abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 maart 2014 @ 12:50:05 #1
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137410946
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 5 maart 2014 @ 12:56:07 #2
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_137411109
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:47 schreef Mishu het volgende:
et dit mooie weer is het toch moeilijk om depri te zijn. Voor mij doet de zon in ieder geval wonderen voor mijn gemoedstoestand.
Geen probleem hoor om met dit weer depri te zijn. Bij mij komt het dan vooral doordat iedereen dan ineens van allerlei leuks gaat doen met vrienden enzo. En ik niet.
In de winter hoor je daar toch een stuk minder over :+
  woensdag 5 maart 2014 @ 13:00:01 #3
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137411210
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:56 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Geen probleem hoor om met dit weer depri te zijn. Bij mij komt het dan vooral doordat iedereen dan ineens van allerlei leuks gaat doen met vrienden enzo. En ik niet.
In de winter hoor je daar toch een stuk minder over :+
Oja dat kan ook nog een reden zijn om er depri van te worden.
Ik heb me erbij neergelegd dat ik bijna alles alleen doe. Scheelt weer voor mijn stemming.
Is het in ieder geval een 3 ipv een 1 (een 2 voor het mooie weer en dan die 3 omdat ik het niet erg vind om alles voorlopig alleen te doen)
  woensdag 5 maart 2014 @ 13:53:53 #4
399061 kuolema
vermaledijd
pi_137412674
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 10:21 schreef Murmeli het volgende:
volgende week donderdag mag ik bij de psych op bezoek *O*
Nu nog ff denken of ik dan toch voor die tijd al pillz wil
eigenlijk wel
Dat is fijn :) Heb je de huisarts al weer gebeld?

quote:
15s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:45 schreef Elvi het volgende:

[..]

*no comment*
Noooo gooi het eruit!
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 12:47 schreef Mishu het volgende:
Met dit mooie weer is het toch moeilijk om depri te zijn. Voor mij doet de zon in ieder geval wonderen voor mijn gemoedstoestand.
Bij vlagen kan de warme zon me wel goed doen. Maar behalve die korte momenten maakt het niet zoveel uit. Van mij mag het ook best stormen en regenen en onweren en donker zijn nu.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_137412841
Sta in standje paniek :{
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  woensdag 5 maart 2014 @ 14:01:02 #6
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137412865
Ah is het mooi weer buiten? Vanuit het lab hier heb ik weinig zicht op buiten hele dag binnen in het tl licht zitten..

quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 13:59 schreef zomertje het volgende:
Ja ikke ook al voor de 2e dag en de avonden/nachten zijn helemaal drama bij mij. Maar komt vast wel goed zomertje lekker rustig aan doen en je vooral niet druk maken.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  woensdag 5 maart 2014 @ 14:20:59 #7
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_137413389
Ik heb inmiddels wel de verwijzing voor de emdr therapie binnen ^O^
  woensdag 5 maart 2014 @ 14:39:01 #8
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_137413876
quote:
Whaddup zomertje?
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  woensdag 5 maart 2014 @ 14:40:25 #9
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137413921
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 13:53 schreef kuolema het volgende:

[..]

[..]

Noooo gooi het eruit!

[..]

Bij vlagen kan de warme zon me wel goed doen. Maar behalve die korte momenten maakt het niet zoveel uit. Van mij mag het ook best stormen en regenen en onweren en donker zijn nu.
Ja daar zit ik nu in de wachtkamer.
Heb stress :( benauwd, hoofdpijn, niet eten. Stom. Heb wel wat eten bij me. Eens kijken of ik zo nog een hap kan weg krijgen
  woensdag 5 maart 2014 @ 14:43:08 #10
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137414003
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 13:53 schreef kuolema het volgende:

[..]

[..]

Noooo gooi het eruit!

[..]

Ja dat hoop ik dus ook steeds. Maar dat gebeurd niet want dan kan ik gewoon ongegeneerd met een kop chocomel met een dekentje op de bank gaan zitten gamen. Zonder dat er iemand komt zeuren dat ik me weer verlies in de spelletjes. Hapje uit het frituur erbij ja zou beter zijn dan dit klote weer.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  woensdag 5 maart 2014 @ 14:43:11 #11
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_137414005
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 14:40 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Heb stress :( benauwd, hoofdpijn, niet eten. Stom. Heb wel wat eten bij me. Eens kijken of ik zo nog een hap kan weg krijgen
Succes bij de HA Murm, zet hem op! O+.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  woensdag 5 maart 2014 @ 14:44:14 #12
399061 kuolema
vermaledijd
pi_137414028
quote:

[..]

Sterkte :* Hopelijk kan de huisarts iets voor je doen.
pi_137414635
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 14:39 schreef Detroit het volgende:

[..]

Whaddup zomertje?
De laatste tijd te druk denk ik. Kan t niet verwerken. En mn hoofd zit te vaak vol met dromen/herbelevingen/zelfverwijten en andere storende dingen.
-Albert Camus.
pi_137414660
quote:

[..]

Ik hoop dat je dat allemaal wel aangeeft, zodat ze je goed kunnen helpen. sterkte
-Albert Camus.
  woensdag 5 maart 2014 @ 15:19:08 #15
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137414941
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 15:07 schreef zomertje het volgende:

[..]

De laatste tijd te druk denk ik. Kan t niet verwerken. En mn hoofd zit te vaak vol met dromen/herbelevingen/zelfverwijten en andere storende dingen.
Herkenbaar zelfde hier maar dan niet bij vlagen maar gewoon al een paar jaar lang..
  woensdag 5 maart 2014 @ 15:49:16 #16
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137415750
Ben weer terug. Pillen gehaald.
Hij houdt niet zo van medicijnen maar ziet dat het bij mij zonder niet goed gaat dus hij ging accoord.
Ik ga toch direct ermee beginnen (vanavond) want of ik nou zondag niet lekker loop door de meds of doordat ik depressief ben maakt ook niet uit. Hij vond het wel goed dat ik aan het hardlopen ben. Was me al eerder opgevallen dat hij daar enthousiast over is. Volgens mij loopt hij zelf ook. Ik had het over de cpc zondag en hij wist me te vertellen dat er drinkposten zijn onderweg en dat de 10 km niet bij de pier komt.
Ik werd heel blij van dat gesprekje effe. Kreeg ik vervolgens weer te horen dat ik niet depressief overkom. Maar ook meteen dat hem dat al vaker bij mij was opgevallen.
Nja op zich denk ik ook niet dat ik nu echt al depressief ben, heb de klachten pas een paar dagen. Maar ik wil ook vooral niet dat het nog heel veel langer duurt.
Oh en ik ga eerst beginnen met 5 mg zodat ik minder last heb (hopelijk) van het opbouwen :) kwam de ha zelf mee en vond ik wel een puik plan.
*O* ofzo
Nja ook weer niet. :r haha
pi_137416936
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 15:19 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Herkenbaar zelfde hier maar dan niet bij vlagen maar gewoon al een paar jaar lang..
Hier al heel lang, nu herken ik het wel. Maar kan niet altijd op tijd ingrijpen. Het komt achteraf pas opzetten. Het is ooit heel erg uit de hand gelopen, dus nu moet ik echt op tijd aan de rem trekken.
-Albert Camus.
pi_137416998
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 15:49 schreef Murmeli het volgende:
Hij houdt niet zo van medicijnen maar ziet dat het bij mij zonder niet goed gaat dus hij ging accoord.
Ik ga toch direct ermee beginnen (vanavond) want of ik nou zondag niet lekker loop door de meds of doordat ik depressief ben maakt ook niet uit. Hij vond het wel goed dat ik aan het hardlopen ben. Was me al eerder opgevallen dat hij daar enthousiast over is. Volgens mij loopt hij zelf ook. Ik had het over de cpc zondag en hij wist me te vertellen dat er drinkposten zijn onderweg en dat de 10 km niet bij de pier komt.
Ik werd heel blij van dat gesprekje effe. Kreeg ik vervolgens weer te horen dat ik niet depressief overkom. Maar ook meteen dat hem dat al vaker bij mij was opgevallen.
Nja op zich denk ik ook niet dat ik nu echt al depressief ben, heb de klachten pas een paar dagen. Maar ik wil ook vooral niet dat het nog heel veel langer duurt.
Oh en ik ga eerst beginnen met 5 mg zodat ik minder last heb (hopelijk) van het opbouwen :) kwam de ha zelf mee en vond ik wel een puik plan.
*O* ofzo
Sterkte met opbouwen. Ze onderscheiden lichte, matige en zware depressie. Bij zware depressie vind je niks meer leuk. Bij matige vind je dan nog wel wat dingen leuk. Vooral dat zware depressie deel is heftig. Pillen werken t beste bij de matige/zware. Ik hoop dat je er veel aan gaat hebben.
-Albert Camus.
  woensdag 5 maart 2014 @ 16:26:37 #19
399061 kuolema
vermaledijd
pi_137417000
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 15:49 schreef Murmeli het volgende:
*O* ofzo
Citalopram weer?
  woensdag 5 maart 2014 @ 16:28:02 #20
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137417060
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 16:26 schreef zomertje het volgende:

[..]

Sterkte met opbouwen. Ze onderscheiden lichte, matige en zware depressie. Bij zware depressie vind je niks meer leuk. Bij matige vind je dan nog wel wat dingen leuk. Vooral dat zware depressie deel is heftig. Pillen werken t beste bij de matige/zware. Ik hoop dat je er veel aan gaat hebben.
Jups I know ;)
Heb ze al bijna 5 jaar geslikt eej

@kuo: ja
pi_137417115
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 16:28 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Jups I know ;)
Heb ze al bijna 5 jaar geslikt eej

@kuo: ja
ervaring dus, ik hoop dat t je helpt. Stomme pillen roep ik altijd, maarja, soms moet je wat he. 25mg paroxetine hier, wil terug naar 20.
-Albert Camus.
pi_137417387
quote:
Klinkt bij een aantal hier of er een seizoenswisseling aankomt.

Hier ook stuiter paniek, Even mijn relaxte zelf kwijt. Slaap al 2 weken slecht, maar wil niet meer medicatie slikken. Vandaag de halve dag in bed gelegen in sluimertoestand. De zon schijnt en ik heb weerzin om er in te gaan lopen, maar het hondje moet eruit. De beste therapeut :')
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  woensdag 5 maart 2014 @ 16:54:11 #23
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137418037
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 16:37 schreef seasushi het volgende:

[..]

Hier ook stuiter paniek, Even mijn relaxte zelf kwijt. Slaap al 2 weken slecht, maar wil niet meer medicatie slikken. Vandaag de halve dag in bed gelegen in sluimertoestand. De zon schijnt en ik heb weerzin om er in te gaan lopen, maar het hondje moet eruit. De beste therapeut :')
Zou je denken? Nog niets van gemerkt zelf van die seizoenswisseling O-)
In elk geval vanavond met mijn oude vrienden groep mannenavondje bioscoop de nachtvertoning van de nieuwe 300 film. Ik heb er zin in vanavond!!
  woensdag 5 maart 2014 @ 16:58:35 #24
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137418179
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 16:29 schreef zomertje het volgende:

[..]

ervaring dus, ik hoop dat t je helpt. Stomme pillen roep ik altijd, maarja, soms moet je wat he. 25mg paroxetine hier, wil terug naar 20.
Waarom wil je omlaag?
Van 25 naar 20 moet te doen zijn denk ik. Toen ik van 30 naar 25 en toen naar 20 ging merkte ik niks (was wel citalopram maar de dosering is gelijk)
  woensdag 5 maart 2014 @ 16:59:19 #25
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137418203
Balen sushi dat jij ff niet lekker zit.

En rb veel plezier!
  woensdag 5 maart 2014 @ 20:32:33 #26
47102 Elvi
miemkwien
pi_137425732
quote:

[..]

Ah zou dat het zijn :{

Het valt me wel vaker op dat er meerdere mensen tegelijkertijd weer wegzakken. Alsof het besmettelijk is ofzo.
  woensdag 5 maart 2014 @ 21:11:26 #27
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137427775
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:32 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ah zou dat het zijn :{

Het valt me wel vaker op dat er meerdere mensen tegelijkertijd weer wegzakken. Alsof het besmettelijk is ofzo.
Nouja wegzakken... meer heen en weer schommelen.. denk ik.
pi_137428923
@murmeli, als het je helpt meid dan maar weer ondersteuning! Ik kom er voorlopig (misschien wel nooit) vanaf.

Hier gaat het eigenlijk wel goed, er is met de zwangerschap iets geklikt in mijn hoofd, ik kan makkelijker overweg met tegenslag en heb weinig paniek.beetje het gevoel dat ik er wel kom, ukkie is belangrijk en daarvoor kan ik alles aan... (staat er warrig maar kan het slecht uitleggen)
16weken inmiddels en buiten de normale aanstaande ouders-angst mag ik verder niet klagen.

Ik merkte wel dat de winterdip op de loer lag, dus de zon doet mij ontzettend goed!

Verder een knuf voor iedereen die m kan gebruiken.
S. 2014
J. 2016
pi_137428963
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 16:58 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Waarom wil je omlaag?
Van 25 naar 20 moet te doen zijn denk ik. Toen ik van 30 naar 25 en toen naar 20 ging merkte ik niks (was wel citalopram maar de dosering is gelijk)
Ik ben al onderweg vanaf de 40mg. Bij mij maakt t dus geen verschil of ik 40 of 25 neem qua klachten. (Ik blijf even gek ;) ) Nah, t helpt niet tegen derealisatie/overprikkeling en alle andere gekke dingen waar ik last van heb.
-Albert Camus.
pi_137429133
quote:

[..]

Sterkte ermee. Als ik in sluimerstand ga dan bespringen soms de dromen en herbelevingen me. Dan heb ik dus nog geen rust. Soms dus expres geen sluimerstand overdag.
-Albert Camus.
  woensdag 5 maart 2014 @ 21:53:51 #31
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137430256
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 21:36 schreef zomertje het volgende:

[..]

Sterkte ermee. Als ik in sluimerstand ga dan bespringen soms de dromen en herbelevingen me. Dan heb ik dus nog geen rust. Soms dus expres geen sluimerstand overdag.
Heel herkenbaar daarom slaap ik dus ook echt alleen het hoognodige. Normaal gesproken want om te slapen moet ik die stand wel in.
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:07:18 #32
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137431081
Ik ga zo slapen. En 1e pil nemen. Wel weer ff spannend
  woensdag 5 maart 2014 @ 23:01:37 #33
414674 Mistico
Good Moaning
pi_137434048
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 21:32 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Probeer toch te blijven lopen hoor! Ik ben 2 jaar geleden begonnen met lopen, toen was ik net uit een hele erge dip (maar nog lang niet ok, geloof dat ik toen meds aan het wisselen was ofzo) en ik werd daar best blij van. Ik weet niet of je ervoor open staat om mensen van hier irl te zien, maar ik wil anders best een keer met je mee gaan.
En probeer niet teveel met die 10 km in je hoofd te zitten. Ik weet niet wanneer die run is en hoe ver je al bent,maar 10 km is best een eind. Ik loop nu al 2 jaar en durf nu pas aan een 10 km run mee te doen. Vorig jaar wilde ik ook, maar heb me een maand tevoren toen terug getrokken omdat ik niet durfde ;) En ik ben tussendoor vaak gestopt met hardlopen, en dat helpt ook niet, want dan moet je weer opnieuw beginnen of stappen terug doen. Dus ik zou zeggen: ga gewoon door, blijf desnoods een tijdje op hetzelfde niveau zitten, maar je bent in ieder geval buiten en dat is lekkah
ok, ik stop met ranten over hardlopen hahahahaha (ik ben serieus verslaafd, als ik ooit geblesseerd raak en een tijd niet kan lopen moet ik echt heel erg officieel op zoek naar iets vervangends want anders word ik heel erg droevig)

Ik sta er best voor open, alleen is hardlopen op dit moment niet een van mijn prioriteiten. (Ook al erken ik dat hardlopen erg verslavend kan zijn en een goed middel tegen depressie). Ik ben een paar maanden geleden op fitness gegaan, helaas kon ik door een operatie een paar maanden niet sporten. Nu kan dat weer wel alleen kan ik het niet meer opbrengen. :(
pi_137434990
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 23:01 schreef Mistico het volgende:

[..]

Ik sta er best voor open, alleen is hardlopen op dit moment niet een van mijn prioriteiten. (Ook al erken ik dat hardlopen erg verslavend kan zijn en een goed middel tegen depressie). Ik ben een paar maanden geleden op fitness gegaan, helaas kon ik door een operatie een paar maanden niet sporten. Nu kan dat weer wel alleen kan ik het niet meer opbrengen. :(
Ik kreeg van hardlopen vooral blessures. Had daar zoveel last van dat ik alleen nog maar met de wandelgroep mee kon :')
Toen had ik het wel gezien _O- ;(
pi_137437314
Het is oprecht apart. Goed nieuws werkt beter ivg met al die pillen.
Slecht nieuws, en je valt hoe dan ook weer dik in een kuil.

Is het niet makkelijker om een studie/baan/sociale kring te pakken waar de kans op goed nieuws het grootste is?

Dus kies een studie met veel mogelijkheden, een baan met veel collega's en vrije tijd en zorg voor een grote sociale kring? Al is het dat kleine complimentje wat je op je werk krijgt, dat werkt volgens mij beter dan al die medicatie.

Ik ben nog steeds aan het afbouwen en heb oprecht spijt dat ik aan de mirtazepine ben begonnen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 6 maart 2014 @ 02:27:51 #36
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137437644
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 01:28 schreef sitting_elfling het volgende:

Is het niet makkelijker om een studie/baan/sociale kring te pakken waar de kans op goed nieuws het grootste is?

Dus kies een studie met veel mogelijkheden, een baan met veel collega's en vrije tijd en zorg voor een grote sociale kring? Al is het dat kleine complimentje wat je op je werk krijgt, dat werkt volgens mij beter dan al die medicatie.

Ik ben nog steeds aan het afbouwen en heb oprecht spijt dat ik aan de mirtazepine ben begonnen.
Goed als iemand met een sociale achterstand en een groot planningsprobleem is dat het enige wat ik zou willen bereiken in mijn leven op het moment. Een leuke vrienden groep, vrije tijd, en een goed lopende opleiding. Helaas heb ik geen van de 3. Behalve een baan maar aangezien ik gemiddeld 54 uur in de week werk loopt dat ook niet zo soepeltjes. En heb ik grote moeite me daar staande te houden al loopt het wel lekker.
  donderdag 6 maart 2014 @ 07:46:35 #37
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137438180
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 01:28 schreef sitting_elfling het volgende:

Zeker weten dat al die dingen enorm helpen om depressie te voorkomen. Maar zoals ragingbull zegt is het niet voor iedereen even makkelijk te bereiken en wat voor mij geldt is dat ik het allemaal heb min of meer maar mezelf desondanks alsnog zag wegzakken. Zit dan toch een beetje in de genen oid.
Wat ik zelf wel merk en dat sluit aan op wat jij zegt: vrienden met issues helpen niet mee als je vatbaar bent. Ik richt me dus bij voorkeur op positieve mensen. Lukt niet altijd maar zover het wel lukt helpt het me. Al was het maar omdat je met positieve mensen meer/leukere dingen doet en meer kan lachen om niets omdat je geen tijd kwijt bent aan de ander proberen op te beuren.

Ik ben gelukkig vandaag ook weer wat positiever :) wel ruk geslapen maar das denk ik van de spanning omtrent de medicatie. Nu wel gewoon op weg naar mijn werk. Voel me redelijk ok, iets misselijk maar is te verwaarlozen. Was een goed plan van de ha om op een extra verlaagde dosering te starten. Dit hou ik zo tm zaterdagavond. Zondag lekker cpc rennen en dan naar 10 mg *O*
  donderdag 6 maart 2014 @ 07:50:31 #38
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137438205
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 23:01 schreef Mistico het volgende:

[..]

Bij deze daag ik je graag uit om een keer mee te gaan. Waar ongeveer woon je?
En ik snap dat je niet wilt, maar je hoeft alleen je kleding aan te trekken en ergens heen te komen waar je je goed voelt. Verzin ik een rondje en als je het rennen niet ziet zitten ben je in ieder geval al buiten geweest in je sportkleding. Dan ben je al op weg toch?
  donderdag 6 maart 2014 @ 07:52:52 #39
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137438219
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 23:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik kreeg van hardlopen vooral blessures. Had daar zoveel last van dat ik alleen nog maar met de wandelgroep mee kon :')
Toen had ik het wel gezien _O- ;(
Ging je dan niet te hard? En hoe lang heb je het geprobeerd?
Ik had de eerste 3 mnd ook steeds blessures. Kleintjes maar kon niet hardlopen :(
Nu gaat het goed gelukkig! Ik ben meestal ook erg voorzichtig. Afgelopen zondag nogal los gegaan en daar heb ik wel last van gekregen. Gisteren deed t nog pijn.
pi_137438281
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 07:52 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ging je dan niet te hard? En hoe lang heb je het geprobeerd?
Ik had de eerste 3 mnd ook steeds blessures. Kleintjes maar kon niet hardlopen :(
Nu gaat het goed gelukkig! Ik ben meestal ook erg voorzichtig. Afgelopen zondag nogal los gegaan en daar heb ik wel last van gekregen. Gisteren deed t nog pijn.
Het was begeleid, maar de begeleiders (dat waren mensen die al jaaaren mensen trainden met hardlopen) moesten mij ook steeds afremmen omdat ik gewoon de neiging heb om meer te willen geloof ik.
Ik weet niet meer precies hoelang ik het uiteindelijk gedaan heb maar ik schat zo in een maand of 4 a 6 (was wel maar 1 a 2 keer in de week en niet dagelijks).
Ik denk dat ik het liever toch bij fietsen en wandelen houd :P

En wat die vrienden betreft, ik blijf erbij dat je je vrienden ook bewust moet uitzoeken en niet met iedere vriendelijke jan alleman in zee gaan omdat die zich vaak kunnen ontpoppen tot kling-ons of ander vervelend tuig dat jou gebruikt en leegzuigt.

En wat betreft die medicatie, zelf had ik dat denk ik gewoon nodig om te stabiliseren. Nu zit ik nog maar op een halve dosis en so far so good! ^O^
Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld als nu. (naja, ik heb een beetje kort geslapen vannacht dus zo geweldig voel ik me nou ook weer niet _O- :P )
  donderdag 6 maart 2014 @ 08:09:53 #41
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137438346
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 08:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het was begeleid, maar de begeleiders (dat waren mensen die al jaaaren mensen trainden met hardlopen) moesten mij ook steeds afremmen omdat ik gewoon de neiging heb om meer te willen geloof ik.
Ik weet niet meer precies hoelang ik het uiteindelijk gedaan heb maar ik schat zo in een maand of 4 a 6 (was wel maar 1 a 2 keer in de week en niet dagelijks).
Ik denk dat ik het liever toch bij fietsen en wandelen houd :P

En wat die vrienden betreft, ik blijf erbij dat je je vrienden ook bewust moet uitzoeken en niet met iedere vriendelijke jan alleman in zee gaan omdat die zich vaak kunnen ontpoppen tot kling-ons of ander vervelend tuig dat jou gebruikt en leegzuigt.

En wat betreft die medicatie, zelf had ik dat denk ik gewoon nodig om te stabiliseren. Nu zit ik nog maar op een halve dosis en so far so good! ^O^
Ik heb me nog nooit zo goed gevoeld als nu. (naja, ik heb een beetje kort geslapen vannacht dus zo geweldig voel ik me nou ook weer niet _O- :P )
Fietsen is ook tof *O*

Klopt wat je zegt over vriendschappen.

Tof dat t goed gaat met de halve dosis. Ik wil zelf ook niet terug naar 30 mg hoor. 15 of 20 lijkt me prima. Zeker met het oog op mijn rusteloze benen.

Ik ben wel een beetje wappie trws. Ohoh....

Oja en supervetcool dat jij je zo goed voelt. Had het al wel door maar leuk om het zo te lezen. Ik kom weer met je meedoen binnenkort hoor *O*
pi_137438415
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 08:09 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Fietsen is ook tof *O*

Klopt wat je zegt over vriendschappen.

Tof dat t goed gaat met de halve dosis. Ik wil zelf ook niet terug naar 30 mg hoor. 15 of 20 lijkt me prima. Zeker met het oog op mijn rusteloze benen.

Ik ben wel een beetje wappie trws. Ohoh....

Oja en supervetcool dat jij je zo goed voelt. Had het al wel door maar leuk om het zo te lezen. Ik kom weer met je meedoen binnenkort hoor *O*
Yeah *O*

Ik weet trouwens nog dat ik ook een keer begon met nieuwe medicatie en rusteloze benen kreeg, maar gelukkig stopte dat vanzelf weer na enkele weken :)

Ik hoop voor je dat je nieuwe medicatie aanslaat (ik neem aan van wel). 't zou trouwens ook nog eens goed kunnen dat je dit keer met minder toekomt omdat je nu (neem ik aan dan :P ) psychisch beter bewapend bent tegen depressie. Je hebt ervan geproefd en (zoals je zelf wsl al opgemerkt hebt) je merkt eerder dat je weer begint weg te zakken, dus begint er eerder iets tegen te doen.

Ik hoop voor je dat ik gelijk krijg :P Maar in neem aan van wel :) en anders is er altijd nog dit topic ;)
  donderdag 6 maart 2014 @ 11:34:46 #43
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_137442278
Woei Murmeli! Tof dat het meevalt met de bijverschijnselen! *O*.

Net als Murmeli ben ik ook wel erg gecharmeerd van hardlopen.
Maarrr, je moet er echt rustig mee beginnen. Enerzijds om pezen en spieren te laten wennen, anderzijds is het moeilijk enthousiast te blijven als je jezelf in het begin helemaal het schompes moet lopen zonder dat het een voldaan gevoel oplevert.
Ik ben in ieder geval al eens in de valkuil van te hard van start gaan getrapt. :).

En al die fijne stofjes in den hersensch na het rennen zijn bonus! O+.
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:01:01 #44
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_137442911
Voor alle mensen die willen hardlopen! Doen! Ik snap dat het moeilijk is, vooral in het begin (trust me, been there), maar na een tijdje gaat het beter en dan krijg je echt een kick! Voel je je onderdeel van de hardloopcommunity haha. Loop je een beetje mensen te groeten die ook hardlopen en dan krijg je echt zo'n gevoel van "hallo broeder/zuster, lekkah bezig". Klinkt raar, maar true story. ;)

Het gaat hier nog steeds vrij lekker. Op stage maak ik dagen tot 1 uur, maar vaak lukt het me al wel om tot 2 uur te blijven. Gisteren was ik echter even moe, dus gewoon lekker tot 1 uur gegaan en toen thuis uitgerust. Heeft me goed gedaan, want ik zit hier nu weer met een stuk meer energie!

De laatste paar dagen kon ik door het meer accepteren van mijn angst weer meer met mijn vrienden doen en dit was erg fijn. Ik kan nog niet alles doen, maar ik geef mijn grenzen nu gewoon aan wanneer dit nodig is. Er is soms nog wel die (irreële) angst dat ik mijn vrienden kwijtraak. Ik kan niet genoeg tijd met ze besteden voor mijn gevoel, en wanneer ik aan afspraak afzeg voel ik me dan schuldig en denk ik dat ik ze verlies. Dit is natuurlijk onzin, door 1 ding afzeggen ben ik ze echt niet kwijt en ik hoef ze ook niet elke dag te zien. Gewoon af en toe, wanneer het leuk is en anders zijn het ook geen goede vrienden.

Maarja, toch maar een angst van mezelf die ik moet accepteren. Er tegen vechten levert helemaal niks op.
Ignorance is bliss
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:30:14 #45
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_137443613
w00t voor duracell!
En hardlopen roelz!

Uhhhh die bijwerkingen zijn best heftug. Strakke kaken jonguh! En wazig enzo. Wel redelijk lekker aan t werk. Nu ff pauze, lekkah in de zon

Ben blij dat ik de knoop heb doorgehakt, geeft rust. Yay!
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:49:03 #46
399061 kuolema
vermaledijd
pi_137445918
Wat een positiviteit over dat hardlopen. Jullie zijn echt goed bezig! O+
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:25:00 #47
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137447139
Damn ik ben net maandag begonnen haha. Dinsdag direct weer gegaan verder nog niet heel veel tijd gehad. Maar was van plan vanavond weer te gaan. Maar zoals het er nu naar uit ziet ga ik het niet trekken. Momenteel stage maar sta inmiddels al 1,5 uur totale paniek stand.. School is zo moeilijk aan het doen en tis echt 1 grote chaos... Heb me teruggetrokken in het magazijn deur dicht muziekje aan. Moest sowieso het magazijn inventariseren dus probeer eventjes rust te vinden maar de chaos in me hoofd word alleen maar groter..
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:53:21 #48
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_137447916
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:25 schreef Raggingbull het volgende:
Damn ik ben net maandag begonnen haha. Dinsdag direct weer gegaan verder nog niet heel veel tijd gehad. Maar was van plan vanavond weer te gaan. Maar zoals het er nu naar uit ziet ga ik het niet trekken. Momenteel stage maar sta inmiddels al 1,5 uur totale paniek stand.. School is zo moeilijk aan het doen en tis echt 1 grote chaos... Heb me teruggetrokken in het magazijn deur dicht muziekje aan. Moest sowieso het magazijn inventariseren dus probeer eventjes rust te vinden maar de chaos in me hoofd word alleen maar groter..
Waar doet school moeilijk over?
Ignorance is bliss
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:05:15 #49
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_137448258
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:53 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Waar doet school moeilijk over?
Stage opdrachten allemaal beetje ingewikkeld. Maar ik moet 3 analyses uitwerken inclusief de achterliggende theorie. Maar als ik dat doe word het afgekeurd omdat ik teveel doe en het te gedetailleerd is en dat is niet de opdracht. En als ik doe wat ze zeggen heb ik te weinig vertelt. Verder echt een hoop gezeik met mijn chemie docent. Wat helemaal niet loopt. Moet in totaal deze maand 6 opdrachten maken voor school. 4 dagen per week stage lopen van 08:30 tot 17:00 1 dag school van 08:30 tot 16:30 iedere maandag bewonersoverleg. Moet me kamer bijhouden me douche kortom het hele huishouden.

En in het weekend werken om geld te hebben. En nu dit gezeik met school me hele planning naar de klote. En loop gewoon helemaal vast op het moment. Weet niet meer waar ik beginnen moet etc. alles moet tegelijkertijd.. Tis gewoon chaos hier. Gisteravond was alles nog goed. Vannacht bij de nieuwe 300 geweest geweldige film. Vanmorgen alles goed en vanmiddag 1 telefoontje was genoeg om alles te laten crashen.... fuck zooi.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:10:44 #50
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_137448413
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:30 schreef Murmeli het volgende:

Uhhhh die bijwerkingen zijn best heftug. Strakke kaken jonguh! En wazig enzo.
Whehehe. Herkenbaar ja. En ook zo'n raar gevoel in je buik?

Ik vind het een beetje vergelijkbaar met drugs, die bijwerkingen in het begin, maar dan niet prettig. :P.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')