Alles beter dan het Nederlandse schouders ophalen en 'kan gebeuren'quote:Op maandag 24 maart 2014 23:02 schreef Montagui het volgende:
De chinese 'nabestaanden' hebben inmiddels alle realiteit uit het oog verloren:
[..]
Ik zat met de Diamantina fracture zone in mijn hoofd, dacht dat die ongeveer even diep was, maar die beperkt zich tot 7079m volgens wiki.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 01:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De Marianentrog (niet in de Indische Oceaan) is 10.900 m dus da's knap dan.
Niet alles. Dit is hysterie. Wat mij betreft hebben de Maleisische autoriteiten zo goed als alles er aan gedaan om MH370 te vinden. Niet voor niets zijn er een twintigtal landen bij betrokken geweest. En die zouden dan allemaal meewerken aan een 'doofpot'?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 07:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Alles beter dan het Nederlandse schouders ophalen en 'kan gebeuren'
Wat jou betreft misschien wel ja maar het is overduidelijk dat Maleisië misinformatie heeft verstrekt en veel zaken op een amateuristische wijze heeft aangepakt. Daar mag best kritiek op zijn. Net als oo het staatsbedrijf Malaysia Airlines.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 07:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niet alles. Dit is hysterie. Wat mij betreft hebben de Maleisische autoriteiten zo goed als alles er aan gedaan om MH370 te vinden. Niet voor niets zijn er een twintigtal landen bij betrokken geweest. En die zouden dan allemaal meewerken aan een 'doofpot'?
Ik kan begrijpen dat met een 'zondebok' wil, maar er is nog geen bewijs voor een 'zondebok'. Niet Maleisië, niet de piloot, niet de fabrikant van het toestel, niet de onderhoudscrew, niet 1 of meerdere van de passgiers.
Áls je dan iemand van obstructie bij het onderzoek kunt verwijten dan is het de Indonesische overheid. Wanneer het toestel inderdaad naar de Zuidelijke Indische Oceaan is gevlogen dan moet het toch opgepikt zijn door radarstations op bv Sumatra.
http://www.theguardian.co(...)tack-government-livequote:Due to rough seas, HMAS Success departed the search area early this morning and is now in transit south of the search area until seas abate. A sea state ranging between 7 to 8 is forecast today with waves up to two metres and an associated swell of up to four metres.
The area is also forecast to experience strong gale force winds of up to 80km/h, periods of heavy rain, and low cloud with a ceiling between 200 and 500 feet.
AMSA has undertaken a risk assessment and determined that the current weather conditions would make any air and sea search activities hazardous and pose a risk to crew. Therefore, AMSA has suspended all sea and air search operations for today due to these weather conditions.
AMSA has consulted with the Bureau of Meteorology and weather conditions are expected to improve in the search area in the evening and over the next few days. Search operations are expected to resume tomorrow, if weather conditions permit.
HMAS Success will return to the search area once weather conditions improve.
Ok als het zuidelijk ging dan is een scenario dat past in de gebeurtenissen als volgt.quote:Op maandag 24 maart 2014 17:46 schreef El_Matador het volgende:
Wat is logischer:
• Suicidale piloot vliegt eerst rondjes en parkeert het vliegtuig doelbewust in de diepe oceaan
• Piloot/co-piloot wilden Australie bereiken na eerdere twijfel over een NWlijke route
?
En een levendige fantasie.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 08:43 schreef puntito het volgende:
[..]
Ok als het zuidelijk ging dan is een scenario dat past in de gebeurtenissen als volgt.
1- Er was brand in de cockpit en het communicatie deel was aangetast.
2-De piloten had een idee dat er misschien iets mis was en programmeerde
vast een vluchtroute in. Maar ze waren er niet zeker van.
3-De co-piloot zegt adios.
4-Plotseling ruiken ze rook.
5-Piloten vragen om hulp, maar de zender is nu reeds verbrand en werkt niet meer,
6-Om het vuur te blussen decomprimeert de piloot de cockpit.
7-Dit zou tot gevolg hebben dat de zuurstofmaskers voor de passagiers worden gedropt.
8-Het vuur wil niet uit, de piloot stijgt om de druk nog verder te verlagen en het vuur te smoren.,
9-Een steward komt vertellen dat de zuurstofmaskers voor de passagiers niet werken.
10-De passagiers zijn aan het doodgaan.
11-De piloot om de passagiers te redden neemt een razende duikvlucht naar 23000 voet.
12-Het vuur is bedwongen, maar all passagiers zijn overleden bij gebrek aan zuurstof.
13-De kapitein en personeel besluit dat hij geen vliegtuig gaat landen met 230 lijken.
14-Ze besluiten om ze te begraven.
15-Ze vliegen naar het diepste deel van de Indische oceaan.
16-De piloot land het vliegtuig zacht op de zee.
17-De piloot en bemanning gaan met hun schip ten onder.
Mmm klopt wel ongeveer met de feiten.
Het vereist wel een moeilijke beslissing.
Hij had niks te melden dat we nog niet wisten.. beetje een nep-deskundige. De naam van die man blijf ik wel geweldig vinden, daar hebben die ouders ook echt over nagedacht.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 07:00 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Die heeft z'n geld ondertussen ook al wel verdiend de laatste weken.
Of gewoon een herziening en een 'welkom in de 21ste eeuw' update van alle vliegtuigen met betrekking tot het volgen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 08:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Los van het feit of dat vliegtuig ooit wordt teruggevonden, ben ik benieuwd welke conclusies onderzoekers zullen gaan trekken en welke aanbevelingen er worden gedaan voor de luchtvaart. Ik kan me voorstellen dat het in de toekomst niet meer mogelijk moet zijn om handmatig een transponder e.d. uit te zetten.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 08:43 schreef puntito het volgende:
[..]
Ok als het zuidelijk ging dan is een scenario dat past in de gebeurtenissen als volgt.
1- Er was brand in de cockpit en het communicatie deel was aangetast.
2-De piloten had een idee dat er misschien iets mis was en programmeerde
vast een vluchtroute in. Maar ze waren er niet zeker van.
3-De co-piloot zegt adios.
4-Plotseling ruiken ze rook.
5-Piloten vragen om hulp, maar de zender is nu reeds verbrand en werkt niet meer,
6-Om het vuur te blussen decomprimeert de piloot de cockpit.
7-Dit zou tot gevolg hebben dat de zuurstofmaskers voor de passagiers worden gedropt.
8-Het vuur wil niet uit, de piloot stijgt om de druk nog verder te verlagen en het vuur te smoren.,
9-Een steward komt vertellen dat de zuurstofmaskers voor de passagiers niet werken.
10-De passagiers zijn aan het doodgaan.
11-De piloot om de passagiers te redden neemt een razende duikvlucht naar 23000 voet.
12-Het vuur is bedwongen, maar all passagiers zijn overleden bij gebrek aan zuurstof.
13-De kapitein en personeel besluit dat hij geen vliegtuig gaat landen met 230 lijken.
14-Ze besluiten om ze te begraven.
15-Ze vliegen naar het diepste deel van de Indische oceaan.
16-De piloot land het vliegtuig zacht op de zee.
17-De piloot en bemanning gaan met hun schip ten onder.
Mmm klopt wel ongeveer met de feiten.
Het vereist wel een moeilijke beslissing.
Benno was al deskundige ten tijde van de Bijlmerramp, dus als hij een beetje bijgelezen is gebleven sinds die tijd valt het wel mee met dat 'nep-deskundige'. Beter hadden P&W gewoon gewacht tot er werkelijk iets te melden viel ipv mee te liften op dit gebeuren.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 08:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hij had niks te melden dat we nog niet wisten.. beetje een nep-deskundige. De naam van die man blijf ik wel geweldig vinden, daar hebben die ouders ook echt over nagedacht.
Los van het feit of dat vliegtuig ooit wordt teruggevonden, ben ik benieuwd welke conclusies onderzoekers zullen gaan trekken en welke aanbevelingen er worden gedaan voor de luchtvaart. Ik kan me voorstellen dat het in de toekomst niet meer mogelijk moet zijn om handmatig een transponder e.d. uit te zetten.
Vind ik nogal een vreemde conclusie.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Benno was al deskundige ten tijde van de Bijlmerramp, dus als hij een beetje bijgelezen is gebleven sinds die tijd valt het wel mee met dat 'nep-deskundige'.
Het lijkt wel of het daar dagelijks slecht weer is. De zoektocht naar het wrak gaat zo nog lang durenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 08:22 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
http://www.theguardian.co(...)tack-government-live
Is natuurlijk ook vaag gesteld, maar tegelijkertijd kan je het feit dat hij gisteren niks te melden had ook niet gebruiken om te stellen dat hij een nep-deskundige is.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Vind ik nogal een vreemde conclusie.
But then again, heb Benno niet aan het woord gehoord.
misscheien blijft het boven zee wel langer hangen?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:51 schreef eight het volgende:
[..]
Het lijkt wel of het daar dagelijks slecht weer is. De zoektocht naar het wrak gaat zo nog lang duren
Plus het feit dat de tijd om ernaar toe te vliegen en terug ook betekent dat er slechts 2 uur gezocht kan worden daar.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:51 schreef eight het volgende:
[..]
Het lijkt wel of het daar dagelijks slecht weer is. De zoektocht naar het wrak gaat zo nog lang duren
stuur er dan een soort vliegdek schip naartoe met een zooi helicopters zou ik dan denken...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:53 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Plus het feit dat de tijd om ernaar toe te vliegen en terug ook betekent dat er slechts 2 uur gezocht kan worden daar.
Eens.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Is natuurlijk ook vaag gesteld, maar tegelijkertijd kan je het feit dat hij gisteren niks te melden had ook niet gebruiken om te stellen dat hij een nep-deskundige is.
Er is een halfbakken verklaring uitgegeven door de Maleisische overheid en daar duikt de hele wereld op, dan worden de standaard 'experts' voor dit soort zaken uit de kast getrokken om daar iets zinnigs over te vertellen terwijl er eigenlijk niks te zeggen valt.
Hooguit kan je dan over hem zeggen dat hij beter had kunnen weigeren tot er meer nieuws was, maar och, aan de andere kant...
quote:An APU fire unit used in aircrafts washed up on the island of Baarah, Maldives,
local news haveeru, vnews and sun reports.
Here are the links
Vnews: http://vnews.mv/17960
Haveeru: http://www.haveeru.com.mv/dhivehi/news/152109
Sun: http://www.sun.mv/
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:55 schreef bedachtzaam het volgende:
Wie kan dit lezen?
http://vnews.mv/17960
http://discussion.theguardian.com/comment-permalink/33518722
http://quick.aero/sterlin(...)s-as-non-explosives/
Edit
Het bericht dat daar gepost werd
[..]
bronquote:Suspicious object washes up on Baarah beach
Azuhaar Abdul Azeez, Haveeru Online - Mar 25, 2014 - 02:30
An object which looks like an explosive had on Monday washed up on the beach of Baarah in Haa Alif Atoll.
A police media official said that the islanders had found the object, washed up on the beach sometime early in the evening. He also reported that police had responded immediately by arriving at the scene and in turn reporting to Maldives National Defense Force (MNDF). The official informed that they do not known what it was, and that MNDF would determine its origins and whereabouts.
"MNDF is now at the island and preparing its extraction", the official said.
The MNDF spokesperson major Hussein Ali reported that they are now looking into this "unknown" object that had washed up onto Baarah Island. He did not give details.
While some of the islanders speculate this unknown object to be a sea mine, others imagine it as another form of an explosive.
Het is volgens mij nog steeds onduidelijk of er brokstukken van de MH370 gevonden zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:53 schreef Ener-G het volgende:
De plek waar de wrakstukken gevonden zijn hoeft ook niet per se de plek zijn waar het toestel is gecrashed, op sommige plaatsen staat er nog best een aardige stroming:
http://earth.nullschool.n(...)c=-249.80,-14.18,888
Dat is toch een zeemijn zonder verankering?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:55 schreef bedachtzaam het volgende:
Wie kan dit lezen?
http://vnews.mv/17960
http://discussion.theguardian.com/comment-permalink/33518722
http://quick.aero/sterlin(...)s-as-non-explosives/
Edit
Het bericht dat daar gepost werd
[..]
Wat is dit nou weer voor onzin.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:27 schreef Gloorbek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Aangespoeld => Plastic => Fischer price ?
Ik denk dat met hoge snelheid crashen op het water dan effectiever is.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:33 schreef Loekie1 het volgende:
De piloot was er op uit om zo min mogelijk sporen achter te laten. Misschien heeft hij het vliegtuig kunnen opblazen voordat het in zee stortte, met de bedoeling de brokstukken zo klein mogelijk te maken.
ik hou er wel rekening mee dat de piloot het op een zuurstofprobleem kan proberen te lijken, om een zelfmoord te verbloemenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:33 schreef Loekie1 het volgende:
De piloot was er op uit om zo min mogelijk sporen achter te laten. Misschien heeft hij het vliegtuig kunnen opblazen voordat het in zee stortte, met de bedoeling de brokstukken zo klein mogelijk te maken.
Hij heeft je dat verteld ofzo?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:33 schreef Loekie1 het volgende:
De piloot was er op uit om zo min mogelijk sporen achter te laten.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:33 schreef Loekie1 het volgende:
Misschien heeft hij het vliegtuig kunnen opblazen voordat het in zee stortte, met de bedoeling de brokstukken zo klein mogelijk te maken.
Bingo, maar Loekie leeft in haar eigen wereldje.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:14 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hij heeft je dat verteld ofzo?
[..]
Dat zorgt er enkel voor dat de brokstukken meer verspreid zijn en juist de kans vergroten om gevonden te worden.
Die zou er zijn, maar ik denk afgelast omdat er vandaag niet kon worden gezocht.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:19 schreef PicoMMP het volgende:
Was er vandaag nou nog een persconferentie?
Je was nog niet zover Matador?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bingo, maar Loekie leeft in haar eigen wereldje.
Niet echt, maar technische problemen zou ook vreemd zijn. Dat alles uitvalt qua communicatie (en besturing?), maar dat ie wel blijft vliegen, maar totaal de verkeerde kant, en niet terug naar een vliegveld gaan.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:18 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb dit draadje niet echt gevolgd, maar er is toch helemaal geen reden om kwade opzet te vermoeden?
Gister zeiden ze dat er vandaag meer details bekend zouden worden gemaakt, weer lijkt me daar weinig mee te maken te hebbenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:23 schreef Uccie het volgende:
[..]
Die zou er zijn, maar ik denk afgelast omdat er vandaag niet kon worden gezocht.
Ligt eraan wat de details zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:36 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Gister zeiden ze dat er vandaag meer details bekend zouden worden gemaakt, weer lijkt me daar weinig mee te maken te hebben
Het hele bericht gister was over die berekeningen en de data. Dat zijn de details, dus hopelijk releasen ze waar die berekeningen op gebasseerd zijnquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:38 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ligt eraan wat de details zijn.
Maar gisteren was de persco ook pas 15u onze tijd, dus het kan nog.
quote:On 13 March we received information from UK satellite company Inmarsat indicating that routine automatic communications between one of its satellites and the aircraft could be used to determine several possible flight paths.
Inmarsat UK has continued to refine this analysis and yesterday the AAIB presented its most recent findings, which indicate that the aircraft flew along the southern corridor.
As you have heard, an aircraft is able to communicate with ground stations via satellite.
If the ground station has not heard from an aircraft for an hour it will transmit a 'log on / log off' message, sometimes referred to as a ‘ping’, using the aircraft’s unique identifier. If the aircraft receives its unique identifier it returns a short message indicating that it is still logged on. This process has been described as a “handshake” and takes place automatically.
From the ground station log it was established that after ACARS stopped sending messages, 6 complete handshakes took place.
The position of the satellite is known, and the time that it takes the signal to be sent and received, via the satellite, to the ground station can be used to establish the range of the aircraft from the satellite. This information was used to generate arcs of possible positions from which the Northern and Southern corridors were established.
Refined analysis from Inmarsat
In recent days Inmarsat developed a second innovative technique which considers the velocity of the aircraft relative to the satellite. Depending on this relative movement, the frequency received and transmitted will differ from its normal value, in much the same way that the sound of a passing car changes as it approaches and passes by. This is called the Doppler effect. The Inmarsat technique analyses the difference between the frequency that the ground station expects to receive and that actually measured. This difference is the result of the Doppler effect and is known as the Burst Frequency Offset.
The Burst Frequency Offset changes depending on the location of the aircraft on an arc of possible positions, its direction of travel, and its speed. In order to establish confidence in its theory, Inmarsat checked its predictions using information obtained from six other B777 aircraft flying on the same day in various directions. There was good agreement.
While on the ground at Kuala Lumpur airport, and during the early stage of the flight, MH370 transmitted several messages. At this stage the location of the aircraft and the satellite were known, so it was possible to calculate system characteristics for the aircraft, satellite, and ground station.
During the flight the ground station logged the transmitted and received pulse frequencies at each handshake. Knowing the system characteristics and position of the satellite it was possible, considering aircraft performance, to determine where on each arc the calculated burst frequency offset fit best.
The analysis showed poor correlation with the Northern corridor, but good correlation with the Southern corridor, and depending on the ground speed of the aircraft it was then possible to estimate positions at 0011 UTC, at which the last complete handshake took place. I must emphasise that this is not the final position of the aircraft.
There is evidence of a partial handshake between the aircraft and ground station at 0019 UTC. At this time this transmission is not understood and is subject to further ongoing work.
No response was received from the aircraft at 0115 UTC, when the ground earth station sent the next log on / log off message. This indicates that the aircraft was no longer logged on to the network.
Therefore, some time between 0011 UTC and 0115 UTC the aircraft was no longer able to communicate with the ground station. This is consistent with the maximum endurance of the aircraft.
This analysis by Inmarsat forms the basis for further study to attempt to determine the final position of the aircraft. Accordingly, the Malaysian investigation has set up an international working group, comprising agencies with expertise in satellite communications and aircraft performance, to take this work forward.
Dank uquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:43 schreef Drebbelman het volgende:
Persconferentie is al geweest.
Technische details van de Britse experts die aanleiding gaven tot de personceferentie van gisteren zijn hier te lezen:
https://www.facebook.com/(...)854999&stream_ref=10
[..]
quote:Debris of MH370 in uncharted waters?
The cluster of suspected debris from Malaysian Airlines flight MH370 has been sighted above a giant undersea chain of volcanoes whose complex terrain has barely been charted, an Australian marine geologist says.
Robin Beaman, from James Cook University, said so little of the southern Indian Ocean sea floor, including the search zone, had been mapped in detail that any attempt to retrieve wreckage would require extensive 3D mapping, possibly by ships with multibeam echo sounders.
But Australia no longer has the capacity to chart depths of 3000 metres, the average depth of the search area, because the only government vessel capable of conducting mapping of that kind, the RV Southern Surveyor, had been decommissioned in December.
The research vessel's replacement was being built in Singapore and was about to undergo sea trials, Dr Beaman said.
''It's bad timing really. Australia has no capability of mapping these depths,'' he said. Multibeam echo sounders send out sound pulses in the shape of a fan, returning depths of the sea floor directly under the ship and on either side, a pattern known as a swath.
Dr Beaman said the first piece of debris spotted by DigitalGlobe satellites on March 16 was located about 60 kilometres south-west of the active zone of the Southeast Indian Ridge, a chain of underwater volcanoes that ran from the south-west of Australia to below New Zealand. Another object sighted by a Chinese aircraft was about 180 kilometres south-west of the ridge.
The suspected debris picked up by an Australian aircraft on Monday was spotted about 200 kilometres to the north-east of the ridge, Dr Beaman said.
''On the flanks of the ridge, which is very likely where any crash zone occurred, there has been virtually no … mapping apart from the odd strip,'' he said.
The complex terrain of the ridgeline, with peaks tens of metres tall, would make it difficult to spot any debris without good charts and remote-operated underwater vessels.
''It's all going to have to be remapped, there's no doubt,'' he said.
International research groups had conducted sea floor surveys in the region, using multibeam echo sounders to create 3D maps of the sea floor, but the last two surveys occurred almost 20 years ago and used outdated technology, he said.
These surveys charted several areas about 70 kilometres wide while other research ships had gathered detail on the sea floor as they sailed from one port to another, but the paths they charted were only about 10 kilometres to 20 kilometres wide.
''It'll be very unlikely that debris has fallen in those little 10 to 20-kilometre wide zones,'' he said.
''You're left with gaps of hundreds of kilometres where there is no detailed understanding of what the sea floor terrain looks like.''
Dr Beaman said it was not surprising that an area of deep open water so far from land or regular shipping routes had not been charted in detail. ''You have to put your effort where it's most needed,'' he said. ''There's very little to bump into and the search zone is 2000 kilometres from the edge of our exclusive economic zone.'' Only depth readings were available for most of the search area.
A Defence spokeswoman said while the search area was within the Australian Hydrographic Service's area of charting responsibility, it had not been mapped to great detail because of the very deep nature of the region, which made it less risky for ships.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bingo, maar Loekie leeft in haar eigen wereldje.
Dat gaat dus nog jaren duren..quote:
Daar heeft volgens mij al heel wat rekenwerk in gezeten.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:43 schreef Drebbelman het volgende:
Persconferentie is al geweest.
Technische details van de Britse experts die aanleiding gaven tot de personceferentie van gisteren zijn hier te lezen:
https://www.facebook.com/(...)854999&stream_ref=10
[..]
Inderdaad zegquote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:32 schreef Montagui het volgende:
[..]
Daar heeft volgens mij al heel wat rekenwerk in gezeten.
Dus als ik het goed lees is er dus een gebied mogelijk van een ongeveer 900 kilometer lang (Ruim en uur vliegen) waar het toestel zich kan bevinden?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:43 schreef Drebbelman het volgende:
Persconferentie is al geweest.
Technische details van de Britse experts die aanleiding gaven tot de personceferentie van gisteren zijn hier te lezen:
https://www.facebook.com/(...)854999&stream_ref=10
[..]
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:17 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
[..]
bron
Één van die sites had een English version
EDIT:
De Maladiven-Sun laat een of andere vreemde handgranaat zien als plaatje bij het nieuwsbericht
Een handgranaat zouden ze toch moeten herkennenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:27 schreef Gloorbek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Aangespoeld => Plastic => Fischer price ?
Goh. Verrassend.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:18 schreef PicoMMP het volgende:
Al met al had die kaartenlegster het niet bij het juiste eind
Als ik naar dat plaatje kijk lijkt het me veel te klein voor een zeemijn, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:32 schreef Mistico het volgende:
[..]
Dat is toch een zeemijn zonder verankering?
Wowquote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:21 schreef Waterdrinker het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)indische_oceaan.html
Jeumig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |