SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mocht je nog even willen lachen om het gebash, de heerlijke OP, of de tips die voorbij kwamen in het vorige topic, gekaapt door Gym, klik danhier
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
Linkje naar die OP in deze OP jaquote:Op maandag 24 februari 2014 11:56 schreef PluisigNijntje het volgende:
Zo hèhè. Ik heb even de normale OP erin gepleurd, hoewel die andere wel bescheurenswaardig was. Misschien kunnen we die nog ergens een ere plekje geven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
hardlopen een optie?quote:Op maandag 24 februari 2014 12:04 schreef PluisigNijntje het volgende:
Mag ik even klagen? Over mijn lichaam? Ondanks dat ik een mooi gewicht heb? Dankje
Ik baal er dus ontzettend van dat ik bottom-heavy ben. Nu met een paar kilo minder zit ik precies tussen broekmaat 40 en 38 in. Ik kan dus ook TOTAAL geen broeken vinden, omdat 40 slobbert en 38 geeft muffintop en michelinmannetjesbenen.Ik verwacht ook niet veel gewicht meer van mijn benen te verliezen, en ik HOOP maar dat ze niet dikker van het trainen worden. Het punt zit 'm er dus in dat mijn taille heel slank is en mijn benen best wel fors, waardoor, tegen de tijd dat broeken over mijn reet passen, hij bovenaan letterlijk zo'n 8cm te wijd zit.
![]()
Dus dat.
Spieren kunnen niet langer worden meid. Aanhechtingspunten zijn genetisch bepaald die kun je niet ineens een paar centimeter verschuiven.quote:Op maandag 24 februari 2014 12:06 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
hardlopen een optie?
( door duursporten te doen worden spieren langer.. en zou het kunnen dat je bovenbenen en kont slanker kunnen worden.. maaaaar.. ik ben ook geen expert)
Ze kunnen wel 'krimpen', dus als je dat weer omdraait worden ze effectief langer. Maar langer dan ze van nature zijn worden ze niet, lijkt mequote:Op maandag 24 februari 2014 12:10 schreef fathank het volgende:
[..]
Spieren kunnen niet langer worden meid. Aanhechtingspunten zijn genetisch bepaald die kun je niet ineens een paar centimeter verschuiven.
Je kan de boel hooguit wat oprekken dmv stretches maar dat verschil zie je niet terug in je beenomvang hoor.quote:Op maandag 24 februari 2014 12:11 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Ze kunnen wel 'krimpen', dus als je dat weer omdraait worden ze effectief langer. Maar langer dan ze van nature zijn worden ze niet, lijkt me
quote:Op maandag 24 februari 2014 12:04 schreef PluisigNijntje het volgende:
Mag ik even klagen? Over mijn lichaam? Ondanks dat ik een mooi gewicht heb? Dankje
Ik baal er dus ontzettend van dat ik bottom-heavy ben. Nu met een paar kilo minder zit ik precies tussen broekmaat 40 en 38 in. Ik kan dus ook TOTAAL geen broeken vinden, omdat 40 slobbert en 38 geeft muffintop en michelinmannetjesbenen.Ik verwacht ook niet veel gewicht meer van mijn benen te verliezen, en ik HOOP maar dat ze niet dikker van het trainen worden. Het punt zit 'm er dus in dat mijn taille heel slank is en mijn benen best wel fors, waardoor, tegen de tijd dat broeken over mijn reet passen, hij bovenaan letterlijk zo'n 8cm te wijd zit.
![]()
Dus dat. En dat ik weet dat hier former fatties zitten die wel in 38 passen![]()
Dit is zo herkenbaar. Boven maat 36-38, beneden 40-42.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ach, heb in ieder geval een kont.
Even die PUA skillz in een DM proppen, brbquote:Op maandag 24 februari 2014 12:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dit is zo herkenbaar. Boven maat 36-38, beneden 40-42.Ach, heb in ieder geval een kont.
Ik heb van bovenmaat altijd een grotere maat nodig omdat ik en brede schouders heb en grote borsten. Dus een mooi smal bovenlijf krijg ik nooit, of ik moet een borstverkleining laten doen, en daar heb ik ook niet zoveel trek in...en geld voorquote:Op maandag 24 februari 2014 12:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dit is zo herkenbaar. Boven maat 36-38, beneden 40-42.Ach, heb in ieder geval een kont.
Dingen met knoopjes en dergelijke hoef ik met mijn borsten in die maat ook niet te proberen. Maar gewoon topjes en zo.quote:Op maandag 24 februari 2014 12:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb van bovenmaat altijd een grotere maat nodig omdat ik en brede schouders heb en grote borsten. Dus een mooi smal bovenlijf krijg ik nooit, of ik moet een borstverkleining laten doen, en daar heb ik ook niet zoveel trek in...en geld voor
O : Bak kwark, 2 boterhammen met beleg, muesli.quote:
O ja, dan kom ik ook wel een heel eind, maar dingen met knoopjes is echt dramatischquote:Op maandag 24 februari 2014 12:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dingen met knoopjes en dergelijke hoef ik met mijn borsten in die maat ook niet te proberen. Maar gewoon topjes en zo.
Spinazie....taart?quote:Op maandag 24 februari 2014 12:47 schreef PluisigNijntje het volgende:
O: kwark, muesli, honing
T: 1 volkoren pindakaas
L: 2 tosti's ham kaas tomaat met curry
T: 2 mandarijnen, appel
S: Grit, 30 min cardio of uurtje squashen
D: Spinazietaart
Heb je een receptje van die spinazietaart?quote:Op maandag 24 februari 2014 12:47 schreef PluisigNijntje het volgende:
O: kwark, muesli, honing
T: 1 volkoren pindakaas
L: 2 tosti's ham kaas tomaat met curry
T: 2 mandarijnen, appel
S: Grit, 30 min cardio of uurtje squashen
D: Spinazietaart
Nee, dat is hem niet.quote:Op maandag 24 februari 2014 12:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb er wel een gevonden:
http://www.mijnreceptenbo(...)zie-taart-16406.html
Waar maak je die korstdeeg van? Ja sorry, ik maak dat soort dingen nooit.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:04 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Nee, dat is hem niet.
Ik maak eerst een standaard korstdeeg en die blind bakken.
Dan ui en knoflook bakken, verse of uitgelekte diepvriesspinazie erbij, lekkere kruiden (of zelfs nasikruiden, smaakt ook best) erdoor en dan 2 eieren erdoorheen roeren. Dit wel laten garen maar oppassen dat je geen roerei krijgt. Blokjes gebakken kipfilet, geroosterde pijnboompitjes en eventueel kleine blokjes brie erdoor en daarmee het korstdeeg vullen. Dat nog een half uurtje in de oven afbakken. Echt wel lekker en vullend
quote:Op maandag 24 februari 2014 12:04 schreef PluisigNijntje het volgende:
![]()
Dus dat. En dat ik weet dat hier former fatties zitten die wel in 38 passen![]()
Ik denk dat je dan vooral op zoek moet naar een andere pasvorm toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij mij helpt het om heupbroeken te kopen (dan heeft mijn taille er al niets meer mee van doen).
Of A-lijn jurkjes en rokjes.quote:Op maandag 24 februari 2014 13:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan vooral op zoek moet naar een andere pasvorm toch?
Bij mij helpt het om heupbroeken te kopen (dan heeft mijn taille er al niets meer mee van doen).
Klinkt goedquote:Op maandag 24 februari 2014 13:04 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Nee, dat is hem niet.
Ik maak eerst een standaard korstdeeg en die blind bakken.
Dan ui en knoflook bakken, verse of uitgelekte diepvriesspinazie erbij, lekkere kruiden (of zelfs nasikruiden, smaakt ook best) erdoor en dan 2 eieren erdoorheen roeren. Dit wel laten garen maar oppassen dat je geen roerei krijgt. Blokjes gebakken kipfilet, geroosterde pijnboompitjes en eventueel kleine blokjes brie erdoor en daarmee het korstdeeg vullen. Dat nog een half uurtje in de oven afbakken. Echt wel lekker en vullend
Dat sowiesoquote:Op maandag 24 februari 2014 13:31 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Of A-lijn jurkjes en rokjes.
http://www.ah.nl/allerhan(...)orstdeeg-voor-quichequote:Op maandag 24 februari 2014 13:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waar maak je die korstdeeg van? Ja sorry, ik maak dat soort dingen nooit.
Voor mij werken low waist broeken dan juist beter, omdat er dan bij mijn taille ook geen stof zit die kan flubberen..quote:Op maandag 24 februari 2014 13:23 schreef Zeester het volgende:[/b]
Voor smalle taille en brede heupen zijn high waistef broeken fijn. Ook anti muffintop. En broeken met een aantal procent stretch. En verder gewoon rokjes en jurkjes want veel leuker!
Ik heb net een nieuwe broek gekocht bij de C&A, ik had nog maar 2 broeken en 1 daarvan was veel te groot. Na weer een dag hijsen was ik het beu en besloot dat ik voor minder dan 20 euro een broek wilde. Gelukt bij de C&A dus. Hij is alleen niet heeeel mooi, maar mooi genoeg voor de komende 3 maanden ofzo.
Daar zal ik eens naar gaan kijken als ik weer centjes heb!quote:Op maandag 24 februari 2014 13:34 schreef Unfckingtitled het volgende:
En die Levi's curve jeans Nijntje? Hoor ik ook wel goede dingen over
Ik heb overigens hetzelfde probleem als jij qua taille/heupen verhouding alleen dan heb ik meer een zandloper figuur. Echt een crime om broeken te kopenquote:Op maandag 24 februari 2014 13:36 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
http://www.ah.nl/allerhan(...)orstdeeg-voor-quiche
[..]
Voor mij werken low waist broeken dan juist beter, omdat er dan bij mijn taille ook geen stof zit die kan flubberen..
[..]
Daar zal ik eens naar gaan kijken als ik weer centjes heb!
En ik draag sowieso graag jurkjesMaar een mooie broek, die ècht goed zit, is gewoon ook heel mooi
![]()
522 is wel erg veel (sowieso rekent fatsecret altijd wel heel ruim met de verbrande kcal).quote:Op maandag 24 februari 2014 14:27 schreef PatriQue89 het volgende:
Ohja, fatsecret zegt dat ik 40 minuten fietsen 522 kcal verbrand, mytracks zegt 128. Wat moet ik nu geloven?
Je kan ook weight tracker voor je foon downloaden. Makkelijker dan excel imho.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:25 schreef PatriQue89 het volgende:
Hallo,
Ik meld me voor de 600ste keer in korte tijd door te zeggen nu weer streng te zijn voor mezelf... Het is nu wel ongeveer gedaan met mensen die voor het eerst naar ons huis komen kijken enzo, dus geen etentjes eerst meer met extra lekkere en calorierijke gerechten(vooral toetjes) en lekkere dingen op tafel.
Net 30 minuten op de crosstrainer gestaan, 6 km in totaal. Straks op de fiets naar werk (40 minuten retour), waar ik ook weer 1,5 uur beweging heb..
Ik ben niet aangekomen afgelopen tijd, dankzij werken, alles fietsend doen ipv bus/trein en hardlopen met een vriendin(pas 3 keer, maar we houden vol)
Net een excelbestandje gemaakt, waarin ik mijn gewicht ga bij houden, beweging, verbrande kcal daarmee en kcal die ik eet.
Ik heb er weer zin in
Ik vind 128 dan wel weer krap, dat zegt de crosstrainer bij mijn sportschool al na 20 minuten. Anders neem je 200 als uitgangspunt?quote:Op maandag 24 februari 2014 14:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
522 is wel erg veel (sowieso rekent fatsecret altijd wel heel ruim met de verbrande kcal).
Denk dat 128 best wel kan kloppen.
Maar het ging toch over fietsen? Dat is een stuk minder intensief dan op de crosstrainer.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:33 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Ik vind 128 dan wel weer krap, dat zegt de crosstrainer bij mijn sportschool al na 20 minuten. Anders neem je 200 als uitgangspunt?
quote:
Hmm deceptiequote:Op maandag 24 februari 2014 14:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
522 is wel erg veel (sowieso rekent fatsecret altijd wel heel ruim met de verbrande kcal).
Denk dat 128 best wel kan kloppen.
Oeh, download ik die even.. en m'n excel bestandje hou ik dan voor mijn autistische trekjes van mooie overzichtjesquote:Op maandag 24 februari 2014 14:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je kan ook weight tracker voor je foon downloaden. Makkelijker dan excel imho.
Een van de crosstrainers bij ons is kapot, die zegt dat ik loop met een hartslag van 66quote:Op maandag 24 februari 2014 14:37 schreef PatriQue89 het volgende:
En de crosstrainer zei 700 voor dat half uurtje.. gek ding..
Haha, ja die van ons geeft standaard 72 aan terwijl ik helemaal kapot sta te gaanquote:Op maandag 24 februari 2014 14:39 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Een van de crosstrainers bij ons is kapot, die zegt dat ik loop met een hartslag van 66
Kjoule zou nog minder moeten zijn, oftewel 100 kjoule is maar enkele kcal.quote:Op maandag 24 februari 2014 14:40 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Haha, ja die van ons geeft standaard 72 aan terwijl ik helemaal kapot sta te gaan
Oh, en het is een duits ding, en er staat geen kcal maar kjoule zie ik net...
Wacht maar tot je AH weer open is. Dan is het daar ook minimaal een week lang massahysteriequote:Op maandag 24 februari 2014 14:33 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Ik vind 128 dan wel weer krap, dat zegt de crosstrainer bij mijn sportschool al na 20 minuten. Anders neem je 200 als uitgangspunt?
Oh-em-gee. Ik had net bijna een massamoord gepleegd in de Jumbo. De Albert Heijn was deze week (en nog tm morgen) gesloten dus de Jumbo is echt überdruk. Maar dat je dan nog je drie schreeuwende rennende kinderen meeneemt en ze allemaal zo'n kinderkarretje geeft terwijl je zelf met een grote kar looptPfffff. Sowieso een hekel aan de Jumbo want hij is heel klein, ik weet nooit waar alles staat en ze hebben niet de producten die ik wil. Maar ik zal wel verwend zijn met AH.
Ja, maar mijn AH was al groot en is nu nog verder verbouwd. Je kan bij de Jumbo verdorie nog niet 10 seconden kijken wat voor thee je wilt kiezen of je wordt al omver gereden door karretjes en scootmobielsquote:Op maandag 24 februari 2014 14:42 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wacht maar tot je AH weer open is. Dan is het daar ook minimaal een week lang massahysterie. Hier is hij net weer open, heb weer een wedstrijdje rollator-beuken gehad....
quote:Op maandag 24 februari 2014 14:42 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
wedstrijdje rollator-beuken
Huh, in een week? Of is dat je totaalscore?quote:Op maandag 24 februari 2014 14:45 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]![]()
Het wekelijkse weegmomentje was vanochtend wel errrrrrugggg vriendelijk voor me vanochtend. -10.9kg Morgen nog maar eens wegen![]()
![]()
Totaal. In een week tijd zoiets zou ik gillend van vreugde uit m'n dak gaan!quote:Op maandag 24 februari 2014 14:46 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Huh, in een week? Of is dat je totaalscore?
Haha, ik schrok alquote:Op maandag 24 februari 2014 14:48 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Totaal. In een week tijd zoiets zou ik gillend van vreugde uit m'n dak gaan!![]()
![]()
Halverwege decemberquote:Op maandag 24 februari 2014 14:49 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Haha, ik schrok alHoe lang ben je nu bezig?
Knop is om begrijp ik? Goed bezig.quote:Op maandag 24 februari 2014 12:19 schreef Braddie het volgende:
15 kilo kwijt
Gister op een verjaardag geweest, help... Taart voor m`n neus, pinda`s voor m`n neus, chips voor m`n neus. Alles afgeslagen
(Helaas wel 3 glazen cola naar binnen gewerkt)
Het voelt echt super chill.
Ik ben gewoon van 42 kilo overgewicht naar 27 gegaan
Even inhoudelijk reageren, voor de grap.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:09 schreef Vlinder88 het volgende:
toch vanochtend +1 tov zaterdagDat zijn geen spieren lijkt me. Misschien toch vocht?
Knop is helemaal om! En ik moet je bekennen, ik heb nog nooit lekkerder in m`n vel gezetenquote:Op maandag 24 februari 2014 15:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Knop is om begrijp ik? Goed bezig.
Ik wil heel graag 5 kilo kwijtraken omdat ik dan kan zeggen dat ik 30 kilo kwijt ben in totaal.
Ik zat juist te denken om weer terug te gaan naar 1x per week wegen, maar je link maakt wel een punt. En die ene kilo is niet direct het probleem, wel dat de totaalscore in 2 maanden op -0.8 staat ipv de verwachte 2-4 kg. Maar goed, er zaten wat fails bij, niets aan de hand.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:19 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Even inhoudelijk reageren, voor de grap.
Waterschommelingen is een fenomeen wat echt in de kg's kan gaan lopen dagelijks. Geen waarde aan hechten dus.
http://www.aworkoutroutine.com/weighing-yourself/
Zelf weeg ik volgens bovenstaande methode. Elke dag, maar ik barst niet in tranen uit als ik zomaar ineens 2kg zwaarder ben. Het gaat om de trendlijn. Beter is het nog om je vetpercentage icm met totale gewicht te benaderen zodat je ook een indicatie krijgt van je spiermassa tov je totaalgewicht.
Dit kun je simpel doen met een meetlint volgens onderstaande methode:
http://fitness.bizcalcs.com/Calculator.asp?Calc=Body-Fat-Navy
Sowieso is elke dag wegen een goed instrument om je dagelijks aan jezelf te verantwoorden en kan het dienen als een stok achter de deur. Zelfs mensen die niet 'bewust' op hun eten hadden gelet maar wel dagelijks moesten wegen vielen af door de tijd heen:
http://www.ergogenics.org(...)t-je-op-gewicht.html
Je bent niet de enige. Ik haal soms een stuk 30+, maar zodra ik het op m'n cracker gooi heb ik er vaak alweer spijt van.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Jezus, ben ik de enige die 20+/30+ kaas niet te nassen vind? Het is net plastic man. Ik heb er een tosti van gemaakt op volkoren brood, dat gaat nog wel, maar verder: bleeeeh.
Rechtszaak is relatief goed verlopen, als verwacht. Ipv de YOUCAN'THANDLETHETRUTH-Nicholson-houding heb ik het toch maar bij onschuldige studente met de grote ogen gehouden.
Zou gewoon elke dag wegen, en dan per week het gemiddelde berekenen van die zeven dagen en dit vergelijken met het wekelijkse gemiddelde van voorgaande week. Zo heb je het psychologische effect van link #3 en voorkom je dat je toevallig op een waterretentiepiek of -dal meet (wat je met 1x per week wel gauw hebt).quote:Op maandag 24 februari 2014 15:59 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Ik zat juist te denken om weer terug te gaan naar 1x per week wegen, maar je link maakt wel een punt. En die ene kilo is niet direct het probleem, wel dat de totaalscore in 2 maanden op -0.8 staat ipv de verwachte 2-4 kg. Maar goed, er zaten wat fails bij, niets aan de hand.
Vetpercentage zit op 32% volgens dat rekensommetje, kan dus nog genoeg van af.
Ja, maar dan maar een blokje extra om fietsen heur. Ik eet geen varkensvlees en vind vlees op boterhammen sowieso zelden een succes, vind zoet wel lekker maar ja... nutella is óók niet al te gezond, dus dan blijft er niet heel veel over.quote:
Dit.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:05 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja, maar dan maar een blokje extra om fietsen heur. Ik eet geen varkensvlees en vind vlees op boterhammen sowieso zelden een succes, vind zoet wel lekker maar ja... nutella is óók niet al te gezond, dus dan blijft er niet heel veel over.
Als je een Action in de buurt heb: die hebben ze ook! 19 cent geloof ikquote:Op maandag 24 februari 2014 16:05 schreef BananaPancake het volgende:
Ik zou me ook graag willen gaan opmeten, maar ik vergeet steeds een meetlint te kopen. Zo eens kijken of ze dat gewoon bij de Jumbo hebben.
Sandwichspread, huttenkase, philadelphia-achtige dingen, pindakaas, hummus...quote:Op maandag 24 februari 2014 16:05 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja, maar dan maar een blokje extra om fietsen heur. Ik eet geen varkensvlees en vind vlees op boterhammen sowieso zelden een succes, vind zoet wel lekker maar ja... nutella is óók niet al te gezond, dus dan blijft er niet heel veel over.
Nee hoor. De enige 30+ kaas die te nassen is, is een of andere te dure overrijpe beemster van de kaasboer. De rest begin ik gewoon niet aan. Kaasquote:Op maandag 24 februari 2014 15:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Jezus, ben ik de enige die 20+/30+ kaas niet te nassen vind? Het is net plastic man. Ik heb er een tosti van gemaakt op volkoren brood, dat gaat nog wel, maar verder: bleeeeh.
Rechtszaak is relatief goed verlopen, als verwacht. Ipv de YOUCAN'THANDLETHETRUTH-Nicholson-houding heb ik het toch maar bij onschuldige studente met de grote ogen gehouden.
Moet je dingen bij het vlees doen op je brood.quote:Op maandag 24 februari 2014 16:05 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Spinazietaartquote:Op maandag 24 februari 2014 17:31 schreef PluisigNijntje het volgende:
Spinazietaart is klaarmaar die eet ik pas na het sporten.
Ik eet vandaag 2100 kcal en ga er dalijk 600 verbranden.
Lidl heeft grote zakken gemengde bosvruchten voor 'n prikkie.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:22 schreef clumsy_clown het volgende:
Degenen die diepvriesfruit in de havermout doen; kopen jullie dat ook bij de AH? Ik ben het eigenlijk in geen enkele andere supermarkt tegengekomen.
He godver, die zit dan weer nergens in de buurt. Dan blijft het bij de AH.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Lidl heeft grote zakken gemengde bosvruchten voor 'n prikkie.
Die zijn helaas vaker uitverkocht dan dat ze er wel zijn, heel soms zijn de zakken frambozen er nog.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik ben er over 5 minuten, k?quote:Op maandag 24 februari 2014 18:22 schreef clumsy_clown het volgende:
Albert
. Wat een topservice is dat toch. Zojuist zijn de boodschappen voor de komende twee weken bezorgd
.
Degenen die diepvriesfruit in de havermout doen; kopen jullie dat ook bij de AH? Ik ben het eigenlijk in geen enkele andere supermarkt tegengekomen.
Vanavond op het menu: gemarineerde entrecote, gekookte piepers, rode kool met appel. Ik ben goed geïntegreerd.
De Coop heeft ook doosjes met fruit. Framboos, bramen, aardbei en mango heb ik er vorig zomer gehaald en laatst zag ik dat ze nog wel hadden.quote:Op maandag 24 februari 2014 18:48 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
He godver, die zit dan weer nergens in de buurt. Dan blijft het bij de AH.
Lang niet alle Lidls hebben het in het assortiment. Ik moet ervoor naar een Duitse Lidlquote:Op maandag 24 februari 2014 18:48 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
He godver, die zit dan weer nergens in de buurt. Dan blijft het bij de AH.
Die wil ik nog steeds een keer halenquote:Op maandag 24 februari 2014 18:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Beetje te nassen?quote:Op maandag 24 februari 2014 18:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Waarom de lijnzaad?quote:Op maandag 24 februari 2014 20:47 schreef Ruby88 het volgende:
Ik doe het de avond ervoor alvast met de yoghurt en wat lijnzaad in een afgesloten bakje (even roeren) in de koelkast. Vooral omdat ik het dan gemakkelijk kan meenemen om mee te ontbijten nadat ik naar de sportschool ben geweest, onderweg naar mijn werk. Maar het wordt daardoor ook een goed gemengd roze drabje.
Niet dat ik weet eigenlijk.quote:Op maandag 24 februari 2014 20:53 schreef Ruby88 het volgende:
Vooral omdat ik het nog heb staan, sinds ik een tijdje terug wat smoothierecepten van een vriendin had uitgeprobeerd waarbij het op de ingrediëntenlijst stond.
Is er ook een reden om het eruit te laten eigenlijk?
Veel omgega3 en argininequote:Op maandag 24 februari 2014 21:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Niet dat ik weet eigenlijk.
Maar is er iets goeds aan behalve het laxerende effect?
Ik zeg, massaal aan de lijnzaadquote:In het pancreas zorgt arginine voor de afscheiding van insuline. Onderzoek heeft aangetoond dat een verhoogde dosis van arginine zorgt voor langere en intensere orgasmes. Arginine speelt een belangrijke rol bij de gezondheid van onze lever en een nog belangrijkere rol bij de afbraak van ammoniak.
Ik pas.quote:Op maandag 24 februari 2014 21:09 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Veel omgega3 en arginine![]()
Wikipedia:
[..]
Ik zeg, massaal aan de lijnzaad
Hmm, interessant.quote:Op maandag 24 februari 2014 21:09 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Veel omgega3 en arginine![]()
Wikipedia:
[..]
Ik zeg, massaal aan de lijnzaad
'Mensen' (lees: wat FOK!kers) zeggen ze zuur te vinden. Klopt misschien ook wel, maar ik vind dat lekkerquote:Op maandag 24 februari 2014 20:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Beetje te nassen?
*burp* ik heb net een hele bloemkool opgegeten![]()
Ooh, zuur is goed!quote:Op maandag 24 februari 2014 21:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
'Mensen' (lees: wat FOK!kers) zeggen ze zuur te vinden. Klopt misschien ook wel, maar ik vind dat lekker![]()
Ik vind het idd te zuur.quote:Op maandag 24 februari 2014 21:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
'Mensen' (lees: wat FOK!kers) zeggen ze zuur te vinden. Klopt misschien ook wel, maar ik vind dat lekker![]()
nee hahaquote:
quote:Op maandag 24 februari 2014 22:16 schreef Klokov het volgende:
Zojuist een topic geopend voor kettlebellliefhebbers:
SPT / [Kettlebell #1] Een eigen onderkomen
Extra gerijpte 30+kaas van Milner, jum! Jonge of belegen kaas mag ik sowieso niet, daar zit lactose in, maar deze at ik ook al heel graag voor ik op m'n eten ging letten.quote:Op maandag 24 februari 2014 15:51 schreef clumsy_clown het volgende:
- loveliquote:Natuur vs. fabriek - liever natuur. In roomboter zit van nature vitamine D, aan margarine is het extra toegevoegd. Roomboter heeft veel verzadigd vet, maar het zijn relatief korte vetzuur ketens. Margarine heeft bewerkt plantaardig vet, met een aandeel transvet en met lange ketens. Kokosolie, olijfolie, visolie zijn gezonder dan Blue Band, Becel, zonnebloemolie, slaolie.
Onverzadigd vet = vetzuurketens met dubbele bindingen. Als je die verhit, krijg je vrije radicalen (oorzaak van veroudering en slecht voor lichaamscellen). Walnootolie is daarom gezond in een salade, maar je moet er niet mee bakken. Olijfolie heeft tot redelijk hoge temperaturen betere eigenschappen en kokosolie = een van de betere om in te bakken.
Vet is bouwstof van je celmembranen, hormonen, hersenen. In ons dagelijks voer zit een relatief overschot aan omega-6 vetzuren en een relatief tekort aan omega-3. Omega-6 is ontstekingsbevorderend, omega-3 ontstekingsremmend. Door het maken van gezondere keuzes kun je de omega's beter in balans brengen.
Verder is vet een transportmiddel voor vetoplosbare vitamines. Omdat je hersenen uit vet bestaan, zijn vetoplosbare vitamines belangrijk voor je hersenen. En mensen die vetvrij eten... dat kan een probleem zijn.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:27 schreef stoeltafel het volgende:
- Superfoods an sich maken je niet slank in een positieve energiebalans
- Glutenvrije producten an sich maken je niet slank in een positieve energiebalans
- Zuivelvrije producten an sich maken je niet slank in een positieve energiebalans
- Groene smoothies an sich maken je niet slank in een positieve energiebalans
- Producten met het label "verantwoord" en "gezond" an sich maken je niet slank in een positieve energiebalans
- Koolhydraatarme producten an sich maken je niet slank in een positieve energiebalans
- Vetarme producten an sich maken je niet slank in een positieve energiebalans
Enzovoort
Als je inname hoger is dan wat je verbrand val je niet af, ongeacht wat je eet.quote:
Dat snap ik, maar snap niet waar die reactie opeens vandaan kwam.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:49 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Als je inname hoger is dan wat je verbrand val je niet af, ongeacht wat je eet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
Dit, zie af en in dit topic dat mensen het veels te moeilijk maken.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:49 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Als je inname hoger is dan wat je verbrand val je niet af, ongeacht wat je eet.
Ik gok de reactie van Ruby88, dat of kaas gezonder is wanneer het gesmolten is.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:50 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar snap niet waar die reactie opeens vandaan kwam.
Bedankt voor je hulp aan ons domme mensenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:52 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Dit, zie af en in dit topic dat mensen het veels te moeilijk maken.
Natuurlijk is goede voeding gezonder echter kan je met ongezond eten ook prima afvallen
Apart dat je jezelf direct aangesproken voelt. Niet voor niks zei ik sommige mensen he.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Bedankt voor je hulp aan ons domme mensen
Dom dat we gezond proberen te zijn ipv slank.
quote:Elk pondje gaat door het mondje
De laatste tijd staan de eeuwenoude calorieën weer hevig onder druk. Het zijn de hormonen die je dik maken evenals de dik makende producten die de voedingsindustrie ons voorschotelt en verplicht om te eten. Calorieën zouden bovendien geen rol van betekenis spelen, omdat we geen bomb caloriemeter zijn. De hoogste tijd om dit weer in de juiste context te zetten.
Wat is een calorie?
De calorie is een meeteenheid voor energie (E) of warmte. 1 calorie is de benodigde hoeveelheid energie om 1 gram water, 1 graad in temperatuur te laten stijgen. Men gebruikt altijd de kilocalorie (1000 calorieën) als eenheid, omdat 1 calorie zo weinig is. Over het algemeen wordt de kilocalorie verbasterd tot calorie. De afkorting voor een kilocalorie is Cal (met hoofdletter) of kcal terwijl de afkorting voor een calorie cal is. Deze twee worden vaak door de war gehaald en dat maakt het lastig. In de wetenschap is de term zelfs verouderd en wordt er officieel gebruik gemaakt van de joule als eenheid. Een calorie is gelijk aan 4.18400 joule.
Zijn alle calorieën hetzelfde?
Net zoals een liter een liter is, een kilogram een kilogram en een centimeter een centimeter, is een calorie een calorie. Dat de inhoud van een liter cola anders is dan de inhoud van een liter water doet niets af aan het feit dat de meeteenheid nog steeds een liter is. Een calorie is dus eigenlijk niets meer dan een eenheid om aan te geven hoeveel energie bepaalde hoeveelheden voedingsmiddelen leveren. Het gaat dan ook om de context waarin bepaalde uitspraken worden geplaatst. Wat mensen eigenlijk bedoelen wanneer ze zeggen dat niet alle calorieën hetzelfde zijn, is dat koolhydraten, eiwitten en vetten niet hetzelfde zijn. Daar hebben ze een punt. [1-7]
Tellen calorieën?
Volgens de eerste wet van de thermodynamica moet je een calorietekort creëren (negatieve energiebalans) om af te slanken en een calorieoverschot (positieve energiebalans) om aan te komen, ongeacht de samenstelling. [8-27] Uit alle onderzoeken in meer dan 100 jaar blijkt dat gezonde mensen alleen kunnen afslanken wanneer er een calorietekort wordt gecreëerd. Hormonen maken je niet dik in een calorietekort, evenmin als speciale producten die je op miraculeuze wijze dik of slank zouden maken. De energiebalans is leidend, daar valt geen speld tussen te krijgen. Een speciaal hormoon of product an sich kan je alleen dik maken door de energie inname te vergroten, het energieverbruik te verlagen of beiden te combineren. Dat is fysiologisch gezien simpelweg niet mogelijk.
Is calorieën tellen noodzakelijk?
Ik heb geen calorieën geteld en toch ben ik afgeslankt: “Zie je nou wel dat calorieën niet tellen!” is een veel genoemde beredenering van mensen om te bewijzen dat calorieën geen rol van betekenis spelen. Calorieën tellen, maar dat betekent niet dat je calorieën hoeft te tellen. Desbetreffende mensen hebben zonder te tellen een template voor calorierestrictie gecreëerd en slanken daarmee af. Vanuit psychologisch opzicht kiezen wij er zelf ook zeer regelmatig voor om iemand niet direct calorieën te laten tellen. We creëren dan een andere template, waarbij er niet direct wordt geteld, maar er wel een negatieve energiebalans wordt gerealiseerd. Hoe je portiecontrole uitoefent is ook simpelweg een persoonlijke voorkeur. Doe wat werkt voor jou.
Hoeveel calorieën heb je nodig?
Om de hoeveelheid calorieën te bereken moet je rekening houden met; 1. Basal Energy Expenditure (BEE) 2. Thermic Effect of Food (TEF) 3. Non-Exercise Activity Thermogenesis (NEAT) 4. Non-Exercise Physical Activity (NEPA) en 5. Thermic Effect of Activity (TEA). Door alle persoonlijke factoren is het echter simpelweg onmogelijk om exact tot op de details te berekenen wat je lichaam nodig heeft aan calorieën. Je kan de hoeveelheid slechts benaderen, omdat we geen bomb caloriemeter zijn. Dat is geen probleem, het betekent alleen dat je een calorieberekening altijd als startpunt gebruikt en aanpast op basis van resultaten in de praktijk. Het als argument gebruiken dat calorieën niet tellen, is simpelweg een drogreden.
Draait het alleen maar om calorieën?
Calorieën spelen een bepalende rol in het transformatieproces volgens de hoofdwetten van de thermodynamica. Van een teveel aan calorieën uit de gelabelde ‘gezonde’ en ‘verantwoorde’ voeding kom je namelijk net zoveel aan als een teveel aan calorieën uit de gelabelde ‘ongezonde’ en ‘onverantwoorde’ voeding wanneer je er teveel van eet. Denk hier maar aan wanneer je het volgende handje rauwe ongebrande noten naar binnen werkt. Tevens willen wij benadrukken dat, ongeacht de hoeveelheid calorieën, de aanwezigheid van bepaalde macro- en micronutriënten en vezels wel degelijk van belang is wanneer je een product kiest. [28-40]
Conclusie
De energiebalans is leidend en daarmee ook jouw eigen verantwoordelijkheid. Elk pondje gaat door het mondje. Niemand die jou verplicht om te eten wat er je voorgeschoteld wordt. Ook al heb je soms wel dat gevoel, het blijft een keuze. We kunnen ons druk blijven maken om de voedingsindustrie, maar zij blijven serveren waar wij om vragen. Steek de hand in eigen boezem, want het begint toch echt allemaal bij jezelf. Calorieën tellen, maar dat betekent niet dat je calorieën hoeft te tellen. Hoe je hier controle op uitoefent is vooral een voorkeur op psychologisch vlak.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kom op zeg, hou je tenen eens bij je.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dankquote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
[..]
Kom op zeg, hou je tenen eens bij je.
Maar waarom niet gewoon even hoi zeggen en uitleggen waarom je een paar bekende waarheden hier zet?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:54 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Apart dat je jezelf direct aangesproken voelt. Niet voor niks zei ik sommige mensen he.
Hier nog een goed artikel
[..]
Hier ookquote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:50 schreef Qwea het volgende:
http://www.nieuws.nl/alge(...)ederland-voor-de-gek
Lol, zag hem hier ook.
Het maakt idd geen reet uit of je nou bv 1500kcal aan friet naar binnen werkt of aan gezond voer. Als je inname maar lager is dan je verbruik. Of het gezond is is een 2de maar daar hadden we het niet overquote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:52 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Dit, zie af en in dit topic dat mensen het veels te moeilijk maken.
Natuurlijk is goede voeding gezonder echter kan je met ongezond eten ook prima afvallen
Ik ging het net opzoeken. Hij is iig wel effectief.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 09:55 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Hier ookmn vriend had het al opgezocht mehe
Door jouw UI krijg ik zin in zomerfruitquote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:02 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ja, zeg, nu heb ik zin in friet..
Patat!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:02 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik had zomerfruit, van de AH. Kiwi, ananas, meloen, aardbei en druiven in een bakje,. 200gr, 3 euroquote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:06 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Door jouw UI krijg ik zin in zomerfruit
Dat kan je toch perfect nemen?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:02 schreef PluisigNijntje het volgende:
Daar is het te vroeg voor, pizza daarentegen.....quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:02 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik vind op de 1 of andere manier havermout / brinta echt niet te vreten. Alsof je een hap karton neemtquote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:11 schreef Lonaa het volgende:
Overnight oats voor de tweede keer. Ik weet nog steeds niet wat ik er van vindt.
Ja. En het smaakt zo muf.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik vind op de 1 of andere manier havermout / brinta echt niet te vreten. Alsof je een hap karton neemt
Klopt. Ik heb het ook maar gewoon opgegeven en de brinta / havermout weggeflikkerd. Geef mij maar brood en kwarkquote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:13 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja. En het smaakt zo muf.
Diepvriesfruit, kaneel, cacaopoeder maken dat ook niet anders. Meh.
Snap ik wel. Ik heb ook echt moeite om het weg te krijgen. En de vorige keer had ik om 12 uur gewoon weer honger.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb het ook maar gewoon opgegeven en de brinta / havermout weggeflikkerd. Geef mij maar brood en kwark
Ik heb zondag twee granaatappels voor ¤3,- gekocht. Mn vriend zijn gezicht bij het afrekenenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:08 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik had zomerfruit, van de AH. Kiwi, ananas, meloen, aardbei en druiven in een bakje,. 200gr, 3 euroAfzetters.
Nee, ik gebruik lactose vrije yoghurt.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Gebruik je nu melk?
Je kan ook rijstmelk, yoghurt, griekse yoghurt uitproberen.
Broodquote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb het ook maar gewoon opgegeven en de brinta / havermout weggeflikkerd. Geef mij maar brood en kwark
Ohhh daar verlang ik ook al maanden naarquote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:06 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Door jouw UI krijg ik zin in zomerfruit
Sorry ik dacht dat je het nog een poging wou geven en wilde daarom helpen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:25 schreef Lonaa het volgende:
Ja Sarabi, en dat heb ik gedaan. En ik vind het niet lekker. Klaar.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Sorry ik dacht dat je het nog een poging wou geven en wilde daarom helpen.
Snap ik, maar die dingen kon ik zelf ook bedenken. Ik vind havermout gewoon niet lekker.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Sorry ik dacht dat je het nog een poging wou geven en wilde daarom helpen.
Dat weet ik toch niet of jij die zelf kan bedenken? Zo veel mensen vragen hier dingen die volgens anderen ook heel logisch zijn.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
[..]
Snap ik, maar die dingen kon ik zelf ook bedenken. Ik vind havermout gewoon niet lekker.
Jup, idd. Terwijl ik op brood en kwark amper trek hebquote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Snap ik wel. Ik heb ook echt moeite om het weg te krijgen. En de vorige keer had ik om 12 uur gewoon weer honger.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:17 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Ik heb zondag twee granaatappels voor ¤3,- gekocht. Mn vriend zijn gezicht bij het afrekenen
STFUUUUUUUUUquote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:23 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Ohhh daar verlang ik ook al maanden naarPerziken en aardbeien en frambozen en ga zo maar door
Sorry Qwea
als een soort omelet? ik kan me er niks bij voorstellen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:34 schreef Qwea het volgende:
Trouwens, Lonaa, wat ik je wel kan aanraden is ontbijten of als tussendoortje, met 2 gebakken eieren met geprakte banaan en kaneel erdoor...
klinkt echt te smerigquote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:34 schreef Qwea het volgende:
Trouwens, Lonaa, wat ik je wel kan aanraden is ontbijten of als tussendoortje, met 2 gebakken eieren met geprakte banaan en kaneel erdoor...
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
als een soort omelet? ik kan me er niks bij voorstellen.
Ja! Dat roept echt iedereen. Zelfs mijn vriend die die zooi normaal echt niet eet, liet ik een hapje proeven en die vond het best lekker.quote:
Ik vind het wel een poging waard, een andere keer.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
[..]
Ja! Dat roept echt iedereen. Zelfs mijn vriend die die zooi normaal echt niet eet, liet ik een hapje proeven en die vond het best lekker.
2 eieren kloppen in een kopje, beetje zout, beetje peper, evt beetje italiaanse kruiden erbij. Banaan op een bordje prakken, kaneel erover, nog ff prakken. Ei in de pan, banaan erbij/erdoor. Daarna ff wachten en ff omkeren. Op je bord gooien...Serieus
Speltcrackers ken ik nietquote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind het wel een poging waard, een andere keer.
Had nu m'n havermout al vervangen door een speltcracker van de bakker. Goddelijk zijn die.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wij hebben m ook.drinkt er iedere ochtend z'n koffie uit.
Die ken ik dan weer niet.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
Speltcrackers ken ik nietZe hadden wel bij de AH speltbroodjes (van die duitse broodjes idee) liggen. Die zijn ook echt geniaal.
Ooh, you're that person... I see....quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb deze mok trouwens:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:44 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ooh, you're that person... I see....
Mooi roze is niet lelijk trouwens.
Ik wil hem ooook!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:44 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ooh, you're that person... I see....
Mooi roze is niet lelijk trouwens.
Issie er ook in Crazy dog lady?quote:
Ik heb pardoes en pardijntje in halve liters van de Efteling en de oude, grote, sprookjesboommok die je ooit bij de chocomel kreeg. Da's tegenwoordig een kleintje, de afzetters.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 10:56 schreef Unfckingtitled het volgende:
Mehehe die mokkenik heb een I
Berlin mok van een halve liter. Wel makkelijk om genoeg te drinken zo
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:16 schreef laiveneertiekje het volgende:
Dit is mijn mok vandaag:
[ afbeelding ]
Blond is ook awesome! Alleen jammer genoeg zo duurquote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:35 schreef Myraela het volgende:
Ik heb geen grappige mokken. Alleen Blond Amsterdam mokken. Hoor ik er nu niet bij?
Die heb ik ook. Ik vond dat servies zo afschuwelijk en toen kreeg ik op mn achtiende een complete set van mn vader en zn vriendin (die gek op Blond isquote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:35 schreef Myraela het volgende:
Ik heb geen grappige mokken. Alleen Blond Amsterdam mokken. Hoor ik er nu niet bij?
+1.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:27 schreef Zeester het volgende:
Ow, en ik verlang ook echt zo naar ander fruit wat betaalbaar is, ben de appels, kiwi's, bananen en citrusvruchten zo beu!
Ja, vind ik ook hoor. Ik koop dan ook niets. Maar spaar ze wel, dus als mensen een cadeautje willen kopen kunnen ze altijd met een mok, kopje, whatever aankomen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Blond is ook awesome! Alleen jammer genoeg zo duur
Afschuwelijk alsin lelijk?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:37 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Die heb ik ook. Ik vond dat servies zo afschuwelijk en toen kreeg ik op mn achtiende een complete set van mn vader en zn vriendin (die gek op Blond is)
Jaquote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook hoor. Ik koop dan ook niets. Maar spaar ze wel, dus als mensen een cadeautje willen kopen kunnen ze altijd met een mok, kopje, whatever aankomen.Maar behalve de mokken staat alles gewoon mooi te zijn op een kastje.
[..]
Afschuwelijk alsin lelijk?
Eerst viel ik nog veel af, Vet met name. Nu minimaal. Heb het idee dat vet wel minder wordt maar de weegschaal blijft vrijwel gelijk / iets verhoogd. Dus ws spieren. Merk het aan m'n maat 28 broek. Is te groot alweer.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:13 schreef Unfckingtitled het volgende:
Qwea? Toen jij net begon met krachttraining, ging het afvallen toen gewoon door of stagneerde je/kwam je wat aan voordat je verder afviel?
Hm. Ik denk dat ik te weinig eet. Ten opzichte van vorige week zit ik nu al op +0,9. Netjes gegeten en gesport, enige verandering de laatste maand is dus dat ik meer ben gaan sporten. En bedenk me nu dat ik daar eigenlijk geen rekening mee heb gehouden wat betreft inname. Zit nu ongeveer op de 1500 elke dag.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:44 schreef Qwea het volgende:
[..]
Eerst viel ik nog veel af, Vet met name. Nu minimaal. Heb het idee dat vet wel minder wordt maar de weegschaal blijft vrijwel gelijk / iets verhoogd. Dus ws spieren. Merk het aan m'n maat 28 broek. Is te groot alweer.
Ik zou er ook niet teveel vraagtekens bij zetten en gewoon van genieten inderdaad hahaquote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:49 schreef rhubarbje het volgende:
Ik kan juist echt niet meer spieren hebben (want ik sport nog steeds nauwelijks en super onregelmatig) maar mensen beginnen nu wel te vragen of ik af ben gevallen
Terwijl ik toch tussen een halve en 2 kilo zwaarder ben dan nu een jaar geleden (ligt aan de dag, maar ik kom er zeker niet onder)
En ik merk het zelf ook wel aan mijn kleren, ze vallen echt super
Dus ik snap er geen zak van maar ik ga er maar niet te veel over nadenken
Hoeveel sport je in een week?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:47 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Hm. Ik denk dat ik te weinig eet. Ten opzichte van vorige week zit ik nu al op +0,9. Netjes gegeten en gesport, enige verandering de laatste maand is dus dat ik meer ben gaan sporten. En bedenk me nu dat ik daar eigenlijk geen rekening mee heb gehouden wat betreft inname. Zit nu ongeveer op de 1500 elke dag.
4 keer. En dan 10 min cardio, 30 min KT en 30 min Funxtion (soort indoor bootcamp).quote:
Ik kan me niet precies voor de geest halen hoe jouw afvalpatroon was, maar ik krijg in het laatste half jaar zoveel opmerkingen of ik nog meer ben afgevallen, terwijl dat echt gaat om een kilo of 3-5. Niet weinig, maar de eerste 20 kilo zag niemand het. Ik merk dus dat mijn lichaam gewoon nog steeds zichtbaar verandert, en dat heeft gewoon wat meer tijd nodig denk ik.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:49 schreef rhubarbje het volgende:
Ik kan juist echt niet meer spieren hebben (want ik sport nog steeds nauwelijks en super onregelmatig) maar mensen beginnen nu wel te vragen of ik af ben gevallen
Terwijl ik toch tussen een halve en 2 kilo zwaarder ben dan nu een jaar geleden (ligt aan de dag, maar ik kom er zeker niet onder)
En ik merk het zelf ook wel aan mijn kleren, ze vallen echt super
Dus ik snap er geen zak van maar ik ga er maar niet te veel over nadenken
Doe eens 2000 gaan eten. (No shit).quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:01 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
4 keer. En dan 10 min cardio, 30 min KT en 30 min Funxtion (soort indoor bootcamp).
Same. Bij mij zag niemand het de eerste 10. Je kan wel mooi mijn ribben zien nu.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:01 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik kan me niet precies voor de geest halen hoe jouw afvalpatroon was, maar ik krijg in het laatste half jaar zoveel opmerkingen of ik nog meer ben afgevallen, terwijl dat echt gaat om een kilo of 3-5. Niet weinig, maar de eerste 20 kilo zag niemand het. Ik merk dus dat mijn lichaam gewoon nog steeds zichtbaar verandert, en dat heeft gewoon wat meer tijd nodig denk ik.
Doe je ook dumbells trouwens met KT? Want ik heb KT handschoenen gekocht en mijn god wat een genot qua gripquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:01 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
4 keer. En dan 10 min cardio, 30 min KT en 30 min Funxtion (soort indoor bootcamp).
Ik ben een echte jojo-erquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:01 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik kan me niet precies voor de geest halen hoe jouw afvalpatroon was, maar ik krijg in het laatste half jaar zoveel opmerkingen of ik nog meer ben afgevallen, terwijl dat echt gaat om een kilo of 3-5. Niet weinig, maar de eerste 20 kilo zag niemand het. Ik merk dus dat mijn lichaam gewoon nog steeds zichtbaar verandert, en dat heeft gewoon wat meer tijd nodig denk ik.
Okay dan ga ik daar maar eens op zitten en kijken wat het doetquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:04 schreef Qwea het volgende:
[..]
Doe eens 2000 gaan eten. (No shit).
Ik sport ook 4x soms 5x. Eet om en nabij de 2300kcal en ik val nog steeds minimaal af. Vanmorgen 500gr ten opzichte van gisteren. Daarvoor 1,5 kg aangekomen. Dus ik val hoe dan ook nog af. Niet zo snel meer, maar val dus nog wel af. En ook omdat mijn broek alweer te groot is. Ik zou echt ff 2000 gaan proberen. En eiwitten voor je spieren.
Lol. Zeg net tegen een vriendin dat ik zo van Den Helder naar Julianadorp ga fietsen, ff langs de dierenwinkel.
7,2 heen 7,2 terug. Waarom ik dat zou gaan fietsen als ik een auto heb![]()
Van welk gewicht kom je?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Same. Bij mij zag niemand het de eerste 10. Je kan wel mooi mijn ribben zien nu.
Ik had bedacht echt een kei strak buikje te hebben nu, maar er zit nog wat vet op. Niet veel hoor, maar iets. Dus ik heb de cardio maar verhoogd. Hoi zomer
Ja in het begin dacht ik dat het aan mij lagquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:08 schreef Qwea het volgende:
[..]
Doe je ook dumbells trouwens met KT? Want ik heb KT handschoenen gekocht en mijn god wat een genot qua grip
Waarom zou je hier niet posten als je niet sport? Dat zijn er hier toch wel meerquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:12 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ik ben een echte jojo-er
Steeds een enorm goede periode met best wat er af en dan een slechte periode met een deel er weer aan (niet alles gelukkig)
Dus ik zit nog steeds in de min ten opzichte van mijn start punt, maar helaas even in de plus ten opzichte van een jaar geleden
Ik moet hier misschien ook even niet posten, want door omstandigheden kan ik gewoon niet sporten en ik heb sporten wel echt nodig om af te vallen
En ik vind het niet eens mega erg, want andere dingen gaan nu gewoon even voor
Dus misschien hoor ik hier gewoon even niet.
Maar ik probeer nog wel op mijn eten te letten
Echt doen. En eerste week kom je misschien aan, daarna gaat het goed! Echt.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:19 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Okay dan ga ik daar maar eens op zitten en kijken wat het doetthanks!
98 kilo. Zit nu tussen de 72 en 73. Soms met uitschieters naar 71,5 of 73,5.quote:Van welk gewicht kom je?
Ja! Dingen kosten geen reet. En is echt handig. Ook voor je polsen! Ik heb deze hiervandaan : https://www.24muscle.nl/i(...)ofessional-excl.htmlquote:Ja in het begin dacht ik dat het aan mij lagmaar daarna zag ik ook grote jongens struggelen met grip
Handschoenen zijn wel wat ja? Want als ik aan m'n derde set begin zit het er gewoon bijna zielig uit, alsof hij uit mn hand gaat flikkeren (voelt ook zo
)
Omdat ik niet aan het diëten benquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:20 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Waarom zou je hier niet posten als je niet sport? Dat zijn er hier toch wel meer
Ik dieet ook niet meerquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:23 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Omdat ik niet aan het diëten ben
Ik probeer niet aan te komen, maar that's it
Tot ik afgestudeerd ben want er zitten nu gewoon te weinig uren in een week om alles te kunnen doen
Ja omdat je 'klaar' bentquote:
Ik probeer ook niet te diëten, maar gewoon een gezonde levensstijl aan te houden en de slechte gewoontes af te lerenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:23 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Omdat ik niet aan het diëten ben
Ik probeer niet aan te komen, maar that's it
Tot ik afgestudeerd ben want er zitten nu gewoon te weinig uren in een week om alles te kunnen doen
Netjessssquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
Echt doen. En eerste week kom je misschien aan, daarna gaat het goed! Echt.
[..]
98 kilo. Zit nu tussen de 72 en 73. Soms met uitschieters naar 71,5 of 73,5.
Met vetpercentage van 25,3. En ik moet eerlijk zeggen ik ben niet echt heel strak bezig momenteel
[..]
Ja! Dingen kosten geen reet. En is echt handig. Ook voor je polsen! Ik heb deze hiervandaan : https://www.24muscle.nl/i(...)ofessional-excl.html
Dieeten werkt nietquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:25 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja omdat je 'klaar' bent
Ik ben nog niet op een kwart
Nee dat was mooi, dat heb ik zelf moeten uitzoeken adhv dit : http://www.medicamarkt.nl/Maattabelquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:29 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Netjessss
En hoe weet je nou welke maat je nodig hebt van die dingen? Of kijk ik nu weer grandioos over een maattabel heen ofzo?
Dat is niet dieeten. Dieeten is in mijn ogen Sonja Bakkeren. En dan daarna weer in je oude gewoonte terug vallen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:30 schreef Zeester het volgende:
[..]
Zegt iemand die een hele tijd 1700 calorieen per dag heeft gegeten...
Mmm, dan hebben we een definitie-verschil te pakken, want voor mij is dieten bewust minder innemen dan je verbruikt. Dus ook gewoon je levenstijl veranderen, maar wel onder je verbruik eten. Verder ben ik het wel met je eensquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat is niet dieeten. Dieeten is in mijn ogen Sonja Bakkeren. En dan daarna weer in je oude gewoonte terug vallen.
Ik heb dmv minder kcal inname mijn gewicht verminderd maar heb ook mijn hele eetstijl omgegooid. Ik heb een compleet nieuwe eetstijl i.t.t wat ik had. En dat is niet voor tijdelijk. Minder kcal innemen is IMHO iets anders dan dieeten. Leuk dat je minder kcal inneemt maar als je dat doet tot je klaar bent en je gaat daarna weer je oude eetpatroon oppakken ben je er geen flikker mee opgeschoten. Ergo dieeten werkt niet.
voor mij ookquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:34 schreef Zeester het volgende:
[..]
Mmm, dan hebben we een definitie-verschil te pakken, want voor mij is dieten bewust minder innemen dan je verbruikt. Dus ook gewoon je levenstijl veranderen, maar wel onder je verbruik eten. Verder ben ik het wel met je eens
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:50 schreef Awesome_ het volgende:
Mensen die denken dat afvallen meer tijd kost
Minder eten = meer tijd voor andere zaken.
Waar in mijn post suggeer ik bovenstaande?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:53 schreef rhubarbje het volgende:
[..]ja normaal ben ik 2/3 van mijn dag kwijt met mijn hoofd vol proppen inderdaad
nergens, ik trok het in het belachelijke omdat je nogal belachelijk kort door de bocht gaatquote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:56 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Waar in mijn post suggeer ik bovenstaande?
Gezond eten kost wel meer tijd. En vraagt ook om meer voorbereiding en planning in mijn ogen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:50 schreef Awesome_ het volgende:
Mensen die denken dat afvallen meer tijd kost
Minder eten = meer tijd voor andere zaken.
Snap niet hoe jouw post in het verlengde lag van die van mij.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:57 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nergens, ik trok het in het belachelijke omdat je nogal belachelijk kort door de bocht gaat
En dit.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:56 schreef Zeester het volgende:
Ik weet dat ik Rhubarbje niet moet gaan verdedigen tegen zulke dingen, maar ik doe het lekker toch.
Afvallen kost discipline, hard werken kost discipline. Een mens heeft maar zoveel discipline beschikbaar, een slechte keuze is snel gemaakt als je onder stress staat. Is geen excuus, dit praat het niet goed, maar dat is wel waardoor afvallen lastiger is als je het heel druk hebt.
Wel als je allerlei ingewikkelde superfoodmaaltijden nodig denkt te hebben om af te vallen ja. Geen tijd om af te vallen is echt het summum van het menselijk rationaliserend vermogen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:58 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Gezond eten kost wel meer tijd. En vraagt ook om meer voorbereiding en planning in mijn ogen.
Afvallen op zich kost niet meer tijd. Maar de leefstijl die je daar bij aanhoud misschien wel
Alles wat je eet is eigenlijk je dieet, om het nog wat leuker te maken.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:34 schreef Zeester het volgende:
[..]
Mmm, dan hebben we een definitie-verschil te pakken, want voor mij is dieten bewust minder innemen dan je verbruikt. Dus ook gewoon je levenstijl veranderen, maar wel onder je verbruik eten. Verder ben ik het wel met je eens
Nogmaals: ik heb sporten echt nodig, anders gaat het super langzaamquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:02 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Wel als je allerlei ingewikkelde superfoodmaaltijden nodig denkt te hebben om af te vallen ja. Geen tijd om af te vallen is echt het summum van het menselijk rationaliserend vermogen.
Een omelet bakken met wat verse groenten kost meer tijd dan wat boterhammen smeren.. om maar een voorbeeld te geven.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:02 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Wel als je allerlei ingewikkelde superfoodmaaltijden nodig denkt te hebben om af te vallen ja. Geen tijd om af te vallen is echt het summum van het menselijk rationaliserend vermogen.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:04 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Nogmaals: ik heb sporten echt nodig, anders gaat het super langzaam
Genoeg eetgelegenheden geven een calorie-indicatie en zo niet kun je die altijd zelf nog een maken. Het komt allemaal niet op de gram. Beetje common sense en een buffer doet wonderen.quote:En ik eet te vaak buitenshuis om altijd zelf mijn maaltijden samen te kunnen stellen
Ik vind dit echt prima. Ieder zijn ding en ik weet niet hoe je leven eruit ziet. Maar zeg dan tegen jezelf 'ik maak een bewust keuze om 'vrijuit' te eten met het risico dan ik op onderhoud of daarboven eet en daardoor dus stilblijf staan of aankom' ipv die 'ik heb geen tijd' rationalisatie.quote:Die combinatie zorgt er voor dat ik mezelf nu niet serieus neem als het op diëten aan komt
maar goed, ik ga mezelf daarin niet verdedigen
het is een bewuste keus. Eentje die ik echt niet lichthartig gemaakt heb en waar ik ook heus wel een beetje van baal
Weet je wat ook ongezond is? Een te hoog vetpercentage. Dan eet je toch een halve bigtasty zodat het in je kcals past en slik je elke ochtend een multivitamine om dat gebrek op te vangen? Het gaat me om de mindset met zelfmedelijden die erachter schuilt.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:07 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Een omelet bakken met wat verse groenten kost meer tijd dan wat boterhammen smeren.. om maar een voorbeeld te geven.
Ik snap wel wat je zegt hoor Awesome, en voor een deel sluit ik me er bij aan. Maar naar mijn idee kost gezond eten wel meer tijd als "ongezond" eten.
En nu ga ik naar het werk
Meer denk ik... Maar het zijn wel de goeie kcalquote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:21 schreef -Strawberry- het volgende:
Hmm, een halve avocado is toch 150 kcal ongeveer?
Ik heb net een halve op brood gedaan en gewogen: zo'n 30 gram. Dat komt neer op 60 kcal.
Nu weet ik niet of ik van een halve moet uitgaan of...
#kcalstruggles
Dat leek mij ook. Maar inderdaad.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:25 schreef eleusis het volgende:
[..]
Meer denk ik... Maar het zijn wel de goeie kcal
Whut? Ik ben geen seconde meer kwijt aan gezond eten hoor.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 12:58 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Gezond eten kost wel meer tijd. En vraagt ook om meer voorbereiding en planning in mijn ogen.
Afvallen op zich kost niet meer tijd. Maar de leefstijl die je daar bij aanhoud misschien wel
Ik echt wel hoor. Of ik nou ergens bij de 2.000 gezonde en ongezonde broodjes/snackleveranciers in de buurt iets ga halen zonder te letten op wat dan ook of 's ochtends braaf aardbeitjes sta te snijden, een omeletje sta te bakken en calorieën sta te tellen en ze invoer in m'n app voordat ik naar kantoor vertrek, echt wel dat daar verschil inzit. Niet veel op een hele dag, maar het kost me wel extra tijd.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Whut? Ik ben geen seconde meer kwijt aan gezond eten hoor.
Whut?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:07 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Een omelet bakken met wat verse groenten kost meer tijd dan wat boterhammen smeren.. om maar een voorbeeld te geven.
Ben ik echt niet met je eensquote:ik snap wel wat je zegt hoor Awesome, en voor een deel sluit ik me er bij aan. Maar naar mijn idee kost gezond eten wel meer tijd als "ongezond" eten.
En nu ga ik naar het werk
Dat verschilt maar net: als je nog moet wennen aan 's morgens omelet of zo'n bananending te bakken, kost dat zowel letterlijk meer tijd als psychologisch meer moeite.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Whut?echt niet.
[..]
Ben ik echt niet met je eens
Dat 'gezond/ongezond' is ook echt zo relatief.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:33 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik echt wel hoor. Of ik nou ergens bij de 2.000 gezonde en ongezonde broodjes/snackleveranciers in de buurt iets ga halen zonder te letten op wat dan ook of 's ochtends braaf aardbeitjes sta te snijden, een omeletje sta te bakken en calorieën sta te tellen en ze invoer in m'n app voordat ik naar kantoor vertrek, echt wel dat daar verschil inzit. Niet veel op een hele dag, maar het kost me wel extra tijd.
Jij gaat uit van het verhaal van één persoon en iedereen is weer anders hè? Wat voor de één werkt, heeft precies het tegenovergestelde effect bij de ander.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:49 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Dat 'gezond/ongezond' is ook echt zo relatief.
http://edition.cnn.com/2010/HEALTH/11/08/twinkie.diet.professor/
Deze man at in het extreme 'ongezond', toch werd zijn bloedbeeld er beduidend beter op.
Ongezond/gezond/dirty/clean zijn allemaal loze woorden als je ze niet refereert aan 'het grotere beeld'; namelijk de kcals en de verhouding in macro's.
Ik zeg dit niet als iemand trouwens die heel zijn leven mager is geweest en daarom vind ik het nu ook zo cringy om al die excuses te lezen, die ik in het verleden ook had. Het beste dieet is het dieet wat je vol kan houden en zo een levensstijl kan worden. Is dat met superfoods? Prima. Heb je het druk en kun je alleen maar fastfood eten? Ook dikke prima en je kunt nog steeds afvallen.
Sorry, ik kan me in best veel dingen vinden, maar dat psychologische gedeelte dat een ei bakken meer moeite is/kost is echt complete flauwekul IMHO.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:44 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Dat verschilt maar net: als je nog moet wennen aan 's morgens omelet of zo'n bananending te bakken, kost dat zowel letterlijk meer tijd als psychologisch meer moeite.
Pas als het helemaal in je ritme past en je er niet meer zo bij na hoeft te denken, kost het psychologisch gezien ook minder moeite en natuurlijk ook minder tijd omdat het makkelijker gaat.
Dat jullie het niet eens zijn kan dus liggen aan het feit dat de één er al aan gewend is om meerdere handelingen uit te voeren dan alleen een broodje besmeren en de ander nog niet.
Waarschijnlijk kost naar de diepvries lopen, brood ontdooien, spullen uit de koelkast pakken, smeren, weer opruimen uiteindelijk evenveel tijd als een omeletje in een pan flikkeren.
Nou je kan het ook eind v/d dag invoeren. Schema'squote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:33 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik echt wel hoor. Of ik nou ergens bij de 2.000 gezonde en ongezonde broodjes/snackleveranciers in de buurt iets ga halen zonder te letten op wat dan ook of 's ochtends braaf aardbeitjes sta te snijden, een omeletje sta te bakken en calorieën sta te tellen en ze invoer in m'n app voordat ik naar kantoor vertrek, echt wel dat daar verschil inzit. Niet veel op een hele dag, maar het kost me wel extra tijd.
Ik heb serieus niet de indruk dat awesome_ dat doet. Hij heeft een punt IMHO. Ik denk dat men zich in dit topic niet zo aangevallen moet voelen telkens.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:53 schreef PaarsBeestje het volgende:
Dat jij goed op gewicht bent, is geweldig voor jou. Serieus! Maar ik zit eigenlijk niet te wachten op een roeptoeter die hier de dikkerdjes probeert duidelijk te maken dat ze het echt helemaal verkeerd doen. Dank u wel enzo.
En jij gaat er weer van uit dan iedereen een 'uniek sneeuwvlokje' is waarbij de thermodynamicavlieger weer niet opgaat. Think again.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:53 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Jij gaat uit van het verhaal van één persoon en iedereen is weer anders hè? Wat voor de één werkt, heeft precies het tegenovergestelde effect bij de ander.
Iedereen moet hetzelfde doen om af te vallen. Dingen als darmflora en shit is ook vrij universeel. Je wil je graag uniek voelen, maar andere mensen hebben ook gewoon genoeg vezels nodig en kunnen langdurige stress beter vermijden. Echt waar!quote:Om het bij mezelf te houden: Mijn lijf is gedurende de vele jaren vanaf een jaar of 12 compleet kapot gedieet. Kun jij wel heel hard roepen dat het niets uitmaakt wat ik eet, maar dat doet het bij mij overduidelijk welDus ik moet braaf calorieën tellen, gezonde dingen eten (vindt m'n darmziekte bijvoorbeeld ook leuk), veel sporten en niet teveel stress hebben. Hoe beter ik me voel, hoe beter bovenstaande werkt. En ja, om te dieten moet je minder eten dan dat je verbruikt.
Als je niet afvalt en je zit daar oprecht mee, dan doe je ook iets verkeerd. Beetje tough love zou velen goed doen hier.quote:Dat jij goed op gewicht bent, is geweldig voor jou. Serieus! Maar ik zit eigenlijk niet te wachten op een roeptoeter die hier de dikkerdjes probeert duidelijk te maken dat ze het echt helemaal verkeerd doen. Dank u wel enzo.
Ik word daar ook altijd zo blij vanquote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:05 schreef Lonaa het volgende:
Zo.
Appels, peren, bananen, bloedsinaasappels, broccoli, pruimen, garnalen, makreel, zalm, biobrood.
Boodschapjes gedaan.
Troll inderdaad een keer niet.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb serieus niet de indruk dat awesome_ dat doet. Hij heeft een punt IMHO. Ik denk dat men zich in dit topic niet zo aangevallen moet voelen telkens.![]()
En je gezonde dingen, veel sporten en stress icm je darmziekte heb je helemaal gelijk in. Werkt hier ook als een tiet. \o/ remissie \o/
Ja, dat is leuk en aardig. Maar met crohn gaat die vlieger toch echt ff anders op. Voldoende / genoeg vezels gaat bij ons/mij niet op. Door de crohn nemen wij / ik de vezels en/of vitaminen niet/slecht op. En dus moet je er nog meer van eten dan dat normale mensen eten.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:05 schreef Awesome_ het volgende:
[Quote]Iedereen moet hetzelfde doen om af te vallen. Dingen als darmflora en shit is ook vrij universeel. Je wil je graag uniek voelen, maar andere mensen hebben ook gewoon genoeg vezels nodig en kunnen langdurige stress beter vermijden. Echt waar!
Eet jij 's ochtends en tussen de middag en als tussendoortje hetzelfde?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:05 schreef PaarsBeestje het volgende:
Als ik het achteraf doe, dan eet ik simpelweg teveel (op slechte dagen) of veel te weinig (op andere slechte dagen). Ik ga 's ochtends in de keuken staan, dan ga ik daar staan bepalen wat ik ga eten die dag, voer dat in in de app en dan kijk ik ter plekke of ik niet te hoog zit. Is dat wel zo, dan gaat er wat af. Vaak is het zo dat ik veel te laag zit en dan moet er dus wat bij. Zo hou ik het voor mezelf gezond en reëel zonder dat ik overdag de mist inga met allerlei dingen (in de gedachten dat het wel mee zal vallen met die calorieën). Het werkt voor mij gewoon niet om dat achteraf te doen. Ik vreet of teveel of ik ga in standje anorexia en dat helpt de boel ook bepaald niet
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:05 schreef Lonaa het volgende:
Zo.
Appels, peren, bananen, bloedsinaasappels, broccoli, pruimen, garnalen, makreel, zalm, biobrood.
Boodschapjes gedaan.
Ik vind het wel zwaar overdreven om te doen alsof er hier mensen verdrinken in zelfmedelijden omdat ze het zwaarder zouden hebben. Ik ben het deels best met je eens, maar ik vind de toon gewoon niet helemaal prettig.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:08 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Troll inderdaad een keer niet.
Afvallen is ook gewoon een state of mind om die kcaldeficit te creeren. Dat gaat je never nooit lukken als je verdrinkt in zelfmedelijden omdat jij het zwaarder hebt dan iedereen.
Ik eet alleen 's ochtends vaak hetzelfde (yoghurt/kwark + 2 manderijnen momenteel), maar voor de rest van de dag wisselt het. Bovendien eet ik alleen tussen 10.00 uur en 17.00 uur om m'n darmen zoveel mogelijk rust te geven. Daarvan neemt de vermoeidheid af en kan ik m'n fulltime baan volhoudenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
Eet jij 's ochtends en tussen de middag en als tussendoortje hetzelfde?
Ach en zo zijn er nog tientallen ziektebeelden te bedenken die het afvalproces vermoeizamen. Mijn punt is alleen dat dit voor 90% van de bevolking niet geldt en ook met zo'n aandoening kun je afvallen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:08 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, dat is leuk en aardig. Maar met crohn gaat die vlieger toch echt ff anders op. Voldoende / genoeg vezels gaat bij ons/mij niet op. Door de crohn nemen wij / ik de vezels en/of vitaminen niet/slecht op. En dus moet je er nog meer van eten dan dat normale mensen eten.
Stress is ook zoiets. Personen met crohn zijn extreem gevoelig voor stress. Minste stress en mijn darmen kunnen totaal over de zeik gaan. Ik ben het helemaal met je eens verder hoor, maar met dit dan weer niet. Want wij hebben niet alleen last van langdurige stress, ook de korte stress zorgt voor een opvlamming en de hele ellende erbij.
Had de boodschap onderaan dit topic nog niet gelezen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het wel zwaar overdreven om te doen alsof er hier mensen verdrinken in zelfmedelijden omdat ze het zwaarder zouden hebben. Ik ben het deels best met je eens, maar ik vind de toon gewoon niet helemaal prettig.
Zo simpel als jij het stelt, is het voor heel veel mensen gewoon niet. Vijf minuten voor ik weg ga uit mijn bed rollen en in mijn rondje lunchwandelen een broodje kroket bij de febo uit de muur trekken is veel sneller dan 's ochtends komkommer snijden, brood smeren, yoghurt en muesli mee, enz.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Sorry, ik kan me in best veel dingen vinden, maar dat psychologische gedeelte dat een ei bakken meer moeite is/kost is echt complete flauwekul IMHO.
[..]
Nou je kan het ook eind v/d dag invoeren. Schema'sKijk, ik weet niet hoe jij eet, maar ik ben een autist met van alles en nog wat en ik eet eigenlijk vrijwel elke dag hetzelfde, afgezien van mijn diner. Dus ik hoef het niet echt in te voeren want als je dat 1x doet weet je wat je eet op een dag. En als ik een broodje moet gaan halen, moet ik mijn jas aan doen, heen lopen / fietsen, bestellen, wachten. In die tijd heb ik al 4x mijn lunch gemaakt.
Ik snap wel dat het invoeren van kcal tijd kost, maar ik ben het niet eens met het feit dat een frietje eten minder moeite / tijd kost dan een broccoli koken. Ik maak mijn avond eten in 5 min. Aardappels schillen, broccoli in de pan en grill aan. Dan eacht ik voor de aardappels 20 min, voor de broccoli 10 en het vlees flikker ik onder de grill als ik de broccoli ook aangooi.
Bon apetit.
Njah, ik heb hierboven al een heel verhaal getypt, maar jij gaat uit van brood smeren versus omelet bakken. Ik ga uit (als ik kijk naar oude en nieuwe levensstijl) van broodje kant en klaar belegd met veeeeel mozzarella en een verdwaalde tomaat op de universiteit uit de kantine plukken op weg naar college of zorgen dat je gezond voer in huis hebt en er 's ochtends toch echt wel 20 minuten mee bezig zijn om een gezond ontbijt en een gezonde lunch en wat tussendoortjes te regelen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:44 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Dat verschilt maar net: als je nog moet wennen aan 's morgens omelet of zo'n bananending te bakken, kost dat zowel letterlijk meer tijd als psychologisch meer moeite.
Pas als het helemaal in je ritme past en je er niet meer zo bij na hoeft te denken, kost het psychologisch gezien ook minder moeite en natuurlijk ook minder tijd omdat het makkelijker gaat.
Dat jullie het niet eens zijn kan dus liggen aan het feit dat de één er al aan gewend is om meerdere handelingen uit te voeren dan alleen een broodje besmeren en de ander nog niet.
Waarschijnlijk kost naar de diepvries lopen, brood ontdooien, spullen uit de koelkast pakken, smeren, weer opruimen uiteindelijk evenveel tijd als een omeletje in een pan flikkeren.
Zoals ik zei: Het zijn geen excuses, maar dat wil ook niet zeggen dat het absoluut onbegrijpelijk is als mensen moeite hebben met goed gedrag aanleren.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:23 schreef Awesome_ het volgende:
Ik trap waarschijnlijk op veel tenen weer, maarja. Als je geen 15-30minuten weet in te plannen in een dag van 24 uur, om even de tijd te nemen om je fucking eigen lichaam van 'goede brandstof' te voorzien, dan moet je je prioriteiten nog eens een keer opnieuw rankschikken.
Ik maak uit deze discussie juist op dat iedereen dat wel heeft.. De een heeft minder tijd nodig dan de ander, maar iedereen maakt tijd vrij om te zorgen voor zijn/haar lichaam. Of ben ik nu gekquote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:23 schreef Awesome_ het volgende:
Ik trap waarschijnlijk op veel tenen weer, maarja. Als je geen 15-30minuten weet in te plannen in een dag van 24 uur, om even de tijd te nemen om je fucking eigen lichaam van 'goede brandstof' te voorzien, dan moet je je prioriteiten nog eens een keer opnieuw rankschikken.
Het is rangschikken /taalnaziquote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:23 schreef Awesome_ het volgende:
Ik hoop een soort 'hand in eigen boezem'-revolutie te starten, een ware generatie van winnaars en mensen die niet alles en iedereen de schuld overal van geven, beginnend met dit topic.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:23 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zoals ik zei: Het zijn geen excuses, maar dat wil ook niet zeggen dat het absoluut onbegrijpelijk is als mensen moeite hebben met goed gedrag aanleren.
En ik vind je toon 'je fucking eigen lichaam...' nog steeds erg vervelend. Je hebt je punt gemaakt, sommigen zijn het met je eens, sommigen geven aan dat ze niet volledig achter je standpunt staan. Wat is het punt van blijven doordrammen?
TJAKKAAAAAAA!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:28 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Ik hoop een soort 'hand in eigen boezem'-revolutie te starten, een ware generatie van winnaars en mensen die niet alles en iedereen de schuld overal van geven, beginnend met dit topic.
Kut, betrapt.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:26 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Het is rangschikken /taalnazi
En verder: Wie zegt dat we dat niet aan het doen zijn dan? Ja, we zijn nu dik. Goh, wat vervelend. Maar volgens mij zitten we hier met z'n allen om er juist wat aan te doen.
Ik denk ten eerste dat je dat op de manier waarop je dat probeert, niet echt zal lukken. Wederom: c'est le tone qui fait la musique!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:28 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Ik hoop een soort 'hand in eigen boezem'-revolutie te starten, een ware generatie van winnaars en mensen die niet alles en iedereen de schuld overal van geven, beginnend met dit topic.
Mwoah, bietje minder bot mag best. We snappen hier allemaal wel dat dik zijn vervelend is en niet helemaal de bedoeling. Daarom hangt het merendeel hier ook wekelijks in de gewichten/huppelen op veel te snelle muziek in de sportzaal. We proberen er wat aan te doen, heus. Revoluties zijn niet nodigquote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:30 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Kut, betrapt.![]()
Nee ik waardeer het ook enorm. Echter lurken hier ook mensen mee die denken af te vallen door een tvptje in dit topic en af en toe een keer mee te lezen. Geen persoonlijke aanvallen van mijn kant uit.
Ja, dan heb je dus idd geen vaste "autisten" lijst zoals ik hebquote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:12 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik eet alleen 's ochtends vaak hetzelfde (yoghurt/kwark + 2 manderijnen momenteel), maar voor de rest van de dag wisselt het. Bovendien eet ik alleen tussen 10.00 uur en 17.00 uur om m'n darmen zoveel mogelijk rust te geven. Daarvan neemt de vermoeidheid af en kan ik m'n fulltime baan volhouden
Bedankt Awesome met underscore streepje! Nu gaat het echt helemaal goedkomen!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:38 schreef Awesome_ het volgende:
Oké ik geloof in jullie he! Stel mij en vooral jezelf niet teleur!!! Dik zijn is voor niemand leuk. We are all gonna make it en zo.
Insert diepetekst.jpg
Superdoei
Tuurlijk kun je met zo'n aandoening afvallen. Ben er ruim 26 kilo mee kwijt geraakt. Maar dat betekend niet dat het voor die mensen zo makkelijk is als je zegt. Uitzonderingen heb je altijd. En ik ben het met je eens dat het voor 90% van de bevolking niet geldt, maar in deze liep je te miepen tegen PB, waarvan ik weet dat ze hetzelfde heeft als ik met dr darmen. En dat vergt idd wat mee planning dan voor iemand zoals jij bv (of mij in dit geval want ik ben in remissie).quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:12 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Ach en zo zijn er nog tientallen ziektebeelden te bedenken die het afvalproces vermoeizamen. Mijn punt is alleen dat dit voor 90% van de bevolking niet geldt en ook met zo'n aandoening kun je afvallen.
Nee, echt niet inderdaad. Dan zou ik er echt razendsnel genoeg van hebben. Ik wissel yoghurt en kwark al af omdat ik er anders de balen van heb.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, dan heb je dus idd geen vaste "autisten" lijst zoals ik heb
Oja. Goed verhaal dit trouwens. Helemaal mee eens. Daarom wilde ik ook discussiëren over het psychologisch aspect van afvallen, ipv die kcal in=kcal out propaganda.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:36 schreef Zeester het volgende:
Ik vind dat dit alles voorbij gaat aan het psychologische aspect van afvallen. Ik vind rationeel mijn lichaam goede keuzes wel waard, maar ik voel dat niet altijd zo. En dan lukt het dus ook niet altijd.
In slechte keuzes maken gaan veel meer dingen mee dan alleen tijd/snelheid enzovoort. Beloning is bijvoorbeeld ook daar een van, iedereen weet dat het slecht is, maar na een dag hard werken voelt een pizza toch meer als een beloning voor je dag dan een broccoli en gekookte aardappels. Dit is iets wat je als dieter moet afleren, maar bij mij en volgens mij bij velen van ons zit dat gevoel wel diepgeworteld.
Natuurlijk is het makkelijk te roepen dat je gewoon de tijd moet nemen om voor je eigen lijf te zorgen. Maar voor mij is mijn gewicht gewoon een uiting van mijn eigen minachting voor mezelf, en is 'goed voor je lijf zorgen' gewoon een state of mind die niet heel gemakkelijk aan te zetten is.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:40 schreef Unfckingtitled het volgende:
Alleen mijn avondeten en beleg verschilt elke dagde rest is door de weeks altijd hetzelfde hehe.
Spastische darm hier. Dus ik voel je pijn.quote:[b]Op dinsdag 25 februari 2014 14:41 schreef Qwea het volgende voor iemand zoals jij bv (of mij in dit geval want ik ben in remissie).
Ja, dat is zeker waar! Wij proberen dat dus ook heel bewust niet te doen bij onze dochter, snoep/iets lekkers als traktatie of beloning, maar het gebeurt zo gemakkelijk. Gelukkig wordt ze nog steeds heel blij van allerlei soorten fruit en als je vraagt wat ze wil eten, is dat lang niet altijd pannenkoeken of frietjes, maar ook sliptongetjes met broccoli of boontjes, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:43 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Oja. Goed verhaal dit trouwens. Helemaal mee eens. Daarom wilde ik ook discussiëren over het psychologisch aspect van afvallen, ipv die kcal in=kcal out propaganda.
Voedsel, en dan met name calorierijke en smaakvolle voeding, wordt al vanaf kinds af aan gebruikt als traktatie, beloning of 'feestje', iets waar ik nu nog de negatieve naweeën van merk.
Ik pinkte een traantje weg om de laatste alinea trouwens.
Daar begint het echt mee. Die hele conditionering die je meekrijgt als kind is echt bepalend in hoe je relatie met voeding is, ook op latere leeftijd. Wat niet wegneemt dat je er dan niks meer aan kan doen, maar het blijft 'met de rem erop' voelen. Zo ook bij mij.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker waar! Wij proberen dat dus ook heel bewust niet te doen bij onze dochter, snoep/iets lekkers als traktatie of beloning, maar het gebeurt zo gemakkelijk. Gelukkig wordt ze nog steeds heel blij van allerlei soorten fruit en als je vraagt wat ze wil eten, is dat lang niet altijd pannenkoeken of frietjes, maar ook sliptongetjes met broccoli of boontjes, bijvoorbeeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BEASTMODE
En waarom zou je 5 minuten voordat je weggaat uit bed rollen? En als je dat toch wenst, waarom maak je dan niet voordat je naar bed gaat grotendeels je eten klaar? Bedoel, je kan prima je uitje bv snipperen en je paprika choppen en het in de koelkast mikken.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zo simpel als jij het stelt, is het voor heel veel mensen gewoon niet. Vijf minuten voor ik weg ga uit mijn bed rollen en in mijn rondje lunchwandelen een broodje kroket bij de febo uit de muur trekken is veel sneller dan 's ochtends komkommer snijden, brood smeren, yoghurt en muesli mee, enz.
Sneller is complete bullshit en dat weet je zelf ook. Als ik nu een pizza bestel is hij er over 45 min. Tegen die tijd heb ik een complete maaltijd in elkaar geflanst. Minder gedoe, agree. Althans, het is maar wat je gedoe vind. Ik zie goed voor jezelf zorgen niet zozeer als gedoe. En het is ook niet dat je uuuuuuren in de keuken staat.quote:En het is ook sneller en in ieder geval minder gedoe op op justeast.nl iets te bestellen en op de bank te hangen tot het komt dan om boodschappen te doen, broccoli te snijden en koken, aardappels te schillen enzovoorts.
Koken?quote:Bovendien zeg jij 'ik maak het in 5 minuten' maar in de tussentijd ben je toch een minuut of 25 minimaal verder voor je kunt eten. Tussendoor moet je de broccoli nog in de pan doen en je vlees onder de gril. Voor mij telt dat als 25 minuten koken.
Ik vind dat dus serieus bullshit. Je kan de paprika's al snijden de avond ervoor. En dan nog, dan maak je niks met paprika en pak je de geschrapte wortels van lidl uit zak, schil je aardappels en zet je het vlees op. Weet het niet hoor, maar dat is nog geen 5!!! minuten werk. Ik vind het dus echt treurig (en dat meen ik oprecht en NOFI) dat men er zo over denkt. Dat een goeie maaltijd koken teveel werk is.quote:En nee, ik vind echt niet dat ik dus maar fast food moet gaan zitten eten, maar als ik tot half zeven gewerkt heb, is het echt wel een flinke stap om dan nog paprika's en kip te gaan snijden om iets gezonds op tafel te zetten. Misschien is dat voor jou anders, maar om te zeggen dat het complete flauwekul is, is wat mij betreft te kort door de bocht.
En dan over je ontbijt verhaal. 20 minuten voor je ontbijt te maken?! Hoe dan? Mijn vriend trekt brood uit de vriezer, ik gooi het in de magnetron of ik ontdooi het de avond ervoor. Gooi er wat boter op, kalkoen filet en jam, kwark in een bakkie, muesli erbij. Onder de 5 min klaar. Hoe doe je er dan 20 min over?quote:Njah, ik heb hierboven al een heel verhaal getypt, maar jij gaat uit van brood smeren versus omelet bakken. Ik ga uit (als ik kijk naar oude en nieuwe levensstijl) van broodje kant en klaar belegd met veeeeel mozzarella en een verdwaalde tomaat op de universiteit uit de kantine plukken op weg naar college of zorgen dat je gezond voer in huis hebt en er 's ochtends toch echt wel 20 minuten mee bezig zijn om een gezond ontbijt en een gezonde lunch en wat tussendoortjes te regelen.
En je weet dus ook dat als je gezond wilt leven dit idd de stappen zijn die je moet zetten. Dat je er de eerste week wellicht even wat moeite mee hebt... nou vooruit. Maar kom op..quote:En voordat Awesome weer gaat zeggen dat het excuses zijn: Dat zijn het niet. Als gezond leven belangrijk voor je is, zijn dit simpelweg de stappen die je moet leren zetten, maar ik weet van 48 kilo geleden nog heel goed dat dit voor mij fikse struikelblokken waren. Leren plannen en bewust met je eten bezig zijn ipv eten wat je tegenkomt is echt niet altijd makkelijk of vanzelfsprekend.
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:50 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Daar begint het echt mee. Die hele conditionering die je meekrijgt als kind is echt bepalend in hoe je relatie met voeding is, ook op latere leeftijd. Wat niet wegneemt dat je er dan niks meer aan kan doen, maar het blijft 'met de rem erop' voelen. Zo ook bij mij.
Mijn zoon krijgt alleen maar Whey Perfection ipv olvarit later en mag pas een andere sport gaan doen als die 3X zijn eigen gewicht kan squatten, bijvoorbeeld.WheheheSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onze belangrijkste insteek is ook dat onze dochter een gezonde relatie met voeding krijgt. Het lijkt erop dat dat aardig lukt, maar er zijn wel veel dingen waar je rekening mee moet houden. Je eigen preoccupatie met je lichaam ook, bijvoorbeeld. Als je als ouder (veelal moeders) constant moppert over dat je te dik bent, dan weer streng lijnt en dan weer geen maat houdt, geef je je kind ook een verkeerd signaal. Een doorgaans gezond voedingspatroon aanhouden en zo nu en dan eens iets ongezonds eten gewoon omdat je daar zin in hebt/het lekker vindt, is voor het hele gezin beter en geeft je kind ook een beter voorbeeld.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Nee, dat heb ik dus niet. Alles is hetzelfde alleen mijn groente en vlees van mijn D wisselenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:41 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Nee, echt niet inderdaad. Dan zou ik er echt razendsnel genoeg van hebben. Ik wissel yoghurt en kwark al af omdat ik er anders de balen van heb.
Agree. "ooh je hebt het goed gedaan op zwemles? Hier een patatje" "ooh je bent verdrietig? Moet je een snoepje dan?"quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:43 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Oja. Goed verhaal dit trouwens. Helemaal mee eens. Daarom wilde ik ook discussiëren over het psychologisch aspect van afvallen, ipv die kcal in=kcal out propaganda.
Voedsel, en dan met name calorierijke en smaakvolle voeding, wordt al vanaf kinds af aan gebruikt als traktatie, beloning of 'feestje', iets waar ik nu nog de negatieve naweeën van merk.
Ik pinkte een traantje weg om de laatste alinea trouwens.
Ik ben het echt niet met je eens, maar volgens mij is het het makkelijkste als we het erover eens zijn dat we het er niet over eens zijn. Zoals jij het ervaart, ervaart niet iedereen het.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
En waarom zou je 5 minuten voordat je weggaat uit bed rollen? En als je dat toch wenst, waarom maak je dan niet voordat je naar bed gaat grotendeels je eten klaar? Bedoel, je kan prima je uitje bv snipperen en je paprika choppen en het in de koelkast mikken.
[..]
Sneller is complete bullshit en dat weet je zelf ook. Als ik nu een pizza bestel is hij er over 45 min. Tegen die tijd heb ik een complete maaltijd in elkaar geflanst. Minder gedoe, agree. Althans, het is maar wat je gedoe vind. Ik zie goed voor jezelf zorgen niet zozeer als gedoe. En het is ook niet dat je uuuuuuren in de keuken staat.
[..]
Koken?Ik zit tv serie te kijken in die tijd. De aardappels gaan op. Ik pleur de grill aan. Ik ga serie kijken 15 min lang. Dan gooi ik de broccoli aan en pleur ik het vlees onder de grill, ga ik weer serie kijken en 10 min later haal ik alles van het vuur, afgieten, hoppa. Effectief ik denk 15 min werk. Ik zal het vanaaf eens voor je timen.
Ik sta echt geen 25 min in de keuken hoor met wat aardappels, groente en vlees
[..]
Ik vind dat dus serieus bullshit. Je kan de paprika's al snijden de avond ervoor. En dan nog, dan maak je niks met paprika en pak je de geschrapte wortels van lidl uit zak, schil je aardappels en zet je het vlees op. Weet het niet hoor, maar dat is nog geen 5!!! minuten werk. Ik vind het dus echt treurig (en dat meen ik oprecht en NOFI) dat men er zo over denkt. Dat een goeie maaltijd koken teveel werk is.
Serieus, ik weet het niet hoor, maar het is je eten. Dat je daar geen 80 min aan besteed prima. Maar 25 minuten?! Correct me if I'm wrong, maar men staat gemiddeld 25 minuten voor de spiegel hun haar te doen.En dan kan dat er niet af voor wat gezonds? Wat overigens helemaal iemands eigen keuze is hoor, maar ik vind dat nogal raar overkomen.
[..]
En dan over je ontbijt verhaal. 20 minuten voor je ontbijt te maken?! Hoe dan? Mijn vriend trekt brood uit de vriezer, ik gooi het in de magnetron of ik ontdooi het de avond ervoor. Gooi er wat boter op, kalkoen filet en jam, kwark in een bakkie, muesli erbij. Onder de 5 min klaar. Hoe doe je er dan 20 min over?
[..]
En je weet dus ook dat als je gezond wilt leven dit idd de stappen zijn die je moet zetten. Dat je er de eerste week wellicht even wat moeite mee hebt... nou vooruit. Maar kom op..
En niemand zegt dat het makkelijk is. Maar het is ook niet moeilijker dan fastfood bestellen.
Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, en agree to disagree moet ook zeker kunnen, maar echt, 20 minuten om je ontbijt te maken?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ben het echt niet met je eens, maar volgens mij is het het makkelijkste als we het erover eens zijn dat we het er niet over eens zijn. Zoals jij het ervaart, ervaart niet iedereen het.
Ook al zou ik op Maandag brood, op Dinsdag kwark, op Woensdag omelet op Donderdag brinta en op Vrijdag weer brood eten, ben ik nog never de nooit niet 25 min bezig met mijn ontbijt.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:58 schreef Zeester het volgende:
Qwea, je kijkt nu wel heel erg naar je eigen situatie. Ik kan niet elke dag hetzelfde eten, want als ik dat doe resulteert het in vreetbuien of helemaal niet eten, want ik word daar miserabel van.
Je kan maaltijden toch ook invriezen? En in die tijd dat jij een pizza in de oven gooit en iets van 20 min moet wachten, kun je ook de wortels in de pan gooien en de piepers opzetten. Duurt even lang. Oke, misschien ben je 5 min langer bezig maar je eet nog steeds in hetzelfde tijdsbestek. En als het puur om de afwas gaat, tjah... Sorry, maar ook dat vind ik een lame ass excuus.quote:Daarnaast ben ik nog steeds een slechte planner, heb ik een kleine koelkast, dus begint mijn maaltijd vaak bij het doen van boodschappen. Soms heb ik voor 2 dagen dingen in huis, maar als ik drie volledige maaltijden in mijn koelkast heb staan is deze stampensvol, dus moet sowieso om de 3 dagen boodschappen doen. Dus dan kom je na een werkdag thuis, moeten er nog boodschappen gedaan worden, ohja, er staat ook nog wat afwas van gisteren die weg moet, moet je vervolgens gaan koken, enz enz. Dan is het echt wel sneller om een pizza te halen, die in de oven te pleuren, met je handen van een doos te eten want zo geen afwas en klaar.
Ik ruim in 20 min mijn complete huis opquote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, en agree to disagree moet ook zeker kunnen, maar echt, 20 minuten om je ontbijt te maken?
In die tijd maak ik twee bakjes kwark, eentje met banaan en eentje met appel, een bakje vers fruit voor de pauze voor mijn dochter, een lunchtrommel, pers ik sinaasappels en ruim ik de vaatwasser uit, terwijl ik ook nog mijn dochter help met aankleden. En dan heb ik ruim de tijd.
Ja nou, ik bedoel, kom op hoor. 20 min om je ontbijt te maken en afwas excuses.. Iedereen heeft het druk, sure, ook ik. Maar dan lopen miepen dat gezond eten koken veel tijd kost is echt wel kut IMHO.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:59 schreef Awesome_ het volgende:
Qwea is al lid van mijn 'no excuses'-kerk zie ik.
Jij hebt vast nog geen schoolgaand kindquote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ruim in 20 min mijn complete huis op
Maar als je dat vaak genoeg zegt tegen jezelf ga je het echt geloven hoor!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 15:08 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja nou, ik bedoel, kom op hoor. 20 min om je ontbijt te maken en afwas excuses.. Iedereen heeft het druk, sure, ook ik. Maar dan lopen miepen dat gezond eten koken veel tijd kost is echt wel kut IMHO.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |