En jij gaat er weer van uit dan iedereen een 'uniek sneeuwvlokje' is waarbij de thermodynamicavlieger weer niet opgaat. Think again.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:53 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Jij gaat uit van het verhaal van één persoon en iedereen is weer anders hè? Wat voor de één werkt, heeft precies het tegenovergestelde effect bij de ander.
Iedereen moet hetzelfde doen om af te vallen. Dingen als darmflora en shit is ook vrij universeel. Je wil je graag uniek voelen, maar andere mensen hebben ook gewoon genoeg vezels nodig en kunnen langdurige stress beter vermijden. Echt waar!quote:Om het bij mezelf te houden: Mijn lijf is gedurende de vele jaren vanaf een jaar of 12 compleet kapot gedieet. Kun jij wel heel hard roepen dat het niets uitmaakt wat ik eet, maar dat doet het bij mij overduidelijk welDus ik moet braaf calorieën tellen, gezonde dingen eten (vindt m'n darmziekte bijvoorbeeld ook leuk), veel sporten en niet teveel stress hebben. Hoe beter ik me voel, hoe beter bovenstaande werkt. En ja, om te dieten moet je minder eten dan dat je verbruikt.
Als je niet afvalt en je zit daar oprecht mee, dan doe je ook iets verkeerd. Beetje tough love zou velen goed doen hier.quote:Dat jij goed op gewicht bent, is geweldig voor jou. Serieus! Maar ik zit eigenlijk niet te wachten op een roeptoeter die hier de dikkerdjes probeert duidelijk te maken dat ze het echt helemaal verkeerd doen. Dank u wel enzo.
Ik word daar ook altijd zo blij vanquote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:05 schreef Lonaa het volgende:
Zo.
Appels, peren, bananen, bloedsinaasappels, broccoli, pruimen, garnalen, makreel, zalm, biobrood.
Boodschapjes gedaan.
Troll inderdaad een keer niet.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb serieus niet de indruk dat awesome_ dat doet. Hij heeft een punt IMHO. Ik denk dat men zich in dit topic niet zo aangevallen moet voelen telkens.![]()
En je gezonde dingen, veel sporten en stress icm je darmziekte heb je helemaal gelijk in. Werkt hier ook als een tiet. \o/ remissie \o/
Ja, dat is leuk en aardig. Maar met crohn gaat die vlieger toch echt ff anders op. Voldoende / genoeg vezels gaat bij ons/mij niet op. Door de crohn nemen wij / ik de vezels en/of vitaminen niet/slecht op. En dus moet je er nog meer van eten dan dat normale mensen eten.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:05 schreef Awesome_ het volgende:
[Quote]Iedereen moet hetzelfde doen om af te vallen. Dingen als darmflora en shit is ook vrij universeel. Je wil je graag uniek voelen, maar andere mensen hebben ook gewoon genoeg vezels nodig en kunnen langdurige stress beter vermijden. Echt waar!
Eet jij 's ochtends en tussen de middag en als tussendoortje hetzelfde?quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:05 schreef PaarsBeestje het volgende:
Als ik het achteraf doe, dan eet ik simpelweg teveel (op slechte dagen) of veel te weinig (op andere slechte dagen). Ik ga 's ochtends in de keuken staan, dan ga ik daar staan bepalen wat ik ga eten die dag, voer dat in in de app en dan kijk ik ter plekke of ik niet te hoog zit. Is dat wel zo, dan gaat er wat af. Vaak is het zo dat ik veel te laag zit en dan moet er dus wat bij. Zo hou ik het voor mezelf gezond en reëel zonder dat ik overdag de mist inga met allerlei dingen (in de gedachten dat het wel mee zal vallen met die calorieën). Het werkt voor mij gewoon niet om dat achteraf te doen. Ik vreet of teveel of ik ga in standje anorexia en dat helpt de boel ook bepaald niet
quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:05 schreef Lonaa het volgende:
Zo.
Appels, peren, bananen, bloedsinaasappels, broccoli, pruimen, garnalen, makreel, zalm, biobrood.
Boodschapjes gedaan.
Ik vind het wel zwaar overdreven om te doen alsof er hier mensen verdrinken in zelfmedelijden omdat ze het zwaarder zouden hebben. Ik ben het deels best met je eens, maar ik vind de toon gewoon niet helemaal prettig.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:08 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Troll inderdaad een keer niet.
Afvallen is ook gewoon een state of mind om die kcaldeficit te creeren. Dat gaat je never nooit lukken als je verdrinkt in zelfmedelijden omdat jij het zwaarder hebt dan iedereen.
Ik eet alleen 's ochtends vaak hetzelfde (yoghurt/kwark + 2 manderijnen momenteel), maar voor de rest van de dag wisselt het. Bovendien eet ik alleen tussen 10.00 uur en 17.00 uur om m'n darmen zoveel mogelijk rust te geven. Daarvan neemt de vermoeidheid af en kan ik m'n fulltime baan volhoudenquote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
Eet jij 's ochtends en tussen de middag en als tussendoortje hetzelfde?
Ach en zo zijn er nog tientallen ziektebeelden te bedenken die het afvalproces vermoeizamen. Mijn punt is alleen dat dit voor 90% van de bevolking niet geldt en ook met zo'n aandoening kun je afvallen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:08 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, dat is leuk en aardig. Maar met crohn gaat die vlieger toch echt ff anders op. Voldoende / genoeg vezels gaat bij ons/mij niet op. Door de crohn nemen wij / ik de vezels en/of vitaminen niet/slecht op. En dus moet je er nog meer van eten dan dat normale mensen eten.
Stress is ook zoiets. Personen met crohn zijn extreem gevoelig voor stress. Minste stress en mijn darmen kunnen totaal over de zeik gaan. Ik ben het helemaal met je eens verder hoor, maar met dit dan weer niet. Want wij hebben niet alleen last van langdurige stress, ook de korte stress zorgt voor een opvlamming en de hele ellende erbij.
Had de boodschap onderaan dit topic nog niet gelezen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het wel zwaar overdreven om te doen alsof er hier mensen verdrinken in zelfmedelijden omdat ze het zwaarder zouden hebben. Ik ben het deels best met je eens, maar ik vind de toon gewoon niet helemaal prettig.
Zo simpel als jij het stelt, is het voor heel veel mensen gewoon niet. Vijf minuten voor ik weg ga uit mijn bed rollen en in mijn rondje lunchwandelen een broodje kroket bij de febo uit de muur trekken is veel sneller dan 's ochtends komkommer snijden, brood smeren, yoghurt en muesli mee, enz.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Sorry, ik kan me in best veel dingen vinden, maar dat psychologische gedeelte dat een ei bakken meer moeite is/kost is echt complete flauwekul IMHO.
[..]
Nou je kan het ook eind v/d dag invoeren. Schema'sKijk, ik weet niet hoe jij eet, maar ik ben een autist met van alles en nog wat en ik eet eigenlijk vrijwel elke dag hetzelfde, afgezien van mijn diner. Dus ik hoef het niet echt in te voeren want als je dat 1x doet weet je wat je eet op een dag. En als ik een broodje moet gaan halen, moet ik mijn jas aan doen, heen lopen / fietsen, bestellen, wachten. In die tijd heb ik al 4x mijn lunch gemaakt.
Ik snap wel dat het invoeren van kcal tijd kost, maar ik ben het niet eens met het feit dat een frietje eten minder moeite / tijd kost dan een broccoli koken. Ik maak mijn avond eten in 5 min. Aardappels schillen, broccoli in de pan en grill aan. Dan eacht ik voor de aardappels 20 min, voor de broccoli 10 en het vlees flikker ik onder de grill als ik de broccoli ook aangooi.
Bon apetit.
Njah, ik heb hierboven al een heel verhaal getypt, maar jij gaat uit van brood smeren versus omelet bakken. Ik ga uit (als ik kijk naar oude en nieuwe levensstijl) van broodje kant en klaar belegd met veeeeel mozzarella en een verdwaalde tomaat op de universiteit uit de kantine plukken op weg naar college of zorgen dat je gezond voer in huis hebt en er 's ochtends toch echt wel 20 minuten mee bezig zijn om een gezond ontbijt en een gezonde lunch en wat tussendoortjes te regelen.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 13:44 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Dat verschilt maar net: als je nog moet wennen aan 's morgens omelet of zo'n bananending te bakken, kost dat zowel letterlijk meer tijd als psychologisch meer moeite.
Pas als het helemaal in je ritme past en je er niet meer zo bij na hoeft te denken, kost het psychologisch gezien ook minder moeite en natuurlijk ook minder tijd omdat het makkelijker gaat.
Dat jullie het niet eens zijn kan dus liggen aan het feit dat de één er al aan gewend is om meerdere handelingen uit te voeren dan alleen een broodje besmeren en de ander nog niet.
Waarschijnlijk kost naar de diepvries lopen, brood ontdooien, spullen uit de koelkast pakken, smeren, weer opruimen uiteindelijk evenveel tijd als een omeletje in een pan flikkeren.
Zoals ik zei: Het zijn geen excuses, maar dat wil ook niet zeggen dat het absoluut onbegrijpelijk is als mensen moeite hebben met goed gedrag aanleren.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:23 schreef Awesome_ het volgende:
Ik trap waarschijnlijk op veel tenen weer, maarja. Als je geen 15-30minuten weet in te plannen in een dag van 24 uur, om even de tijd te nemen om je fucking eigen lichaam van 'goede brandstof' te voorzien, dan moet je je prioriteiten nog eens een keer opnieuw rankschikken.
Ik maak uit deze discussie juist op dat iedereen dat wel heeft.. De een heeft minder tijd nodig dan de ander, maar iedereen maakt tijd vrij om te zorgen voor zijn/haar lichaam. Of ben ik nu gekquote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:23 schreef Awesome_ het volgende:
Ik trap waarschijnlijk op veel tenen weer, maarja. Als je geen 15-30minuten weet in te plannen in een dag van 24 uur, om even de tijd te nemen om je fucking eigen lichaam van 'goede brandstof' te voorzien, dan moet je je prioriteiten nog eens een keer opnieuw rankschikken.
Het is rangschikken /taalnaziquote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:23 schreef Awesome_ het volgende:
Ik hoop een soort 'hand in eigen boezem'-revolutie te starten, een ware generatie van winnaars en mensen die niet alles en iedereen de schuld overal van geven, beginnend met dit topic.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:23 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zoals ik zei: Het zijn geen excuses, maar dat wil ook niet zeggen dat het absoluut onbegrijpelijk is als mensen moeite hebben met goed gedrag aanleren.
En ik vind je toon 'je fucking eigen lichaam...' nog steeds erg vervelend. Je hebt je punt gemaakt, sommigen zijn het met je eens, sommigen geven aan dat ze niet volledig achter je standpunt staan. Wat is het punt van blijven doordrammen?
TJAKKAAAAAAA!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:28 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Ik hoop een soort 'hand in eigen boezem'-revolutie te starten, een ware generatie van winnaars en mensen die niet alles en iedereen de schuld overal van geven, beginnend met dit topic.
Kut, betrapt.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:26 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Het is rangschikken /taalnazi
En verder: Wie zegt dat we dat niet aan het doen zijn dan? Ja, we zijn nu dik. Goh, wat vervelend. Maar volgens mij zitten we hier met z'n allen om er juist wat aan te doen.
Ik denk ten eerste dat je dat op de manier waarop je dat probeert, niet echt zal lukken. Wederom: c'est le tone qui fait la musique!quote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:28 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Ik hoop een soort 'hand in eigen boezem'-revolutie te starten, een ware generatie van winnaars en mensen die niet alles en iedereen de schuld overal van geven, beginnend met dit topic.
Mwoah, bietje minder bot mag best. We snappen hier allemaal wel dat dik zijn vervelend is en niet helemaal de bedoeling. Daarom hangt het merendeel hier ook wekelijks in de gewichten/huppelen op veel te snelle muziek in de sportzaal. We proberen er wat aan te doen, heus. Revoluties zijn niet nodigquote:Op dinsdag 25 februari 2014 14:30 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Kut, betrapt.![]()
Nee ik waardeer het ook enorm. Echter lurken hier ook mensen mee die denken af te vallen door een tvptje in dit topic en af en toe een keer mee te lezen. Geen persoonlijke aanvallen van mijn kant uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |