Nee, ik slaap sowieso nooit echt goed. Alleen als ik lange tijd vakantie heb (paar weken), dan kom ik op een gegeven moment is een slome modus en kan ik uuuuuuren slapenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:06 schreef Gray het volgende:
[..]
Slaap je normaal gesproken wel goed? Tijdens een episode van depressie?
Besef dat ook dit weer voorbij gaat. Het was eerst niet, of minder, en nu wel; het is geen constante.![]()
Ik ben een jaar geleden begonnen met afbouwen en ben er sinds juli echt vanaf.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:09 schreef zomertje het volgende:
[..]
Hoe lang ben je van de AD af? er zijn verhalen dat je door het te snel afbouwen weer terug in de ellende komt.
ik kan niet zeggen dat het dan door het afbouwen komt, is toch wel een tijdje geleden. Maar ik hoop dat je snel hulp kan vinden, praat het van je af hier. En probeer toch wat te eten, vermoeidheid en gebrek aan energie maakt t erger.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:13 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik ben een jaar geleden begonnen met afbouwen en ben er sinds juli echt vanaf.
@koffie: ja klopt, ze heeft ook niets aan mij als ik een wrak ben.
ja, klopt. eten is belangrijkquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:14 schreef zomertje het volgende:
[..]
ik kan niet zeggen dat het dan door het afbouwen komt, is toch wel een tijdje geleden. Maar ik hoop dat je snel hulp kan vinden, praat het van je af hier. En probeer toch wat te eten, vermoeidheid en gebrek aan energie maakt t erger.
Er worden al genoeg vragen gesteld (en ik ben er nooit zo goed inquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:21 schreef Murmeli het volgende:
Morgen maar weer lekker hardlopen![]()
Dat is geloof ik het enige waar ik nog wel zin in heb
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:23 schreef kvd het volgende:
[..]
Er worden al genoeg vragen gesteld (en ik ben er nooit zo goed in) maar even een
. Klote dat het op dit moment niet goed gaat. Goed dat je aan de bel trekt!
Het is goed dat je nog wel ergens zin in hebt. Dat blijft belangrijk. Heb jij wel een passende diagnose gekregen? Ik begon met een andere diagnose als degene die ik nu heb en veel beter past.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:21 schreef Murmeli het volgende:
Ja, ik geloof dat mijn diagnoses wel kloppen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:29 schreef zomertje het volgende:
[..]
Het is goed dat je nog wel ergens zin in hebt. Dat blijft belangrijk. Heb jij wel een passende diagnose gekregen? Ik begon met een andere diagnose als degene die ik nu heb en veel beter past.
Ik had gisteren ook een slechte dag, maar heb een goed gesprek gehad en een flink potje gejankt. Rondje slapen en vandaag ging t beter gelukkig.
quote:
Sporten is altijd goed. Ik heb mijzelf een paar maanden geleden opgegeven voor een 10km loop. Maar hardlopen kan ik nu echt niet opbrengen. Wel knap dat je daar motivatie voor kan opbrengen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:21 schreef Murmeli het volgende:
Elvi!quote:Op maandag 3 maart 2014 23:06 schreef Elvi het volgende:
[..]hoe kun je!
Ok dan reageer ik nu wel op de PM hier en dan zal ik t ook even op FB zettenLekker om te turven
Bij mij hangt het ervan af in wat voor periode ik zit. Als ik echt in een diep dal zit zeg maar dan is de ochtend echt heel naar, wakker worden en dan compleet naar en leeg voelen, niet wakker willen zijn, niet helder zijn. Dan in de loop van de dag gaat het beter maar 's avonds laat weer slechter.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:40 schreef kvd het volgende:
Ben ik dan echt de enige bij wie het 's ochtends beter is gesteld dan 's avonds?
Het lijkt bij mij alsof de gedachten er 's ochtends wel zitten, maar dat er nog geen emotie/gevoel aan is gekoppeld. Hoe langer de dag duurt, des te meer gevoel/emotie ik krijg en des te negatiever die wordt.
Probeer toch te blijven lopen hoor! Ik ben 2 jaar geleden begonnen met lopen, toen was ik net uit een hele erge dip (maar nog lang niet ok, geloof dat ik toen meds aan het wisselen was ofzo) en ik werd daar best blij van. Ik weet niet of je ervoor open staat om mensen van hier irl te zien, maar ik wil anders best een keer met je mee gaan.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:07 schreef Mistico het volgende:
[..]
[..]
Sporten is altijd goed. Ik heb mijzelf een paar maanden geleden opgegeven voor een 10km loop. Maar hardlopen kan ik nu echt niet opbrengen. Wel knap dat je daar motivatie voor kan opbrengen.
Verstandig. als je niet goed slaapt moet je overdag lief zijn voor jezelf.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ben wel 'trots' op mezelf dat ik vandaag niet weer heb zitten werken. Ik heb de hele vaknatie gewerkt (school/geld verdienen) en ook nog carnaval en andere verplichtingen... Nu vandaag dus die instorting en nachtmerries, niet kunnen slapen omdat uur na uur er gewoon te veel energie in mn lichaam zet terwijl mijn mind totaal uitgeput was?!
Ik ben 's ochtends ook niet op mijn best hoor. Wakker lang niet altijd, traag op gang komen, rustig aan, slaapdronken (maar met verstoorde en korte nachtrust vind ik dat ook niet zo vreemd). Maar het lijkt wel of de negatieve gevoelens op dat moment nog niet geland zijn ofzo. Wel onrust/gespannen, maar niet te herleiden waarom. Het brein werkt ook nog niet zo goed dan lijkt wel. Zodra die begint, komen de negatieve/sombere gedachtes. Er is ook nooit 's ochtends een angstaanval, alleen 's middags of 's avonds.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:32 schreef Murmeli het volgende:
@kvd: ik voel me savonds het beste ja.
ik heb een ochtendhumer, en zeker als het slecht met me gaat dan trek ik savonds pas een beetje bij (ik voel me dus nu ook wel weer best aardig). Ik kan smorgens ook heel slecht sporten. Ben dan gewoon heel langzaam. Wat kut is want ik wil in de zomer eigenlijk om 7 uur smorgens gaan hardlopen maar dat gaat mijn lichaam niet trekken. dat is vast niet goed voor mijn halve marathonplannen)
dan is het misschien de slaperigheid inderdaad.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:39 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik ben 's ochtends ook niet op mijn best hoor. Wakker lang niet altijd, traag op gang komen, rustig aan, slaapdronken (maar met verstoorde en korte nachtrust vind ik dat ook niet zo vreemd). Maar het lijkt wel of de negatieve gevoelens op dat moment nog niet geland zijn ofzo. Wel onrust/gespannen, maar niet te herleiden waarom. Het brein werkt ook nog niet zo goed dan lijkt wel. Zodra die begint, komen de negatieve/sombere gedachtes. Er is ook nooit 's ochtends een angstaanval, alleen 's middags of 's avonds.
Ik zie er wel tegen op ja. Ik zie er eigenlijk tegenop om ook maar iets te doen. Een klasgenootje waar ik mee samenwerk zat te zeuren over een werkstuk en ik schoot al gelijk in stressmodus.. En dat gebeurt ook als ik denk aan wat ik allemaal nog moet doen. Ik lag gister echt tot 6 uur wakker met een bonkend hart en hele lichaam onder hoogspanningquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:33 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Verstandig. als je niet goed slaapt moet je overdag lief zijn voor jezelf.
zie je er tegenop om vanavond te gaan slapen?of gaat het nu wel lukken?
als ik veel moet doen ga ik ook liggen stressen in bed ja. en ook als ik veel gedaan heb (dan niet zozeer stress maar dan ben ik heel erg alert ook)quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik zie er wel tegen op ja. Ik zie er eigenlijk tegenop om ook maar iets te doen. Een klasgenootje waar ik mee samenwerk zat te zeuren over een werkstuk en ik schoot al gelijk in stressmodus.. En dat gebeurt ook als ik denk aan wat ik allemaal nog moet doen. Ik lag gister echt tot 6 uur wakker met een bonkend hart en hele lichaam onder hoogspanning
Kan dat opgehoopte stress/drukte zijn van een heeele drukke week?
Ik heb met mijn studiebegeleidster een overzicht gemaakt (voor schoolzaken dan, mijn werk is per week dus onregelmatig), maar daarbij komen verwachtingen van vrienden (en als ik niet kom ben ik een partypooper natuurlijk..) en familiebijeenkomsten, proberen dates te regelen zodat ik weer eens een relatie kan krijgen, m'n freelance baas tevreden houden, netwerk in de gaten houden, weblog van fok bijhouden, zelfs fok contacten bijhouden,quote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:57 schreef Murmeli het volgende:
[..]
als ik veel moet doen ga ik ook liggen stressen in bed ja. en ook als ik veel gedaan heb (dan niet zozeer stress maar dan ben ik heel erg alert ook)
Probeer anders (evt met iemand samen) een takenlijst te maken en erbij te zetten hoeveel tijd ieder ding ongeveer gaat kosten en of dat met enige redelijkheid in je dagen past. Voor mij helpt dat vaak als ik het overzicht kwijt raak en in de stress schiet als ik veel moet
Is dit echt zo? of denk jij dat mensen dat zo zien?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik heb met mijn studiebegeleidster een overzicht gemaakt (voor schoolzaken dan, mijn werk is per week dus onregelmatig), maar daarbij komen verwachtingen van vrienden (en als ik niet kom ben ik een partypooper natuurlijk..) en familiebijeenkomsten, proberen dates te regelen zodat ik weer eens een relatie kan krijgen, m'n freelance baas tevreden houden, netwerk in de gaten houden, weblog van fok bijhouden, zelfs fok contacten bijhouden,, op m'n geld letten, sparen voor vakantie enz enz (wow ik kan nog langer doorgaan maar het is wel duidelijk zo)
En daarnaast in het nu blijven, helder blijven, niet in m'n ego laten gaan,
Ik he wel een overzicht maar ik hou het maar net bij
En als er dan zo'n instorting komt sla ik mezelf voor mn kop. Ik ga er ook veel van drinken, van die stress. In het weekend drink ik gewoon te veel. En dan de volgende dag weer verder werken.
Ik schiet nu al in de stress als ik zie dat het 22:00 is... Ook al ga ik niks doen. Ik denk dat dat is dat ik bang ben om te gaan slapen
Maar het stomme is, die race die ik maak, als ik in de flow zit, is heerlijk. Ik heb het gevoel dat ik productief en dus dat ik iets nuttigs doe. Maar zoals vandaag kán ik het niet eens en het is frustrerend. Ik zou morgen naar een debat gaan waar ik zin in had, daarna gaan sporten en daarna gaan sporten, daarna ook nog uitgaan in den haag... Ik moest vandaag al die mensen afzeggen omdat ik 'ziek' was (terwijl ik geen koorts heb, geen buikpijn, geen hoofdpijn, gewoon onder hoogspanning van de stress en trillend van de nachtmerries)
En dan ben ik weer de partypooper, de nepzieke en de luie drol die niks voor zn contacten overheeft. Ik denk dat dat wel het ergste is. De fear of missing out + mensen teleurstellen en mijn sociale contacten met die mensen verslechteren
Nee, tenzij het heel vaak gebeurt, maar dan zou ik tegen die gene zeggen dat die minder vaak ja moet zeggen tegen dingen waar die niet zeker van is.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:15 schreef Murmeli het volgende:
Hoe zie jij het zelf als iemand een afspraak met jou afzegt met de reden dat hij/zij super gestresst is en kut geslapen heeft door nachtmerries? vind je dat partypoopen?
Kan ik me niet voorstellenquote:Ik ga mezelf niet forceren omdat ik mensen te vriend wil houden of omdat ik een relatie wil. Als ik happy ben met mezelf komen die dingen vanzelf.
Balans zoeken is best lastig met een school en een bankrekening die veel eisenquote:en tussen die flow en niks kunnen door de stress is ook wel een kwestie van balans zoeken. Ik gebruik zo'n flow vaak om wat afspraken te maken en als ik dan genoeg heb van het druk maken dan heb ik toch iedereen net gezien dus dan kan dat wel weer ff wachten![]()
(moet ik wel bij zeggen dat ik sowieso weinig mensen zie hoor, ik heb niet zoveel behoefte aan sociale dingen, en uitgaan doe ik ook bijna niet)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |