Hoi, ik voel me niet aangesproken.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:54 schreef Comp_Lex het volgende:
Hoi de meest geweldige mensen op deze wereld (niet sarcastisch), hoe gaat het met jullie?
Veel dingen heb je niet in de hand, of zijn echt onwijs moeilijk om controle over te krijgen. Wat mij veel houvast geeft is juist focussen op de kleine dingetjes waar ik wél invloed op heb (dus minder drinken, gezonder leven etc).quote:Op zondag 9 maart 2014 23:44 schreef kuolema het volgende:
als ik me echt kut voel maakt het me geen flikker uit, ook daarna niet.
Tot op zekere hoogte weet ik dat misschien. Maar als ik nou naar mezelf moet kijken en bijvoorbeeld van mijzelf sterke en zwakke kanten moet benoemen dan is dat echt lastig. Dus in die zin heb ik echt geen zelfkennisquote:Maarja, als je niet weet wat 'jij' is, zoals in mijn geval, heb je daar niets aan.
Ik voel me gemixed. Ze kunnen me niet helpenquote:Op zondag 9 maart 2014 23:56 schreef kuolema het volgende:
[..]
Hoi, ik voel me niet aangesproken.![]()
Jij bent hier al een tijdje niet geweest dus geef jij eerst maar eens antwoord op je eigen vraag
Dat is dus iets wat ik heel moeilijk vind. Het is inderdaad fijn om je te focussen op kleine dingen, niet alleen qua gezondheid maar je ook veel bezig houden met de mensen en gebeurtenissen om je heen waar je wel iets mee kan. Niet teveel nadenken maar gewoon doen, mensen helpen en verzorgen, bezig zijn met een studie of werk. Maar dat zie ik zelf ook als afleiding die eigenlijk slecht is omdat je dan het geheel niet meer zit, de rest van de wereld en wat er echt gaande is. Oh jee, ik ga weer richting mijn vage gedachtenquote:Op zondag 9 maart 2014 23:57 schreef parelsvoordezwijnen het volgende:
[..]
Veel dingen heb je niet in de hand, of zijn echt onwijs moeilijk om controle over te krijgen. Wat mij veel houvast geeft is juist focussen op de kleine dingetjes waar ik wél invloed op heb (dus minder drinken, gezonder leven etc).
Dat klinkt helemaal niet stom! Ik heb ook veel opgeschreven. Het geeft even rust en zorgt ervoor dat je voor jezelf die dingen in elk geval helderder hebt, maar neemt de gedachten niet weg. Bovendien, als ik de echt ingewikkelde dingen op wil schrijven ga ik daar helemaal in op en is de verwarring groter dan ooit. Heel vervelend is dat.quote:En wat je bijvoorbeeld zegt over je gedachtes waar je geen structuur in kunt brengen. Heb je al wel eens geprobeerd om het voor jezelf op te schrijven of uit te typen? Klinkt misschien onwijs stommaar in mijn ervaring helpt het goed om op die manier meer structuur in mijn doen en laten te krijgen.
Ja heel herkenbaar!quote:[..]
Tot op zekere hoogte weet ik dat misschien. Maar als ik nou naar mezelf moet kijken en bijvoorbeeld van mijzelf sterke en zwakke kanten moet benoemen dan is dat echt lastig. Dus in die zin heb ik echt geen zelfkennisKomt denk ik ook wel omdat ik me de ene dag blij en vol zelfvertrouwen voel en de volgende dag onzeker en somber.
De ggz-instelling waar je bij zit kan je niet helpen bedoel je? Hoezo?quote:Op zondag 9 maart 2014 23:58 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik voel me gemixed. Ze kunnen me niet helpen, maar ik zit nu wel officieel bij The Venus Project (sinds afgelopen week)
Ze hebben geen goede behandelingen voor me. Ze weten niet wat ze met mij moeten doen. Ik heb besloten om er mee te stoppen.quote:Op maandag 10 maart 2014 00:08 schreef kuolema het volgende:
[..]
De ggz-instelling waar je bij zit kan je niet helpen bedoel je? Hoezo?
Fijn dat je bij TVP zit. Het voelt zeker goed om je daarmee bezig te houden? Hoop op verbetering?
Ohquote:Op maandag 10 maart 2014 00:15 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ze hebben geen goede behandelingen voor me. Ze weten niet wat ze met mij moeten doen. Ik heb besloten om er mee te stoppen.
TVP is echt helemaal geweldig
Het voelt zeker goed om daarmee bezig te zijn. De huidige wereld kan niks voor me betekenen. Dan ga ik liever werken aan een betere wereld.
Je bent heel geweldig hoor
Je bent al geweldig door gewoon hier al te zijn en met anderen te praten
Ik had al wel een vermoeden. Ik zei "volgens mij kunnen jullie me met niet helpen", zij zei daarop "Dat klopt. We hebben geen goede behandelingen voor je". Mijn problematiek is een gevoelsissue. De issues worden gegenereerd door mijn persoonlijkheid. Ik zit helaas in een cluster dat mijn leven heel lastig gaat maken. Het is aan mij om een goede balans voor mezelf te vinden.quote:Op maandag 10 maart 2014 00:20 schreef kuolema het volgende:
[..]
OhWat vond je ervan op het moment dat je dat hoorde? Want je hebt hulp gezocht met de verwachting dat ze je zouden kunnen helpen. En nu blijken ze dat niet te kunnen. Hebben ze uitgelegd waarom?
-edit: ervan uitgaande dat ze jou daadwerkelijk hebben gezegd dat ze je niet kunnen helpen, niet dat jij dat eruit opmaakt.
Wat leuk dat je zo enthousiast bentNu heb je in elk geval iets waar je je op kunt richten.
En dank
Hmm ik vind het toch gek dat ze niet eens iets proberen. Overweeg je niet om het bij een andere instelling te proberen?quote:Op maandag 10 maart 2014 00:28 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik had al wel een vermoeden. Ik zei "volgens mij kunnen jullie me met niet helpen", zij zei daarop "Dat klopt. We hebben geen goede behandelingen voor je". Mijn problematiek is een gevoelsissue. De issues worden gegenereerd door mijn persoonlijkheid. Ik zit helaas in een cluster dat mijn leven heel lastig gaat maken. Het is aan mij om een goede balans voor mezelf te vinden.
Ja dat klopt. Het is een houvast voor mij gewordenGelukkig is het onmogelijk om ontslagen te worden
Graag gedaan
Ze hebben mijn sociale vaardigheden gecheckt, maar daar was niet veel mis mee.quote:Op maandag 10 maart 2014 00:38 schreef kuolema het volgende:
[..]
Hmm ik vind het toch gek dat ze niet eens iets proberen. Overweeg je niet om het bij een andere instelling te proberen?
Het lijkt me behoorlijk kut als je lijdt en mensen zeggen dat ze je niet kunnen helpen.
In elk geval fijn dat je TVP als houvast hebt.
Ja maar dat zegt ook lang niet alles. Geef eens antwoord op mijn vraagquote:Op maandag 10 maart 2014 00:44 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ze hebben mijn sociale vaardigheden gecheckt, maar daar was niet veel mis mee.
Ik weet geen enkele instelling dat me 100% kan helpen.quote:Op maandag 10 maart 2014 00:51 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ja maar dat zegt ook lang niet alles. Geef eens antwoord op mijn vraag
Vast niet 100%, maar dat geldt voor heel veel mensen. Ik geloof niet dat jij onbehandelbaar bent. Maar de vraag is, zou je het willen? 'Je weet geen enkele instelling' ... ga eens op zoel. Vraag je huisarts naar een instantie die specifiek voor persoonlijkheidsstoornissen is, en dan met name de jouwe, of zoek wat rond op internet. Er is meer beschikbaar dan je denkt!quote:Op maandag 10 maart 2014 00:57 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik weet geen enkele instelling dat me 100% kan helpen.
Dat weet je niet, want je hebt ze nog niet allemaal gehad.quote:Op maandag 10 maart 2014 00:57 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik weet geen enkele instelling dat me 100% kan helpen.
Nee, nergens last van. Slikte ook nog wel weinig. Per gisteravond opgehoogd naar 10 mg. De normale startdosering.quote:Op zondag 9 maart 2014 19:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zorgt bier & AD gewoon niet voor enorme slaperigheid?
Bier, alcohol, rotzooi en drugs zorgen en met name voor dat je "snel" door een week kunt vliegen. En als je het nu niet leuk zou vinden, misschien de week er op wel.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:15 schreef parelsvoordezwijnen het volgende:
[..]
Doe je dat vaker dan? Wiet versterkte bij mij het kut gevoel dat ik al had. Als ik zorgen had dan ging ik daar eigenlijk alleen maar heftiger over piekeren. Alcohol is leuk maar het gevoel dat ik de dag erna heb wil ik liever nooit meer. Zo'n brakke zondag gevoel wanneer je de hele dag niks kunt en wilt. Terwijl ik het soms al zo moeilijk vind om me ergens toe aan te zetten.
[..]
Ja met name in mijn slechte periodes. Dan maak ik soms bijna 'ruzie' met mezelf als ik ergens over nadenk. Zoveel verschillende gedachtes razen dan door m'n kop dat ik er zelf gek van word.
Slapen ging weer "moah". Ik vroeg me eigenlijk af of ik van laptop en tablet moest wisselen daar mijn ex ze beide ook nog heeft gebruikt toen we samen waren.quote:Op maandag 10 maart 2014 07:48 schreef Murmeli het volgende:
Leuk elf dat je bij de mensen uit de vs bent geweest! Volgens mij heb je vorig jaar al eens over ze verteld.
Hoe gaat het nu met je? Beter geslapen?
Welkom parelzwijnenmeneer![]()
Leuk comp dat je bent aangenomen. En ik zou ook gaan zoeken naar een andere instelling die misschien meer voor je kan doen
Als het je helpt en je kan het betalen.. why not?quote:Op maandag 10 maart 2014 08:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Slapen ging weer "moah". Ik vroeg me eigenlijk af of ik van laptop en tablet moest wisselen daar mijn ex ze beide ook nog heeft gebruikt toen we samen waren.
Voor de rest ga ik spoedig eens sparren met een ex collega over het publiceren van zo'n stom academisch artikel. Onder het motto, je moet je daar boven in je hoofd een beetje bezig blijven houden.
Is het stupide om te denken dat publiceren met name te maken heeft met de 'dick size' van de professoren an sich ipv hetgeen wat ze echt onderzoeken?quote:Op maandag 10 maart 2014 08:12 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Als het je helpt en je kan het betalen.. why not?
Hehe ja je moet die grijze cellen ook bezig houden he
Alcohol versterkt emoties en je gemoedstoestand. Voel je je goed, dan voel je je nog beter en vice versa. Gewoon mee oppassen, alleen drinken wanneer je voelt dat je het wil en je je vrij oké voelt. Ik pas er zelf ook heel erg mee op en met blowen, roken, drugs etc. ben ik ook heel lang mee gestopt.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:15 schreef parelsvoordezwijnen het volgende:
[..]
Doe je dat vaker dan? Wiet versterkte bij mij het kut gevoel dat ik al had. Als ik zorgen had dan ging ik daar eigenlijk alleen maar heftiger over piekeren. Alcohol is leuk maar het gevoel dat ik de dag erna heb wil ik liever nooit meer. Zo'n brakke zondag gevoel wanneer je de hele dag niks kunt en wilt. Terwijl ik het soms al zo moeilijk vind om me ergens toe aan te zetten.
[..]
Ja met name in mijn slechte periodes. Dan maak ik soms bijna 'ruzie' met mezelf als ik ergens over nadenk. Zoveel verschillende gedachtes razen dan door m'n kop dat ik er zelf gek van word.
Die verwarring ben je absoluut niet de enige in. Maar in plaats van jezelf een goed gevoel in te denken (wat je hoogstens tijdelijk lukt), probeer eens uit te vinden vanuit welke basis die gedachten komen (angst, onzekerheid, verdriet etc.), ga eens voor de spiegel staan, noem deze zaken op en zeg dat je deze dingen van jezelf accepteert. Wanneer je die gevoelens en daarmee soms neiging om te piekeren op voelt komen, laat ze komen, accepteer ze voor wat ze zijn, namelijk gevoelens en impulsen en ga verder met je dag.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:04 schreef kuolema het volgende:
Hier ook aan het bier. Is lang geleden dat ik meer dan 1 of 2 drankjes heb gedronken.
Ben alleen thuis sinds vrijdag want mij pa is weg. Heerlijk. Alleen zijn + Dream Theater + bier is ultiem chillen. Helaas woon ik in een heel gehorig rijtjeshuis want ik zou de muziek echt 10 keer zo hard willen zitten. Volgens mij horen de buren het nu ook maar als ze er last van hebben moeten ze dat maar zeggen. Oh en ik heb al de hele avond fucking zin in wiet maar geen zin om uit huis te gaan om te halen![]()
Vandaag was echt een supermooie zonnige dag. Lekker buiten geweest met mijn oppaskindje, heb daar echt van genoten. Maar zodra ik haar weer thuis had gebracht vanavond voelde ik me weer raar en slecht. Want de afleiding was weg. Maar alcohol doet goed.
En ik ben veel aan het piekeren over de deeltijdbehandeling (ga 1 april beginnen ...). Herkennen jullie het dat je je vaak verward voelt? Ik ben iemand die heel veel nadenkt maar dat roept alleen maar meer vragen en verwarring op. Ik snap gewoon niks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |