abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138136484
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:05 schreef eight het volgende:

[..]

YouTube?
Ja, verwijderd filmpje, waarin ie uitlegde hoe je een airco aanlegt. _O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138139453
De chinese 'nabestaanden' hebben inmiddels alle realiteit uit het oog verloren:

quote:
The families of some of the 239 passengers and crew onboard Flight MH370 have tonight launched a strongly-worded attack against the Malaysian authorities.

The statement, as reported by Sky News, reads: "During the past 18 days since March 8, when Malaysia Airlines announced that it had lost contact with MH370, Malaysia Airlines, the government of Malaysia, and the military forces of Malaysia have concealed, delayed and hidden the truth from the relatives and the people of the world.

"This despicable act aimed to fool the relatives of the 154 Chinese passengers has devastated us physically and mentally, while misleading and delaying the rescue operation, wasting a lot of manpower, material resources and leading to the loss of precious rescue time.

"If the 154 of our loved ones have lost their lives, then Malaysia Airlines, the government of Malaysia and the military are really the executors."
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 24 maart 2014 @ 23:09:07 #103
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138139887
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:02 schreef Montagui het volgende:

[..]

tsja. Dat is mens eigen: een schuldige willen, een zondebok zoeken waar alle agressie en frustratie op geprojecteerd kan worden...
  maandag 24 maart 2014 @ 23:24:14 #104
6941 APK
Factual, I think.
pi_138140924
quote:

Dat moet nog blijken.
Ik heb er ook een raar gevoel bij.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_138141083
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:09 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

tsja. Dat is mens eigen: een schuldige willen, een zondebok zoeken waar alle agressie en frustratie op geprojecteerd kan worden...
Ze hebben misschien wel een punt, lastig om het falen af te schuiven op incompetentie
pi_138141174
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:24 schreef APK het volgende:

[..]

Dat moet nog blijken.
Ik heb er ook een raar gevoel bij.
Lastig te beoordelen natuurlijk.
Het zal niet met opzet zijn maar ze kwamen wel behoorlijk incompetent over.
Ik heb echt het idee dat hun trots in de weg zat bij deze zoektocht.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138141366
Benno Baksteen nu bij Pauw & Witteman
  maandag 24 maart 2014 @ 23:35:33 #108
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_138141569
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:09 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ergens snap ik wel dat die gevoelens hier gevoed worden door wantrouwen...
Het is een onmogelijke opgave, maar de autoriteiten maken het niet beter.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  maandag 24 maart 2014 @ 23:36:59 #109
6941 APK
Factual, I think.
pi_138141648
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:28 schreef eight het volgende:

Lastig te beoordelen natuurlijk.
Het zal niet met opzet zijn maar ze kwamen wel behoorlijk incompetent over.
Ik heb echt het idee dat hun trots in de weg zat bij deze zoektocht.
Dat laatste zou best kunnen, dat idee kreeg ik ook toen andere landen inlichtingen naar buiten gingen brengen ipv Maleisie het woord te laten voeren.
Maar toch denk ik dat ze in een soort spagaat zaten (of zitten).
Er speelt misschien iets dat volgens mij groter is dan incompetentie of trots.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_138142604
Ik sta er helemaal niet van te kijken als blijkt dat het toestel nadat het omkeerde gewoon in een lijn naar het zuidwesten is gevlogen tot de brandstof op was.
Er was immers een een bericht dat het toestel over een ander land vloog maar ze niet de vrijheid hadden om meer info te geven.
Thailand had hun info op dat moment al gedeeld dus blijft Indonesië over.

NWS / Vlucht MH370 Malaysia Airlines - Nieuws- en speculatietopic #30
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 00:08:55 #112
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_138142879
Kwam net een stukje langs in pauw & witteman en daar werd het goed en helder uitgelegd waarom hij daar juist gevonden is(los van het feit waarom hij daar uiteindelijk is neergestort).
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_138142960
quote:
14s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Mooi stukje techniek.
Ja, maar zou het vliegtuig nou niet op een dieper gedeelte oceaan liggen? 6 km is best diep, maar k las eerder verhalen over 10-13 km diepte... :?
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_138143253
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 00:12 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

Ja, maar zou het vliegtuig nou niet op een dieper gedeelte oceaan liggen? 6 km is best diep, maar k las eerder verhalen over 10-13 km diepte... :?
als ze dat wisten, dan wisten ze ook waar het lag :P

Ze gaan een poging doen het te vinden. Of de BBC moet weer eens wat diep willen duiken voor een leven onder water-docu en toevallig dat ding tegenkomen , maar dat is ook een dure aangelegenheid.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_138143579
sooo ba eh ben dr weer
Mogelijke locatie van het vliegtuig is dus zo ongeveer op de meest afgelegen plek.
Terwijl alle mogelijke verhalen van getuigen meteen ontkracht werden.
Heb zo het idee dat het uiteindelijk een grote doofpot affaire wordt
pi_138144654
quote:

[..]

Ik denk dat als dit was gebeurd op een manier dat een westers land van begin af aan de leiding over het onderzoek had, we binnen 4 of 5 dagen even ver in het onderzoek zouden zijn als dat nu het geval is.

Ze hebben info verkeerd gemeld, info achtergehouden, info genegeerd, er zijn heel wat dingen fout gegaan en het zijn een stel prutsers. Maar je kunt ze niet de schuld van alle doden geven, want de kans dat er na een paar dagen nog levenden zouden zijn gevonden zijn erg klein lijkt mij.
pi_138144710
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 00:12 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

De Marianentrog (niet in de Indische Oceaan) is 10.900 m dus da's knap dan.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 25 maart 2014 @ 06:48:11 #118
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138145351
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:20 schreef Montagui het volgende:
Goed stuk met een 'mogelijke' verklaring:

[..]

De 'game changer' waar hij het over heeft is de verklaring van de Maleisische autoriteiten dat er geen andere route geprogrammeerd was:

[..]

bron: http://edition.cnn.com/20(...)ysia-airlines-plane/
en dan niet landen op K L?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 06:50:19 #119
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138145358
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 00:08 schreef Woods het volgende:
Kwam net een stukje langs in pauw & witteman en daar werd het goed en helder uitgelegd waarom hij daar juist gevonden is(los van het feit waarom hij daar uiteindelijk is neergestort).
vliegtuig is gevonden!?
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 25 maart 2014 @ 07:00:15 #120
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_138145393
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:32 schreef Pleun2011 het volgende:
Benno Baksteen nu bij Pauw & Witteman
Die heeft z'n geld ondertussen ook al wel verdiend de laatste weken.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 07:03:51 #121
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_138145409
Er zijn nieuwe persconferenties geweest vannacht.

quote:
Malaysia Airlines CEO: Family members have been offered $5,000 for each passenger aboard MH370 and are prepared to make additional payments - from @NBCNews broadcast
quote:
Australian Defense Minister: 'To this point, no debris or anything recovered to identify the plane' - from @NBCNews broadcast
quote:
'We are not searching for a needle in a haystack; we are still trying to find the haystack' - Australian official - @STcom
bron

Vooral dat laatste vind ik apart. Lijkt voor mij alsof ze in Australië niet akkoord zijn met wat er gisteren gezegd werd.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 07:14:49 #122
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138145448
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 01:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Komt dichter bij 11.000 dan bij 10.900
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 25 maart 2014 @ 07:19:22 #123
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138145470
quote:

[..]

Alles beter dan het Nederlandse schouders ophalen en 'kan gebeuren'
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_138145573
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 01:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zat met de Diamantina fracture zone in mijn hoofd, dacht dat die ongeveer even diep was, maar die beperkt zich tot 7079m volgens wiki.
Er is inderdaad een groot gedeelte ondieper dan 6 km, maar niet heel het gebied. De dieptekaart op die wiki is misschien wel interessant voor de op, zodra de coördinaten van mogelijke crash locations een beetje duidelijk zijn.
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
pi_138145639
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 07:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Alles beter dan het Nederlandse schouders ophalen en 'kan gebeuren'
Niet alles. Dit is hysterie. Wat mij betreft hebben de Maleisische autoriteiten zo goed als alles er aan gedaan om MH370 te vinden. Niet voor niets zijn er een twintigtal landen bij betrokken geweest. En die zouden dan allemaal meewerken aan een 'doofpot'?

Ik kan begrijpen dat met een 'zondebok' wil, maar er is nog geen bewijs voor een 'zondebok'. Niet Maleisië, niet de piloot, niet de fabrikant van het toestel, niet de onderhoudscrew, niet 1 of meerdere van de passgiers.

Áls je dan iemand van obstructie bij het onderzoek kunt verwijten dan is het de Indonesische overheid. Wanneer het toestel inderdaad naar de Zuidelijke Indische Oceaan is gevlogen dan moet het toch opgepikt zijn door radarstations op bv Sumatra.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 08:16:33 #126
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138145923
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 07:48 schreef Montagui het volgende:

[..]

Niet alles. Dit is hysterie. Wat mij betreft hebben de Maleisische autoriteiten zo goed als alles er aan gedaan om MH370 te vinden. Niet voor niets zijn er een twintigtal landen bij betrokken geweest. En die zouden dan allemaal meewerken aan een 'doofpot'?

Ik kan begrijpen dat met een 'zondebok' wil, maar er is nog geen bewijs voor een 'zondebok'. Niet Maleisië, niet de piloot, niet de fabrikant van het toestel, niet de onderhoudscrew, niet 1 of meerdere van de passgiers.

Áls je dan iemand van obstructie bij het onderzoek kunt verwijten dan is het de Indonesische overheid. Wanneer het toestel inderdaad naar de Zuidelijke Indische Oceaan is gevlogen dan moet het toch opgepikt zijn door radarstations op bv Sumatra.
Wat jou betreft misschien wel ja maar het is overduidelijk dat Maleisië misinformatie heeft verstrekt en veel zaken op een amateuristische wijze heeft aangepakt. Daar mag best kritiek op zijn. Net als oo het staatsbedrijf Malaysia Airlines.
pi_138145992
quote:
Due to rough seas, HMAS Success departed the search area early this morning and is now in transit south of the search area until seas abate. A sea state ranging between 7 to 8 is forecast today with waves up to two metres and an associated swell of up to four metres.

The area is also forecast to experience strong gale force winds of up to 80km/h, periods of heavy rain, and low cloud with a ceiling between 200 and 500 feet.

AMSA has undertaken a risk assessment and determined that the current weather conditions would make any air and sea search activities hazardous and pose a risk to crew. Therefore, AMSA has suspended all sea and air search operations for today due to these weather conditions.

AMSA has consulted with the Bureau of Meteorology and weather conditions are expected to improve in the search area in the evening and over the next few days. Search operations are expected to resume tomorrow, if weather conditions permit.

HMAS Success will return to the search area once weather conditions improve.
http://www.theguardian.co(...)tack-government-live
pi_138146206
quote:
12s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:46 schreef El_Matador het volgende:
Wat is logischer:
• Suicidale piloot vliegt eerst rondjes en parkeert het vliegtuig doelbewust in de diepe oceaan
• Piloot/co-piloot wilden Australie bereiken na eerdere twijfel over een NWlijke route
?
Ok als het zuidelijk ging dan is een scenario dat past in de gebeurtenissen als volgt.
1- Er was brand in de cockpit en het communicatie deel was aangetast.
2-De piloten had een idee dat er misschien iets mis was en programmeerde
vast een vluchtroute in. Maar ze waren er niet zeker van.
3-De co-piloot zegt adios.
4-Plotseling ruiken ze rook.
5-Piloten vragen om hulp, maar de zender is nu reeds verbrand en werkt niet meer,
6-Om het vuur te blussen decomprimeert de piloot de cockpit.
7-Dit zou tot gevolg hebben dat de zuurstofmaskers voor de passagiers worden gedropt.
8-Het vuur wil niet uit, de piloot stijgt om de druk nog verder te verlagen en het vuur te smoren.,
9-Een steward komt vertellen dat de zuurstofmaskers voor de passagiers niet werken.
10-De passagiers zijn aan het doodgaan.
11-De piloot om de passagiers te redden neemt een razende duikvlucht naar 23000 voet.
12-Het vuur is bedwongen, maar all passagiers zijn overleden bij gebrek aan zuurstof.
13-De kapitein en personeel besluit dat hij geen vliegtuig gaat landen met 230 lijken.
14-Ze besluiten om ze te begraven.
15-Ze vliegen naar het diepste deel van de Indische oceaan.
16-De piloot land het vliegtuig zacht op de zee.
17-De piloot en bemanning gaan met hun schip ten onder.

Mmm klopt wel ongeveer met de feiten.
Het vereist wel een moeilijke beslissing.
Voetbal is het begin van alle ellende in de wereld.
Zelfs de wereldoorlogen begonnen om een verloren partijtje.
Gewoon mijn mening.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 08:48:27 #129
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138146260
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 08:43 schreef puntito het volgende:

[..]

Ok als het zuidelijk ging dan is een scenario dat past in de gebeurtenissen als volgt.
5-Piloten vragen om hulp, maar de zender is nu reeds verbrand en werkt niet meer,
7-Dit zou tot gevolg hebben dat de zuurstofmaskers voor de passagiers worden gedropt.
8-Het vuur wil niet uit, de piloot stijgt om de druk nog verder te verlagen en het vuur te smoren.,
9-Een steward komt vertellen dat de zuurstofmaskers voor de passagiers niet werken.
11-De piloot om de passagiers te redden neemt een razende duikvlucht naar 23000 voet.
12-Het vuur is bedwongen, maar all passagiers zijn overleden bij gebrek aan zuurstof.
13-De kapitein en personeel besluit dat hij geen vliegtuig gaat landen met 230 lijken.

En een levendige fantasie.
pi_138146383
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 07:00 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Die heeft z'n geld ondertussen ook al wel verdiend de laatste weken.
Hij had niks te melden dat we nog niet wisten.. beetje een nep-deskundige. De naam van die man blijf ik wel geweldig vinden, daar hebben die ouders ook echt over nagedacht.

Los van het feit of dat vliegtuig ooit wordt teruggevonden, ben ik benieuwd welke conclusies onderzoekers zullen gaan trekken en welke aanbevelingen er worden gedaan voor de luchtvaart. Ik kan me voorstellen dat het in de toekomst niet meer mogelijk moet zijn om handmatig een transponder e.d. uit te zetten.
pi_138146443
Mijn theorie over wat er gebeurd kan zijn was altijd zelfmoord piloot maar ik twijfel daar toch over. Mogelijk heeft hij wel zelf de route gewijzigd omdat hij bepaalde plannen had, is er in de cockpit ruzie ontstaan en is uiteindelijk door zuurstofgebrek iedereen buiten westen geraakt. Vliegtuig vliegt nog uren door en eindigt in de oceaan.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:23:07 #132
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_138146897
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 08:58 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Los van het feit of dat vliegtuig ooit wordt teruggevonden, ben ik benieuwd welke conclusies onderzoekers zullen gaan trekken en welke aanbevelingen er worden gedaan voor de luchtvaart. Ik kan me voorstellen dat het in de toekomst niet meer mogelijk moet zijn om handmatig een transponder e.d. uit te zetten.
Of gewoon een herziening en een 'welkom in de 21ste eeuw' update van alle vliegtuigen met betrekking tot het volgen.
pi_138147777
Ja ik snapte sowieso het argument van de hoeveelheid informatie die doorgegeven ' zou moeten worden ' als argument niet. Hoe moeilijk kan het zijn om de coordinaten van een vliegtuig door te geven? Er wordt dagelijks een veelvoud van alle vliegtuigen op de wereld aan vrachtwagens in de gaten gehouden. Real time en bijna tot op de meter nauwkeurig.

En dan komen ze met vliegtuigen aan met een systeem dat ruimte laat voor een foutmarge die zo groot is dat het ding 'ergens tussen Kazakstan en de Zuidpool' terecht is gekomen.
pi_138148016
quote:

_O-
pi_138148070
quote:

[..]

_O- ---> :')
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:18:41 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138148187
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 08:58 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Hij had niks te melden dat we nog niet wisten.. beetje een nep-deskundige. De naam van die man blijf ik wel geweldig vinden, daar hebben die ouders ook echt over nagedacht.

Benno was al deskundige ten tijde van de Bijlmerramp, dus als hij een beetje bijgelezen is gebleven sinds die tijd valt het wel mee met dat 'nep-deskundige'. Beter hadden P&W gewoon gewacht tot er werkelijk iets te melden viel ipv mee te liften op dit gebeuren. ;)
pi_138149036
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Benno was al deskundige ten tijde van de Bijlmerramp, dus als hij een beetje bijgelezen is gebleven sinds die tijd valt het wel mee met dat 'nep-deskundige'.
Vind ik nogal een vreemde conclusie.
But then again, heb Benno niet aan het woord gehoord.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_138149068
quote:
Het lijkt wel of het daar dagelijks slecht weer is. De zoektocht naar het wrak gaat zo nog lang duren :{
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:52:06 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138149091
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:50 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Vind ik nogal een vreemde conclusie.
But then again, heb Benno niet aan het woord gehoord.
Is natuurlijk ook vaag gesteld, maar tegelijkertijd kan je het feit dat hij gisteren niks te melden had ook niet gebruiken om te stellen dat hij een nep-deskundige is.
Er is een halfbakken verklaring uitgegeven door de Maleisische overheid en daar duikt de hele wereld op, dan worden de standaard 'experts' voor dit soort zaken uit de kast getrokken om daar iets zinnigs over te vertellen terwijl er eigenlijk niks te zeggen valt.

Hooguit kan je dan over hem zeggen dat hij beter had kunnen weigeren tot er meer nieuws was, maar och, aan de andere kant...
pi_138149096
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:51 schreef eight het volgende:

[..]

Het lijkt wel of het daar dagelijks slecht weer is. De zoektocht naar het wrak gaat zo nog lang duren :{
misscheien blijft het boven zee wel langer hangen?
pi_138149125
De plek waar de wrakstukken gevonden zijn hoeft ook niet per se de plek zijn waar het toestel is gecrashed, op sommige plaatsen staat er nog best een aardige stroming:

http://earth.nullschool.n(...)c=-249.80,-14.18,888
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_138149127
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:51 schreef eight het volgende:

[..]

Plus het feit dat de tijd om ernaar toe te vliegen en terug ook betekent dat er slechts 2 uur gezocht kan worden daar.
pi_138149153
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:53 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Plus het feit dat de tijd om ernaar toe te vliegen en terug ook betekent dat er slechts 2 uur gezocht kan worden daar.
stuur er dan een soort vliegdek schip naartoe met een zooi helicopters zou ik dan denken...
pi_138149161
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:52 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Is natuurlijk ook vaag gesteld, maar tegelijkertijd kan je het feit dat hij gisteren niks te melden had ook niet gebruiken om te stellen dat hij een nep-deskundige is.
Er is een halfbakken verklaring uitgegeven door de Maleisische overheid en daar duikt de hele wereld op, dan worden de standaard 'experts' voor dit soort zaken uit de kast getrokken om daar iets zinnigs over te vertellen terwijl er eigenlijk niks te zeggen valt.

Hooguit kan je dan over hem zeggen dat hij beter had kunnen weigeren tot er meer nieuws was, maar och, aan de andere kant...
Eens.
pi_138149198
Wie kan dit lezen?

http://vnews.mv/17960

http://discussion.theguardian.com/comment-permalink/33518722

http://quick.aero/sterlin(...)s-as-non-explosives/

Edit

Het bericht dat daar gepost werd

quote:
An APU fire unit used in aircrafts washed up on the island of Baarah, Maldives,

local news haveeru, vnews and sun reports.

Here are the links

Vnews: http://vnews.mv/17960

Haveeru: http://www.haveeru.com.mv/dhivehi/news/152109

Sun: http://www.sun.mv/
pi_138151495
quote:
quote:
Suspicious object washes up on Baarah beach

Azuhaar Abdul Azeez, Haveeru Online - Mar 25, 2014 - 02:30

An object which looks like an explosive had on Monday washed up on the beach of Baarah in Haa Alif Atoll.

A police media official said that the islanders had found the object, washed up on the beach sometime early in the evening. He also reported that police had responded immediately by arriving at the scene and in turn reporting to Maldives National Defense Force (MNDF). The official informed that they do not known what it was, and that MNDF would determine its origins and whereabouts.

"MNDF is now at the island and preparing its extraction", the official said.

The MNDF spokesperson major Hussein Ali reported that they are now looking into this "unknown" object that had washed up onto Baarah Island. He did not give details.

While some of the islanders speculate this unknown object to be a sea mine, others imagine it as another form of an explosive.
bron
Één van die sites had een English version :)

EDIT:
De Maladiven-Sun laat een of andere vreemde handgranaat zien als plaatje bij het nieuwsbericht
pi_138151708
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:53 schreef Ener-G het volgende:
De plek waar de wrakstukken gevonden zijn hoeft ook niet per se de plek zijn waar het toestel is gecrashed, op sommige plaatsen staat er nog best een aardige stroming:

http://earth.nullschool.n(...)c=-249.80,-14.18,888
Het is volgens mij nog steeds onduidelijk of er brokstukken van de MH370 gevonden zijn.
De crash is puur op data gebaseerd.

Maar idd. onwaarschijnlijk dat evt. brokstukken nog steeds in de buurt van het wrak liggen
pi_138151793
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:17 schreef ace_eleven het volgende:
washed up

Aangespoeld => Plastic => Fischer price ?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:31:57 #149
414674 Mistico
Good Moaning
pi_138151897

[ Bericht 100% gewijzigd door Mistico op 25-03-2014 12:32:18 ]
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:32:34 #150
414674 Mistico
Good Moaning
pi_138151911
quote:
Dat is toch een zeemijn zonder verankering?
pi_138151930
De piloot was er op uit om zo min mogelijk sporen achter te laten. Misschien heeft hij het vliegtuig kunnen opblazen voordat het in zee stortte, met de bedoeling de brokstukken zo klein mogelijk te maken.
pi_138151953
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:27 schreef Gloorbek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat is dit nou weer voor onzin. :')

Maleisië probeert volgensmij van alles om het maar geloofwaardig te maken. Alleen gebruiken ze technieken die 50 jaar geleden al ontkracht waren.
pi_138151964
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:33 schreef Loekie1 het volgende:
De piloot was er op uit om zo min mogelijk sporen achter te laten. Misschien heeft hij het vliegtuig kunnen opblazen voordat het in zee stortte, met de bedoeling de brokstukken zo klein mogelijk te maken.
Ik denk dat met hoge snelheid crashen op het water dan effectiever is.
pi_138152023
Is de ex-vrouw van de piloot al ondervraagd? De nabestaanden kunnen voor dit soort getreuzel wel terecht boos zijn. Ook voor het feit dat de piloot niet goed gefouilleerd is nadat het alarm afging in het poortje.

Stel de piloot had een pistool bij zich om de andere piloot om te brengen. Hij kan gedacht hebben: als jullie dit vinden, dan geef ik me over. Vinden jullie het niet, dan gebeurt er een ramp.

[ Bericht 16% gewijzigd door Loekie1 op 25-03-2014 12:59:18 ]
pi_138152107
Misschien een domme vraag, maar eerder konden mensen toch meezoeken via Tomnod [ofzo]?
Gebeurt dit nog?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 12:57:30 #156
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138152601
quote:
ik hou er wel rekening mee dat de piloot het op een zuurstofprobleem kan proberen te lijken, om een zelfmoord te verbloemen
pi_138153082
quote:
De piloot was er op uit om zo min mogelijk sporen achter te laten.
Hij heeft je dat verteld ofzo?

quote:
Misschien heeft hij het vliegtuig kunnen opblazen voordat het in zee stortte, met de bedoeling de brokstukken zo klein mogelijk te maken.
:')
Dat zorgt er enkel voor dat de brokstukken meer verspreid zijn en juist de kans vergroten om gevonden te worden.
pi_138153131
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:14 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Hij heeft je dat verteld ofzo?

[..]

Dat zorgt er enkel voor dat de brokstukken meer verspreid zijn en juist de kans vergroten om gevonden te worden.
Bingo, maar Loekie leeft in haar eigen wereldje.

pi_138153207
Ik heb dit draadje niet echt gevolgd, maar er is toch helemaal geen reden om kwade opzet te vermoeden?
pi_138153222
Was er vandaag nou nog een persconferentie?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 13:23:00 #161
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138153333
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:19 schreef PicoMMP het volgende:
Was er vandaag nou nog een persconferentie?
Die zou er zijn, maar ik denk afgelast omdat er vandaag niet kon worden gezocht.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138153462
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je was nog niet zover Matador?
pi_138153631
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:18 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb dit draadje niet echt gevolgd, maar er is toch helemaal geen reden om kwade opzet te vermoeden?
Niet echt, maar technische problemen zou ook vreemd zijn. Dat alles uitvalt qua communicatie (en besturing?), maar dat ie wel blijft vliegen, maar totaal de verkeerde kant, en niet terug naar een vliegveld gaan.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_138153753
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:23 schreef Uccie het volgende:

[..]

Die zou er zijn, maar ik denk afgelast omdat er vandaag niet kon worden gezocht.
Gister zeiden ze dat er vandaag meer details bekend zouden worden gemaakt, weer lijkt me daar weinig mee te maken te hebben
  dinsdag 25 maart 2014 @ 13:38:52 #165
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138153831
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:36 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Gister zeiden ze dat er vandaag meer details bekend zouden worden gemaakt, weer lijkt me daar weinig mee te maken te hebben
Ligt eraan wat de details zijn.
Maar gisteren was de persco ook pas 15u onze tijd, dus het kan nog.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138153992
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:38 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ligt eraan wat de details zijn.
Maar gisteren was de persco ook pas 15u onze tijd, dus het kan nog.
Het hele bericht gister was over die berekeningen en de data. Dat zijn de details, dus hopelijk releasen ze waar die berekeningen op gebasseerd zijn
pi_138153995
Persconferentie is al geweest.

Technische details van de Britse experts die aanleiding gaven tot de personceferentie van gisteren zijn hier te lezen:
https://www.facebook.com/(...)854999&stream_ref=10
quote:
On 13 March we received information from UK satellite company Inmarsat indicating that routine automatic communications between one of its satellites and the aircraft could be used to determine several possible flight paths.

Inmarsat UK has continued to refine this analysis and yesterday the AAIB presented its most recent findings, which indicate that the aircraft flew along the southern corridor.

As you have heard, an aircraft is able to communicate with ground stations via satellite.

If the ground station has not heard from an aircraft for an hour it will transmit a 'log on / log off' message, sometimes referred to as a ‘ping’, using the aircraft’s unique identifier. If the aircraft receives its unique identifier it returns a short message indicating that it is still logged on. This process has been described as a “handshake” and takes place automatically.

From the ground station log it was established that after ACARS stopped sending messages, 6 complete handshakes took place.

The position of the satellite is known, and the time that it takes the signal to be sent and received, via the satellite, to the ground station can be used to establish the range of the aircraft from the satellite. This information was used to generate arcs of possible positions from which the Northern and Southern corridors were established.
Refined analysis from Inmarsat

In recent days Inmarsat developed a second innovative technique which considers the velocity of the aircraft relative to the satellite. Depending on this relative movement, the frequency received and transmitted will differ from its normal value, in much the same way that the sound of a passing car changes as it approaches and passes by. This is called the Doppler effect. The Inmarsat technique analyses the difference between the frequency that the ground station expects to receive and that actually measured. This difference is the result of the Doppler effect and is known as the Burst Frequency Offset.

The Burst Frequency Offset changes depending on the location of the aircraft on an arc of possible positions, its direction of travel, and its speed. In order to establish confidence in its theory, Inmarsat checked its predictions using information obtained from six other B777 aircraft flying on the same day in various directions. There was good agreement.

While on the ground at Kuala Lumpur airport, and during the early stage of the flight, MH370 transmitted several messages. At this stage the location of the aircraft and the satellite were known, so it was possible to calculate system characteristics for the aircraft, satellite, and ground station.

During the flight the ground station logged the transmitted and received pulse frequencies at each handshake. Knowing the system characteristics and position of the satellite it was possible, considering aircraft performance, to determine where on each arc the calculated burst frequency offset fit best.

The analysis showed poor correlation with the Northern corridor, but good correlation with the Southern corridor, and depending on the ground speed of the aircraft it was then possible to estimate positions at 0011 UTC, at which the last complete handshake took place. I must emphasise that this is not the final position of the aircraft.

There is evidence of a partial handshake between the aircraft and ground station at 0019 UTC. At this time this transmission is not understood and is subject to further ongoing work.

No response was received from the aircraft at 0115 UTC, when the ground earth station sent the next log on / log off message. This indicates that the aircraft was no longer logged on to the network.

Therefore, some time between 0011 UTC and 0115 UTC the aircraft was no longer able to communicate with the ground station. This is consistent with the maximum endurance of the aircraft.

This analysis by Inmarsat forms the basis for further study to attempt to determine the final position of the aircraft. Accordingly, the Malaysian investigation has set up an international working group, comprising agencies with expertise in satellite communications and aircraft performance, to take this work forward.
In the coolest little capital of the world
pi_138154022
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:43 schreef Drebbelman het volgende:

Technische details van de Britse experts die aanleiding gaven tot de personceferentie van gisteren zijn hier te lezen:

[..]

Dank u :)
  Moderator dinsdag 25 maart 2014 @ 13:51:30 #169
8781 crew  Frutsel
pi_138154232
quote:
Debris of MH370 in uncharted waters?
The cluster of suspected debris from Malaysian Airlines flight MH370 has been sighted above a giant undersea chain of volcanoes whose complex terrain has barely been charted, an Australian marine geologist says.
Robin Beaman, from James Cook University, said so little of the southern Indian Ocean sea floor, including the search zone, had been mapped in detail that any attempt to retrieve wreckage would require extensive 3D mapping, possibly by ships with multibeam echo sounders.

But Australia no longer has the capacity to chart depths of 3000 metres, the average depth of the search area, because the only government vessel capable of conducting mapping of that kind, the RV Southern Surveyor, had been decommissioned in December.

The research vessel's replacement was being built in Singapore and was about to undergo sea trials, Dr Beaman said.
''It's bad timing really. Australia has no capability of mapping these depths,'' he said. Multibeam echo sounders send out sound pulses in the shape of a fan, returning depths of the sea floor directly under the ship and on either side, a pattern known as a swath.
Dr Beaman said the first piece of debris spotted by DigitalGlobe satellites on March 16 was located about 60 kilometres south-west of the active zone of the Southeast Indian Ridge, a chain of underwater volcanoes that ran from the south-west of Australia to below New Zealand. Another object sighted by a Chinese aircraft was about 180 kilometres south-west of the ridge.
The suspected debris picked up by an Australian aircraft on Monday was spotted about 200 kilometres to the north-east of the ridge, Dr Beaman said.
''On the flanks of the ridge, which is very likely where any crash zone occurred, there has been virtually no … mapping apart from the odd strip,'' he said.

The complex terrain of the ridgeline, with peaks tens of metres tall, would make it difficult to spot any debris without good charts and remote-operated underwater vessels.

''It's all going to have to be remapped, there's no doubt,'' he said.
International research groups had conducted sea floor surveys in the region, using multibeam echo sounders to create 3D maps of the sea floor, but the last two surveys occurred almost 20 years ago and used outdated technology, he said.

These surveys charted several areas about 70 kilometres wide while other research ships had gathered detail on the sea floor as they sailed from one port to another, but the paths they charted were only about 10 kilometres to 20 kilometres wide.

''It'll be very unlikely that debris has fallen in those little 10 to 20-kilometre wide zones,'' he said.
''You're left with gaps of hundreds of kilometres where there is no detailed understanding of what the sea floor terrain looks like.''

Dr Beaman said it was not surprising that an area of deep open water so far from land or regular shipping routes had not been charted in detail. ''You have to put your effort where it's most needed,'' he said. ''There's very little to bump into and the search zone is 2000 kilometres from the edge of our exclusive economic zone.'' Only depth readings were available for most of the search area.
A Defence spokeswoman said while the search area was within the Australian Hydrographic Service's area of charting responsibility, it had not been mapped to great detail because of the very deep nature of the region, which made it less risky for ships.
pi_138155085
Al met al had die kaartenlegster het niet bij het juiste eind
pi_138155150
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

;(
pi_138155380
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 13:51 schreef Frutsel het volgende:

Knip

Dat gaat dus nog jaren duren..
pi_138155501
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:27 schreef eight het volgende:

[..]

Dat gaat dus nog jaren duren..
Alsof de piloot het wist!!11
pi_138155534
quote:

[..]

Daar heeft volgens mij al heel wat rekenwerk in gezeten.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 14:42:34 #175
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_138155818
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:32 schreef Montagui het volgende:

[..]

Daar heeft volgens mij al heel wat rekenwerk in gezeten.
Inderdaad zeg
pi_138157296
quote:

[..]

Dus als ik het goed lees is er dus een gebied mogelijk van een ongeveer 900 kilometer lang (Ruim en uur vliegen) waar het toestel zich kan bevinden?
pi_138157433
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:17 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

[..]

bron
Één van die sites had een English version :)

EDIT:
De Maladiven-Sun laat een of andere vreemde handgranaat zien als plaatje bij het nieuwsbericht
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:27 schreef Gloorbek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Een handgranaat zouden ze toch moeten herkennen :)
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:38:25 #178
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_138157490
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:18 schreef PicoMMP het volgende:
Al met al had die kaartenlegster het niet bij het juiste eind
Goh. Verrassend.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_138158429
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 12:32 schreef Mistico het volgende:

[..]

Dat is toch een zeemijn zonder verankering?
Als ik naar dat plaatje kijk lijkt het me veel te klein voor een zeemijn, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Het kan ook indien het een blus apparaat is van een ander vliegtuig zijn maar het ziet er niet naar uit dat het erg lang in het water heeft gelegen.

http://aae-ltd.com/about-2/components/
http://dc725.4shared.com/doc/qx2fzCe6/preview.html
  dinsdag 25 maart 2014 @ 16:30:58 #180
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_138159428
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 25 maart 2014 @ 16:37:52 #181
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_138159742
quote:
pi_138161663
"We're not searching for a needle in the haystack, we're searching for where the haystack is."
http://www.theguardian.co(...)rs-malaysian-embassy
pi_138161788
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 17:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Wow :o
Tropical Cyclone Gillian is daar in de buurt :D
  dinsdag 25 maart 2014 @ 17:50:44 #186
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_138162246
quote:
Hoe drinken ze daar een kopje koffie :?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_138162314
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 17:50 schreef Falco het volgende:

[..]

Haagse bakkies :+
pi_138162568
quote:

[..]

Hoe ga je daar fatsoenlijk naar de wc?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 18:06:58 #189
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_138162735
quote:
Straks kunnen ze ook nog gaan zoeken naar deze boot.
De zwarte wolf komt eraan !
pi_138162775
Met deze golven moet er toch wel al iets aangespoeld zijn op land?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 18:18:39 #191
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138163090
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 18:08 schreef Co_OL het volgende:
Met deze golven moet er toch wel al iets aangespoeld zijn op land?
ja, misschien moeten ze eens even gaan kijken op de zuidpool
  dinsdag 25 maart 2014 @ 18:20:57 #192
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_138163150
quote:

[..]

Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_138163444
Heel erg opmerkelijk dat bij deze crash op zee er zo weinig materiaal is terug te vinden, dat itt de meeste crashes op zee :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_138163623
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 18:06 schreef Dentiwan het volgende:

[..]

Straks kunnen ze ook nog gaan zoeken naar deze boot.
Schip.
pi_138164791
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 18:31 schreef TLC het volgende:
Heel erg opmerkelijk dat bij deze crash op zee er zo weinig materiaal is terug te vinden, dat itt de meeste crashes op zee :{
Je weet dat dit ergens in de middle of nowhere is he?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 25 maart 2014 @ 19:33:08 #196
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_138166281
http://thedailyshow.cc.co(...)ech-jungle-hijacking

_O_

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 18:31 schreef TLC het volgende:
Wat wil je zien dan?
pi_138167454
quote:
Nou bij bv Alaska Airlines, TWA800 of Air India was er nog een wijdverspreid spoor van materiaal op zee terug te vinden, en desondanks dat dit in een ver af gelegen gebied is gebeurd is er nog geen enkel onderdeel teruggevonden wat direct kan aantonen dat dit van dit vliegtuig afkomstig is (behalve die voortdurende sattelietfoto's in de media dan). Ik kan die familieleden daarom wel begrijpen dat ze nog hoop houden en geen genoegen nemen met de verklaring van Malaysian Airways.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 25 maart 2014 @ 19:57:22 #198
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138167480
quote:
een koffer, een stuk vleugel of staart.....iets
pi_138168364
quote:
The captain of Flight 370 was in no state of mind to fly the day it disappeared and could have taken the Boeing 777 for a "last joyride" before crashing into the Indian Ocean, a fellow pilot says.

Captain Zaharie Ahmad Shah's world was crumbling, said the long-time associate. He had been facing serious family problems, including separation from his wife and relationship problems with another woman he was seeing.

The man, who spoke to the Herald on condition of anonymity, said Captain Zaharie was "terribly upset" when his wife told him she was leaving and believed he may have decided to take the Malaysia Airlines plane to a part of the world he had never flown in.
http://www.nzherald.co.nz(...)=2&objectid=11226334
In the coolest little capital of the world
  dinsdag 25 maart 2014 @ 20:23:10 #200
54408 Parzival
Where it happens
pi_138168708
voor als je even wil weten hoe dat zoeken er nou aantoe gaat.. oftewel.. varen op de indische ocean:

Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')