daarna is speculatie net als mijn speculatie dat de piloot heeft geprobeerd te landen op Langkawi.
Dat lijkt mij inderdaad ook, en hij vliegt in eerste instantie ook rechtstreeks die kant op, alleen het vervolg is zo vreemdquote:Want zonder communicatiemogelijkheden een noodlanding willen maken op een kleinere minder drukke luchthaven lijkt me te prefereren boven een drukke luchthaven als Kuala Lumpur. Laat staan een luchthaven in een ander land als Thailand of Vietnam.
Ligt maar helemaal aan het type noodgeval. Brand? Dan op elk vliegveld waar je van weet dat je er kan landen...quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:34 schreef Montagui het volgende:
[..]
Want zonder communicatiemogelijkheden een noodlanding willen maken op een kleinere minder drukke luchthaven lijkt me te prefereren boven een drukke luchthaven als Kuala Lumpur. Laat staan een luchthaven in een ander land als Thailand of Vietnam.
Als er echt hoge nood is en brand en geen communicatie, lijkt me landen op het dichtstbijzijnde vliegtuig (Ho Chi Minh) het meest logische.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:45 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ik dacht dat de route van onderstaand plaatje bevestigd was?[ afbeelding ]
Vervolgens boven open zee dan vol naar het zuiden afreizen lijkt me wel doelgericht gevlogen.
[..]
Dat lijkt mij inderdaad ook, en hij vliegt in eerste instantie ook rechtstreeks die kant op, alleen het vervolg is zo vreemd
Jij bent ervaren, zou jij niet op HCM willen landen, maar het risico nemen een draai te maken en over de bergen (!) van Noord-Maleisie terugvliegen?quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:46 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ligt maar helemaal aan het type noodgeval. Brand? Dan op elk vliegveld waar je van weet dat je er kan landen...
Volgens mij is inmiddels bekend dat hij die gekke knik niet gemaakt heeft (en helemaal niet bij waypoint GIVAL is geweest).quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:45 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Ik dacht dat de route van onderstaand plaatje bevestigd was?[ afbeelding ]
Vervolgens boven open zee dan vol naar het zuiden afreizen lijkt me wel doelgericht gevlogen.
[..]
Dat lijkt mij inderdaad ook, en hij vliegt in eerste instantie ook rechtstreeks die kant op, alleen het vervolg is zo vreemd
quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:49 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Volgens mij is inmiddels bekend dat hij die gekke knik niet gemaakt heeft (en helemaal niet bij waypoint GIVAL is geweest).
Ok, ik zie 1 plaatje maar geen bron. Die draai was al vrij snel bekend en die lijn naar 025 ook, die is hier ineens verdwenen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:53 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
NWS / Vlucht MH370 Malaysia Airlines - Nieuws- en speculatietopic #33
Ik ken de omgeving niet, noch de velden, dus kan daar niets over zeggen. Bergen hoeft in principe geen probleem te zijn, om van kruishoogte beneden te komen moet je immers ook talloze mijlen ver vliegen, dus afhankelijk van afstand en hoogte kunnen bergen niet eens een issue zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij bent ervaren, zou jij niet op HCM willen landen, maar het risico nemen een draai te maken en over de bergen (!) van Noord-Maleisie terugvliegen?
Dat was gewone communicatie, het vliegtuig switchte van radargebied/ air traffic controlquote:Op woensdag 26 maart 2014 13:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als er echt hoge nood is en brand en geen communicatie, lijkt me landen op het dichtstbijzijnde vliegtuig (Ho Chi Minh) het meest logische.
En hoe verklaar je "All right, good night" dan, als laatste communicatie?
Maar zou je dat risico nemen? Omkeren en terugvliegen is -in normale staat, hypoxia zou kunnen- logischer dan doorvliegen, ookal is dat in een ander luchtruim (maar veel dichterbij)?quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:56 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik ken de omgeving niet, noch de velden, dus kan daar niets over zeggen. Bergen hoeft in principe geen probleem te zijn, om van kruishoogte beneden te komen moet je immers ook talloze mijlen ver vliegen, dus afhankelijk van afstand en hoogte kunnen bergen niet eens een issue zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |