volgens mij heb je op zich redelijk goed door waar de schoen wringt..of niet? ;-)quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:20 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Nee, tenzij het heel vaak gebeurt, maar dan zou ik tegen die gene zeggen dat die minder vaak ja moet zeggen tegen dingen waar die niet zeker van is.
Dat is het haantjes gedrag van de beperkte contacten in mijn studiestad, en die wil ik wel behouden. en als we dan eens uitgaan zoals morgen dan kan ik weer niet. Dan twijfel ik alsnog de hele tijd aan mezelf, "ik ben niet ziek, ze hebben gelijk, nee ik moet op mezelf letten" enz. En ik krijg appjes van hey luie drol kom gewoon kom op
[..]
Kan ik me niet voorstellen
Ik forceer (liefdes)relaties trouwens niet echt. Gewoon heel veel daten in de hoop dat er iets van komt. De lange relatie in mijn verleden heeft me zo veel structuur gegeven
[..]
Balans zoeken is best lastig met een school en een bankrekening die veel eisenIk heb de huidige druk + achterstanden..
Ik kan echt niet zonder sociaal leven. Als ik in het weekend niet uitga of een feestje bezoek voelt mijn weekend echt als verpest. Op z'n minst met een vriend een film kijken en een biertje drinken. Of ik heb weer 'ns te veel schoolwerk waardoor ik het weekend vol zit![]()
Bedankt voor je reacties ik kan alles er lekker uitgooien

Ik ben 24 en heb depressies sinds mijn 15e ofzoiets.Ja ik ben overdruk en dat is het. Maar ik wil overdruk zijn. Denk ikquote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:27 schreef Murmeli het volgende:
[..]
volgens mij heb je op zich redelijk goed door waar de schoen wringt..of niet? ;-)
denk ook wel dat je wat jonger bent dan ik en dan snap ik dat het uitgaan wat belangrijker is.
Ik vind gezellig een bakkie thee doen bij iemand ook al wel leuk.
quote:![]()
Op dinsdag 4 maart 2014 22:24 schreef CoffeeLady het volgende:
Goedenavond allemaal!
Ik heb lang getwijfeld of ik me hier zou melden of niet, maar hier ben ik dan. Wel onder een kloon, omdat ik erg veel bekenden op FOK! heb en ik vrijuit wil kunnen spreken.
Al jaren ben ik aan het vechten tegen een depressie, maar afgelopen jaar is het me allemaal teveel geworden en ben ik behoorlijk ingestort. Sinds januari dit jaar ben ik onder behandeling van een psychotherapeut. De gesprekken hakken er behoorlijk in, maar het het is wel heel verhelderend.
Ook slik in 20 mg Cipralex per dag.
Dit is het verhaal in een notendop. Het uitgebreide verhaal komt zeker nog een keer, maar voor nu: hoi

Ja, dat bedoel ik. Dat vind ik best normaal als je 24 bent. Dat je lekker wilt kunnen uitgaan en druk doen en sociaal zijn. Dat had ik ook, niks mis mee. Maar ben nou 39 en dan denk ik over uitgaan: mehhh laat maar. ik ben liever maandag fit op mijn werkquote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:30 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik ben 24 en heb depressies sinds mijn 15e ofzoiets.Ja ik ben overdruk en dat is het. Maar ik wil overdruk zijn. Denk ik
cipralex is citalopram dacht ik? of was dat cipramil?quote:
Ik ken cipralex niet, maar als het een SSRI is, verschilt het heel erg per persoon welke soort en hoeveelheid goed vor je is. Ik heb nu een goeie pas na 6 jaar ofzoiets.
Heb je nog niet eerder therapie gehad>

Ja er zijn tig merknamen inderdaad. Die hele industrie sowieso. Citalopram heb ik ook een tijdje gehad maar weinig baat bij gehad. Ik merk dat citalopram snel wordt uitgedeeld als eerste SSRI, ook bij mensen die geen depressie hebbenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:39 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik. Dat vind ik best normaal als je 24 bent. Dat je lekker wilt kunnen uitgaan en druk doen en sociaal zijn. Dat had ik ook, niks mis mee. Maar ben nou 39 en dan denk ik over uitgaan: mehhh laat maar. ik ben liever maandag fit op mijn werk
[..]
cipralex is citalopram dacht ik? of was dat cipramil?
nja ik weet niet.
anyway, welkom. en sterkte voor de koffiemevrouw

Het is inderdaad een SSRI.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:30 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik ken cipralex niet, maar als het een SSRI is, verschilt het heel erg per persoon welke soort en hoeveelheid goed vor je is. Ik heb nu een goeie pas na 6 jaar ofzoiets.
Heb je nog niet eerder therapie gehad>
Preciesquote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:39 schreef Murmeli het volgende:
cipralex is citalopram dacht ik? of was dat cipramil?
nja ik weet niet.
anyway, welkom. en sterkte voor de koffiemevrouw
edit: dat is lexapro. lijkt op citalopram, maar net ff anders![]()
Verwarrend kan dat zijn, hè?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:43 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ja er zijn tig merknamen inderdaad. Die hele industrie sowieso. Citalopram heb ik ook een tijdje gehad maar weinig baat bij gehad. Ik merk dat citalopram snel wordt uitgedeeld als eerste SSRI, ook bij mensen die geen depressie hebben

quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:54 schreef Murmeli het volgende:
Hahaha ja dat herken ik wel, niet toe willen geven... Wel goed dat je dat nu toch doet dan.
Hoe lang slik je ze nu dan? De eerste weken zijn niet zo fijn. Als het goed is nemen daarna de bijwerkingen steeds meer af en gaat het ook wat werken voor je hoofd.
Volgens mij moeten na 6 weken de goeie werkingen wel intredenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:59 schreef CoffeeLady het volgende:
Precies! Er is met mjn he-le-maal niets mis, alleen een beetje moe! En dan veertien uur aan een stuk slapen
Ik slik ze nu zo'n zes weken

De dosis moet ook nog eens goed zijn lijkt mij? Bij mij werkte het pas echt goed na 4 maanden ofzo, toen had ik de goede dosis te pakken. Daarvoor was het blijven vechten.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij moeten na 6 weken de goeie werkingen wel intreden
Met citalopram (heb je nou citalopram?) werd ik chronisch moe en met lage doseringen van anderen ook. En dat is echt hels. Vooral dingen niet kunnen volhouden en doodop wakker worden, lang slapen enzo.
En vrijwel iedereen roept dat lang slapen (meer dan 10 uur) slecht is

Je hebt in elk geval wel een leuke (en verwarrendequote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:24 schreef CoffeeLady het volgende:
Goedenavond allemaal!
Ik heb lang getwijfeld of ik me hier zou melden of niet, maar hier ben ik dan. Wel onder een kloon, omdat ik erg veel bekenden op FOK! heb en ik vrijuit wil kunnen spreken.
Al jaren ben ik aan het vechten tegen een depressie, maar afgelopen jaar is het me allemaal teveel geworden en ben ik behoorlijk ingestort. Sinds januari dit jaar ben ik onder behandeling van een psychotherapeut. De gesprekken hakken er behoorlijk in, maar het het is wel heel verhelderend.
Ook slik in 20 mg Cipralex per dag.
Dit is het verhaal in een notendop. Het uitgebreide verhaal komt zeker nog een keer, maar voor nu: hoi
Ik werd daar niet moe van, maar echt werken deed dat spul "denk" ik ook niet. Ook had ik best wel last van de bijwerkingenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 23:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij moeten na 6 weken de goeie werkingen wel intreden
Met citalopram (heb je nou citalopram?) werd ik chronisch moe en met lage doseringen van anderen ook. En dat is echt hels. Vooral dingen niet kunnen volhouden en doodop wakker worden, lang slapen enzo.
En vrijwel iedereen roept dat lang slapen (meer dan 10 uur) slecht is
Owja, klopt! (is alweer een paar jaartjes terug voor mij) Ik zat overigens aan de Lexapro, voor de duidelijkheid.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:39 schreef Murmeli het volgende:
edit: dat is lexapro. lijkt op citalopram, maar net ff anders![]()

Is er trouwens een reden dat je niet wilt dat die bekenden van jou weten dat je depressief bent?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:24 schreef CoffeeLady het volgende:
Ik ben je naam wel eens tegengekomen, maar ik weet niet meer wie je precies wasquote:Op woensdag 5 maart 2014 01:23 schreef Purplesparks2 het volgende:
nu anafranil verhoogd tot 150mg laatste middel, fingers crossed.

quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:21 schreef Murmeli het volgende:
volgende week donderdag mag ik bij de psych op bezoek
Nu nog ff denken of ik dan toch voor die tijd al pillz wil
eigenlijk wel

vragen aan de huisarts? weet niet of hij dat doet hoorquote:Op woensdag 5 maart 2014 10:34 schreef kvd het volgende:
[..]![]()
Hoe kan jij al zo snel aan pillen komen dan?

Ach tuurlijk, je hebt 'een verleden' met de pillen. Mijn HA is niet happig op pillen, deed al moeilijk toen ik af en toe oxa wilde gaan slikken overdag (mag alleen als ik me echt echt echt niet goed voel).quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:36 schreef Murmeli het volgende:
[..]
vragen aan de huisarts? weet niet of hij dat doet hoor![]()
Maar ik heb ze al jaren geslikt dus in feite is het niet zo spannend zeg maar

Hmm ja ik weet niet zo goed hoe ze hier zijn met pillen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:42 schreef kvd het volgende:
[..]
Ach tuurlijk, je hebt 'een verleden' met de pillen. Mijn HA is niet happig op pillen, deed al moeilijk toen ik af en toe oxa wilde gaan slikken overdag (mag alleen als ik me echt echt echt niet goed voel).

Als het jou op dit moment helpt dan is dat een heel goed idee!quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:43 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Hmm ja ik weet niet zo goed hoe ze hier zijn met pillen.
Mijn concerta etc heb ik nu sinds kort ook via hem (omdat ik uit behandeling was bij psyQ) en daar deden ze niet moeilijk over.
Dus ik denk met AD ook niet.
Ik ga maar eens bellen....

Meid wat bagger dat t weer minder gaat! Dikke knuffelquote:Op woensdag 5 maart 2014 12:35 schreef Murmeli het volgende:
Hardlopen was kansloos. Met pijn en moeite 5 km.
Dan kan ik net zo goed meteen aan de pillen want kutter dan dit wordt het niet zondag.
Kutzooi
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |