Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Geen probleem hoor om met dit weer depri te zijn. Bij mij komt het dan vooral doordat iedereen dan ineens van allerlei leuks gaat doen met vrienden enzo. En ik niet.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:47 schreef Mishu het volgende:
et dit mooie weer is het toch moeilijk om depri te zijn. Voor mij doet de zon in ieder geval wonderen voor mijn gemoedstoestand.
Oja dat kan ook nog een reden zijn om er depri van te worden.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:56 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Geen probleem hoor om met dit weer depri te zijn. Bij mij komt het dan vooral doordat iedereen dan ineens van allerlei leuks gaat doen met vrienden enzo. En ik niet.
In de winter hoor je daar toch een stuk minder over
Dat is fijnquote:Op woensdag 5 maart 2014 10:21 schreef Murmeli het volgende:
volgende week donderdag mag ik bij de psych op bezoek
Nu nog ff denken of ik dan toch voor die tijd al pillz wil
eigenlijk wel
Noooo gooi het eruit!quote:
Bij vlagen kan de warme zon me wel goed doen. Maar behalve die korte momenten maakt het niet zoveel uit. Van mij mag het ook best stormen en regenen en onweren en donker zijn nu.quote:Op woensdag 5 maart 2014 12:47 schreef Mishu het volgende:
Met dit mooie weer is het toch moeilijk om depri te zijn. Voor mij doet de zon in ieder geval wonderen voor mijn gemoedstoestand.
Ja ikke ook al voor de 2e dag en de avonden/nachten zijn helemaal drama bij mij. Maar komt vast wel goed zomertje lekker rustig aan doen en je vooral niet druk maken.quote:
Whaddup zomertje?quote:
Ja daar zit ik nu in de wachtkamer.quote:Op woensdag 5 maart 2014 13:53 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat is fijnHeb je de huisarts al weer gebeld?
[..]
Noooo gooi het eruit!
[..]
Bij vlagen kan de warme zon me wel goed doen. Maar behalve die korte momenten maakt het niet zoveel uit. Van mij mag het ook best stormen en regenen en onweren en donker zijn nu.
Ja dat hoop ik dus ook steeds. Maar dat gebeurd niet want dan kan ik gewoon ongegeneerd met een kop chocomel met een dekentje op de bank gaan zitten gamen. Zonder dat er iemand komt zeuren dat ik me weer verlies in de spelletjes. Hapje uit het frituur erbij ja zou beter zijn dan dit klote weer.quote:Op woensdag 5 maart 2014 13:53 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat is fijnHeb je de huisarts al weer gebeld?
[..]
Noooo gooi het eruit!
[..]
Bij vlagen kan de warme zon me wel goed doen. Maar behalve die korte momenten maakt het niet zoveel uit. Van mij mag het ook best stormen en regenen en onweren en donker zijn nu.
Succes bij de HA Murm, zet hem op!quote:Op woensdag 5 maart 2014 14:40 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ja daar zit ik nu in de wachtkamer.
Heb stressbenauwd, hoofdpijn, niet eten. Stom. Heb wel wat eten bij me. Eens kijken of ik zo nog een hap kan weg krijgen
Sterktequote:Op woensdag 5 maart 2014 14:40 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Heb stressbenauwd, hoofdpijn, niet eten. Stom. Heb wel wat eten bij me. Eens kijken of ik zo nog een hap kan weg krijgen
De laatste tijd te druk denk ik. Kan t niet verwerken. En mn hoofd zit te vaak vol met dromen/herbelevingen/zelfverwijten en andere storende dingen.quote:
Ik hoop dat je dat allemaal wel aangeeft, zodat ze je goed kunnen helpen. sterktequote:Op woensdag 5 maart 2014 14:40 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Herkenbaar zelfde hier maar dan niet bij vlagen maar gewoon al een paar jaar lang..quote:Op woensdag 5 maart 2014 15:07 schreef zomertje het volgende:
[..]
De laatste tijd te druk denk ik. Kan t niet verwerken. En mn hoofd zit te vaak vol met dromen/herbelevingen/zelfverwijten en andere storende dingen.
Hier al heel lang, nu herken ik het wel. Maar kan niet altijd op tijd ingrijpen. Het komt achteraf pas opzetten. Het is ooit heel erg uit de hand gelopen, dus nu moet ik echt op tijd aan de rem trekken.quote:Op woensdag 5 maart 2014 15:19 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Herkenbaar zelfde hier maar dan niet bij vlagen maar gewoon al een paar jaar lang..
Sterkte met opbouwen. Ze onderscheiden lichte, matige en zware depressie. Bij zware depressie vind je niks meer leuk. Bij matige vind je dan nog wel wat dingen leuk. Vooral dat zware depressie deel is heftig. Pillen werken t beste bij de matige/zware. Ik hoop dat je er veel aan gaat hebben.quote:Op woensdag 5 maart 2014 15:49 schreef Murmeli het volgende:
Ben weer terug. Pillen gehaald.
Hij houdt niet zo van medicijnen maar ziet dat het bij mij zonder niet goed gaat dus hij ging accoord.
Ik ga toch direct ermee beginnen (vanavond) want of ik nou zondag niet lekker loop door de meds of doordat ik depressief ben maakt ook niet uit. Hij vond het wel goed dat ik aan het hardlopen ben. Was me al eerder opgevallen dat hij daar enthousiast over is. Volgens mij loopt hij zelf ook. Ik had het over de cpc zondag en hij wist me te vertellen dat er drinkposten zijn onderweg en dat de 10 km niet bij de pier komt.
Ik werd heel blij van dat gesprekje effe. Kreeg ik vervolgens weer te horen dat ik niet depressief overkom. Maar ook meteen dat hem dat al vaker bij mij was opgevallen.
Nja op zich denk ik ook niet dat ik nu echt al depressief ben, heb de klachten pas een paar dagen. Maar ik wil ook vooral niet dat het nog heel veel langer duurt.
Oh en ik ga eerst beginnen met 5 mg zodat ik minder last heb (hopelijk) van het opbouwenkwam de ha zelf mee en vond ik wel een puik plan.
ofzo
Nja ook weer niet.haha
Citalopram weer?quote:Op woensdag 5 maart 2014 15:49 schreef Murmeli het volgende:
Ben weer terug. Pillen gehaald.
Hij houdt niet zo van medicijnen maar ziet dat het bij mij zonder niet goed gaat dus hij ging accoord.
Ik ga toch direct ermee beginnen (vanavond) want of ik nou zondag niet lekker loop door de meds of doordat ik depressief ben maakt ook niet uit. Hij vond het wel goed dat ik aan het hardlopen ben. Was me al eerder opgevallen dat hij daar enthousiast over is. Volgens mij loopt hij zelf ook. Ik had het over de cpc zondag en hij wist me te vertellen dat er drinkposten zijn onderweg en dat de 10 km niet bij de pier komt.
Ik werd heel blij van dat gesprekje effe. Kreeg ik vervolgens weer te horen dat ik niet depressief overkom. Maar ook meteen dat hem dat al vaker bij mij was opgevallen.
Nja op zich denk ik ook niet dat ik nu echt al depressief ben, heb de klachten pas een paar dagen. Maar ik wil ook vooral niet dat het nog heel veel langer duurt.
Oh en ik ga eerst beginnen met 5 mg zodat ik minder last heb (hopelijk) van het opbouwenkwam de ha zelf mee en vond ik wel een puik plan.
ofzo
Nja ook weer niet.haha
Jups I knowquote:Op woensdag 5 maart 2014 16:26 schreef zomertje het volgende:
[..]
Sterkte met opbouwen. Ze onderscheiden lichte, matige en zware depressie. Bij zware depressie vind je niks meer leuk. Bij matige vind je dan nog wel wat dingen leuk. Vooral dat zware depressie deel is heftig. Pillen werken t beste bij de matige/zware. Ik hoop dat je er veel aan gaat hebben.
ervaring dus, ik hoop dat t je helpt. Stomme pillen roep ik altijd, maarja, soms moet je wat he. 25mg paroxetine hier, wil terug naar 20.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:28 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Jups I know
Heb ze al bijna 5 jaar geslikt eej
@kuo: ja
Klinkt bij een aantal hier of er een seizoenswisseling aankomt.quote:
Zou je denken? Nog niets van gemerkt zelf van die seizoenswisselingquote:Op woensdag 5 maart 2014 16:37 schreef seasushi het volgende:
[..]
Klinkt bij een aantal hier of er een seizoenswisseling aankomt.
Hier ook stuiter paniek, Even mijn relaxte zelf kwijt. Slaap al 2 weken slecht, maar wil niet meer medicatie slikken. Vandaag de halve dag in bed gelegen in sluimertoestand. De zon schijnt en ik heb weerzin om er in te gaan lopen, maar het hondje moet eruit. De beste therapeut
Waarom wil je omlaag?quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:29 schreef zomertje het volgende:
[..]
ervaring dus, ik hoop dat t je helpt. Stomme pillen roep ik altijd, maarja, soms moet je wat he. 25mg paroxetine hier, wil terug naar 20.
Ah zou dat het zijnquote:Op woensdag 5 maart 2014 16:37 schreef seasushi het volgende:
[..]
Nouja wegzakken... meer heen en weer schommelen.. denk ik.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:32 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ah zou dat het zijn![]()
Het valt me wel vaker op dat er meerdere mensen tegelijkertijd weer wegzakken. Alsof het besmettelijk is ofzo.
Ik ben al onderweg vanaf de 40mg. Bij mij maakt t dus geen verschil of ik 40 of 25 neem qua klachten. (Ik blijf even gekquote:Op woensdag 5 maart 2014 16:58 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Waarom wil je omlaag?
Van 25 naar 20 moet te doen zijn denk ik. Toen ik van 30 naar 25 en toen naar 20 ging merkte ik niks (was wel citalopram maar de dosering is gelijk)
Sterkte ermee. Als ik in sluimerstand ga dan bespringen soms de dromen en herbelevingen me. Dan heb ik dus nog geen rust. Soms dus expres geen sluimerstand overdag.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:37 schreef seasushi het volgende:
[..]
Hier ook stuiter paniek, Even mijn relaxte zelf kwijt. Slaap al 2 weken slecht, maar wil niet meer medicatie slikken. Vandaag de halve dag in bed gelegen in sluimertoestand. De zon schijnt en ik heb weerzin om er in te gaan lopen, maar het hondje moet eruit. De beste therapeut
Heel herkenbaar daarom slaap ik dus ook echt alleen het hoognodige. Normaal gesproken want om te slapen moet ik die stand wel in.quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:36 schreef zomertje het volgende:
[..]
Sterkte ermee. Als ik in sluimerstand ga dan bespringen soms de dromen en herbelevingen me. Dan heb ik dus nog geen rust. Soms dus expres geen sluimerstand overdag.
Ik sta er best voor open, alleen is hardlopen op dit moment niet een van mijn prioriteiten. (Ook al erken ik dat hardlopen erg verslavend kan zijn en een goed middel tegen depressie). Ik ben een paar maanden geleden op fitness gegaan, helaas kon ik door een operatie een paar maanden niet sporten. Nu kan dat weer wel alleen kan ik het niet meer opbrengen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:32 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Probeer toch te blijven lopen hoor! Ik ben 2 jaar geleden begonnen met lopen, toen was ik net uit een hele erge dip (maar nog lang niet ok, geloof dat ik toen meds aan het wisselen was ofzo) en ik werd daar best blij van. Ik weet niet of je ervoor open staat om mensen van hier irl te zien, maar ik wil anders best een keer met je mee gaan.
En probeer niet teveel met die 10 km in je hoofd te zitten. Ik weet niet wanneer die run is en hoe ver je al bent,maar 10 km is best een eind. Ik loop nu al 2 jaar en durf nu pas aan een 10 km run mee te doen. Vorig jaar wilde ik ook, maar heb me een maand tevoren toen terug getrokken omdat ik niet durfdeEn ik ben tussendoor vaak gestopt met hardlopen, en dat helpt ook niet, want dan moet je weer opnieuw beginnen of stappen terug doen. Dus ik zou zeggen: ga gewoon door, blijf desnoods een tijdje op hetzelfde niveau zitten, maar je bent in ieder geval buiten en dat is lekkah
ok, ik stop met ranten over hardlopen hahahahaha (ik ben serieus verslaafd, als ik ooit geblesseerd raak en een tijd niet kan lopen moet ik echt heel erg officieel op zoek naar iets vervangends want anders word ik heel erg droevig)
Ik kreeg van hardlopen vooral blessures. Had daar zoveel last van dat ik alleen nog maar met de wandelgroep mee konquote:Op woensdag 5 maart 2014 23:01 schreef Mistico het volgende:
[..]
Ik sta er best voor open, alleen is hardlopen op dit moment niet een van mijn prioriteiten. (Ook al erken ik dat hardlopen erg verslavend kan zijn en een goed middel tegen depressie). Ik ben een paar maanden geleden op fitness gegaan, helaas kon ik door een operatie een paar maanden niet sporten. Nu kan dat weer wel alleen kan ik het niet meer opbrengen.
Goed als iemand met een sociale achterstand en een groot planningsprobleem is dat het enige wat ik zou willen bereiken in mijn leven op het moment. Een leuke vrienden groep, vrije tijd, en een goed lopende opleiding. Helaas heb ik geen van de 3. Behalve een baan maar aangezien ik gemiddeld 54 uur in de week werk loopt dat ook niet zo soepeltjes. En heb ik grote moeite me daar staande te houden al loopt het wel lekker.quote:Op donderdag 6 maart 2014 01:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is oprecht apart. Goed nieuws werkt beter ivg met al die pillen.
Slecht nieuws, en je valt hoe dan ook weer dik in een kuil.
Is het niet makkelijker om een studie/baan/sociale kring te pakken waar de kans op goed nieuws het grootste is?
Dus kies een studie met veel mogelijkheden, een baan met veel collega's en vrije tijd en zorg voor een grote sociale kring? Al is het dat kleine complimentje wat je op je werk krijgt, dat werkt volgens mij beter dan al die medicatie.
Ik ben nog steeds aan het afbouwen en heb oprecht spijt dat ik aan de mirtazepine ben begonnen.
Zeker weten dat al die dingen enorm helpen om depressie te voorkomen. Maar zoals ragingbull zegt is het niet voor iedereen even makkelijk te bereiken en wat voor mij geldt is dat ik het allemaal heb min of meer maar mezelf desondanks alsnog zag wegzakken. Zit dan toch een beetje in de genen oid.quote:Op donderdag 6 maart 2014 01:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is oprecht apart. Goed nieuws werkt beter ivg met al die pillen.
Slecht nieuws, en je valt hoe dan ook weer dik in een kuil.
Is het niet makkelijker om een studie/baan/sociale kring te pakken waar de kans op goed nieuws het grootste is?
Dus kies een studie met veel mogelijkheden, een baan met veel collega's en vrije tijd en zorg voor een grote sociale kring? Al is het dat kleine complimentje wat je op je werk krijgt, dat werkt volgens mij beter dan al die medicatie.
Ik ben nog steeds aan het afbouwen en heb oprecht spijt dat ik aan de mirtazepine ben begonnen.
Bij deze daag ik je graag uit om een keer mee te gaan. Waar ongeveer woon je?quote:Op woensdag 5 maart 2014 23:01 schreef Mistico het volgende:
[..]
Ik sta er best voor open, alleen is hardlopen op dit moment niet een van mijn prioriteiten. (Ook al erken ik dat hardlopen erg verslavend kan zijn en een goed middel tegen depressie). Ik ben een paar maanden geleden op fitness gegaan, helaas kon ik door een operatie een paar maanden niet sporten. Nu kan dat weer wel alleen kan ik het niet meer opbrengen.
Ging je dan niet te hard? En hoe lang heb je het geprobeerd?quote:Op woensdag 5 maart 2014 23:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik kreeg van hardlopen vooral blessures. Had daar zoveel last van dat ik alleen nog maar met de wandelgroep mee kon
Toen had ik het wel gezien![]()
Het was begeleid, maar de begeleiders (dat waren mensen die al jaaaren mensen trainden met hardlopen) moesten mij ook steeds afremmen omdat ik gewoon de neiging heb om meer te willen geloof ik.quote:Op donderdag 6 maart 2014 07:52 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ging je dan niet te hard? En hoe lang heb je het geprobeerd?
Ik had de eerste 3 mnd ook steeds blessures. Kleintjes maar kon niet hardlopen
Nu gaat het goed gelukkig! Ik ben meestal ook erg voorzichtig. Afgelopen zondag nogal los gegaan en daar heb ik wel last van gekregen. Gisteren deed t nog pijn.
Fietsen is ook tofquote:Op donderdag 6 maart 2014 08:02 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het was begeleid, maar de begeleiders (dat waren mensen die al jaaaren mensen trainden met hardlopen) moesten mij ook steeds afremmen omdat ik gewoon de neiging heb om meer te willen geloof ik.
Ik weet niet meer precies hoelang ik het uiteindelijk gedaan heb maar ik schat zo in een maand of 4 a 6 (was wel maar 1 a 2 keer in de week en niet dagelijks).
Ik denk dat ik het liever toch bij fietsen en wandelen houd
En wat die vrienden betreft, ik blijf erbij dat je je vrienden ook bewust moet uitzoeken en niet met iedere vriendelijke jan alleman in zee gaan omdat die zich vaak kunnen ontpoppen tot kling-ons of ander vervelend tuig dat jou gebruikt en leegzuigt.
En wat betreft die medicatie, zelf had ik dat denk ik gewoon nodig om te stabiliseren. Nu zit ik nog maar op een halve dosis en so far so good!
Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld als nu. (naja, ik heb een beetje kort geslapen vannacht dus zo geweldig voel ik me nou ook weer niet![]()
)
Yeahquote:Op donderdag 6 maart 2014 08:09 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Fietsen is ook tof
Klopt wat je zegt over vriendschappen.
Tof dat t goed gaat met de halve dosis. Ik wil zelf ook niet terug naar 30 mg hoor. 15 of 20 lijkt me prima. Zeker met het oog op mijn rusteloze benen.
Ik ben wel een beetje wappie trws. Ohoh....
Oja en supervetcool dat jij je zo goed voelt. Had het al wel door maar leuk om het zo te lezen. Ik kom weer met je meedoen binnenkort hoor
Waar doet school moeilijk over?quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:25 schreef Raggingbull het volgende:
Damn ik ben net maandag begonnen haha. Dinsdag direct weer gegaan verder nog niet heel veel tijd gehad. Maar was van plan vanavond weer te gaan. Maar zoals het er nu naar uit ziet ga ik het niet trekken. Momenteel stage maar sta inmiddels al 1,5 uur totale paniek stand.. School is zo moeilijk aan het doen en tis echt 1 grote chaos... Heb me teruggetrokken in het magazijn deur dicht muziekje aan. Moest sowieso het magazijn inventariseren dus probeer eventjes rust te vinden maar de chaos in me hoofd word alleen maar groter..
Stage opdrachten allemaal beetje ingewikkeld. Maar ik moet 3 analyses uitwerken inclusief de achterliggende theorie. Maar als ik dat doe word het afgekeurd omdat ik teveel doe en het te gedetailleerd is en dat is niet de opdracht. En als ik doe wat ze zeggen heb ik te weinig vertelt. Verder echt een hoop gezeik met mijn chemie docent. Wat helemaal niet loopt. Moet in totaal deze maand 6 opdrachten maken voor school. 4 dagen per week stage lopen van 08:30 tot 17:00 1 dag school van 08:30 tot 16:30 iedere maandag bewonersoverleg. Moet me kamer bijhouden me douche kortom het hele huishouden.quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:53 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Waar doet school moeilijk over?
Whehehe. Herkenbaar ja. En ook zo'n raar gevoel in je buik?quote:Op donderdag 6 maart 2014 12:30 schreef Murmeli het volgende:
Uhhhh die bijwerkingen zijn best heftug. Strakke kaken jonguh! En wazig enzo.
Jeutje. Anderhalf uur paniek. Dat vergt veel energie!quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:05 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Stage opdrachten allemaal beetje ingewikkeld. Maar ik moet 3 analyses uitwerken inclusief de achterliggende theorie. Maar als ik dat doe word het afgekeurd omdat ik teveel doe en het te gedetailleerd is en dat is niet de opdracht. En als ik doe wat ze zeggen heb ik te weinig vertelt. Verder echt een hoop gezeik met mijn chemie docent. Wat helemaal niet loopt. Moet in totaal deze maand 6 opdrachten maken voor school. 4 dagen per week stage lopen van 08:30 tot 17:00 1 dag school van 08:30 tot 16:30 iedere maandag bewonersoverleg. Moet me kamer bijhouden me douche kortom het hele huishouden.
En in het weekend werken om geld te hebben. En nu dit gezeik met school me hele planning naar de klote. En loop gewoon helemaal vast op het moment. Weet niet meer waar ik beginnen moet etc. alles moet tegelijkertijd.. Tis gewoon chaos hier. Gisteravond was alles nog goed. Vannacht bij de nieuwe 300 geweest geweldige film. Vanmorgen alles goed en vanmiddag 1 telefoontje was genoeg om alles te laten crashen.... fuck zooi.
Heb een algemeen opdracht gekregen maar die is erg open en geeft weinig steun. Best wel globaal beschreven zegmaar. Marja et begint best wel drama te worden. Ik ben inmiddels gewoon op en moet vanavond ook weer thuis vol aan de bak. Tis gewoon veel te veel nu... marjaa... nu eerst me stage afmaken die me uit de keel begint te hangen.(niet hun fout trouwens). Zware zware dag vandaag die kon ik wel gebruiken naar al die positieve dingen en vrij makkelijke *ahum* laatste tijd.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:14 schreef Detroit het volgende:
[..]
Jeutje. Anderhalf uur paniek. Dat vergt veel energie!
Maar wel crappy, opdrachten afkeuren omdat ze "te gedetailleerd" zijn en omdat je teveel doet en dan niet zeggen waarom. Dat ze een beetje helpen door desnoods iets van een mal aan te bieden van hoe het er ongeveer uit moet komen te zien. Zo laten ze je zwemmen met de bijkomende stress.
Zelf kan ik er erg slecht tegen, wel kritiek leveren maar totaal geen kaders bieden waarin de oplossing zich moet bevinden.
Goede instelling dat je door blijft gaan! Ik zou ooit voor minder totaal over de rooie gegaan zijn.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:27 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Heb een algemeen opdracht gekregen maar die is erg open en geeft weinig steun. Best wel globaal beschreven zegmaar. Marja et begint best wel drama te worden. Ik ben inmiddels gewoon op en moet vanavond ook weer thuis vol aan de bak. Tis gewoon veel te veel nu... marjaa... nu eerst me stage afmaken die me uit de keel begint te hangen.(niet hun fout trouwens). Zware zware dag vandaag die kon ik wel gebruiken naar al die positieve dingen en vrij makkelijke *ahum* laatste tijd.
Haha kon dat maar neej hoor ik de weekenden moet ik werken er zal ook geld moeten zijn voor brood op de plank. Ben 7 dagen per week druk 1 dag school 4 dagen stage en 2 dagen werken. Heb deze maand 2 keer een zaterdagje vrij marja... dat werd dan ook wel tijd. Maar ben over het algemeen gewoon gemiddeld 54 uur per week ik touw.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:51 schreef Detroit het volgende:
[..]
Goede instelling dat je door blijft gaan! Ik zou ooit voor minder totaal over de rooie gegaan zijn..
Morgen nog even een dagje buffelen, en dan weer een heel weekend om te recoveren.
Anyway, ik kan me voorstellen dat het je zoveel stress geeft. Immers, je krijgt zo'n algemene opdracht met weinig steun en kaders, en er wordt een aantal keer kritiek gegeven dat jouw oplossing niet binnen de kaders vallen. Daarnaast zul je de stress en de irritatie daarover opkroppen (lijkt me), wat alleen maar tot extra stress leidt.
Is er iets van een stagebegeleider? Of begeleid deze persoon niet zoveel?
Damn. Weer xtc zonder euforie.quote:Op donderdag 6 maart 2014 12:30 schreef Murmeli het volgende:
w00t voor duracell!
En hardlopen roelz!
Uhhhh die bijwerkingen zijn best heftug. Strakke kaken jonguh! En wazig enzo. Wel redelijk lekker aan t werk. Nu ff pauze, lekkah in de zon
Ben blij dat ik de knoop heb doorgehakt, geeft rust. Yay!
Aarggh vage opdrachten waarbij je niet precies weet wat er van je verwacht wordt ... daar kan ik ook echt niet tegen. Kun je niet vragen of ze je wat duidelijker kunnen aangeven wat ze willen zodat je niet vastloopt?quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:27 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Heb een algemeen opdracht gekregen maar die is erg open en geeft weinig steun. Best wel globaal beschreven zegmaar. Marja et begint best wel drama te worden. Ik ben inmiddels gewoon op en moet vanavond ook weer thuis vol aan de bak. Tis gewoon veel te veel nu... marjaa... nu eerst me stage afmaken die me uit de keel begint te hangen.(niet hun fout trouwens). Zware zware dag vandaag die kon ik wel gebruiken naar al die positieve dingen en vrij makkelijke *ahum* laatste tijd.
Ja vandaag al een gesprek gehad met stage begeleider over tips etc. voor die schoolopdrachten. Hoop ze nu voldoende te kunnen maken heb echt een geweldige stage begeleider. Kan ik niks van zeggen is een super vent.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:17 schreef kuolema het volgende:
Damn Rag, jij hebt wel een heel druk leven zeg. Echt knap dat je dat volhoudt en niet opgeeft.
[..]
Aarggh vage opdrachten waarbij je niet precies weet wat er van je verwacht wordt ... daar kan ik ook echt niet tegen. Kun je niet vragen of ze je wat duidelijker kunnen aangeven wat ze willen zodat je niet vastloopt?
XTC zonder euforie, precies dat ja!quote:
Dat noem je amphetamine/speed/coke. Stijve kaken strakke kop en geen euforie. En een shit load aan energie haha.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:30 schreef Detroit het volgende:
[..]
XTC zonder euforie, precies dat ja!
Fijn dat je wat aan je stagebegeleider hebt. Daar is hij voor natuurlijk. Ik hoop ook dat het nu wat makkelijker wordt voor je, succes! (wat doe je nu op fok als je aan het werk moet?quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:24 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ja vandaag al een gesprek gehad met stage begeleider over tips etc. voor die schoolopdrachten. Hoop ze nu voldoende te kunnen maken heb echt een geweldige stage begeleider. Kan ik niks van zeggen is een super vent.
Jep dat klinkt bekend. Als je jezelf bezighoudt heb je geen tijd om stil te staan bij je problemen/gevoelens, wat wel fijn is maar op een gegeven moment word je er toch mee geconfronteerd. En dan is het waarschijnlijk extra hard omdat het zich heeft opgestapeld.quote:En ja ben druk. Maar op die manier red ik het. Weinig tijd om echt aan of over mezelf te denken wat rust creerd zegmaar. Al loop ik regelmatig mezelf voorbij. En is dat een hele grote valkuil voor mij zie ik opgeven nog steeds als iets voor mensen zonder ruggegraat.(al hangt dat ook een beetje van de situatie af natuurlijk). Ben best wel een vechtertje altijd geweest in meerdere opzichten. Al maakt dat het allemaal veel moeilijker. Ik vecht ergens liever tegen dan dat ik moet toegeven van ja dat probleem is er. Marja.. ik weet et nie meer. Had veel meer willen typen maar ik houd momenteel niks langer dan 5 seconden vast.
Zit excel te werken. Dus browser openstaan op 2e scherm haha. En is toegestaan dus ik mag legaal beetje fokken terwijl ik de inventarisatie van het magazijn aan het uitwerken ben.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:34 schreef kuolema het volgende:
[..]
Fijn dat je wat aan je stagebegeleider hebt. Daar is hij voor natuurlijk. Ik hoop ook dat het nu wat makkelijker wordt voor je, succes! (wat doe je nu op fok als je aan het werk moet?)
[..]
Jep dat klinkt bekend. Als je jezelf bezighoudt heb je geen tijd om stil te staan bij je problemen/gevoelens, wat wel fijn is maar op een gegeven moment word je er toch mee geconfronteerd. En dan is het waarschijnlijk extra hard omdat het zich heeft opgestapeld.
Hard werken is op zich een hele goede eigenschap maar tegelijkertijd een valkuil in jouw geval. Het is moeilijk om een compromis te vinden tussen genoeg presteren en genoeg aan jezelf denken en werken.
Haha okee als het je maar niet teveel afleidt. Fok is voor mij wel het ideale toevluchtsoord als ik vastloop met studieopdrachten of aan het uitstellen ben.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:36 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Zit excel te werken. Dus browser openstaan op 2e scherm haha. En is toegestaan dus ik mag legaal beetje fokken terwijl ik de inventarisatie van het magazijn aan het uitwerken ben.
Jep.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:10 schreef Detroit het volgende:
[..]
Whehehe. Herkenbaar ja. En ook zo'n raar gevoel in je buik?
Ik vind het een beetje vergelijkbaar met drugs, die bijwerkingen in het begin, maar dan niet prettig..
Ja idd. En als ik nou in die ad-loze maanden ff wat echte xtc had gepakt omdat het kon. Maar nee dus.quote:
Speed is beter. Hihiquote:Op donderdag 6 maart 2014 16:31 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Dat noem je amphetamine/speed/coke. Stijve kaken strakke kop en geen euforie. En een shit load aan energie haha.
Mijn psychiater heeft ooit overwogen om mij een soort speed toe te dienen. "opknappen aan de naald" noemde hij dat. De werking was vaak helaas volgens hem van korte duur. Maar soms kon het iemand net een zetje de goede kant op geven.quote:Op donderdag 6 maart 2014 16:36 schreef kuolema het volgende:
Ik heb trouwens een oom die beweert dat hij spontaan uit zijn depressie is gekomen toen hij cocaïne had gebruikt.
quote:Op donderdag 6 maart 2014 17:48 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ja idd. En als ik nou in die ad-loze maanden ff wat echte xtc had gepakt omdat het kon. Maar nee dus.
Ik ben te braaf![]()
Whehehe!
Hoe dat zo?quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:00 schreef Raggingbull het volgende:
Lol voel ik me eventjes een junkie hier hahaha.
Wou je een lijstje hebben met wat ik op heb dan?quote:
Lijstjes, lijstjes!quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:03 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Wou je een lijstje hebben met wat ik op heb dan?
Yeahhhh!quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:04 schreef seasushi het volgende:
[..]
Lijstjes, lijstjes!![]()
Fijn tegen elkaar opbieden
Natuurlijk we moeten ergens de beste in zijn toch? Ik zei dat ik me een junkie voelde toen vroeg ze waarom nou dan is dat naar mijn mening een logische vervolg vraag haha.quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:04 schreef seasushi het volgende:
[..]
Lijstjes, lijstjes!![]()
Fijn tegen elkaar opbieden
Alleen de afkick schijnt nogal verrot te zijn.quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:12 schreef Detroit het volgende:
Over drugs gesproken. GHB schijnt ook heilzaam te zijn voor wat betreft angst en depressie.
Geen tip trouwens..
Ik ben verder niet gehinderd door enige kennis op dit vlak hoor, maar zouden mensen die hiervan willen afkicken misschien niet ook gewoon teveel een kick ervan te willen krijgen en daarom een te hoge dosis te nemen?quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:17 schreef seasushi het volgende:
[..]
Alleen de afkick schijnt nogal verrot te zijn.
Hier maar een giga pan soep gemaakt van alle groente die anders aan het verpieteren was (sperciebonen, spruiten, sla, paprika, wortel, aardappel, enz. ). Nu een gaarkeuken. de halve buurt komt een pannetje halen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:22 schreef Murmeli het volgende:
Ik vind ghb stom geloof ik.
AD opbouwen ook.
Ik moet al sinds maandag eens koken maar kan er de moed niet voor opbrengen. Vind het alleen zo zonde als mijn groente verpietert
Slim! Ik wil roerbak maken.quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:32 schreef seasushi het volgende:
[..]
Hier maar een giga pan soep gemaakt van alle groente die anders aan het verpieteren was (sperciebonen, spruiten, sla, paprika, wortel, aardappel, enz. ). Nu een gaarkeuken. de halve buurt komt een pannetje halen.
Ik mijn goede daad gedaan, en geen schuldgevoel t.o.v. koelkast
Kun je geen pilletje tegen de misselijkheid nemen?quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:34 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Slim! Ik wil roerbak maken.
Men wat ben ik misselijk
AD opbouwen zuigt. Hopen dat de volgende stap niet weer zo erg is
Dat geloof ik best.quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:12 schreef Detroit het volgende:
Over drugs gesproken. GHB schijnt ook heilzaam te zijn voor wat betreft angst en depressie.
Geen tip trouwens..
Is dat legaal dan? Ik wil ook zo'n psychiaterquote:Op donderdag 6 maart 2014 17:50 schreef seasushi het volgende:
[..]
Mijn psychiater heeft ooit overwogen om mij een soort speed toe te dienen. "opknappen aan de naald" noemde hij dat. De werking was vaak helaas volgens hem van korte duur. Maar soms kon het iemand net een zetje de goede kant op geven.
Hij vertelde mij dat pas een paar maanden later. ik had het best uit willen proberen
Overigens bedoel ik dit niet als tip
Dat klinkt goed. De ultieme maaltijd.quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:56 schreef Raggingbull het volgende:
Zojuist het bierdiner toegepast ging er prima in haha.(pizza en 2 speciaal biertjes haha)
Consider it done. Wat wil je hebben en hoeveel?quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:57 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat geloof ik best.
[..]
Is dat legaal dan? Ik wil ook zo'n psychiaterIk sta wel open voor dat soort dingen maar heb behalve wiet nog nooit drugs gebruikt.
Dussehh ... wie neemt wat spul mee naar de meet?Dat zou goed voor ons zijn.
Was et ook en een goeie bodem voor vanavond. Heb besloten dat ik vanavond maar weer lekker ga stappen en es lekker paar biertjes drinken in de club haha.quote:Op donderdag 6 maart 2014 18:57 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat klinkt goed. De ultieme maaltijd.
Noooo geen speed in mijn buurtquote:Op donderdag 6 maart 2014 19:14 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Consider it done. Wat wil je hebben en hoeveel?
Pillen/speed/coke/ketamine/paddo's/truffels/MDMA/Crack?
Yay toch gekooktquote:Op donderdag 6 maart 2014 19:45 schreef Murmeli het volgende:
Dat was lekker!
Het is een soort sajoer lodeh geworden. Mjammie!
Met roerei op zn indisch.
Damn, wat kan ik lekker koken
Als we er maar vrolijk van worden.quote:Op donderdag 6 maart 2014 19:14 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Consider it done. Wat wil je hebben en hoeveel?
Pillen/speed/coke/ketamine/paddo's/truffels/MDMA/Crack?
Heb je daar zin in, ben je in een goede bui?quote:Op donderdag 6 maart 2014 19:15 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Was et ook en een goeie bodem voor vanavond. Heb besloten dat ik vanavond maar weer lekker ga stappen en es lekker paar biertjes drinken in de club haha.
Speed serieus? Damn.. chemische kolere bende doe mij maar coke. Is beter voor je plantaardig en effect is hetzelfde alleen wel w duurder haha.quote:Op donderdag 6 maart 2014 19:46 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Noooo geen speed in mijn buurt![]()
Too good
Coke doet bij mij niks op die ene keer dat het wel wat deed naquote:Op donderdag 6 maart 2014 20:18 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Speed serieus? Damn.. chemische kolere bende doe mij maar coke. Is beter voor je plantaardig en effect is hetzelfde alleen wel w duurder haha.
Neej abosluut geen goeie bui. Maar ik wil gewoon weg hier. Eventjes onder de mensen komen kijken of ik nog 1 of 2 leuke gesprekjes kan voeren. Dat voelt altijd wel weer eventjes goed namelijk. Maar heb er momenteel echt gigantisch zwaar de pest is allemaal. Wil verdorie gewoon tegen iemand aan gaan liggen en in huilen uitbarsten marja.. da kan niet.quote:Op donderdag 6 maart 2014 19:59 schreef kuolema het volgende:
[..]
Yay toch gekooktSuper!
[..]
Als we er maar vrolijk van worden.
[..]
Heb je daar zin in, ben je in een goede bui?
Kom we gaan met z'n alle van de wereld met wat psychodelica hahah. Damn dat klinkt wel heel verleidelijk trouwens maar beter doe ik het niet ben net weer 1,5 jaar clean van de heavy drugs. Op wat pilletjes heel af en toe(lees 2/3 keer per jaar) na.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:20 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Coke doet bij mij niks op die ene keer dat het wel wat deed na
Haha rustig maar joh je denkt toch niet dat ik die AD junkies hier aan de drugs ga helpen ofzo? Das leuk om eens te proberen maar raad het echt heeeeel sterk af als je al aan de AD of wat dan ook zit. Kan uit ervaring spreken dat drugs nemen om je goed te voelen een hele slechte combi is.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:25 schreef Elvi het volgende:
Of we nemen gewoon wat chocola. Worden we ook blij van.
En als er echt serieus overwogen wordt om drugs mee te nemen naar de meet dan haak ik af.
quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:25 schreef Elvi het volgende:
En als er echt serieus overwogen wordt om drugs mee te nemen naar de meet dan haak ik af.
Dat lijkt me ook een veel strakker planquote:Op donderdag 6 maart 2014 20:25 schreef Elvi het volgende:
Ik heb een keer speed gedaan met ad.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:28 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Haha rustig maar joh je denkt toch niet dat ik die AD junkies hier aan de drugs ga helpen ofzo? Das leuk om eens te proberen maar raad het echt heeeeel sterk af als je al aan de AD of wat dan ook zit. Kan uit ervaring spreken dat drugs nemen om je goed te voelen een hele slechte combi is.
Eens!quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:31 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook een veel strakker plan
Ach zolang je niet aan de cocktailtjes begint moet je je er ook vooral niet druk over maken. Die dingen zijn echt bizar.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:31 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik heb een keer speed gedaan met ad.
Ging gelukkig goed. Daarna een week brak geweest en een week kwaad op mezelf dat ik dat gedaan heb.
Dus nee, geen drugsjes voor murmeli
Mixjes van drugs. Bijvoorbeeld ketamine(de snuifbarevorm) mengen met speed en dan zon lijntje wegsnuiven. Of pillen nemen en daarna truffels of paddo's ofzo. Kortom drugs direct achter elkaar nemen of tegelijkertijd waardoor je ze mixt.quote:
Ah zo.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:35 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Mixjes van drugs. Bijvoorbeeld ketamine(de snuifbarevorm) mengen met speed en dan zon lijntje wegsnuiven. Of pillen nemen en daarna truffels of paddo's ofzo. Kortom drugs direct achter elkaar nemen of tegelijkertijd waardoor je ze mixt.
Drugs zijn leuk en gevaarlijk. Man praat me er niet van ben 19 en heb wat dat betreft bijna alles gezien. Ik ben in heel veel dingen door smaad en schande wijs geworden haha. Alleen nu zo 2 jaar later voelt die periode van 4 jaar toch echt best wel dom en klote. Maar heb er van geleerd.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:38 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ah zo.
Nee dat sws niet
Maar drugs en ad vind ik een no go. Zeker iets als xtc want daar zit van alles in natuurlijk.
Maar ik vind drugs ook te leuk haha dus ben sws voorzichtig geworden
Ik vind dat altijd wel een interessant onderwerp.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:40 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Drugs zijn leuk en gevaarlijk. Man praat me er niet van ben 19 en heb wat dat betreft bijna alles gezien. Ik ben in heel veel dingen door smaad en schande wijs geworden haha. Alleen nu zo 2 jaar later voelt die periode van 4 jaar toch echt best wel dom en klote. Maar heb er van geleerd.
Als je uitgaat omdat je je daardoor goed voelt en mensen wilt spreken dan is daar niets mis mee toch? Hopelijk doet het je goed.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:21 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Neej abosluut geen goeie bui. Maar ik wil gewoon weg hier. Eventjes onder de mensen komen kijken of ik nog 1 of 2 leuke gesprekjes kan voeren. Dat voelt altijd wel weer eventjes goed namelijk. Maar heb er momenteel echt gigantisch zwaar de pest is allemaal. Wil verdorie gewoon tegen iemand aan gaan liggen en in huilen uitbarsten marja.. da kan niet.
En mag ik je dan adviseren om of de pillen of de MDMA te nemen haha? Heb nog wel ergens smilies liggen als het goed is.
[..]
Kom we gaan met z'n alle van de wereld met wat psychodelica hahah. Damn dat klinkt wel heel verleidelijk trouwens maar beter doe ik het niet ben net weer 1,5 jaar clean van de heavy drugs. Op wat pilletjes heel af en toe(lees 2/3 keer per jaar) na.
Chocolaquote:Op donderdag 6 maart 2014 20:25 schreef Elvi het volgende:
Ben je op je 13e al begonnen?quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:40 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Drugs zijn leuk en gevaarlijk. Man praat me er niet van ben 19 en heb wat dat betreft bijna alles gezien. Ik ben in heel veel dingen door smaad en schande wijs geworden haha. Alleen nu zo 2 jaar later voelt die periode van 4 jaar toch echt best wel dom en klote. Maar heb er van geleerd.
Dat is een combinatie van wat verschillende soorten antidepressiva doen. Het werd in de jaren '70 voor het eerst gebruikt bij psychotherapie en nu nog steeds soms.quote:MDMA veroorzaakt een tijdelijk sterk verhoogde vrijgave van serotonine in de synaptische spleet, blokkeert de heropname en blokkeert de aanmaak.
De werkzame stof van MDMA is amphetamine. Kortgezegd pep. Daarom ben ik zo blij met mijn concerta en ritalin amphetamine op dokters recept.quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:55 schreef kuolema het volgende:
Waar seasushi's psychiater het over had is waarschijnlijk MDMA:
[..]
Dat is een combinatie van wat verschillende soorten antidepressiva doen. Het werd in de jaren '70 voor het eerst gebruikt bij psychotherapie en nu nog steeds soms.
Allemaal aan de MDMA mensen!
Het klonk ook zo mooi. "dan zie ik iemand opknappen aan de naald!" en dat voor een psychiater van 64. Geweldige man..quote:Op donderdag 6 maart 2014 20:55 schreef kuolema het volgende:
Waar seasushi's psychiater het over had is waarschijnlijk MDMA:
[..]
Dat is een combinatie van wat verschillende soorten antidepressiva doen. Het werd in de jaren '70 voor het eerst gebruikt bij psychotherapie en nu nog steeds soms.
Allemaal aan de MDMA mensen!
Die psych klinkt echt awesomequote:Op donderdag 6 maart 2014 21:22 schreef seasushi het volgende:
[..]
Het klonk ook zo mooi. "dan zie ik iemand opknappen aan de naald!" en dat voor een psychiater van 64. Geweldige man..
Helaas heeft hij me deze therapie niet voorgeschreven. Had me toen best de moeite waard geleken om, al was het dan maar even voor een dag of 2, mezelf uit een gruwelijke depressie te voelen schieten', ipv er in.
Soms is het toch best wel eens prettig om je gemoed even een kleine boost te geven met het een of ander. Ook wel weten dat dit geen oplossing is, maar het af en toe zien als een "mini"vakantie van een depressie.
Hij wist van mijn voorliefde voor minivakanties en wilde dit niet stimuleren. En dat hij het me achteraf vertelde? Tja, Eens per jaar evalueerden we het afgelopen jaar, dus ook zijn inbreng, en daar was hij altijd heel eerlijk in, in zijn twijfels, in zijn volledige handelen mbt mij als patient.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:26 schreef kuolema het volgende:
[..]
Die psych klinkt echt awesomeMaar waarom heeft hij dat toen niet gedaan bij jou maar wel achteraf verteld?
Hihi enjoyquote:Op donderdag 6 maart 2014 21:32 schreef Raggingbull het volgende:
Heerlijk hellfish uit de speakers euforish zitten doen. En dan zo gaan stappen. Voel me gewoon weer eventjes gelukkig. Ja heb me smilies gevonden. Is gewoon heerlijk om je na al het gezeik en kut gevoel etc. weer eventjes gewoon zielsgelukkig te voelen. Gewoon om weer te weten voor welk gevoel je al die ellende doorstaat om straks dat gevoel te hebben zonder die zooi.
Dit topic heeft je op een idee gebracht?quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:32 schreef Raggingbull het volgende:
Heerlijk hellfish uit de speakers euforish zitten doen. En dan zo gaan stappen. Voel me gewoon weer eventjes gelukkig. Ja heb me smilies gevonden. Is gewoon heerlijk om je na al het gezeik en kut gevoel etc. weer eventjes gewoon zielsgelukkig te voelen. Gewoon om weer te weten voor welk gevoel je al die ellende doorstaat om straks dat gevoel te hebben zonder die zooi.
Haha dit topic heeft me de afgelopen 2 maanden al door een hele zware tijd heen geholpen. En ik had nog wat oude smilies liggen van december. Opgezocht en gaan. Echt dat heerlijke gelukzalige gevoel na al die ellende doet me beseffen waarom ik nu doorzet om alles weet op het goeie pad te krijgen en helemaal uit die depressie te komen gewoon om dit gevoel te kunnen voelen als ik nuchter ben.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:38 schreef seasushi het volgende:
[..]
Dit topic heeft je op een idee gebracht?
Geniet er maar van.
Laat maar fijn fout klinken. Ik snap het wel.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:40 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Zo lekker stappen met nieuwe mensen praten. En me morgen aan die momenten optrekken als het kut gaat. Want uiteindelijk doe ik dat zelf en niet iemand anders. Echt dit had ik eventjes nodig hoe fout dat ook klinkt.
Ik ookquote:Op donderdag 6 maart 2014 21:45 schreef seasushi het volgende:
[..]
Laat maar fijn fout klinken. Ik snap het wel.
Hé, er zijn grenzen hoeveel euforie ik van een ander kan verdragenquote:Op donderdag 6 maart 2014 21:48 schreef Raggingbull het volgende:
Heey dit komt hier momenteel uit de speakers. Ik weet niet of jullie nog een beetje van hyperactive vrolijke gameboy deuntjes houden maar kijk eens zou ik zeggen. Hiervan word ik namelijk echt altijd vrolijk.
Haha hey sorry ik wil echt gewoon iedereen hier laten delen in mijn geluk nu. Jullie verdienen het.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:50 schreef seasushi het volgende:
[..]
Hé, er zijn grenzen hoeveel euforie ik van een ander kan verdragen![]()
Ik ga gewoon met mijn vrienden tema en oxa naar bed.
quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:50 schreef seasushi het volgende:
[..]
Hé, er zijn grenzen hoeveel euforie ik van een ander kan verdragen![]()
Ik ga gewoon met mijn vrienden tema en oxa naar bed.
En jij verdient het!quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:51 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Haha hey sorry ik wil echt gewoon iedereen hier laten delen in mijn geluk nu. Jullie verdienen het.
quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:51 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Haha hey sorry ik wil echt gewoon iedereen hier laten delen in mijn geluk nu. Jullie verdienen het.
Ow naja smaken verschillen. Ik luister dit echt altijd als ik me echt klote voel. Is echt mijn ding op happy hardcore na. Maar vooral het neemt mij terug naar een bepaald moment waar een paar echt hele mooie herinneringen van mij liggen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:54 schreef seasushi het volgende:
[..]Geloof me, zonder X heeft dit niks met geluk te maken.
![]()
als ik hier een half uur naar zou moeten luisteren nu, zou ik mijn hoofd tegen de muur kapot willen slaan
Ik neem je iig helemaal niks kwalijk!quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:00 schreef Raggingbull het volgende:
Keej ja ik ben wel heel erg. Oke jongens iedereen die op welke manier dan ook aanstoot neemt aan mijn bizarre vrolijkheid sorry. Mijn excuses alvast maar neem het me voor deze ene avond eventjes niet kwalijk.
Veel plezierquote:Op donderdag 6 maart 2014 22:19 schreef Raggingbull het volgende:
Mensen have fun vanavond ik ben er vandoor laterzz en allemaal nog een hele prettige voorzetting van deze avond toegewenst.
Je hebt gelijk. Ik ga er nog even over nadenken, ik kom er op terug oké?quote:Op donderdag 6 maart 2014 07:50 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Bij deze daag ik je graag uit om een keer mee te gaan. Waar ongeveer woon je?
En ik snap dat je niet wilt, maar je hoeft alleen je kleding aan te trekken en ergens heen te komen waar je je goed voelt. Verzin ik een rondje en als je het rennen niet ziet zitten ben je in ieder geval al buiten geweest in je sportkleding. Dan ben je al op weg toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Controle over mezelf en mn eigen leven had ik toch al niet toen ik nog depressief was.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:15 schreef Mistico het volgende:
Hmm... ik ben echt saai in vergelijking met jullie. Ik rook af en toe weleens een sigaretje maar daar blijft het wel blij. Ik kan er niet tegen om de controle over mezelf te verliezen, daarom kijk ik ook wel op tegen het nemen van AD.
Hoe weet je of je verslavingsgevoelig bent?quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:49 schreef Elvi het volgende:
Ik ben dan echt supersaaiIk rook niet, gebruik geen drugs, alcohol zo min mogelijk omdat ik nogal verslavingsgevoelig daarvoor ben (gemiddeld drink ik 2 keer in de maand een borrelglaasje met wijn
)
Controle over je eigen leven is natuurlijk ook maar figuurlijk. Wie heeft er nu echt controle over zijn eigen leven? Dat is slechts een miniem % in NL.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Controle over mezelf en mn eigen leven had ik toch al niet toen ik nog depressief was.
Ik ben pas medicatie gaan gebruiken toen ik al langere tijd met de rug tegen de muur stond.
Heb er overigens ook geen spijt van
Ik herhaal een aantal anderen, was van mij meer gekkigheid. Gruwelijk de schurft aan die troep, laat mij maar zonder leven. Ik heb gezien (en zie nog dagelijks) wat verslaving aan kan richten.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:54 schreef sitting_elfling het volgende:
En hoezo noemen jullie het saai wanneer je geen alcohol of cig/drugs gebruikt? Het gegeven dat je denkt dat je saai bent omdat je niet drinkt/paft is toch foutief?
Uit ervaringquote:Op donderdag 6 maart 2014 23:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe weet je of je verslavingsgevoelig bent?
Maar geen kleine kinderen die niet zelf kunnen nadenken tochquote:Op donderdag 6 maart 2014 23:56 schreef minthy het volgende:
Megasaaie doos meldt zich, ik rook alleen maar. Verder geen gekkigheid qua drugs of alcohol omdat beide ouders verslaafd waren en ik hierdoor volgens een geleerde meneer van Tactus zo'n 80% kans heb om verslaafd te raken. Liever niet, dan ben ik verder van huis.
Ik vraag me trouwens af of het heel handig is om hier zo over het gebruik van drugs te kletsen, je zit hier toch met een kwetsbare en vatbare club mensen.
Mwah, ik denk dat het op zich niet veel kwaad kan als het onderwerp een enkele keer daarop valt, zoals nu het geval is.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:56 schreef minthy het volgende:
Megasaaie doos meldt zich, ik rook alleen maar. Verder geen gekkigheid qua drugs of alcohol omdat beide ouders verslaafd waren en ik hierdoor volgens een geleerde meneer van Tactus zo'n 80% kans heb om verslaafd te raken. Liever niet, dan ben ik verder van huis.
Ik vraag me trouwens af of het heel handig is om hier zo over het gebruik van drugs te kletsen, je zit hier toch met een kwetsbare en vatbare club mensen.
Ik doelde op saai op "dat gebied". Niet zozeer in het dagelijkse leven. Ook al moet ik zeggen dat ik mezelf niet echt veel uit in samenzijn met anderen. Zelf zie ik mezelf in het algemeen niet als een saai persoon en volgens mij zien andere dat ook niet zo. Anders zouden mensen toch ook niet met mij af willen spreken?quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:54 schreef sitting_elfling het volgende:
En hoezo noemen jullie het saai wanneer je geen alcohol of cig/drugs gebruikt? Het gegeven dat je denkt dat je saai bent omdat je niet drinkt/paft is toch foutief?
Zijn toch zat mensen die met je af willen spreken ivm een 'dubbele agenda'?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:04 schreef Mistico het volgende:
[..]
Ik doelde op saai op "dat gebied". Niet zozeer in het dagelijkse leven. Ook al moet ik zeggen dat ik mezelf niet echt veel uit in samenzijn met anderen. Zelf zie ik mezelf in het algemeen niet als een saai persoon en volgens mij zien andere dat ook niet zo. Anders zouden mensen toch ook niet met mij af willen spreken?
Wat bedoel je met dubbele agenda?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zijn toch zat mensen die met je af willen spreken ivm een 'dubbele agenda'?
Overigens vind ik mezelf wel saai.
Nou, het is ook wel letterlijk op te vatten. Op het moment dat dat filter over je heen zit en je leven knarsend tot stilstand drijgt te komen, kan ik me voorstellen dat je geen vat meer hebt over je leven. Je wordt vaak meer afhankelijk van anderen (zoals je HA of psychiater) en van bijvoorbeeld medicatie.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Controle over je eigen leven is natuurlijk ook maar figuurlijk. Wie heeft er nu echt controle over zijn eigen leven? Dat is slechts een miniem % in NL.
Klopt. Ergens ook wel heel begrijpelijk (en wellicht ook wel logisch zelfs).quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:05 schreef minthy het volgende:
Ik zie niemand als klein kind of als niet in staat tot nadenken.
Wat ik meer bedoelde is dat iemand die diep in de shit zit (écht diep) sneller naar middelen zal grijpen en minder bij consequenties stil zal staan.
En dát bedoelde ik dus met kwetsbaar en vatbaarquote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
Klopt. Ergens ook wel heel begrijpelijk (en wellicht ook wel logisch zelfs).
Denk niet dat dit topic zoveel invloed zal hebben op iemand's vatbaarheid voor drugsmisbruikquote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:14 schreef minthy het volgende:
[..]
En dát bedoelde ik dus met kwetsbaar en vatbaar![]()
Ik wou op Concerta overgaan, echter zou die voor mij duurder uitvallen. Dus toch maar de ritalin ook al is die ritalin onhandiger.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:14 schreef minthy het volgende:
[..]
Even wat anders; sinds een paar maanden zit ik aan de Lexapro. Daar deed ik het prima op, echt fijn! Nu heeft de zorgverzekeraar besloten dat Lexapro niet meer vergoed/voorgeschreven wordt en zit ik inmiddels aan de Seroplex. Zonder overleg, apotheek kan er weinig aan doen.
Zijn er hier mensen die ook op die manier op andere medicatie zijn overgezet en merkte je verschil?
Afgelopen weken merk ik dat ik weer heel erg begin te "jagen", het gevoel wat ik heel erg had voordat ik uitviel.
Edit; de vraag die eronder ligt is eigenlijk of er verschil kan zitten in medicijnen die je voorgeschreven krijgt. Het bevat beide 10mg Escitalopram.
Weet ik niet. Een half jaar geleden zou ik heel erg veel aangegrepen hebben om uit de ellende te komen. Daarbij hebben we een grote schare lurkers (*zwaai*) die misschien wel op hun bekkie gevallen zijn en niet durven mee te posten. Een depressie is zwaar klote en veel mensen hebben maar weinig nodig om een grens over te stappen als ze lezen hoe fijn het is om even uit je ellende te stappen. Of even angstenvrij te zijn.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Denk niet dat dit topic zoveel invloed zal hebben op iemand's vatbaarheid voor drugsmisbruik
[..]
Ik wou op Concerta overgaan, echter zou die voor mij duurder uitvallen. Dus toch maar de ritalin ook al is die ritalin onhandiger.
Niet helemaal hetzelfde, maar wel een beetje
Dat heb ik ook meerdere keren gehad. Nu wel al langere tijd van dezelfde fabrikant. Ik dacht dat de zorgverzekeringen maar één keer per jaar zouden bepalen welke fabrikant de goedkoopste is op dat moment maar blijkbaar doen ze dat elke maand of zo (ik had het aan de apotheker gevraagd). Maar goed, toen ik dus ineens van een ander merk kreeg werd ik bang omdat ik verhalen had gelezen van mensen die dat dus wel merkten. In principe bevat het dezelfde stof dus zou het niet kunnen dat het ineens niet meer werkt, maar de bij-/vulstoffen verschillen wel per merk en sommige mensen krijgen dus (opnieuw) last van (andere/extra) bijwerkingen of de ad werkt niet meer nadat ze van een andere fabrikant zijn gaan slikken. Dat het niet meer werkt lijkt me onwaarschijnlijk maar het kan dus wel overgevoeligheid zijn voor de vulmiddelen die erin zitten. Zelf merkte ik geen verschil, maar als je echt problemen zou krijgen kan je alsnog de duurdere variant die je als eerst slikte vergoed krijgen door de zorgverzekering vanwege medische noodzaak.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:14 schreef minthy het volgende:
[..]
Even wat anders; sinds een paar maanden zit ik aan de Lexapro. Daar deed ik het prima op, echt fijn! Nu heeft de zorgverzekeraar besloten dat Lexapro niet meer vergoed/voorgeschreven wordt en zit ik inmiddels aan de Seroplex. Zonder overleg, apotheek kan er weinig aan doen.
Zijn er hier mensen die ook op die manier op andere medicatie zijn overgezet en merkte je verschil?
Afgelopen weken merk ik dat ik weer heel erg begin te "jagen", het gevoel wat ik heel erg had voordat ik uitviel.
Edit; de vraag die eronder ligt is eigenlijk of er verschil kan zitten in medicijnen die je voorgeschreven krijgt. Het bevat beide 10mg Escitalopram.
En dat is dus het smerige van de apotheker (ik heb een hekel aan ze gekregen...).quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:32 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat heb ik ook meerdere keren gehad. Nu wel al langere tijd van dezelfde fabrikant. Ik dacht dat de zorgverzekeringen maar één keer per jaar zouden bepalen welke fabrikant de goedkoopste is op dat moment maar blijkbaar doen ze dat elke maand of zo (ik had het aan de apotheker gevraagd). Maar goed, toen ik dus ineens van een ander merk kreeg werd ik bang omdat ik verhalen had gelezen van mensen die dat dus wel merkten. In principe bevat het dezelfde stof dus zou het niet kunnen dat het ineens niet meer werkt, maar de bij-/vulstoffen verschillen wel per merk en sommige mensen krijgen dus (opnieuw) last van (andere/extra) bijwerkingen of de ad werkt niet meer nadat ze van een andere fabrikant zijn gaan slikken. Dat het niet meer werkt lijkt me onwaarschijnlijk maar het kan dus wel overgevoeligheid zijn voor de vulmiddelen die erin zitten. Zelf merkte ik geen verschil, maar als je echt problemen zou krijgen kan je alsnog de duurdere variant die je als eerst slikte vergoed krijgen door de zorgverzekering vanwege medische noodzaak.
Damn...ze doen daar wel moeilijk over zegquote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:32 schreef Elvi het volgende:
Owja Concerta werkt langdurig maar heeft een hogere eigen bijdrage en Ritalin is kortdurend (dus vaker een pilletje) en heeft geen of een lage eigen bijdrage,
Jaja zijn die 9 maanden bij een zorgverzekeraar nog nuttig geweest
Overigens zijn Seroplex en Lexapro eigenlijk hetzelfde middel maar dan een ander merk en andere hulpstoffen. Het kan zijn dat je dus andere bijwerkingen krijgt door die hulpstoffen. Als je er echt last van hebt en je hebt minstens 3 andere merken geprobeerd en je hebt tests gehad, dan pas krijg je Lexapro vergoed van de verzekering.
Zelf ben ik minder van het kusjekroel gehalte en ga ik er vanuit dat mensen gewoon zelf hun verantwoording moeten/kunnen nemen. Als ze echt niet in staat zijn om niet gevaarlijk te worden alleen maar naar aanleiding van een paar forumposts, dan horen ze (naar mijn mening) eerder in een opname thuis oid.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:30 schreef minthy het volgende:
[..]
Weet ik niet. Een half jaar geleden zou ik heel erg veel aangegrepen hebben om uit de ellende te komen. Daarbij hebben we een grote schare lurkers (*zwaai*) die misschien wel op hun bekkie gevallen zijn en niet durven mee te posten. Een depressie is zwaar klote en veel mensen hebben maar weinig nodig om een grens over te stappen als ze lezen hoe fijn het is om even uit je ellende te stappen. Of even angstenvrij te zijn.
Over Concerta hoor ik veel gemopper omdat het smerig duur is. Een van m'n jongens kan het amper betalen maar Ritalin moet meerdere keren per dag worden ingenomen en dat vergeet hij. Hij kiest er dan maar voor om te dokken, het zijn geen grappen meer...
Vanuit m'n werk bekeken weet ik dat mensen vaak heel veel verantwoordelijkheid laten zien maar wanneer ze onderuit gaan er helaas verdomd weinig nodig is voor een verslaving.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
Zelf ben ik minder van het kusjekroel gehalte en ga ik er vanuit dat mensen gewoon zelf hun verantwoording moeten/kunnen nemen. Als ze echt niet in staat zijn om niet gevaarlijk te worden alleen maar naar aanleiding van een paar forumposts, dan horen ze (naar mijn mening) eerder in een opname thuis oid.
Gewoon eigen verantwoording dus
Maar goed, even voor de duidelijkheid, dit is natuurlijk niet het Drugs & Amfetamine topic
Men gaat er vanuit dat het hetzelfde is omdat het dezelfde werkzame stof is. Er zijn echter mensen die wel een verschil merken. Je zou het eens aan je arts kunnen voorleggen dat je echt het merkspul Lexapro wilt omdat je van de merkloze variant klachten krijgt.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:14 schreef minthy het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:20 schreef Mistico het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik ga er nog even over nadenken, ik kom er op terug oké?Top van je!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik woon in de buurt (ruim begrip) van de kralingse plas. Maar ik kan bijv ook naar het zuiderpark komen oid (weet niet of dat makkelijk bereikbaar is voor je).
Ik ben 14 tot 30 mrt vrij dus in die tijd zou het voor mij handig zijn om meer die kant op te komen.
Kijk maar (oh en geen dubbele agenda hier hoor, voor wie zich daar druk om maakt)Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
In the end betaal je alles sowieso zelf. Ofwel uit je eigen risico, ofwel door aanvullende verzekering.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:32 schreef Elvi het volgende:
Owja Concerta werkt langdurig maar heeft een hogere eigen bijdrage en Ritalin is kortdurend (dus vaker een pilletje) en heeft geen of een lage eigen bijdrage,
Jaja zijn die 9 maanden bij een zorgverzekeraar nog nuttig geweest
Overigens zijn Seroplex en Lexapro eigenlijk hetzelfde middel maar dan een ander merk en andere hulpstoffen. Het kan zijn dat je dus andere bijwerkingen krijgt door die hulpstoffen. Als je er echt last van hebt en je hebt minstens 3 andere merken geprobeerd en je hebt tests gehad, dan pas krijg je Lexapro vergoed van de verzekering.
Iemand doet alsof hij je vriend is, maar heeft andere intenties.quote:
Man man man, dat is toch echt klotequote:Op vrijdag 7 maart 2014 04:20 schreef Raggingbull het volgende:
Hierbij een kleine update vanavond was echt 1 groot fiasco. Ikke aan de pillen en voelde me gewoon echt weer eventjes gelukkig. Gewoon echt gelukkig. Belde om 11 uur een oude vriend van me op. De enige echte vriend die ik ooit gehad heb. Hij was in utrecht en wilde wel eventjes stappen. Nou prima mijn avond kon niet meer stuk. Ikke echt dolgelukkig. Belt hij om 23:50 op hej theo mijn vader heeft net een hartaanval gehad en gaat nu naar het ziekenhuis. Dus tja was al een redelijke domper op mijn avond. Belt ie mij om 00:10 nog een keer. Heej man mijn vader heeft net in de amublance een hartstilstand gehad en is overleden. Ik ben nu net thuis heb gedronken voor 2 en voel me echt diep en diep ongelukkig.
Ik was echt zo blij dat ik me eventje een momentje gewoon weer gelukkig kon voelen. En dan krijg je dit. Kweet et niet meer jongens et leven is echt klote.. hele avond alleen gezeten tegen niemand wat gezegd ik kon geen woord over me lippen krijgen. Dit is echt te bizar voor woorden. Ik bedoel tis voor hem veel vervelender dan voor mij. Maar elke keer als ik me eventjes weer gelukkig voel neemt het leven een rare wending waardoor ik me direct in en in triest voel. Dood ongelukkig gewoon.
Zulke personen moet je ook zo snel mogelijk eruit filteren. Als het goed is, berijkt zo'n persoon sowieso nooit de "vriend" status en anders heb je wat fout gedaan.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 08:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Iemand doet alsof hij je vriend is, maar heeft andere intenties.
Nou inderdaad, het is voor hem veeeeeeeeel vervelender dan voor jou. Hij is zijn vader kwijt en jij? Jij je verwachting van een avondje. Staat niet erg in verhouding he?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 04:20 schreef Raggingbull het volgende:
Hierbij een kleine update vanavond was echt 1 groot fiasco. Ikke aan de pillen en voelde me gewoon echt weer eventjes gelukkig. Gewoon echt gelukkig. Belde om 11 uur een oude vriend van me op. De enige echte vriend die ik ooit gehad heb. Hij was in utrecht en wilde wel eventjes stappen. Nou prima mijn avond kon niet meer stuk. Ikke echt dolgelukkig. Belt hij om 23:50 op hej theo mijn vader heeft net een hartaanval gehad en gaat nu naar het ziekenhuis. Dus tja was al een redelijke domper op mijn avond. Belt ie mij om 00:10 nog een keer. Heej man mijn vader heeft net in de amublance een hartstilstand gehad en is overleden. Ik ben nu net thuis heb gedronken voor 2 en voel me echt diep en diep ongelukkig.
Ik was echt zo blij dat ik me eventje een momentje gewoon weer gelukkig kon voelen. En dan krijg je dit. Kweet et niet meer jongens et leven is echt klote.. hele avond alleen gezeten tegen niemand wat gezegd ik kon geen woord over me lippen krijgen. Dit is echt te bizar voor woorden. Ik bedoel tis voor hem veel vervelender dan voor mij. Maar elke keer als ik me eventjes weer gelukkig voel neemt het leven een rare wending waardoor ik me direct in en in triest voel. Dood ongelukkig gewoon.
Neej maar omdat de bussen niet meer reden en ik geen 100 euro aan een taxi kon uitgeven omdat ik dat niet heb kon ik niet naar hem toe. Fack ja ik had bij hem willen zijn ja om er voor hem te zijn maar dat kon niet. Heb vanochtend de eerste trein gepakt en ben naar hem toe gegaan. Ben nu weer onderweg naar huis omdat ze veel moesten regelen en rust nodig hadden. Damn,... niet zo snel oordelen keej? Maar in de kleinere dorpen rijden er vaak geen bussen na 11 uur in de avond..quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:42 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nou inderdaad, het is voor hem veeeeeeeeel vervelender dan voor jou. Hij is zijn vader kwijt en jij? Jij je verwachting van een avondje. Staat niet erg in verhouding he?
Wat je ook had kunnen doen was naar die vriend gaan om hem bij te staan. Daar zijn vrienden voor: om in rotte tijden er voor elkaar te zijn. Dus jij ook voor hen! Maar in plaats daarvan vind je het alleen maar rot voor jezelf omdat hij nu niet met je kon stappen? Really?
Misschien komt het door de pillen en de drank dat je het perspectief even kwijt was ofzo, maar ik wilde dit toch even kwijt ondanks dat het misschien bot overkomt.
Goeg zo dat je langs bent geweest,quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:50 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Neej maar omdat de bussen niet meer reden en ik geen 100 euro aan een taxi kon uitgeven omdat ik dat niet heb kon ik niet naar hem toe. Fack ja ik had bij hem willen zijn ja om er voor hem te zijn maar dat kon niet. Heb vanochtend de eerste trein gepakt en ben naar hem toe gegaan. Ben nu weer onderweg naar huis omdat ze veel moesten regelen en rust nodig hadden. Damn,... niet zo snel oordelen keej? Maar in de kleinere dorpen rijden er vaak geen bussen na 11 uur in de avond..
Hey ik mankeer veel. Heel veel maar ben niet egoistisch. Alleen het voelt klote als je weet dat er iemand is die je steun op dat moment nodig heeft en je kunt hem die niet geven. En weetje it sucks want ik was liever bij hem geweest om hem te steunen die in de club maar ik kon niet naar hem toe. Dus ik heb een biertje voor hem gedronken. Meer kon ik niet doen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:55 schreef Elvi het volgende:
[..]
Goeg zo dat je langs bent geweest,
Maar eh... hoe moet ik dat weten als je dat niet een post eerder zei?ik kan geen gedachtes lezen dus ik kan alleen maar afgaan op wat ik zie in je eerdere post. En in die post kwam je egoistisch over (wat door deze post weer is afgezwakt
). Dus vandaar mijn reactie
Klopt, zo'n gebeurtenis is best wel "unreal". Ik vind dat je wel goed gehandeld hebt.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:23 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Hey ik mankeer veel. Heel veel maar ben niet egoistisch. Alleen het voelt klote als je weet dat er iemand is die je steun op dat moment nodig heeft en je kunt hem die niet geven. En weetje it sucks want ik was liever bij hem geweest om hem te steunen die in de club maar ik kon niet naar hem toe. Dus ik heb een biertje voor hem gedronken. Meer kon ik niet doen.
Damnquote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:23 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Hey ik mankeer veel. Heel veel maar ben niet egoistisch. Alleen het voelt klote als je weet dat er iemand is die je steun op dat moment nodig heeft en je kunt hem die niet geven. En weetje it sucks want ik was liever bij hem geweest om hem te steunen die in de club maar ik kon niet naar hem toe. Dus ik heb een biertje voor hem gedronken. Meer kon ik niet doen.
Ah op zo'n manier. Zulke mensen heb ik inmiddels al uit mijn leven verband. Ik spreek af en toe af met oud collega's en oud klasgenoten, die hebben echt geen andere intenties.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 08:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Iemand doet alsof hij je vriend is, maar heeft andere intenties.
Ik zit toch weer met die ex in mijn hoofd te malen. Ik kreeg mail van vrienden/ex collegas die mij vertelden hoe ze weer bezig was en ze vertelde over hoe verschrikkelijk slecht ik wel niet was. En dat ik een enorme sukkel was. En hoe ze beter uit deze relatie kwam en dat ik volgens haar terecht loop te vechten om mijzelf op de rails te krijgen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:23 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nja, ik ga er ook maar eens in. Tis wel mooi geweest nu.
quote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zit toch weer met die ex in mijn hoofd te malen. Ik kreeg mail van vrienden/ex collegas die mij vertelden hoe ze weer bezig was en ze vertelde over hoe verschrikkelijk slecht ik wel niet was. En dat ik een enorme sukkel was. En hoe ze beter uit deze relatie kwam en dat ik volgens haar terecht loop te vechten om mijzelf op de rails te krijgen.
En dan te bedenken dat haar ex-vriend haar verkrachtte, in elkaar sloeg en een blauw oog gaf. En daar heeft ze nu weer goed contact mee. Ik was slechts een pion in haar leven. Die gast heeft haar zelfs met de dood bedreigd toen ze kapte met die relatie.
Ik heb oprecht nog nooit iemand geslagen of een woede aanval gehad in mijn gehele leven maar "bij toutatis" wat heb ik een jeuk aan m'n handen.
Loslaten kan ik misschien wel helemaal nooit, maar ik heb gewoon al een ander nummer, mail adres en heb zelfs "goede kennissen" al doorgestreept om minder aan haar te denken. Het is oprecht kut dat we op zakelijk niveau zoveel vrienden delen. En dan te bedenken dat ik een kennis ben van haar directe leidinggevende op het werk.
Laat los! Ja, ik doe m'n best. Ik heb nu al issues met huidige kameraden omdat ik minder waarde hecht aan het verleden. En met die reacties; "vroeger was je beter" kan ik nu niet zo veel mee.
Ik heb destijds op overleg met de psycholoog een aantal episodes van haar opgenomen zodat elke keer dat ik haar terug wou, ik dat zou luisteren en beseffen hoe gek ze wel niet was. Soms moet ik me inhouden dat niet aan haar baas te sturen.
Damn. Ja sorry ik sliep dusquote:Op zaterdag 8 maart 2014 04:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zit toch weer met die ex in mijn hoofd te malen. Ik kreeg mail van vrienden/ex collegas die mij vertelden hoe ze weer bezig was en ze vertelde over hoe verschrikkelijk slecht ik wel niet was. En dat ik een enorme sukkel was. En hoe ze beter uit deze relatie kwam en dat ik volgens haar terecht loop te vechten om mijzelf op de rails te krijgen.
En dan te bedenken dat haar ex-vriend haar verkrachtte, in elkaar sloeg en een blauw oog gaf. En daar heeft ze nu weer goed contact mee. Ik was slechts een pion in haar leven. Die gast heeft haar zelfs met de dood bedreigd toen ze kapte met die relatie.
Ik heb oprecht nog nooit iemand geslagen of een woede aanval gehad in mijn gehele leven maar "bij toutatis" wat heb ik een jeuk aan m'n handen.
Loslaten kan ik misschien wel helemaal nooit, maar ik heb gewoon al een ander nummer, mail adres en heb zelfs "goede kennissen" al doorgestreept om minder aan haar te denken. Het is oprecht kut dat we op zakelijk niveau zoveel vrienden delen. En dan te bedenken dat ik een kennis ben van haar directe leidinggevende op het werk.
Laat los! Ja, ik doe m'n best. Ik heb nu al issues met huidige kameraden omdat ik minder waarde hecht aan het verleden. En met die reacties; "vroeger was je beter" kan ik nu niet zo veel mee.
Ik heb destijds op overleg met de psycholoog een aantal episodes van haar opgenomen zodat elke keer dat ik haar terug wou, ik dat zou luisteren en beseffen hoe gek ze wel niet was. Soms moet ik me inhouden dat niet aan haar baas te sturen.
Eens, en dank!quote:Op zaterdag 8 maart 2014 08:23 schreef Murmeli het volgende:
[..]![]()
Godver, vind het echt kut voor je
Realiseer je wel dat zij nu wel doet of ze boven je staat, maar dat dat dus echt niet is hoe zij zich echt voelt.
Anders had zij niet de drang om jou af te fakkelen bij mensen waarvan ze weet dat die dit tegen jou (kunnen) gaan vertellen.
Als ze goed in haar vel zat was ze niet met jou bezig in haar hoofd. Hooguit op een objectieve manier waarin ook ruimte is voor jouw goede kanten. Maar die schreeuwt ze weg omdat ze ook wel weet dat ze zich als een mongool heeft gedragen.
Ik vind het knap van je dat je haar al zover mogelijk uit je leven hebt gefilterd. Ga daar mee door
En, als het mogelijk is, probeer gesprekken waarin haar naam valt af te kappen. Ofwel door slim over wat anders te beginnen en anders door te zeggen dat je het liever niet over haar hebt. Op een gegeven moment slijt het wel. Echt waar!
Forceer je zelf niet om er niet aan te denken, want wat je actief wegduwt krijgt aandacht. Probeer wel realistisch te denken. Dus als je toch weer een of ander verhaal hoort over haar, vraag je dan af of dat niet gewoon weer een verzonnen opgeblazen laten we de elf ff fokken verhaal is. You snapz?
Sterkte drmee kerel!
dissonantiereductiequote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eens, en dank!
De psycholoog zegt ook wel eens dat ze dit doet om haar eigen keuzes in het verleden te bekrachtigen. "Als ik maar vaak genoeg schreeuw wat voor lul s_e was, dan begint hij vanzelf een lul te worden"... "En is de keus dat ik hem te zeik zette, de enige logische keus". Dat is net zoiets als iemand uitschelden voor eikel, er dan achter komen dat hij niks fout deed en daarna allerlei onzin verkondigen wat je 1e stelling blijft bevestigen.
Als iemand steeds tegen mij zou zeggen dat ik een lul was, dan zou ik daar na een tijdje geërgerd van wordenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eens, en dank!
De psycholoog zegt ook wel eens dat ze dit doet om haar eigen keuzes in het verleden te bekrachtigen. "Als ik maar vaak genoeg schreeuw wat voor lul s_e was, dan begint hij vanzelf een lul te worden"... "En is de keus dat ik hem te zeik zette, de enige logische keus". Dat is net zoiets als iemand uitschelden voor eikel, er dan achter komen dat hij niks fout deed en daarna allerlei onzin verkondigen wat je 1e stelling blijft bevestigen.
Ik heb diagnoses (officiele) van mijn ex die ze mij gegeven heeft toen ze zelf bij een psycholoog liep. Daar komt nog bij dat ik ontzettend veel geluidsmateriaal van haar heb en mails. Door haar te analyzeren kan ik mijn eigen valkuil op zoeken waarom ik zo ontzettend val voor dames zoals mijn ex.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:47 schreef Elvi het volgende:
Waarom heeft je psycholoog een analyse over je ex? Ze kan toch geen analyse van haar maken want ze is er zelf niet bij. Volgens mij gaat het er meer om dat jij nog zoveel last van dr hebt en dat het eigenlijk niks uitmaakt waarom je ex het doet. Ze kan idd iets mankeren, ze kan gewoon een trut zijn, ze kan het echt geloven, ze kan misschien zelfs gelijk hebben: dat weet die psycholoog toch niet? Uiteindelijk maakt het ook niet uit denk ik. Je hebt last van haar gedrag, ongeacht wat de reden van haar gedrag is.
Ik zeg niet tegen mijn vrienden wat voor ontzettende bitch mijn ex wel niet is. Omdat ik mijn naaste kameraden toch wel het idee wil geven dat ik probeer verder te komen in het leven. Gesprekken over mijn ex met naasten komen dus nauwelijks voor, behalve als zij het van de andere kant horen, van de kant van mijn ex dus. Je hebt verder wel gelijk.quote:En misschien begrijp ik het verkeerd hoor... maar jullie hebben dus gezamelijke vrienden die jouw gaan mailen wat zij gezegd heeft? Zouden ze dat ook niet andersom doen? Dat je ex een mail krijgt als jij iets over haar zegt?Ik ben daar altijd mee op mn hoede want waarom voelde zij zich zo op haar gemak bij hun dat ze dat over jou kon zeggen? Hebben ze daar op het moment zelf nog iets mee gedaan behalve jou weer een rotgevoel gevoel geven?
Ik zou niks meer over haar tegen je vrienden en ex-collega's zeggen en inderdaad wat Murmeli zegt: kap gesprekken af waar ze in voorkomt. Dat geeft je meteen ook rust en je laat zien dat je je niet verlaagt naar haar niveau.
Weet je, hier kun je dus -echt- wat aan hebben! Tuurlijk is het jammer dat je dat nodig blijkt te hebben, maar het is zoals het is en ook al is het minder prettig (je valt blijkbaar makkelijk voor dat soort vrouwen), je bent ermee bezig!quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb diagnoses (officiele) van mijn ex die ze mij gegeven heeft toen ze zelf bij een psycholoog liep. Daar komt nog bij dat ik ontzettend veel geluidsmateriaal van haar heb en mails. Door haar te analyzeren kan ik mijn eigen valkuil op zoeken waarom ik zo ontzettend val voor dames zoals mijn ex.
mbt het cursieve: ik weet niet of dat zo is.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb diagnoses (officiele) van mijn ex die ze mij gegeven heeft toen ze zelf bij een psycholoog liep. Daar komt nog bij dat ik ontzettend veel geluidsmateriaal van haar heb en mails. Door haar te analyzeren kan ik mijn eigen valkuil op zoeken waarom ik zo ontzettend val voor dames zoals mijn ex.
[..]
Ik zeg niet tegen mijn vrienden wat voor ontzettende bitch mijn ex wel niet is. Omdat ik mijn naaste kameraden toch wel het idee wil geven dat ik probeer verder te komen in het leven. Gesprekken over mijn ex met naasten komen dus nauwelijks voor, behalve als zij het van de andere kant horen, van de kant van mijn ex dus. Je hebt verder wel gelijk.
Een goed voorbeeld is om jezelf terug te horen hoe ontzettend defensief en 'lijmend' ik reageer tijdens een enorme woede aanval van mijn ex en ik elke klap probeer op te vangen. Betere therapie kun je haast niet krijgen als het om dit soort dingen gaatquote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Weet je, hier kun je dus -echt- wat aan hebben! Tuurlijk is het jammer dat je dat nodig blijkt te hebben, maar het is zoals het is en ook al is het minder prettig (je valt blijkbaar makkelijk voor dat soort vrouwen), je bent ermee bezig!
Top!
Edit: Ik lees net de post van Murmeli en dat was iets wat ik blijkbaar gemist had
Ik merk dat het elke maand iets minder ettert. Maar nu was het wel zo dat afgelopen nacht ik oprecht tot 6 uur wakker heb gelegen. Dat is ook geen winst.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:27 schreef Murmeli het volgende:
[..]
mbt het cursieve: ik weet niet of dat zo is.
je weet al lang waarom je voor haar viel, dat heb je hier al eens verteld, namelijk het gevoel dat ze je gaf, hoe gek ze op je was en hoe speciaal ze je liet voelen. En je bleef hangen omdat ze dat afentoe bleef doen of je in ieder geval de hoop gaf dat ze je dat gevoel nog zou geven ooit in de toekomst. Maar intussen werd je ongelukkig van jullie relatie omdat je de ene keer god was en de andere keer een waardeloos onderkruipsel.
Goed, dus de analyse is klaar. Wat heb je nu nodig (iets waar je jezelf bij kan helpen) om verder te komen?
Het liefste, allerliefste, verwijder ik elk mogelijke link tussen ons 2. Ik heb meer dan 100 personen op FB er afgeschoten omdat een common factor tussen ons 2 was.quote:@ het vetgedrukte: goed zo![]()
zie je wel dat je ver boven haar staat?
Nou, heb niet de indruk dat die therapie echt aan slaat, gezien hoelang dit je al bezighoudt.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een goed voorbeeld is om jezelf terug te horen hoe ontzettend defensief en 'lijmend' ik reageer tijdens een enorme woede aanval van mijn ex en ik elke klap probeer op te vangen. Betere therapie kun je haast niet krijgen als het om dit soort dingen gaat
Het zijn niet 2 variaties he? Het is niet, of geen last van hebben of wel last van hebben. Kun je nog herinneren de laatste keer dat ik het er over had? En de keer daarvoor?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nou, heb niet de indruk dat die therapie echt aan slaat, gezien hoelang dit je al bezighoudt.
Daar heb je wel gelijk in, het is 2 stappen vooruit en 1 stap terug.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het zijn niet 2 variaties he? Het is niet, of geen last van hebben of wel last van hebben. Kun je nog herinneren de laatste keer dat ik het er over had? En de keer daarvoor?
Wat was het aan je ex waardoor je je nu zo voelt? Was het je ex zelf, of de rol die deze invulde in je leven die (on)bewust iets aanvulde wat je altijd gemist hebt?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een goed voorbeeld is om jezelf terug te horen hoe ontzettend defensief en 'lijmend' ik reageer tijdens een enorme woede aanval van mijn ex en ik elke klap probeer op te vangen. Betere therapie kun je haast niet krijgen als het om dit soort dingen gaat
Ik denk dat elf ook graag onaantastbaar wil zijn en daarom zo overkomtquote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in, het is 2 stappen vooruit en 1 stap terug.
Het ding is, ik kan me zo moeilijk voorstellen dat uitgerekend jij daar zoveel last van ondervindt, omdat juist jij op mij overkomt als een sterk iemand (goed, wel met wat zwakke plekken, maar wie heeft die niet he?).
Je hebt me trouwens nooit antwoord gegeven op de vraag hoe het zit met je gevoelswereld
Dat hoor ik van iedereen. Het probleem is dat ik educatief en qua werk me altijd sterk kon verdedigen. Ik bijt altijd van me af en heb volgens de meeste (naaste) collegas een enorme grote bek. Ik val niet binnen 'bedrijfs culturen' maar mijn leidinggevende loopt altijd met me weg.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
Het ding is, ik kan me zo moeilijk voorstellen dat uitgerekend jij daar zoveel last van ondervindt, omdat juist jij op mij overkomt als een sterk iemand (goed, wel met wat zwakke plekken, maar wie heeft die niet he?).
Hoe bedoel je dat? Mijn gevoelswereld is best fucky fucky namelijkquote:Je hebt me trouwens nooit antwoord gegeven op de vraag hoe het zit met je gevoelswereld
Dat uitgerekend van ieder persoon in deze wereld, mijn ex, degene is die mij er onder heeft gekregen. Ik heb voor hetere vuren gestaan, ben op het werk uitgescholden of belachelijk gemaakt (Bedrijfs cultuur, gebeurde bij iedereen). Heb zelf nooit iemand voor de bus gegooid, maar mijn ex heeft dat dus bij mij wel gedaan.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 22:18 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Wat was het aan je ex waardoor je je nu zo voelt? Was het je ex zelf, of de rol die deze invulde in je leven die (on)bewust iets aanvulde wat je altijd gemist hebt?
Ik probeerde me altijd onaantastbaar te maken. Educatief en qua werk was dit altijd tot bepaalde hoogte te bereiken. Immers de stof van A tot Z kennen en qua werk je zelf zo opwerken dat je 'tot bepaalde hoogte' onmisbaar bent geeft enigszins die mogelijkheid.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 22:26 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik denk dat elf ook graag onaantastbaar wil zijn en daarom zo overkomt
Maar zoiets als dit kan ook goed zijn en je echt sterk maken. En dan sterk van binnenuit
quote:Op zondag 9 maart 2014 11:27 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk dat het hem ook zit in het gegeven dat mijn ex zich ook voor mijn voeten heeft gegooid, met me wou trouwen en me brieven stuurde (van die hallmark kaartjes) dat ze wou trouwen en ze nog nooit zo zeker was. En ze gebruikte mijn achternaam al.
Nah is wel een beetje vaag he..quote:Op zondag 9 maart 2014 11:44 schreef Elvi het volgende:
[..]![]()
Ok dat was op zich wel een hint dat je weg moest rennen. Mijn god ik zou gek wordenMaar misschien is dat een stukje bindingsangst van mijn kant
Romantisch is 1 kaartje of een brief om duidelijk te maken dat je klaar bent om met de ander te trouwen en dan ligt de bal bij de ander.quote:Op zondag 9 maart 2014 11:46 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nah is wel een beetje vaag he..![]()
Maargoed, wij Nederlanders zijn ook extreem nuchter..
Weetje wat ook wel grappig is? Dat het randje tussen romantisch en eng gewoon flinterdun is.
Romantisch is voor iedereen verschillendquote:Op zondag 9 maart 2014 11:52 schreef Elvi het volgende:
[..]
Romantisch is 1 kaartje of een brief om duidelijk te maken dat je klaar bent om met de ander te trouwen en dan ligt de bal bij de ander.
Eng is om meerdere kaartjes en brieven te schrijven en alvast de achternaam te gebruiken.
Had ze ook al een basisschool uitgekozen voor de toekomstige kinderen?
Ik zou hier alleen al superzenuwachtig van worden jaquote:Op zondag 9 maart 2014 11:44 schreef Elvi het volgende:
[..]![]()
Ok dat was op zich wel een hint dat je weg moest rennen. Mijn god ik zou gek wordenMaar misschien is dat een stukje bindingsangst van mijn kant
Maar je gevoel is 1 van de belangrijkste dingen die je hebtquote:Op zondag 9 maart 2014 11:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Mijn gevoelswereld is best fucky fucky namelijk
Sinds twee jaar zeker.quote:
Weet je wat het probleem is? Je gaat plannen op elkaar afstemmen. Trouwen, werk, toekomst. Je gaat vakanties en financien echt op elkaar af stemmen. Hoe/wat en waar. En dan letterlijk een week later kon daar overal een streep door. (En een week later waren er weer opties, en de week daarna was het weer nee, en de week er op echt definitief nee, en daarna was het weer misschien). Mijn zwakte zat hem in het gegeven dat ik een man zonder "spine" was. Hoe kan een dame op het ene moment vol voor je gaan, trouwen en dat zelfs al aan je vrienden verkondigen en daarna je niet meer willen. Ik bleef al die meuk van haar dus maar accepteren.quote:Op zondag 9 maart 2014 11:44 schreef Elvi het volgende:
[..]![]()
Ook dat was moeilijk aan haar uit te leggen.quote:Op zondag 9 maart 2014 11:53 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Romantisch is voor iedereen verschillend
Wat ik daaruit haal is dat je eigenlijk problemen hebt met grenzen stellen en duidelijk maken wat jij nu wilt ipv meegaan met wat een ander wil. Was dat iets waar je met haar pas last van had of had je dat ook bij vorige relaties of met vriendschappen?quote:Op zondag 9 maart 2014 12:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Weet je wat het probleem is? Je gaat plannen op elkaar afstemmen. Trouwen, werk, toekomst. Je gaat vakanties en financien echt op elkaar af stemmen. Hoe/wat en waar. En dan letterlijk een week later kon daar overal een streep door. (En een week later waren er weer opties, en de week daarna was het weer nee, en de week er op echt definitief nee, en daarna was het weer misschien). Mijn zwakte zat hem in het gegeven dat ik een man zonder "spine" was. Hoe kan een dame op het ene moment vol voor je gaan, trouwen en dat zelfs al aan je vrienden verkondigen en daarna je niet meer willen. Ik bleef al die meuk van haar dus maar accepteren.
De fase dat ze me niet meer wou, zag ik dus als een 'temporary' fase. Dat zou wel weer overgaan en 'ik ben sterk' dus ik wacht rustig af tot ze weer normaal gaat doen. Dat is er nooit van gekomen. Zij begon elke week brutaler te worden.
Zij was nr. 1.quote:Op zondag 9 maart 2014 12:14 schreef Elvi het volgende:
[..]
Wat ik daaruit haal is dat je eigenlijk problemen hebt met grenzen stellen en duidelijk maken wat jij nu wilt ipv meegaan met wat een ander wil. Was dat iets waar je met haar pas last van had of had je dat ook bij vorige relaties of met vriendschappen?
quote:Op zondag 9 maart 2014 12:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Ook dat was moeilijk aan haar uit te leggen.
Romantisch en liefde hadden volgens haar 1 en dezelfde definitie wereldwijd. Dit was wel romantisch en dat niet.
Dat was nog wel een leuke anekdote van een jaar terug. Ik zat in de trein, richting mijn werk. Kwam een Amerikaans koppel tegen. Ze zagen dat ik niet helemaal lekker in m'n vel zat. Ze begonnen tegen me te praten. Wat was er aan de hand?quote:
En daarna heel veel bierquote:Op zondag 9 maart 2014 15:52 schreef duracellkonijntje het volgende:
Voor alle mensen die het nog niet hebben gedaan. Hardlopen, nu!Net 9 km gerend met een vriend van me en boy, it feels good. Het ijsje er achteraan en rondlopen in je korte broek in het zonnetje maakte het helemaal af!
Zorgt bier & AD gewoon niet voor enorme slaperigheid?quote:Op zondag 9 maart 2014 18:28 schreef Murmeli het volgende:
[..]
En daarna heel veel bier
Dat was fijn.
Gewoon de 10 km uitgelopen met mijn ad-opbouwlijf
I feel good nanananana...
Niet mijn ding maar ik vind wandelen heerlijk. Gewoon rustig, je heel bewust zijn van kleine dingetjes in je omgeving. Overal bij stilstaan. Dat maakt dingen mooier, alsof je ze voor het eerst ziet.quote:Op zondag 9 maart 2014 15:52 schreef duracellkonijntje het volgende:
Voor alle mensen die het nog niet hebben gedaan. Hardlopen, nu!Net 9 km gerend met een vriend van me en boy, it feels good. Het ijsje er achteraan en rondlopen in je korte broek in het zonnetje maakte het helemaal af!
Super goed!quote:Op zondag 9 maart 2014 18:28 schreef Murmeli het volgende:
[..]
En daarna heel veel bier
Dat was fijn.
Gewoon de 10 km uitgelopen met mijn ad-opbouwlijf
I feel good nanananana...
Doe je dat vaker dan? Wiet versterkte bij mij het kut gevoel dat ik al had. Als ik zorgen had dan ging ik daar eigenlijk alleen maar heftiger over piekeren. Alcohol is leuk maar het gevoel dat ik de dag erna heb wil ik liever nooit meer. Zo'n brakke zondag gevoel wanneer je de hele dag niks kunt en wilt. Terwijl ik het soms al zo moeilijk vind om me ergens toe aan te zetten.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:04 schreef kuolema het volgende:
Oh en ik heb al de hele avond fucking zin in wiet maar geen zin om uit huis te gaan om te halen![]()
Maar alcohol doet goed.
Ja met name in mijn slechte periodes. Dan maak ik soms bijna 'ruzie' met mezelf als ik ergens over nadenk. Zoveel verschillende gedachtes razen dan door m'n kop dat ik er zelf gek van word.quote:Herkennen jullie het dat je je vaak verward voelt? Ik ben iemand die heel veel nadenkt maar dat roept alleen maar meer vragen en verwarring op. Ik snap gewoon niks.
Leuk!quote:Op zondag 9 maart 2014 13:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat was nog wel een leuke anekdote van een jaar terug. Ik zat in de trein, richting mijn werk. Kwam een Amerikaans koppel tegen. Ze zagen dat ik niet helemaal lekker in m'n vel zat. Ze begonnen tegen me te praten. Wat was er aan de hand?
Ik mompelde iets van; "ex-gf .. borderline .. weet niet wat ik nu moet?". Hij zo van; "Borderline?". En met die overdreven Amerikaanse gebaren keihard roepen; "RUN!"
Heb meer dan een uur met die gasten gekletst. Heb een dikke knuffel van zijn vrouw gekregen toen ik de trein uitstapte. Contact details gegeven en ben zelfs afgelopen kerst uitgenodigd voor hun familie vakantie in Florida destijds. Ik mail om de zo veel weken met ze
Hoiquote:Op zondag 9 maart 2014 23:01 schreef parelsvoordezwijnen het volgende:
Hoi allemaal,
Even kort voorstellen
Ik kamp eigenlijk al sinds mijn vroege jeugd (zeg maar eind basisschool) met somberheid en soms ook depressies. Heb een korte periode, nu zo'n 10 jaar terug, antidepressiva gehad, maar wil dit liever niet meer. Ik werd er geestelijk wel stabieler door, maar ik zag ook de zeldzame leuke dingen niet meer in het leven. Eigenlijk was ik qua emoties een beetje dood. Ik heb ook een tijd lang een soort flitsen gehad die ik in mijn ooghoeken zag (bij gebrek aan een betere omschrijving).
Eigenlijk gaat het sinds een paar jaar wel beter. Heb een goede baan, ik ga er vaak op uit (met name reizen doe ik graag) en ik heb een paar hobby's waar ik mijn plezier wel uithaal (bodybuilding en voetbal). Wat weer een nadeel is, is dat ik me soms wel heel erg kan verliezen in een bepaalde hobby, met name als ik in een klote periode zit. Dan zit ik soms wel 3 uur per dag in de sportschool omdat ik dan m'n gedachten op iets anders kan zetten. Des te groter is dan weer de klap als ik thuis kom en in een gat val.
In het dagelijks leven merk ik dat ik me maar moeilijk kan binden aan andere mensen. Ik heb wel vrienden, maar bijvoorbeeld een vriendin krijgen is voor mij echt een opgave. Sommige momenten heb ik wel behoefte aan wat liefde in mijn leven, maar het gros van de tijd heb ik er geen behoefte aan en zie ik het eigenlijk weer als verspilde tijd en moeite
Mja, tot zover m'n praatje. Ik hoop in ieder geval wat verhalen te lezen van jullie, want ik kan er (mede door mijn werk) in mijn privé situatie niet altijd over praten helaas.
Groetjes
Nee eigenlijk niet. Een paar jaar geleden heb ik het wel eens zelf gehaald maar toen deed het niks met me. Afgelopen zomer een slechte ervaring gehad en een paar maanden geleden een paar trekjes. Verder rook en blow ik niet. Maar nu is gewoon het perfecte moment en ik heb er wel vaker behoefte aan (en aan andere slechte, onverantwoorde dingen- ik heb bijv. ook zin in uitgaan en gevaarlijke plekken opzoeken als ik me kut voel) maar neem nooit de stap.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:15 schreef parelsvoordezwijnen het volgende:
[..]
Doe je dat vaker dan? Wiet versterkte bij mij het kut gevoel dat ik al had. Als ik zorgen had dan ging ik daar eigenlijk alleen maar heftiger over piekeren. Alcohol is leuk maar het gevoel dat ik de dag erna heb wil ik liever nooit meer. Zo'n brakke zondag gevoel wanneer je de hele dag niks kunt en wilt. Terwijl ik het soms al zo moeilijk vind om me ergens toe aan te zetten.
Ik heb het 90 procent van de tijd. Ik heb het idee dat het met de tijd erger wordt.quote:[..]
Ja met name in mijn slechte periodes. Dan maak ik soms bijna 'ruzie' met mezelf als ik ergens over nadenk. Zoveel verschillende gedachtes razen dan door m'n kop dat ik er zelf gek van word.
Ja ik vind het ook wel een mooi verhaal. Hoewel het het meest bijzonder is als je een persoonlijk gesprek met iemand voert met de wetenschap dat je ze nooit meer zult spreken of zien.quote:
Blijkbaar anders gegaan bij hem he..quote:Op zondag 9 maart 2014 23:29 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook wel een mooi verhaal. Hoewel het het meest bijzonder is als je een persoonlijk gesprek met iemand voert met de wetenschap dat je ze nooit meer zult spreken of zien.
Ja dat had ik vernomenquote:Op zondag 9 maart 2014 23:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Blijkbaar anders gegaan bij hem he..
Blowen en roken doe ik niet meer sinds een jaar of 4. Drinken misschien 1 keer per maand en dan wel met vrienden. In m'n uppie doe ik dat echt niet, krijg daar alleen maar een klotegevoel vanquote:Op zondag 9 maart 2014 23:27 schreef kuolema het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet. Een paar jaar geleden heb ik het wel eens zelf gehaald maar toen deed het niks met me. Afgelopen zomer een slechte ervaring gehad en een paar maanden geleden een paar trekjes. Verder rook en blow ik niet. Maar nu is gewoon het perfecte moment en ik heb er wel vaker behoefte aan (en aan andere slechte, onverantwoorde dingen- ik heb bijv. ook zin in uitgaan en gevaarlijke plekken opzoeken als ik me kut voel) maar neem nooit de stap.
Ja hoe vaak ik al heb gedacht 's ochtends: ik ga nooit meer drinken. NOOIT MEER! Om twee dagen later weer aan de zuip te gaan ...Maar ik ga nooit uit en drink nu ook bijna nooit. Af en toe moet kunnen toch?
[..]
Ik heb het 90 procent van de tijd. Ik heb het idee dat het met de tijd erger wordt.
Dan ben je goed bezigquote:Op zondag 9 maart 2014 23:36 schreef parelsvoordezwijnen het volgende:
[..]
Blowen en roken doe ik niet meer sinds een jaar of 4. Drinken misschien 1 keer per maand en dan wel met vrienden. In m'n uppie doe ik dat echt niet, krijg daar alleen maar een klotegevoel van
Wat je zegt over gekke/gevaarlijke dingen doen en opzoeken herken ik ook wel een beetje. Vooral op reis wil ik de grenzen nog wel eens opzoeken. Puur om uit de sleur te komen zeg maar.
Hoi, ik voel me niet aangesproken.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:54 schreef Comp_Lex het volgende:
Hoi de meest geweldige mensen op deze wereld (niet sarcastisch), hoe gaat het met jullie?
Veel dingen heb je niet in de hand, of zijn echt onwijs moeilijk om controle over te krijgen. Wat mij veel houvast geeft is juist focussen op de kleine dingetjes waar ik wél invloed op heb (dus minder drinken, gezonder leven etc).quote:Op zondag 9 maart 2014 23:44 schreef kuolema het volgende:
als ik me echt kut voel maakt het me geen flikker uit, ook daarna niet.
Tot op zekere hoogte weet ik dat misschien. Maar als ik nou naar mezelf moet kijken en bijvoorbeeld van mijzelf sterke en zwakke kanten moet benoemen dan is dat echt lastig. Dus in die zin heb ik echt geen zelfkennisquote:Maarja, als je niet weet wat 'jij' is, zoals in mijn geval, heb je daar niets aan.
Ik voel me gemixed. Ze kunnen me niet helpenquote:Op zondag 9 maart 2014 23:56 schreef kuolema het volgende:
[..]
Hoi, ik voel me niet aangesproken.![]()
Jij bent hier al een tijdje niet geweest dus geef jij eerst maar eens antwoord op je eigen vraag
Dat is dus iets wat ik heel moeilijk vind. Het is inderdaad fijn om je te focussen op kleine dingen, niet alleen qua gezondheid maar je ook veel bezig houden met de mensen en gebeurtenissen om je heen waar je wel iets mee kan. Niet teveel nadenken maar gewoon doen, mensen helpen en verzorgen, bezig zijn met een studie of werk. Maar dat zie ik zelf ook als afleiding die eigenlijk slecht is omdat je dan het geheel niet meer zit, de rest van de wereld en wat er echt gaande is. Oh jee, ik ga weer richting mijn vage gedachtenquote:Op zondag 9 maart 2014 23:57 schreef parelsvoordezwijnen het volgende:
[..]
Veel dingen heb je niet in de hand, of zijn echt onwijs moeilijk om controle over te krijgen. Wat mij veel houvast geeft is juist focussen op de kleine dingetjes waar ik wél invloed op heb (dus minder drinken, gezonder leven etc).
Dat klinkt helemaal niet stom! Ik heb ook veel opgeschreven. Het geeft even rust en zorgt ervoor dat je voor jezelf die dingen in elk geval helderder hebt, maar neemt de gedachten niet weg. Bovendien, als ik de echt ingewikkelde dingen op wil schrijven ga ik daar helemaal in op en is de verwarring groter dan ooit. Heel vervelend is dat.quote:En wat je bijvoorbeeld zegt over je gedachtes waar je geen structuur in kunt brengen. Heb je al wel eens geprobeerd om het voor jezelf op te schrijven of uit te typen? Klinkt misschien onwijs stommaar in mijn ervaring helpt het goed om op die manier meer structuur in mijn doen en laten te krijgen.
Ja heel herkenbaar!quote:[..]
Tot op zekere hoogte weet ik dat misschien. Maar als ik nou naar mezelf moet kijken en bijvoorbeeld van mijzelf sterke en zwakke kanten moet benoemen dan is dat echt lastig. Dus in die zin heb ik echt geen zelfkennisKomt denk ik ook wel omdat ik me de ene dag blij en vol zelfvertrouwen voel en de volgende dag onzeker en somber.
De ggz-instelling waar je bij zit kan je niet helpen bedoel je? Hoezo?quote:Op zondag 9 maart 2014 23:58 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik voel me gemixed. Ze kunnen me niet helpen, maar ik zit nu wel officieel bij The Venus Project (sinds afgelopen week)
Ze hebben geen goede behandelingen voor me. Ze weten niet wat ze met mij moeten doen. Ik heb besloten om er mee te stoppen.quote:Op maandag 10 maart 2014 00:08 schreef kuolema het volgende:
[..]
De ggz-instelling waar je bij zit kan je niet helpen bedoel je? Hoezo?
Fijn dat je bij TVP zit. Het voelt zeker goed om je daarmee bezig te houden? Hoop op verbetering?
Ohquote:Op maandag 10 maart 2014 00:15 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ze hebben geen goede behandelingen voor me. Ze weten niet wat ze met mij moeten doen. Ik heb besloten om er mee te stoppen.
TVP is echt helemaal geweldig
Het voelt zeker goed om daarmee bezig te zijn. De huidige wereld kan niks voor me betekenen. Dan ga ik liever werken aan een betere wereld.
Je bent heel geweldig hoor
Je bent al geweldig door gewoon hier al te zijn en met anderen te praten
Ik had al wel een vermoeden. Ik zei "volgens mij kunnen jullie me met niet helpen", zij zei daarop "Dat klopt. We hebben geen goede behandelingen voor je". Mijn problematiek is een gevoelsissue. De issues worden gegenereerd door mijn persoonlijkheid. Ik zit helaas in een cluster dat mijn leven heel lastig gaat maken. Het is aan mij om een goede balans voor mezelf te vinden.quote:Op maandag 10 maart 2014 00:20 schreef kuolema het volgende:
[..]
OhWat vond je ervan op het moment dat je dat hoorde? Want je hebt hulp gezocht met de verwachting dat ze je zouden kunnen helpen. En nu blijken ze dat niet te kunnen. Hebben ze uitgelegd waarom?
-edit: ervan uitgaande dat ze jou daadwerkelijk hebben gezegd dat ze je niet kunnen helpen, niet dat jij dat eruit opmaakt.
Wat leuk dat je zo enthousiast bentNu heb je in elk geval iets waar je je op kunt richten.
En dank
Hmm ik vind het toch gek dat ze niet eens iets proberen. Overweeg je niet om het bij een andere instelling te proberen?quote:Op maandag 10 maart 2014 00:28 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik had al wel een vermoeden. Ik zei "volgens mij kunnen jullie me met niet helpen", zij zei daarop "Dat klopt. We hebben geen goede behandelingen voor je". Mijn problematiek is een gevoelsissue. De issues worden gegenereerd door mijn persoonlijkheid. Ik zit helaas in een cluster dat mijn leven heel lastig gaat maken. Het is aan mij om een goede balans voor mezelf te vinden.
Ja dat klopt. Het is een houvast voor mij gewordenGelukkig is het onmogelijk om ontslagen te worden
Graag gedaan
Ze hebben mijn sociale vaardigheden gecheckt, maar daar was niet veel mis mee.quote:Op maandag 10 maart 2014 00:38 schreef kuolema het volgende:
[..]
Hmm ik vind het toch gek dat ze niet eens iets proberen. Overweeg je niet om het bij een andere instelling te proberen?
Het lijkt me behoorlijk kut als je lijdt en mensen zeggen dat ze je niet kunnen helpen.
In elk geval fijn dat je TVP als houvast hebt.
Ja maar dat zegt ook lang niet alles. Geef eens antwoord op mijn vraagquote:Op maandag 10 maart 2014 00:44 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ze hebben mijn sociale vaardigheden gecheckt, maar daar was niet veel mis mee.
Ik weet geen enkele instelling dat me 100% kan helpen.quote:Op maandag 10 maart 2014 00:51 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ja maar dat zegt ook lang niet alles. Geef eens antwoord op mijn vraag
Vast niet 100%, maar dat geldt voor heel veel mensen. Ik geloof niet dat jij onbehandelbaar bent. Maar de vraag is, zou je het willen? 'Je weet geen enkele instelling' ... ga eens op zoel. Vraag je huisarts naar een instantie die specifiek voor persoonlijkheidsstoornissen is, en dan met name de jouwe, of zoek wat rond op internet. Er is meer beschikbaar dan je denkt!quote:Op maandag 10 maart 2014 00:57 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik weet geen enkele instelling dat me 100% kan helpen.
Dat weet je niet, want je hebt ze nog niet allemaal gehad.quote:Op maandag 10 maart 2014 00:57 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik weet geen enkele instelling dat me 100% kan helpen.
Nee, nergens last van. Slikte ook nog wel weinig. Per gisteravond opgehoogd naar 10 mg. De normale startdosering.quote:Op zondag 9 maart 2014 19:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zorgt bier & AD gewoon niet voor enorme slaperigheid?
Bier, alcohol, rotzooi en drugs zorgen en met name voor dat je "snel" door een week kunt vliegen. En als je het nu niet leuk zou vinden, misschien de week er op wel.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:15 schreef parelsvoordezwijnen het volgende:
[..]
Doe je dat vaker dan? Wiet versterkte bij mij het kut gevoel dat ik al had. Als ik zorgen had dan ging ik daar eigenlijk alleen maar heftiger over piekeren. Alcohol is leuk maar het gevoel dat ik de dag erna heb wil ik liever nooit meer. Zo'n brakke zondag gevoel wanneer je de hele dag niks kunt en wilt. Terwijl ik het soms al zo moeilijk vind om me ergens toe aan te zetten.
[..]
Ja met name in mijn slechte periodes. Dan maak ik soms bijna 'ruzie' met mezelf als ik ergens over nadenk. Zoveel verschillende gedachtes razen dan door m'n kop dat ik er zelf gek van word.
Slapen ging weer "moah". Ik vroeg me eigenlijk af of ik van laptop en tablet moest wisselen daar mijn ex ze beide ook nog heeft gebruikt toen we samen waren.quote:Op maandag 10 maart 2014 07:48 schreef Murmeli het volgende:
Leuk elf dat je bij de mensen uit de vs bent geweest! Volgens mij heb je vorig jaar al eens over ze verteld.
Hoe gaat het nu met je? Beter geslapen?
Welkom parelzwijnenmeneer![]()
Leuk comp dat je bent aangenomen. En ik zou ook gaan zoeken naar een andere instelling die misschien meer voor je kan doen
Als het je helpt en je kan het betalen.. why not?quote:Op maandag 10 maart 2014 08:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Slapen ging weer "moah". Ik vroeg me eigenlijk af of ik van laptop en tablet moest wisselen daar mijn ex ze beide ook nog heeft gebruikt toen we samen waren.
Voor de rest ga ik spoedig eens sparren met een ex collega over het publiceren van zo'n stom academisch artikel. Onder het motto, je moet je daar boven in je hoofd een beetje bezig blijven houden.
Is het stupide om te denken dat publiceren met name te maken heeft met de 'dick size' van de professoren an sich ipv hetgeen wat ze echt onderzoeken?quote:Op maandag 10 maart 2014 08:12 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Als het je helpt en je kan het betalen.. why not?
Hehe ja je moet die grijze cellen ook bezig houden he
Alcohol versterkt emoties en je gemoedstoestand. Voel je je goed, dan voel je je nog beter en vice versa. Gewoon mee oppassen, alleen drinken wanneer je voelt dat je het wil en je je vrij oké voelt. Ik pas er zelf ook heel erg mee op en met blowen, roken, drugs etc. ben ik ook heel lang mee gestopt.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:15 schreef parelsvoordezwijnen het volgende:
[..]
[..]
Die verwarring ben je absoluut niet de enige in. Maar in plaats van jezelf een goed gevoel in te denken (wat je hoogstens tijdelijk lukt), probeer eens uit te vinden vanuit welke basis die gedachten komen (angst, onzekerheid, verdriet etc.), ga eens voor de spiegel staan, noem deze zaken op en zeg dat je deze dingen van jezelf accepteert. Wanneer je die gevoelens en daarmee soms neiging om te piekeren op voelt komen, laat ze komen, accepteer ze voor wat ze zijn, namelijk gevoelens en impulsen en ga verder met je dag.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:04 schreef kuolema het volgende:
Hier ook aan het bier. Is lang geleden dat ik meer dan 1 of 2 drankjes heb gedronken.
Ben alleen thuis sinds vrijdag want mij pa is weg. Heerlijk. Alleen zijn + Dream Theater + bier is ultiem chillen. Helaas woon ik in een heel gehorig rijtjeshuis want ik zou de muziek echt 10 keer zo hard willen zitten. Volgens mij horen de buren het nu ook maar als ze er last van hebben moeten ze dat maar zeggen. Oh en ik heb al de hele avond fucking zin in wiet maar geen zin om uit huis te gaan om te halen![]()
Vandaag was echt een supermooie zonnige dag. Lekker buiten geweest met mijn oppaskindje, heb daar echt van genoten. Maar zodra ik haar weer thuis had gebracht vanavond voelde ik me weer raar en slecht. Want de afleiding was weg. Maar alcohol doet goed.
En ik ben veel aan het piekeren over de deeltijdbehandeling (ga 1 april beginnen ...). Herkennen jullie het dat je je vaak verward voelt? Ik ben iemand die heel veel nadenkt maar dat roept alleen maar meer vragen en verwarring op. Ik snap gewoon niks.
Uhuhquote:
Ik bouw Mirtazepine af.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:34 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Uhuh
Opbouwen idem.
Waar heb je last van bij het afbouwen?
Heel veel sterkte met afbouwen s_e!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik bouw Mirtazepine af.
Last? Ontzettend prikkelbaar, trillende benen en armen, en moeite met (door)slapen.
Ik had jou nog geen welkom gewenst geloof ik, dus bij dezequote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:09 schreef duracellkonijntje het volgende:
Brr, de laatste tijd blijkbaar toch iets te druk geweest. Vannacht viel ik maar niet in slaap. Er zat een constante band om mijn hoofd en ik had een behoorlijke druk op m'n borst die me een soort schok gaf elke keer als ik bijna insliep. Het zal stress zijn. Ik had al zo'n gevoel na vorige week, langere uren op stage en daarnaast 'veel' met mensen afgesproken. Vandaag even vrijgenomen en vanavond hopelijk goed slapen. Ik ga het maar weer even op een tandje lager doen, want dit hoef ik niet nog een keer.
Aangenaam kennis te maken haha!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Heel veel sterkte met afbouwen s_e!
Ik neem aan dat vooral dat moeite met doorslapen voor jou lastig zal zijn
En wat Murmeli zegt, als het goed is, moet dat getril na een paar dagen afgelopen zijn
[..]
Ik had jou nog geen welkom gewenst geloof ik, dus bij deze
Is dat niet oprecht vreemd, dat wanneer je gaat stoppen met AD, dat je begint te trillen? Echt gewoon spontaan begint te shakenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Heel veel sterkte met afbouwen s_e!
Ik neem aan dat vooral dat moeite met doorslapen voor jou lastig zal zijn
En wat Murmeli zegt, als het goed is, moet dat getril na een paar dagen afgelopen zijn
Afkickverschijnselen?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Is dat niet oprecht vreemd, dat wanneer je gaat stoppen met AD, dat je begint te trillen? Echt gewoon spontaan begint te shaken.
Meh dat klinkt niet fijn ... sterkte.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Is dat niet oprecht vreemd, dat wanneer je gaat stoppen met AD, dat je begint te trillen? Echt gewoon spontaan begint te shaken.
quote:Op zondag 9 maart 2014 19:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zorgt bier & AD gewoon niet voor enorme slaperigheid?
40 mg hier en geen problemen met de combi met alcohol.quote:Op maandag 10 maart 2014 07:29 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Nee, nergens last van. Slikte ook nog wel weinig. Per gisteravond opgehoogd naar 10 mg. De normale startdosering.
Thanks kuo
Dat is voor mij nog heel veel stappen te ver.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:23 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Alcohol versterkt emoties en je gemoedstoestand. Voel je je goed, dan voel je je nog beter en vice versa. Gewoon mee oppassen, alleen drinken wanneer je voelt dat je het wil en je je vrij oké voelt. Ik pas er zelf ook heel erg mee op en met blowen, roken, drugs etc. ben ik ook heel lang mee gestopt.
[..]
Die verwarring ben je absoluut niet de enige in. Maar in plaats van jezelf een goed gevoel in te denken (wat je hoogstens tijdelijk lukt), probeer eens uit te vinden vanuit welke basis die gedachten komen (angst, onzekerheid, verdriet etc.), ga eens voor de spiegel staan, noem deze zaken op en zeg dat je deze dingen van jezelf accepteert. Wanneer je die gevoelens en daarmee soms neiging om te piekeren op voelt komen, laat ze komen, accepteer ze voor wat ze zijn, namelijk gevoelens en impulsen en ga verder met je dag.
Verstandig dat je vandaag vrij hebt genomen. Het is goed om je grenzen te ontdekken en op tijd rust te nemen wanneer dat nodig is. Ik hoop ook dat je vanavond beter zult slapenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:09 schreef duracellkonijntje het volgende:
Brr, de laatste tijd blijkbaar toch iets te druk geweest. Vannacht viel ik maar niet in slaap. Er zat een constante band om mijn hoofd en ik had een behoorlijke druk op m'n borst die me een soort schok gaf elke keer als ik bijna insliep. Het zal stress zijn. Ik had al zo'n gevoel na vorige week, langere uren op stage en daarnaast 'veel' met mensen afgesproken. Vandaag even vrijgenomen en vanavond hopelijk goed slapen. Ik ga het maar weer even op een tandje lager doen, want dit hoef ik niet nog een keer.
Never hurts to try toch? Je hoeft niks weg te drukken, gewoon de angst voelen en erkennen. Je hoeft er verder niet over te oordelen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:29 schreef kuolema het volgende:
[..]
Meh dat klinkt niet fijn ... sterkte.
Het komt vaker voor maar ik weet ook niet wat de verklaring ervan precies is.
[..]
[..]
40 mg hier en geen problemen met de combi met alcohol.
[..]
Dat is voor mij nog heel veel stappen te ver.
[..]
Verstandig dat je vandaag vrij hebt genomen. Het is goed om je grenzen te ontdekken en op tijd rust te nemen wanneer dat nodig is. Ik hoop ook dat je vanavond beter zult slapen
Als ik nadenk over waar het gevoel vandaan komt raak ik dus juist in de war. Ik kan het niet accepteren omdat ik het gevoel heb dat ik er iets mee moet doen. Het is eng om het helemaal toe te laten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:01 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Never hurts to try toch? Je hoeft niks weg te drukken, gewoon de angst voelen en erkennen. Je hoeft er verder niet over te oordelen.
Ik hoop het ook. Telkens als het wat beter gaat overspeel ik snel mijn hand. Ik zal moeten accepteren dat ik mijn sociale leven op een erg laat pitje moet zetten om mijn energie terug te krijgen. Eerst weer meedraaien, dan de leukigheid. Makkelijk is dat niet, maar het moet.
Nee. Ik ging spontaan niet meer slapen bijv. Gebeurt mij nooit. Slecht slapen wel, maar 0,0 uur niet. Zo heeft iedereen wat.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Probeer ook wat leuks te doen. Kan je de nuttige dingen evt 10% verminderen en daarvoor in de plaats iets leuks doen? Iets dat jou weinig kost, bijv ergens met iemand koffie drinken of bij jou thuis?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:01 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Never hurts to try toch? Je hoeft niks weg te drukken, gewoon de angst voelen en erkennen. Je hoeft er verder niet over te oordelen.
Ik hoop het ook. Telkens als het wat beter gaat overspeel ik snel mijn hand. Ik zal moeten accepteren dat ik mijn sociale leven op een erg laat pitje moet zetten om mijn energie terug te krijgen. Eerst weer meedraaien, dan de leukigheid. Makkelijk is dat niet, maar het moet.
Ik had juist tijdens het gebruik dat soort dingen. Trillerig en ook dat ik telkens flitsen zag in mijn ooghoeken. Werd daar echt compleet gek van. Rotzooiquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
quote:
Ja dat probeer ik ook. Ik spreek zo'n 1 a 2 keer per week met mensen af of kijk ff wat met m'n huisgenoten. Maar ook te veel interactie met mensen of te veel op pad gaan kost energie, dus ik probeer het wel, maar heel erg met beleid. Wel jammer, ben echt een sociaal iemand en dit weer op mindering zetten, meh. Maarja, wat moet dat moet..quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:46 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Probeer ook wat leuks te doen. Kan je de nuttige dingen evt 10% verminderen en daarvoor in de plaats iets leuks doen? Iets dat jou weinig kost, bijv ergens met iemand koffie drinken of bij jou thuis?
Leuke dingen zijn heel belangrijk voor je herstel. Zelfs de bedrijfsarts zei dat tegen mij. Ooit vroegah
Probeer eens te kijken welke basale emotie er aan ten grondslag ligt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:26 schreef kuolema het volgende:
[..]
Als ik nadenk over waar het gevoel vandaan komt raak ik dus juist in de war. Ik kan het niet accepteren omdat ik het gevoel heb dat ik er iets mee moet doen. Het is eng om het helemaal toe te laten.
Tja het is lastig maar uiteindelijk zul je steeds meer aankunnen, mits je nu rustig aan doet.
Al eens magnesium gebruikt voor rusteloze benen? Helpt vaak wel, maar of t in dit geval werkt weet ik niet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:52 schreef Murmeli het volgende:
Balen miniem.
Probeer wat hoop te putten uit de goede dagen.
Handig die AD. Ik slaap weer ruk door de rusteloze benen. Ben elke dag vroeg op mijn werk
Magnesium, een banaan eten voor het slapen gaan, een blokje (sunlight) zeep onder je matras leggen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:52 schreef Murmeli het volgende:
Balen miniem.
Probeer wat hoop te putten uit de goede dagen.
Handig die AD. Ik slaap weer ruk door de rusteloze benen. Ben elke dag vroeg op mijn werk
Wie weet ben je straks herboren als prachtige vlinder.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:03 schreef kvd het volgende:
Verder lees ik mee, maar heb de puf niet altijd om te reageren of weet ook niet altijd wat te zeggen/doen.
Zit nogal in een niemandsland qua wat er aan de hand is met me. Vragen, tot nu toe weinig antwoorden, nog niet eens therapie. Zoals eerder gezegd, veel angst en paniek bij me, maar zit even in een regelfase waardoor ik weinig tot geen rust kan nemen. Ook tegenslagen op persoonlijk vlak, waar ik niet op een normale manier op kan reageren (dus het wordt paniek/angst, boos, huilen, verstoppen/vluchten, letterlijk en figuurlijk). Op dit moment erg veel moeite om te geloven dat het voor mijn ooit wat beter zal gaan.
Dus ik lees en hou jullie in de gaten, maar zit ook even in een coconnetje...
Ook met jou komt het wel weer goed. Als ik naar mezelf kijk en hoever ik nu vooruit ben gekomen dan is er echt goede hoop. Ik kom van heel ver. Een mooie vlinder gun ik je in ieder gevalquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:03 schreef kvd het volgende:
Verder lees ik mee, maar heb de puf niet altijd om te reageren of weet ook niet altijd wat te zeggen/doen.
Zit nogal in een niemandsland qua wat er aan de hand is met me. Vragen, tot nu toe weinig antwoorden, nog niet eens therapie. Zoals eerder gezegd, veel angst en paniek bij me, maar zit even in een regelfase waardoor ik weinig tot geen rust kan nemen. Ook tegenslagen op persoonlijk vlak, waar ik niet op een normale manier op kan reageren (dus het wordt paniek/angst, boos, huilen, verstoppen/vluchten, letterlijk en figuurlijk). Op dit moment erg veel moeite om te geloven dat het voor mijn ooit wat beter zal gaan.
Dus ik lees en hou jullie in de gaten, maar zit ook even in een coconnetje...
Het is een combinatie van emoties denk ik. Maar ik zal erover nadenken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:09 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Probeer eens te kijken welke basale emotie er aan ten grondslag ligt.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:13 schreef Gray het volgende:
[..]
Wie weet ben je straks herboren als prachtige vlinder.
Dat is ook goed mogelijk. Als je een gedachte of gevoel wat meer uitpluist zul je vaak zien dat het eigenlijk gewoon een emotie is die je aanstuurt. Wanneer je dit herkent kun je wat meer afstand nemen van de emotie, het als het ware laten praten (niks mis mee) en je focussen op de praktische zaken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:32 schreef kuolema het volgende:
[..]
Het is een combinatie van emoties denk ik. Maar ik zal erover nadenken.
[..]
quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:53 schreef zomertje het volgende:
[..]
Al eens magnesium gebruikt voor rusteloze benen? Helpt vaak wel, maar of t in dit geval werkt weet ik niet.
allemaal nog nooit geprobeerd. Magnesium heb ik wel vaker gehoord ja. zou dat ook werken tot 's morgens? want dan heb ik er het meeste last van. 's avonds slaap ik uiteindelijk wel in.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:57 schreef kvd het volgende:
[..]
Magnesium, een banaan eten voor het slapen gaan, een blokje (sunlight) zeep onder je matras leggen.
Magnesium is wel goed ja.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:02 schreef Murmeli het volgende:
[..]
[..]
allemaal nog nooit geprobeerd. Magnesium heb ik wel vaker gehoord ja. zou dat ook werken tot 's morgens? want dan heb ik er het meeste last van. 's avonds slaap ik uiteindelijk wel in.
En zeep onder je matras? dat klinkt heul apart???
Bedoel je dat je objectief mooie dagen hebt gehad maar je je desondanks niet goed voelde op die dagen? Of dat je goede dagen hebt gehad en je je nu depri voelt?quote:Op woensdag 12 maart 2014 01:07 schreef Miniem het volgende:
Tering wat voel ik me klote nu. Opzich prima dagen gehad, maar mijn depressieve gedachtes heersen.
Eh ... ik zie de logica nietquote:Op woensdag 12 maart 2014 19:07 schreef Elvi het volgende:
[..]
Magnesium is wel goed ja.
En is dat zeep niet meer bedoeld zodat je benen wat hoger liggen? Want dan kan je ook een opgerolde handoek onder je matras leggen (maar dat ruikt minder lekker denk ik)
Wat fijn van je positieve beoordeling! Super goed van je!quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:47 schreef Raggingbull het volgende:
Wopwopwop ik voel me goed vandaag. Geweldige eerste stage beoordeling gehad. Alles gaat goed heb alleen wat moeite met langdurig concentreren op 1 routine matige handeling. Maar daar gaan we aan werken. Dus net lekker mezelf eens getrakteerd op een duveltje tijdens het avond eten.
Verder maandag gesprek gehad met de me behandelaar van indigo. Dat liep wel wat moeizaam vooral mezelf openstellen is heel moeilijk.
Ik zou gewoon een 2e kussen onder je benen leggen trouwens dat helpt waarschijnlijk tegen die tril benen.
Ik had een fijn weekend en voelde me fijn. Alleen gisteravond op bed weer flink negatieve gedachtes.quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:43 schreef kuolema het volgende:
[..]
Bedoel je dat je objectief mooie dagen hebt gehad maar je je desondanks niet goed voelde op die dagen? Of dat je goede dagen hebt gehad en je je nu depri voelt?
Hoe dan ook, kusje erop
[..]
Eh ... ik zie de logica niet![]()
Geen ervaring met rusteloze benen door medicijnen gelukkig.
[..]
Wat fijn van je positieve beoordeling! Super goed van je!Was het gelukt met die opdracht(en) of ben je daar nog mee bezig?
Wat vond je van dat gesprek, behalve dat het moeilijk was?
Ah zo. Dat is wel fijn. In dat geval kun je je vasthouden aan de goede dagen, wetende dat die er ook kunnen zijn. Heb je misschien te veel gedaan in het weekend?quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:46 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik had een fijn weekend en voelde me fijn. Alleen gisteravond op bed weer flink negatieve gedachtes.
Waar een kusje?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Why are you wearing that stupid man suit?
Kan iets van een zenuwtik zijn wellicht?quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:51 schreef kuolema het volgende:
Ik heb vaak een soort van vreemde trekjes in mijn hoofd/nek als ik iets vertel (bij de psych) dat ik moeilijk vind (als ik het gevoel heb dat ik mezelf echt blootleg of zo). Herkent iemand dit?
Ik krijg juist een pokerface zonder emotie waar niks vanaf valt te lezenquote:Op woensdag 12 maart 2014 23:51 schreef kuolema het volgende:
Ik heb vaak een soort van vreemde trekjes in mijn hoofd/nek als ik iets vertel (bij de psych) dat ik moeilijk vind (als ik het gevoel heb dat ik mezelf echt blootleg of zo). Herkent iemand dit?
Als je benen hoger liggen stroomt het bloed terug naar je hart en heb je minder last van rusteloze benen. Helpt ook bij spataderen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:43 schreef kuolema het volgende:
Eh ... ik zie de logica niet![]()
Geen ervaring met rusteloze benen door medicijnen gelukkig.
Ja ik denk het want ik heb het echt op die specifieke momenten. Ben sowieso enorm gespannen en stijf tijdens gesprekken. Het is zo raar en irritantquote:Op woensdag 12 maart 2014 23:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Kan iets van een zenuwtik zijn wellicht?
Ik kreeg het altijd koud en m'n onderlip/kin begon te tintelen en kreeg trillende handen.
Het heeft niet met mijn gezichtsuitdrukking te maken. Bij mij is er sowieso niets af te lezen want ik kijk altijd naar de grond.quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:56 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik krijg juist een pokerface zonder emotie waar niks vanaf valt te lezen
Ja dat snapte ik welquote:Op woensdag 12 maart 2014 23:58 schreef Elvi het volgende:
[..]
Als je benen hoger liggen stroomt het bloed terug naar je hart en heb je minder last van rusteloze benen. Helpt ook bij spataderen.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:49 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ah zo. Dat is wel fijn. In dat geval kun je je vasthouden aan de goede dagen, wetende dat die er ook kunnen zijn. Heb je misschien te veel gedaan in het weekend?
Kusje op je voorhoofd.
Nee, was een weekendje weg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lief![]()
Ook iets leuks kan ervoor zorgen dat je later een terugval hebt door moeheid.quote:
Ligt er aan met wie je die gesprekken hebt. Als het met een hulpverlener is, dan zou ik me daar niet aan storen. Is het met een buitenstaander, dan is dat natuurlijk best wel vervelendquote:Op donderdag 13 maart 2014 00:02 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ja ik denk het want ik heb het echt op die specifieke momenten. Ben sowieso enorm gespannen en stijf tijdens gesprekken. Het is zo raar en irritantHeb het ook pas sinds een jaar of zo maar de laatste tijd vaker. En ik ben bang dat het zichtbaar is.
Weet niet of het dat was.quote:Op donderdag 13 maart 2014 00:04 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ook iets leuks kan ervoor zorgen dat je later een terugval hebt door moeheid.
Ja lief ben ik he
Met de psycholoog meestal. Maar ik voel mijn hoofd een beetje naar links twitchen, misschien helemaal niet zichtbaar van buitenaf maar toch vind ik het niet fijn als hij het zou kunnen zien.quote:Op donderdag 13 maart 2014 00:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ligt er aan met wie je die gesprekken hebt. Als het met een hulpverlener is, dan zou ik me daar niet aan storen. Is het met een buitenstaander, dan is dat natuurlijk best wel vervelend
Neequote:
Ik liet het gewoon wel zien en ging net zolang doorpraten totdat mn lichaam dermate ging protesteren dat ik niet meer verder kon (dan was het wel even mooi geweest voor die dag).quote:Op donderdag 13 maart 2014 00:07 schreef kuolema het volgende:
[..]
Met de psycholoog meestal. Maar ik voel mijn hoofd een beetje naar links twitchen, misschien helemaal niet zichtbaar van buitenaf maar toch vind ik het niet fijn als hij het zou kunnen zien.
Wordt het niet minder als je gewend raakt aan praten?quote:Op donderdag 13 maart 2014 00:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik liet het gewoon wel zien en ging net zolang doorpraten totdat mn lichaam dermate ging protesteren dat ik niet meer verder kon (dan was het wel even mooi geweest voor die dag).
Ohquote:Op donderdag 13 maart 2014 00:07 schreef kuolema het volgende:
[..]
Met de psycholoog meestal. Maar ik voel mijn hoofd een beetje naar links twitchen, misschien helemaal niet zichtbaar van buitenaf maar toch vind ik het niet fijn als hij het zou kunnen zien.
[..]
Nee
Het duurde wel even, maar ik kon steeds iets meer zeggen. Maar ook buiten die gesprekken om, ging ik erover nadenken -waarom- het me zo dwars zat.quote:Op donderdag 13 maart 2014 00:09 schreef kuolema het volgende:
[..]
Wordt het niet minder als je gewend raakt aan praten?
Niet huilenquote:
Ik denk dat het vrij logisch is waar die lichamelijke reactie vandaan komt. Die geestelijke spanning uit zich ook in je lichaam.quote:Op donderdag 13 maart 2014 00:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het duurde wel even, maar ik kon steeds iets meer zeggen. Maar ook buiten die gesprekken om, ging ik erover nadenken -waarom- het me zo dwars zat.
Je zou kunnen zeggen dat ik heel erg met mezelf bezig was. Ik constateerde die lichamelijke reactie, ging daarover nadenken en vroeg feedback hoe dat nou kwan en de lichamelijke symptomen zijn denk ik voor ieder weer anders
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |