24 maart - 15:00: De Maleisische president Najib Razak laat in een persconferentie weten dat het vliegtuig hoogstwaarschijnlijk is neergestort in de Zuidelijke Indische Oceaan, op basis van satellietdata van Inmarsat, een Brits bedrijf.
This evening I was briefed by representatives from the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB). They informed me that Inmarsat, the UK company that provided the satellite data which indicated the northern and southern corridors, has been performing further calculations on the data. Using a type of analysis never before used in an investigation of this sort, they have been able to shed more light on MH370′s flight path.
Based on their new analysis, Inmarsat and the AAIB have concluded that MH370 flew along the southern corridor, and that its last position was in the middle of the Indian Ocean, west of Perth.
This is a remote location, far from any possible landing sites. It is therefore with deep sadness and regret that I must inform you that, according to this new data, flight MH370 ended in the southern Indian Ocean.
We will be holding a press conference tomorrow with further details. In the meantime, we wanted to inform you of this new development at the earliest opportunity. We share this information out of a commitment to openness and respect for the families, two principles which have guided this investigation.
Malaysia Airlines have already spoken to the families of the passengers and crew to inform them of this development. For them, the past few weeks have been heartbreaking; I know this news must be harder still. I urge the media to respect their privacy, and to allow them the space they need at this difficult time.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:
Falco - Tibet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Co_OL - Noord-Korea:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. El_Matador - Voorheen: Gobiwoestijn, China/Tibet - geslaagde kaping 56% kans - nu: Ruzie tussen de piloten en in de Indische Oceaan gestort. :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Mr.Banaan_1 - Christmas of Cocos Island - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Marrije:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. niels0:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maleisische overheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.===================================================================
De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is ) een Colombiaanse lekkernij.
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 26-03-2014 13:48:15 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Klopt, echter hebben ze bij deze bekendmaking China en Australië zeer nadrukkelijk erbij betrokkenen. Als het bewijs niet 100% zou zijn dan hadden beide landen allang afstand genomen van deze verklaring.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Klopt, echter hebben ze bij deze bekendmaking China en Australië zeer nadrukkelijk erbij betrokkenen. Als het bewijs niet 100% zou zijn dan hadden beide landen allang afstand genomen van deze verklaring.
Zit op iPad, dus lastig editen, is de OP update zo een beetje wat er gezegd werd?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Nee, je hebt helaas je eigen interpretatie gebruikt.
Ja, wat klopt er niet? Ze hebben geen coordinaten gegeven waar ongeveer?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Klopt, echter hebben ze bij deze bekendmaking China en Australië zeer nadrukkelijk erbij betrokkenen. Als het bewijs niet 100% zou zijn dan hadden beide landen allang afstand genomen van deze verklaring.
Waarom afstand nemen als je nog door kunt zoeken wat weer extra geld opbrengt?
Ja, wat klopt er niet? Ze hebben geen coordinaten gegeven waar ongeveer?
Here’s the full text of today’s statement by Malaysian PM Najib Razak:
quote:
This evening I was briefed by representatives from the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB). They informed me that Inmarsat, the UK company that provided the satellite data which indicated the northern and southern corridors, has been performing further calculations on the data. Using a type of analysis never before used in an investigation of this sort, they have been able to shed more light on MH370′s flight path.
Based on their new analysis, Inmarsat and the AAIB have concluded that MH370 flew along the southern corridor, and that its last position was in the middle of the Indian Ocean, west of Perth.
This is a remote location, far from any possible landing sites. It is therefore with deep sadness and regret that I must inform you that, according to this new data, flight MH370 ended in the southern Indian Ocean.
We will be holding a press conference tomorrow with further details. In the meantime, we wanted to inform you of this new development at the earliest opportunity. We share this information out of a commitment to openness and respect for the families, two principles which have guided this investigation.
Malaysia Airlines have already spoken to the families of the passengers and crew to inform them of this development. For them, the past few weeks have been heartbreaking; I know this news must be harder still. I urge the media to respect their privacy, and to allow them the space they need at this difficult time.
Hmm, t staat er niet in, maar -edit-staat er wel in
Waarom afstand nemen als je nog door kunt zoeken wat weer extra geld opbrengt?
Geld opbrengt? Het kost juist klauwen vol.
Wie denk je dat dit gaat betalen allemaal? Komen ze allemaal met een rekening aanzetten bij MAS?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Van 'onomstotelijk bewijs' heb jij 'hoogstwaarschijnlijk' van gemaakt en van 'morgen nieuwe details' heb jij verdraaid in 'morgen definitief antwoord'.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Van 'onomstotelijk bewijs' heb jij 'hoogstwaarschijnlijk' van gemaakt en van 'morgen nieuwe details' heb jij verdraaid in 'morgen definitief antwoord'.
Van 'onomstotelijk bewijs' heb jij 'hoogstwaarschijnlijk' van gemaakt en van 'morgen nieuwe details' heb jij verdraaid in 'morgen definitief antwoord'.
De laatste hoop op een verdere voortgang van dit topic
Nu.nl gaat nog een stapje verder, daar is het vliegtuig al gevonden
quote:
Overzicht: Ernstigste vliegtuigongevallen sinds 1946 Het wrak van de vermiste vlucht MH 370 van Malaysia Airlines is maandag gevonden. Alle 239 inzittenden zijn hierbij overleden. Hieronder een overzicht van de honderd ernstige vliegtuigongevallen sinds 1946.
Van 'onomstotelijk bewijs' heb jij 'hoogstwaarschijnlijk' van gemaakt en van 'morgen nieuwe details' heb jij verdraaid in 'morgen definitief antwoord'.
Die is eruit en dank Marrije voor de tekst, die staat erin.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Wat is logischer: • Suicidale piloot vliegt eerst rondjes en parkeert het vliegtuig doelbewust in de diepe oceaan • Piloot/co-piloot wilden Australie bereiken na eerdere twijfel over een NWlijke route
?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op maandag 24 maart 2014 17:46 schreef El_Matador het volgende: Wat is logischer: • Suicidale piloot vliegt eerst rondjes en parkeert het vliegtuig doelbewust in de diepe oceaan • Piloot/co-piloot wilden Australie bereiken na eerdere twijfel over een NWlijke route
?
Ik ga dan voor het tweede, ik heb nooit in zelfmoord gelooft en zal dat zonder onomstotelijk bewijs ook niet doen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Op maandag 24 maart 2014 17:46 schreef El_Matador het volgende: Wat is logischer: • Suicidale piloot vliegt eerst rondjes en parkeert het vliegtuig doelbewust in de diepe oceaan • Piloot/co-piloot wilden Australie bereiken na eerdere twijfel over een NWlijke route
?
Ik verwacht het eerste.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
De pers moet eens op houden te doen alsof een paar objecten die ze op satelliet images zien meteen van dat vliegtuig moeten zijn. De zee is vol met rond drijvende rommel. Schepen verliezen lading of zinken, tsunami's spoelen massas spul weg etcetcetc.
Als er iets gevonden word is de kans best groot dat het niet van het vliegtuig is maar een random object natuurlijk.
Hopelijk maken ze morgen meer info bekent, ik zou graag willen weten hoe ze nu de noordelijke mogelijkheid konden uitsluiten en de rest van de pings etc.
Ik ga dan voor het tweede, ik heb nooit in zelfmoord gelooft en zal dat zonder onomstotelijk bewijs ook niet doen.
Hetzelfde. En erger/onlogischer dan zelfmoord vind ik de moord op 238 anderen. Dat doet iemand niet zomaar.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog