Tis de grootste krant van Nieuw Zeeland, maar ze hebben in het verleden ook al een aantal keer klakkeloos dingen van de Daily Mail overgenomen, dus ik zou er niet blind vanuit gaan dat het klopt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:30 schreef eight het volgende:
[..]
Interessant.
Was nzherald niet even van de meest betrouwbare websites?
Mits de zwarte doos niet is uitgezet. Ik neem aan dat hij dan helemaal niets opneemt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 07:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De black boxen nemen continu op maar worden na een bepaalde tijd weer overschreven met nieuwe data. Normaal gesproken is alleen het laatste half uur voor een crash interessant.
Nu duidelijk niet. Mogelijk is ie gewoon op de autopilot doorgevlogen tot de tank leeg was.
Het meest interssante moment, het verdwijnen van de secundaire radar staat er waarschijnlijk helemaal niet meer op (maar dat weet ik niet).
het hele idee van de blackbox is dat hij onmogelijk uitgezet kan worden toch?quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:22 schreef eight het volgende:
[..]
Mits de zwarte doos niet is uitgezet. Ik neem aan dat hij dan helemaal niets opneemt.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:23 schreef mschol het volgende:
[..]
het hele idee van de blackbox is dat hij onmogelijk uitgezet kan worden toch?
Ik blijf het ook vreemd vinden maar degene die hiermee kwam (weet niet meer welke user) had gewoon een sterke bron.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:23 schreef videonatic het volgende:
De zwarte box uitzetten :S :S stop met rare forumposts te geloven.
Wat mensen vaak niet weten is dat "de zwarte doos" bestaat uit twee delen. De CVR en de FDR. De eerste is een Cockpit Voice Recorder, de tweede de Flight Data Recorder. Een voice recorder neemt, zoals de naam al redelijk doet vermoeden, alle geluiden inclusief de gesprekken op die in de cockpit te horen zijn. Dus alarm signalen, dingen die vallen, etc.quote:Op woensdag 26 maart 2014 08:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat denk ik nou ook! Ik snap dat dat vroeger niet kon, maar nu? Dat wil er bij mij niet in. Je moet met gemak 24 uur kunnen opnemen of in ieder geval zo lang als de brandstof zou toelaten te vliegen.
Het lokaal opslaan van gegevens is toch ook een achterhaalde techniek die stamt uit de jaren 70. Kom op hoor, een vliegtuig van een paar miljoen dollar, als ik zo'n product heb wil ik ten alle tijden ALLES weten over het vliegtuig. Dat ze het systeem uit kunnen zetten is prima maar dan moeten gelijk alle alarmbellen gaan rinkelen bij of de luchtvaartmaatschappij of (in dit geval) Boeing.quote:
Tsja, kwestie van geld en bureaucratie. Om iets aan te passen in een systeem kost geld en zo mogelijk, nog meer tijd.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:30 schreef xzaz het volgende:
[..]
Het lokaal opslaan van gegevens is toch ook een achterhaalde techniek die stamt uit de jaren 70. Kom op hoor, een vliegtuig van een paar miljoen dollar, als ik zo'n product heb wil ik ten alle tijden ALLES weten over het vliegtuig. Dat ze het systeem uit kunnen zetten is prima maar dan moeten gelijk alle alarmbellen gaan rinkelen bij of de luchtvaartmaatschappij of (in dit geval) Boeing.
quote:Hishammuddin said new satellite images provided by France showed 122 potential objects in the southern Indian Ocean, about 2,557km from Perth.
They range in sized from 1m to 23m, he said. The images have been sent to Australia which is co-ordinating the seach in Perth.
"It must be emphasized that we cannot tell whether the potential objects are from MH370," he said.
He pointed out that Malaysia has been sent for four separate satellite leads from Australia, China and France.
Helemaal waar. Je zou eigenlijk willen dat er zowel een live stream áls lokale black box in een vliegtuig zit, die alle gegevens van een vlucht opslaan en niet alleen een segment ervan.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik heb ook een hoog 1995 gehalte bij die zwarte dozen.
Ik kan me ook wel voorstellen dat men andere eisen gaat stellen aan de mogelijkheden van vliegtuigen om realtime te communiceren met satellieten en andere data ontvangers.
Het is toch ook zo dat Boeing van al hun vliegtuigen realtime info krijgt over de staat van de motoren? Ik zou toch verwachten dat je zoiets ook kunt inregelen voor andere instanties.
Blijft het gewoon vreemd vinden dat een vliegtuig gewoon daadwerkelijk kan verdwijnen en vervolgens nog 9 uur kan blijven doorvliegen om ergens in the middle of nowhere te crashen zonder dat iemand het ooit te weten komt.
Heb je geen 7,5 uur voor nodig...quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:13 schreef Nucky het volgende:
Hopelijk is die 7,5 uur niet gebruikt om de black box(en) onklaar te maken.
122 mogelijke brokstukken Boeing op satellietbeeldenquote:
Ik ook niet.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:24 schreef Marrije het volgende:
Ik zie echt helemaal niks in die foto's
quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:56 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk niet dat de piloot bewust kwaad in de zin had - anders was hij wel op een stad gecrasht - maar wel dat hij doorgedraaid is. Daar moeten vliegtuigmaatschappijen toch een keer rekening mee gaan houden, piloten zijn ook maar mensen.
als iemand had gezegd dit is een plaatje van wat wolkenvelden had ik het zo geloofdquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het ziet er iig niet natuurlijk uit.
Sowieso.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:02 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Loekie zou bij de recherche moeten gaan.
Wie zegt dat de piloot vloog?quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:06 schreef Loekie1 het volgende:
Nou, ik had het wel aardig goed, piloot is net zo lang doorgevlogen tot brandstof op is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |