Nou, ik ben autistisch, dat maakt communicatie wat ingewikkelder. Maar ik ben ook geen domme jongen, dus gebruik ik mn intelligentie om mn terkortkomingen elders te compenserenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 00:35 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Wat is dan je slimme manier als ik vragen mag? Als je acht jaar geleden je mond nog nauwelijks open deed, en je hebt er in die acht jaar aan gewerkt om dat te veranderen ben je goed bezig!Alles op z'n tijd toch.
Okee, dat klinkt goed. En je tekortkomingen zijn dan vooral op sociaal vlak? Waar compenseer je het dan elders mee? Excuus voor de vragen hoor, ben gewoon benieuwd.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 01:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nou, ik ben autistisch, dat maakt communicatie wat ingewikkelder. Maar ik ben ook geen domme jongen, dus gebruik ik mn intelligentie om mn terkortkomingen elders te compenseren
Denk dat dat toch meer thuis hoort in het autisme topic, heeft op zich niet veel met depressie en angst te makenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 01:16 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Okee, dat klinkt goed. En je tekortkomingen zijn dan vooral op sociaal vlak? Waar compenseer je het dan elders mee? Excuus voor de vragen hoor, ben gewoon benieuwd.
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 01:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Denk dat dat toch meer thuis hoort in het autisme topic, heeft op zich niet veel met depressie en angst te maken
Nope, ben meestal 's ochtends het positiefst en dat bent gedurende de dag af.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 08:14 schreef Mishu het volgende:
Hebben jullie ook dat jullie sochtends meer depri zijn dan overdag en savonds?
Accepteer je verleden en laat het vervolgens in het verleden. En klop jezelf op de schouder voor die positieve handelingen van nu.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 00:18 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Lang verhaal allemaal zoals altijd hier is niet belangrijk. Tprobleem is ik kan leuke gesprekken voeren maar daar blijft het altijd bij. En iedere keer als ik een goed gesprek heb gehad met iemand voel ik me een paar uur later ellendig. Het herinnerd mij altijd aan de tekortkomingen die ik heb op het sociale vlak. Sorry tis allemaal heel gecompliceerd en alles leid terug naar het verleden. Maar ga ik jullie eventjes niet mee lastig vallen heb genoeg gespuid hier de afgelopen tijd.
Wat er vanavond gebeurd is was zeker een positief iets en ik probeer daar nu naar te kijken ookal is dat eventjes lastig.
Zeker. In de ochtend ben ik chagrijnig en heb ik nergens zin in. 's avonds ben ik een stuk gemotiveerder en plan ik bijvoorbeeld dingen in. Om daar vervolgens de volgende ochtend weer spijt van te hebben.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 08:14 schreef Mishu het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een hekel aan testjes waarbij je aan moet geven hoe "waar" iets is. Ik ben een redelijke expert in kwantitatief onderzoek en veel vragen in onderzoeken zijn erg suggestief, daarnaast stuur ik onbewust de antwoorden in de richting die mij het beste uitkomt.quote:Op maandag 3 maart 2014 23:59 schreef kuolema het volgende:
[..]
Succes morgen! Testjes maken is best leuk hoor.
Dat laatste herken ik. Maar ik vind het logischer om het niet te geloven als ze het altijd zeggen dan als ze het ineens (vaker) zeggen. In het laatste geval is de kans vrij groot dat ze het menen.
Precies. Vergeet vooral die schouderklopjes niet!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 09:56 schreef Gray het volgende:
[..]
Accepteer je verleden en laat het vervolgens in het verleden. En klop jezelf op de schouder voor die positieve handelingen van nu.
Ik hoop dat jij met "die mij het beste uitkomt" bedoelt het kiezen van juist die antwoorden die ervoor zorgen dat hulpverleners weten hoe de vork bij jou in de steel zitten en hoe de zorg daarop aangepast moet worden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:24 schreef Mistico het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan testjes waarbij je aan moet geven hoe "waar" iets is. Ik ben een redelijke expert in kwantitatief onderzoek en veel vragen in onderzoeken zijn erg suggestief, daarnaast stuur ik onbewust de antwoorden in de richting die mij het beste uitkomt.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 00:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb woensdag wel tijd, maar het is gewoon te ver weg(zit zelfs vlakbij Amsterdam)
Tss, jullie Randstadtersquote:Op dinsdag 4 maart 2014 00:25 schreef kuolema het volgende:
[..]
Noh ik was vorige week woensdag in Groningen! Maar het is voor mij 3,5 uur reizen met de trein.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:15 schreef Mistico het volgende:
[..]
Zeker. In de ochtend ben ik chagrijnig en heb ik nergens zin in. 's avonds ben ik een stuk gemotiveerder en plan ik bijvoorbeeld dingen in. Om daar vervolgens de volgende ochtend weer spijt van te hebben.Ik ken dat van in de ochtend nul motivatie voor iets hebben en op te staan. Sinds ik AD neem, gaat dit wel iets beter en mijn humeur is ook beter (meestal). Een paar maanden geleden kwam ik op een vrije dag (of wanneer ik pas 's middags moest werken) niet voor 11 uur mijn bed uit. Meestal eerst tussen half 12 en 12 uur. Ik merk nu dat dat langzaam aan het veranderen is. Ik sta nu meestal rond half 11 op (ben meestal wel vroeger wakker), maar heb ook nog wel momenten dat ik nog steeds geen zin heb om uit bed te komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Probeer liever geen spijt van dat wat je je hebt voorgenomen en wat je dan niet voor elkaar krijgt de dag erna. Daarmee maak je het voor jezelf alleen maar erger, zo gaat dat bij mij meestal. Ik zet mezelf dan dusdanig onder druk en ben zo negatief tegenover mezelf omdat ik "weer gefaald" heb, dat het nog slechter met me gaat. Beter probeer je (hoe moeilijk het ook is) een beetje accepteren dat het op dit moment niet goed met je gaat en dat het okee is langer in je bed te blijven liggen als het niet anders kan. Je krijgt / zoekt hulp toch? Dan gaat het ook ooit weer beter, dat merk ik nu bij mezelf ook.
AD kan echt wel helpen, ook al snap ik je weerstand daartegen wel goed.
Groningse in the house!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:19 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
[..]
Tss, jullie Randstadters.
Voor mij wordt het ook lastig nog ergens anders naar toe te gaan omdat ik een paar zaken in Groningen regelen moet en 's avonds ook weer thuis moet zijn, omdat ik donderdag vroeg weer moet werken.
Naja misschien zien we elkaar bij de meet.
Heel erg.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 08:14 schreef Mishu het volgende:
Hmm, lijkt me vervelend als je niet goed weet wat er aan de hand is. Is het voor jou belangrijk een bepaald "labeltje" te krijgen? Voor zover ik weet heeft mijn therapeute bij mij "alleen" een depressie vastgesteld voor de zorgverzekering, zij werkt niet persé met persoonlijkheidsstoornissen of zo. Dat vind ik voor mij wel het prettigst. Ik heb het zelf niet zo op labeltjes, alhoewel ik me voor veel mensen ook kan voorstellen dat het wel fijn is op de problemen een etiketje te kunnen plakken en daarbij ook goede hulp kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:37 schreef kvd het volgende:
Net terug van sessie 2 voor ASS onderzoek. Geloof dat het nu weer van de baan is. Geen idee waar meneer het nu op aan gaat sturen.
Uitvoerig gesproken over de aanval van van de week, de nasleep ervan en de huidige mentale toestand. Mijn psych geeft dus ook een cursus mindfulness gemengd met cognitieve therapie, dus moet van hem gaan proberen om een bodyscan te gaan doen als ik een aanval op kom komen. Hij heeft me meteen wat materiaal doorgestuurd en heb het iig al op pc en mobiel staan (voor 's nachts als het slapen niet lukt omdat de gedachten weer eens een feestje aan het vieren zijn). Heb er op dit moment nog een hard hoofd in, maar ik ga het weer oppikken.
Ik oorspronkelijk uit Zuid Holland en Utrecht, dus ben geen echtequote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:46 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Nou ja, ik kom oorspronkelijk uit Fryslân. Je weet wat dat betekent he!
Labeltje belangrijk? Mwoah. Ik weet het niet. Denk dat het wel handig is.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:52 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Hmm, lijkt me vervelend als je niet goed weet wat er aan de hand is. Is het voor jou belangrijk een bepaald "labeltje" te krijgen? Voor zover ik weet heeft mijn therapeute bij mij "alleen" een depressie vastgesteld voor de zorgverzekering, zij werkt niet persé met persoonlijkheidsstoornissen of zo. Dat vind ik voor mij wel het prettigst. Ik heb het zelf niet zo op labeltjes, alhoewel ik me voor veel mensen ook kan voorstellen dat het wel fijn is op de problemen een etiketje te kunnen plakken en daarbij ook goede hulp kunnen krijgen.
Ik schiet nog veel te veel in dat overlevingsgedrag, lastig om de patronen af te leren.quote:Op maandag 3 maart 2014 20:12 schreef Detroit het volgende:
[..]
Dan is er nog maar een plek om te vluchten. Alle gevoelens uitschakelen en jezelf terugtrekken. Verschrikkelijk!
Gelukkig dat je die overlevingsmechanismen nu niet meer nodig hebt.
Het gevoel dat je het niet goed gedaan hebt? onzekerheid dus eigenlijk? (dat heb ik altijd)quote:Op dinsdag 4 maart 2014 00:28 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Neej geen van 2e sorry mijn gevoel schommeld heel hard heen en weer op het moment.. Laat maar dit is heel bizar.... Maar ieder willekeurig gesprek met een vreemde doet altijd iets raars met me. Kan het zo eventjes niet uitleggen maar het voelt heel erg goed het te doen. Maar het spreekt diep van binnen hier ergens een gevoel aan wat vervolgens naar boven wil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |