Ja, klopt niet met het kaartje. Antarctica leek dan het enige mogelijke doel maar natuurlijk veel te ver weg.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:28 schreef kalinhos het volgende:
Waar komt de theorie vandaan dat ze bewust naar Australie wilden vliegen? Dan zou Broome of Darwin toch een stuk dichterbij zijn dan Perth lijkt me..
Verrek, je hebt nog gelijk ook. Ik ging er automatisch vanuit dat deze data en de satelietbeelden hun geleid heeft naar de brokstukken, maar dat staat er niet.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:25 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Je moet de tekst nog eens lezen. Berekeningen, data, etc. dat is het onomstotelijke bewijs. Ze hebben de route zover kunnen traceren dat het niet mogelijk is dat het nergens anders dan op de bodem van de oceaan is geëindigd.
quote:Op maandag 24 maart 2014 18:18 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik weet alleen niet meer of ze wisten dat hij daar lag en dat hij pas bij het bergen naar boven is gekomen of dat hij toevallig bij het bergen meekwam.
Oh die ga ik vanavond even rustig bekijken, bedankt!quote:Op maandag 24 maart 2014 18:33 schreef Marrije het volgende:
[..]
vanaf minuut 10 gaat het over het vinden van de zwarte dozen
Huh? Dat was decompressie en 1 steward die probeerde het vliegtuig nog te redden. Zie filmpje in de OP.quote:Op maandag 24 maart 2014 17:51 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nee, bij die Helios vlucht (denk ik) was er een motief, de piloot nam wraak op 1 passagier. Dat is nog steeds belachelijk, maar dan heb je een krankzinnige reden om de passagiers mee te nemen.
Sorry, dan was het die andere vlucht, ik gooi inmiddels alles door elkaar.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Huh? Dat was decompressie en 1 steward die probeerde het vliegtuig nog te redden. Zie filmpje in de OP.
EgyptAir? Ja, die gooide hem gelijk naar beneden, ging niet eerst nog 7,5 uur (!) freewheelen.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:38 schreef Uccie het volgende:
[..]
Sorry, dan was het die andere vlucht, ik gooi inmiddels alles door elkaar.
Egyptenaren zijn gewoon wat luier.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
EgyptAir? Ja, die gooide hem gelijk naar beneden, ging niet eerst nog 7,5 uur (!) freewheelen.
Nee precies en die had dus ook nog een motief voor het doden van een passagier, dat ontbreekt allemaal bij deze vlucht. Vandaar dat ik niet in zelfmoord geloof, maar goed daar hoef ik jou niet van te overtuigenquote:Op maandag 24 maart 2014 18:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
EgyptAir? Ja, die gooide hem gelijk naar beneden, ging niet eerst nog 7,5 uur (!) freewheelen.
http://www.telegraph.co.u(...)cked-down-MH370.htmlquote:The Malaysian government has concluded that, based on satellite data analysis from British company Inmarsat, Malaysian Airlines flight MH370 ended in the Indian Ocean, and no one on board survived.
In a press statement this afternoon, Prime Minister Najib Razak said that, using a type of analysis "never before used in an investigation of this sort", Inmarsat engineers have been able to establish that the plane's last position was in the middle of the Indian Ocean, west of Perth.
"This is a remote location, far from any possible landing sites. It is therefore with deep sadness and regret that I must inform you that, according to this new data, flight MH370 ended in the southern Indian Ocean.
Inmarsat’s role in the search for Malaysian Airlines flight MH370 began immediately after the aircraft disappeared. Although the main aircraft communications addressing and reporting system (which would usually transmit the plane's position) was switched off, one of Inmarsat’s satellites continued to pick up a series of automated hourly 'pings' from a terminal on the plane, which would normally be used to synchronise timing information.
By analysing these pings, Inmarsat was able to establish that MH370 continued to fly for at least five hours after the aircraft left Malaysian airspace, and that it had flown along one of two 'corridors' – one arcing north and the other south. The plane was reportedly flying at a cruising height above 30,000 feet.
"We looked at the Doppler effect, which is the change in frequency, due to the movement of a satellite in its orbit, the aircraft adjusts for its own. What that then gave us was a predicted path for the northerly route and a predicted path the southerly route," explained Chris McLaughlin, senior vice president of external affairs at Inmarsat.
This information was relayed to Malaysian officials by 12 March, but Malaysia's government did not publicly acknowledge it until 15 March, according to the Wall Street Journal. Malaysia began to redirect the search effort that day, to focus on the areas the information described. However, some officials involved with the probe warned that the lost days and wasted resources could impede the investigation.
Meanwhile, Inmarsat's engineers carried out further analysis of the pings and came up with a much more detailed Doppler effect model for the northern and southern paths. By comparing these models with the trajectory of other aircraft on similar routes, they were able to establish an "extraordinary matching" between Inmarsat's predicted path to the south and the readings from other planes on that route.
"By yesterday they were able to definitively say that the plane had undoubtedly taken the southern route," said McLaughlin.
These pings from the satellite – along with assumptions about the plane’s speed – helped Australia and the US National Transportation Safety Board to narrow down the search area to just 3 per cent of the southern corridor on 18 March.
"We worked out where the last ping was, and we knew that the plane must have run out of fuel before the next automated ping, but we didn't know what speed the aircraft was flying at – we assumed about 450 knots," said McLaughlin. "We can’t know when the fuel actually ran out, we can’t know whether the plane plunged or glided, and we can’t know whether the plane at the end of the time in the air was flying more slowly because it was on fumes."
Inmarsat passed the relevant analysis to the UK Air Accidents Investigation Branch (AAIB) yesterday. The cause of the crash remains a mystery.
ik geloof wel in zelfmoord, maar goed,er kan nog van alles boven komen over die man zijn achtergrond. Maar dat heb ik in elk geval niet nodig om in zelfmoord te geloven.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:10 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nee precies en die had dus ook nog een motief voor het doden van een passagier, dat ontbreekt allemaal bij deze vlucht. Vandaar dat ik niet in zelfmoord geloof, maar goed daar hoef ik jou niet van te overtuigen
Nice mooi werk van die engineers.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:17 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)cked-down-MH370.html
Rest van artikel:quote:The mathematics-based process used by Inmarsat and the UK's Air Accidents Investigation Branch (AAIB) to reveal the definitive path was described by McLaughlin as "groundbreaking."
"We've done something new," he said.
Here's how the process works in a nutshell: Inmarsat officials and engineers were able to determine whether the plane was flying away or toward the satellite's location by expansion or compression of the satellite's signal.
What does expansion or compression mean? You may have heard about something called the Doppler effect.
"If you sit at a train station and you listen to the train whistle -- the pitch of the whistle changes as it moves past. That's exactly what we have," explained CNN Meteorologist Chad Myers, who has studied Doppler technology. "It's the Doppler effect that they're using on this ping or handshake back from the airplane. They know by nanoseconds whether that signal was compressed a little -- or expanded -- by whether the plane was moving closer or away from 64.5 degrees -- which is the latitude of the orbiting satellite."
Each ping was analyzed for its direction of travel, Myers said. The new calculations, McLaughlin said, underwent a peer review process with space agency experts and contributions by Boeing.
It's possible to use this analysis to determine more specifically the area where the plane went down, Myers said. "Using trigonometry, engineers are capable of finding angles of flight."
30 dagen. Nu al 17 dagen weg. 2 dagen varen. 10 a 11 dus.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:13 schreef Uccie het volgende:
Ik denk dat ze nu heel hard de focus gaan leggen op het vinden van de zwarte dozen, die geven niet meer zolang een signaal af en de kans dat je ze daarna nog vindt is denk ik minimaal.
nu.nlquote:Als een vliegtuig in zee stort, kan het zijn dat het lang duurt voordat het wordt gevonden. Men weet in dit specifieke geval waar het vliegtuig van de radar is geraakt, maar moet toch in een gebied van 300.000 vierkante kilometers zoeken.
Nu leest mee, de tekst van dat stukje is aangepast.quote:Op maandag 24 maart 2014 17:42 schreef Co_OL het volgende:
Nu.nl gaat nog een stapje verder, daar is het vliegtuig al gevonden
[..]
Het doet me om een of andere reden een beetje denken aan de zoektocht naar Ruben en Julian. Daar was ook zeer doelbewust een dwaalspoor uitgezet, en was het zijn bedoeling dat de jongens nooit gevonden gingen worden. En dat waren nog wel zijn eigen kinderen, in dit geval zijn het "random" passagiers.quote:Op maandag 24 maart 2014 17:50 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Tenzij die piloot een enorme minhond is, én zelfmoord plegen én het toestel nog onvindbaar maken.
Ja, logisch. Die pa wilde niet dat die kinderen werden gevonden omdat hij zijn vrouw haatte.quote:Op maandag 24 maart 2014 20:47 schreef Toeps het volgende:
[..]
Het doet me om een of andere reden een beetje denken aan de zoektocht naar Ruben en Julian. Daar was ook zeer doelbewust een dwaalspoor uitgezet, en was het zijn bedoeling dat de jongens nooit gevonden gingen worden. En dat waren nog wel zijn eigen kinderen, in dit geval zijn het "random" passagiers.
Iemand die doordraait denkt niet meer logisch. Of althans, kan heel logisch beredeneren, telefoontjes plegen, tanken en weetikwat, maar is gewoon dat stukje gezond verstand kwijt...
Als je (de politiek van) Maleisië haat, is de nationale airline misschien best een idee...quote:Op maandag 24 maart 2014 20:56 schreef El_Matador het volgende:
Er is geen enkele aanwijzing dat een van de piloten in moeilijkheden zat of iemand haatte (behalve de politiek)...
Als er politici aan boord waren wel, volgens mij is dat niet gebleken.quote:Op maandag 24 maart 2014 20:58 schreef Toeps het volgende:
[..]
Als je (de politiek van) Maleisië haat, is de nationale airline misschien best een idee...
Ja, ik weet het ook niet hoor. Ik weet alleen dat iemand door kan draaien, en dan is het misschien in zíjn hoofd wel een heel logisch plan.
Nee, dat redden ze niet meer, of het baken moet te ontvangen zijn.quote:Op maandag 24 maart 2014 20:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
30 dagen. Nu al 17 dagen weg. 2 dagen varen. 10 a 11 dus.
Dat is wel heel weinig met de diepte daar. Dan moeten ze echt schijtgeluk hebben met het weer ook.
Wel toevallig dat er (waarschijnlijk) precies een route is gekozen die om de radars heen gaat naar een afgelegen gebied.quote:Op maandag 24 maart 2014 20:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Veel logischer dan "doelbewust doordraaien" lijkt me "verminderde toerekeningsvatbaarheid door hypoxia", waardoor het uiteindelijk een ongeluk is geweest.
Dolfijnen en walvissen tracken. Die ping van de FDR zendt uit op een frequentie van 37,5 khz, onhoorbaar voor mensen, wel voor zeezoogdieren.quote:Op maandag 24 maart 2014 21:04 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nee, dat redden ze niet meer, of het baken moet te ontvangen zijn.
jammer dan dat die niet kunnen spreken....als ze toch daar in dat water liggen....quote:Op maandag 24 maart 2014 21:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dolfijnen en walvissen tracken. Die ping van de FDR zendt uit op een frequentie van 37,5 khz, onhoorbaar voor mensen, wel voor zeezoogdieren.
Ik hoor de Dolfijnen in Harderwijk hun koffers al pakkenquote:Op maandag 24 maart 2014 21:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dolfijnen en walvissen tracken. Die ping van de FDR zendt uit op een frequentie van 37,5 khz, onhoorbaar voor mensen, wel voor zeezoogdieren.
Maar dat wordt pas aan de grote klok gehangen als het bewezen is, niet alleen door nav verleden doorspitten, maar dan moet men al iets kunnen vinden via de zwarte doos of het wrak.quote:Op maandag 24 maart 2014 21:04 schreef Palomar het volgende:
[..]
Wel toevallig dat er (waarschijnlijk) precies een route is gekozen die om de radars heen gaat naar een afgelegen gebied.
En natuurlijk het uitzetten van de transponders. Lijkt me sterk dat je dat per ongeluk doet als je verminderd toerekeningsvatbaar bent (of die knoppen moeten al precies naast een andere knop zitten die je tijdens het vliegen gebruikt en zodoende makkelijk kunt verwisselen, maar dat lijkt me sterk).
Het zijn voor mij gewoon te veel toevalligheden voor een ongeluk.
Aan de andere kant als er geen aanwijzingen zijn dat het een zelfmoordactie is dan kun je daar ook niet klakkeloos vanuit gaan. Neem aan dat ze de piloten en hun verleden al grondig hebben doorgelicht.
Electromagnetische en electrische krachten voelen die de mens niet kan voelen.quote:Op maandag 24 maart 2014 21:08 schreef Uccie het volgende:
De VS heeft/had volgens mij marine dolfijnen, geen idee wat die kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |