Als iemand steeds tegen mij zou zeggen dat ik een lul was, dan zou ik daar na een tijdje geërgerd van wordenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eens, en dank!
De psycholoog zegt ook wel eens dat ze dit doet om haar eigen keuzes in het verleden te bekrachtigen. "Als ik maar vaak genoeg schreeuw wat voor lul s_e was, dan begint hij vanzelf een lul te worden"... "En is de keus dat ik hem te zeik zette, de enige logische keus". Dat is net zoiets als iemand uitschelden voor eikel, er dan achter komen dat hij niks fout deed en daarna allerlei onzin verkondigen wat je 1e stelling blijft bevestigen.
Ik heb diagnoses (officiele) van mijn ex die ze mij gegeven heeft toen ze zelf bij een psycholoog liep. Daar komt nog bij dat ik ontzettend veel geluidsmateriaal van haar heb en mails. Door haar te analyzeren kan ik mijn eigen valkuil op zoeken waarom ik zo ontzettend val voor dames zoals mijn ex.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 14:47 schreef Elvi het volgende:
Waarom heeft je psycholoog een analyse over je ex? Ze kan toch geen analyse van haar maken want ze is er zelf niet bij. Volgens mij gaat het er meer om dat jij nog zoveel last van dr hebt en dat het eigenlijk niks uitmaakt waarom je ex het doet. Ze kan idd iets mankeren, ze kan gewoon een trut zijn, ze kan het echt geloven, ze kan misschien zelfs gelijk hebben: dat weet die psycholoog toch niet? Uiteindelijk maakt het ook niet uit denk ik. Je hebt last van haar gedrag, ongeacht wat de reden van haar gedrag is.
Ik zeg niet tegen mijn vrienden wat voor ontzettende bitch mijn ex wel niet is. Omdat ik mijn naaste kameraden toch wel het idee wil geven dat ik probeer verder te komen in het leven. Gesprekken over mijn ex met naasten komen dus nauwelijks voor, behalve als zij het van de andere kant horen, van de kant van mijn ex dus. Je hebt verder wel gelijk.quote:En misschien begrijp ik het verkeerd hoor... maar jullie hebben dus gezamelijke vrienden die jouw gaan mailen wat zij gezegd heeft? Zouden ze dat ook niet andersom doen? Dat je ex een mail krijgt als jij iets over haar zegt?Ik ben daar altijd mee op mn hoede want waarom voelde zij zich zo op haar gemak bij hun dat ze dat over jou kon zeggen? Hebben ze daar op het moment zelf nog iets mee gedaan behalve jou weer een rotgevoel gevoel geven?
Ik zou niks meer over haar tegen je vrienden en ex-collega's zeggen en inderdaad wat Murmeli zegt: kap gesprekken af waar ze in voorkomt. Dat geeft je meteen ook rust en je laat zien dat je je niet verlaagt naar haar niveau.
Weet je, hier kun je dus -echt- wat aan hebben! Tuurlijk is het jammer dat je dat nodig blijkt te hebben, maar het is zoals het is en ook al is het minder prettig (je valt blijkbaar makkelijk voor dat soort vrouwen), je bent ermee bezig!quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb diagnoses (officiele) van mijn ex die ze mij gegeven heeft toen ze zelf bij een psycholoog liep. Daar komt nog bij dat ik ontzettend veel geluidsmateriaal van haar heb en mails. Door haar te analyzeren kan ik mijn eigen valkuil op zoeken waarom ik zo ontzettend val voor dames zoals mijn ex.
mbt het cursieve: ik weet niet of dat zo is.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb diagnoses (officiele) van mijn ex die ze mij gegeven heeft toen ze zelf bij een psycholoog liep. Daar komt nog bij dat ik ontzettend veel geluidsmateriaal van haar heb en mails. Door haar te analyzeren kan ik mijn eigen valkuil op zoeken waarom ik zo ontzettend val voor dames zoals mijn ex.
[..]
Ik zeg niet tegen mijn vrienden wat voor ontzettende bitch mijn ex wel niet is. Omdat ik mijn naaste kameraden toch wel het idee wil geven dat ik probeer verder te komen in het leven. Gesprekken over mijn ex met naasten komen dus nauwelijks voor, behalve als zij het van de andere kant horen, van de kant van mijn ex dus. Je hebt verder wel gelijk.
Een goed voorbeeld is om jezelf terug te horen hoe ontzettend defensief en 'lijmend' ik reageer tijdens een enorme woede aanval van mijn ex en ik elke klap probeer op te vangen. Betere therapie kun je haast niet krijgen als het om dit soort dingen gaatquote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:27 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Weet je, hier kun je dus -echt- wat aan hebben! Tuurlijk is het jammer dat je dat nodig blijkt te hebben, maar het is zoals het is en ook al is het minder prettig (je valt blijkbaar makkelijk voor dat soort vrouwen), je bent ermee bezig!
Top!
Edit: Ik lees net de post van Murmeli en dat was iets wat ik blijkbaar gemist had
Ik merk dat het elke maand iets minder ettert. Maar nu was het wel zo dat afgelopen nacht ik oprecht tot 6 uur wakker heb gelegen. Dat is ook geen winst.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 15:27 schreef Murmeli het volgende:
[..]
mbt het cursieve: ik weet niet of dat zo is.
je weet al lang waarom je voor haar viel, dat heb je hier al eens verteld, namelijk het gevoel dat ze je gaf, hoe gek ze op je was en hoe speciaal ze je liet voelen. En je bleef hangen omdat ze dat afentoe bleef doen of je in ieder geval de hoop gaf dat ze je dat gevoel nog zou geven ooit in de toekomst. Maar intussen werd je ongelukkig van jullie relatie omdat je de ene keer god was en de andere keer een waardeloos onderkruipsel.
Goed, dus de analyse is klaar. Wat heb je nu nodig (iets waar je jezelf bij kan helpen) om verder te komen?
Het liefste, allerliefste, verwijder ik elk mogelijke link tussen ons 2. Ik heb meer dan 100 personen op FB er afgeschoten omdat een common factor tussen ons 2 was.quote:@ het vetgedrukte: goed zo![]()
zie je wel dat je ver boven haar staat?
Nou, heb niet de indruk dat die therapie echt aan slaat, gezien hoelang dit je al bezighoudt.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een goed voorbeeld is om jezelf terug te horen hoe ontzettend defensief en 'lijmend' ik reageer tijdens een enorme woede aanval van mijn ex en ik elke klap probeer op te vangen. Betere therapie kun je haast niet krijgen als het om dit soort dingen gaat
Het zijn niet 2 variaties he? Het is niet, of geen last van hebben of wel last van hebben. Kun je nog herinneren de laatste keer dat ik het er over had? En de keer daarvoor?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 19:33 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nou, heb niet de indruk dat die therapie echt aan slaat, gezien hoelang dit je al bezighoudt.
Daar heb je wel gelijk in, het is 2 stappen vooruit en 1 stap terug.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 20:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het zijn niet 2 variaties he? Het is niet, of geen last van hebben of wel last van hebben. Kun je nog herinneren de laatste keer dat ik het er over had? En de keer daarvoor?
Wat was het aan je ex waardoor je je nu zo voelt? Was het je ex zelf, of de rol die deze invulde in je leven die (on)bewust iets aanvulde wat je altijd gemist hebt?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een goed voorbeeld is om jezelf terug te horen hoe ontzettend defensief en 'lijmend' ik reageer tijdens een enorme woede aanval van mijn ex en ik elke klap probeer op te vangen. Betere therapie kun je haast niet krijgen als het om dit soort dingen gaat
Ik denk dat elf ook graag onaantastbaar wil zijn en daarom zo overkomtquote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in, het is 2 stappen vooruit en 1 stap terug.
Het ding is, ik kan me zo moeilijk voorstellen dat uitgerekend jij daar zoveel last van ondervindt, omdat juist jij op mij overkomt als een sterk iemand (goed, wel met wat zwakke plekken, maar wie heeft die niet he?).
Je hebt me trouwens nooit antwoord gegeven op de vraag hoe het zit met je gevoelswereld
Dat hoor ik van iedereen. Het probleem is dat ik educatief en qua werk me altijd sterk kon verdedigen. Ik bijt altijd van me af en heb volgens de meeste (naaste) collegas een enorme grote bek. Ik val niet binnen 'bedrijfs culturen' maar mijn leidinggevende loopt altijd met me weg.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 21:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
Het ding is, ik kan me zo moeilijk voorstellen dat uitgerekend jij daar zoveel last van ondervindt, omdat juist jij op mij overkomt als een sterk iemand (goed, wel met wat zwakke plekken, maar wie heeft die niet he?).
Hoe bedoel je dat? Mijn gevoelswereld is best fucky fucky namelijkquote:Je hebt me trouwens nooit antwoord gegeven op de vraag hoe het zit met je gevoelswereld
Dat uitgerekend van ieder persoon in deze wereld, mijn ex, degene is die mij er onder heeft gekregen. Ik heb voor hetere vuren gestaan, ben op het werk uitgescholden of belachelijk gemaakt (Bedrijfs cultuur, gebeurde bij iedereen). Heb zelf nooit iemand voor de bus gegooid, maar mijn ex heeft dat dus bij mij wel gedaan.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 22:18 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Wat was het aan je ex waardoor je je nu zo voelt? Was het je ex zelf, of de rol die deze invulde in je leven die (on)bewust iets aanvulde wat je altijd gemist hebt?
Ik probeerde me altijd onaantastbaar te maken. Educatief en qua werk was dit altijd tot bepaalde hoogte te bereiken. Immers de stof van A tot Z kennen en qua werk je zelf zo opwerken dat je 'tot bepaalde hoogte' onmisbaar bent geeft enigszins die mogelijkheid.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 22:26 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik denk dat elf ook graag onaantastbaar wil zijn en daarom zo overkomt
Maar zoiets als dit kan ook goed zijn en je echt sterk maken. En dan sterk van binnenuit
quote:Op zondag 9 maart 2014 11:27 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik denk dat het hem ook zit in het gegeven dat mijn ex zich ook voor mijn voeten heeft gegooid, met me wou trouwen en me brieven stuurde (van die hallmark kaartjes) dat ze wou trouwen en ze nog nooit zo zeker was. En ze gebruikte mijn achternaam al.
Nah is wel een beetje vaag he..quote:Op zondag 9 maart 2014 11:44 schreef Elvi het volgende:
[..]![]()
Ok dat was op zich wel een hint dat je weg moest rennen. Mijn god ik zou gek wordenMaar misschien is dat een stukje bindingsangst van mijn kant
Romantisch is 1 kaartje of een brief om duidelijk te maken dat je klaar bent om met de ander te trouwen en dan ligt de bal bij de ander.quote:Op zondag 9 maart 2014 11:46 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nah is wel een beetje vaag he..![]()
Maargoed, wij Nederlanders zijn ook extreem nuchter..
Weetje wat ook wel grappig is? Dat het randje tussen romantisch en eng gewoon flinterdun is.
Romantisch is voor iedereen verschillendquote:Op zondag 9 maart 2014 11:52 schreef Elvi het volgende:
[..]
Romantisch is 1 kaartje of een brief om duidelijk te maken dat je klaar bent om met de ander te trouwen en dan ligt de bal bij de ander.
Eng is om meerdere kaartjes en brieven te schrijven en alvast de achternaam te gebruiken.
Had ze ook al een basisschool uitgekozen voor de toekomstige kinderen?
Ik zou hier alleen al superzenuwachtig van worden jaquote:Op zondag 9 maart 2014 11:44 schreef Elvi het volgende:
[..]![]()
Ok dat was op zich wel een hint dat je weg moest rennen. Mijn god ik zou gek wordenMaar misschien is dat een stukje bindingsangst van mijn kant
Maar je gevoel is 1 van de belangrijkste dingen die je hebtquote:Op zondag 9 maart 2014 11:27 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Mijn gevoelswereld is best fucky fucky namelijk
Sinds twee jaar zeker.quote:
Weet je wat het probleem is? Je gaat plannen op elkaar afstemmen. Trouwen, werk, toekomst. Je gaat vakanties en financien echt op elkaar af stemmen. Hoe/wat en waar. En dan letterlijk een week later kon daar overal een streep door. (En een week later waren er weer opties, en de week daarna was het weer nee, en de week er op echt definitief nee, en daarna was het weer misschien). Mijn zwakte zat hem in het gegeven dat ik een man zonder "spine" was. Hoe kan een dame op het ene moment vol voor je gaan, trouwen en dat zelfs al aan je vrienden verkondigen en daarna je niet meer willen. Ik bleef al die meuk van haar dus maar accepteren.quote:Op zondag 9 maart 2014 11:44 schreef Elvi het volgende:
[..]![]()
Ook dat was moeilijk aan haar uit te leggen.quote:Op zondag 9 maart 2014 11:53 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Romantisch is voor iedereen verschillend
Wat ik daaruit haal is dat je eigenlijk problemen hebt met grenzen stellen en duidelijk maken wat jij nu wilt ipv meegaan met wat een ander wil. Was dat iets waar je met haar pas last van had of had je dat ook bij vorige relaties of met vriendschappen?quote:Op zondag 9 maart 2014 12:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Weet je wat het probleem is? Je gaat plannen op elkaar afstemmen. Trouwen, werk, toekomst. Je gaat vakanties en financien echt op elkaar af stemmen. Hoe/wat en waar. En dan letterlijk een week later kon daar overal een streep door. (En een week later waren er weer opties, en de week daarna was het weer nee, en de week er op echt definitief nee, en daarna was het weer misschien). Mijn zwakte zat hem in het gegeven dat ik een man zonder "spine" was. Hoe kan een dame op het ene moment vol voor je gaan, trouwen en dat zelfs al aan je vrienden verkondigen en daarna je niet meer willen. Ik bleef al die meuk van haar dus maar accepteren.
De fase dat ze me niet meer wou, zag ik dus als een 'temporary' fase. Dat zou wel weer overgaan en 'ik ben sterk' dus ik wacht rustig af tot ze weer normaal gaat doen. Dat is er nooit van gekomen. Zij begon elke week brutaler te worden.
Zij was nr. 1.quote:Op zondag 9 maart 2014 12:14 schreef Elvi het volgende:
[..]
Wat ik daaruit haal is dat je eigenlijk problemen hebt met grenzen stellen en duidelijk maken wat jij nu wilt ipv meegaan met wat een ander wil. Was dat iets waar je met haar pas last van had of had je dat ook bij vorige relaties of met vriendschappen?
quote:Op zondag 9 maart 2014 12:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Ook dat was moeilijk aan haar uit te leggen.
Romantisch en liefde hadden volgens haar 1 en dezelfde definitie wereldwijd. Dit was wel romantisch en dat niet.
Dat was nog wel een leuke anekdote van een jaar terug. Ik zat in de trein, richting mijn werk. Kwam een Amerikaans koppel tegen. Ze zagen dat ik niet helemaal lekker in m'n vel zat. Ze begonnen tegen me te praten. Wat was er aan de hand?quote:
En daarna heel veel bierquote:Op zondag 9 maart 2014 15:52 schreef duracellkonijntje het volgende:
Voor alle mensen die het nog niet hebben gedaan. Hardlopen, nu!Net 9 km gerend met een vriend van me en boy, it feels good. Het ijsje er achteraan en rondlopen in je korte broek in het zonnetje maakte het helemaal af!
Zorgt bier & AD gewoon niet voor enorme slaperigheid?quote:Op zondag 9 maart 2014 18:28 schreef Murmeli het volgende:
[..]
En daarna heel veel bier
Dat was fijn.
Gewoon de 10 km uitgelopen met mijn ad-opbouwlijf
I feel good nanananana...
Niet mijn ding maar ik vind wandelen heerlijk. Gewoon rustig, je heel bewust zijn van kleine dingetjes in je omgeving. Overal bij stilstaan. Dat maakt dingen mooier, alsof je ze voor het eerst ziet.quote:Op zondag 9 maart 2014 15:52 schreef duracellkonijntje het volgende:
Voor alle mensen die het nog niet hebben gedaan. Hardlopen, nu!Net 9 km gerend met een vriend van me en boy, it feels good. Het ijsje er achteraan en rondlopen in je korte broek in het zonnetje maakte het helemaal af!
Super goed!quote:Op zondag 9 maart 2014 18:28 schreef Murmeli het volgende:
[..]
En daarna heel veel bier
Dat was fijn.
Gewoon de 10 km uitgelopen met mijn ad-opbouwlijf
I feel good nanananana...
Doe je dat vaker dan? Wiet versterkte bij mij het kut gevoel dat ik al had. Als ik zorgen had dan ging ik daar eigenlijk alleen maar heftiger over piekeren. Alcohol is leuk maar het gevoel dat ik de dag erna heb wil ik liever nooit meer. Zo'n brakke zondag gevoel wanneer je de hele dag niks kunt en wilt. Terwijl ik het soms al zo moeilijk vind om me ergens toe aan te zetten.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:04 schreef kuolema het volgende:
Oh en ik heb al de hele avond fucking zin in wiet maar geen zin om uit huis te gaan om te halen![]()
Maar alcohol doet goed.
Ja met name in mijn slechte periodes. Dan maak ik soms bijna 'ruzie' met mezelf als ik ergens over nadenk. Zoveel verschillende gedachtes razen dan door m'n kop dat ik er zelf gek van word.quote:Herkennen jullie het dat je je vaak verward voelt? Ik ben iemand die heel veel nadenkt maar dat roept alleen maar meer vragen en verwarring op. Ik snap gewoon niks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |