SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Ik ga morgen mijn lijstje aanpassen. Gooi ik die morgen even hier, misschien willen jullie dan meedenkenquote:
Zelden eigenlijk... Soms wat fruit of zuivel later op de avond. Maar meestal een mok thee of koffie verkeerd (soms met een koekje of stukje chocola).quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:42 schreef Audreyoot het volgende:
Was normaal nooit zon wok type maar het avondeten was me goed bevallen en totaal geen hongergevoel of snoepdrang. Had kalkoen gebakken en dan noodles, wokgroente, tauge en een klein beetje soja saus. Als toetje Optimel yoghurt met framboos.
Nemen jullie eigenlijk een toetje na het eten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KH zit gemiddeld op 245gr per dag.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Nog even over je KH Q, die krijg je volgens mij helemaal niet zo veel binnen. Als je lichaam zijn energiebehoefte haalt uit koolhydraten, kan het de eiwitten gebruiken voor spiermassa. Nu ben je voor zowel basale energie als spiermassa voornamelijk uit eiwitten aan het putten.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:58 schreef PatriQue89 het volgende:
Mijn lijstje van vandaag trouwens:
O: 500 gram kwark, 2 zonnebloembrood met kalkoenfilet
T: banaan, 2 zonnebloembrood met achterham
L: 4 zonnebloembrood met 2 kalkoen / 2 ham
T: 150 gram tonijn(in water)
A: 125 gram penne, 200 gram kipfilet, champignons/uien/paprika in tomatensaus..
2150 kcal.. voor mn gevoel veel.. zat afgelopen tijd aldoor net onder 2000.. maar 2150 is niet overdreven veel toch?Je zou de banaan kunnen vervangen door een appel, en de penne voor de vezelrijk variant van honig, dat scheelt al een hoop..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
een hoop als in? kcal?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:11 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Je zou de banaan kunnen vervangen door een appel, en de penne voor de vezelrijk variant van honig, dat scheelt al een hoop..
Ik varieer in mijn avond-tussendoortje, maar dat is vaak pas tussen 20-21:00 dat ik dat eet. Kan eens een koekje of stukje chocolade zijn, yoghurt met muesli... en op de dagen dat ik sport een bak kwark want nodig. Anders sterf ik de dag erna van de honger.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:42 schreef Audreyoot het volgende:
Was normaal nooit zon wok type maar het avondeten was me goed bevallen en totaal geen hongergevoel of snoepdrang. Had kalkoen gebakken en dan noodles, wokgroente, tauge en een klein beetje soja saus. Als toetje Optimel yoghurt met framboos.
Nemen jullie eigenlijk een toetje na het eten?
Neem dan penne integrali, dat is volkomen pasta. Die vezelrijke pasta van honig is oplichterij. Daar zijn vezels ingestopt waar ons lichaam niets mee kan, maar het klinkt wel verantwoord.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:11 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Je zou de banaan kunnen vervangen door een appel, en de penne voor de vezelrijk variant van honig, dat scheelt al een hoop..
Zoiets maar dan met magere rookworst of ander vlees?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:52 schreef Myraela het volgende:
Ik heb een zak boerenkool liggen. Weten jullie hoe ik dat morgen een beetje mager kan maken? Ik vind namelijk de hoeveelheid aardappels al een beetje eng. En normaal maakte ik het lekker met flink wat roomboter, spek en rookworst. Maar dat mag ik allemaal niet van mezelf.
2150 kcal.. voor mn gevoel veel.. zat afgelopen tijd aldoor net onder 2000.. maar 2150 is niet overdreven veel toch?Prima! Minder calorieën moet je ook niet willen met jouw gewicht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die had ik ook gevonden, ben alleen niet zo van de gedroogde tomaatjes. Wist niet eens dat dat met boerenkool kon, ken het alleen in de stamppot.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:31 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Zoiets maar dan met magere rookworst of ander vlees?
http://www.ah.nl/allerhan(...)-en-gedroogde-tomaat
Oh, graag.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:35 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb hier een recept voor een vegetarische boerenkoolstamppot, met oa witte kaas en tomaat erdoor. Kan m zo even voor je uploaden?
Dan doe je de helft van de hoeveelheid aardappels. Niks engs aan.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:52 schreef Myraela het volgende:
Ik heb een zak boerenkool liggen. Weten jullie hoe ik dat morgen een beetje mager kan maken? Ik vind namelijk de hoeveelheid aardappels al een beetje eng. En normaal maakte ik het lekker met flink wat roomboter, spek en rookworst. Maar dat mag ik allemaal niet van mezelf.
Krokant gebakken tofu-reepjes ook. Alleen duurt het een eeuwigheid voordat het van spons naar krokant is gebakkenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:44 schreef Sjeen het volgende:
Zongedroogde tomaatjes zijn een fijne vervanger voor spekjes soms.
- met knolselderij in plaats van aardappelsquote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:52 schreef Myraela het volgende:
Ah ok! Thanks!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:36 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Prima! Minder calorieën moet je ook niet willen met jouw gewicht.
Ik zag ze ook liggen bij de Jumbo, gedroogde dan. 2,99 geloof ik voor een bakje. Ik weet alleen niet hoeveel er in zat.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:13 schreef Qwea het volgende:
Ik ging kijken voor die goij bessen, bij de tuinen. 150gr 5,20. In geen 5 jaar
Ik vond het echt debiel duurquote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:18 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik zag ze ook liggen bij de Jumbo, gedroogde dan. 2,99 geloof ik voor een bakje. Ik weet alleen niet hoeveel er in zat.
Ik heb geen idee wat je er mee kunt doen en hoe ze smakenquote:
Kijk eens bij een toko.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:13 schreef Qwea het volgende:
Ik ging kijken voor die goij bessen, bij de tuinen. 150gr 5,20. In geen 5 jaar
Oeh! Goeie tip! Heb er 3 in de buurtquote:
Yakult gebruik ik in overleg met huisarts tijdens een antibioticakuur.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:48 schreef Bassen het volgende:
Zo, op de valreep nog even boodschappen gedaan, met een hongerig gevoel. Heb me weten te bedwingen, enkel appels gekocht en broodbeleg (rookvlees, kipfilet, slankie).
Wat zijn trouwens jullie ideeën over yakult?
Serieus? Wat is zijn redenatie?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:35 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Yakult gebruik ik in overleg met huisarts tijdens een antibioticakuur.
Nou, het is meer mijn persoonlijke ervaring met doxycycline. Mijn darmen raken erdoor van slag en met Yakult lijkt dat te compenseren.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:39 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Serieus? Wat is zijn redenatie?
Voordat ik lactose-intolerant was, wilde ik het heel soms wel eens drinken. Yakult is de enige van die drankjes waar nog iets van wetenschappelijk onderzoek achter ligt. Wat mij betreft is het alleen maar wijs om het te drinken als je darmen ook écht ondersteuning nodig hebben. De meeste gezonde mensen met een goede darmflora hebben meer dan genoeg goede bacteriën, daarvoor voegt Yakult niks toe.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:48 schreef Bassen het volgende:
Zo, op de valreep nog even boodschappen gedaan, met een hongerig gevoel. Heb me weten te bedwingen, enkel appels gekocht en broodbeleg (rookvlees, kipfilet, slankie).
Wat zijn trouwens jullie ideeën over yakult?
Je haalt me de woorden uit de mond. Niks zo'n onzin als die nepvezels in Honigpasta.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Neem dan penne integrali, dat is volkomen pasta. Die vezelrijke pasta van honig is oplichterij. Daar zijn vezels ingestopt waar ons lichaam niets mee kan, maar het klinkt wel verantwoord.
2150 kcal.. voor mn gevoel veel.. zat afgelopen tijd aldoor net onder 2000.. maar 2150 is niet overdreven veel toch?Helemaal niet, dat is een prima lijstje. Is het btw 125 gr gekookt of ongekookt, die penne? Want anders kun je proberen om meer groente te nemen en wat minder pasta. Daar zit je wat langer vol van. En zonnebloembrood? Is dat volkoren of witbrood met pitjes? Die hier in de supermarkt liggen zijn witbrood en daar zit je vaak wat minder lang vol van dan van volkorenbrood. Kan natuurlijk best een keer, maar dat zou ik niet altijd doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maaaar, zoals ik zei: Best een prima lijstje, goed bezig
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Oehquote:Op woensdag 8 januari 2014 08:36 schreef Myraela het volgende:
Volgens mij komen m'n hardloopschoenen vandaag nog binnen.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:36 schreef Myraela het volgende:
Volgens mij komen m'n hardloopschoenen vandaag nog binnen.
Leukquote:Op woensdag 8 januari 2014 08:37 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Oehhopelijk komt mijn badpak ook vandaag. Ik wil zwemmen!
thanks! De penne is 125 gekookt. En dat brood, tja.. het is niet wit als in wit, maar ook niet volkoren als in volkoren. Volgens mij zaten er wel pitjes op ( ik onthoud dat nooit zo goedquote:Op woensdag 8 januari 2014 08:27 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Helemaal niet, dat is een prima lijstje. Is het btw 125 gr gekookt of ongekookt, die penne? Want anders kun je proberen om meer groente te nemen en wat minder pasta. Daar zit je wat langer vol van. En zonnebloembrood? Is dat volkoren of witbrood met pitjes? Die hier in de supermarkt liggen zijn witbrood en daar zit je vaak wat minder lang vol van dan van volkorenbrood. Kan natuurlijk best een keer, maar dat zou ik niet altijd doen.
Maaaar, zoals ik zei: Best een prima lijstje, goed bezig
Q, ik heb zo'n bakje goji bessen gehaald bij de Jumbo: 2,99 voor 150 gram. Heb ze door mn yoghurt gedaan, was goed te doenquote:Op woensdag 8 januari 2014 09:06 schreef Qwea het volgende:
Ik ga mijn lijstje aanpassen. Doei eiwit / 1 kg zuivel
Lekker bezig! De eerste keer zonnebank vond ik doodeng, rationeel als ik ben was ik bang dat ik erdoorheen zou zakkenquote:Op woensdag 8 januari 2014 08:42 schreef BrandX het volgende:
Mijn lijstje voor vandaag naar verwachting:
O: 2 gekookte eieren, 1 appel
T: 225 gr optimel yoghurt frambozen
T2: eiwitshake
L: gekookt ei, kom heldere soep, bruin pistoletje rosbief (of we gaan visje halen)
T: appel
T2: 225 gr optimel yoghurt frambozen
D: 200gr prei + 200gr witte kool + 200gr rundergehakt (zelf kruiden enzo)
T: weetiknogniet
En vanavond voor het eerst van mijn leven onder de zonnebank.
Vorige week heel uitgebreid (met een hele toffe jonge meid achter de balie) besproken hoe ik dat verstandig kan doen enzo, opbouwen etc. zodat ik een beetje bruin wordt.
Oh mijn sportweek:
maandag niets
dinsdag (gister dus) personal training circuit + kracht
woensdag zonnebank
donderdag boksen
vrijdag zonnebank
zaterdag 2 uur boksles geven en dan 1,5u personal training circuit + kracht
zondag 2u wandelen
Libido!quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:01 schreef Myraela het volgende:
Maar, waarom waren ze nou zo goed? Want ik blijf het toch duur vinden.
Ik zou je ontbijtkoek sowieso vervangen door kwark. Minder suiker, 200gr kwark levert dezelfde kcal en zit er langer vol van. Verder vind ik je lijstje erg weinig.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:15 schreef Joene het volgende:
Zo ben ik weer ! Alle kilo's die ik was kwijt geraakt afgelopen 1,5 jaar zitten er weer bij.
Knop weer om dus en weer gaan.
Ontbijt : 1 boterham met (dieet)margarine + pindakaas , + Sinaasappel + bekertje melk
Tussendoor : 1 ontbijtkoek , 2 flesjes water.
Lunch : 2 boterhammen kipgrillworst + bekertje melk.
Tussendoor : 1 banaan + 2 flesjes water.
Avondeten : nog te bedenken.
Yup dat schema iddquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:34 schreef Brighteyes het volgende:
Wb Joene!
Kijk je wel uit dat je niet té weinig gaat eten? Je lijstje ziet er nogal krap uit. Mss kan je wat kwark oid toevoegen bij je t's.
Volg je nu weer het schema van de dietist van toen?
Is 272gr KH op een dag veel? Zo ja, dan weet ik in godsnaam niet meer waar ik mijn broodjes die ik net in de plaats van kwark heb gedaan door moet vervangenquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:47 schreef BrandX het volgende:
Je eiwitten lijken me dan idd goed, Qwea!
Wat me bij iedereen opvalt is de (in mijn belevenis) grote hoeveeheid koolhydraten?
Ik probeer daar juist zo min mogelijk van te nemen, omdat dat bij mij echt een dikmaker is? Ik word dikker van koolhydraten dan van (goede) vetten...
(los van het feit dat ik van te veel koolhydraten - ben ik achter gekomen - zeer onregelmatige ontlasting van krijg)
Ja hier is iedereen van de ontbijtkoekmaffia weet ikquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik zou je ontbijtkoek sowieso vervangen door kwark. Minder suiker, 200gr kwark levert dezelfde kcal en zit er langer vol van. Verder vind ik je lijstje erg weinig.
Ik ben geen ontbijtkoekmaffia hoor, eet het zelf ook wel eens. Alleen is kwark een betere vullerquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:50 schreef Joene het volgende:
[..]
Ja hier is iedereen van de ontbijtkoekmaffia weet ik
ik vind ontbijtkoekje als tussendoor meenemen naar het werk gewoon ook handigquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben geen ontbijtkoekmaffia hoor, eet het zelf ook wel eens. Alleen is kwark een betere vuller
Ik probeer ook te minderen in mijn KH. Alleem nu ik stamppot eet heb ik bijv aardappels. Maar anders eerst ik geen KH bij mijn avondmaaltijd. Eet geen brood meer. En ook al doe ik dat pas 2 dagen ik merk alle verschil..quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:47 schreef BrandX het volgende:
Wat me bij iedereen opvalt is de (in mijn belevenis) grote hoeveeheid koolhydraten?
Ik probeer daar juist zo min mogelijk van te nemen, omdat dat bij mij echt een dikmaker is? Ik word dikker van koolhydraten dan van (goede) vetten...
(los van het feit dat ik van te veel koolhydraten - ben ik achter gekomen - zeer onregelmatige ontlasting van krijg)
Ik wil hem goed hebben, want als je je verhoudingen goed hebt, gaat je spieropbouw sneller.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:52 schreef Myraela het volgende:
Al dat gereken. Dat zou ik echt niet kunnen. Ik kan kcal tellen en zelfs daar wil ik me eigenlijk al niet mee bezig houden.
Misschien werkte het dan toch niet zo goed. Probeer anders met een dietist een nieuw patroon te bedenken wat geen 'dieet' is maar wat je wél gewoon altijd vol kunt houden. Niet gefocust op (snel) afvallen, maar verandering van leefstijl.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:50 schreef Joene het volgende:
[..]
Jammer dat ik in oud patroon ben vervallen.
Ik zit nu volgens mijn app aan 46% aan KH. 70% is pas teveel? Of niet?quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:49 schreef Qwea het volgende:
Te veel koolhydraten wil zeggen dat meer dan 70% van de calorieën in je voeding uit koolhydraten komt.
*zucht*
*uitrekent
Voedingscentrum zegt dat 70% teveel is. Andere websites roepen 100gr tot 125gr per dag, als je geen krachttraining doet. Doe je krachttraining dan moet je tussen de 150 en 200gr hebben.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:54 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Ik zit nu volgens mijn app aan 46% aan KH. 70% is pas teveel?
Je lijstje is prachtig zo, niet meer over twijfelenquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:51 schreef Qwea het volgende:
265.3x4kcal per gr KH = 1061.2
Mooi, want dat is minder dan 60% want mijn totaal aantal kcal is 2000
Ik wilde zeggen kwark ? Hihahoquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Voedingscentrum zegt dat 70% teveel is. Andere websites roepen 100gr tot 125gr per dag, als je geen krachttraining doet. Doe je krachttraining dan moet je tussen de 150 en 200gr hebben.
Ik wil alleen mijn laatste broodje bij mijn laatste T ergens door vervangen. Maar waardoor in godsnaam. Fruit eet ik ook al genoeg
Oke!quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:57 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Je lijstje is prachtig zo, niet meer over twijfelen.
Hiero:
O: havermout, melk, kersen, 2tl suiker
T: 2spelt met boter en kaas
L: 2 spelt met jam, stuk of 10 romaatjes, 4 minimozzarellaballetjes, misschien kop soep
T: appel
D: weetniet. Bij moeders dus zal niet fantastisch gezond zijn.
T: 250 gram kwark met een peer
Lol, 500 tot 600gr per dagquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:57 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Ik wilde zeggen kwark ? Hihahoerm, groente krijg je ook al ruim voldoende binnen he?
Dit dus, je kunt ook overdrijven. Zoek een manier die bij je past, test hem een paar weken. Werkt het niet, dan pas je het weer aan. Regeltjes zijn een mooi uitgangspunt, maar ieder lijf is anders.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lol, 500 tot 600gr per dagDus, ja
Maar wat CC zegt. Ik laat hem wel staan zo. Vind hem wel prima zo.
Dit dus. Als je het niet de rest van je leven kunt en wilt volhouden, is het geen goed schema, volgens mij...quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Misschien werkte het dan toch niet zo goed. Probeer anders met een dietist een nieuw patroon te bedenken wat geen 'dieet' is maar wat je wél gewoon altijd vol kunt houden. Niet gefocust op (snel) afvallen, maar verandering van leefstijl.
Kan ook gewoon met water. Amandelmelk. Kan eigenlijk met vanalles. Ik las ergens iemand die het met karamel chocolademelk deed en die deed er dan ook allemaal bonbons in.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oke!
En havermout, misschien ga ik dat ooit proberen, maar dat moet met melk
Lekkerder en minder zwaar voor mijn darmen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:04 schreef LovelyLady het volgende:
Waarom is iedereen eigenlijk aan de speltbrood?
quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:49 schreef Qwea het volgende:
Te veel koolhydraten wil zeggen dat meer dan 70% van de calorieën in je voeding uit koolhydraten komt.
*zucht*
*uitrekent
70% is erg veel, vind ik hoor. Maximaal 55% heb ik geleerd, maar liever nog 50%.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:49 schreef Qwea het volgende:
*zucht*
*uitrekent
Hoe was je boerenkool gister?quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Kan ook gewoon met water. Amandelmelk. Kan eigenlijk met vanalles. Ik las ergens iemand die het met karamel chocolademelk deed en die deed er dan ook allemaal bonbons in.Gezond eten.
Hmm oke, ik hoor steeds meer mensen erover en hier ook ... dus vroeg ik mij dat zo eens afquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:05 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Lekkerder en minder zwaar voor mijn darmen.
Is ookquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lol, 500 tot 600gr per dagDus, ja
Maar wat CC zegt. Ik laat hem wel staan zo. Vind hem wel prima zo.
Hehe door de mensen hier wil ik het ook wel eens proberen eigenlijkquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:06 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Hoe was je boerenkool gister?
[..]
Hmm oke, ik hoor steeds meer mensen erover en hier ook ... dus vroeg ik mij dat zo eens af
quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:02 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dit dus, je kunt ook overdrijven. Zoek een manier die bij je past, test hem een paar weken. Werkt het niet, dan pas je het weer aan. Regeltjes zijn een mooi uitgangspunt, maar ieder lijf is anders.
Maar, wat zou ik aan vet moeten toevoegen dan bv? Betekend minder eten want meer kcal. Ik hou van mijn vele etenquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:04 schreef Zeester het volgende:
Qwea, je hebt volgens mij zo'n moeite met de verhoudingen correct krijgen omdat je zo weinig vet eet. Alles wat je eet is mager, dieet of vervrij. Dat is best prima, maar iets meer vetten zorgen voor een betere balans. En beter naar de wc.
Vult voor mij 100x beter dan bruinbrood + mijn darmen doen het er beter op.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:04 schreef LovelyLady het volgende:
Waarom is iedereen eigenlijk aan het speltbrood?
Hmm, ik zal eens kijken, wil het wel proberen. Maarquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Kan ook gewoon met water. Amandelmelk. Kan eigenlijk met vanalles. Ik las ergens iemand die het met karamel chocolademelk deed en die deed er dan ook allemaal bonbons in.Gezond eten.
Ik zit op 53,6%, dus niks aan het handjequote:Op woensdag 8 januari 2014 11:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
70% is erg veel, vind ik hoor. Maximaal 55% heb ik geleerd, maar liever nog 50%.
JA! Dank je! Roggenbrood! Met pindakaas en fucking hagelslag! *haalt*quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:07 schreef Zeester het volgende:
Ik heb al een week geen gewoon brood gegeten maar roggebrood. Alleen een half broodje van mijn werk toen ik m'n lunch was vergeten. Werkt goed voor mij en is handig want brood beschimmeld vaak bij mij wegens te weinig eten/het past niet in de vriezer erbij
Die maak ik vanavond.quote:
Lidl idd niet, appie verkoopt het idd wel. Haal het elke dag, een halfje. AH stevig speltbrood. Halfje, 1,29. Zitten 8 plakjes en 2 kapjes in.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:07 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Hehe door de mensen hier wil ik het ook wel eens proberen eigenlijk![]()
maar volgens mij verkopen ze het niet bij de Lidl? Dus dan maar eens zoeken bij de appie.
Omdat ik daar veel beter op reageer dan volkoren brood.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:04 schreef LovelyLady het volgende:
Waarom is iedereen eigenlijk aan het speltbrood?
Ik eet nooit een dressingquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:11 schreef Zeester het volgende:
Een x wat vetter vlees, of lekker avocado bij je eten, of een dressing met olijfolie ipv yoghurt!
Ik zit te wachten tot het 12u is. Lunchen, sporten, snel omkleden, als een mofo fietsen naar het Zhuis en een foto van mijn voet laten maken. Gaat nog aanpoten wordenquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:13 schreef Myraela het volgende:
Ik voel een vreetbui opkomen. Ik heb zo de neiging om uitgebreid te gaan staan koken en lunchen.Iets van pasta met pesto.
![]()
Toch maar een boterham pakken straks.
Thanks! Ze verkopen ook wel hele broden neem ik aan toch? Dan kunnen we er met z'n tweeën van etenquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lidl idd niet, appie verkoopt het idd wel. Haal het elke dag, een halfje. AH stevig speltbrood. Halfje, 1,29. Zitten 8 plakjes en 2 kapjes in.
Roggebrood vind ik ook lekker, dat staat morgen weer in de planning anders vergeet ik het weer en beschimmeld dat weerquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:07 schreef Zeester het volgende:
Ik heb al een week geen gewoon brood gegeten maar roggebrood. Alleen een half broodje van mijn werk toen ik m'n lunch was vergeten. Werkt goed voor mij en is handig want brood beschimmeld vaak bij mij wegens te weinig eten/het past niet in de vriezer erbij
Toppie, ben erg benieuwdquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:10 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die maak ik vanavond.
Ik wacht even tot mijn pakketje binnen is en dan loop ik naar de supermarkt voor de gedroogde tomaatjes. Ben zelf ook erg benieuwd.
Appie is hier niet in de buurt... De prijs valt me ook nog wel mee... is het een beetje in te vriezen?quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lidl idd niet, appie verkoopt het idd wel. Haal het elke dag, een halfje. AH stevig speltbrood. Halfje, 1,29. Zitten 8 plakjes en 2 kapjes in.
Positieve verhalen over dat speltbrood dus hmmm...quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:12 schreef Skoap het volgende:
[..]
Omdat ik daar veel beter op reageer dan volkoren brood.
Als ik gewoon volkoren brood eet, krijg ik veel sneller weer honger.
Speltbrood zorgt bij mij veel langer voor een vol gevoel.
En ik bak het tegenwoordig zelfgooi ik er nog wat lijnzaad doorheen, krijg ik gelijk weer wat omega's binnen.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:15 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Thanks! Ze verkopen ook wel hele broden neem ik aan toch? Dan kunnen we er met z'n tweeën van eten
Zelf brood bakkenquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:12 schreef Skoap het volgende:
[..]
Omdat ik daar veel beter op reageer dan volkoren brood.
Als ik gewoon volkoren brood eet, krijg ik veel sneller weer honger.
Speltbrood zorgt bij mij veel langer voor een vol gevoel.
En ik bak het tegenwoordig zelfgooi ik er nog wat lijnzaad doorheen, krijg ik gelijk weer wat omega's binnen.
Ik maak me daar echt niet druk om. Dik word je mijns inziens niet van een groep, maar van teveel kcal. Ik probeer wel mijn eiwitten altijd redelijk op pijl te houden, maar verder boeit het me niet zo.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:47 schreef BrandX het volgende:
Jup, ik en mijn vriend eten elk 4 sneetjes p/s.. ik bedenk me nu net dat ik ook meer brood moet halenquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:15 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Thanks! Ze verkopen ook wel hele broden neem ik aan toch? Dan kunnen we er met z'n tweeën van eten
Ik ben echt een enorm zeikwijf met brood. Witbrood uit de vriezer vreet ik niet, word droog als het ontdooit moet worden. Idem dito met heel donkerbrood en volkoren. Ik weiger ook brood van een dag oud te eten want dan is niet meer te vreten IMHO.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:15 schreef LovelyLady het volgende:
Appie is hier niet in de buurt... De prijs valt me ook nog wel mee... is het een beetje in te vriezen?
Mijn darmen moesten ook even wennen, maar heb me zelden zo fit gevoeldquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:53 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik probeer ook te minderen in mijn KH. Alleem nu ik stamppot eet heb ik bijv aardappels. Maar anders eerst ik geen KH bij mijn avondmaaltijd. Eet geen brood meer. En ook al doe ik dat pas 2 dagen ik merk alle verschil..
(En merk ook echt dat mijn darmen er erg aan moeten wennen!)
TLDR?quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben echt een enorm zeikwijf met brood. Witbrood uit de vriezer vreet ik niet, word droog als het ontdooit moet worden. Idem dito met heel donkerbrood en volkoren. Ik weiger ook brood van een dag oud te eten want dan is niet meer te vreten IMHO.
Spelt heb ik vanmorgen uit de vriezer getrokken, 2 plakjes, ff snel in de magnetron, omnomnom. En ik wil ook best spelt eten wat een dag ligt.
Dus, TLDR : Ja!
Het werkt sowieso per persoon verschillend natuurlijk.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik maak me daar echt niet druk om. Dik word je mijns inziens niet van een groep, maar van teveel kcal. Ik probeer wel mijn eiwitten altijd redelijk op pijl te houden, maar verder boeit het me niet zo.
En dat is precies waarom ik niet zonder kh wil.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:30 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik krijg spontaan zin in brood nu ik dit lees. Maar ik mag niet!
Een maaltijd verpest niet je voortgang.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:39 schreef Myraela het volgende:
Okay, ik heb net even asociaal uitgebreid geluncht.Stom, want ik wist gewoon dat het slecht was, het was gewoon het enige waar ik trek in had.
En nu baal ik al behoorlijk.
Ja, snap ik ook wel. Maar als ik zie wat het met mijn lichaam doe door minder KH te eten..quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En dat is precies waarom ik niet zonder kh wil.
Ik wil wel graag een fijn leven hebben. Een fijn lijf draagt daar aan bij, maar is niet alles.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:45 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja, snap ik ook wel. Maar als ik zie wat het met mijn lichaam doe door minder KH te eten..
Dat is wel waar. Mijn ontbijt was gelukkig erg licht (volgende keer weer gewoon meer om dit te voorkomen)quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Een maaltijd verpest niet je voortgang.De rest van de dag gewoon verstandige keuzes maken!
Niet zo streng zijn voor je zelf, de dag is niet gelijk verpest ook al voelt dat misschien wel zo.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is wel waar. Mijn ontbijt was gelukkig erg licht (volgende keer weer gewoon meer om dit te voorkomen)
Vanavond ook niet teveel eten en dan valt de schade misschien nog wel mee.
Denk ook niet dat je dat als vegetariër zou moeten doen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:46 schreef rhubarbje het volgende:
Ik eet geen vlees en vis dus geen kh vind ik echt veeeel te ingewikkeld worden
Helemaal mee eens! Ik ben een bourgondier helaasquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik wil wel graag een fijn leven hebben. Een fijn lijf draagt daar aan bij, maar is niet alles.![]()
Ieder z'n keus.
Ik heb hetzelfde met KH minderen. Mijn lichaam reageert ook echt debiel op (slechte) KH'squote:Op woensdag 8 januari 2014 11:45 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja, snap ik ook wel. Maar als ik zie wat het met mijn lichaam doe door minder KH te eten..
quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
Het is dat je zelf zegt dat je een zeikwijf bentquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben echt een enorm zeikwijf met brood. Witbrood uit de vriezer vreet ik niet, word droog als het ontdooit moet worden. Idem dito met heel donkerbrood en volkoren. Ik weiger ook brood van een dag oud te eten want dan is niet meer te vreten IMHO.
Spelt heb ik vanmorgen uit de vriezer getrokken, 2 plakjes, ff snel in de magnetron, omnomnom. En ik wil ook best spelt eten wat een dag ligt.
Dus, TLDR : Ja!
Lekker vers broodquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:50 schreef BrandX het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Ik ben een bourgondier helaas
Gelukkig ben ik niet zo'n giga broodfan. Vind vers brood heerlijk, maar hoef ik echt niet elke dag te hebbenMij doe je veel meer plezier met ei, vlees en vis
Ik ontbijt rustig met een stuk gebakken kabeljauw
Sowieso, koolhydraten zijn echt niet alleen maar evil.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:46 schreef rhubarbje het volgende:
Ik eet geen vlees en vis dus geen kh vind ik echt veeeel te ingewikkeld worden
Nou ik merk gewoon dat ik ook veel meer honger heb als ik brood eet.. Is dat ook anders met speltbrood?quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:50 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde met KH minderen. Mijn lichaam reageert ook echt debiel op (slechte) KH's
Maar spelt gaat dus wel goed! Dus je zou het eens kunnen proberen.
nee ik denk ook niet dat kh mega evil zijn of zoquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Sowieso, koolhydraten zijn echt niet alleen maar evil.
Gewoon normaal doen en matigen met alles. Vlgs mij kom je dan het verst.
Het gaat uiteindelijk om kcal in en kcal uit en waar die kcal uit bestaan maakt in de basis geen reet uit. Alleen zal de een liever vlees dan groente eten en de derde is een zuivel-freak.
Tink is 47 kilo afgevallen en die eet gewoon een normale hoeveelheid brood etc.
Bij mij dus wel...quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:56 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Nou ik merk gewoon dat ik ook veel meer honger heb als ik brood eet.. Is dat ook anders met speltbrood?
Klinkt wel erg lekker.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:03 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb me bij de lunch beperkt tot een klein stukje lasagna en verser een flinke berg groente, heerlijke salade zonder dressing maar met heerlijke geitenkaas en nu een bakje fruitsalade.
Ok dan is het het proberen waard. Ben niet zo'n held in zelf dingen maken. Maar zal eens recepten zoeken! Soms is het namelijk wel lekker om gewoon pasta te eten!quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:01 schreef Skoap het volgende:
[..]
Bij mij dus wel...
Ik heb jaren low carb gedaan precies om die reden...
En nu eet is dus af en toe speltbrood en dat gaat wel goed.
Het is geen garantie voor jou natuurlijk, maar misschien wel het proberen waard.
Spelt pasta & spelt wraps (maak ik zelf) dat gaat ook allemaal goed.
Maar ik eet wel bij 1 maaltijd koolhydraten uit spelt. Niet bij alle 3.
Jup, en ik heb de wafels met siroop en slagroom laten liggen!quote:
Zoetigheid zou ik juist echt geen moeite mee hebben. Ik zou eerder van zo'n lasagne 4 porties willen eten.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jup, en ik heb de wafels met siroop en slagroom laten liggen!Dat voelt stiekem wel heel erg goed. Kijken of ik vanavond dessert ook kan skippen. Ik vind dat wel lastig hoor, ben echt een sucker voor zoetigheid.
http://www.biologischetoko.nl/spelt/speltpastaquote:Op woensdag 8 januari 2014 12:05 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ok dan is het het proberen waard. Ben niet zo'n held in zelf dingen maken. Maar zal eens recepten zoeken! Soms is het namelijk wel lekker om gewoon pasta te eten!
Dat kan natuurlijk wel door pieken in je bloedsuiker (of hoe werkt dat met brood). Aan de andere kant heb je ook brood wat erg vezelrijk is en dat weer een beetje tegen zou kunnen gaan.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:56 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Nou ik merk gewoon dat ik ook veel meer honger heb als ik brood eet.. Is dat ook anders met speltbrood?
Too long didn't readquote:
Speltbrood is echt lekkerquote:Ik eet ander brood dan mijn mannen thuis, volkoren met pitjes enzo dat lusten ze namelijk niet maar ik vind het heerlijk.
Ik vries dat per 2 in en dat haal ik er sochtends uit dus ik snap je punt wel.
Ik realiseerde me dat ik vanmiddag met de kleine naar zwemles moet dus dan ben ik vlak bij de appie dus dan ga ik eens even wat halen.
Nope. Spelt wil ik nog wel eens doen hoor, maar meer dan een dag oud echt niet. Ander brood eet ik geen dag oud. Geroosterd brood maakt me idd weinig uit, maar dat vind ik niet zo lekker. Dus conclusie : Ik eet zelden tot nooit brood van een dag oud.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:50 schreef Tink89 het volgende:
[..]
[..]
Het is dat je zelf zegt dat je een zeikwijf bent. Jij eet geen brood van een dag oud? Ik eet makkelijk nog brood dat al drie dagen ligt. Als het heel oud wordt, rooster ik het, maak ik er in het weekend wentelteefjes van of doe ik er wat smeuïger beleg zoals pindakaas of smeerkaas op.
Gedoe is het niet, AH zit om de hoek, kom er elke dag meerdere keren per dag langs. Heb heel vaak verschillende soorten brood geprobeerd en vind het allemaal niet te vreten en het vult niet lang genoeg. Plus, ik heb de ziekte van crohn, mijn darmen doen onwijs moeilijk dingen opnemen. Mijn ontlasting is beter met speltbroodquote:Ik vind dat speltbrood ook echt achterlijk duur... Ik koop 2 voor 1,50 volkorenbroden van de ah en vind die meer dan prima. Ieder z'n ding, maar dit zou voor mij echt de prijs en het gedoe van elke dag boodschappen doen niet waard zijn. Gelukkig doen mijn darmen het prima op volkoren
Lolquote:Edit: in hindsight een post die wat onaardig zou kunnen overkomen. Ik bedoel: Tof dat het voor jou werkt
Pics.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:57 schreef Myraela het volgende:
Mijn hardloopschoenen zijn binnen.En volgens mij heb ik onwijs veel geluk, want ze zitten echt heerlijk.
De stof is lekker dun, ze zitten goed strak maar knellen nergens. En als ik loop dan is net alsof ik vlieg.
Hardloopschoenen horen op zijn minst een beetje lelijk te zijn.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:05 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Niet uitgezocht op het uiterlijk, maar stiekem vind ik ze nog best leuk ook.
Ik vind het kleurtje nog wel tof hoorquote:Op woensdag 8 januari 2014 13:05 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
Niet uitgezocht op het uiterlijk, maar stiekem vind ik ze nog best leuk ook.
En dat jaquote:Op woensdag 8 januari 2014 13:06 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Hardloopschoenen horen op zijn minst een beetje lelijk te zijn.Ben benieuwd hoe ze bevallen!
Misselijk? Of kwam het omhoog?quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:11 schreef Qwea het volgende:
1ste en laatste x dat ik zo vlot na de lunch ga trainen
Met 1600 kcals is niks mis, dit is (los van de Wiener, maar dat zei je zelf al) een prima lijstje. Het is eerder wat weinig met 6 x per week sporten dan te veel! Als je eten goed is, kijk dan eens naar je sporten. Kun je wat meer spiermassa kweken, waardoor je ook meer gaat verbranden bijvoorbeeld? Hou er ook rekening mee dat je in het begin hard gegaan bent (een kilo per week is veel) en dat het helemaal niet raar is als je een tijdje stil staat. Je kunt ook eens kritisch bekijken of je de laatste weken niet af en toe een handje pepernoten, een kerstkransje of een extra portie avondeten opgeschept hebt. Soms zit het in kleine dingetjes....quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:33 schreef Luke83 het volgende:
Hier een tijdje geleden gepost. Heb het idee dat ik wat vastzit, dus vraag jullie om advies. In het afgelopen half jaar 26 kilo afgevallen, nu al een poosje stil rond de 82 kg. Sporten zo'n 6x per week: hardlopen en zwemmen. Lijstje vandaag (vergelijkbaar met andere dagen):
O: oats (250 ml sojayoghurt, 20 gr havervlokken, banaan, 10 gr lijnzaad)
T:mandarijn, speltbrood appelstroop
T: Weiner melange
L: 2 spelt (appelstroop en humus) +Wiener melange
T: 250 gr magere kwark, 2 walnoten, honing
S:45 min hardlopen
D: 100 gr kipfilet, 200 gr sperziebonen, 70 gr rijst+ sausje obv magere yoghurt
Verder veel water en groene thee
Normaal gesproken drink ik geen Wiener melange, vandaag echter te gammel voor woorden. Dagelijks zit ik rond de 1600 kcal. Ik hoop dat iemand tips heeft 😊
Wist ik wel, maar voor de zekerheidquote:Op woensdag 8 januari 2014 12:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nope. Spelt wil ik nog wel eens doen hoor, maar meer dan een dag oud echt niet. Ander brood eet ik geen dag oud. Geroosterd brood maakt me idd weinig uit, maar dat vind ik niet zo lekker. Dus conclusie : Ik eet zelden tot nooit brood van een dag oud.
[..]
Gedoe is het niet, AH zit om de hoek, kom er elke dag meerdere keren per dag langs. Heb heel vaak verschillende soorten brood geprobeerd en vind het allemaal niet te vreten en het vult niet lang genoeg. Plus, ik heb de ziekte van crohn, mijn darmen doen onwijs moeilijk dingen opnemen. Mijn ontlasting is beter met speltbrood
[..]
LolIk ben niet zo fragiel hoor
Nou, ik eet eigenlijk wel vaak een meer dan normale hoeveelheid hoor. 8 boterhammen op een dag en dan rustig 's avonds nog pasta eten. Ik probeer dat op te vangen met af en toe kwark als ontbijt ofzo, maar dan doe ik er een banaan door, dus qua kh scheelt dat niks. Bovendien is lactosevrije kwark in NL alleen bij de Jumbo te krijgen en kost me dat een euro per dag... dus af en toe haal ik in DL kwark en heb ik een paar weken meer eiwitten, maar dat is niet altijd zo. Gekookte eieren hou ik helemaal niet van, dus ach, dan maar een tijdje minder eiwitten. Ik blijf erbij dat je een modus moet vinden die voor je werkt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Sowieso, koolhydraten zijn echt niet alleen maar evil.
Gewoon normaal doen en matigen met alles. Vlgs mij kom je dan het verst.
Het gaat uiteindelijk om kcal in en kcal uit en waar die kcal uit bestaan maakt in de basis geen reet uit. Alleen zal de een liever vlees dan groente eten en de derde is een zuivel-freak.
Tink is 47 kilo afgevallen en die eet gewoon een normale hoeveelheid brood etc.
Wat een onzinquote:Op woensdag 8 januari 2014 14:00 schreef PluisigNijntje het volgende:
Hoi Dieetclubbers![]()
Ik mag hier niet posten omdat ik nooit overgewicht heb gehad
Je bent ook gewoon welkom hier hoor om mee te posten wmb. Hartstikke goed dat je bent gegaanquote:maar ik lurk wel eens stiekem mee. Jullie zijn altijd zo goed bezig met sporten, en ik was daar altijd heel jaloers op. Na uren van kijken op sites van sportscholen, besefte ik dat ik die uren net zo goed kon gebruiken om daadwerkelijk te sporten! Dus ben ik gisteravond naar de sportschool gefietst om een abonnement af te sluiten en ik ben meteen afgebeuld met een les Bodypump. Het was heerlijk!En ik verga nu van de spierpijn
Maar ben heel erg gemotiveerd nu en heb echt zin om lekker strak te worden.
Wat ik wilde zeggen: Bedankt voor de inspiratie! Jullie zijn awesome![]()
PS: Als ik ooit vragen over voeding icm sporten heb, mag ik die dan hier stellen? Jullie weten er zoveel over!
250 ml sojayoghurt, weet je dan zeker dat je de kcal telt voor ml of voor gram? Want iets van 250 ml weegt meer dan 250 gram. Ik denk dat je ergens een telfout maakt, maar je kan ook proberen een tijdje meer te eten en spieren te kweken en dan na een paar weken weer omlaag te gaan met je kcal. Bereken je ook de olie waar je dingen in bakt en gebruik je daar mogelijk veel van? Tikt aan.quote:Op woensdag 8 januari 2014 13:33 schreef Luke83 het volgende:
Hier een tijdje geleden gepost. Heb het idee dat ik wat vastzit, dus vraag jullie om advies. In het afgelopen half jaar 26 kilo afgevallen, nu al een poosje stil rond de 82 kg. Sporten zo'n 6x per week: hardlopen en zwemmen. Lijstje vandaag (vergelijkbaar met andere dagen):
O: oats (250 ml sojayoghurt, 20 gr havervlokken, banaan, 10 gr lijnzaad)
T:mandarijn, speltbrood appelstroop
T: Weiner melange
L: 2 spelt (appelstroop en humus) +Wiener melange
T: 250 gr magere kwark, 2 walnoten, honing
S:45 min hardlopen
D: 100 gr kipfilet, 200 gr sperziebonen, 70 gr rijst+ sausje obv magere yoghurt
Verder veel water en groene thee
Normaal gesproken drink ik geen Wiener melange, vandaag echter te gammel voor woorden. Dagelijks zit ik rond de 1600 kcal. Ik hoop dat iemand tips heeft 😊
Middag tussendoor kwam ook nog bekertje bouillon bijquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:15 schreef Joene het volgende:
Zo ben ik weer ! Alle kilo's die ik was kwijt geraakt afgelopen 1,5 jaar zitten er weer bij.
Knop weer om dus en weer gaan.
Ontbijt : 1 boterham met (dieet)margarine + pindakaas , + Sinaasappel + bekertje melk
Tussendoor : 1 ontbijtkoek , 2 flesjes water.
Lunch : 2 boterhammen kipgrillworst + bekertje melk.
Tussendoor : 1 banaan + 2 flesjes water.
Avondeten : nog te bedenken.
Je moet natuurlijk eten wat je zelf lekker en fijn vindt, maar ik heb nog drie suggesties voor je: eieren, vette vis en noten.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:44 schreef Qwea het volgende:
Ik kom er niet uit mbt mijn lijstje.
Ik heb nu dit :
O : 2 spelt, dieet halvarine, 1 kalkoenfilet, 1 runderrookvlees (hier had ik voorheen 250gr kwark en 50gr yoghurt met muesli)
L : 4x spelt, 1x pindakaas, 1x kalkoenfilet, 1x runderrookvlees, 1x 20+ smeerkaas, dieethalvarine
S : Als ik gesport heb (4 a 5x per week) wil ik hier 150gr kwark nemen.
T : 2x volkorenbeschuit met 20+ smeerkaas
D : Groente, aardappelen, vlees, jus, 200gr griekse 0% vet yoghurt
T : Smoothie, met 100gr magere kwark erdoor
T : 2x volkoren beschuit + 1 spelt met pindakaas
Ook heel erg afhankelijk van de ondergrond waarop de weegschaal staat. Daarom moet je 'm ook beter niet verplaatsen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:00 schreef Zeester het volgende:
Ik vind jet spannend wat ik vanavond weeg bij de WW. Al 3 weken niet daar op de weegschaal geweest, en vorige week bij ouders was het +1, maar dat kan ook stiekem +2 zijn, weet niet hoe correct die weegschaal is. En weet niet hoeveel impact een week goed m'n best weer doen doet. Dus kan wat mij betreft alles tussen de 92 en 95 zijn (laatste x 93,4 geloof ik).
ik ben de trapkast aan het uitruimen (allemaal eetbaar spulquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:58 schreef Brighteyes het volgende:
*kusje erop
Stuk fietsen een optie, ter afleiding?
Daarom weeg ik ook niet tussendoor, maar goed, met al dat kerst-eten enzo was het nu wel even fijn om iig een beetje te weten hoe erg het was. Volgens mij is hun weegschaal wel redelijk correct op zich, maar goed, vanavond zullen we het écht weten!quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ook heel erg afhankelijk van de ondergrond waarop de weegschaal staat. Daarom moet je 'm ook beter niet verplaatsen.
Nee, met een tompouce.quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Yay, vieren met een moorkop!
Soms denk ik wel eens zo. "Was ik maar vast slank, dan kon ik mezelf weer dik eten"quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Yay, vieren met een moorkop!
Ach, ik hang mezelf er niet aan op, en ook de spiegel zegt genoeg hoor.quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:08 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ben zo blij dat ik me niet meer weeg![]()
Ik vind het ook spannend, want vanavond voor het eerstquote:Op woensdag 8 januari 2014 16:00 schreef Zeester het volgende:
Ik vind jet spannend wat ik vanavond weeg bij de WW. Al 3 weken niet daar op de weegschaal geweest, en vorige week bij ouders was het +1, maar dat kan ook stiekem +2 zijn, weet niet hoe correct die weegschaal is. En weet niet hoeveel impact een week goed m'n best weer doen doet. Dus kan wat mij betreft alles tussen de 92 en 95 zijn (laatste x 93,4 geloof ik).
Ik zou het niet kunnen zonder. Ik moet verschil zien op de weegschaal anders zie ik het zelf niet.quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:08 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ben zo blij dat ik me niet meer weeg![]()
Veel plezier. Het is echt best leuk, vind ik tenminste dan. Heb echt wel leuke gesprekken met de mensen daar ook enzo!quote:Op woensdag 8 januari 2014 17:25 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik vind het ook spannend, want vanavond voor het eerstHeb tot nu toe nog niet heel netjes gegeten, dus het wordt echt een nulmeting (en alles eraf is dus een ATL, vet motiverend!
)
Maar eieren kan niet vanwege de eiwitten. Dan gaan die weer sky highquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk eten wat je zelf lekker en fijn vindt, maar ik heb nog drie suggesties voor je: eieren, vette vis en noten.
Light smeerkaas is zoveel beter dan die volle zooi, die vind ik echt NIET lekker. Roomboter op brood kan ik idd wel eens gaan proberen! Goeien tip! Zeker omdat ik ook geen vet bij mijn vlees gebruik. Gaat schoon onder den grill! Moet je dan gezouten of ongezouten roomboter?quote:Ook vind ik de analyse dat je moeite hebt met je verhoudingen omdat je weinig vet eet wel scherp. Waarom ga je niet stoppen met dieethalvarine en in plaats daarvan roomboter eten? Waarom eet je light smeerkaas? Je zegt dat je lekker veel wilt kunnen blijven eten, maar het fijne aan vetter eten is dat je van minder even verzadigd raakt. En als je wilt snaaien, kun je altijd nog een bak groentes pakken.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:48 schreef Sjeen het volgende:
Alleen thuis, niet lekker in mijn vel en vreselijk de behoefte om te vreten
Oh, ik zie het zelf ook niet zo, maar misschien komt het omdat er gewoon niet zoveel schot in zit. Of omdat, zoals ik net hoorde, onze hardloopoutfits van de club nogal niet flatteus zijnquote:Op woensdag 8 januari 2014 17:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik zou het niet kunnen zonder. Ik moet verschil zien op de weegschaal anders zie ik het zelf niet.
Heerlijkquote:Op woensdag 8 januari 2014 17:40 schreef Patoshik het volgende:
Vanavond pannenkoeken.Dat is echt zo iets wat ik maar 1x in het jaar hoef en dan niet meer.
Ongezouten. En ik geloof deze sowieso: Walnoten, cashew, amandelen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:05 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar eieren kan niet vanwege de eiwitten. Dan gaan die weer sky high
[..]
Light smeerkaas is zoveel beter dan die volle zooi, die vind ik echt NIET lekker. Roomboter op brood kan ik idd wel eens gaan proberen! Goeien tip! Zeker omdat ik ook geen vet bij mijn vlees gebruik. Gaat schoon onder den grill! Moet je dan gezouten of ongezouten roomboter?
En noten... zucht. Ik stond zatredag voor de notenkraam... ik had echt GEEN idee wat voor noten ik moest. Moest ik pinda's? Macademia? Walnoten? Gezouten? Ongezouten? En toen gaf ik het maar op
Walnotenquote:Op woensdag 8 januari 2014 18:11 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Ongezouten. En ik geloof deze sowieso: Walnoten, cashew, amandelen.
ik heb alleen een succesverhaal over mijn vriend die ook een concurrentie beding had. Id naar zijn baas gestapt. Situatie uitgelegd, had het daar overduidelijk niet meer naar zijn zin en gevraagd of de baas het concurrentiebeding kon schrappen en zwart op wit kon krijgen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:05 schreef Qwea het volgende:
[..]!
Even tussendoor, iemand hier verstand van arbeidscontracten/voorwaarden/concurrentiebeding?
Same hier, en een jaar langquote:Op woensdag 8 januari 2014 18:12 schreef LovelyLady het volgende:
Over het algemeen hangt het er een beetje vanaf hoe het contract is opgesteld en in hoeverre het concurrentiebeding redelijk is.
Bijvb had de vorige baas in het contract willen zetten dat het voor heel NL zou gelden. Niet echt redelijk voor zijn functie.
De hazelnoot bevat veel proteïnen, complexe koolhydraten, vezels, ijzer, calcium en vitamine E. Daarentegen bevat het weinig sodium en suiker. Maar liefst 80% van de aanwezige vetten zijn onverzadigd en het bevat 0% cholesterol. Eet je weinig of geen vlees, dan is dit een goed alternatief.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
WalnotenCashew
Amandelen
En hazelnoot? Die ook?
Gebrande noten zijn gefrituurd dus ik neem aan dat je die niet moet hebben.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:12 schreef Qwea het volgende:
Ooh en de kraam had een heel verhaal over ongebrande noten die ze hadden waren allemaal ongebrand met speciale noten olie, ofzoWant het moest ongebrand ook he?
en welke km afstand of in heel Nederland niet?quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
Same hier, en een jaar langHoe dan?!
Ik zou de boerenkool voortaan inderdaad weglaten..quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:41 schreef Myraela het volgende:
Ik vond de gedroogde tomaatjes door de boerenkool toch niet zo lekker.
Heel NL. Maar het word aangepast hoor ik net. Dat ging makkelijkquote:Op woensdag 8 januari 2014 18:20 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
en welke km afstand of in heel Nederland niet?
Belachelijk eigenlijk wel.
Maar ze zullen wel denken: je hebt er zelf voor getekend.
Maar ik zou toch eens informeren bij loket.
Of een gesprek aan gaan met de baas.
Verder kan ik weinig advies geven mbt contract inhoud e.d.
Succes.
Oh speltbrood is lekker.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Heel NL. Maar het word aangepast hoor ik net. Dat ging makkelijk
Door heel Nederland is niet redelijk, want dan zou je een jaar niet meer kunnen werken in die functie, tenzij je een beroep hebt wat heel speciaal is en niet vaak voorkomt... Even gesprekje aangaan, aankaarten bij je leidinggevende. Wil/gaat die er niks mee doen, dan kan je beter even contact opnemen met juridisch loket enzoquote:Op woensdag 8 januari 2014 18:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
Same hier, en een jaar langHoe dan?!
quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:59 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Door heel Nederland is niet redelijk, want dan zou je een jaar niet meer kunnen werken in die functie, tenzij je een beroep hebt wat heel speciaal is en niet vaak voorkomt... Even gesprekje aangaan, aankaarten bij je leidinggevende. Wil/gaat die er niks mee doen, dan kan je beter even contact opnemen met juridisch loket enzo
Edit: Ah, wordt al aangepast lees ik. Ik pronken met mijn pas vergaarde kennis..
quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:05 schreef Qwea het volgende:
[..]!
Even tussendoor, iemand hier verstand van arbeidscontracten/voorwaarden/concurrentiebeding?
200 kcal per 100gr? Want voor de hele bak zou ik het zo doen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:35 schreef PluisigNijntje het volgende:
Wow, ik ging net naar de winkel om kwark te halen aangezien ik nooit genoeg eiwitten binnenkrijg.. Ik stond met een mond vol tanden: 200kcal voor een bak 0%vet kwark van 500 gram! Ik kan dus ook wel halfvolle kwark halen, want voor de kcal hoef ik t niet te laten..
Nee, echt voor de hele bak! 41kcal per 100 gram dus 205quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
200 kcal per 100gr? Want voor de hele bak zou ik het zo doen.![]()
Mijn magere kwark had 55kcal per 100gram.
Dat is weinig, die ga ik ook halen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:55 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Nee, echt voor de hele bak! 41kcal per 100 gram dus 205
Ieder z'n ding en sommige mensen vinden het geen probleem, maar optimel zit vol met zoetstoffen zoals aspartaam. Voor de kcals erg fijn, maar ik heb liever wat meer kcals en geen zoetstoffen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:58 schreef PluisigNijntje het volgende:
Hij was van Optimel, volgens mij hebben de aardbei, citroen en banaan allemaal ongeveer dezelfde hoeveelheid calorieën.
PS: Optimel is in de aanbieding, 3 voor 2
Ik heb die optimel geprobeerd, die vond ik echt niet te vreten. Ik heb niks tegen aspartaam ( Cola lightquote:Op woensdag 8 januari 2014 19:58 schreef PluisigNijntje het volgende:
Hij was van Optimel, volgens mij hebben de aardbei, citroen en banaan allemaal ongeveer dezelfde hoeveelheid calorieën.
PPS: misschien ook wel handig om te zeggen wáár. Bij de AH dus.
Ja, dit vond ik ook van die optimel. Heel erg chemisch inderdaad!quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb die optimel geprobeerd, die vond ik echt niet te vreten. Ik heb niks tegen aspartaam ( Cola light) maar wat smaakte die zooi chemisch zeg
Ik moet toegeven dat ik die banaan en aardbei nog moet proeven. Net een bakje Optimel 'Griekse stijl' kers gehad en die had wel een beetje zo'n chemisch kersenbonbon smaakje ja. Maar aangezien ik veel in de trein zit is het makkelijker om zo'n smaakjesbak te nemen dan om ter plekke een appel te gaan schillen en snijden..quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb die optimel geprobeerd, die vond ik echt niet te vreten. Ik heb niks tegen aspartaam ( Cola light) maar wat smaakte die zooi chemisch zeg
quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:37 schreef clumsy_clown het volgende:
kuuuuuuuutdaaaaaagggggggg.
Word je een harteloze eikel/trut door leidinggeven, of zijn leidinggevenden bij voorbaat al harteloze eikels en trutten?
Nietjankenenetennietjankenenetennietjankeneneten. Hoewel dat eigenlijk al te laat is.
Ok, morgen eens even langs de AH wandelen dus. Heb ik meteen weer een stukje gelopen. Ga ik even kijken of ze nog meer leuke bonus aanbiedingen hebben.quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:58 schreef PluisigNijntje het volgende:
Perssinaasappelsquote:Op woensdag 8 januari 2014 20:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ok, morgen eens even langs de AH wandelen dus. Heb ik meteen weer een stukje gelopen. Ga ik even kijken of ze nog meer leuke bonus aanbiedingen hebben.
Die heb ik de afgelopen tijd zoveel gekocht, ze gaan niet meer op.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:44 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Perssinaasappels
Elke hand een kilo, hoppa
Kak. Leuk geprobeerdquote:Op woensdag 8 januari 2014 20:44 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die heb ik de afgelopen tijd zoveel gekocht, ze gaan niet meer op.
Banaan!?quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:58 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ja goed bezig! Ik ga hier ook voor, want ik heb in één week alle drie de kerstkilo´s eraf gekregen, maar nu wil ik nog wel wat extra verlies natuurlijkquote:Op woensdag 8 januari 2014 21:07 schreef Zeester het volgende:
Ik ben echt zo blij dat er weer eens een goed resultaat te zien was op de weegschaal. Nu proberen nog zo'n weekje te doen, zodat het allemaal lekker doorblijft gaan!
Yummie kersen! Als ik niet uitkijk eet ik er zo een zak van leeg als ze in het seizoen zijn!quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:08 schreef douche-eendje het volgende:
Kersenecht het meest walgelijke fruit ever. Zijn weinig dingen die ik echt vies vind, dat is er 1
O: 2 sneden volkoren zuurdesembrood met pindakaas
T: grapefruit
L: 2 sneden volkoren zuurdesembrood met smeerkaas, stuk komkommer en cherrytomaatjes
T: 2 kiwi's, rijstwafel
D: Rodekool stamppot
Weet niet of ik nog een avondT ga nemen, was zo moe na werk dat ik eerst even een tijdje op de bank heb liggen maffen; heb dus redelijk laat pas gegeten.
Tip van Flip:quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:16 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat ik die banaan en aardbei nog moet proeven. Net een bakje Optimel 'Griekse stijl' kers gehad en die had wel een beetje zo'n chemisch kersenbonbon smaakje ja. Maar aangezien ik veel in de trein zit is het makkelijker om zo'n smaakjesbak te nemen dan om ter plekke een appel te gaan schillen en snijden..
Ik hoop dat wij de weegschaal morgen binnenkrijgen! Wil wel eens zien wat de schade van de afgelopen weken/maanden is hoe mijn goede gedrag van nu word beloont!!quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:07 schreef Zeester het volgende:
Ik ben echt zo blij dat er weer eens een goed resultaat te zien was op de weegschaal. Nu proberen nog zo'n weekje te doen, zodat het allemaal lekker doorblijft gaan!
Haha dus je hebt m niet onveilig gemaakt maar alleen even aangetikt?quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:15 schreef SilverSjoiis het volgende:
[..]
Tip van Flip:
Ik neem naar college altijd een appeltje in 4 partjes met schil mee. Kan meteen eten en hoef niet ter plekke te schillen
Vandaag weer de sportschool onveilig gemaakt en mn pasje vergeten.. dus kon weer terug..
Ui, knoflookje, courgette in stukjes bakken tot de courgette zacht is. Bouillonblokje met water erbij, staafmixer erover, blenden en huppatee, superlekkere soep die nog romig smaakt ook!quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:14 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik zoek nog een lekker recept voor een licht soepje voor de lunch of al tussendoortje.
Iemand een lekker receptje?
http://www.closetcooking.com/2007/05/hungarian-mushroom-soup.htmlquote:Op woensdag 8 januari 2014 21:14 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik zoek nog een lekker recept voor een licht soepje voor de lunch of al tussendoortje.
Iemand een lekker receptje?
Romig echt? Ik ben gek op romig. Ga het eens proberen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:18 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ui, knoflookje, courgette in stukjes bakken tot de courgette zacht is. Bouillonblokje met water erbij, staafmixer erover, blenden en huppatee, superlekkere soep die nog romig smaakt ook!
De weegschaal zal morgen wel mee vallen. Zo slecht en veel is je lijstje toch niet? Tuurlijk zijn er betere keuzes maar kom op, het kan zo veeeeeeeeel slechter!quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:15 schreef Myraela het volgende:
Mijn lijstje van vandaag:
O: 0% bosvruchten yoghurt.
L: Zo'n afbak stokbroodje met tonijnsalade.![]()
T: Allbran chocolate crunch
A: Boerenkool met rookworst.
T: 0% bosvruchten yoghurt.
Behoorlijk slechte dag. Ik durf morgen niet op de weegschaal.
Lijstje voor morgen:
O: havermout met appel en kaneel
L: 4 cracottes, kipfilet, slankie smeerkaas en een tomaat.
T: Een beetje van die optimel kwark die ik ga halen.
A: Gehakt, italiaanse groenten, boontjes, sla en tomaat. En dat prop ik in een wrap. Of misschien
zonder wrap.
T: Mijn mango, als die al lekker is ondertussen.
Verwacht nu ook geen tomatencreme of champignonroomsoep he. Maar het is in ieder geval niet waterig.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Romig echt? Ik ben gek op romig. Ga het eens proberen.
Morgen de amandelmelk halen inderdaad. Zat al te twijfelen om de havermout dan als lunch te doen, maar dan heb ik teveel trek als ik in de supermarkt loop. Dus vrijdag laat ik je weten hoe de havermout met amandelmelk was.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:19 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
De weegschaal zal morgen wel mee vallen. Zo slecht en veel is je lijstje toch niet? Tuurlijk zijn er betere keuzes maar kom op, het kan zo veeeeeeeeel slechter!
En ik durf te wedden dat wanneer jij morgenochtend een goede kom havermout eet, je de rest van de dag ook minder cravings hebt! (En probeer hem eens met amandelmelk en kaneel. Zo lekker!!!!)
Die ga ik onthouden! De teaspoon paprika is denk ik gewoon paprikapoeder toch?quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
http://www.closetcooking.com/2007/05/hungarian-mushroom-soup.html
Die ga ik ook proberen. Morgen even een courgette halen!quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:18 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ui, knoflookje, courgette in stukjes bakken tot de courgette zacht is. Bouillonblokje met water erbij, staafmixer erover, blenden en huppatee, superlekkere soep die nog romig smaakt ook!
Goed resultaat ftwquote:Op woensdag 8 januari 2014 21:07 schreef Zeester het volgende:
Morgen wordt het dus een beter lijstje! Ik had vandaag ook een dag die beter kon. Qua kcal veel te weinig. Vanmorgen een flinke kom havermout. Smiddags niet ja een kleine eierkoek. Savons een bordje hutspot. En toch gezwicht voor het broodje hema hotdog. Niet slim. Maar is het het einde van de wereld. Nee..quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:22 schreef Myraela het volgende:
[..]
Morgen de amandelmelk halen inderdaad. Zat al te twijfelen om de havermout dan als lunch te doen, maar dan heb ik teveel trek als ik in de supermarkt loop. Dus vrijdag laat ik je weten hoe de havermout met amandelmelk was.
Mijn lijstje van vandaag is wel teveel, misschien niet extreem veel teveel. Ik ga het niet narekenen. Maar baal vooral dat het veel is en maar weinig gezonde dingen. Geen fruit, bijna geen groenten. Koolhydraten, nog meer koolhydraten en wat zuivel.
Klopt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:22 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Die ga ik onthouden! De teaspoon paprika is denk ik gewoon paprikapoeder toch?
Toen ik het plaatje zag dacht ik dat is een werk, maar hij is dus vrij simpel?quote:
Hij is HEEL simpel. Ik heb wel altijd dat zure room niet zo mooi oplost, dus hij wordt bij mij niet zo oranje als op de foto en ziet er wat geschift uit, maar dat doet niet af aan z'n smaak.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:31 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Toen ik het plaatje zag dacht ik dat is een werk, maar hij is dus vrij simpel?
Supergoed bezig Zeesterquote:Op woensdag 8 januari 2014 21:53 schreef Zeester het volgende:
Ik deed net mijn lilyslim ticker aanpassen en mijn BMI is nu 30,9. Dus ik ben BIIIIIIIJNA onder de 30
Supergoed!!!quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:53 schreef Zeester het volgende:
Ik deed net mijn lilyslim ticker aanpassen en mijn BMI is nu 30,9. Dus ik ben BIIIIIIIJNA onder de 30
quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:53 schreef Zeester het volgende:
Super!quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:53 schreef Zeester het volgende:
Je lijstje ziet er prima uit, naar mijn mening. Maar als je zo fanatiek sport, tenminste, 600kcal is best een hoop. Dan zou ik 's avonds bijvoorbeeld nog een bak kwark eten, eiwitten zijn ook belangrijk als je veel sport.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:58 schreef Vlinder88 het volgende:
Het is weer even geleden, maar sinds afgelopen zaterdag ben ik weer wat gezonder aan het leven en hou ik de kcal bij. Maar nu had ik een vraagje over sporten en eten, waarvan ik hoop dat hier iemand die kan beantwoorden.
Volgens mijn app mag ik per dag max 1320 kcal binnen krijgen om 0,5kg per week af te vallen, maar als ik gesport heb zit ik daar soms ver onder.. Moet ik dat compenseren door meer te eten?
Vb. vandaag:
O. Cruesli Balans met amandelmelk + kiwi
T. Bakje snoeptomaatjes
L. 3 volkoren boterhammen met kip grillworst
T. 10-15 witte druiven
T2. Handje borrelnootjes
D. Lasagne met spinazie + gehakt
T. Handje cashewnoten
Qua eten komt het totaal op zo'n 1500 kcal. Maar met fitness heb ik zo'n 600 kcal verbrand, waardoor ik netto op 900 kcal zit. Dat is toch veel te weinig lijkt me? Ik sport wel 3x per week, dus de overige dagen eet ik soms wel wat meer dan 1300 kcal per dag. Iemand advies?
Ik vind die 1300 veelste weinig icm 3x p/w sportenquote:Op woensdag 8 januari 2014 22:03 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je lijstje ziet er prima uit, naar mijn mening. Maar als je zo fanatiek sport, tenminste, 600kcal is best een hoop. Dan zou ik 's avonds bijvoorbeeld nog een bak kwark eten, eiwitten zijn ook belangrijk als je veel sport.
Naar gedoe met een leidinggevende op m'n flexbaantje, waardoor ik er geen vast contract kan krijgen terwijl ik de ideale kandidaat ben en iedereen me wil hebben. Maar ik heb net een fan-tas-tische vacature gevonden die vandaag online is gezet en geweldig bij me past, dus ik bid echt heeeeel hard dat dat wat gaat worden. Dan lach ik echt de ballen uit m'n broek.quote:
Je exercise kcal eet je weer terug. Je eet wat je verbrandt, zegmaar. Door het sporten kan je meer eten. Kan je bij je app de beweging niet toevoegen? Bij myfitnesspal bijvoorbeeld kan ik aangeven dat ik met fietsen 200 kcal heb verbrand op een dag en dat past ie dan ook aan op die dag.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:58 schreef Vlinder88 het volgende:
Het is weer even geleden, maar sinds afgelopen zaterdag ben ik weer wat gezonder aan het leven en hou ik de kcal bij. Maar nu had ik een vraagje over sporten en eten, waarvan ik hoop dat hier iemand die kan beantwoorden.
Volgens mijn app mag ik per dag max 1320 kcal binnen krijgen om 0,5kg per week af te vallen, maar als ik gesport heb zit ik daar soms ver onder.. Moet ik dat compenseren door meer te eten?
Vb. vandaag:
O. Cruesli Balans met amandelmelk + kiwi
T. Bakje snoeptomaatjes
L. 3 volkoren boterhammen met kip grillworst
T. 10-15 witte druiven
T2. Handje borrelnootjes
D. Lasagne met spinazie + gehakt
T. Handje cashewnoten
Qua eten komt het totaal op zo'n 1500 kcal. Maar met fitness heb ik zo'n 600 kcal verbrand, waardoor ik netto op 900 kcal zit. Dat is toch veel te weinig lijkt me? Ik sport wel 3x per week, dus de overige dagen eet ik soms wel wat meer dan 1300 kcal per dag. Iemand advies?
Eens.quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik vind die 1300 veelste weinig icm 3x p/w sporten
Ja, die app gebruik ik ook. Maar ik zou niet weten hoe ik 500-600kcal op een verantwoorde manier weer bij zou moeten eten op een sportdag.. Compenseren met een patatje lijkt me ook niet echt de bedoelingquote:Op woensdag 8 januari 2014 23:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je exercise kcal eet je weer terug. Je eet wat je verbrandt, zegmaar. Door het sporten kan je meer eten. Kan je bij je app de beweging niet toevoegen? Bij myfitnesspal bijvoorbeeld kan ik aangeven dat ik met fietsen 200 kcal heb verbrandt op een dag en dat past ie dan ook aan op die dag.
Zou ik dan over de gehele week meer moeten eten? Dat het verschil na het sporten niet zo groot is?quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
Volgens mij kun jij in je lijstje nog wel wat kwark en een paar stuks fruit gebruiken om aan die kcal te komenquote:Op donderdag 9 januari 2014 00:09 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Ja, die app gebruik ik ook. Maar ik zou niet weten hoe ik 500-600kcal op een verantwoorde manier weer bij zou moeten eten op een sportdag.. Compenseren met een patatje lijkt me ook niet echt de bedoeling
[..]
Zou ik dan over de gehele week meer moeten eten? Dat het verschil na het sporten niet zo groot is?
quote:Op donderdag 9 januari 2014 08:21 schreef Myraela het volgende:
Rot weegschaal. Zullen we het maar op vocht houden dan?
of de lunch?quote:Op donderdag 9 januari 2014 08:21 schreef Myraela het volgende:
Rot weegschaal. Zullen we het maar op vocht houden dan?
Terecht. Boerenkoolquote:
Hoeveel weeg je? Hoelang ben je?quote:Op donderdag 9 januari 2014 00:09 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Ja, die app gebruik ik ook. Maar ik zou niet weten hoe ik 500-600kcal op een verantwoorde manier weer bij zou moeten eten op een sportdag.. Compenseren met een patatje lijkt me ook niet echt de bedoeling
[..]
Zou ik dan over de gehele week meer moeten eten? Dat het verschil na het sporten niet zo groot is?
quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:18 schreef BananaPancake het volgende:
Wow, ik woog me net een week nadat ik weer netjes begonnen ben en was 85,1, dus 2,9 kilo eraf deze week![]()
Hierna wel wat langzamer maar voelt als een goed begin van 2014! Heb wel wat te weinig gedronken denk gisteren want werd net wakker met lichte hoofdpijn.
Zo eerst maar eens ontbijten met zuurdesembrood met pindakaas
quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:18 schreef BananaPancake het volgende:
Wow, ik woog me net een week nadat ik weer netjes begonnen ben en was 85,1, dus 2,9 kilo eraf deze week![]()
Hierna wel wat langzamer maar voelt als een goed begin van 2014! Heb wel wat te weinig gedronken denk gisteren want werd net wakker met lichte hoofdpijn.
Zo eerst maar eens ontbijten met zuurdesembrood met pindakaas
Ik zou een deel van de zuivel schrappen en daarvoor in de plaats ei eten en/of vette vis. In 2 eieren zitten bijvoorbeeld minder eiwitten dan in 200 gram kwark, maar er zit wel meer vet in en ook meer kcal (ik noem maar wat hoeveelheden die ik eet).quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:05 schreef Qwea het volgende:
Maar eieren kan niet vanwege de eiwitten. Dan gaan die weer sky high
Kaas is niet echt goed, maar wel lekker.quote:Light smeerkaas is zoveel beter dan die volle zooi, die vind ik echt NIET lekker. Roomboter op brood kan ik idd wel eens gaan proberen! Goeien tip! Zeker omdat ik ook geen vet bij mijn vlees gebruik. Gaat schoon onder den grill! Moet je dan gezouten of ongezouten roomboter?
Gewoon een extra bakje kwark en over de dag verspreid wat noten misschien.quote:Op donderdag 9 januari 2014 00:09 schreef Vlinder88 het volgende:
[..]
Misschien moeten we eens middenin ons nieuwe schema op de weegschaal staan om te kijken of er iets veranderd is in vet- en spiermassa.quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:40 schreef miss_sly het volgende:
Ik val echt niets af, ik vind het zo raar. Met ongezonder eten, snoepen en minder bewegen kwam ik niet aan in de decembermaand, dus ik verwachtte wel meteen een daling te zien als ik het snoep zou uitbannen, gezonder zou eten en meer bewegen, maar nee. Stom vind ik het!
Ja, misschien wel. Maar ik zou het wel raar vinden als het al zo snel om spieropbouw gaat, eigenlijk. Dat gaat toch dacht ik niet zo snel.quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien moeten we eens middenin ons nieuwe schema op de weegschaal staan om te kijken of er iets veranderd is in vet- en spiermassa.
We zijn nog maar net begonnen met het nieuwe schema, dus ik vind het wat vroeg om al meteen resultaat te verwachten. Maar goed, dat is hoe mijn lichaam werkt. Als ik nieuwe dingen ga doen, dan val ik niet af maar kom ik vaak zelfs iets aan. Ik heb dat dus op vochtbalans gegooid. En misschien moet je ongesteld worden of zo?quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, misschien wel. Maar ik zou het wel raar vinden als het al zo snel om spieropbouw gaat, eigenlijk. Dat gaat toch dacht ik niet zo snel.
Nee, dat duurt nog minstens 10 dagen. En qua vocht weet ik niet. Ik heb dat bij mezelf nooit zo gezien, vocht vasthouden of verliezen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
We zijn nog maar net begonnen met het nieuwe schema, dus ik vind het wat vroeg om al meteen resultaat te verwachten. Maar goed, dat is hoe mijn lichaam werkt. Als ik nieuwe dingen ga doen, dan val ik niet af maar kom ik vaak zelfs iets aan. Ik heb dat dus op vochtbalans gegooid. En misschien moet je ongesteld worden of zo?
Ik heb het aangepast naar meer brood. Ik ga het noou niet meer veranderenquote:Op donderdag 9 januari 2014 09:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou een deel van de zuivel schrappen en daarvoor in de plaats ei eten en/of vette vis. In 2 eieren zitten bijvoorbeeld minder eiwitten dan in 200 gram kwark, maar er zit wel meer vet in en ook meer kcal (ik noem maar wat hoeveelheden die ik eet).
Het viel me aan je oude ontbijt ook op dat je veel kwark at en weinig muesli. Ter vergelijking: ik eet 200 gram kwark met 40 gram muesli. Dan ligt je eiwitten-koolhydratenbalans al meteen anders.
Maar goed, het is natuurlijk maar net wat je lekker vindt. Misschien ben je wel verknocht aan je zuivel? Ik vind kwark met muesli lekker, maar ik hoef diezelfde dag niet nog een bak kwark. Ik eet veel liever zalm met een gekookte eitje. Of zalmsnippers in een omelet.
Ik vind de 20+smeerkaas ook echt wel het allerlekkerste eigenlijk. Oude 30+kaas (Milner) vind ik ook heerlijk. Ik hou gewoon echt niet van vettige kaas... Overigens heeft onze kaasboer ook 30+kruidenkaas, sambalkaas en sambalsmeerkaas. Superlekker!quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:40 schreef Claudia_x het volgende:
<knip>
Kaas is niet echt goed, maar wel lekker.En ik kan zoveel lekkerdere kaassoorten bedenken dan 20+ smeerkaas! Is je notenboer ook een kaasboer? Dan kun je eens experimenteren met brandnetelkaas en zo.
Al is dat ongetwijfeld geen fantastisch dieetadvies, maar ik vind het in het kader van 'langdurig fit en gezond blijven en wél lekker eten' prima producten om te eten. Zoals ik veel fitnessfanaten zie eten, dat wil ik niet eens. De kunst is wat mij betreft om dit soort dingen te eten zoals fransozen dat doen, namelijk met mate. Bewust eten, genieten van de smaak, en op tijd stoppen. Zo eet ik ook pure chocolade.
<knip>
En met noten zou ik ook lekker experimenteren, dus een mixje vragen. Ik eet niet altijd gebrande noten, maar soms wel. Ze zijn zo lekker, vooral bij de notenboer. Walnoten en paranoten worden nooit gebrand.
Volgens mij ookquote:Op donderdag 9 januari 2014 00:17 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Volgens mij kun jij in je lijstje nog wel wat kwark en een paar stuks fruit gebruiken om aan die kcal te komen
quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:25 schreef Qwea het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |