abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138120939
Meest recente updates:





Stormen en golven in het zoekgebied - animatie

25 maart - laatste nieuws -TheGuardian

http://www.theguardian.co(...)tack-government-live

24 maart - 15:00:
De Maleisische president Najib Razak laat in een persconferentie weten dat het vliegtuig hoogstwaarschijnlijk is neergestort in de Zuidelijke Indische Oceaan, op basis van satellietdata van Inmarsat, een Brits bedrijf.

This evening I was briefed by representatives from the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB). They informed me that Inmarsat, the UK company that provided the satellite data which indicated the northern and southern corridors, has been performing further calculations on the data. Using a type of analysis never before used in an investigation of this sort, they have been able to shed more light on MH370′s flight path.

Based on their new analysis, Inmarsat and the AAIB have concluded that MH370 flew along the southern corridor, and that its last position was in the middle of the Indian Ocean, west of Perth.

This is a remote location, far from any possible landing sites. It is therefore with deep sadness and regret that I must inform you that, according to this new data, flight MH370 ended in the southern Indian Ocean.

We will be holding a press conference tomorrow with further details. In the meantime, we wanted to inform you of this new development at the earliest opportunity. We share this information out of a commitment to openness and respect for the families, two principles which have guided this investigation.

Malaysia Airlines have already spoken to the families of the passengers and crew to inform them of this development. For them, the past few weeks have been heartbreaking; I know this news must be harder still. I urge the media to respect their privacy, and to allow them the space they need at this difficult time.




Situatie in het kort:

Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand.
De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland.
Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten.
Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd.
Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen.
De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.



Persconferentie Avherald:

• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14)
• Er wordt in de territories van 11 landen gezocht.
• Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt.
• Focus is nu op crew en passagiers.
• De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht.
• Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist.
• Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board.
• Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond.
• Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.

Tien theorieen over vlucht MH370
Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC
Zoekgebied uitgebreid naar India, piloten verdacht - CNN
In a new twist, it emerged that the pilot's wife and three children moved out of the family's home the day before the plane's disappearance - The Mirror
Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie
28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN
Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - blackbox ook?

======================================================================

Overzichtskaart:


Radarbakens in Azië





Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwsbronnen:
• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
• Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
• NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date

Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:
Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS
Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl

YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Mogelijke motieven/scenario's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
17 maart - 20:34
MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woord van dank

Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.

De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:

• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft
• Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden
• Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren

=============================================================

Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:

alizee.gif Falco - Tibet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
logo_home_new.gif Co_OL - Noord-Korea:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
avatarFOK.jpg El_Matador - Voorheen: Gobiwoestijn, China/Tibet - geslaagde kaping 56% kans - nu: Ruzie tussen de piloten en in de Indische Oceaan gestort. :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
boss.jpg eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3350.jpg DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1.jpg Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MrB4.png Mr.Banaan_1 - Christmas of Cocos Island - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pingu.gif Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
avatar%20kleinst.JPG Marrije:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
neal_60.jpg niels0:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maleisische overheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
===================================================================

De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is :X ) een Colombiaanse lekkernij.

===================================================================

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 26-03-2014 13:48:15 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138121004
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ze zijn sowieso de pisang.
Klopt, echter hebben ze bij deze bekendmaking China en Australië zeer nadrukkelijk erbij betrokkenen. Als het bewijs niet 100% zou zijn dan hadden beide landen allang afstand genomen van deze verklaring.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138121125
quote:
14s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:27 schreef eight het volgende:

[..]

Klopt, echter hebben ze bij deze bekendmaking China en Australië zeer nadrukkelijk erbij betrokkenen. Als het bewijs niet 100% zou zijn dan hadden beide landen allang afstand genomen van deze verklaring.
Zit op iPad, dus lastig editen, is de OP update zo een beetje wat er gezegd werd?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 24 maart 2014 @ 17:34:58 #4
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138121277
quote:
14s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zit op iPad, dus lastig editen, is de OP update zo een beetje wat er gezegd werd?
zo een beetje :Y
pi_138121280
quote:
14s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zit op iPad, dus lastig editen, is de OP update zo een beetje wat er gezegd werd?
Nee, je hebt helaas je eigen interpretatie gebruikt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138121305
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:34 schreef eight het volgende:

[..]

Nee, je hebt helaas je eigen interpretatie gebruikt.
Ja, wat klopt er niet?
Ze hebben geen coordinaten gegeven waar ongeveer?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 24 maart 2014 @ 17:36:24 #7
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138121324
China laat echt niet met zich fucken.

Als ze zeggen dat het gevonden is dan zijn ze er ook daadwerkelijk van overtuigd dat het zo is.
Wie dit leest is gek
pi_138121350
quote:
14s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:27 schreef eight het volgende:

[..]

Klopt, echter hebben ze bij deze bekendmaking China en Australië zeer nadrukkelijk erbij betrokkenen. Als het bewijs niet 100% zou zijn dan hadden beide landen allang afstand genomen van deze verklaring.
Waarom afstand nemen als je nog door kunt zoeken wat weer extra geld opbrengt?
  maandag 24 maart 2014 @ 17:37:55 #9
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138121378
quote:
10s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, wat klopt er niet?
Ze hebben geen coordinaten gegeven waar ongeveer?
Here’s the full text of today’s statement by Malaysian PM Najib Razak:

quote:
This evening I was briefed by representatives from the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB). They informed me that Inmarsat, the UK company that provided the satellite data which indicated the northern and southern corridors, has been performing further calculations on the data. Using a type of analysis never before used in an investigation of this sort, they have been able to shed more light on MH370′s flight path.

Based on their new analysis, Inmarsat and the AAIB have concluded that MH370 flew along the southern corridor, and that its last position was in the middle of the Indian Ocean, west of Perth.

This is a remote location, far from any possible landing sites. It is therefore with deep sadness and regret that I must inform you that, according to this new data, flight MH370 ended in the southern Indian Ocean.

We will be holding a press conference tomorrow with further details. In the meantime, we wanted to inform you of this new development at the earliest opportunity. We share this information out of a commitment to openness and respect for the families, two principles which have guided this investigation.

Malaysia Airlines have already spoken to the families of the passengers and crew to inform them of this development. For them, the past few weeks have been heartbreaking; I know this news must be harder still. I urge the media to respect their privacy, and to allow them the space they need at this difficult time.

Hmm, t staat er niet in, maar -edit-staat er wel in
pi_138121406
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:37 schreef Co_OL het volgende:

[..]

Waarom afstand nemen als je nog door kunt zoeken wat weer extra geld opbrengt?
Geld opbrengt? Het kost juist klauwen vol.

Wie denk je dat dit gaat betalen allemaal? Komen ze allemaal met een rekening aanzetten bij MAS?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138121436
quote:
10s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, wat klopt er niet?
Van 'onomstotelijk bewijs' heb jij 'hoogstwaarschijnlijk' van gemaakt en van 'morgen nieuwe details' heb jij verdraaid in 'morgen definitief antwoord'.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 24 maart 2014 @ 17:40:24 #12
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138121485
quote:
10s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:39 schreef eight het volgende:

[..]

Van 'onomstotelijk bewijs' heb jij 'hoogstwaarschijnlijk' van gemaakt en van 'morgen nieuwe details' heb jij verdraaid in 'morgen definitief antwoord'.
dan klopt het toch, 'zo'n beetje'
  maandag 24 maart 2014 @ 17:41:43 #13
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138121553
quote:
10s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:39 schreef eight het volgende:

[..]

Van 'onomstotelijk bewijs' heb jij 'hoogstwaarschijnlijk' van gemaakt en van 'morgen nieuwe details' heb jij verdraaid in 'morgen definitief antwoord'.
De laatste hoop op een verdere voortgang van dit topic :P
Wie dit leest is gek
pi_138121582
Nu.nl gaat nog een stapje verder, daar is het vliegtuig al gevonden :D

quote:
Overzicht: Ernstigste vliegtuigongevallen sinds 1946
Het wrak van de vermiste vlucht MH 370 van Malaysia Airlines is maandag gevonden. Alle 239 inzittenden zijn hierbij overleden. Hieronder een overzicht van de honderd ernstige vliegtuigongevallen sinds 1946.
pi_138121626
Het staat onomstotelijk vast dat ie niet meer vliegt.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138121662
quote:
10s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:40 schreef Marrije het volgende:

[..]

dan klopt het toch, 'zo'n beetje'
:)
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138121678
quote:
10s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:39 schreef eight het volgende:

[..]

Van 'onomstotelijk bewijs' heb jij 'hoogstwaarschijnlijk' van gemaakt en van 'morgen nieuwe details' heb jij verdraaid in 'morgen definitief antwoord'.
Die is eruit en dank Marrije voor de tekst, die staat erin.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 24 maart 2014 @ 17:46:02 #18
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138121749
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:42 schreef Co_OL het volgende:
Nu.nl gaat nog een stapje verder, daar is het vliegtuig al gevonden :D

[..]

Als je even wacht, heeft de Telegraaf de kist al geborgen :')
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138121763
Wat is logischer:
• Suicidale piloot vliegt eerst rondjes en parkeert het vliegtuig doelbewust in de diepe oceaan
• Piloot/co-piloot wilden Australie bereiken na eerdere twijfel over een NWlijke route

?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 24 maart 2014 @ 17:47:49 #20
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138121813
quote:
12s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:46 schreef El_Matador het volgende:
Wat is logischer:
• Suicidale piloot vliegt eerst rondjes en parkeert het vliegtuig doelbewust in de diepe oceaan
• Piloot/co-piloot wilden Australie bereiken na eerdere twijfel over een NWlijke route

?
Ik ga dan voor het tweede, ik heb nooit in zelfmoord gelooft en zal dat zonder onomstotelijk bewijs ook niet doen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138121815
maar is het nu officieel of niet?
There are only 151 Pokémon.
pi_138121832
quote:
12s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:46 schreef El_Matador het volgende:
Wat is logischer:
• Suicidale piloot vliegt eerst rondjes en parkeert het vliegtuig doelbewust in de diepe oceaan
• Piloot/co-piloot wilden Australie bereiken na eerdere twijfel over een NWlijke route

?
Ik verwacht het eerste.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138121839
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:47 schreef Eenskijken het volgende:
maar is het nu officieel of niet?
ja
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138121843
De pers moet eens op houden te doen alsof een paar objecten die ze op satelliet images zien meteen van dat vliegtuig moeten zijn. De zee is vol met rond drijvende rommel. Schepen verliezen lading of zinken, tsunami's spoelen massas spul weg etcetcetc.

Als er iets gevonden word is de kans best groot dat het niet van het vliegtuig is maar een random object natuurlijk.

Hopelijk maken ze morgen meer info bekent, ik zou graag willen weten hoe ze nu de noordelijke mogelijkheid konden uitsluiten en de rest van de pings etc.
pi_138121867
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:47 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik ga dan voor het tweede, ik heb nooit in zelfmoord gelooft en zal dat zonder onomstotelijk bewijs ook niet doen.
Hetzelfde. En erger/onlogischer dan zelfmoord vind ik de moord op 238 anderen. Dat doet iemand niet zomaar.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138121930
quote:
14s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hetzelfde. En erger/onlogischer dan zelfmoord vind ik de moord op 238 anderen. Dat doet iemand niet zomaar.
Tenzij die piloot een enorme minhond is, én zelfmoord plegen én het toestel nog onvindbaar maken.
  maandag 24 maart 2014 @ 17:51:00 #27
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138121939
quote:
14s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hetzelfde. En erger/onlogischer dan zelfmoord vind ik de moord op 238 anderen. Dat doet iemand niet zomaar.
Nee, bij die Helios vlucht (denk ik) was er een motief, de piloot nam wraak op 1 passagier. Dat is nog steeds belachelijk, maar dan heb je een krankzinnige reden om de passagiers mee te nemen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138121940


Dit plaatje is van 9 uur geleden. Waarschijnlijk zijn de brokstukken van de Boeing dus daar gevonden.
Ik vraag me af hoever de brokstukken zijn afgedreven van de locatie van het wrak.

[ Bericht 0% gewijzigd door eight op 24-03-2014 18:01:44 ]
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138121950
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:48 schreef Unstoppable het volgende:
De pers moet eens op houden te doen alsof een paar objecten die ze op satelliet images zien meteen van dat vliegtuig moeten zijn. De zee is vol met rond drijvende rommel. Schepen verliezen lading of zinken, tsunami's spoelen massas spul weg etcetcetc.

Als er iets gevonden word is de kans best groot dat het niet van het vliegtuig is maar een random object natuurlijk.
Ja inderdaad, die stromingen daar zijn nogal onvoorspelbaar lijkt me en eilanden van afval komen ervoor; de tropisch warme noordelijke wateren komen in contact met de ijskoude circumAntarctische stroom.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 24 maart 2014 @ 17:51:57 #30
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138121975
quote:
14s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hetzelfde. En erger/onlogischer dan zelfmoord vind ik de moord op 238 anderen. Dat doet iemand niet zomaar.
vast niet 'zomaar', zo van wat zal ik nu eens gaan doen...
Maar wat de reden ook is geweest, het zal het niet rechtvaardigen natuurlijk, dus eigenlijk maakt dat weinig uit.
pi_138121981
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:46 schreef Uccie het volgende:

[..]

Als je even wacht, heeft de Telegraaf de kist al geborgen :')
Als je nog even wacht ligt hij vanavond op Den Haag :P

Er komt straks rond half 7 toch een vlucht van Malaysia Airlines binnen op schiphol?
  maandag 24 maart 2014 @ 17:52:51 #32
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138122018
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:52 schreef Co_OL het volgende:

[..]

Als je nog even wacht ligt hij vanavond op Den Haag :P

Er komt straks rond half 7 toch een vlucht van Malaysia Airlines binnen op schiphol?
}:| als ze mijn flat maar heel laten, mijn beestjes zijn alleen thuis.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138122024
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:48 schreef Unstoppable het volgende:
De pers moet eens op houden te doen alsof een paar objecten die ze op satelliet images zien meteen van dat vliegtuig moeten zijn. De zee is vol met rond drijvende rommel. Schepen verliezen lading of zinken, tsunami's spoelen massas spul weg etcetcetc.

Als er iets gevonden word is de kans best groot dat het niet van het vliegtuig is maar een random object natuurlijk.
De kans dat je random objecten tegenkomt is natuurlijk groter, maar in dat geval zou je in de persconferentie een slag om de arm nemen en niet spreken van onomstotelijk bewijs
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 24 maart 2014 @ 17:53:27 #34
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138122046
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:51 schreef eight het volgende:
[ afbeelding ]

Dit plaatje is van 9 uur geleden. Waarschijnlijk zijn de brokstukken van de Boeing dus daar gevonden.
Ik vraag me hoever de brokstukken zijn afgedreven van de locatie van het wrak.
we hebben inderdaad niks meer gehoord over die groene en oranje objecten die zijn gezien door australie
  maandag 24 maart 2014 @ 17:56:09 #35
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138122156
quote:
De familieleden van de Chinese inzittenden zijn verbijsterd door het bericht dat het toestel is neergestort en dat alle 239 inzittenden zijn omgekomen. Sommigen schreeuwden luid of huilden, nadat zij waren ingelicht. Anderen vielen flauw en werden met ziekenwagens weggebracht van het hotel in de Chinese hoofdstad waar zij bijeen waren.

Sommige woedende familieleden gingen de journalisten te lijf die bij de zaal stonden waar zij bijeenwaren. Een vrouw sloeg woedend met haar tas naar camera's.
nu.nl
pi_138122172
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:51 schreef Uccie het volgende:

[..]

Nee, bij die Helios vlucht (denk ik) was er een motief, de piloot nam wraak op 1 passagier. Dat is nog steeds belachelijk, maar dan heb je een krankzinnige reden om de passagiers mee te nemen.
Iemand die doorgedraaid is heeft geen enkel motief nodig hoor. Genoeg voorbeelden van mensen die zelfmoord pleegden, maar nog eerst even winkelend publiek of een klas vol met kinderen neermaaide.
pi_138122176
quote:
14s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hetzelfde. En erger/onlogischer dan zelfmoord vind ik de moord op 238 anderen. Dat doet iemand niet zomaar.
Als de piloot onderweg was naar Australië, waarom heeft hij dan niet de kortste route genomen?
Dit ligt nogal buiten koers van Australië..
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 24 maart 2014 @ 17:58:19 #38
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138122239
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:56 schreef eight het volgende:

[..]

Als de piloot onderweg was naar Australië, waarom heeft hij dan niet de kortste route genomen?
Dit ligt nogal buiten koers van Australië..
die piloot was al buiten westen, deze route werd gevlogen op de auto piloot :+
  maandag 24 maart 2014 @ 17:58:51 #39
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138122267
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:56 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Iemand die doorgedraaid is heeft geen enkel motief nodig hoor. Genoeg voorbeelden van mensen die zelfmoord pleegden, maar nog eerst even winkelend publiek of een klas vol met kinderen neermaaide.
Maar ook zo van het één of andere moment, ik bedoel die "alright goodnight" is rustig en kalm uitgesproken. En dan zou hij daarna in 5 minuten ineens op tilt slaan? Dat kan ik maar niet geloven.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138122318
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:56 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Iemand die doorgedraaid is heeft geen enkel motief nodig hoor. Genoeg voorbeelden van mensen die zelfmoord pleegden, maar nog eerst even winkelend publiek of een klas vol met kinderen neermaaide.
Er zijn eigenlijk vrij weinig voorbeelden waar zoiets zonder motief gebeurt. Ik sta open voor informatie die mijn ongelijk bevestigt overigens, maar voor zover ik weet zijn eigenlijk bij al dat soort acties duidelijke motieven gevonden.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_138122371
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:56 schreef eight het volgende:

[..]

Als de piloot onderweg was naar Australië, waarom heeft hij dan niet de kortste route genomen?
Dit ligt nogal buiten koers van Australië..
Ja, nu ik dat kaartje zie inderdaad.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138122410
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:51 schreef eight het volgende:
[ afbeelding ]

Dit plaatje is van 9 uur geleden. Waarschijnlijk zijn de brokstukken van de Boeing dus daar gevonden.
Ik vraag me hoever de brokstukken zijn afgedreven van de locatie van het wrak.
De aankondiging dat ze de noord route konden uitsluiten is gedaan op basis van berekeningen/Inmarsat data, nergens ben ik ook maar ergens tegengekomen dat ze daadwerkelijk iets gevonden hebben
pi_138122446
quote:
14s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, nu ik dat kaartje zie inderdaad.
Weet jij toevallig hoe diep het daar is?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138122510
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:59 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Er zijn eigenlijk vrij weinig voorbeelden waar zoiets zonder motief gebeurt. Ik sta open voor informatie die mijn ongelijk bevestigt overigens, maar voor zover ik weet zijn eigenlijk bij al dat soort acties duidelijke motieven gevonden.
Exact. Moord op een lid van de regering in het vliegtuig zou nog kunnen. Maar waarom jezelf dan ook ombrengen, dat zit niet echt in die cultuur.

Een ruzie tussen de piloot en copiloot en verongelukken in zee lijkt me veel logischer.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 24 maart 2014 @ 18:04:06 #45
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138122520
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:01 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

De aankondiging dat ze de noord route konden uitsluiten is gedaan op basis van berekeningen/Inmarsat data, nergens ben ik ook maar ergens tegengekomen dat ze daadwerkelijk iets gevonden hebben
ze hebben denk ik wel iets gevonden, maar nog geen familie kunnen bereiken om iets te herkennen oid?
pi_138122661
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:02 schreef eight het volgende:

[..]

Weet jij toevallig hoe diep het daar is?
Nee, maar men had het over gemiddeld 3,6 en uitschieters tot 4 km. Dieper dan dat AFtoestel maar met ROVs makkelijk te bereiken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138122710
Dat gele apparaat dat de zwarte doos kan vinden, kan tot 6km signalen oppikken.
pi_138122898
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:04 schreef Marrije het volgende:

[..]

ze hebben denk ik wel iets gevonden, maar nog geen familie kunnen bereiken om iets te herkennen oid?
Nee, Inmarsat en de UK hebben de data kunnen tracken tot ergens boven de oceaan. Ze kunnen berekenen hoeveel fuel ze nog over kunnen hebben, kun je daar mee een vliegveld of land halen? Nee? Dan is ie ergens de plomp ingegaan, in de middle of nowhere.

Dat is alles wat er nu is gebeurd, er is niks gevonden
pi_138122990
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, maar men had het over gemiddeld 3,6 en uitschieters tot 4 km. Dieper dan dat AFtoestel maar met ROVs makkelijk te bereiken.
Ben benieuwd of ze o.a. ook gebruik gaan maken van zo'n bemande mini onderzeeër, waarmee James Cameron naar de Marianentrog dook.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 24 maart 2014 @ 18:12:07 #50
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138123012
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:09 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Nee, Inmarsat en de UK hebben de data kunnen tracken tot ergens boven de oceaan. Ze kunnen berekenen hoeveel fuel ze nog over kunnen hebben, kun je daar mee een vliegveld of land halen? Nee? Dan is ie ergens de plomp ingegaan, in de middle of nowhere.

Dat is alles wat er nu is gebeurd, er is niks gevonden
we hebben nog niets gehoord over die oranje en groene objecten die door een australisch vliegtuig waren gezien, wie weet zijn ze daar druk mee bezig
pi_138123048
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:09 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Nee, Inmarsat en de UK hebben de data kunnen tracken tot ergens boven de oceaan. Ze kunnen berekenen hoeveel fuel ze nog over kunnen hebben, kun je daar mee een vliegveld of land halen? Nee? Dan is ie ergens de plomp ingegaan, in de middle of nowhere.

Dat is alles wat er nu is gebeurd, er is niks gevonden
Dus als er meer brandstof getankt is (stiekem) dan hebben ze wel land kunnen bereiken!
pi_138123062
quote:
Arclight Films says it is putting preproduction of its upcoming film Deep Water on hold, due to some uncomfortable similarities between the project and the mysterious disappearance of Malaysian flight MH370.


"Out of sensitivity to the Malaysia flight situation, we've decided to put it on pause for now," Gary Hamilton, managing director of Arclight told THR at the Asian industry tradeshow Filmart in Hong Kong.

An action horror, Deep Water tells the story of a flight that mysteriously crashes in a remote stretch of ocean on its way to China. The crash survivors then have to fend off killer sharks.
http://www.businessinside(...)laysia-flight-2014-3
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 24 maart 2014 @ 18:13:51 #53
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138123093
Ik denk dat ze nu heel hard de focus gaan leggen op het vinden van de zwarte dozen, die geven niet meer zolang een signaal af en de kans dat je ze daarna nog vindt is denk ik minimaal.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  maandag 24 maart 2014 @ 18:15:11 #54
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138123178
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:13 schreef Uccie het volgende:
Ik denk dat ze nu heel hard de focus gaan leggen op het vinden van de zwarte dozen, die geven niet meer zolang een signaal af en de kans dat je ze daarna nog vindt is denk ik minimaal.
dat denk ik ook en het gebied dat ze nu moeten uitkammen is nog te overzien?
In elk geval haalbaar in twee weken?
pi_138123185
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:13 schreef Uccie het volgende:
Ik denk dat ze nu heel hard de focus gaan leggen op het vinden van de zwarte dozen, die geven niet meer zolang een signaal af en de kans dat je daarna nog vindt is denk ik minimaal.
Nog een dagje of 12 idd.
Bij de AF447 hebben ze deze overigens na 2 jaar nog gevonden, dus helemaal onmogelijk is het niet.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 24 maart 2014 @ 18:16:37 #56
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138123241
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:15 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat denk ik ook en het gebied dat ze nu moeten uitkammen is nog te overzien?
In elk geval haalbaar in twee weken?
Ik heb geen idee hoe groot dat gebied is, maar waarschijnlijk kleiner dan dat ze ons nu bekend maken. Het is daar nu donker en morgen willen ze denk ik iets eerst bevestigd hebben voor het naarbuiten gebracht wordt.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  maandag 24 maart 2014 @ 18:18:28 #57
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138123341
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:15 schreef eight het volgende:

[..]

Nog een dagje of 12 idd.
Bij de AF447 hebben ze deze overigens na 2 jaar nog gevonden, dus helemaal onmogelijk is het niet.
Ik weet alleen niet meer of ze wisten dat hij daar lag en dat hij pas bij het bergen naar boven is gekomen of dat hij toevallig bij het bergen meekwam.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138123549
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:15 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat denk ik ook en het gebied dat ze nu moeten uitkammen is nog te overzien?
In elk geval haalbaar in twee weken?
De brokstukken hebben 16 dagen op zee gedreven dus de romp van het vliegtuig zou nog eens heel ver van de vindplaats verwijderd kunnen zijn. Geen idee hoe sterk daar de stroming is.

quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:18 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik weet alleen niet meer of ze wisten dat hij daar lag en dat hij pas bij het bergen naar boven is gekomen of dat hij toevallig bij het bergen meekwam.
Geen idee.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138123691
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:52 schreef eight het volgende:

[..]

De kans dat je random objecten tegenkomt is natuurlijk groter, maar in dat geval zou je in de persconferentie een slag om de arm nemen en niet spreken van onomstotelijk bewijs
Je moet de tekst nog eens lezen. Berekeningen, data, etc. dat is het onomstotelijke bewijs. Ze hebben de route zover kunnen traceren dat het niet mogelijk is dat het nergens anders dan op de bodem van de oceaan is geëindigd.
pi_138123836
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:22 schreef eight het volgende:

[..]

De brokstukken hebben 16 dagen op zee gedreven dus de romp van het vliegtuig zou nog eens heel ver van de vindplaats verwijderd kunnen zijn. Geen idee hoe sterk daar de stroming is.

[..]

Geen idee.
Jouw plaatje bekijkend: zeg 1800 km van de crash site zijn die "objecten" gevonden; in 18 dagen is dat 100 km/dag is dus iets van 4,2 km/u vector in die richting. Tegenstromingen die tegenwerken niet meegerekend.

Dat lijkt me een flinke stroming, eerlijk gezegd. Niels, hoe zit dat?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138123847
Waar komt de theorie vandaan dat ze bewust naar Australie wilden vliegen? Dan zou Broome of Darwin toch een stuk dichterbij zijn dan Perth lijkt me..
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_138123965
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:28 schreef kalinhos het volgende:
Waar komt de theorie vandaan dat ze bewust naar Australie wilden vliegen? Dan zou Broome of Darwin toch een stuk dichterbij zijn dan Perth lijkt me..
Ja, klopt niet met het kaartje. Antarctica leek dan het enige mogelijke doel maar natuurlijk veel te ver weg.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138124019
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:25 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Je moet de tekst nog eens lezen. Berekeningen, data, etc. dat is het onomstotelijke bewijs. Ze hebben de route zover kunnen traceren dat het niet mogelijk is dat het nergens anders dan op de bodem van de oceaan is geëindigd.
Verrek, je hebt nog gelijk ook. Ik ging er automatisch vanuit dat deze data en de satelietbeelden hun geleid heeft naar de brokstukken, maar dat staat er niet.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 24 maart 2014 @ 18:33:48 #64
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138124073
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:18 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik weet alleen niet meer of ze wisten dat hij daar lag en dat hij pas bij het bergen naar boven is gekomen of dat hij toevallig bij het bergen meekwam.

vanaf minuut 10 gaat het over het vinden van de zwarte dozen
  maandag 24 maart 2014 @ 18:34:45 #65
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138124125
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:33 schreef Marrije het volgende:

[..]


vanaf minuut 10 gaat het over het vinden van de zwarte dozen
Oh die ga ik vanavond even rustig bekijken, bedankt!
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138124209
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:51 schreef Uccie het volgende:

[..]

Nee, bij die Helios vlucht (denk ik) was er een motief, de piloot nam wraak op 1 passagier. Dat is nog steeds belachelijk, maar dan heb je een krankzinnige reden om de passagiers mee te nemen.
Huh? Dat was decompressie en 1 steward die probeerde het vliegtuig nog te redden. Zie filmpje in de OP.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 24 maart 2014 @ 18:38:49 #67
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138124320
quote:
11s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Huh? Dat was decompressie en 1 steward die probeerde het vliegtuig nog te redden. Zie filmpje in de OP.
Sorry, dan was het die andere vlucht, ik gooi inmiddels alles door elkaar.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138124557
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:38 schreef Uccie het volgende:

[..]

Sorry, dan was het die andere vlucht, ik gooi inmiddels alles door elkaar.
EgyptAir? Ja, die gooide hem gelijk naar beneden, ging niet eerst nog 7,5 uur (!) freewheelen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138125232
quote:
14s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

EgyptAir? Ja, die gooide hem gelijk naar beneden, ging niet eerst nog 7,5 uur (!) freewheelen.
Egyptenaren zijn gewoon wat luier.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 24 maart 2014 @ 19:10:52 #70
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138125836
quote:
14s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

EgyptAir? Ja, die gooide hem gelijk naar beneden, ging niet eerst nog 7,5 uur (!) freewheelen.
Nee precies en die had dus ook nog een motief voor het doden van een passagier, dat ontbreekt allemaal bij deze vlucht. Vandaar dat ik niet in zelfmoord geloof, maar goed daar hoef ik jou niet van te overtuigen :P
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138126189
quote:
The Malaysian government has concluded that, based on satellite data analysis from British company Inmarsat, Malaysian Airlines flight MH370 ended in the Indian Ocean, and no one on board survived.

In a press statement this afternoon, Prime Minister Najib Razak said that, using a type of analysis "never before used in an investigation of this sort", Inmarsat engineers have been able to establish that the plane's last position was in the middle of the Indian Ocean, west of Perth.

"This is a remote location, far from any possible landing sites. It is therefore with deep sadness and regret that I must inform you that, according to this new data, flight MH370 ended in the southern Indian Ocean.

Inmarsat’s role in the search for Malaysian Airlines flight MH370 began immediately after the aircraft disappeared. Although the main aircraft communications addressing and reporting system (which would usually transmit the plane's position) was switched off, one of Inmarsat’s satellites continued to pick up a series of automated hourly 'pings' from a terminal on the plane, which would normally be used to synchronise timing information.

By analysing these pings, Inmarsat was able to establish that MH370 continued to fly for at least five hours after the aircraft left Malaysian airspace, and that it had flown along one of two 'corridors' – one arcing north and the other south. The plane was reportedly flying at a cruising height above 30,000 feet.

"We looked at the Doppler effect, which is the change in frequency, due to the movement of a satellite in its orbit, the aircraft adjusts for its own. What that then gave us was a predicted path for the northerly route and a predicted path the southerly route," explained Chris McLaughlin, senior vice president of external affairs at Inmarsat.

This information was relayed to Malaysian officials by 12 March, but Malaysia's government did not publicly acknowledge it until 15 March, according to the Wall Street Journal. Malaysia began to redirect the search effort that day, to focus on the areas the information described. However, some officials involved with the probe warned that the lost days and wasted resources could impede the investigation.

Meanwhile, Inmarsat's engineers carried out further analysis of the pings and came up with a much more detailed Doppler effect model for the northern and southern paths. By comparing these models with the trajectory of other aircraft on similar routes, they were able to establish an "extraordinary matching" between Inmarsat's predicted path to the south and the readings from other planes on that route.

"By yesterday they were able to definitively say that the plane had undoubtedly taken the southern route," said McLaughlin.


These pings from the satellite – along with assumptions about the plane’s speed – helped Australia and the US National Transportation Safety Board to narrow down the search area to just 3 per cent of the southern corridor on 18 March.

"We worked out where the last ping was, and we knew that the plane must have run out of fuel before the next automated ping, but we didn't know what speed the aircraft was flying at – we assumed about 450 knots," said McLaughlin. "We can’t know when the fuel actually ran out, we can’t know whether the plane plunged or glided, and we can’t know whether the plane at the end of the time in the air was flying more slowly because it was on fumes."

Inmarsat passed the relevant analysis to the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB) yesterday. The cause of the crash remains a mystery.
http://www.telegraph.co.u(...)cked-down-MH370.html
  maandag 24 maart 2014 @ 19:17:39 #72
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138126210
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:10 schreef Uccie het volgende:
[..]

Nee precies en die had dus ook nog een motief voor het doden van een passagier, dat ontbreekt allemaal bij deze vlucht. Vandaar dat ik niet in zelfmoord geloof, maar goed daar hoef ik jou niet van te overtuigen :P
ik geloof wel in zelfmoord, maar goed,er kan nog van alles boven komen over die man zijn achtergrond. Maar dat heb ik in elk geval niet nodig om in zelfmoord te geloven.
pi_138127768
quote:
Nice mooi werk van die engineers.
pi_138127785
quote:
The mathematics-based process used by Inmarsat and the UK's Air Accidents Investigation Branch (AAIB) to reveal the definitive path was described by McLaughlin as "groundbreaking."

"We've done something new," he said.

Here's how the process works in a nutshell: Inmarsat officials and engineers were able to determine whether the plane was flying away or toward the satellite's location by expansion or compression of the satellite's signal.

What does expansion or compression mean? You may have heard about something called the Doppler effect.
"If you sit at a train station and you listen to the train whistle -- the pitch of the whistle changes as it moves past. That's exactly what we have," explained CNN Meteorologist Chad Myers, who has studied Doppler technology. "It's the Doppler effect that they're using on this ping or handshake back from the airplane. They know by nanoseconds whether that signal was compressed a little -- or expanded -- by whether the plane was moving closer or away from 64.5 degrees -- which is the latitude of the orbiting satellite."

Each ping was analyzed for its direction of travel, Myers said. The new calculations, McLaughlin said, underwent a peer review process with space agency experts and contributions by Boeing.

It's possible to use this analysis to determine more specifically the area where the plane went down, Myers said. "Using trigonometry, engineers are capable of finding angles of flight."
Rest van artikel:
http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
  Donald Duck held maandag 24 maart 2014 @ 19:48:17 #75
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_138128095
Dopplereffect gebruiken, dat is best een briljante ingeving geweest dan
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 24 maart 2014 @ 20:30:32 #76
168739 Red_85
'echt wel'
pi_138130417
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:13 schreef Uccie het volgende:
Ik denk dat ze nu heel hard de focus gaan leggen op het vinden van de zwarte dozen, die geven niet meer zolang een signaal af en de kans dat je ze daarna nog vindt is denk ik minimaal.
30 dagen. Nu al 17 dagen weg. 2 dagen varen. 10 a 11 dus.

Dat is wel heel weinig met de diepte daar. Dan moeten ze echt schijtgeluk hebben met het weer ook.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 24 maart 2014 @ 20:37:36 #77
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138130835
quote:
Als een vliegtuig in zee stort, kan het zijn dat het lang duurt voordat het wordt gevonden. Men weet in dit specifieke geval waar het vliegtuig van de radar is geraakt, maar moet toch in een gebied van 300.000 vierkante kilometers zoeken.
nu.nl

dat is 3x ijsland (en ijsland is 'bijna' 3 x nederland)

[ Bericht 4% gewijzigd door Marrije op 24-03-2014 20:51:44 ]
  maandag 24 maart 2014 @ 20:46:08 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_138131363
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:42 schreef Co_OL het volgende:
Nu.nl gaat nog een stapje verder, daar is het vliegtuig al gevonden :D

[..]

Nu leest mee, de tekst van dat stukje is aangepast. :+
Ook het stukje dat de inzittenden overleden bij het vinden van het wrak is weg. ;)
***
pi_138131437
quote:
10s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:50 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Tenzij die piloot een enorme minhond is, én zelfmoord plegen én het toestel nog onvindbaar maken.
Het doet me om een of andere reden een beetje denken aan de zoektocht naar Ruben en Julian. Daar was ook zeer doelbewust een dwaalspoor uitgezet, en was het zijn bedoeling dat de jongens nooit gevonden gingen worden. En dat waren nog wel zijn eigen kinderen, in dit geval zijn het "random" passagiers.

Iemand die doordraait denkt niet meer logisch. Of althans, kan heel logisch beredeneren, telefoontjes plegen, tanken en weetikwat, maar is gewoon dat stukje gezond verstand kwijt...
pi_138131951
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:47 schreef Toeps het volgende:

[..]

Het doet me om een of andere reden een beetje denken aan de zoektocht naar Ruben en Julian. Daar was ook zeer doelbewust een dwaalspoor uitgezet, en was het zijn bedoeling dat de jongens nooit gevonden gingen worden. En dat waren nog wel zijn eigen kinderen, in dit geval zijn het "random" passagiers.

Iemand die doordraait denkt niet meer logisch. Of althans, kan heel logisch beredeneren, telefoontjes plegen, tanken en weetikwat, maar is gewoon dat stukje gezond verstand kwijt...
Ja, logisch. Die pa wilde niet dat die kinderen werden gevonden omdat hij zijn vrouw haatte.

Er is geen enkele aanwijzing dat een van de piloten in moeilijkheden zat of iemand haatte (behalve de politiek)... Sowieso is een vliegtuig nooit onvindbaar, zeker niet deze.

Veel logischer dan "doelbewust doordraaien" lijkt me "verminderde toerekeningsvatbaarheid door hypoxia", waardoor het uiteindelijk een ongeluk is geweest.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138132079
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:56 schreef El_Matador het volgende:

Er is geen enkele aanwijzing dat een van de piloten in moeilijkheden zat of iemand haatte (behalve de politiek)...
Als je (de politiek van) Maleisië haat, is de nationale airline misschien best een idee...
Ja, ik weet het ook niet hoor. Ik weet alleen dat iemand door kan draaien, en dan is het misschien in zíjn hoofd wel een heel logisch plan.
pi_138132266
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:58 schreef Toeps het volgende:

[..]

Als je (de politiek van) Maleisië haat, is de nationale airline misschien best een idee...
Ja, ik weet het ook niet hoor. Ik weet alleen dat iemand door kan draaien, en dan is het misschien in zíjn hoofd wel een heel logisch plan.
Als er politici aan boord waren wel, volgens mij is dat niet gebleken.

En dan nog; 230+ onschuldigen vermoorden? Niemand die Zaharie kende, houdt dat voor mogelijk. Na hem zelf op YouTube gezien te hebben, ik ook niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 24 maart 2014 @ 21:04:06 #83
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138132402
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]

30 dagen. Nu al 17 dagen weg. 2 dagen varen. 10 a 11 dus.

Dat is wel heel weinig met de diepte daar. Dan moeten ze echt schijtgeluk hebben met het weer ook.
Nee, dat redden ze niet meer, of het baken moet te ontvangen zijn.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138132425
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Veel logischer dan "doelbewust doordraaien" lijkt me "verminderde toerekeningsvatbaarheid door hypoxia", waardoor het uiteindelijk een ongeluk is geweest.
Wel toevallig dat er (waarschijnlijk) precies een route is gekozen die om de radars heen gaat naar een afgelegen gebied.
En natuurlijk het uitzetten van de transponders. Lijkt me sterk dat je dat per ongeluk doet als je verminderd toerekeningsvatbaar bent (of die knoppen moeten al precies naast een andere knop zitten die je tijdens het vliegen gebruikt en zodoende makkelijk kunt verwisselen, maar dat lijkt me sterk).

Het zijn voor mij gewoon te veel toevalligheden voor een ongeluk.

Aan de andere kant als er geen aanwijzingen zijn dat het een zelfmoordactie is dan kun je daar ook niet klakkeloos vanuit gaan. Neem aan dat ze de piloten en hun verleden al grondig hebben doorgelicht.
pi_138132515
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:04 schreef Uccie het volgende:

[..]

Nee, dat redden ze niet meer, of het baken moet te ontvangen zijn.
Dolfijnen en walvissen tracken. Die ping van de FDR zendt uit op een frequentie van 37,5 khz, onhoorbaar voor mensen, wel voor zeezoogdieren.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138132538
quote:
12s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dolfijnen en walvissen tracken. Die ping van de FDR zendt uit op een frequentie van 37,5 khz, onhoorbaar voor mensen, wel voor zeezoogdieren.
jammer dan dat die niet kunnen spreken....als ze toch daar in dat water liggen....
"Het beste dat we elkaar kunnen geven, is onze liefde, niet ons advies en zeker niet ons oordeel. "
  maandag 24 maart 2014 @ 21:07:20 #87
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138132567
quote:
12s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dolfijnen en walvissen tracken. Die ping van de FDR zendt uit op een frequentie van 37,5 khz, onhoorbaar voor mensen, wel voor zeezoogdieren.
Ik hoor de Dolfijnen in Harderwijk hun koffers al pakken _O-
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  maandag 24 maart 2014 @ 21:08:21 #88
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138132620
De VS heeft/had volgens mij marine dolfijnen, geen idee wat die kunnen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  maandag 24 maart 2014 @ 21:12:41 #89
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138132822
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:04 schreef Palomar het volgende:

[..]

Wel toevallig dat er (waarschijnlijk) precies een route is gekozen die om de radars heen gaat naar een afgelegen gebied.
En natuurlijk het uitzetten van de transponders. Lijkt me sterk dat je dat per ongeluk doet als je verminderd toerekeningsvatbaar bent (of die knoppen moeten al precies naast een andere knop zitten die je tijdens het vliegen gebruikt en zodoende makkelijk kunt verwisselen, maar dat lijkt me sterk).

Het zijn voor mij gewoon te veel toevalligheden voor een ongeluk.

Aan de andere kant als er geen aanwijzingen zijn dat het een zelfmoordactie is dan kun je daar ook niet klakkeloos vanuit gaan. Neem aan dat ze de piloten en hun verleden al grondig hebben doorgelicht.
Maar dat wordt pas aan de grote klok gehangen als het bewezen is, niet alleen door nav verleden doorspitten, maar dan moet men al iets kunnen vinden via de zwarte doos of het wrak.

Wat mij betreft ook te veel toevalligheden.
pi_138132906
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:08 schreef Uccie het volgende:
De VS heeft/had volgens mij marine dolfijnen, geen idee wat die kunnen.
Electromagnetische en electrische krachten voelen die de mens niet kan voelen. ;)

En pings van 37.500 Hz (bron; Spaanstalige site, zou CNN Español kunnen zijn) kunnen ze horen. En geklop onder water (zoals die Nigeriaan die in een luchtbel onder zijn boot zat (30 m diep), 4 maanden terug) enzo...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 24 maart 2014 @ 21:14:46 #91
130803 Gripper
Get a grip
pi_138132941
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:08 schreef Uccie het volgende:
De VS heeft/had volgens mij marine dolfijnen, geen idee wat die kunnen.
Dolphins with frickin' laserbeams on their heads!!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 24 maart 2014 @ 21:14:56 #92
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138132952
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Electromagnetische en electrische krachten voelen die de mens niet kan voelen. ;)

En pings van 37.500 Hz (bron; Spaanstalige site, zou CNN Español kunnen zijn) kunnen ze horen. En geklop onder water (zoals die Nigeriaan die in een luchtbel onder zijn boot zat (30 m diep), 4 maanden terug) enzo...
Nou laat die maar eens zoeken dan :D
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  maandag 24 maart 2014 @ 21:15:26 #93
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138132977
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:14 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dolphins with frickin' laserbeams on their heads!!
Sluipschutters en alles !
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138132990
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:14 schreef Uccie het volgende:

[..]

Nou laat die maar eens zoeken dan :D
Dat lijkt me automatisch gaan, als het op een van hun trekroutes ligt...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 24 maart 2014 @ 21:16:59 #95
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138133074
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat lijkt me automatisch gaan, als het op een van hun trekroutes ligt...
Oh, ik bedoelde die getrainde dieren.
Maar opzich moet een marinebioloog aan het gedrag van wilde dolfijnen ook wel iets kunnen zien, als ze daar tenminste zitten.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138133294
Goed stuk met een 'mogelijke' verklaring:

quote:
CNN aviation analyst Miles O'Brien called the fresh details about the flight a "game changer."
"Now we have no evidence the crew did anything wrong," he said. "And in fact, now, we should be operating with the primary assumption being that something bad happened to that plane shortly after they said good night."
If a crisis on board caused the plane to lose pressure, he said, pilots could have chosen to deliberately fly lower to save passengers.
"You want to get down to 10,000 feet, because that is when you don't have to worry about pressurization. You have enough air in the atmosphere naturally to keep everybody alive," he said. "So part of the procedure for a rapid decompression ... it's called a high dive, and you go as quickly as you can down that to that altitude."
De 'game changer' waar hij het over heeft is de verklaring van de Maleisische autoriteiten dat er geen andere route geprogrammeerd was:

quote:
CNN cited sources who believed the plane's flight computer must have been reprogrammed because it flew directly over navigational way points. A plane controlled by a human probably would not have been so precise, the sources said.
Malaysian authorities never confirmed that account, saying last week that the plane's "documented flight path" had not been altered.
On Sunday, they clarified that statement further, saying the plane's automated data reporting system included no route changes in its last burst, sent at 1:07 a.m. -- 12 minutes before the last voice communication with flight controllers.
bron: http://edition.cnn.com/20(...)ysia-airlines-plane/
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 24 maart 2014 @ 21:27:47 #97
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_138133718
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:14 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dolphins with frickin' laserbeams on their heads!!
Ken uw klassiekers ^O^
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 24 maart 2014 @ 21:43:27 #98
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_138134818
Hebben ze btw nu al een echt brokstuk gevonden?
pi_138134894
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138136233
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als er politici aan boord waren wel, volgens mij is dat niet gebleken.

En dan nog; 230+ onschuldigen vermoorden? Niemand die Zaharie kende, houdt dat voor mogelijk. Na hem zelf op YouTube gezien te hebben, ik ook niet.
YouTube?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')