abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 maart 2014 @ 07:03:51 #121
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_138145409
Er zijn nieuwe persconferenties geweest vannacht.

quote:
Malaysia Airlines CEO: Family members have been offered $5,000 for each passenger aboard MH370 and are prepared to make additional payments - from @NBCNews broadcast
quote:
Australian Defense Minister: 'To this point, no debris or anything recovered to identify the plane' - from @NBCNews broadcast
quote:
'We are not searching for a needle in a haystack; we are still trying to find the haystack' - Australian official - @STcom
bron

Vooral dat laatste vind ik apart. Lijkt voor mij alsof ze in Australië niet akkoord zijn met wat er gisteren gezegd werd.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 07:14:49 #122
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138145448
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 01:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De Marianentrog (niet in de Indische Oceaan) is 10.900 m dus da's knap dan.
Komt dichter bij 11.000 dan bij 10.900
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 25 maart 2014 @ 07:19:22 #123
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138145470
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:02 schreef Montagui het volgende:
De chinese 'nabestaanden' hebben inmiddels alle realiteit uit het oog verloren:

[..]

Alles beter dan het Nederlandse schouders ophalen en 'kan gebeuren'
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_138145573
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 01:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De Marianentrog (niet in de Indische Oceaan) is 10.900 m dus da's knap dan.
Ik zat met de Diamantina fracture zone in mijn hoofd, dacht dat die ongeveer even diep was, maar die beperkt zich tot 7079m volgens wiki.
Er is inderdaad een groot gedeelte ondieper dan 6 km, maar niet heel het gebied. De dieptekaart op die wiki is misschien wel interessant voor de op, zodra de coördinaten van mogelijke crash locations een beetje duidelijk zijn.
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_138145639
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 07:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Alles beter dan het Nederlandse schouders ophalen en 'kan gebeuren'
Niet alles. Dit is hysterie. Wat mij betreft hebben de Maleisische autoriteiten zo goed als alles er aan gedaan om MH370 te vinden. Niet voor niets zijn er een twintigtal landen bij betrokken geweest. En die zouden dan allemaal meewerken aan een 'doofpot'?

Ik kan begrijpen dat met een 'zondebok' wil, maar er is nog geen bewijs voor een 'zondebok'. Niet Maleisië, niet de piloot, niet de fabrikant van het toestel, niet de onderhoudscrew, niet 1 of meerdere van de passgiers.

Áls je dan iemand van obstructie bij het onderzoek kunt verwijten dan is het de Indonesische overheid. Wanneer het toestel inderdaad naar de Zuidelijke Indische Oceaan is gevlogen dan moet het toch opgepikt zijn door radarstations op bv Sumatra.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 25 maart 2014 @ 08:16:33 #126
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138145923
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 07:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Niet alles. Dit is hysterie. Wat mij betreft hebben de Maleisische autoriteiten zo goed als alles er aan gedaan om MH370 te vinden. Niet voor niets zijn er een twintigtal landen bij betrokken geweest. En die zouden dan allemaal meewerken aan een 'doofpot'?

Ik kan begrijpen dat met een 'zondebok' wil, maar er is nog geen bewijs voor een 'zondebok'. Niet Maleisië, niet de piloot, niet de fabrikant van het toestel, niet de onderhoudscrew, niet 1 of meerdere van de passgiers.

Áls je dan iemand van obstructie bij het onderzoek kunt verwijten dan is het de Indonesische overheid. Wanneer het toestel inderdaad naar de Zuidelijke Indische Oceaan is gevlogen dan moet het toch opgepikt zijn door radarstations op bv Sumatra.
Wat jou betreft misschien wel ja maar het is overduidelijk dat Maleisië misinformatie heeft verstrekt en veel zaken op een amateuristische wijze heeft aangepakt. Daar mag best kritiek op zijn. Net als oo het staatsbedrijf Malaysia Airlines.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_138145992
quote:
Due to rough seas, HMAS Success departed the search area early this morning and is now in transit south of the search area until seas abate. A sea state ranging between 7 to 8 is forecast today with waves up to two metres and an associated swell of up to four metres.

The area is also forecast to experience strong gale force winds of up to 80km/h, periods of heavy rain, and low cloud with a ceiling between 200 and 500 feet.

AMSA has undertaken a risk assessment and determined that the current weather conditions would make any air and sea search activities hazardous and pose a risk to crew. Therefore, AMSA has suspended all sea and air search operations for today due to these weather conditions.

AMSA has consulted with the Bureau of Meteorology and weather conditions are expected to improve in the search area in the evening and over the next few days. Search operations are expected to resume tomorrow, if weather conditions permit.

HMAS Success will return to the search area once weather conditions improve.
http://www.theguardian.co(...)tack-government-live
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138146206
quote:
12s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:46 schreef El_Matador het volgende:
Wat is logischer:
• Suicidale piloot vliegt eerst rondjes en parkeert het vliegtuig doelbewust in de diepe oceaan
• Piloot/co-piloot wilden Australie bereiken na eerdere twijfel over een NWlijke route
?
Ok als het zuidelijk ging dan is een scenario dat past in de gebeurtenissen als volgt.
1- Er was brand in de cockpit en het communicatie deel was aangetast.
2-De piloten had een idee dat er misschien iets mis was en programmeerde
vast een vluchtroute in. Maar ze waren er niet zeker van.
3-De co-piloot zegt adios.
4-Plotseling ruiken ze rook.
5-Piloten vragen om hulp, maar de zender is nu reeds verbrand en werkt niet meer,
6-Om het vuur te blussen decomprimeert de piloot de cockpit.
7-Dit zou tot gevolg hebben dat de zuurstofmaskers voor de passagiers worden gedropt.
8-Het vuur wil niet uit, de piloot stijgt om de druk nog verder te verlagen en het vuur te smoren.,
9-Een steward komt vertellen dat de zuurstofmaskers voor de passagiers niet werken.
10-De passagiers zijn aan het doodgaan.
11-De piloot om de passagiers te redden neemt een razende duikvlucht naar 23000 voet.
12-Het vuur is bedwongen, maar all passagiers zijn overleden bij gebrek aan zuurstof.
13-De kapitein en personeel besluit dat hij geen vliegtuig gaat landen met 230 lijken.
14-Ze besluiten om ze te begraven.
15-Ze vliegen naar het diepste deel van de Indische oceaan.
16-De piloot land het vliegtuig zacht op de zee.
17-De piloot en bemanning gaan met hun schip ten onder.

Mmm klopt wel ongeveer met de feiten.
Het vereist wel een moeilijke beslissing.
Voetbal is het begin van alle ellende in de wereld.
Zelfs de wereldoorlogen begonnen om een verloren partijtje.
Gewoon mijn mening.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 08:48:27 #129
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138146260
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 08:43 schreef puntito het volgende:

[..]

Ok als het zuidelijk ging dan is een scenario dat past in de gebeurtenissen als volgt.
1- Er was brand in de cockpit en het communicatie deel was aangetast.
2-De piloten had een idee dat er misschien iets mis was en programmeerde
vast een vluchtroute in. Maar ze waren er niet zeker van.
3-De co-piloot zegt adios.
4-Plotseling ruiken ze rook.
5-Piloten vragen om hulp, maar de zender is nu reeds verbrand en werkt niet meer,
6-Om het vuur te blussen decomprimeert de piloot de cockpit.
7-Dit zou tot gevolg hebben dat de zuurstofmaskers voor de passagiers worden gedropt.
8-Het vuur wil niet uit, de piloot stijgt om de druk nog verder te verlagen en het vuur te smoren.,
9-Een steward komt vertellen dat de zuurstofmaskers voor de passagiers niet werken.
10-De passagiers zijn aan het doodgaan.
11-De piloot om de passagiers te redden neemt een razende duikvlucht naar 23000 voet.
12-Het vuur is bedwongen, maar all passagiers zijn overleden bij gebrek aan zuurstof.
13-De kapitein en personeel besluit dat hij geen vliegtuig gaat landen met 230 lijken.
14-Ze besluiten om ze te begraven.
15-Ze vliegen naar het diepste deel van de Indische oceaan.
16-De piloot land het vliegtuig zacht op de zee.
17-De piloot en bemanning gaan met hun schip ten onder.

Mmm klopt wel ongeveer met de feiten.
Het vereist wel een moeilijke beslissing.
En een levendige fantasie.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_138146383
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 07:00 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Die heeft z'n geld ondertussen ook al wel verdiend de laatste weken.
Hij had niks te melden dat we nog niet wisten.. beetje een nep-deskundige. De naam van die man blijf ik wel geweldig vinden, daar hebben die ouders ook echt over nagedacht.

Los van het feit of dat vliegtuig ooit wordt teruggevonden, ben ik benieuwd welke conclusies onderzoekers zullen gaan trekken en welke aanbevelingen er worden gedaan voor de luchtvaart. Ik kan me voorstellen dat het in de toekomst niet meer mogelijk moet zijn om handmatig een transponder e.d. uit te zetten.
pi_138146443
Mijn theorie over wat er gebeurd kan zijn was altijd zelfmoord piloot maar ik twijfel daar toch over. Mogelijk heeft hij wel zelf de route gewijzigd omdat hij bepaalde plannen had, is er in de cockpit ruzie ontstaan en is uiteindelijk door zuurstofgebrek iedereen buiten westen geraakt. Vliegtuig vliegt nog uren door en eindigt in de oceaan.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:23:07 #132
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_138146897
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 08:58 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Los van het feit of dat vliegtuig ooit wordt teruggevonden, ben ik benieuwd welke conclusies onderzoekers zullen gaan trekken en welke aanbevelingen er worden gedaan voor de luchtvaart. Ik kan me voorstellen dat het in de toekomst niet meer mogelijk moet zijn om handmatig een transponder e.d. uit te zetten.
Of gewoon een herziening en een 'welkom in de 21ste eeuw' update van alle vliegtuigen met betrekking tot het volgen.
pi_138147777
Ja ik snapte sowieso het argument van de hoeveelheid informatie die doorgegeven ' zou moeten worden ' als argument niet. Hoe moeilijk kan het zijn om de coordinaten van een vliegtuig door te geven? Er wordt dagelijks een veelvoud van alle vliegtuigen op de wereld aan vrachtwagens in de gaten gehouden. Real time en bijna tot op de meter nauwkeurig.

En dan komen ze met vliegtuigen aan met een systeem dat ruimte laat voor een foutmarge die zo groot is dat het ding 'ergens tussen Kazakstan en de Zuidpool' terecht is gekomen.
pi_138148016
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 08:43 schreef puntito het volgende:

Mmm klopt wel ongeveer met de feiten.

_O-
pi_138148070
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 08:43 schreef puntito het volgende:

[..]

Ok als het zuidelijk ging dan is een scenario dat past in de gebeurtenissen als volgt.
1- Er was brand in de cockpit en het communicatie deel was aangetast.
2-De piloten had een idee dat er misschien iets mis was en programmeerde
vast een vluchtroute in. Maar ze waren er niet zeker van.
3-De co-piloot zegt adios.
4-Plotseling ruiken ze rook.
5-Piloten vragen om hulp, maar de zender is nu reeds verbrand en werkt niet meer,
6-Om het vuur te blussen decomprimeert de piloot de cockpit.
7-Dit zou tot gevolg hebben dat de zuurstofmaskers voor de passagiers worden gedropt.
8-Het vuur wil niet uit, de piloot stijgt om de druk nog verder te verlagen en het vuur te smoren.,
9-Een steward komt vertellen dat de zuurstofmaskers voor de passagiers niet werken.
10-De passagiers zijn aan het doodgaan.
11-De piloot om de passagiers te redden neemt een razende duikvlucht naar 23000 voet.
12-Het vuur is bedwongen, maar all passagiers zijn overleden bij gebrek aan zuurstof.
13-De kapitein en personeel besluit dat hij geen vliegtuig gaat landen met 230 lijken.
14-Ze besluiten om ze te begraven.
15-Ze vliegen naar het diepste deel van de Indische oceaan.
16-De piloot land het vliegtuig zacht op de zee.
17-De piloot en bemanning gaan met hun schip ten onder.

Mmm klopt wel ongeveer met de feiten.
Het vereist wel een moeilijke beslissing.
_O- ---> :')
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:18:41 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138148187
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 08:58 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Hij had niks te melden dat we nog niet wisten.. beetje een nep-deskundige. De naam van die man blijf ik wel geweldig vinden, daar hebben die ouders ook echt over nagedacht.

Los van het feit of dat vliegtuig ooit wordt teruggevonden, ben ik benieuwd welke conclusies onderzoekers zullen gaan trekken en welke aanbevelingen er worden gedaan voor de luchtvaart. Ik kan me voorstellen dat het in de toekomst niet meer mogelijk moet zijn om handmatig een transponder e.d. uit te zetten.
Benno was al deskundige ten tijde van de Bijlmerramp, dus als hij een beetje bijgelezen is gebleven sinds die tijd valt het wel mee met dat 'nep-deskundige'. Beter hadden P&W gewoon gewacht tot er werkelijk iets te melden viel ipv mee te liften op dit gebeuren. ;)
***
pi_138149036
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Benno was al deskundige ten tijde van de Bijlmerramp, dus als hij een beetje bijgelezen is gebleven sinds die tijd valt het wel mee met dat 'nep-deskundige'.
Vind ik nogal een vreemde conclusie.
But then again, heb Benno niet aan het woord gehoord.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138149068
quote:
Het lijkt wel of het daar dagelijks slecht weer is. De zoektocht naar het wrak gaat zo nog lang duren :{
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:52:06 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138149091
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:50 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Vind ik nogal een vreemde conclusie.
But then again, heb Benno niet aan het woord gehoord.
Is natuurlijk ook vaag gesteld, maar tegelijkertijd kan je het feit dat hij gisteren niks te melden had ook niet gebruiken om te stellen dat hij een nep-deskundige is.
Er is een halfbakken verklaring uitgegeven door de Maleisische overheid en daar duikt de hele wereld op, dan worden de standaard 'experts' voor dit soort zaken uit de kast getrokken om daar iets zinnigs over te vertellen terwijl er eigenlijk niks te zeggen valt.

Hooguit kan je dan over hem zeggen dat hij beter had kunnen weigeren tot er meer nieuws was, maar och, aan de andere kant...
***
pi_138149096
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:51 schreef eight het volgende:

[..]

Het lijkt wel of het daar dagelijks slecht weer is. De zoektocht naar het wrak gaat zo nog lang duren :{
misscheien blijft het boven zee wel langer hangen?
pi_138149125
De plek waar de wrakstukken gevonden zijn hoeft ook niet per se de plek zijn waar het toestel is gecrashed, op sommige plaatsen staat er nog best een aardige stroming:

http://earth.nullschool.n(...)c=-249.80,-14.18,888
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_138149127
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:51 schreef eight het volgende:

[..]

Het lijkt wel of het daar dagelijks slecht weer is. De zoektocht naar het wrak gaat zo nog lang duren :{
Plus het feit dat de tijd om ernaar toe te vliegen en terug ook betekent dat er slechts 2 uur gezocht kan worden daar.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138149153
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:53 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Plus het feit dat de tijd om ernaar toe te vliegen en terug ook betekent dat er slechts 2 uur gezocht kan worden daar.
stuur er dan een soort vliegdek schip naartoe met een zooi helicopters zou ik dan denken...
pi_138149161
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:52 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Is natuurlijk ook vaag gesteld, maar tegelijkertijd kan je het feit dat hij gisteren niks te melden had ook niet gebruiken om te stellen dat hij een nep-deskundige is.
Er is een halfbakken verklaring uitgegeven door de Maleisische overheid en daar duikt de hele wereld op, dan worden de standaard 'experts' voor dit soort zaken uit de kast getrokken om daar iets zinnigs over te vertellen terwijl er eigenlijk niks te zeggen valt.

Hooguit kan je dan over hem zeggen dat hij beter had kunnen weigeren tot er meer nieuws was, maar och, aan de andere kant...
Eens.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138149198
Wie kan dit lezen?

http://vnews.mv/17960

http://discussion.theguardian.com/comment-permalink/33518722

http://quick.aero/sterlin(...)s-as-non-explosives/

Edit

Het bericht dat daar gepost werd

quote:
An APU fire unit used in aircrafts washed up on the island of Baarah, Maldives,

local news haveeru, vnews and sun reports.

Here are the links

Vnews: http://vnews.mv/17960

Haveeru: http://www.haveeru.com.mv/dhivehi/news/152109

Sun: http://www.sun.mv/
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138151495
quote:
quote:
Suspicious object washes up on Baarah beach

Azuhaar Abdul Azeez, Haveeru Online - Mar 25, 2014 - 02:30

An object which looks like an explosive had on Monday washed up on the beach of Baarah in Haa Alif Atoll.

A police media official said that the islanders had found the object, washed up on the beach sometime early in the evening. He also reported that police had responded immediately by arriving at the scene and in turn reporting to Maldives National Defense Force (MNDF). The official informed that they do not known what it was, and that MNDF would determine its origins and whereabouts.

"MNDF is now at the island and preparing its extraction", the official said.

The MNDF spokesperson major Hussein Ali reported that they are now looking into this "unknown" object that had washed up onto Baarah Island. He did not give details.

While some of the islanders speculate this unknown object to be a sea mine, others imagine it as another form of an explosive.
bron
Één van die sites had een English version :)

EDIT:
De Maladiven-Sun laat een of andere vreemde handgranaat zien als plaatje bij het nieuwsbericht
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_138151708
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:53 schreef Ener-G het volgende:
De plek waar de wrakstukken gevonden zijn hoeft ook niet per se de plek zijn waar het toestel is gecrashed, op sommige plaatsen staat er nog best een aardige stroming:

http://earth.nullschool.n(...)c=-249.80,-14.18,888
Het is volgens mij nog steeds onduidelijk of er brokstukken van de MH370 gevonden zijn.
De crash is puur op data gebaseerd.

Maar idd. onwaarschijnlijk dat evt. brokstukken nog steeds in de buurt van het wrak liggen
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138151793
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:17 schreef ace_eleven het volgende:
washed up


Aangespoeld => Plastic => Fischer price ?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:31:57 #149
414674 Mistico
Good Moaning
pi_138151897


[ Bericht 100% gewijzigd door Mistico op 25-03-2014 12:32:18 ]
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:32:34 #150
414674 Mistico
Good Moaning
pi_138151911
quote:
Dat is toch een zeemijn zonder verankering?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')