En volgende keer zelf effe een nieuwe openenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 14:14 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Heb nu een 100watt erin(een oude die ik als reserve heb) en nu blijft ie netjes 24c![]()
Maar goed was er vannacht niet dus weet niet hoe koud ie toen was.
Ik wel, ja. Eerst temp omhoog, dan zoutquote:Op zaterdag 8 maart 2014 01:16 schreef moussy het volgende:
Gebruiken jullie geen zout bij stip (of schimmel)?
Over kool filteren is sowieso niet echt hendig, tenzij je dus restmedicijn uit wil filteren.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:28 schreef moussy het volgende:
Ik heb overigens een keer een domme fout gemaakt, heul lang geleden, medicijnen er in gooien en ook over kool filteren... dan werkt het ook niet
Misschien als je met het verhogen van de temperatuur extra zuurstof toevoegt? Ik weet alleen niet of dat een eventuele schimmel of bacterie/virus stimuleert.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 13:36 schreef moussy het volgende:
Voor mn sluiers 2 gr per liter als er echt iets is, dan de volgende dag een waterwissel en 0,5 gr per liter. Maar er zijn ook mensen die veel meer zout toevoegen.
Ik had laatst een (redcap) oranda met een dotje schimmel op dr wen, na de waterwissel was nog een keer zout niet meer nodig. Temp verhogen gaat niet zo goed met sluiers, die zijn daar veel te gevoelig voor, maar in nood zou ik het wel doen denk ik.
Schijnt van niet dat extra zuurstof zin heeft, maar zo ver is het bij mij nog nooit gekomen *afklopt* sluierstaarten zijn eigenlijk gewoon piet luttige visjes die weinig kunnen hebben.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:28 schreef Samzz het volgende:
[..]
Misschien als je met het verhogen van de temperatuur extra zuurstof toevoegt? Ik weet alleen niet of dat een eventuele schimmel of bacterie/virus stimuleert.
Dat verbaast me niks, als je ziet hoe sluiers gekweektquote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:35 schreef moussy het volgende:
[..]
Schijnt van niet dat extra zuurstof zin heeft, maar zo ver is het bij mij nog nooit gekomen *afklopt* sluierstaarten zijn eigenlijk gewoon piet luttige visjes die weinig kunnen hebben.
pics?quote:Op zondag 9 maart 2014 13:11 schreef Aloria het volgende:
Het is zo mooi weer, ik ga mijn rode lotus stekken. Heb een hele grote knol en die plant was echt enorm geworden.
Heb het plantje in een plastic boterbakje staan. ( puur voor het onderhoud op dit moment )
Dus ik naar buiten met het bakje.
Heb er 2 hele grote volwassen planten van de knol kunnen halen. Ook de knol heeft kleine wortels en 2 kleine blaadjes over.
Dus nu heb ik 3 rode lotussen in mijn paludarium zitten. Als het over een aantal maanden weer zo goed gegroeid is ga ik er een aantal verkopen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |