abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135250359
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:14 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik zoek nog een lekker recept voor een licht soepje voor de lunch of al tussendoortje.

Iemand een lekker receptje?
Ui, knoflookje, courgette in stukjes bakken tot de courgette zacht is. Bouillonblokje met water erbij, staafmixer erover, blenden en huppatee, superlekkere soep die nog romig smaakt ook!
pi_135250371
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:14 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik zoek nog een lekker recept voor een licht soepje voor de lunch of al tussendoortje.

Iemand een lekker receptje?
http://www.closetcooking.com/2007/05/hungarian-mushroom-soup.html
Sterkheidsbaas van alles.
pi_135250396
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:18 schreef Zeester het volgende:

[..]

Ui, knoflookje, courgette in stukjes bakken tot de courgette zacht is. Bouillonblokje met water erbij, staafmixer erover, blenden en huppatee, superlekkere soep die nog romig smaakt ook!
Romig echt? Ik ben gek op romig. Ga het eens proberen.
pi_135250430
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:15 schreef Myraela het volgende:
Mijn lijstje van vandaag:

O: 0% bosvruchten yoghurt.
L: Zo'n afbak stokbroodje met tonijnsalade. :@
T: Allbran chocolate crunch
A: Boerenkool met rookworst.
T: 0% bosvruchten yoghurt.

Behoorlijk slechte dag. Ik durf morgen niet op de weegschaal.

Lijstje voor morgen:

O: havermout met appel en kaneel
L: 4 cracottes, kipfilet, slankie smeerkaas en een tomaat.
T: Een beetje van die optimel kwark die ik ga halen.
A: Gehakt, italiaanse groenten, boontjes, sla en tomaat. En dat prop ik in een wrap. Of misschien
zonder wrap.
T: Mijn mango, als die al lekker is ondertussen. :9
De weegschaal zal morgen wel mee vallen. Zo slecht en veel is je lijstje toch niet? Tuurlijk zijn er betere keuzes maar kom op, het kan zo veeeeeeeeel slechter!
En ik durf te wedden dat wanneer jij morgenochtend een goede kom havermout eet, je de rest van de dag ook minder cravings hebt! (En probeer hem eens met amandelmelk en kaneel. Zo lekker!!!!)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_135250449
Ik schil gerust fruit in de trein btw. Maar appels schillen begin ik niet aan, thuis even goed wassen en hup opeten :9

Een collega had vandaag dit boek gekocht:

En ik mocht er even in bladeren, denk dat ik deel 1 maar ga kopen. Erg uitgebreid boek met veel vegetarische recepten (of vlees met vega-optie in het recept vermeld). Ook zeer veel ontbijt en tussendoortjes staan erin.
De kaft is alleen een beetje van hoog zweefteef-niveau met alle dingen als "het vergeten medicijn"; maar ach.
pi_135250467
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:18 schreef Myraela het volgende:

[..]

Romig echt? Ik ben gek op romig. Ga het eens proberen.
Verwacht nu ook geen tomatencreme of champignonroomsoep he. Maar het is in ieder geval niet waterig.
pi_135250580
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:19 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

De weegschaal zal morgen wel mee vallen. Zo slecht en veel is je lijstje toch niet? Tuurlijk zijn er betere keuzes maar kom op, het kan zo veeeeeeeeel slechter!
En ik durf te wedden dat wanneer jij morgenochtend een goede kom havermout eet, je de rest van de dag ook minder cravings hebt! (En probeer hem eens met amandelmelk en kaneel. Zo lekker!!!!)
Morgen de amandelmelk halen inderdaad. Zat al te twijfelen om de havermout dan als lunch te doen, maar dan heb ik teveel trek als ik in de supermarkt loop. Dus vrijdag laat ik je weten hoe de havermout met amandelmelk was. :9

Mijn lijstje van vandaag is wel teveel, misschien niet extreem veel teveel. Ik ga het niet narekenen. Maar baal vooral dat het veel is en maar weinig gezonde dingen. Geen fruit, bijna geen groenten. Koolhydraten, nog meer koolhydraten en wat zuivel.
pi_135250582
quote:
Die ga ik onthouden! De teaspoon paprika is denk ik gewoon paprikapoeder toch?
pi_135250614
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:18 schreef Zeester het volgende:

[..]

Die ga ik ook proberen. Morgen even een courgette halen!
pi_135250617
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:07 schreef Zeester het volgende:
Ik ben echt zo blij dat er weer eens een goed resultaat te zien was op de weegschaal. Nu proberen nog zo'n weekje te doen, zodat het allemaal lekker doorblijft gaan!
Goed resultaat ftw *O*
pi_135250796
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:22 schreef Myraela het volgende:

[..]

Morgen de amandelmelk halen inderdaad. Zat al te twijfelen om de havermout dan als lunch te doen, maar dan heb ik teveel trek als ik in de supermarkt loop. Dus vrijdag laat ik je weten hoe de havermout met amandelmelk was. :9

Mijn lijstje van vandaag is wel teveel, misschien niet extreem veel teveel. Ik ga het niet narekenen. Maar baal vooral dat het veel is en maar weinig gezonde dingen. Geen fruit, bijna geen groenten. Koolhydraten, nog meer koolhydraten en wat zuivel.
Morgen wordt het dus een beter lijstje! Ik had vandaag ook een dag die beter kon. Qua kcal veel te weinig. Vanmorgen een flinke kom havermout. Smiddags niet ja een kleine eierkoek. Savons een bordje hutspot. En toch gezwicht voor het broodje hema hotdog. Niet slim. Maar is het het einde van de wereld. Nee..
pi_135250933
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:22 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Die ga ik onthouden! De teaspoon paprika is denk ik gewoon paprikapoeder toch?
Klopt. :)
pi_135251031
quote:
2s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Klopt. :)
Toen ik het plaatje zag dacht ik dat is een werk, maar hij is dus vrij simpel?
pi_135251070
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:31 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Toen ik het plaatje zag dacht ik dat is een werk, maar hij is dus vrij simpel?
Hij is HEEL simpel. Ik heb wel altijd dat zure room niet zo mooi oplost, dus hij wordt bij mij niet zo oranje als op de foto en ziet er wat geschift uit, maar dat doet niet af aan z'n smaak. :9
pi_135252270
Ik deed net mijn lilyslim ticker aanpassen en mijn BMI is nu 30,9. Dus ik ben BIIIIIIIJNA onder de 30 :D
pi_135252336
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:53 schreef Zeester het volgende:
Ik deed net mijn lilyslim ticker aanpassen en mijn BMI is nu 30,9. Dus ik ben BIIIIIIIJNA onder de 30 :D
Supergoed bezig Zeester *O*
pi_135252466
quote:
Supergoed!!!
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:56:31 #268
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_135252489
quote:
*O* *O* *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_135252623
Het is weer even geleden, maar sinds afgelopen zaterdag ben ik weer wat gezonder aan het leven en hou ik de kcal bij. Maar nu had ik een vraagje over sporten en eten, waarvan ik hoop dat hier iemand die kan beantwoorden.

Volgens mijn app mag ik per dag max 1320 kcal binnen krijgen om 0,5kg per week af te vallen, maar als ik gesport heb zit ik daar soms ver onder.. Moet ik dat compenseren door meer te eten?

Vb. vandaag:
O. Cruesli Balans met amandelmelk + kiwi
T. Bakje snoeptomaatjes
L. 3 volkoren boterhammen met kip grillworst
T. 10-15 witte druiven
T2. Handje borrelnootjes
D. Lasagne met spinazie + gehakt
T. Handje cashewnoten

Qua eten komt het totaal op zo'n 1500 kcal. Maar met fitness heb ik zo'n 600 kcal verbrand, waardoor ik netto op 900 kcal zit. Dat is toch veel te weinig lijkt me? Ik sport wel 3x per week, dus de overige dagen eet ik soms wel wat meer dan 1300 kcal per dag. Iemand advies?
pi_135252627
quote:
Super!
pi_135252898
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:58 schreef Vlinder88 het volgende:
Het is weer even geleden, maar sinds afgelopen zaterdag ben ik weer wat gezonder aan het leven en hou ik de kcal bij. Maar nu had ik een vraagje over sporten en eten, waarvan ik hoop dat hier iemand die kan beantwoorden.

Volgens mijn app mag ik per dag max 1320 kcal binnen krijgen om 0,5kg per week af te vallen, maar als ik gesport heb zit ik daar soms ver onder.. Moet ik dat compenseren door meer te eten?

Vb. vandaag:
T. Bakje snoeptomaatjes
T. 10-15 witte druiven
T2. Handje borrelnootjes
T. Handje cashewnoten

Qua eten komt het totaal op zo'n 1500 kcal. Maar met fitness heb ik zo'n 600 kcal verbrand, waardoor ik netto op 900 kcal zit. Dat is toch veel te weinig lijkt me? Ik sport wel 3x per week, dus de overige dagen eet ik soms wel wat meer dan 1300 kcal per dag. Iemand advies?
Je lijstje ziet er prima uit, naar mijn mening. Maar als je zo fanatiek sport, tenminste, 600kcal is best een hoop. Dan zou ik 's avonds bijvoorbeeld nog een bak kwark eten, eiwitten zijn ook belangrijk als je veel sport.
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:25:45 #272
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_135254241
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:03 schreef Myraela het volgende:

[..]

Je lijstje ziet er prima uit, naar mijn mening. Maar als je zo fanatiek sport, tenminste, 600kcal is best een hoop. Dan zou ik 's avonds bijvoorbeeld nog een bak kwark eten, eiwitten zijn ook belangrijk als je veel sport.
Ik vind die 1300 veelste weinig icm 3x p/w sporten :Y
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_135256762
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:39 schreef friekin_ het volgende:

[..]

:{ Watskeburt?
Naar gedoe met een leidinggevende op m'n flexbaantje, waardoor ik er geen vast contract kan krijgen terwijl ik de ideale kandidaat ben en iedereen me wil hebben. Maar ik heb net een fan-tas-tische vacature gevonden die vandaag online is gezet en geweldig bij me past, dus ik bid echt heeeeel hard dat dat wat gaat worden. Dan lach ik echt de ballen uit m'n broek.
pi_135256799
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:58 schreef Vlinder88 het volgende:

Vb. vandaag:
T. Bakje snoeptomaatjes
T. 10-15 witte druiven
T2. Handje borrelnootjes
T. Handje cashewnoten

Je exercise kcal eet je weer terug. Je eet wat je verbrandt, zegmaar. Door het sporten kan je meer eten. Kan je bij je app de beweging niet toevoegen? Bij myfitnesspal bijvoorbeeld kan ik aangeven dat ik met fietsen 200 kcal heb verbrand op een dag en dat past ie dan ook aan op die dag.

[ Bericht 3% gewijzigd door -Strawberry- op 09-01-2014 09:41:47 ]
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:17:06 #275
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_135257111
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:25 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik vind die 1300 veelste weinig icm 3x p/w sporten :Y
Eens.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat