quote:Malaysia Airlines CEO: Family members have been offered $5,000 for each passenger aboard MH370 and are prepared to make additional payments - from @NBCNews broadcast
quote:Australian Defense Minister: 'To this point, no debris or anything recovered to identify the plane' - from @NBCNews broadcast
bronquote:'We are not searching for a needle in a haystack; we are still trying to find the haystack' - Australian official - @STcom
Komt dichter bij 11.000 dan bij 10.900quote:Op dinsdag 25 maart 2014 01:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De Marianentrog (niet in de Indische Oceaan) is 10.900 m dus da's knap dan.
Alles beter dan het Nederlandse schouders ophalen en 'kan gebeuren'quote:Op maandag 24 maart 2014 23:02 schreef Montagui het volgende:
De chinese 'nabestaanden' hebben inmiddels alle realiteit uit het oog verloren:
[..]
Ik zat met de Diamantina fracture zone in mijn hoofd, dacht dat die ongeveer even diep was, maar die beperkt zich tot 7079m volgens wiki.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 01:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De Marianentrog (niet in de Indische Oceaan) is 10.900 m dus da's knap dan.
Niet alles. Dit is hysterie. Wat mij betreft hebben de Maleisische autoriteiten zo goed als alles er aan gedaan om MH370 te vinden. Niet voor niets zijn er een twintigtal landen bij betrokken geweest. En die zouden dan allemaal meewerken aan een 'doofpot'?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 07:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Alles beter dan het Nederlandse schouders ophalen en 'kan gebeuren'
Wat jou betreft misschien wel ja maar het is overduidelijk dat Maleisië misinformatie heeft verstrekt en veel zaken op een amateuristische wijze heeft aangepakt. Daar mag best kritiek op zijn. Net als oo het staatsbedrijf Malaysia Airlines.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 07:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niet alles. Dit is hysterie. Wat mij betreft hebben de Maleisische autoriteiten zo goed als alles er aan gedaan om MH370 te vinden. Niet voor niets zijn er een twintigtal landen bij betrokken geweest. En die zouden dan allemaal meewerken aan een 'doofpot'?
Ik kan begrijpen dat met een 'zondebok' wil, maar er is nog geen bewijs voor een 'zondebok'. Niet Maleisië, niet de piloot, niet de fabrikant van het toestel, niet de onderhoudscrew, niet 1 of meerdere van de passgiers.
Áls je dan iemand van obstructie bij het onderzoek kunt verwijten dan is het de Indonesische overheid. Wanneer het toestel inderdaad naar de Zuidelijke Indische Oceaan is gevlogen dan moet het toch opgepikt zijn door radarstations op bv Sumatra.
http://www.theguardian.co(...)tack-government-livequote:Due to rough seas, HMAS Success departed the search area early this morning and is now in transit south of the search area until seas abate. A sea state ranging between 7 to 8 is forecast today with waves up to two metres and an associated swell of up to four metres.
The area is also forecast to experience strong gale force winds of up to 80km/h, periods of heavy rain, and low cloud with a ceiling between 200 and 500 feet.
AMSA has undertaken a risk assessment and determined that the current weather conditions would make any air and sea search activities hazardous and pose a risk to crew. Therefore, AMSA has suspended all sea and air search operations for today due to these weather conditions.
AMSA has consulted with the Bureau of Meteorology and weather conditions are expected to improve in the search area in the evening and over the next few days. Search operations are expected to resume tomorrow, if weather conditions permit.
HMAS Success will return to the search area once weather conditions improve.
Ok als het zuidelijk ging dan is een scenario dat past in de gebeurtenissen als volgt.quote:Op maandag 24 maart 2014 17:46 schreef El_Matador het volgende:
Wat is logischer:
• Suicidale piloot vliegt eerst rondjes en parkeert het vliegtuig doelbewust in de diepe oceaan
• Piloot/co-piloot wilden Australie bereiken na eerdere twijfel over een NWlijke route
?
En een levendige fantasie.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 08:43 schreef puntito het volgende:
[..]
Ok als het zuidelijk ging dan is een scenario dat past in de gebeurtenissen als volgt.
1- Er was brand in de cockpit en het communicatie deel was aangetast.
2-De piloten had een idee dat er misschien iets mis was en programmeerde
vast een vluchtroute in. Maar ze waren er niet zeker van.
3-De co-piloot zegt adios.
4-Plotseling ruiken ze rook.
5-Piloten vragen om hulp, maar de zender is nu reeds verbrand en werkt niet meer,
6-Om het vuur te blussen decomprimeert de piloot de cockpit.
7-Dit zou tot gevolg hebben dat de zuurstofmaskers voor de passagiers worden gedropt.
8-Het vuur wil niet uit, de piloot stijgt om de druk nog verder te verlagen en het vuur te smoren.,
9-Een steward komt vertellen dat de zuurstofmaskers voor de passagiers niet werken.
10-De passagiers zijn aan het doodgaan.
11-De piloot om de passagiers te redden neemt een razende duikvlucht naar 23000 voet.
12-Het vuur is bedwongen, maar all passagiers zijn overleden bij gebrek aan zuurstof.
13-De kapitein en personeel besluit dat hij geen vliegtuig gaat landen met 230 lijken.
14-Ze besluiten om ze te begraven.
15-Ze vliegen naar het diepste deel van de Indische oceaan.
16-De piloot land het vliegtuig zacht op de zee.
17-De piloot en bemanning gaan met hun schip ten onder.
Mmm klopt wel ongeveer met de feiten.
Het vereist wel een moeilijke beslissing.
Hij had niks te melden dat we nog niet wisten.. beetje een nep-deskundige. De naam van die man blijf ik wel geweldig vinden, daar hebben die ouders ook echt over nagedacht.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 07:00 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Die heeft z'n geld ondertussen ook al wel verdiend de laatste weken.
Of gewoon een herziening en een 'welkom in de 21ste eeuw' update van alle vliegtuigen met betrekking tot het volgen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 08:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Los van het feit of dat vliegtuig ooit wordt teruggevonden, ben ik benieuwd welke conclusies onderzoekers zullen gaan trekken en welke aanbevelingen er worden gedaan voor de luchtvaart. Ik kan me voorstellen dat het in de toekomst niet meer mogelijk moet zijn om handmatig een transponder e.d. uit te zetten.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 08:43 schreef puntito het volgende:
[..]
Ok als het zuidelijk ging dan is een scenario dat past in de gebeurtenissen als volgt.
1- Er was brand in de cockpit en het communicatie deel was aangetast.
2-De piloten had een idee dat er misschien iets mis was en programmeerde
vast een vluchtroute in. Maar ze waren er niet zeker van.
3-De co-piloot zegt adios.
4-Plotseling ruiken ze rook.
5-Piloten vragen om hulp, maar de zender is nu reeds verbrand en werkt niet meer,
6-Om het vuur te blussen decomprimeert de piloot de cockpit.
7-Dit zou tot gevolg hebben dat de zuurstofmaskers voor de passagiers worden gedropt.
8-Het vuur wil niet uit, de piloot stijgt om de druk nog verder te verlagen en het vuur te smoren.,
9-Een steward komt vertellen dat de zuurstofmaskers voor de passagiers niet werken.
10-De passagiers zijn aan het doodgaan.
11-De piloot om de passagiers te redden neemt een razende duikvlucht naar 23000 voet.
12-Het vuur is bedwongen, maar all passagiers zijn overleden bij gebrek aan zuurstof.
13-De kapitein en personeel besluit dat hij geen vliegtuig gaat landen met 230 lijken.
14-Ze besluiten om ze te begraven.
15-Ze vliegen naar het diepste deel van de Indische oceaan.
16-De piloot land het vliegtuig zacht op de zee.
17-De piloot en bemanning gaan met hun schip ten onder.
Mmm klopt wel ongeveer met de feiten.
Het vereist wel een moeilijke beslissing.
Benno was al deskundige ten tijde van de Bijlmerramp, dus als hij een beetje bijgelezen is gebleven sinds die tijd valt het wel mee met dat 'nep-deskundige'. Beter hadden P&W gewoon gewacht tot er werkelijk iets te melden viel ipv mee te liften op dit gebeuren.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 08:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hij had niks te melden dat we nog niet wisten.. beetje een nep-deskundige. De naam van die man blijf ik wel geweldig vinden, daar hebben die ouders ook echt over nagedacht.
Los van het feit of dat vliegtuig ooit wordt teruggevonden, ben ik benieuwd welke conclusies onderzoekers zullen gaan trekken en welke aanbevelingen er worden gedaan voor de luchtvaart. Ik kan me voorstellen dat het in de toekomst niet meer mogelijk moet zijn om handmatig een transponder e.d. uit te zetten.
Vind ik nogal een vreemde conclusie.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Benno was al deskundige ten tijde van de Bijlmerramp, dus als hij een beetje bijgelezen is gebleven sinds die tijd valt het wel mee met dat 'nep-deskundige'.
Het lijkt wel of het daar dagelijks slecht weer is. De zoektocht naar het wrak gaat zo nog lang durenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 08:22 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
http://www.theguardian.co(...)tack-government-live
Is natuurlijk ook vaag gesteld, maar tegelijkertijd kan je het feit dat hij gisteren niks te melden had ook niet gebruiken om te stellen dat hij een nep-deskundige is.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Vind ik nogal een vreemde conclusie.
But then again, heb Benno niet aan het woord gehoord.
misscheien blijft het boven zee wel langer hangen?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:51 schreef eight het volgende:
[..]
Het lijkt wel of het daar dagelijks slecht weer is. De zoektocht naar het wrak gaat zo nog lang duren
Plus het feit dat de tijd om ernaar toe te vliegen en terug ook betekent dat er slechts 2 uur gezocht kan worden daar.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:51 schreef eight het volgende:
[..]
Het lijkt wel of het daar dagelijks slecht weer is. De zoektocht naar het wrak gaat zo nog lang duren
stuur er dan een soort vliegdek schip naartoe met een zooi helicopters zou ik dan denken...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:53 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Plus het feit dat de tijd om ernaar toe te vliegen en terug ook betekent dat er slechts 2 uur gezocht kan worden daar.
Eens.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Is natuurlijk ook vaag gesteld, maar tegelijkertijd kan je het feit dat hij gisteren niks te melden had ook niet gebruiken om te stellen dat hij een nep-deskundige is.
Er is een halfbakken verklaring uitgegeven door de Maleisische overheid en daar duikt de hele wereld op, dan worden de standaard 'experts' voor dit soort zaken uit de kast getrokken om daar iets zinnigs over te vertellen terwijl er eigenlijk niks te zeggen valt.
Hooguit kan je dan over hem zeggen dat hij beter had kunnen weigeren tot er meer nieuws was, maar och, aan de andere kant...
quote:An APU fire unit used in aircrafts washed up on the island of Baarah, Maldives,
local news haveeru, vnews and sun reports.
Here are the links
Vnews: http://vnews.mv/17960
Haveeru: http://www.haveeru.com.mv/dhivehi/news/152109
Sun: http://www.sun.mv/
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:55 schreef bedachtzaam het volgende:
Wie kan dit lezen?
http://vnews.mv/17960
http://discussion.theguardian.com/comment-permalink/33518722
http://quick.aero/sterlin(...)s-as-non-explosives/
Edit
Het bericht dat daar gepost werd
[..]
bronquote:Suspicious object washes up on Baarah beach
Azuhaar Abdul Azeez, Haveeru Online - Mar 25, 2014 - 02:30
An object which looks like an explosive had on Monday washed up on the beach of Baarah in Haa Alif Atoll.
A police media official said that the islanders had found the object, washed up on the beach sometime early in the evening. He also reported that police had responded immediately by arriving at the scene and in turn reporting to Maldives National Defense Force (MNDF). The official informed that they do not known what it was, and that MNDF would determine its origins and whereabouts.
"MNDF is now at the island and preparing its extraction", the official said.
The MNDF spokesperson major Hussein Ali reported that they are now looking into this "unknown" object that had washed up onto Baarah Island. He did not give details.
While some of the islanders speculate this unknown object to be a sea mine, others imagine it as another form of an explosive.
Het is volgens mij nog steeds onduidelijk of er brokstukken van de MH370 gevonden zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:53 schreef Ener-G het volgende:
De plek waar de wrakstukken gevonden zijn hoeft ook niet per se de plek zijn waar het toestel is gecrashed, op sommige plaatsen staat er nog best een aardige stroming:
http://earth.nullschool.n(...)c=-249.80,-14.18,888
Dat is toch een zeemijn zonder verankering?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:55 schreef bedachtzaam het volgende:
Wie kan dit lezen?
http://vnews.mv/17960
http://discussion.theguardian.com/comment-permalink/33518722
http://quick.aero/sterlin(...)s-as-non-explosives/
Edit
Het bericht dat daar gepost werd
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |