SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Ik ga morgen mijn lijstje aanpassen. Gooi ik die morgen even hier, misschien willen jullie dan meedenkenquote:
Zelden eigenlijk... Soms wat fruit of zuivel later op de avond. Maar meestal een mok thee of koffie verkeerd (soms met een koekje of stukje chocola).quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:42 schreef Audreyoot het volgende:
Was normaal nooit zon wok type maar het avondeten was me goed bevallen en totaal geen hongergevoel of snoepdrang. Had kalkoen gebakken en dan noodles, wokgroente, tauge en een klein beetje soja saus. Als toetje Optimel yoghurt met framboos.
Nemen jullie eigenlijk een toetje na het eten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KH zit gemiddeld op 245gr per dag.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Nog even over je KH Q, die krijg je volgens mij helemaal niet zo veel binnen. Als je lichaam zijn energiebehoefte haalt uit koolhydraten, kan het de eiwitten gebruiken voor spiermassa. Nu ben je voor zowel basale energie als spiermassa voornamelijk uit eiwitten aan het putten.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:58 schreef PatriQue89 het volgende:
Mijn lijstje van vandaag trouwens:
O: 500 gram kwark, 2 zonnebloembrood met kalkoenfilet
T: banaan, 2 zonnebloembrood met achterham
L: 4 zonnebloembrood met 2 kalkoen / 2 ham
T: 150 gram tonijn(in water)
A: 125 gram penne, 200 gram kipfilet, champignons/uien/paprika in tomatensaus..
2150 kcal.. voor mn gevoel veel.. zat afgelopen tijd aldoor net onder 2000.. maar 2150 is niet overdreven veel toch?Je zou de banaan kunnen vervangen door een appel, en de penne voor de vezelrijk variant van honig, dat scheelt al een hoop..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
een hoop als in? kcal?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:11 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Je zou de banaan kunnen vervangen door een appel, en de penne voor de vezelrijk variant van honig, dat scheelt al een hoop..
Ik varieer in mijn avond-tussendoortje, maar dat is vaak pas tussen 20-21:00 dat ik dat eet. Kan eens een koekje of stukje chocolade zijn, yoghurt met muesli... en op de dagen dat ik sport een bak kwark want nodig. Anders sterf ik de dag erna van de honger.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:42 schreef Audreyoot het volgende:
Was normaal nooit zon wok type maar het avondeten was me goed bevallen en totaal geen hongergevoel of snoepdrang. Had kalkoen gebakken en dan noodles, wokgroente, tauge en een klein beetje soja saus. Als toetje Optimel yoghurt met framboos.
Nemen jullie eigenlijk een toetje na het eten?
Neem dan penne integrali, dat is volkomen pasta. Die vezelrijke pasta van honig is oplichterij. Daar zijn vezels ingestopt waar ons lichaam niets mee kan, maar het klinkt wel verantwoord.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:11 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Je zou de banaan kunnen vervangen door een appel, en de penne voor de vezelrijk variant van honig, dat scheelt al een hoop..
Zoiets maar dan met magere rookworst of ander vlees?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:52 schreef Myraela het volgende:
Ik heb een zak boerenkool liggen. Weten jullie hoe ik dat morgen een beetje mager kan maken? Ik vind namelijk de hoeveelheid aardappels al een beetje eng. En normaal maakte ik het lekker met flink wat roomboter, spek en rookworst. Maar dat mag ik allemaal niet van mezelf.
2150 kcal.. voor mn gevoel veel.. zat afgelopen tijd aldoor net onder 2000.. maar 2150 is niet overdreven veel toch?Prima! Minder calorieën moet je ook niet willen met jouw gewicht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die had ik ook gevonden, ben alleen niet zo van de gedroogde tomaatjes. Wist niet eens dat dat met boerenkool kon, ken het alleen in de stamppot.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:31 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Zoiets maar dan met magere rookworst of ander vlees?
http://www.ah.nl/allerhan(...)-en-gedroogde-tomaat
Oh, graag.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:35 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb hier een recept voor een vegetarische boerenkoolstamppot, met oa witte kaas en tomaat erdoor. Kan m zo even voor je uploaden?
Dan doe je de helft van de hoeveelheid aardappels. Niks engs aan.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:52 schreef Myraela het volgende:
Ik heb een zak boerenkool liggen. Weten jullie hoe ik dat morgen een beetje mager kan maken? Ik vind namelijk de hoeveelheid aardappels al een beetje eng. En normaal maakte ik het lekker met flink wat roomboter, spek en rookworst. Maar dat mag ik allemaal niet van mezelf.
Krokant gebakken tofu-reepjes ook. Alleen duurt het een eeuwigheid voordat het van spons naar krokant is gebakkenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:44 schreef Sjeen het volgende:
Zongedroogde tomaatjes zijn een fijne vervanger voor spekjes soms.
- met knolselderij in plaats van aardappelsquote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:52 schreef Myraela het volgende:
Ah ok! Thanks!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:36 schreef DavetheNL het volgende:
[..]
Prima! Minder calorieën moet je ook niet willen met jouw gewicht.
Ik zag ze ook liggen bij de Jumbo, gedroogde dan. 2,99 geloof ik voor een bakje. Ik weet alleen niet hoeveel er in zat.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:13 schreef Qwea het volgende:
Ik ging kijken voor die goij bessen, bij de tuinen. 150gr 5,20. In geen 5 jaar
Ik vond het echt debiel duurquote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:18 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik zag ze ook liggen bij de Jumbo, gedroogde dan. 2,99 geloof ik voor een bakje. Ik weet alleen niet hoeveel er in zat.
Ik heb geen idee wat je er mee kunt doen en hoe ze smakenquote:
Kijk eens bij een toko.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:13 schreef Qwea het volgende:
Ik ging kijken voor die goij bessen, bij de tuinen. 150gr 5,20. In geen 5 jaar
Oeh! Goeie tip! Heb er 3 in de buurtquote:
Yakult gebruik ik in overleg met huisarts tijdens een antibioticakuur.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:48 schreef Bassen het volgende:
Zo, op de valreep nog even boodschappen gedaan, met een hongerig gevoel. Heb me weten te bedwingen, enkel appels gekocht en broodbeleg (rookvlees, kipfilet, slankie).
Wat zijn trouwens jullie ideeën over yakult?
Serieus? Wat is zijn redenatie?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:35 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Yakult gebruik ik in overleg met huisarts tijdens een antibioticakuur.
Nou, het is meer mijn persoonlijke ervaring met doxycycline. Mijn darmen raken erdoor van slag en met Yakult lijkt dat te compenseren.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:39 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Serieus? Wat is zijn redenatie?
Voordat ik lactose-intolerant was, wilde ik het heel soms wel eens drinken. Yakult is de enige van die drankjes waar nog iets van wetenschappelijk onderzoek achter ligt. Wat mij betreft is het alleen maar wijs om het te drinken als je darmen ook écht ondersteuning nodig hebben. De meeste gezonde mensen met een goede darmflora hebben meer dan genoeg goede bacteriën, daarvoor voegt Yakult niks toe.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:48 schreef Bassen het volgende:
Zo, op de valreep nog even boodschappen gedaan, met een hongerig gevoel. Heb me weten te bedwingen, enkel appels gekocht en broodbeleg (rookvlees, kipfilet, slankie).
Wat zijn trouwens jullie ideeën over yakult?
Je haalt me de woorden uit de mond. Niks zo'n onzin als die nepvezels in Honigpasta.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Neem dan penne integrali, dat is volkomen pasta. Die vezelrijke pasta van honig is oplichterij. Daar zijn vezels ingestopt waar ons lichaam niets mee kan, maar het klinkt wel verantwoord.
2150 kcal.. voor mn gevoel veel.. zat afgelopen tijd aldoor net onder 2000.. maar 2150 is niet overdreven veel toch?Helemaal niet, dat is een prima lijstje. Is het btw 125 gr gekookt of ongekookt, die penne? Want anders kun je proberen om meer groente te nemen en wat minder pasta. Daar zit je wat langer vol van. En zonnebloembrood? Is dat volkoren of witbrood met pitjes? Die hier in de supermarkt liggen zijn witbrood en daar zit je vaak wat minder lang vol van dan van volkorenbrood. Kan natuurlijk best een keer, maar dat zou ik niet altijd doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maaaar, zoals ik zei: Best een prima lijstje, goed bezig
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Oehquote:Op woensdag 8 januari 2014 08:36 schreef Myraela het volgende:
Volgens mij komen m'n hardloopschoenen vandaag nog binnen.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:36 schreef Myraela het volgende:
Volgens mij komen m'n hardloopschoenen vandaag nog binnen.
Leukquote:Op woensdag 8 januari 2014 08:37 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Oehhopelijk komt mijn badpak ook vandaag. Ik wil zwemmen!
thanks! De penne is 125 gekookt. En dat brood, tja.. het is niet wit als in wit, maar ook niet volkoren als in volkoren. Volgens mij zaten er wel pitjes op ( ik onthoud dat nooit zo goedquote:Op woensdag 8 januari 2014 08:27 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Helemaal niet, dat is een prima lijstje. Is het btw 125 gr gekookt of ongekookt, die penne? Want anders kun je proberen om meer groente te nemen en wat minder pasta. Daar zit je wat langer vol van. En zonnebloembrood? Is dat volkoren of witbrood met pitjes? Die hier in de supermarkt liggen zijn witbrood en daar zit je vaak wat minder lang vol van dan van volkorenbrood. Kan natuurlijk best een keer, maar dat zou ik niet altijd doen.
Maaaar, zoals ik zei: Best een prima lijstje, goed bezig
Q, ik heb zo'n bakje goji bessen gehaald bij de Jumbo: 2,99 voor 150 gram. Heb ze door mn yoghurt gedaan, was goed te doenquote:Op woensdag 8 januari 2014 09:06 schreef Qwea het volgende:
Ik ga mijn lijstje aanpassen. Doei eiwit / 1 kg zuivel
Lekker bezig! De eerste keer zonnebank vond ik doodeng, rationeel als ik ben was ik bang dat ik erdoorheen zou zakkenquote:Op woensdag 8 januari 2014 08:42 schreef BrandX het volgende:
Mijn lijstje voor vandaag naar verwachting:
O: 2 gekookte eieren, 1 appel
T: 225 gr optimel yoghurt frambozen
T2: eiwitshake
L: gekookt ei, kom heldere soep, bruin pistoletje rosbief (of we gaan visje halen)
T: appel
T2: 225 gr optimel yoghurt frambozen
D: 200gr prei + 200gr witte kool + 200gr rundergehakt (zelf kruiden enzo)
T: weetiknogniet
En vanavond voor het eerst van mijn leven onder de zonnebank.
Vorige week heel uitgebreid (met een hele toffe jonge meid achter de balie) besproken hoe ik dat verstandig kan doen enzo, opbouwen etc. zodat ik een beetje bruin wordt.
Oh mijn sportweek:
maandag niets
dinsdag (gister dus) personal training circuit + kracht
woensdag zonnebank
donderdag boksen
vrijdag zonnebank
zaterdag 2 uur boksles geven en dan 1,5u personal training circuit + kracht
zondag 2u wandelen
Libido!quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:01 schreef Myraela het volgende:
Maar, waarom waren ze nou zo goed? Want ik blijf het toch duur vinden.
Ik zou je ontbijtkoek sowieso vervangen door kwark. Minder suiker, 200gr kwark levert dezelfde kcal en zit er langer vol van. Verder vind ik je lijstje erg weinig.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:15 schreef Joene het volgende:
Zo ben ik weer ! Alle kilo's die ik was kwijt geraakt afgelopen 1,5 jaar zitten er weer bij.
Knop weer om dus en weer gaan.
Ontbijt : 1 boterham met (dieet)margarine + pindakaas , + Sinaasappel + bekertje melk
Tussendoor : 1 ontbijtkoek , 2 flesjes water.
Lunch : 2 boterhammen kipgrillworst + bekertje melk.
Tussendoor : 1 banaan + 2 flesjes water.
Avondeten : nog te bedenken.
Yup dat schema iddquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:34 schreef Brighteyes het volgende:
Wb Joene!
Kijk je wel uit dat je niet té weinig gaat eten? Je lijstje ziet er nogal krap uit. Mss kan je wat kwark oid toevoegen bij je t's.
Volg je nu weer het schema van de dietist van toen?
Is 272gr KH op een dag veel? Zo ja, dan weet ik in godsnaam niet meer waar ik mijn broodjes die ik net in de plaats van kwark heb gedaan door moet vervangenquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:47 schreef BrandX het volgende:
Je eiwitten lijken me dan idd goed, Qwea!
Wat me bij iedereen opvalt is de (in mijn belevenis) grote hoeveeheid koolhydraten?
Ik probeer daar juist zo min mogelijk van te nemen, omdat dat bij mij echt een dikmaker is? Ik word dikker van koolhydraten dan van (goede) vetten...
(los van het feit dat ik van te veel koolhydraten - ben ik achter gekomen - zeer onregelmatige ontlasting van krijg)
Ja hier is iedereen van de ontbijtkoekmaffia weet ikquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:47 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik zou je ontbijtkoek sowieso vervangen door kwark. Minder suiker, 200gr kwark levert dezelfde kcal en zit er langer vol van. Verder vind ik je lijstje erg weinig.
Ik ben geen ontbijtkoekmaffia hoor, eet het zelf ook wel eens. Alleen is kwark een betere vullerquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:50 schreef Joene het volgende:
[..]
Ja hier is iedereen van de ontbijtkoekmaffia weet ik
ik vind ontbijtkoekje als tussendoor meenemen naar het werk gewoon ook handigquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben geen ontbijtkoekmaffia hoor, eet het zelf ook wel eens. Alleen is kwark een betere vuller
Ik probeer ook te minderen in mijn KH. Alleem nu ik stamppot eet heb ik bijv aardappels. Maar anders eerst ik geen KH bij mijn avondmaaltijd. Eet geen brood meer. En ook al doe ik dat pas 2 dagen ik merk alle verschil..quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:47 schreef BrandX het volgende:
Wat me bij iedereen opvalt is de (in mijn belevenis) grote hoeveeheid koolhydraten?
Ik probeer daar juist zo min mogelijk van te nemen, omdat dat bij mij echt een dikmaker is? Ik word dikker van koolhydraten dan van (goede) vetten...
(los van het feit dat ik van te veel koolhydraten - ben ik achter gekomen - zeer onregelmatige ontlasting van krijg)
Ik wil hem goed hebben, want als je je verhoudingen goed hebt, gaat je spieropbouw sneller.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:52 schreef Myraela het volgende:
Al dat gereken. Dat zou ik echt niet kunnen. Ik kan kcal tellen en zelfs daar wil ik me eigenlijk al niet mee bezig houden.
Misschien werkte het dan toch niet zo goed. Probeer anders met een dietist een nieuw patroon te bedenken wat geen 'dieet' is maar wat je wél gewoon altijd vol kunt houden. Niet gefocust op (snel) afvallen, maar verandering van leefstijl.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:50 schreef Joene het volgende:
[..]
Jammer dat ik in oud patroon ben vervallen.
Ik zit nu volgens mijn app aan 46% aan KH. 70% is pas teveel? Of niet?quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:49 schreef Qwea het volgende:
Te veel koolhydraten wil zeggen dat meer dan 70% van de calorieën in je voeding uit koolhydraten komt.
*zucht*
*uitrekent
Voedingscentrum zegt dat 70% teveel is. Andere websites roepen 100gr tot 125gr per dag, als je geen krachttraining doet. Doe je krachttraining dan moet je tussen de 150 en 200gr hebben.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:54 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Ik zit nu volgens mijn app aan 46% aan KH. 70% is pas teveel?
Je lijstje is prachtig zo, niet meer over twijfelenquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:51 schreef Qwea het volgende:
265.3x4kcal per gr KH = 1061.2
Mooi, want dat is minder dan 60% want mijn totaal aantal kcal is 2000
Ik wilde zeggen kwark ? Hihahoquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Voedingscentrum zegt dat 70% teveel is. Andere websites roepen 100gr tot 125gr per dag, als je geen krachttraining doet. Doe je krachttraining dan moet je tussen de 150 en 200gr hebben.
Ik wil alleen mijn laatste broodje bij mijn laatste T ergens door vervangen. Maar waardoor in godsnaam. Fruit eet ik ook al genoeg
Oke!quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:57 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Je lijstje is prachtig zo, niet meer over twijfelen.
Hiero:
O: havermout, melk, kersen, 2tl suiker
T: 2spelt met boter en kaas
L: 2 spelt met jam, stuk of 10 romaatjes, 4 minimozzarellaballetjes, misschien kop soep
T: appel
D: weetniet. Bij moeders dus zal niet fantastisch gezond zijn.
T: 250 gram kwark met een peer
Lol, 500 tot 600gr per dagquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:57 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Ik wilde zeggen kwark ? Hihahoerm, groente krijg je ook al ruim voldoende binnen he?
Dit dus, je kunt ook overdrijven. Zoek een manier die bij je past, test hem een paar weken. Werkt het niet, dan pas je het weer aan. Regeltjes zijn een mooi uitgangspunt, maar ieder lijf is anders.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lol, 500 tot 600gr per dagDus, ja
Maar wat CC zegt. Ik laat hem wel staan zo. Vind hem wel prima zo.
Dit dus. Als je het niet de rest van je leven kunt en wilt volhouden, is het geen goed schema, volgens mij...quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Misschien werkte het dan toch niet zo goed. Probeer anders met een dietist een nieuw patroon te bedenken wat geen 'dieet' is maar wat je wél gewoon altijd vol kunt houden. Niet gefocust op (snel) afvallen, maar verandering van leefstijl.
Kan ook gewoon met water. Amandelmelk. Kan eigenlijk met vanalles. Ik las ergens iemand die het met karamel chocolademelk deed en die deed er dan ook allemaal bonbons in.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oke!
En havermout, misschien ga ik dat ooit proberen, maar dat moet met melk
Lekkerder en minder zwaar voor mijn darmen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:04 schreef LovelyLady het volgende:
Waarom is iedereen eigenlijk aan de speltbrood?
quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:49 schreef Qwea het volgende:
Te veel koolhydraten wil zeggen dat meer dan 70% van de calorieën in je voeding uit koolhydraten komt.
*zucht*
*uitrekent
70% is erg veel, vind ik hoor. Maximaal 55% heb ik geleerd, maar liever nog 50%.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:49 schreef Qwea het volgende:
*zucht*
*uitrekent
Hoe was je boerenkool gister?quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Kan ook gewoon met water. Amandelmelk. Kan eigenlijk met vanalles. Ik las ergens iemand die het met karamel chocolademelk deed en die deed er dan ook allemaal bonbons in.Gezond eten.
Hmm oke, ik hoor steeds meer mensen erover en hier ook ... dus vroeg ik mij dat zo eens afquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:05 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Lekkerder en minder zwaar voor mijn darmen.
Is ookquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lol, 500 tot 600gr per dagDus, ja
Maar wat CC zegt. Ik laat hem wel staan zo. Vind hem wel prima zo.
Hehe door de mensen hier wil ik het ook wel eens proberen eigenlijkquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:06 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Hoe was je boerenkool gister?
[..]
Hmm oke, ik hoor steeds meer mensen erover en hier ook ... dus vroeg ik mij dat zo eens af
quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:02 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dit dus, je kunt ook overdrijven. Zoek een manier die bij je past, test hem een paar weken. Werkt het niet, dan pas je het weer aan. Regeltjes zijn een mooi uitgangspunt, maar ieder lijf is anders.
Maar, wat zou ik aan vet moeten toevoegen dan bv? Betekend minder eten want meer kcal. Ik hou van mijn vele etenquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:04 schreef Zeester het volgende:
Qwea, je hebt volgens mij zo'n moeite met de verhoudingen correct krijgen omdat je zo weinig vet eet. Alles wat je eet is mager, dieet of vervrij. Dat is best prima, maar iets meer vetten zorgen voor een betere balans. En beter naar de wc.
Vult voor mij 100x beter dan bruinbrood + mijn darmen doen het er beter op.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:04 schreef LovelyLady het volgende:
Waarom is iedereen eigenlijk aan het speltbrood?
Hmm, ik zal eens kijken, wil het wel proberen. Maarquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Kan ook gewoon met water. Amandelmelk. Kan eigenlijk met vanalles. Ik las ergens iemand die het met karamel chocolademelk deed en die deed er dan ook allemaal bonbons in.Gezond eten.
Ik zit op 53,6%, dus niks aan het handjequote:Op woensdag 8 januari 2014 11:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
70% is erg veel, vind ik hoor. Maximaal 55% heb ik geleerd, maar liever nog 50%.
JA! Dank je! Roggenbrood! Met pindakaas en fucking hagelslag! *haalt*quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:07 schreef Zeester het volgende:
Ik heb al een week geen gewoon brood gegeten maar roggebrood. Alleen een half broodje van mijn werk toen ik m'n lunch was vergeten. Werkt goed voor mij en is handig want brood beschimmeld vaak bij mij wegens te weinig eten/het past niet in de vriezer erbij
Die maak ik vanavond.quote:
Lidl idd niet, appie verkoopt het idd wel. Haal het elke dag, een halfje. AH stevig speltbrood. Halfje, 1,29. Zitten 8 plakjes en 2 kapjes in.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:07 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Hehe door de mensen hier wil ik het ook wel eens proberen eigenlijk![]()
maar volgens mij verkopen ze het niet bij de Lidl? Dus dan maar eens zoeken bij de appie.
Omdat ik daar veel beter op reageer dan volkoren brood.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:04 schreef LovelyLady het volgende:
Waarom is iedereen eigenlijk aan het speltbrood?
Ik eet nooit een dressingquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:11 schreef Zeester het volgende:
Een x wat vetter vlees, of lekker avocado bij je eten, of een dressing met olijfolie ipv yoghurt!
Ik zit te wachten tot het 12u is. Lunchen, sporten, snel omkleden, als een mofo fietsen naar het Zhuis en een foto van mijn voet laten maken. Gaat nog aanpoten wordenquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:13 schreef Myraela het volgende:
Ik voel een vreetbui opkomen. Ik heb zo de neiging om uitgebreid te gaan staan koken en lunchen.Iets van pasta met pesto.
![]()
Toch maar een boterham pakken straks.
Thanks! Ze verkopen ook wel hele broden neem ik aan toch? Dan kunnen we er met z'n tweeën van etenquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lidl idd niet, appie verkoopt het idd wel. Haal het elke dag, een halfje. AH stevig speltbrood. Halfje, 1,29. Zitten 8 plakjes en 2 kapjes in.
Roggebrood vind ik ook lekker, dat staat morgen weer in de planning anders vergeet ik het weer en beschimmeld dat weerquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:07 schreef Zeester het volgende:
Ik heb al een week geen gewoon brood gegeten maar roggebrood. Alleen een half broodje van mijn werk toen ik m'n lunch was vergeten. Werkt goed voor mij en is handig want brood beschimmeld vaak bij mij wegens te weinig eten/het past niet in de vriezer erbij
Toppie, ben erg benieuwdquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:10 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die maak ik vanavond.
Ik wacht even tot mijn pakketje binnen is en dan loop ik naar de supermarkt voor de gedroogde tomaatjes. Ben zelf ook erg benieuwd.
Appie is hier niet in de buurt... De prijs valt me ook nog wel mee... is het een beetje in te vriezen?quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lidl idd niet, appie verkoopt het idd wel. Haal het elke dag, een halfje. AH stevig speltbrood. Halfje, 1,29. Zitten 8 plakjes en 2 kapjes in.
Positieve verhalen over dat speltbrood dus hmmm...quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:12 schreef Skoap het volgende:
[..]
Omdat ik daar veel beter op reageer dan volkoren brood.
Als ik gewoon volkoren brood eet, krijg ik veel sneller weer honger.
Speltbrood zorgt bij mij veel langer voor een vol gevoel.
En ik bak het tegenwoordig zelfgooi ik er nog wat lijnzaad doorheen, krijg ik gelijk weer wat omega's binnen.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:15 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Thanks! Ze verkopen ook wel hele broden neem ik aan toch? Dan kunnen we er met z'n tweeën van eten
Zelf brood bakkenquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:12 schreef Skoap het volgende:
[..]
Omdat ik daar veel beter op reageer dan volkoren brood.
Als ik gewoon volkoren brood eet, krijg ik veel sneller weer honger.
Speltbrood zorgt bij mij veel langer voor een vol gevoel.
En ik bak het tegenwoordig zelfgooi ik er nog wat lijnzaad doorheen, krijg ik gelijk weer wat omega's binnen.
Ik maak me daar echt niet druk om. Dik word je mijns inziens niet van een groep, maar van teveel kcal. Ik probeer wel mijn eiwitten altijd redelijk op pijl te houden, maar verder boeit het me niet zo.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:47 schreef BrandX het volgende:
Jup, ik en mijn vriend eten elk 4 sneetjes p/s.. ik bedenk me nu net dat ik ook meer brood moet halenquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:15 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Thanks! Ze verkopen ook wel hele broden neem ik aan toch? Dan kunnen we er met z'n tweeën van eten
Ik ben echt een enorm zeikwijf met brood. Witbrood uit de vriezer vreet ik niet, word droog als het ontdooit moet worden. Idem dito met heel donkerbrood en volkoren. Ik weiger ook brood van een dag oud te eten want dan is niet meer te vreten IMHO.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:15 schreef LovelyLady het volgende:
Appie is hier niet in de buurt... De prijs valt me ook nog wel mee... is het een beetje in te vriezen?
Mijn darmen moesten ook even wennen, maar heb me zelden zo fit gevoeldquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:53 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik probeer ook te minderen in mijn KH. Alleem nu ik stamppot eet heb ik bijv aardappels. Maar anders eerst ik geen KH bij mijn avondmaaltijd. Eet geen brood meer. En ook al doe ik dat pas 2 dagen ik merk alle verschil..
(En merk ook echt dat mijn darmen er erg aan moeten wennen!)
TLDR?quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben echt een enorm zeikwijf met brood. Witbrood uit de vriezer vreet ik niet, word droog als het ontdooit moet worden. Idem dito met heel donkerbrood en volkoren. Ik weiger ook brood van een dag oud te eten want dan is niet meer te vreten IMHO.
Spelt heb ik vanmorgen uit de vriezer getrokken, 2 plakjes, ff snel in de magnetron, omnomnom. En ik wil ook best spelt eten wat een dag ligt.
Dus, TLDR : Ja!
Het werkt sowieso per persoon verschillend natuurlijk.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik maak me daar echt niet druk om. Dik word je mijns inziens niet van een groep, maar van teveel kcal. Ik probeer wel mijn eiwitten altijd redelijk op pijl te houden, maar verder boeit het me niet zo.
En dat is precies waarom ik niet zonder kh wil.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:30 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik krijg spontaan zin in brood nu ik dit lees. Maar ik mag niet!
Een maaltijd verpest niet je voortgang.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:39 schreef Myraela het volgende:
Okay, ik heb net even asociaal uitgebreid geluncht.Stom, want ik wist gewoon dat het slecht was, het was gewoon het enige waar ik trek in had.
En nu baal ik al behoorlijk.
Ja, snap ik ook wel. Maar als ik zie wat het met mijn lichaam doe door minder KH te eten..quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En dat is precies waarom ik niet zonder kh wil.
Ik wil wel graag een fijn leven hebben. Een fijn lijf draagt daar aan bij, maar is niet alles.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:45 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja, snap ik ook wel. Maar als ik zie wat het met mijn lichaam doe door minder KH te eten..
Dat is wel waar. Mijn ontbijt was gelukkig erg licht (volgende keer weer gewoon meer om dit te voorkomen)quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Een maaltijd verpest niet je voortgang.De rest van de dag gewoon verstandige keuzes maken!
Niet zo streng zijn voor je zelf, de dag is niet gelijk verpest ook al voelt dat misschien wel zo.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is wel waar. Mijn ontbijt was gelukkig erg licht (volgende keer weer gewoon meer om dit te voorkomen)
Vanavond ook niet teveel eten en dan valt de schade misschien nog wel mee.
Denk ook niet dat je dat als vegetariër zou moeten doen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:46 schreef rhubarbje het volgende:
Ik eet geen vlees en vis dus geen kh vind ik echt veeeel te ingewikkeld worden
Helemaal mee eens! Ik ben een bourgondier helaasquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik wil wel graag een fijn leven hebben. Een fijn lijf draagt daar aan bij, maar is niet alles.![]()
Ieder z'n keus.
Ik heb hetzelfde met KH minderen. Mijn lichaam reageert ook echt debiel op (slechte) KH'squote:Op woensdag 8 januari 2014 11:45 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja, snap ik ook wel. Maar als ik zie wat het met mijn lichaam doe door minder KH te eten..
quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
Het is dat je zelf zegt dat je een zeikwijf bentquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben echt een enorm zeikwijf met brood. Witbrood uit de vriezer vreet ik niet, word droog als het ontdooit moet worden. Idem dito met heel donkerbrood en volkoren. Ik weiger ook brood van een dag oud te eten want dan is niet meer te vreten IMHO.
Spelt heb ik vanmorgen uit de vriezer getrokken, 2 plakjes, ff snel in de magnetron, omnomnom. En ik wil ook best spelt eten wat een dag ligt.
Dus, TLDR : Ja!
Lekker vers broodquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:50 schreef BrandX het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Ik ben een bourgondier helaas
Gelukkig ben ik niet zo'n giga broodfan. Vind vers brood heerlijk, maar hoef ik echt niet elke dag te hebbenMij doe je veel meer plezier met ei, vlees en vis
Ik ontbijt rustig met een stuk gebakken kabeljauw
Sowieso, koolhydraten zijn echt niet alleen maar evil.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:46 schreef rhubarbje het volgende:
Ik eet geen vlees en vis dus geen kh vind ik echt veeeel te ingewikkeld worden
Nou ik merk gewoon dat ik ook veel meer honger heb als ik brood eet.. Is dat ook anders met speltbrood?quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:50 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde met KH minderen. Mijn lichaam reageert ook echt debiel op (slechte) KH's
Maar spelt gaat dus wel goed! Dus je zou het eens kunnen proberen.
nee ik denk ook niet dat kh mega evil zijn of zoquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Sowieso, koolhydraten zijn echt niet alleen maar evil.
Gewoon normaal doen en matigen met alles. Vlgs mij kom je dan het verst.
Het gaat uiteindelijk om kcal in en kcal uit en waar die kcal uit bestaan maakt in de basis geen reet uit. Alleen zal de een liever vlees dan groente eten en de derde is een zuivel-freak.
Tink is 47 kilo afgevallen en die eet gewoon een normale hoeveelheid brood etc.
Bij mij dus wel...quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:56 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Nou ik merk gewoon dat ik ook veel meer honger heb als ik brood eet.. Is dat ook anders met speltbrood?
Klinkt wel erg lekker.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:03 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb me bij de lunch beperkt tot een klein stukje lasagna en verser een flinke berg groente, heerlijke salade zonder dressing maar met heerlijke geitenkaas en nu een bakje fruitsalade.
Ok dan is het het proberen waard. Ben niet zo'n held in zelf dingen maken. Maar zal eens recepten zoeken! Soms is het namelijk wel lekker om gewoon pasta te eten!quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:01 schreef Skoap het volgende:
[..]
Bij mij dus wel...
Ik heb jaren low carb gedaan precies om die reden...
En nu eet is dus af en toe speltbrood en dat gaat wel goed.
Het is geen garantie voor jou natuurlijk, maar misschien wel het proberen waard.
Spelt pasta & spelt wraps (maak ik zelf) dat gaat ook allemaal goed.
Maar ik eet wel bij 1 maaltijd koolhydraten uit spelt. Niet bij alle 3.
Jup, en ik heb de wafels met siroop en slagroom laten liggen!quote:
Zoetigheid zou ik juist echt geen moeite mee hebben. Ik zou eerder van zo'n lasagne 4 porties willen eten.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jup, en ik heb de wafels met siroop en slagroom laten liggen!Dat voelt stiekem wel heel erg goed. Kijken of ik vanavond dessert ook kan skippen. Ik vind dat wel lastig hoor, ben echt een sucker voor zoetigheid.
http://www.biologischetoko.nl/spelt/speltpastaquote:Op woensdag 8 januari 2014 12:05 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ok dan is het het proberen waard. Ben niet zo'n held in zelf dingen maken. Maar zal eens recepten zoeken! Soms is het namelijk wel lekker om gewoon pasta te eten!
Dat kan natuurlijk wel door pieken in je bloedsuiker (of hoe werkt dat met brood). Aan de andere kant heb je ook brood wat erg vezelrijk is en dat weer een beetje tegen zou kunnen gaan.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:56 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Nou ik merk gewoon dat ik ook veel meer honger heb als ik brood eet.. Is dat ook anders met speltbrood?
Too long didn't readquote:
Speltbrood is echt lekkerquote:Ik eet ander brood dan mijn mannen thuis, volkoren met pitjes enzo dat lusten ze namelijk niet maar ik vind het heerlijk.
Ik vries dat per 2 in en dat haal ik er sochtends uit dus ik snap je punt wel.
Ik realiseerde me dat ik vanmiddag met de kleine naar zwemles moet dus dan ben ik vlak bij de appie dus dan ga ik eens even wat halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |