Ik bouw Mirtazepine af.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:34 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Uhuh
Opbouwen idem.
Waar heb je last van bij het afbouwen?
Heel veel sterkte met afbouwen s_e!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik bouw Mirtazepine af.
Last? Ontzettend prikkelbaar, trillende benen en armen, en moeite met (door)slapen.
Ik had jou nog geen welkom gewenst geloof ik, dus bij dezequote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:09 schreef duracellkonijntje het volgende:
Brr, de laatste tijd blijkbaar toch iets te druk geweest. Vannacht viel ik maar niet in slaap. Er zat een constante band om mijn hoofd en ik had een behoorlijke druk op m'n borst die me een soort schok gaf elke keer als ik bijna insliep. Het zal stress zijn. Ik had al zo'n gevoel na vorige week, langere uren op stage en daarnaast 'veel' met mensen afgesproken. Vandaag even vrijgenomen en vanavond hopelijk goed slapen. Ik ga het maar weer even op een tandje lager doen, want dit hoef ik niet nog een keer.
Aangenaam kennis te maken haha!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Heel veel sterkte met afbouwen s_e!
Ik neem aan dat vooral dat moeite met doorslapen voor jou lastig zal zijn
En wat Murmeli zegt, als het goed is, moet dat getril na een paar dagen afgelopen zijn
[..]
Ik had jou nog geen welkom gewenst geloof ik, dus bij deze
Is dat niet oprecht vreemd, dat wanneer je gaat stoppen met AD, dat je begint te trillen? Echt gewoon spontaan begint te shakenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Heel veel sterkte met afbouwen s_e!
Ik neem aan dat vooral dat moeite met doorslapen voor jou lastig zal zijn
En wat Murmeli zegt, als het goed is, moet dat getril na een paar dagen afgelopen zijn
Afkickverschijnselen?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Is dat niet oprecht vreemd, dat wanneer je gaat stoppen met AD, dat je begint te trillen? Echt gewoon spontaan begint te shaken.
Meh dat klinkt niet fijn ... sterkte.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Is dat niet oprecht vreemd, dat wanneer je gaat stoppen met AD, dat je begint te trillen? Echt gewoon spontaan begint te shaken.
quote:Op zondag 9 maart 2014 19:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zorgt bier & AD gewoon niet voor enorme slaperigheid?
40 mg hier en geen problemen met de combi met alcohol.quote:Op maandag 10 maart 2014 07:29 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Nee, nergens last van. Slikte ook nog wel weinig. Per gisteravond opgehoogd naar 10 mg. De normale startdosering.
Thanks kuo
Dat is voor mij nog heel veel stappen te ver.quote:Op maandag 10 maart 2014 09:23 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Alcohol versterkt emoties en je gemoedstoestand. Voel je je goed, dan voel je je nog beter en vice versa. Gewoon mee oppassen, alleen drinken wanneer je voelt dat je het wil en je je vrij oké voelt. Ik pas er zelf ook heel erg mee op en met blowen, roken, drugs etc. ben ik ook heel lang mee gestopt.
[..]
Die verwarring ben je absoluut niet de enige in. Maar in plaats van jezelf een goed gevoel in te denken (wat je hoogstens tijdelijk lukt), probeer eens uit te vinden vanuit welke basis die gedachten komen (angst, onzekerheid, verdriet etc.), ga eens voor de spiegel staan, noem deze zaken op en zeg dat je deze dingen van jezelf accepteert. Wanneer je die gevoelens en daarmee soms neiging om te piekeren op voelt komen, laat ze komen, accepteer ze voor wat ze zijn, namelijk gevoelens en impulsen en ga verder met je dag.
Verstandig dat je vandaag vrij hebt genomen. Het is goed om je grenzen te ontdekken en op tijd rust te nemen wanneer dat nodig is. Ik hoop ook dat je vanavond beter zult slapenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:09 schreef duracellkonijntje het volgende:
Brr, de laatste tijd blijkbaar toch iets te druk geweest. Vannacht viel ik maar niet in slaap. Er zat een constante band om mijn hoofd en ik had een behoorlijke druk op m'n borst die me een soort schok gaf elke keer als ik bijna insliep. Het zal stress zijn. Ik had al zo'n gevoel na vorige week, langere uren op stage en daarnaast 'veel' met mensen afgesproken. Vandaag even vrijgenomen en vanavond hopelijk goed slapen. Ik ga het maar weer even op een tandje lager doen, want dit hoef ik niet nog een keer.
Never hurts to try toch? Je hoeft niks weg te drukken, gewoon de angst voelen en erkennen. Je hoeft er verder niet over te oordelen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:29 schreef kuolema het volgende:
[..]
Meh dat klinkt niet fijn ... sterkte.
Het komt vaker voor maar ik weet ook niet wat de verklaring ervan precies is.
[..]
[..]
40 mg hier en geen problemen met de combi met alcohol.
[..]
Dat is voor mij nog heel veel stappen te ver.
[..]
Verstandig dat je vandaag vrij hebt genomen. Het is goed om je grenzen te ontdekken en op tijd rust te nemen wanneer dat nodig is. Ik hoop ook dat je vanavond beter zult slapen
Als ik nadenk over waar het gevoel vandaan komt raak ik dus juist in de war. Ik kan het niet accepteren omdat ik het gevoel heb dat ik er iets mee moet doen. Het is eng om het helemaal toe te laten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:01 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Never hurts to try toch? Je hoeft niks weg te drukken, gewoon de angst voelen en erkennen. Je hoeft er verder niet over te oordelen.
Ik hoop het ook. Telkens als het wat beter gaat overspeel ik snel mijn hand. Ik zal moeten accepteren dat ik mijn sociale leven op een erg laat pitje moet zetten om mijn energie terug te krijgen. Eerst weer meedraaien, dan de leukigheid. Makkelijk is dat niet, maar het moet.
Nee. Ik ging spontaan niet meer slapen bijv. Gebeurt mij nooit. Slecht slapen wel, maar 0,0 uur niet. Zo heeft iedereen wat.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Probeer ook wat leuks te doen. Kan je de nuttige dingen evt 10% verminderen en daarvoor in de plaats iets leuks doen? Iets dat jou weinig kost, bijv ergens met iemand koffie drinken of bij jou thuis?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:01 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Never hurts to try toch? Je hoeft niks weg te drukken, gewoon de angst voelen en erkennen. Je hoeft er verder niet over te oordelen.
Ik hoop het ook. Telkens als het wat beter gaat overspeel ik snel mijn hand. Ik zal moeten accepteren dat ik mijn sociale leven op een erg laat pitje moet zetten om mijn energie terug te krijgen. Eerst weer meedraaien, dan de leukigheid. Makkelijk is dat niet, maar het moet.
Ik had juist tijdens het gebruik dat soort dingen. Trillerig en ook dat ik telkens flitsen zag in mijn ooghoeken. Werd daar echt compleet gek van. Rotzooiquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
quote:
Ja dat probeer ik ook. Ik spreek zo'n 1 a 2 keer per week met mensen af of kijk ff wat met m'n huisgenoten. Maar ook te veel interactie met mensen of te veel op pad gaan kost energie, dus ik probeer het wel, maar heel erg met beleid. Wel jammer, ben echt een sociaal iemand en dit weer op mindering zetten, meh. Maarja, wat moet dat moet..quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:46 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Probeer ook wat leuks te doen. Kan je de nuttige dingen evt 10% verminderen en daarvoor in de plaats iets leuks doen? Iets dat jou weinig kost, bijv ergens met iemand koffie drinken of bij jou thuis?
Leuke dingen zijn heel belangrijk voor je herstel. Zelfs de bedrijfsarts zei dat tegen mij. Ooit vroegah
Probeer eens te kijken welke basale emotie er aan ten grondslag ligt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:26 schreef kuolema het volgende:
[..]
Als ik nadenk over waar het gevoel vandaan komt raak ik dus juist in de war. Ik kan het niet accepteren omdat ik het gevoel heb dat ik er iets mee moet doen. Het is eng om het helemaal toe te laten.
Tja het is lastig maar uiteindelijk zul je steeds meer aankunnen, mits je nu rustig aan doet.
Al eens magnesium gebruikt voor rusteloze benen? Helpt vaak wel, maar of t in dit geval werkt weet ik niet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:52 schreef Murmeli het volgende:
Balen miniem.
Probeer wat hoop te putten uit de goede dagen.
Handig die AD. Ik slaap weer ruk door de rusteloze benen. Ben elke dag vroeg op mijn werk
Magnesium, een banaan eten voor het slapen gaan, een blokje (sunlight) zeep onder je matras leggen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:52 schreef Murmeli het volgende:
Balen miniem.
Probeer wat hoop te putten uit de goede dagen.
Handig die AD. Ik slaap weer ruk door de rusteloze benen. Ben elke dag vroeg op mijn werk
Wie weet ben je straks herboren als prachtige vlinder.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:03 schreef kvd het volgende:
Verder lees ik mee, maar heb de puf niet altijd om te reageren of weet ook niet altijd wat te zeggen/doen.
Zit nogal in een niemandsland qua wat er aan de hand is met me. Vragen, tot nu toe weinig antwoorden, nog niet eens therapie. Zoals eerder gezegd, veel angst en paniek bij me, maar zit even in een regelfase waardoor ik weinig tot geen rust kan nemen. Ook tegenslagen op persoonlijk vlak, waar ik niet op een normale manier op kan reageren (dus het wordt paniek/angst, boos, huilen, verstoppen/vluchten, letterlijk en figuurlijk). Op dit moment erg veel moeite om te geloven dat het voor mijn ooit wat beter zal gaan.
Dus ik lees en hou jullie in de gaten, maar zit ook even in een coconnetje...
Ook met jou komt het wel weer goed. Als ik naar mezelf kijk en hoever ik nu vooruit ben gekomen dan is er echt goede hoop. Ik kom van heel ver. Een mooie vlinder gun ik je in ieder gevalquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:03 schreef kvd het volgende:
Verder lees ik mee, maar heb de puf niet altijd om te reageren of weet ook niet altijd wat te zeggen/doen.
Zit nogal in een niemandsland qua wat er aan de hand is met me. Vragen, tot nu toe weinig antwoorden, nog niet eens therapie. Zoals eerder gezegd, veel angst en paniek bij me, maar zit even in een regelfase waardoor ik weinig tot geen rust kan nemen. Ook tegenslagen op persoonlijk vlak, waar ik niet op een normale manier op kan reageren (dus het wordt paniek/angst, boos, huilen, verstoppen/vluchten, letterlijk en figuurlijk). Op dit moment erg veel moeite om te geloven dat het voor mijn ooit wat beter zal gaan.
Dus ik lees en hou jullie in de gaten, maar zit ook even in een coconnetje...
Het is een combinatie van emoties denk ik. Maar ik zal erover nadenken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:09 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Probeer eens te kijken welke basale emotie er aan ten grondslag ligt.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:13 schreef Gray het volgende:
[..]
Wie weet ben je straks herboren als prachtige vlinder.
Dat is ook goed mogelijk. Als je een gedachte of gevoel wat meer uitpluist zul je vaak zien dat het eigenlijk gewoon een emotie is die je aanstuurt. Wanneer je dit herkent kun je wat meer afstand nemen van de emotie, het als het ware laten praten (niks mis mee) en je focussen op de praktische zaken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:32 schreef kuolema het volgende:
[..]
Het is een combinatie van emoties denk ik. Maar ik zal erover nadenken.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |