Romantisch is 1 kaartje of een brief om duidelijk te maken dat je klaar bent om met de ander te trouwen en dan ligt de bal bij de ander.quote:Op zondag 9 maart 2014 11:46 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nah is wel een beetje vaag he..![]()
Maargoed, wij Nederlanders zijn ook extreem nuchter..
Weetje wat ook wel grappig is? Dat het randje tussen romantisch en eng gewoon flinterdun is.
Romantisch is voor iedereen verschillendquote:Op zondag 9 maart 2014 11:52 schreef Elvi het volgende:
[..]
Romantisch is 1 kaartje of een brief om duidelijk te maken dat je klaar bent om met de ander te trouwen en dan ligt de bal bij de ander.
Eng is om meerdere kaartjes en brieven te schrijven en alvast de achternaam te gebruiken.
Had ze ook al een basisschool uitgekozen voor de toekomstige kinderen?
Ik zou hier alleen al superzenuwachtig van worden jaquote:Op zondag 9 maart 2014 11:44 schreef Elvi het volgende:
[..]![]()
Ok dat was op zich wel een hint dat je weg moest rennen. Mijn god ik zou gek wordenMaar misschien is dat een stukje bindingsangst van mijn kant
Maar je gevoel is 1 van de belangrijkste dingen die je hebtquote:Op zondag 9 maart 2014 11:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Mijn gevoelswereld is best fucky fucky namelijk
Sinds twee jaar zeker.quote:
Weet je wat het probleem is? Je gaat plannen op elkaar afstemmen. Trouwen, werk, toekomst. Je gaat vakanties en financien echt op elkaar af stemmen. Hoe/wat en waar. En dan letterlijk een week later kon daar overal een streep door. (En een week later waren er weer opties, en de week daarna was het weer nee, en de week er op echt definitief nee, en daarna was het weer misschien). Mijn zwakte zat hem in het gegeven dat ik een man zonder "spine" was. Hoe kan een dame op het ene moment vol voor je gaan, trouwen en dat zelfs al aan je vrienden verkondigen en daarna je niet meer willen. Ik bleef al die meuk van haar dus maar accepteren.quote:Op zondag 9 maart 2014 11:44 schreef Elvi het volgende:
[..]![]()
Ok dat was op zich wel een hint dat je weg moest rennen. Mijn god ik zou gek wordenMaar misschien is dat een stukje bindingsangst van mijn kant
Ook dat was moeilijk aan haar uit te leggen.quote:Op zondag 9 maart 2014 11:53 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Romantisch is voor iedereen verschillend
Wat ik daaruit haal is dat je eigenlijk problemen hebt met grenzen stellen en duidelijk maken wat jij nu wilt ipv meegaan met wat een ander wil. Was dat iets waar je met haar pas last van had of had je dat ook bij vorige relaties of met vriendschappen?quote:Op zondag 9 maart 2014 12:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Weet je wat het probleem is? Je gaat plannen op elkaar afstemmen. Trouwen, werk, toekomst. Je gaat vakanties en financien echt op elkaar af stemmen. Hoe/wat en waar. En dan letterlijk een week later kon daar overal een streep door. (En een week later waren er weer opties, en de week daarna was het weer nee, en de week er op echt definitief nee, en daarna was het weer misschien). Mijn zwakte zat hem in het gegeven dat ik een man zonder "spine" was. Hoe kan een dame op het ene moment vol voor je gaan, trouwen en dat zelfs al aan je vrienden verkondigen en daarna je niet meer willen. Ik bleef al die meuk van haar dus maar accepteren.
De fase dat ze me niet meer wou, zag ik dus als een 'temporary' fase. Dat zou wel weer overgaan en 'ik ben sterk' dus ik wacht rustig af tot ze weer normaal gaat doen. Dat is er nooit van gekomen. Zij begon elke week brutaler te worden.
Zij was nr. 1.quote:Op zondag 9 maart 2014 12:14 schreef Elvi het volgende:
[..]
Wat ik daaruit haal is dat je eigenlijk problemen hebt met grenzen stellen en duidelijk maken wat jij nu wilt ipv meegaan met wat een ander wil. Was dat iets waar je met haar pas last van had of had je dat ook bij vorige relaties of met vriendschappen?
quote:Op zondag 9 maart 2014 12:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Ook dat was moeilijk aan haar uit te leggen.
Romantisch en liefde hadden volgens haar 1 en dezelfde definitie wereldwijd. Dit was wel romantisch en dat niet.
Dat was nog wel een leuke anekdote van een jaar terug. Ik zat in de trein, richting mijn werk. Kwam een Amerikaans koppel tegen. Ze zagen dat ik niet helemaal lekker in m'n vel zat. Ze begonnen tegen me te praten. Wat was er aan de hand?quote:
En daarna heel veel bierquote:Op zondag 9 maart 2014 15:52 schreef duracellkonijntje het volgende:
Voor alle mensen die het nog niet hebben gedaan. Hardlopen, nu!Net 9 km gerend met een vriend van me en boy, it feels good. Het ijsje er achteraan en rondlopen in je korte broek in het zonnetje maakte het helemaal af!
Zorgt bier & AD gewoon niet voor enorme slaperigheid?quote:Op zondag 9 maart 2014 18:28 schreef Murmeli het volgende:
[..]
En daarna heel veel bier
Dat was fijn.
Gewoon de 10 km uitgelopen met mijn ad-opbouwlijf
I feel good nanananana...
Niet mijn ding maar ik vind wandelen heerlijk. Gewoon rustig, je heel bewust zijn van kleine dingetjes in je omgeving. Overal bij stilstaan. Dat maakt dingen mooier, alsof je ze voor het eerst ziet.quote:Op zondag 9 maart 2014 15:52 schreef duracellkonijntje het volgende:
Voor alle mensen die het nog niet hebben gedaan. Hardlopen, nu!Net 9 km gerend met een vriend van me en boy, it feels good. Het ijsje er achteraan en rondlopen in je korte broek in het zonnetje maakte het helemaal af!
Super goed!quote:Op zondag 9 maart 2014 18:28 schreef Murmeli het volgende:
[..]
En daarna heel veel bier
Dat was fijn.
Gewoon de 10 km uitgelopen met mijn ad-opbouwlijf
I feel good nanananana...
Doe je dat vaker dan? Wiet versterkte bij mij het kut gevoel dat ik al had. Als ik zorgen had dan ging ik daar eigenlijk alleen maar heftiger over piekeren. Alcohol is leuk maar het gevoel dat ik de dag erna heb wil ik liever nooit meer. Zo'n brakke zondag gevoel wanneer je de hele dag niks kunt en wilt. Terwijl ik het soms al zo moeilijk vind om me ergens toe aan te zetten.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:04 schreef kuolema het volgende:
Oh en ik heb al de hele avond fucking zin in wiet maar geen zin om uit huis te gaan om te halen![]()
Maar alcohol doet goed.
Ja met name in mijn slechte periodes. Dan maak ik soms bijna 'ruzie' met mezelf als ik ergens over nadenk. Zoveel verschillende gedachtes razen dan door m'n kop dat ik er zelf gek van word.quote:Herkennen jullie het dat je je vaak verward voelt? Ik ben iemand die heel veel nadenkt maar dat roept alleen maar meer vragen en verwarring op. Ik snap gewoon niks.
Leuk!quote:Op zondag 9 maart 2014 13:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat was nog wel een leuke anekdote van een jaar terug. Ik zat in de trein, richting mijn werk. Kwam een Amerikaans koppel tegen. Ze zagen dat ik niet helemaal lekker in m'n vel zat. Ze begonnen tegen me te praten. Wat was er aan de hand?
Ik mompelde iets van; "ex-gf .. borderline .. weet niet wat ik nu moet?". Hij zo van; "Borderline?". En met die overdreven Amerikaanse gebaren keihard roepen; "RUN!"
Heb meer dan een uur met die gasten gekletst. Heb een dikke knuffel van zijn vrouw gekregen toen ik de trein uitstapte. Contact details gegeven en ben zelfs afgelopen kerst uitgenodigd voor hun familie vakantie in Florida destijds. Ik mail om de zo veel weken met ze
Hoiquote:Op zondag 9 maart 2014 23:01 schreef parelsvoordezwijnen het volgende:
Hoi allemaal,
Even kort voorstellen
Ik kamp eigenlijk al sinds mijn vroege jeugd (zeg maar eind basisschool) met somberheid en soms ook depressies. Heb een korte periode, nu zo'n 10 jaar terug, antidepressiva gehad, maar wil dit liever niet meer. Ik werd er geestelijk wel stabieler door, maar ik zag ook de zeldzame leuke dingen niet meer in het leven. Eigenlijk was ik qua emoties een beetje dood. Ik heb ook een tijd lang een soort flitsen gehad die ik in mijn ooghoeken zag (bij gebrek aan een betere omschrijving).
Eigenlijk gaat het sinds een paar jaar wel beter. Heb een goede baan, ik ga er vaak op uit (met name reizen doe ik graag) en ik heb een paar hobby's waar ik mijn plezier wel uithaal (bodybuilding en voetbal). Wat weer een nadeel is, is dat ik me soms wel heel erg kan verliezen in een bepaalde hobby, met name als ik in een klote periode zit. Dan zit ik soms wel 3 uur per dag in de sportschool omdat ik dan m'n gedachten op iets anders kan zetten. Des te groter is dan weer de klap als ik thuis kom en in een gat val.
In het dagelijks leven merk ik dat ik me maar moeilijk kan binden aan andere mensen. Ik heb wel vrienden, maar bijvoorbeeld een vriendin krijgen is voor mij echt een opgave. Sommige momenten heb ik wel behoefte aan wat liefde in mijn leven, maar het gros van de tijd heb ik er geen behoefte aan en zie ik het eigenlijk weer als verspilde tijd en moeite
Mja, tot zover m'n praatje. Ik hoop in ieder geval wat verhalen te lezen van jullie, want ik kan er (mede door mijn werk) in mijn privé situatie niet altijd over praten helaas.
Groetjes
Nee eigenlijk niet. Een paar jaar geleden heb ik het wel eens zelf gehaald maar toen deed het niks met me. Afgelopen zomer een slechte ervaring gehad en een paar maanden geleden een paar trekjes. Verder rook en blow ik niet. Maar nu is gewoon het perfecte moment en ik heb er wel vaker behoefte aan (en aan andere slechte, onverantwoorde dingen- ik heb bijv. ook zin in uitgaan en gevaarlijke plekken opzoeken als ik me kut voel) maar neem nooit de stap.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:15 schreef parelsvoordezwijnen het volgende:
[..]
Doe je dat vaker dan? Wiet versterkte bij mij het kut gevoel dat ik al had. Als ik zorgen had dan ging ik daar eigenlijk alleen maar heftiger over piekeren. Alcohol is leuk maar het gevoel dat ik de dag erna heb wil ik liever nooit meer. Zo'n brakke zondag gevoel wanneer je de hele dag niks kunt en wilt. Terwijl ik het soms al zo moeilijk vind om me ergens toe aan te zetten.
Ik heb het 90 procent van de tijd. Ik heb het idee dat het met de tijd erger wordt.quote:[..]
Ja met name in mijn slechte periodes. Dan maak ik soms bijna 'ruzie' met mezelf als ik ergens over nadenk. Zoveel verschillende gedachtes razen dan door m'n kop dat ik er zelf gek van word.
Ja ik vind het ook wel een mooi verhaal. Hoewel het het meest bijzonder is als je een persoonlijk gesprek met iemand voert met de wetenschap dat je ze nooit meer zult spreken of zien.quote:
Blijkbaar anders gegaan bij hem he..quote:Op zondag 9 maart 2014 23:29 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ja ik vind het ook wel een mooi verhaal. Hoewel het het meest bijzonder is als je een persoonlijk gesprek met iemand voert met de wetenschap dat je ze nooit meer zult spreken of zien.
Ja dat had ik vernomenquote:Op zondag 9 maart 2014 23:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Blijkbaar anders gegaan bij hem he..
Blowen en roken doe ik niet meer sinds een jaar of 4. Drinken misschien 1 keer per maand en dan wel met vrienden. In m'n uppie doe ik dat echt niet, krijg daar alleen maar een klotegevoel vanquote:Op zondag 9 maart 2014 23:27 schreef kuolema het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet. Een paar jaar geleden heb ik het wel eens zelf gehaald maar toen deed het niks met me. Afgelopen zomer een slechte ervaring gehad en een paar maanden geleden een paar trekjes. Verder rook en blow ik niet. Maar nu is gewoon het perfecte moment en ik heb er wel vaker behoefte aan (en aan andere slechte, onverantwoorde dingen- ik heb bijv. ook zin in uitgaan en gevaarlijke plekken opzoeken als ik me kut voel) maar neem nooit de stap.
Ja hoe vaak ik al heb gedacht 's ochtends: ik ga nooit meer drinken. NOOIT MEER! Om twee dagen later weer aan de zuip te gaan ...Maar ik ga nooit uit en drink nu ook bijna nooit. Af en toe moet kunnen toch?
[..]
Ik heb het 90 procent van de tijd. Ik heb het idee dat het met de tijd erger wordt.
Dan ben je goed bezigquote:Op zondag 9 maart 2014 23:36 schreef parelsvoordezwijnen het volgende:
[..]
Blowen en roken doe ik niet meer sinds een jaar of 4. Drinken misschien 1 keer per maand en dan wel met vrienden. In m'n uppie doe ik dat echt niet, krijg daar alleen maar een klotegevoel van
Wat je zegt over gekke/gevaarlijke dingen doen en opzoeken herken ik ook wel een beetje. Vooral op reis wil ik de grenzen nog wel eens opzoeken. Puur om uit de sleur te komen zeg maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |