Weet ik niet. Een half jaar geleden zou ik heel erg veel aangegrepen hebben om uit de ellende te komen. Daarbij hebben we een grote schare lurkers (*zwaai*) die misschien wel op hun bekkie gevallen zijn en niet durven mee te posten. Een depressie is zwaar klote en veel mensen hebben maar weinig nodig om een grens over te stappen als ze lezen hoe fijn het is om even uit je ellende te stappen. Of even angstenvrij te zijn.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Denk niet dat dit topic zoveel invloed zal hebben op iemand's vatbaarheid voor drugsmisbruik
[..]
Ik wou op Concerta overgaan, echter zou die voor mij duurder uitvallen. Dus toch maar de ritalin ook al is die ritalin onhandiger.
Niet helemaal hetzelfde, maar wel een beetje
Dat heb ik ook meerdere keren gehad. Nu wel al langere tijd van dezelfde fabrikant. Ik dacht dat de zorgverzekeringen maar één keer per jaar zouden bepalen welke fabrikant de goedkoopste is op dat moment maar blijkbaar doen ze dat elke maand of zo (ik had het aan de apotheker gevraagd). Maar goed, toen ik dus ineens van een ander merk kreeg werd ik bang omdat ik verhalen had gelezen van mensen die dat dus wel merkten. In principe bevat het dezelfde stof dus zou het niet kunnen dat het ineens niet meer werkt, maar de bij-/vulstoffen verschillen wel per merk en sommige mensen krijgen dus (opnieuw) last van (andere/extra) bijwerkingen of de ad werkt niet meer nadat ze van een andere fabrikant zijn gaan slikken. Dat het niet meer werkt lijkt me onwaarschijnlijk maar het kan dus wel overgevoeligheid zijn voor de vulmiddelen die erin zitten. Zelf merkte ik geen verschil, maar als je echt problemen zou krijgen kan je alsnog de duurdere variant die je als eerst slikte vergoed krijgen door de zorgverzekering vanwege medische noodzaak.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:14 schreef minthy het volgende:
[..]
En dát bedoelde ik dus met kwetsbaar en vatbaar![]()
Even wat anders; sinds een paar maanden zit ik aan de Lexapro. Daar deed ik het prima op, echt fijn! Nu heeft de zorgverzekeraar besloten dat Lexapro niet meer vergoed/voorgeschreven wordt en zit ik inmiddels aan de Seroplex. Zonder overleg, apotheek kan er weinig aan doen.
Zijn er hier mensen die ook op die manier op andere medicatie zijn overgezet en merkte je verschil?
Afgelopen weken merk ik dat ik weer heel erg begin te "jagen", het gevoel wat ik heel erg had voordat ik uitviel.
Edit; de vraag die eronder ligt is eigenlijk of er verschil kan zitten in medicijnen die je voorgeschreven krijgt. Het bevat beide 10mg Escitalopram.
En dat is dus het smerige van de apotheker (ik heb een hekel aan ze gekregen...).quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:32 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat heb ik ook meerdere keren gehad. Nu wel al langere tijd van dezelfde fabrikant. Ik dacht dat de zorgverzekeringen maar één keer per jaar zouden bepalen welke fabrikant de goedkoopste is op dat moment maar blijkbaar doen ze dat elke maand of zo (ik had het aan de apotheker gevraagd). Maar goed, toen ik dus ineens van een ander merk kreeg werd ik bang omdat ik verhalen had gelezen van mensen die dat dus wel merkten. In principe bevat het dezelfde stof dus zou het niet kunnen dat het ineens niet meer werkt, maar de bij-/vulstoffen verschillen wel per merk en sommige mensen krijgen dus (opnieuw) last van (andere/extra) bijwerkingen of de ad werkt niet meer nadat ze van een andere fabrikant zijn gaan slikken. Dat het niet meer werkt lijkt me onwaarschijnlijk maar het kan dus wel overgevoeligheid zijn voor de vulmiddelen die erin zitten. Zelf merkte ik geen verschil, maar als je echt problemen zou krijgen kan je alsnog de duurdere variant die je als eerst slikte vergoed krijgen door de zorgverzekering vanwege medische noodzaak.
Damn...ze doen daar wel moeilijk over zegquote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:32 schreef Elvi het volgende:
Owja Concerta werkt langdurig maar heeft een hogere eigen bijdrage en Ritalin is kortdurend (dus vaker een pilletje) en heeft geen of een lage eigen bijdrage,
Jaja zijn die 9 maanden bij een zorgverzekeraar nog nuttig geweest
Overigens zijn Seroplex en Lexapro eigenlijk hetzelfde middel maar dan een ander merk en andere hulpstoffen. Het kan zijn dat je dus andere bijwerkingen krijgt door die hulpstoffen. Als je er echt last van hebt en je hebt minstens 3 andere merken geprobeerd en je hebt tests gehad, dan pas krijg je Lexapro vergoed van de verzekering.
Zelf ben ik minder van het kusjekroel gehalte en ga ik er vanuit dat mensen gewoon zelf hun verantwoording moeten/kunnen nemen. Als ze echt niet in staat zijn om niet gevaarlijk te worden alleen maar naar aanleiding van een paar forumposts, dan horen ze (naar mijn mening) eerder in een opname thuis oid.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:30 schreef minthy het volgende:
[..]
Weet ik niet. Een half jaar geleden zou ik heel erg veel aangegrepen hebben om uit de ellende te komen. Daarbij hebben we een grote schare lurkers (*zwaai*) die misschien wel op hun bekkie gevallen zijn en niet durven mee te posten. Een depressie is zwaar klote en veel mensen hebben maar weinig nodig om een grens over te stappen als ze lezen hoe fijn het is om even uit je ellende te stappen. Of even angstenvrij te zijn.
Over Concerta hoor ik veel gemopper omdat het smerig duur is. Een van m'n jongens kan het amper betalen maar Ritalin moet meerdere keren per dag worden ingenomen en dat vergeet hij. Hij kiest er dan maar voor om te dokken, het zijn geen grappen meer...
Vanuit m'n werk bekeken weet ik dat mensen vaak heel veel verantwoordelijkheid laten zien maar wanneer ze onderuit gaan er helaas verdomd weinig nodig is voor een verslaving.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
Zelf ben ik minder van het kusjekroel gehalte en ga ik er vanuit dat mensen gewoon zelf hun verantwoording moeten/kunnen nemen. Als ze echt niet in staat zijn om niet gevaarlijk te worden alleen maar naar aanleiding van een paar forumposts, dan horen ze (naar mijn mening) eerder in een opname thuis oid.
Gewoon eigen verantwoording dus
Maar goed, even voor de duidelijkheid, dit is natuurlijk niet het Drugs & Amfetamine topic
Men gaat er vanuit dat het hetzelfde is omdat het dezelfde werkzame stof is. Er zijn echter mensen die wel een verschil merken. Je zou het eens aan je arts kunnen voorleggen dat je echt het merkspul Lexapro wilt omdat je van de merkloze variant klachten krijgt.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:14 schreef minthy het volgende:
[..]
En dát bedoelde ik dus met kwetsbaar en vatbaar![]()
Even wat anders; sinds een paar maanden zit ik aan de Lexapro. Daar deed ik het prima op, echt fijn! Nu heeft de zorgverzekeraar besloten dat Lexapro niet meer vergoed/voorgeschreven wordt en zit ik inmiddels aan de Seroplex. Zonder overleg, apotheek kan er weinig aan doen.
Zijn er hier mensen die ook op die manier op andere medicatie zijn overgezet en merkte je verschil?
Afgelopen weken merk ik dat ik weer heel erg begin te "jagen", het gevoel wat ik heel erg had voordat ik uitviel.
Edit; de vraag die eronder ligt is eigenlijk of er verschil kan zitten in medicijnen die je voorgeschreven krijgt. Het bevat beide 10mg Escitalopram.
quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:20 schreef Mistico het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik ga er nog even over nadenken, ik kom er op terug oké?Top van je!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik woon in de buurt (ruim begrip) van de kralingse plas. Maar ik kan bijv ook naar het zuiderpark komen oid (weet niet of dat makkelijk bereikbaar is voor je).
Ik ben 14 tot 30 mrt vrij dus in die tijd zou het voor mij handig zijn om meer die kant op te komen.
Kijk maar (oh en geen dubbele agenda hier hoor, voor wie zich daar druk om maakt)Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
In the end betaal je alles sowieso zelf. Ofwel uit je eigen risico, ofwel door aanvullende verzekering.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 00:32 schreef Elvi het volgende:
Owja Concerta werkt langdurig maar heeft een hogere eigen bijdrage en Ritalin is kortdurend (dus vaker een pilletje) en heeft geen of een lage eigen bijdrage,
Jaja zijn die 9 maanden bij een zorgverzekeraar nog nuttig geweest
Overigens zijn Seroplex en Lexapro eigenlijk hetzelfde middel maar dan een ander merk en andere hulpstoffen. Het kan zijn dat je dus andere bijwerkingen krijgt door die hulpstoffen. Als je er echt last van hebt en je hebt minstens 3 andere merken geprobeerd en je hebt tests gehad, dan pas krijg je Lexapro vergoed van de verzekering.
Iemand doet alsof hij je vriend is, maar heeft andere intenties.quote:
Man man man, dat is toch echt klotequote:Op vrijdag 7 maart 2014 04:20 schreef Raggingbull het volgende:
Hierbij een kleine update vanavond was echt 1 groot fiasco. Ikke aan de pillen en voelde me gewoon echt weer eventjes gelukkig. Gewoon echt gelukkig. Belde om 11 uur een oude vriend van me op. De enige echte vriend die ik ooit gehad heb. Hij was in utrecht en wilde wel eventjes stappen. Nou prima mijn avond kon niet meer stuk. Ikke echt dolgelukkig. Belt hij om 23:50 op hej theo mijn vader heeft net een hartaanval gehad en gaat nu naar het ziekenhuis. Dus tja was al een redelijke domper op mijn avond. Belt ie mij om 00:10 nog een keer. Heej man mijn vader heeft net in de amublance een hartstilstand gehad en is overleden. Ik ben nu net thuis heb gedronken voor 2 en voel me echt diep en diep ongelukkig.
Ik was echt zo blij dat ik me eventje een momentje gewoon weer gelukkig kon voelen. En dan krijg je dit. Kweet et niet meer jongens et leven is echt klote.. hele avond alleen gezeten tegen niemand wat gezegd ik kon geen woord over me lippen krijgen. Dit is echt te bizar voor woorden. Ik bedoel tis voor hem veel vervelender dan voor mij. Maar elke keer als ik me eventjes weer gelukkig voel neemt het leven een rare wending waardoor ik me direct in en in triest voel. Dood ongelukkig gewoon.
Zulke personen moet je ook zo snel mogelijk eruit filteren. Als het goed is, berijkt zo'n persoon sowieso nooit de "vriend" status en anders heb je wat fout gedaan.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 08:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Iemand doet alsof hij je vriend is, maar heeft andere intenties.
Nou inderdaad, het is voor hem veeeeeeeeel vervelender dan voor jou. Hij is zijn vader kwijt en jij? Jij je verwachting van een avondje. Staat niet erg in verhouding he?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 04:20 schreef Raggingbull het volgende:
Hierbij een kleine update vanavond was echt 1 groot fiasco. Ikke aan de pillen en voelde me gewoon echt weer eventjes gelukkig. Gewoon echt gelukkig. Belde om 11 uur een oude vriend van me op. De enige echte vriend die ik ooit gehad heb. Hij was in utrecht en wilde wel eventjes stappen. Nou prima mijn avond kon niet meer stuk. Ikke echt dolgelukkig. Belt hij om 23:50 op hej theo mijn vader heeft net een hartaanval gehad en gaat nu naar het ziekenhuis. Dus tja was al een redelijke domper op mijn avond. Belt ie mij om 00:10 nog een keer. Heej man mijn vader heeft net in de amublance een hartstilstand gehad en is overleden. Ik ben nu net thuis heb gedronken voor 2 en voel me echt diep en diep ongelukkig.
Ik was echt zo blij dat ik me eventje een momentje gewoon weer gelukkig kon voelen. En dan krijg je dit. Kweet et niet meer jongens et leven is echt klote.. hele avond alleen gezeten tegen niemand wat gezegd ik kon geen woord over me lippen krijgen. Dit is echt te bizar voor woorden. Ik bedoel tis voor hem veel vervelender dan voor mij. Maar elke keer als ik me eventjes weer gelukkig voel neemt het leven een rare wending waardoor ik me direct in en in triest voel. Dood ongelukkig gewoon.
Neej maar omdat de bussen niet meer reden en ik geen 100 euro aan een taxi kon uitgeven omdat ik dat niet heb kon ik niet naar hem toe. Fack ja ik had bij hem willen zijn ja om er voor hem te zijn maar dat kon niet. Heb vanochtend de eerste trein gepakt en ben naar hem toe gegaan. Ben nu weer onderweg naar huis omdat ze veel moesten regelen en rust nodig hadden. Damn,... niet zo snel oordelen keej? Maar in de kleinere dorpen rijden er vaak geen bussen na 11 uur in de avond..quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:42 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nou inderdaad, het is voor hem veeeeeeeeel vervelender dan voor jou. Hij is zijn vader kwijt en jij? Jij je verwachting van een avondje. Staat niet erg in verhouding he?
Wat je ook had kunnen doen was naar die vriend gaan om hem bij te staan. Daar zijn vrienden voor: om in rotte tijden er voor elkaar te zijn. Dus jij ook voor hen! Maar in plaats daarvan vind je het alleen maar rot voor jezelf omdat hij nu niet met je kon stappen? Really?
Misschien komt het door de pillen en de drank dat je het perspectief even kwijt was ofzo, maar ik wilde dit toch even kwijt ondanks dat het misschien bot overkomt.
Goeg zo dat je langs bent geweest,quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:50 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Neej maar omdat de bussen niet meer reden en ik geen 100 euro aan een taxi kon uitgeven omdat ik dat niet heb kon ik niet naar hem toe. Fack ja ik had bij hem willen zijn ja om er voor hem te zijn maar dat kon niet. Heb vanochtend de eerste trein gepakt en ben naar hem toe gegaan. Ben nu weer onderweg naar huis omdat ze veel moesten regelen en rust nodig hadden. Damn,... niet zo snel oordelen keej? Maar in de kleinere dorpen rijden er vaak geen bussen na 11 uur in de avond..
Hey ik mankeer veel. Heel veel maar ben niet egoistisch. Alleen het voelt klote als je weet dat er iemand is die je steun op dat moment nodig heeft en je kunt hem die niet geven. En weetje it sucks want ik was liever bij hem geweest om hem te steunen die in de club maar ik kon niet naar hem toe. Dus ik heb een biertje voor hem gedronken. Meer kon ik niet doen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:55 schreef Elvi het volgende:
[..]
Goeg zo dat je langs bent geweest,
Maar eh... hoe moet ik dat weten als je dat niet een post eerder zei?ik kan geen gedachtes lezen dus ik kan alleen maar afgaan op wat ik zie in je eerdere post. En in die post kwam je egoistisch over (wat door deze post weer is afgezwakt
). Dus vandaar mijn reactie
Klopt, zo'n gebeurtenis is best wel "unreal". Ik vind dat je wel goed gehandeld hebt.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:23 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Hey ik mankeer veel. Heel veel maar ben niet egoistisch. Alleen het voelt klote als je weet dat er iemand is die je steun op dat moment nodig heeft en je kunt hem die niet geven. En weetje it sucks want ik was liever bij hem geweest om hem te steunen die in de club maar ik kon niet naar hem toe. Dus ik heb een biertje voor hem gedronken. Meer kon ik niet doen.
Damnquote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:23 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Hey ik mankeer veel. Heel veel maar ben niet egoistisch. Alleen het voelt klote als je weet dat er iemand is die je steun op dat moment nodig heeft en je kunt hem die niet geven. En weetje it sucks want ik was liever bij hem geweest om hem te steunen die in de club maar ik kon niet naar hem toe. Dus ik heb een biertje voor hem gedronken. Meer kon ik niet doen.
Ah op zo'n manier. Zulke mensen heb ik inmiddels al uit mijn leven verband. Ik spreek af en toe af met oud collega's en oud klasgenoten, die hebben echt geen andere intenties.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 08:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Iemand doet alsof hij je vriend is, maar heeft andere intenties.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |