abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 februari 2014 @ 12:50:17 #226
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_137122488
Mensen die denken dat afvallen meer tijd kost :')

Minder eten = meer tijd voor andere zaken.
BEASTMODE
pi_137122543
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:50 schreef Awesome_ het volgende:

:') ja normaal ben ik 2/3 van mijn dag kwijt met mijn hoofd vol proppen inderdaad
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_137122620
Ik weet dat ik Rhubarbje niet moet gaan verdedigen tegen zulke dingen, maar ik doe het lekker toch.

Afvallen kost discipline, hard werken kost discipline. Een mens heeft maar zoveel discipline beschikbaar, een slechte keuze is snel gemaakt als je onder stress staat. Is geen excuus, dit praat het niet goed, maar dat is wel waardoor afvallen lastiger is als je het heel druk hebt.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 12:56:48 #229
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_137122639
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:53 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

:') ja normaal ben ik 2/3 van mijn dag kwijt met mijn hoofd vol proppen inderdaad
Waar in mijn post suggeer ik bovenstaande?
BEASTMODE
pi_137122660
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:56 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Waar in mijn post suggeer ik bovenstaande?
nergens, ik trok het in het belachelijke omdat je nogal belachelijk kort door de bocht gaat
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_137122683
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:50 schreef Awesome_ het volgende:

Gezond eten kost wel meer tijd. En vraagt ook om meer voorbereiding en planning in mijn ogen.

Afvallen op zich kost niet meer tijd. Maar de leefstijl die je daar bij aanhoud misschien wel :)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 13:00:32 #232
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_137122737
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:57 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

nergens, ik trok het in het belachelijke omdat je nogal belachelijk kort door de bocht gaat
Snap niet hoe jouw post in het verlengde lag van die van mij.
BEASTMODE
pi_137122739
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:56 schreef Zeester het volgende:
Ik weet dat ik Rhubarbje niet moet gaan verdedigen tegen zulke dingen, maar ik doe het lekker toch.

Afvallen kost discipline, hard werken kost discipline. Een mens heeft maar zoveel discipline beschikbaar, een slechte keuze is snel gemaakt als je onder stress staat. Is geen excuus, dit praat het niet goed, maar dat is wel waardoor afvallen lastiger is als je het heel druk hebt.
En dit.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 13:02:04 #234
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_137122769
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:58 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Gezond eten kost wel meer tijd. En vraagt ook om meer voorbereiding en planning in mijn ogen.

Afvallen op zich kost niet meer tijd. Maar de leefstijl die je daar bij aanhoud misschien wel :)
Wel als je allerlei ingewikkelde superfoodmaaltijden nodig denkt te hebben om af te vallen ja. Geen tijd om af te vallen is echt het summum van het menselijk rationaliserend vermogen.
BEASTMODE
pi_137122778
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:34 schreef Zeester het volgende:

[..]

Mmm, dan hebben we een definitie-verschil te pakken, want voor mij is dieten bewust minder innemen dan je verbruikt. Dus ook gewoon je levenstijl veranderen, maar wel onder je verbruik eten. Verder ben ik het wel met je eens :D
Alles wat je eet is eigenlijk je dieet, om het nog wat leuker te maken. :D Je volgt dus altijd een dieet.
pi_137122847
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:02 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Wel als je allerlei ingewikkelde superfoodmaaltijden nodig denkt te hebben om af te vallen ja. Geen tijd om af te vallen is echt het summum van het menselijk rationaliserend vermogen.
Nogmaals: ik heb sporten echt nodig, anders gaat het super langzaam
En ik eet te vaak buitenshuis om altijd zelf mijn maaltijden samen te kunnen stellen
Die combinatie zorgt er voor dat ik mezelf nu niet serieus neem als het op diëten aan komt

maar goed, ik ga mezelf daarin niet verdedigen
het is een bewuste keus. Eentje die ik echt niet lichthartig gemaakt heb en waar ik ook heus wel een beetje van baal
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_137122916
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:02 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Een omelet bakken met wat verse groenten kost meer tijd dan wat boterhammen smeren.. om maar een voorbeeld te geven.

Ik snap wel wat je zegt hoor Awesome, en voor een deel sluit ik me er bij aan. Maar naar mijn idee kost gezond eten wel meer tijd als "ongezond" eten.

En nu ga ik naar het werk :(
  dinsdag 25 februari 2014 @ 13:13:22 #238
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_137123088
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:04 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Nogmaals: ik heb sporten echt nodig, anders gaat het super langzaam
Nee hoor.

quote:
En ik eet te vaak buitenshuis om altijd zelf mijn maaltijden samen te kunnen stellen
Genoeg eetgelegenheden geven een calorie-indicatie en zo niet kun je die altijd zelf nog een maken. Het komt allemaal niet op de gram. Beetje common sense en een buffer doet wonderen.
quote:
Die combinatie zorgt er voor dat ik mezelf nu niet serieus neem als het op diëten aan komt

maar goed, ik ga mezelf daarin niet verdedigen
het is een bewuste keus. Eentje die ik echt niet lichthartig gemaakt heb en waar ik ook heus wel een beetje van baal
Ik vind dit echt prima. Ieder zijn ding en ik weet niet hoe je leven eruit ziet. Maar zeg dan tegen jezelf 'ik maak een bewust keuze om 'vrijuit' te eten met het risico dan ik op onderhoud of daarboven eet en daardoor dus stilblijf staan of aankom' ipv die 'ik heb geen tijd' rationalisatie.
BEASTMODE
  dinsdag 25 februari 2014 @ 13:16:01 #239
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_137123165
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:07 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Een omelet bakken met wat verse groenten kost meer tijd dan wat boterhammen smeren.. om maar een voorbeeld te geven.

Ik snap wel wat je zegt hoor Awesome, en voor een deel sluit ik me er bij aan. Maar naar mijn idee kost gezond eten wel meer tijd als "ongezond" eten.

Weet je wat ook ongezond is? Een te hoog vetpercentage. Dan eet je toch een halve bigtasty zodat het in je kcals past en slik je elke ochtend een multivitamine om dat gebrek op te vangen? Het gaat me om de mindset met zelfmedelijden die erachter schuilt.
BEASTMODE
pi_137123320
Hmm, een halve avocado is toch 150 kcal ongeveer?

Ik heb net een halve op brood gedaan en gewogen: zo'n 30 gram. Dat komt neer op 60 kcal.

Nu weet ik niet of ik van een halve moet uitgaan of...

#kcalstruggles
  dinsdag 25 februari 2014 @ 13:25:28 #241
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_137123437
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:21 schreef -Strawberry- het volgende:
Hmm, een halve avocado is toch 150 kcal ongeveer?

Ik heb net een halve op brood gedaan en gewogen: zo'n 30 gram. Dat komt neer op 60 kcal.

Nu weet ik niet of ik van een halve moet uitgaan of...

#kcalstruggles
Meer denk ik... Maar het zijn wel de goeie kcal *O*
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_137123579
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:25 schreef eleusis het volgende:

[..]

Meer denk ik... Maar het zijn wel de goeie kcal *O*
Dat leek mij ook. Maar inderdaad. *O*
  dinsdag 25 februari 2014 @ 13:31:14 #243
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137123594
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:58 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Whut? Ik ben geen seconde meer kwijt aan gezond eten hoor.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_137123653
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:31 schreef Qwea het volgende:

[..]

Whut? Ik ben geen seconde meer kwijt aan gezond eten hoor.
Ik echt wel hoor. Of ik nou ergens bij de 2.000 gezonde en ongezonde broodjes/snackleveranciers in de buurt iets ga halen zonder te letten op wat dan ook of 's ochtends braaf aardbeitjes sta te snijden, een omeletje sta te bakken en calorieën sta te tellen en ze invoer in m'n app voordat ik naar kantoor vertrek, echt wel dat daar verschil inzit. Niet veel op een hele dag, maar het kost me wel extra tijd.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 13:33:30 #245
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137123656
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:07 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Whut? :D echt niet.

quote:
ik snap wel wat je zegt hoor Awesome, en voor een deel sluit ik me er bij aan. Maar naar mijn idee kost gezond eten wel meer tijd als "ongezond" eten.

Ben ik echt niet met je eens :)
pi_137124000
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:33 schreef Qwea het volgende:

[..]

Whut? :D echt niet.

[..]

Ben ik echt niet met je eens :)
Dat verschilt maar net: als je nog moet wennen aan 's morgens omelet of zo'n bananending te bakken, kost dat zowel letterlijk meer tijd als psychologisch meer moeite.
Pas als het helemaal in je ritme past en je er niet meer zo bij na hoeft te denken, kost het psychologisch gezien ook minder moeite en natuurlijk ook minder tijd omdat het makkelijker gaat.

Dat jullie het niet eens zijn kan dus liggen aan het feit dat de één er al aan gewend is om meerdere handelingen uit te voeren dan alleen een broodje besmeren en de ander nog niet.

Waarschijnlijk kost naar de diepvries lopen, brood ontdooien, spullen uit de koelkast pakken, smeren, weer opruimen uiteindelijk evenveel tijd als een omeletje in een pan flikkeren.

:)
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  dinsdag 25 februari 2014 @ 13:49:11 #247
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_137124162
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:33 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ik echt wel hoor. Of ik nou ergens bij de 2.000 gezonde en ongezonde broodjes/snackleveranciers in de buurt iets ga halen zonder te letten op wat dan ook of 's ochtends braaf aardbeitjes sta te snijden, een omeletje sta te bakken en calorieën sta te tellen en ze invoer in m'n app voordat ik naar kantoor vertrek, echt wel dat daar verschil inzit. Niet veel op een hele dag, maar het kost me wel extra tijd.
Dat 'gezond/ongezond' is ook echt zo relatief.

http://edition.cnn.com/2010/HEALTH/11/08/twinkie.diet.professor/

Deze man at in het extreme 'ongezond', toch werd zijn bloedbeeld er beduidend beter op.

Ongezond/gezond/dirty/clean zijn allemaal loze woorden als je ze niet refereert aan 'het grotere beeld'; namelijk de kcals en de verhouding in macro's.

Ik zeg dit niet als iemand trouwens die heel zijn leven mager is geweest en daarom vind ik het nu ook zo cringy om al die excuses te lezen, die ik in het verleden ook had. Het beste dieet is het dieet wat je vol kan houden en zo een levensstijl kan worden. Is dat met superfoods? Prima. Heb je het druk en kun je alleen maar fastfood eten? Ook dikke prima en je kunt nog steeds afvallen.
BEASTMODE
pi_137124301
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:49 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Dat 'gezond/ongezond' is ook echt zo relatief.

http://edition.cnn.com/2010/HEALTH/11/08/twinkie.diet.professor/

Deze man at in het extreme 'ongezond', toch werd zijn bloedbeeld er beduidend beter op.

Ongezond/gezond/dirty/clean zijn allemaal loze woorden als je ze niet refereert aan 'het grotere beeld'; namelijk de kcals en de verhouding in macro's.

Ik zeg dit niet als iemand trouwens die heel zijn leven mager is geweest en daarom vind ik het nu ook zo cringy om al die excuses te lezen, die ik in het verleden ook had. Het beste dieet is het dieet wat je vol kan houden en zo een levensstijl kan worden. Is dat met superfoods? Prima. Heb je het druk en kun je alleen maar fastfood eten? Ook dikke prima en je kunt nog steeds afvallen.
Jij gaat uit van het verhaal van één persoon en iedereen is weer anders hè? Wat voor de één werkt, heeft precies het tegenovergestelde effect bij de ander.

Om het bij mezelf te houden: Mijn lijf is gedurende de vele jaren vanaf een jaar of 12 compleet kapot gedieet. Kun jij wel heel hard roepen dat het niets uitmaakt wat ik eet, maar dat doet het bij mij overduidelijk wel :+ Dus ik moet braaf calorieën tellen, gezonde dingen eten (vindt m'n darmziekte bijvoorbeeld ook leuk), veel sporten en niet teveel stress hebben. Hoe beter ik me voel, hoe beter bovenstaande werkt. En ja, om te dieten moet je minder eten dan dat je verbruikt.

Dat jij goed op gewicht bent, is geweldig voor jou. Serieus! Maar ik zit eigenlijk niet te wachten op een roeptoeter die hier de dikkerdjes probeert duidelijk te maken dat ze het echt helemaal verkeerd doen. Dank u wel enzo.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 14:01:07 #249
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137124564
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:44 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Dat verschilt maar net: als je nog moet wennen aan 's morgens omelet of zo'n bananending te bakken, kost dat zowel letterlijk meer tijd als psychologisch meer moeite.
Pas als het helemaal in je ritme past en je er niet meer zo bij na hoeft te denken, kost het psychologisch gezien ook minder moeite en natuurlijk ook minder tijd omdat het makkelijker gaat.

Dat jullie het niet eens zijn kan dus liggen aan het feit dat de één er al aan gewend is om meerdere handelingen uit te voeren dan alleen een broodje besmeren en de ander nog niet.

Waarschijnlijk kost naar de diepvries lopen, brood ontdooien, spullen uit de koelkast pakken, smeren, weer opruimen uiteindelijk evenveel tijd als een omeletje in een pan flikkeren.

:)
Sorry, ik kan me in best veel dingen vinden, maar dat psychologische gedeelte dat een ei bakken meer moeite is/kost is echt complete flauwekul IMHO.

quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:33 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Nou je kan het ook eind v/d dag invoeren. Schema's O+ Kijk, ik weet niet hoe jij eet, maar ik ben een autist met van alles en nog wat en ik eet eigenlijk vrijwel elke dag hetzelfde, afgezien van mijn diner. Dus ik hoef het niet echt in te voeren want als je dat 1x doet weet je wat je eet op een dag. En als ik een broodje moet gaan halen, moet ik mijn jas aan doen, heen lopen / fietsen, bestellen, wachten. In die tijd heb ik al 4x mijn lunch gemaakt.

Ik snap wel dat het invoeren van kcal tijd kost, maar ik ben het niet eens met het feit dat een frietje eten minder moeite / tijd kost dan een broccoli koken. Ik maak mijn avond eten in 5 min. Aardappels schillen, broccoli in de pan en grill aan. Dan eacht ik voor de aardappels 20 min, voor de broccoli 10 en het vlees flikker ik onder de grill als ik de broccoli ook aangooi.

Bon apetit.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 14:03:27 #250
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_137124649
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:53 schreef PaarsBeestje het volgende:

Dat jij goed op gewicht bent, is geweldig voor jou. Serieus! Maar ik zit eigenlijk niet te wachten op een roeptoeter die hier de dikkerdjes probeert duidelijk te maken dat ze het echt helemaal verkeerd doen. Dank u wel enzo.
Ik heb serieus niet de indruk dat awesome_ dat doet. Hij heeft een punt IMHO. Ik denk dat men zich in dit topic niet zo aangevallen moet voelen telkens. :)

En je gezonde dingen, veel sporten en stress icm je darmziekte heb je helemaal gelijk in. Werkt hier ook als een tiet. \o/ remissie \o/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')