SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Sets & RepsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VersiebeheerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De OP staat hier
[ Bericht 0% gewijzigd door Snakey op 01-11-2013 21:47:54 ]![]()
Dat is precies het doel, kleine stapjes. Bij een OHP hoef ik echt niet aan te komen met stappen van 2,5 kg. Dan ligt mijn schouder uit de kom.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:09 schreef Snakey het volgende:
Ik dacht precies hetzelfde. 1 kilo is niet echt een noemenswaardige verhoging.![]()
![]()
Even een kort vraagje het gaat niet echt over bodybuilden maar ik denk dat jullie hier wel op kunnen antwoorden.
Ik was vroeger een actief basketballer. Tot mijn 16de toen scheurde ik mijn enkelband af na redelijk lange revalidatie was ik totaal mijn basisniveau verloren. Ik had geen zin meer in omdat ik niet meer op hetzelfde niveau presteerde. Gestopt dus op mijn 17de. Afgelopen 2 jaar compleet niets gedaan.
Met als gevolg dat ik van 1.98 in goede conditie 80 kilo naar totaal uit vorm 90 kilo ben gegaan.(niet sportief gewoon puur vet).
2 maanden geleden vond ik het wel welletjes dat er langzaamaan een buikje kwam. Nu al 5 kilo afgevallen. Door een combinatie van: basketbaltraining bij mijn club & fitness. Tijdens de fitness begon ik vooral met cardio en nu doe ik elke keer 5/10 km interval training.(vooral om mij te helpen om weer op wedstrijdsnelheid te komen). Na de cardio doe ik nog wat krachttraining alleen dat is niet heel intensief. Nu wil ik om weer op wedstrijdniveau te komen ook winnen aan kracht. Maar ik wil niet inboeken op snelheid(mijn snelheid gaat op dit moment met reuze sprongen omhoog door die interval trainingen). Weet iemand hoe ik dit het beste kan combineren?
Dus;
Kan ik intervaltrainingen combineren met krachttraining. Welke oefeningen moet ik doen om krachtiger te worden zonder snelheid te verliezen?![]()
Het antwoord op je vraag is waarschijnlijk ja. Echter heb ik de ballen verstand van basketbal dus check hier eens: http://bit.ly/16BfJvYquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:28 schreef Thezeurminator het volgende:
Even een kort vraagje het gaat niet echt over bodybuilden maar ik denk dat jullie hier wel op kunnen antwoorden.
Ik was vroeger een actief basketballer. Tot mijn 16de toen scheurde ik mijn enkelband af na redelijk lange revalidatie was ik totaal mijn basisniveau verloren. Ik had geen zin meer in omdat ik niet meer op hetzelfde niveau presteerde. Gestopt dus op mijn 17de. Afgelopen 2 jaar compleet niets gedaan.
Met als gevolg dat ik van 1.98 in goede conditie 80 kilo naar totaal uit vorm 90 kilo ben gegaan.(niet sportief gewoon puur vet).
2 maanden geleden vond ik het wel welletjes dat er langzaamaan een buikje kwam. Nu al 5 kilo afgevallen. Door een combinatie van: basketbaltraining bij mijn club & fitness. Tijdens de fitness begon ik vooral met cardio en nu doe ik elke keer 5/10 km interval training.(vooral om mij te helpen om weer op wedstrijdsnelheid te komen). Na de cardio doe ik nog wat krachttraining alleen dat is niet heel intensief. Nu wil ik om weer op wedstrijdniveau te komen ook winnen aan kracht. Maar ik wil niet inboeken op snelheid(mijn snelheid gaat op dit moment met reuze sprongen omhoog door die interval trainingen). Weet iemand hoe ik dit het beste kan combineren?
Dus;
Kan ik intervaltrainingen combineren met krachttraining. Welke oefeningen moet ik doen om krachtiger te worden zonder snelheid te verliezen?Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister![]()
Ik kom juist hier op FOK! omdat ik naar ervaring hier beter advies krijg dan op google. Er staat zoveel zin en onzin op google dat je vaak niet weet wat je moet geloven. Vandaar vraag ik het hier.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:31 schreef Klokov het volgende:
[..]
Het antwoord op je vraag is waarschijnlijk ja. Echter heb ik de ballen verstand van basketbal dus check hier eens: http://bit.ly/16BfJvY![]()
Goed, dan kan ik op het onderstaande na weinig voor je betekenen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:33 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Ik kom juist hier op FOK! omdat ik naar ervaring hier beter advies krijg dan op google. Er staat zoveel zin en onzin op google dat je vaak niet weet wat je moet geloven. Vandaar vraag ik het hier.
• Hoger springen --> Olympic lifts: cleans, snatches
• Harder rennen --> Met helling sprintenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Together We Will Live Forever
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:37 schreef Klokov het volgende:
[..]
Goed, dan kan ik op het onderstaande na weinig voor je betekenen.
• Harder rennen --> Met helling sprintenGoeie. Dan John kwam met; doe een lift op reps, dus proberen tot de 20 reps te komen, daarna 400 meter zo hard rennen als je kan. Op adem komen, repeat, 4x.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:37 schreef Klokov het volgende:
[..]
Goed, dan kan ik op het onderstaande na weinig voor je betekenen.
• Harder rennen --> Met helling sprintenhuskies is inderdaad een goed team maar de trainingsmethoden die daar gebruikt worden zijn voornamelijk voor college basketballers in Amerika(mensen die 7 keer per week basketballen).. Dat is geen realistisch schema voor iemand die 3 jaar niet gebasketbald heeft. Maar bedankt voor je bijdrageSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Vergeet de spoiler, lees de workout. Daar heb je wel wat aan.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:44 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
huskies is inderdaad een goed team maar de trainingsmethoden die daar gebruikt worden zijn voornamelijk voor college basketballers in Amerika(mensen die 7 keer per week basketballen).. Dat is geen realistisch schema voor iemand die 3 jaar niet gebasketbald heeft. Maar bedankt voor je bijdrage![]()
In mijn klas zit een jongen die in het buitenland op eredivisie niveau gebasketbald heeft. Laatst vroeg ik hem nog of hun bij de trainingen veel aan plyometrics deden gezien het feit dat je bij plyometrics ook veel bezig bent met hoger kunnen springen en je coördinatie, en dat was inderdaad zo. Verder vertelde hij ook dat hij op een gegeven moment begon te squatten om sterker te worden, maar moest wel inleveren op snelheid en hoogte, gezien de toename van massa. Erg interessant om dat allemaal te horen. Wellicht niet geheel relevant, but alright.![]()
Ik vind het hoger springen gedeelte van plyometrics wel interessant.
If not now, then when.![]()
Voor explosief squatten, zitten er vaak in schema's(zoals die van JTS) ook weighted box jumps en depth jumps bij in.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
In mijn klas zit een jongen die in het buitenland op eredivisie niveau gebasketbald heeft. Laatst vroeg ik hem nog of hun bij de trainingen veel aan plyometrics deden gezien het feit dat je bij plyometrics ook veel bezig bent met hoger kunnen springen en je coördinatie, en dat was inderdaad zo. Verder vertelde hij ook dat hij op een gegeven moment begon te squatten om sterker te worden, maar moest wel inleveren op snelheid en hoogte, gezien de toename van massa. Erg interessant om dat allemaal te horen. Wellicht niet geheel relevant, but alright.![]()
Ik vind het hoger springen gedeelte van plyometrics wel interessant.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Zijn er hier mensen die barbell glute bridges doen? Beter of slechter dan lunges?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Wel eens gedaan, ziet er beetje apart uit als je die doet echter.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:21 schreef star_gazer het volgende:
Zijn er hier mensen die barbell glute bridges doen? Beter of slechter dan lunges?
Niet t idee dat t veel beter is dan walking lunges bijv. Maar om er af en toe bij te doen is t denk ik prima.Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
Ik ben op zoek naar een oefening die (vooral) glutes en hammies aanpakt, omdat ik in de squat merk dat het daar tekort komt. Ik denk dat lunges (met lange uitstap) net wat beter zijn voor dat doel?quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:32 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Wel eens gedaan, ziet er beetje apart uit als je die doet echter.
Niet t idee dat t veel beter is dan walking lunges bijv. Maar om er af en toe bij te doen is t denk ik prima.
Wat mij opvalt, is dat veel assistance oefeningen op een hogere rep range worden gedaan. Waarom? Als een bepaalde lift achterloopt op een spiergroep, is het toch beter die spiergroep op kracht te trainen (low reps), zodat je ook daadwerkelijk carry-over krijgt naar je 'grote' lifts?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Lunges met lange uitstap zijn garantie voor pijn in je billen. Ik doe ze per been achter elkaar en niet wisselen per been. Redelijk hoge snelheid 12 keer.![]()
De reden hiervoor is, is dat mensen(vaak powerlifters) meer spiermassa op die plek willen hebben die zwak is. De kracht trainen ze al met hun grote 3 compounds.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:42 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik ben op zoek naar een oefening die (vooral) glutes en hammies aanpakt, omdat ik in de squat merk dat het daar tekort komt. Ik denk dat lunges (met lange uitstap) net wat beter zijn voor dat doel?
Wat mij opvalt, is dat veel assistance oefeningen op een hogere rep range worden gedaan. Waarom? Als een bepaalde lift achterloopt op een spiergroep, is het toch beter die spiergroep op kracht te trainen (low reps), zodat je ook daadwerkelijk carry-over krijgt naar je 'grote' lifts?
Daarnaast simuleer je met hogere reps de situatie waarbij spieren beginnen te falen op een veilige manier. En deze kan je dan ook doorgrinden op een veiligere manier. Met low reps/zwaar gewicht is het risico op blessures dan veel groter.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Beter of slechter is moeilijk te zeggen, ligt er ook aan voor welk doel je ze wilt doen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:21 schreef star_gazer het volgende:
Zijn er hier mensen die barbell glute bridges doen? Beter of slechter dan lunges?
glute bridges kan je veel zwaarder doen dan lunges, dus om bijvoorbeeld een goede lockout kracht te krijgen voor deadlifts, hebben glute bridges een betere carryover.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Gelukkig maar, lunges zijn niet te doen voor mij.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:28 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Beter of slechter is moeilijk te zeggen, ligt er ook aan voor welk doel je ze wilt doen.
glute bridges kan je veel zwaarder doen dan lunges, dus om bijvoorbeeld een goede lockout kracht te krijgen voor deadlifts, hebben glute bridges een betere carryover.![]()
![]()
Voor carry-over naar de grote compounds zijn er idd wel betere oefeningen te doen dan lunges.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:31 schreef Snakey het volgende:
[..]
Gelukkig maar, lunges zijn niet te doen voor mij.
[ Bericht 2% gewijzigd door dreamerbulk op 27-10-2013 18:08:49 ]Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Glute bridges zijn sowieso fucking nice, vooral op hoger gewicht. Daarnaast hebben ze ook een carry-over naar je avonturen in bed.If not now, then when.![]()
Dat is zeker een waarheid hahahaquote:Op zondag 27 oktober 2013 18:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Glute bridges zijn sowieso fucking nice, vooral op hoger gewicht. Daarnaast hebben ze ook een carry-over naar je avonturen in bed.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Net mijn eerste bestelling bij B&F gedaan (o.a. shake-samplepakket) om er achter te komen dat ze aanzienlijk guller zijn met hun cadeautjes dan XXL![]()
![]()
Heb ze zojuist voor het eerst gedaan. Ik denk dat ik morgen mijn vriendin teleur moet gaan stellenquote:Op zondag 27 oktober 2013 18:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Glute bridges zijn sowieso fucking nice, vooral op hoger gewicht. Daarnaast hebben ze ook een carry-over naar je avonturen in bed.Je voelt ze trouwens wel goed op het bot; toch maar een sissy pad gebruiken.
[ Bericht 4% gewijzigd door star_gazer op 28-10-2013 10:48:41 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Of die prachtige keycord, dan kunnen al je vrienden zien dat jij je sups bij B&F bestelt!quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:24 schreef Mr.J het volgende:
"Waarom kiest u voor B&F? De goede kwaliteit supplementen? Een overzichtelijke website?"
"Nou nee, ik krijg altijd een hele mooie B&F balpen cadeau!!1!one"
[ afbeelding ]
Deathlift or Die.![]()
Goeie burn in de onderarmen ook van 5x8x92.5kg deadlift met overhand grip
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
lol, dit is één van de oefeningen waarbij de sissy pad idd wel acceptabel isquote:Op maandag 28 oktober 2013 10:36 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Heb ze zojuist voor het eerst gedaan. Ik denk dat ik morgen mijn vriendin teleur moet gaan stellenJe voelt ze trouwens wel goed op het bot; toch maar een sissy pad gebruiken.
die voel je namelijk letterlijk op het bot jaBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ik zag gisteren iemand 30 kilo deadliften met een belt en iemand een lege bar squatten met de sissy pad (nee, niet dezelfde persoonquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:48 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
lol, dit is één van de oefeningen waarbij de sissy pad idd wel acceptabel is
die voel je namelijk letterlijk op het bot ja)
Together We Will Live Forever
Ik zie hier weleens sukkels een stretching mat tussen de bar en hun rug proppen bij het squatten
-
Ik gooide er de eerste paar weken een handdoek tussen, omdat ik ondergewicht was en bijna 0% vet had met prille beentjes. Uiteindelijk gegroeid en gegeten totdat er voldoende vlees en spieren kwam om het op te vangen. Zag er wellicht mongol uit, maar beter dan een stang direct op de spine in het beginnerstadium van een skelet.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:20 schreef star_gazer het volgende:
Ik zie hier weleens sukkels een stretching mat tussen de bar en hun rug proppen bij het squatten![]()
Dan kun je beter die roze shakebeker kiezen, die valt meer op!quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:57 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Of die prachtige keycord, dan kunnen al je vrienden zien dat jij je sups bij B&F bestelt!![]()
![]()
Als je maar vaak genoeg squat en je lats goed traint krijg je vanzelf een gootje waar je de bar tijdens het squatten in kunt leggen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:09 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ik gooide er de eerste paar weken een handdoek tussen, omdat ik ondergewicht was en bijna 0% vet had met prille beentjes. Uiteindelijk gegroeid en gegeten totdat er voldoende vlees en spieren kwam om het op te vangen. Zag er wellicht mongol uit, maar beter dan een stang direct op de spine in het beginnerstadium van een skelet.![]()
Als het zeer doet, leg je de bar niet goed neer.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:09 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ik gooide er de eerste paar weken een handdoek tussen, omdat ik ondergewicht was en bijna 0% vet had met prille beentjes. Uiteindelijk gegroeid en gegeten totdat er voldoende vlees en spieren kwam om het op te vangen. Zag er wellicht mongol uit, maar beter dan een stang direct op de spine in het beginnerstadium van een skelet.
Maargoed, ieder z'n ding."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
idd.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:10 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Als je maar vaak genoeg squat en je lats goed traint krijg je vanzelf een gootje waar je de bar tijdens het squatten in kunt leggen.
Als je je ellebogen naar achter drukt krijg je een riggel waar die dik op kan liggen.![]()
beter vanuit je schouderbladen denken en die naar achter drukken. Als je vanuit je ellebogen gaat denken kan het voorkomen dat men ze naar achteren en naar boven drukt, dat terwijl tijdens squatten je ellebogen in lijn met je torso moeten zijn; zo activeer je het beste de lats voor optimale stevigheidquote:Op maandag 28 oktober 2013 13:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]
idd.
Als je je ellebogen naar achter drukt krijg je een riggel waar die dik op kan liggen.
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
je hebt gelijk idd.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:29 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
beter vanuit je schouderbladen denken en die naar achter drukken. Als je vanuit je ellebogen gaat denken kan het voorkomen dat men ze naar achteren en naar boven drukt, dat terwijl tijdens squatten je ellebogen in lijn met je torso moeten zijn; zo activeer je het beste de lats voor optimale stevigheid
ik gebruik het altijd alleen om aan te geven bij iemand waar die nou moet liggen. Als ze dan hun ellebogen naar achter drukken komt dat randje aan de achterkant van je schouders (als er uberhaupt vlees aan zit) makkelijk tevoorschijn.![]()
Haha ja, op t bot moet ie iig niet liggen neequote:Op maandag 28 oktober 2013 13:31 schreef RaymondK het volgende:
[..]
je hebt gelijk idd.
ik gebruik het altijd alleen om aan te geven bij iemand waar die nou moet liggen. Als ze dan hun ellebogen naar achter drukken komt dat randje aan de achterkant van je schouders (als er uberhaupt vlees aan zit) makkelijk tevoorschijn.
Te laag bestaat niet.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:33 schreef JaqenHghar het volgende:
Vraagje: Hoe laag squatten is te laag?
Te laag voor je eigen lichamelijke mobiliteit bestaat wel. Waarbij het dus ten koste gaat van je rug.
High bar dan, low bar kan vrijwel niet ass to grass.
Je kan beter vragen, wat is te hoog? Parallel is nog net te hoog, de bovenste rand van je heup moet onder je knie komen.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
nee, maar als hij daar ligt waar dat randje verschijnt achter je schouder, dan ligt de bar op zo veel mogelijk oppervlak op je rug/schouders. Hij ligt dan ook op je schouders.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:34 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Haha ja, op t bot moet ie iig niet liggen nee
lol idd.
Bij sommige mannetjes bijv. 1,70 @<50kg valt er niet veel anders te doen dan bare bone squatting
![]()
![]()
Alright, bedankt!quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:34 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Te laag bestaat niet.
Te laag voor je eigen lichamelijke mobiliteit bestaat wel. Waarbij het dus ten koste gaat van je rug.
High bar dan, low bar kan vrijwel niet ass to grass.
Je kan beter vragen, wat is te hoog? Parallel is nog net te hoog, de bovenste rand van je heup moet onder je knie komen.![]()
![]()
Ik heb na jarenlang squatten een mooie lijn op mijn rug lopen, precies waar de stang altijd ligt lol. Weet niet of het eelt is of gewoon verkleuring van de huidquote:Op maandag 28 oktober 2013 13:36 schreef RaymondK het volgende:
[..]
nee, maar als hij daar ligt waar dat randje verschijnt achter je schouder, dan ligt de bar op zo veel mogelijk oppervlak op je rug/schouders. Hij ligt dan ook op je schouders.
lol idd.
Bij sommige mannetjes bijv. 1,70 @<50kg valt er niet veel anders te doen dan bare bone squatting
Hoe doen jullie pull-ups? Echt helemaal naar beneden tot de schouders op slot hangen of net iets daarvoor? Ik heb het gevoel dat ik bij volledige lockout m'n nek wat belast omdat de wervels 'in elkaar geduwd worden' zegmaar. Net voor lockout terug omhoog gaan is een stuk comfortabeler voor me. Is dit onzin en doe ik het gewoon fout?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ik heb soms de dag na het squatten rode uitslag in mn nek van de knurling. Weet je tenminste dat je wat gedaan hebtquote:Op maandag 28 oktober 2013 13:39 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ik heb na jarenlang squatten een mooie lijn op mijn rug lopen, precies waar de stang altijd ligt lol. Weet niet of het eelt is of gewoon verkleuring van de huid
-
ik stop net voor lockout, dat de spanning nog aan mijn lats hangt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:58 schreef star_gazer het volgende:
Hoe doen jullie pull-ups? Echt helemaal naar beneden tot de schouders op slot hangen of net iets daarvoor? Ik heb het gevoel dat ik bij volledige lockout m'n nek wat belast omdat de wervels 'in elkaar geduwd worden' zegmaar. Net voor lockout terug omhoog gaan is een stuk comfortabeler voor me. Is dit onzin en doe ik het gewoon fout?
Helemaal tot lockout is niet echt heerlijk voor mijn ellebogen met mijn gewicht heb ik gemerkt.
Maar hoe bedoel je in elkaar geduwd? Eerder dat je wervels uit elkaar getrokken worden lol.. aangezien er gewicht aanhangt
Weet niet... Lastig uit te leggen. Het voelt in ieder geval niet goed in m'n nek, dus ik doe het liever niet. Heb al eerder een rare nekblessure overgehouden aan chin-ups, dus ik kijk wel uit. En inderdaad, ik heb het gevoel dat je je lats net wat beter pakt als je net voor de lockout stopt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:11 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
ik stop net voor lockout, dat de spanning nog aan mijn lats hangt.
Helemaal tot lockout is niet echt heerlijk voor mijn ellebogen met mijn gewicht heb ik gemerkt.
Maar hoe bedoel je in elkaar geduwd? Eerder dat je wervels uit elkaar getrokken worden lol.. aangezien er gewicht aanhangt"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Stop ook voor lockout, ook met pulldowns. Mijn schouders danken 'me, m'n lats vervloeken meDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
ja pcies, ik heb mijn elleboog zwaar verneukt een keer met weighted pullups door lockoutsquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:38 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Weet niet... Lastig uit te leggen. Het voelt in ieder geval niet goed in m'n nek, dus ik doe het liever niet. Heb al eerder een rare nekblessure overgehouden aan chin-ups, dus ik kijk wel uit. En inderdaad, ik heb het gevoel dat je je lats net wat beter pakt als je net voor de lockout stopt.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Gewoon helemaal naar beneden en langzaam omhoog, maar moet eigenlijk een dipping belt halen zodat ik er wat schijven aan kan hangen. Nu nog met dumbbells aan het klooien telkens.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:58 schreef star_gazer het volgende:
Hoe doen jullie pull-ups? Echt helemaal naar beneden tot de schouders op slot hangen of net iets daarvoor? Ik heb het gevoel dat ik bij volledige lockout m'n nek wat belast omdat de wervels 'in elkaar geduwd worden' zegmaar. Net voor lockout terug omhoog gaan is een stuk comfortabeler voor me. Is dit onzin en doe ik het gewoon fout?
Iemand een linkje misschien om te bestellen? Heb laatst gezocht maar kreeg het niet gevonden.![]()
http://www.fitness-seller.nl/dipping-belt-bruin/quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:44 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Gewoon helemaal naar beneden en langzaam omhoog, maar moet eigenlijk een dipping belt halen zodat ik er wat schijven aan kan hangen. Nu nog met dumbbells aan het klooien telkens.
Iemand een linkje misschien om te bestellen? Heb laatst gezocht maar kreeg het niet gevonden.![]()
Ik had net een proeflesje bij een gym. Hadden ze een battling rope. Dus ik denk nice, nog even wat kcaltjes verbranden aan het eind van mijn work-out. Nog voor ik was begonnen kwam er een instructeur naar me toe dat dat enkel voor personal training ishetzelfde gold voor kettlebelts en gewichtballen.
Tyfusgym dus.Deathlift or Die.![]()
Jongens, ik zat eraan te denken mijn 2 daagse split om te zetten naar een 3x daagse.
Voornamelijk probleem is gebrek aan progressie bij de squat.
Huidig programmaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is dus mijn huidige routine. Ik zat eraan te denken de benen helemaal los op een dag te doen, maar ik twijfel of ik zo niet te weinig per spiergroep per week doe.I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas![]()
was je in een groepje aan het trainen dan? Alle training die ik doe is personal.quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:16 schreef Ethanolic het volgende:
Ik had net een proeflesje bij een gym. Hadden ze een battling rope. Dus ik denk nice, nog even wat kcaltjes verbranden aan het eind van mijn work-out. Nog voor ik was begonnen kwam er een instructeur naar me toe dat dat enkel voor personal training ishetzelfde gold voor kettlebelts en gewichtballen.
Tyfusgym dus.
Maar klinkt dus wel als een Kutgym. Als je in Utrecht woont kan ik je de all-in fitness aanbevelen.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Probeer nadat je bent gaan hangen (dus voor je reps) eens naar beneden te kijken. Alsof je je kin op je borst probeert te krijgen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:58 schreef star_gazer het volgende:
Klikken al je nekwervels op z'n plek/alle stress uit je nek![]()
quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:16 schreef Drinky het volgende:
Jongens, ik zat eraan te denken mijn 2 daagse split om te zetten naar een 3x daagse.
Voornamelijk probleem is gebrek aan progressie bij de squat.
Huidig programmaGewoon elke training squatten, en begin je workout ook met de squat, zodat al je energie nog behouden is voordat je eraan begint.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is dus mijn huidige routine. Ik zat eraan te denken de benen helemaal los op een dag te doen, maar ik twijfel of ik zo niet te weinig per spiergroep per week doe.![]()
Ik gain gewoon bijna geen kracht op de squat om de een of andere reden, Ook als ik begin met squat ipv deadlift. Ik heb nu een aantal keren leg-only days gedaan en merkte een beetje progressie.quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:57 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Gewoon elke training squatten, en begin je workout ook met de squat, zodat al je energie nog behouden is voordat je eraan begint.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
eet je wel?quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:36 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ik gain gewoon bijna geen kracht op de squat om de een of andere reden, Ook als ik begin met squat ipv deadlift. Ik heb nu een aantal keren leg-only days gedaan en merkte een beetje progressie.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
2700 kcal op off-days, 3000~3100kcal op trainingsdagen. Mijn onderhoud ligt redelijk laag, traag metabolismequote:
I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Misschien bij een eventuele volgende aankoopquote:Op maandag 28 oktober 2013 13:09 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dan kun je beter die roze shakebeker kiezen, die valt meer op!![]()
![]()
apart dat je dan geen kracht gaint met squat,quote:Op maandag 28 oktober 2013 17:20 schreef Drinky het volgende:
[..]
2700 kcal op off-days, 3000~3100kcal op trainingsdagen. Mijn onderhoud ligt redelijk laag, traag metabolisme
ook niet met micro steps van 2.5kg?
Is je vorm helemaal goed? Lat/glute/hip activatie?Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Zit al twee weken vast op 105kg squat met SS, kan die 5e rep bij de drie werksets er niet niet uit persen. Zit eraan te denken om te deloaden naar 90kg en gewoon de reps omhoog te gooien met +1 rep voor elke workoutdag (drie keer per week squatten) en als ik op 10 reps zit 5 kg erbij doen en terug naar 5 reps. Bijvoorbeeld:
Dag 1: 90kg 5 rep
Dag 2: 90kg 6 rep
Dag 3: 90kg 7 rep
Dag 4: 90kg 8 rep
Dag 5: 90kg 9 rep
Dag 6: 90kg 10 rep
Dag 7: 95 kg 5 rep
Elke twee weken zou ik dan 5 kg omhoog gaan, terwijl SS normaal gesproken 15 kg per twee weken is. Iemand anders een goed idee? Voeding zit wel goed, 1g vet/kg, 2.5g eiwit/kg en meer dan voldoende carbs en calos.![]()
Lat, glute, hips. Ik voel de DOMS in al die groepen die ik target een dag of 2 later, maar ben sindsdat ik begonnen ben met squatten slechts 20kg in gewicht omhoog gegaan, terwijl dat bij m'n deadlift bijv. een goede 50~60kg is.quote:Op maandag 28 oktober 2013 17:54 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
apart dat je dan geen kracht gaint met squat,
ook niet met micro steps van 2.5kg?
Is je vorm helemaal goed? Lat/glute/hip activatie?I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
hoelang squat je nu dan?quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:54 schreef Drinky het volgende:
[..]
Lat, glute, hips. Ik voel de DOMS in al die groepen die ik target een dag of 2 later, maar ben sindsdat ik begonnen ben met squatten slechts 20kg in gewicht omhoog gegaan, terwijl dat bij m'n deadlift bijv. een goede 50~60kg is.
Deadlift gaat soms ook sneller omhoog, ligt een beetje aan je lichaamsverhoudingen.
Mijn spanwijdte is bijv. 199cm, en ik ben maar 192cm lang .. dit kan een voordeel zijn voor deadliften.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
begin Februari ongeveer. Zelfs mijn OHP is er in 3 maanden sneller op vooruit gegaan dan mijn squat in meer dan 6 maanden.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:35 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
hoelang squat je nu dan?
Deadlift gaat soms ook sneller omhoog, ligt een beetje aan je lichaamsverhoudingen.
Mijn spanwijdte is bijv. 199cm, en ik ben maar 192cm lang .. dit kan een voordeel zijn voor deadliften.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Dan moet je serieus naar je form gaan kijken. Om goed het gevoel te krijgen voor squats zijn goblet squats echt perfect. Front squats werken ook, maar goblets zijn makkelijker.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:58 schreef Drinky het volgende:
[..]
begin Februari ongeveer. Zelfs mijn OHP is er in 3 maanden sneller op vooruit gegaan dan mijn squat in meer dan 6 maanden.![]()
ik heb tientallen filmpjes bekeken. Dagen gepakt waarop ik alleen op form en niet op gewicht trainde. Front squats gaan wel iets sneller omhoog qua gewicht maar ook daar is het gewicht nog bedroevend laag.quote:Op maandag 28 oktober 2013 20:25 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dan moet je serieus naar je form gaan kijken. Om goed het gevoel te krijgen voor squats zijn goblet squats echt perfect. Front squats werken ook, maar goblets zijn makkelijker.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Je hebt er iemand bij nodig die je kan helpen. Of maak filmpjes van jezelf, kan je ook veel van leren.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:18 schreef Drinky het volgende:
[..]
ik heb tientallen filmpjes bekeken. Dagen gepakt waarop ik alleen op form en niet op gewicht trainde. Front squats gaan wel iets sneller omhoog qua gewicht maar ook daar is het gewicht nog bedroevend laag.![]()
Whatsup, als je zin hebt beantwoord dan mijn vragen graag, ik waardeer de moeite
Intermittent Fasting
Is het met vetverlies als prioriteit aangeraden vastend te trainen of zou men net zo goed na de eerste maaltijd kunnen trainen?
Mocht men na de eerste maaltijd trainen, is een koolhydraatrijk dieet in dat geval een probleem als men vetverlies wil realiseren?
Wat vinden jullie van IF met het oog op vet verbranden?
Is een window van 1700-2400 acceptabel met het oog op afvallen?
Zijn BCAA's aangeraden, zo ja, voor of na de training?
Is een caloric deficit op trainingsdagen acceptabel met het oog op vetverlies?
Ik hoor graag jullie ervaringen met IF![]()
Hey, wat is omhoog? 1700 kcal is wel erg weinig, als je een beetje je best doet haal je het er met een beste maaltijd uitquote:Op maandag 28 oktober 2013 22:57 schreef rumiii het volgende:
Whatsup, als je zin hebt beantwoord dan mijn vragen graag, ik waardeer de moeite
Intermittent Fasting
Is het met vetverlies als prioriteit aangeraden vastend te trainen of zou men net zo goed na de eerste maaltijd kunnen trainen?
Mocht men na de eerste maaltijd trainen, is een koolhydraatrijk dieet in dat geval een probleem als men vetverlies wil realiseren?
Wat vinden jullie van IF met het oog op vet verbranden?
Is een window van 1700-2400 acceptabel met het oog op afvallen?
Zijn BCAA's aangeraden, zo ja, voor of na de training?
Is een caloric deficit op trainingsdagen acceptabel met het oog op vetverlies?
Ik hoor graag jullie ervaringen met IFVerder zou ik niet moeilijk doen met IF en gewoon onder je onderhoud gaan eten, of dit nu in 8 of 14 uur is.
Together We Will Live Forever
Doe wat je vol kunt houden/waar je het prettigst bij voelt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:57 schreef rumiii het volgende:
Intermittent Fasting
Is het met vetverlies als prioriteit aangeraden vastend te trainen of zou men net zo goed na de eerste maaltijd kunnen trainen?Gewoon je dagelijkse macro's hitten. Niet overthinken.quote:Mocht men na de eerste maaltijd trainen, is een koolhydraatrijk dieet in dat geval een probleem als men vetverlies wil realiseren?Awesome. Het heeft mij echt van de voedselverslaving afgeholpen. Niet meer eten omdat je je verveelt, maar voor de nutrients. Wat niet wil zeggen dat ik nu niet meer 'geniet' /LIF-mode.quote:Wat vinden jullie van IF met het oog op vet verbranden?Schitterend window. Eerlijk waar.quote:Is een window van 1700-2400 acceptabel met het oog op afvallen?Ik heb ze niet gebruikt. Geen idee eigenlijk.quote:Zijn BCAA's aangeraden, zo ja, voor of na de training?Jazeker.quote:Is een caloric deficit op trainingsdagen acceptabel met het oog op vetverlies?Zie IF als hongergevoelmanagement. Het is geen magie. Ik heb echt maanden geIFt en een shitload vet gedropt en eindelijk mezelf geherprogrammeerd wat betreft voeding. Zo was mijn window van 17:00 tot 23:00. Niet omdat dat speciale vetverlieskrachten had, maar omdat ik zo op school geen rommel 'kon' eten en me op andere zaken mòest focussen. Dus heb je moeite met je kcals en macro's te hitten omdat je chronisch teveel eet, ga dan IFen. Je zult al gauw merken dat je eigenlijk nog nooit geen echte honger hebt gehad en je eigenlijk altijd gewoon een pussy was met een hoop zelfmedelijden die at uit verveling.quote:Ik hoor graag jullie ervaringen met IF
[ Bericht 0% gewijzigd door Awesome_ op 28-10-2013 23:24:09 ]BEASTMODE![]()
IF is ideaal voor mij, omdat het me heel makkelijk maakt om een calorie tekort te hebben. Simpelweg omdat ik overdag geen honger heb en 's avonds toch aardig veel kan eten. Ik begon met een window van 14.00 - 22.00, nu is het ongeveer 17.00-22-00. Het maakt allemaal niet uit, doe wat je fijn vind.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:57 schreef rumiii het volgende:
]Ik hoor graag jullie ervaringen met IF
IF is geen magische tool om vet te verliezen, maar kan een goed middel zijn om eenvoiudig een calorie tekort vol te houden.1700 die hij noemt is een tijd.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:05 schreef Klokov het volgende:
[..]
Hey, wat is omhoog? 1700 kcal is wel erg weinig, als je een beetje je best doet haal je het er met een beste maaltijd uitVerder zou ik niet moeilijk doen met IF en gewoon onder je onderhoud gaan eten, of dit nu in 8 of 14 uur is.
Verder kun je moeilijk zeggen wat weinig voor hem is, op rustdagen eet ik ook rond de 1700 kcal omdat ik anders niets verlies.![]()
Goed stuk broer. 2000kcal (30% deficit) moet makkelijk te halen zijn.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:08 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Doe wat je vol kunt houden/waar je het prettigst bij voelt.
[..]
Gewoon je dagelijkse macro's hitten. Niet overthinken.
[..]
Awesome. Het heeft mij echt van de voedselverslaving afgeholpen. Niet meer eten omdat je je verveelt, maar voor de nutrients. Wat niet wil zeggen dat ik nu niet meer 'geniet' /LIF-mode.
[..]
Ligt aan je TDEE.
[..]
Ik heb ze niet gebruikt. Geen idee eigenlijk.
[..]
Jazeker.
[..]
Zie IF als hongergevoelmanagement. Het is geen magie. Ik heb echt maanden geIFt en een shitload vet gedropt en eindelijk mezelf geherprogrammeerd wat betreft voeding. Zo was mijn window van 17:00 tot 23:00. Niet omdat dat speciale vetverlieskrachten had, maar omdat ik zo op school geen rommel 'kon' eten en me op andere zaken mòest focussen. Dus heb je moeite met je kcals en macro's te hitten omdat je chronisch teveel eet, ga dan IFen. Je zult al gauw merken dat je eigenlijk nog nooit geen echte honger hebt gehad en je eigenlijk altijd gewoon een pussy was met een hoop zelfmedelijden die at uit verveling.
Bedankt voor de antwoorden.
Ik dacht dat het geheim van IF hem zat in 't feit dat je aan hand van het vasten sneller je vetreserves aan zou spreken, verkeerd begrepen?
Succes met jullie doelstellingen.![]()
Nee, dat wordt inderdaad gezegd, of dat ook echt klopt is maar de vraag. Voor mij zelf is IF vooral een methode om een calorie tekort te creeeren, mocht het vasten vetverlies stimuleren dan is dat mooi meegenomen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:24 schreef rumiii het volgende:
[..]
Ik dacht dat het geheim van IF hem zat in 't feit dat je aan hand van het vasten sneller je vetreserves aan zou spreken, verkeerd begrepen?
Daarnaast heb ik er veel over honger van geleerd en hoe je lichaam daarmee om gaat. Voorheen was een maaltijd overslaan ondenkbaar, nu weet ik dat het ook wel later kan.![]()
![]()
Check je techniek of eet meer. 105 kg is wel vrij weinig voor eind aan progressie met SS tbhquote:Op maandag 28 oktober 2013 18:21 schreef Faeroer het volgende:
Zit al twee weken vast op 105kg squat met SS, kan die 5e rep bij de drie werksets er niet niet uit persen. Zit eraan te denken om te deloaden naar 90kg en gewoon de reps omhoog te gooien met +1 rep voor elke workoutdag (drie keer per week squatten) en als ik op 10 reps zit 5 kg erbij doen en terug naar 5 reps. Bijvoorbeeld:
Dag 1: 90kg 5 rep
Dag 2: 90kg 6 rep
Dag 3: 90kg 7 rep
Dag 4: 90kg 8 rep
Dag 5: 90kg 9 rep
Dag 6: 90kg 10 rep
Dag 7: 95 kg 5 rep
Elke twee weken zou ik dan 5 kg omhoog gaan, terwijl SS normaal gesproken 15 kg per twee weken is. Iemand anders een goed idee? Voeding zit wel goed, 1g vet/kg, 2.5g eiwit/kg en meer dan voldoende carbs en calos."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:35 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
hoelang squat je nu dan?
Mijn spanwijdte is bijv. 199cm, en ik ben maar 192cm lang .. dit kan een voordeel zijn voor deadliften.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Lol, Cedric McMillan traint nu in mijn Gym. Hij kwam me de vorige keer al bekend voor. Gek genoeg waren de gewichten waarmee hij trainde niet zo heel zwaar, of het moet zijn warming up zijn geweest.
Indrukwekkend wel hoe groot hij is, maar lijkt me ook zwaar ongemakkelijk. Stel je voor hoeveel je op een dag moet eten om al die massa te behouden.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
HAHAHAHAHAquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 01:26 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Dan zit je eindelijk op 15cm?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Test kuren binnenkort overbodig?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
idd.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:21 schreef Awesome_ het volgende:
Ik vind die plaatjes altijd zo useless zonder een indicatie van een (gelijkblijvend) VVM.
een aantal zou zich eigenlijk op moeten offeren en van ripped naar FAT gaan en zo een vergelijk maken...![]()
Dat zou het beste zijn inderdaad. Maar dan nog ziet de een er anders uit bij zeg 20% dan een ander.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:25 schreef RaymondK het volgende:
[..]
idd.
iemand zou zich eigenlijk op moeten offeren en van ripped naar FAT gaan en zo een vergelijk maken...![]()
ja precies, zie editquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:26 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat zou het beste zijn inderdaad. Maar dan nog ziet de een er anders uit bij zeg 20% dan een ander.![]()
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:25 schreef RaymondK het volgende:
[..]
idd.
een aantal zou zich eigenlijk op moeten offeren en van ripped naar FAT gaan en zo een vergelijk maken..."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Gisteren bij de deadlift zo gefocust op het dichtbij de schenen houden van de bar, dat ik volgens mij de bovenkant van mn knieeen heb meegepakt op de weg naar beneden in de laatste set.
Twee sjieke blauwe plekken iig hehe![]()
en die van de vrouwen?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 06:19 schreef ZetaOS het volgende:
Voor de OP
[ afbeelding ]
Alternatief
[ afbeelding ]![]()
Wat kan fat worden snel gaanquote:
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Denk dat hij er ook wel echt zijn best voor heeft gedaan. Olijfolie overal doorheen, shitload noten/pindas, veel vloeibare kcals, etc.quote:BEASTMODE![]()
vooral ook gewoon junkfoodquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:39 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Denk dat hij er ook wel echt zijn best voor heeft gedaan. Olijfolie overal doorheen, shitload noten/pindas, veel vloeibare kcals, etc.
zie z'n andere vids maar![]()
Zal eens bekijken. Zo'n actie staat natuurlijk wel geweldig op je cv als je jezelf verhuurt als PT/weightlosscoach.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:39 schreef RaymondK het volgende:
[..]
vooral ook gewoon junkfood
zie z'n andere vids maarBEASTMODE![]()
Binnen 2 maanden is zijn sixpack volledig weg.quote:"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Leuk dat ze momenteel bananen voor nog geen euro de kg hebben bij Jumbo, maar geef mij maar de normale van sjiekietah
Deze zijn na 3 dagen al bruin/verrot en na 6 dagen lopen ze de schil uit![]()
zijn gewoon ouwe bananen
Ik hoor die manager nog zeggen toen ik d'r 21 afwoog woensdag "mooie aanbieding heah"![]()
21?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 13:49 schreef RaymondK het volgende:
Leuk dat ze momenteel bananen voor nog geen euro de kg hebben bij Jumbo, maar geef mij maar de normale van sjiekietah
Deze zijn na 3 dagen al bruin/verrot en na 6 dagen lopen ze de schil uit![]()
zijn gewoon ouwe bananen
Ik hoor die manager nog zeggen toen ik d'r 21 afwoog woensdag "mooie aanbieding heah"Zal wel lekker schijten zeg
-
4 per dag door de weeks. Maakt geen hol uit voor w.b.t. schijten.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:04 schreef star_gazer het volgende:
[..]
21?Zal wel lekker schijten zeg
in het weekend eet ik ze niet en dan schijt ik ook![]()
Bij welk lichaamsvet percentage beginnen jullie trouwens definitie te zien in de benen? Ik zat op 15% en had nog helemaal niks. Massa zit er wel (heb genetisch behoorlijke stalpoten), maar definitie vind ik maar lastig. Moet je voor gedefinieerde benen op 10% zitten?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
*grinnik* huhuhuhuhquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:13 schreef RaymondK het volgende:
[..]
4 per dag door de weeks. Maakt geen hol uit voor w.b.t. schijten.
in het weekend eet ik ze niet en dan schijt ik ook"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Verschilt natuurlijk per persoon, en niet alleen vetpercentage speelt een rol maar ook vocht.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:24 schreef star_gazer het volgende:
Bij welk lichaamsvet percentage beginnen jullie trouwens definitie te zien in de benen? Ik zat op 15% en had nog helemaal niks. Massa zit er wel (heb genetisch behoorlijke stalpoten), maar definitie vind ik maar lastig. Moet je voor gedefinieerde benen op 10% zitten?
Denk dat je wel <10% moet zitten voor goede definitie in je voorkant. voor definitie in je hamstrings zal het nog een stuk lager zitten, denk aan <6%
Maar zoals gezegd verschilt dit per persoon.![]()
Ik zit op 10/11 en heb bijna geen enkele definitie in mijn benen. Is ook de plek bij mij waar het meeste vet blijft zitten.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:24 schreef star_gazer het volgende:
Bij welk lichaamsvet percentage beginnen jullie trouwens definitie te zien in de benen? Ik zat op 15% en had nog helemaal niks. Massa zit er wel (heb genetisch behoorlijke stalpoten), maar definitie vind ik maar lastig. Moet je voor gedefinieerde benen op 10% zitten?![]()
Leuk voor in een diepe cut. Anders niet te doen..quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:18 schreef daeh het volgende:
Waarom eten we eigenlijk rijst bij onze groenten en niet alleen extra veel groenten?BEASTMODE![]()
Rijst is lekker.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:18 schreef daeh het volgende:
Waarom eten we eigenlijk rijst bij onze groenten en niet alleen extra veel groenten?
En:quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:39 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Leuk voor in een diepe cut. Anders niet te doen..Deathlift or Die.![]()
Anders zouden we onmenselijk veel groenten naar binnen moeten stampen?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:39 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Leuk voor in een diepe cut. Anders niet te doen..![]()
Kijk naar de calorische waarde van de doorsnee groente en vergelijk deze met die van rijst per 100g. Dat is echt een shitload broccoli die je daar tegenaan moet gooien elke dag.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:49 schreef daeh het volgende:
[..]
Anders zouden we onmenselijk veel groenten naar binnen moeten stampen?BEASTMODE![]()
Dan zou je gemiddeld 3 tot 9 keer zoveel groenten moeten eten.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 20:49 schreef daeh het volgende:
[..]
Anders zouden we onmenselijk veel groenten naar binnen moeten stampen?
Wanneer je normaal 300gr bereide rijst zou eten dan moet je 1 tot 3 kilo groente eten.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
1 rep ingeleverd op mijn deficit deadlift . 19x 170kg nu, net geen 20 .. kwam omdat ik ergens in midden van de set beetje verneukte en uit mn ritme kwam lol.
volgende week 180 ga ik er alles aan doen om toch die 20 weer te halen
hoop dat ik met 220 nog boven de magische 8 reps ga komen over 5 week
braaf doortrainen, kan je strax jelly op jezelf zijn!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:16 schreef Awesome_ het volgende:
Ik weet niet of ik dit al gezegd had, maar ik ben echt mad jelly op jouw stats.Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
So, protein farts; wordt dit veroorzaakt door een te grote hoeveelheid eiwitten of carbs? Internet loopt een beetje beide kanten uit, of loopt richting de kant der ontwetendheid.
Anyone enig idee?![]()
"Proteine" farts.. als in goor en stinkend... die worden veroorzaakt door zwavel productie volgens mij..en dat kan door een variatie aan voedselsoorten komen:quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:47 schreef MrGuma het volgende:
So, protein farts; wordt dit veroorzaakt door een te grote hoeveelheid eiwitten of carbs? Internet loopt een beetje beide kanten uit, of loopt richting de kant der ontwetendheid.
Anyone enig idee?
"Sugar, starches and fibrous foods like legumes, dairy products, certain vegetables, prunes, apples, wheat products and fatty, fried foods and meats"
zowel protein als andere dingen dus lolBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Hardcore anti-starch low-carb Paleo'ers eten extra (niet-zetmeel) groenten bij de groenten. Prima als je niet heel actief bent. Maar voor ons krachtsporters heb je toch echt wat zetmeel in je dieet nodig voor optimale performance.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:18 schreef daeh het volgende:
Waarom eten we eigenlijk rijst bij onze groenten en niet alleen extra veel groenten?
Zelfs hardcore Paleo'er Robb Wolf heeft toegegeven dat low-carb niet handig is voor Crossfit/krachtsport. Hij moest wel, want verscheidende mensen zagen hem van z'n stokkie gaan tijdens het trainen dogma sukkel![]()
Groente bij groente is met name handig voor endo's met eeuwige honger. * Stereotomy steekt hand op .
Ik doe dit op m'n werk ook: pak een bord en gooi dat vol verse gemengde salade (sla, tomaat, komkommer, radijs, tauge, wortel, ui) en sprenkel daar rijkelijk olijfolie overheen. Leuke opmerkingen krijg je dan: "EET JIJ GEEN BROOD![]()
![]()
" Eh, nee?
En wat is er raar aan een megabord salade en twee eieren naar binnen te werken voor de lunch?
Soms als de gekookte groenten er appetijtelijk uit zien, dan schep ik daar een heel bord vol van (brocolli, bloemkool, boontjes, wortels, spinazie). Was het voorgaande al raar, bij het onderstaande kijkt men vaak alsof water in de fik staat. Soms als ik 's avonds ga trainen schep ik wel wat meer zetmeel op; rijst of aardappels bijvoorbeeld. En als dat er niet is, dan kan ik nog altijd een broodje of banaantje nemen voor de zetmeel.Confidence through competence![]()
200 gram kip en een kilo wokgroente was een prima cut-maaltijd. Dat zette zoden aan de dijkquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:27 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Dan zou je gemiddeld 3 tot 9 keer zoveel groenten moeten eten.
Wanneer je normaal 300gr bereide rijst zou eten dan moet je 1 tot 3 kilo groente eten.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Het gebrek aan brood schiet bij veel mensen in het verkeerde keelgat, inderdaad.quote:Bijna heiligschennis.
BEASTMODE![]()
Mijn benen blijven lekker droog. Op 14/15% heb ik nog rijkelijke definitie in mijn quads. Mijn buik echter, blijft tot 10% gewoon een merkbare zwemband hebben, en ik denk niet dat ik ooit m'n onderste abs zal zien.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 14:24 schreef star_gazer het volgende:
Bij welk lichaamsvet percentage beginnen jullie trouwens definitie te zien in de benen? Ik zat op 15% en had nog helemaal niks. Massa zit er wel (heb genetisch behoorlijke stalpoten), maar definitie vind ik maar lastig. Moet je voor gedefinieerde benen op 10% zitten?
Of toch du vader?![]()
Omdat er relatief weinig 'bruikbare' carbs in bijv. bladgroenten zitten. Het zijn vooral vezels.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 19:18 schreef daeh het volgende:
Daarnaast: aardappels zijn ook groenten."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Lactose intelorantie?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:47 schreef MrGuma het volgende:
Anyone enig idee?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
QFT.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:02 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hardcore anti-starch low-carb Paleo'ers eten extra (niet-zetmeel) groenten bij de groenten. Prima als je niet heel actief bent. Maar voor ons krachtsporters heb je toch echt wat zetmeel in je dieet nodig voor optimale performance.
Zelfs hardcore Paleo'er Robb Wolf heeft toegegeven dat low-carb niet handig is voor Crossfit/krachtsport. Hij moest wel, want verscheidende mensen zagen hem van z'n stokkie gaan tijdens het trainen dogma sukkel![]()
Groente bij groente is met name handig voor endo's met eeuwige honger. * Stereotomy steekt hand op .
Ik doe dit op m'n werk ook: pak een bord en gooi dat vol verse gemengde salade (sla, tomaat, komkommer, radijs, tauge, wortel, ui) en sprenkel daar rijkelijk olijfolie overheen. Leuke opmerkingen krijg je dan: "EET JIJ GEEN BROOD![]()
![]()
" Eh, nee?
En wat is er raar aan een megabord salade en twee eieren naar binnen te werken voor de lunch?
Soms als de gekookte groenten er appetijtelijk uit zien, dan schep ik daar een heel bord vol van (brocolli, bloemkool, boontjes, wortels, spinazie). Was het voorgaande al raar, bij het onderstaande kijkt men vaak alsof water in de fik staat. Soms als ik 's avonds ga trainen schep ik wel wat meer zetmeel op; rijst of aardappels bijvoorbeeld. En als dat er niet is, dan kan ik nog altijd een broodje of banaantje nemen voor de zetmeel.
Lekker en ideaal tijdens de cut. Gewoon zak gemengde salade, gooi je nog wat tomaat, rode ui, feta en walnoten doorheen. Twee gesneden gekookte eitjes erop en lekker eten maarZo kom ik de cut wel door. #endolifestyle
Deathlift or Die.![]()
Wanneer ik cruesli eet met magere melk ipv amandelmelk heb ik de diarree van mijn leven, maar als ik een protein shake met magere melk drink heb ik nergens last van.If not now, then when.![]()
lol dem fibers,quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wanneer ik cruesli eet met magere melk ipv amandelmelk heb ik de diarree van mijn leven, maar als ik een protein shake met magere melk drink heb ik nergens last van.
sinds ik al mijn carbs uit havermout haal, schijt en ruft ik echt zo ziek veel lol...
zal ook wel aan het totaal kcals liggenBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Ik maak op mijn low-carb days altijd een griekse saladeMen neme:
- Sla
- 250g kipfilet
- Feta
- Ui
- Zongedroogde tomaten
- Olijfolie
- Balsamico azijn
- (evt) Pijnboompitten
- (evt) olijven
Door elkaar flikkeren en bunkeren maar. Caesar salade is ook altijd een hit trouwens:
- Sla
- 250g kip
- Caesar dressing (vol vet IIFYM, of anders een yogurt dressing)
- Cherry tomaatjes
- Bacon (BACON!!111)
- Parmesaanse kaas
- Croutons (IIFYM)"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Hahaha. Sperziebonen zorgen bij mij voor gigantisch afschuwelijk gassen. Abnormaal. Het is ook best vervelend trouwens al dat lucht, want in openbare plekken laat ik echt nooit een scheet, dus dan kom ik thuis en zit mijn hele buik vol met lucht lol.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:42 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
lol dem fibers,
sinds ik al mijn carbs uit havermout haal, schijt en ruft ik echt zo ziek veel lol...
zal ook wel aan het totaal kcals liggenIf not now, then when.![]()
Homo.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hahaha. Sperziebonen zorgen bij mij voor gigantisch afschuwelijk gassen. Abnormaal. Het is ook best vervelend trouwens al dat lucht, want in openbare plekken laat ik echt nooit een scheet, dus dan kom ik thuis en zit mijn hele buik vol met lucht lol."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:16 schreef Ethanolic het volgende:
Tyfusgym dus.
Het is godverdomme een stuk touw. Zei je dat nog tegen hem?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Haha. Als ik een goede broek aan heb, laat ik zelfs thuis geen scheten.quote:
Hmm.. Beetje tegenvallend op de bench gisteren. Vorige week pakte ik 10x80kg, gisteren maar 7x85. Had een achtste rep wel leuk gevonden voor een theoretische 1RM van 110kg.
Glute bridges doen hun werk goed trouwens. Zwaar pijn in m'n reet
-
Bepaal je van te voren hoeveel reps je (minimaal) wilt behalen bij de laatste set? Wendler geeft aan dat dit psychologisch gezien beter werkt.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 00:18 schreef star_gazer het volgende:
Hmm.. Beetje tegenvallend op de bench gisteren. Vorige week pakte ik 10x80kg, gisteren maar 7x85. Had een achtste rep wel leuk gevonden voor een theoretische 1RM van 110kg.
Glute bridges doen hun werk goed trouwens. Zwaar pijn in m'n reet
[ Bericht 0% gewijzigd door Yuri_Boyka op 30-10-2013 15:07:16 ]If not now, then when.![]()
Ja. Ik had mijn zinnen gezet op 8, omdat dat mijn (theoretische) 1RM wat hoger zou houden. Maar het mocht helaas niet zo zijn.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 00:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Bepaal je van te voren hoeveel reps je (minimaal) wilt behalen bij de laatste set? Wendler geeft aan dat dit psychologisch gezien beter werkt.
Tja, dit is mijn eerste cycle, dus het aantal reps op de AMRAP set is nog vrij hoog. 1RM prediction is volgens mij vrij schemerig boven de 4 a 5 reps."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Dat is eigenlijk het enige wat ik echt hard mis van mijn stage. Mensen die me vroegen of ik niet genoeg geld had voor brood omdat ik een ton vlees op twee bruine bollen gooide, veel eieren at en ze daarna doodleuk kon vertellen dat dit ongeveer een kwart is van wat ik dagelijks naar binnen werk.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:02 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hardcore anti-starch low-carb Paleo'ers eten extra (niet-zetmeel) groenten bij de groenten. Prima als je niet heel actief bent. Maar voor ons krachtsporters heb je toch echt wat zetmeel in je dieet nodig voor optimale performance.
![]()
" Eh, nee?
Soms als de gekookte groenten er appetijtelijk uit zien, dan schep ik daar een heel bord vol van (brocolli, bloemkool, boontjes, wortels, spinazie). Was het voorgaande al raar, bij het onderstaande kijkt men vaak alsof water in de fik staat. Soms als ik 's avonds ga trainen schep ik wel wat meer zetmeel op; rijst of aardappels bijvoorbeeld. En als dat er niet is, dan kan ik nog altijd een broodje of banaantje nemen voor de zetmeel.
Mijn huisgenoten zijn gewend aan mijn eetgewoontes dus daar heb ik niet zo heel veel aan wat dat betreft
Drinky is een baas![]()
Ja, hehe. Heel herkenbaar.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:02 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
doe dit op m'n werk ook: pak een bord en gooi dat vol verse gemengde salade (sla, tomaat, komkommer, radijs, tauge, wortel, ui) en sprenkel daar rijkelijk olijfolie overheen. Leuke opmerkingen krijg je dan: "EET JIJ GEEN BROOD![]()
![]()
" Eh, nee?
Hier in Australie is het wat meer geaccepteerd (waarschijnlijk te beleefd om er iets van te zeggen), maar in Nederland werd ik letterlijk elke dag tijdens de lunch weer voor gek verklaard dat ik IF deed en niet gewoon de hele dag at zoals "normale" mensen en even later een vette salade naar binnen zat te werken. Hoe goed ik er ook uit zag, en hoe dik mijn collega's ook waren, ze waren overtuigd van hun gelijk.![]()
Weet iemand of ze bij basic-fit in ede bij de peppelensteeg een squat rack hebben? in centrum namelijk niethhhhh![]()
http://forum.dutchbodybui(...)g-veenendaal-202141/quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:05 schreef DaveDave09 het volgende:
Weet iemand of ze bij basic-fit in ede bij de peppelensteeg een squat rack hebben? in centrum namelijk niet![]()
Vandaag leg only day, marginale progressie op de squat (5kg extra laatste set). Denk dat dit beter voor mij gaat uitpakken als ik gewoon 4x in de week ga i.p.v de huidige 3x en dus een training gewoon helemaal toespitsen op alleen benen.
Een of andere gast wilde mij trouwens een super vage squat bar met handvatten en pussypad aansmeren, rare kromming erin, zag er in ieder geval niet erg handig uit
Drinky is een baas![]()
Klinkt als een safety squatbar. Ingredient voor de meest awesome quad destroyation. Volgende keer toch ff checken dude.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:18 schreef Drinky het volgende:
Vandaag leg only day, marginale progressie op de squat (5kg extra laatste set). Denk dat dit beter voor mij gaat uitpakken als ik gewoon 4x in de week ga i.p.v de huidige 3x en dus een training gewoon helemaal toespitsen op alleen benen.
Een of andere gast wilde mij trouwens een super vage squat bar met handvatten en pussypad aansmeren, rare kromming erin, zag er in ieder geval niet erg handig uit![]()
Aaah een hele range aan dus. Top! Thanksquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:51 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
"Proteine" farts.. als in goor en stinkend... die worden veroorzaakt door zwavel productie volgens mij..en dat kan door een variatie aan voedselsoorten komen:
"Sugar, starches and fibrous foods like legumes, dairy products, certain vegetables, prunes, apples, wheat products and fatty, fried foods and meats"
zowel protein als andere dingen dus lol![]()
![]()
Het zag eruit als een super high bar, ik heb geen flauw idee hoe ik uberhaupt met zoiets te werk zou moeten gaanquote:Op woensdag 30 oktober 2013 18:42 schreef KlapAuCius het volgende:
[..]
Klinkt als een safety squatbar. Ingredient voor de meest awesome quad destroyation. Volgende keer toch ff checken dude..
Quads zijn sowieso gesloopt vandaag, net als hams, glutes en kuiten.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Nah, had vier megakrentenbollen op, waar dus knetter veel suiker in zit. Denk dat dat de grootste oorzaak was. Gelukkig haha.quote:![]()
Veilig met en paar aanpassingen. Ellebogen niet hoger dan de schouders en schouders naar achteren houden wanneer je omhoog tilt.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:59 schreef Hiatus het volgende:
Upright rows, veilig of niet. Wil ze wel eens proberen
Of je kan ze gewoon uitvoeren en geluk hebben met de opbouw van je schoudergewricht.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Ik heb vandaag een spinning les van een uur gevolgd. Dat is wel lekker om 1 keer in de week tijdens je cut te doenBen echt gesloopt. Je hebt de intensiteit zelf in de hand, maar ik ben wel echt tot het gaatje gegaan.
Deathlift or Die.![]()
Met bijpassende handschoenen en strak broekje?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:44 schreef Ethanolic het volgende:
Ik heb vandaag een spinning les van een uur gevolgd. Dat is wel lekker om 1 keer in de week tijdens je cut te doenBen echt gesloopt. Je hebt de intensiteit zelf in de hand, maar ik ben wel echt tot het gaatje gegaan.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Tijdens training het gevoel hebben dat je de kantjes er een beetje afgelopen hebt. Na de training als een krom oud mannetje richting douche schuifelen.
Mezelf op maximum gewicht gezet voor sq & dl, verwacht toch geen verder progressie meer tijdens deficit. Deze keer die fixatie op gewicht maar eens los proberen te laten.
/dagboek
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
zeker 90% vrouwen?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:44 schreef Ethanolic het volgende:
![]()
Exact.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:48 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Met bijpassende handschoenen en strak broekje?Mwa denk eerder 70%, maar je wilt niet weten wat een dikke gedrochten allemaalquote:
Deathlift or Die.![]()
Je kan nog redelijk progressie boeken tijdens je deficit. In mijn cut periode is mijn deadlift er een kleine 30kg op vooruit gegaan.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:51 schreef stinkie het volgende:
Tijdens training het gevoel hebben dat je de kantjes er een beetje afgelopen hebt. Na de training als een krom oud mannetje richting douche schuifelen.
Mezelf op maximum gewicht gezet voor sq & dl, verwacht toch geen verder progressie meer tijdens deficit. Deze keer die fixatie op gewicht maar eens los proberen te laten.
/dagboek
Op trainingsdagen gewoon iets meer eten om toch nog op dezelfde deficit te blijven maar wel te compenseren voor de workout.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
schouders en borst kunnen zeker nog voorruit, maar sq & DL wil ik vooral vasthouden. Doe weer fullbody op 4*10 en dan is krampachtig groei proberen te pakken te slopend voor de rest van de training(en).quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:07 schreef Drinky het volgende:
[..]
Je kan nog redelijk progressie boeken tijdens je deficit. In mijn cut periode is mijn deadlift er een kleine 30kg op vooruit gegaan.
Op trainingsdagen gewoon iets meer eten om toch nog op dezelfde deficit te blijven maar wel te compenseren voor de workout.
Heb SQ nu op max 85 en DL op Max 110.Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Na 2 dagen op bed met emmer ernaast weer kunnen trainen.
Afgelopen dagen maar ~500kcals kunnen binnenhouden. Vandaag gelukkig al 2k op. Was niet optimaal maar mijn 5/3/1 reps kunnen halen zonder de extra reps.
Morgen carbs loaden
Verbo is terug?
Probeer anders deze. Pak je je traps ook nog een beetje mee.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:59 schreef Hiatus het volgende:
Upright rows, veilig of niet. Wil ze wel eens proberen"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Boys, ik ben momenteel in een hevige discussie verwikkeld met een geneeskundestudente en zoek een shitload aan artikelen dat voedseltiming achterhaald as fuck is. Hebben jullie nog wat bij jullie bladwijzers staan en waar zou ik anders kunnen beginnen met zoeken?BEASTMODE![]()
Ik maak altijd een tripje naar de WC na mijn whey+havermout shake. Havermout = schijten.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:42 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
lol dem fibers,
zal ook wel aan het totaal kcals liggen"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Bedoel je met voedseltiming maaltijdfrequentie? Kijk op leangains.com.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:41 schreef Awesome_ het volgende:
Boys, ik ben momenteel in een hevige discussie verwikkeld met een geneeskundestudente en zoek een shitload aan artikelen dat voedseltiming achterhaald as fuck is. Hebben jullie nog wat bij jullie bladwijzers staan en waar zou ik anders kunnen beginnen met zoeken?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Het wachten is op Stereotomy.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Easy en één artikel. Zoek op Alan Aragon en Brad Schoenfeld.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:41 schreef Awesome_ het volgende:
Boys, ik ben momenteel in een hevige discussie verwikkeld met een geneeskundestudente en zoek een shitload aan artikelen dat voedseltiming achterhaald as fuck is. Hebben jullie nog wat bij jullie bladwijzers staan en waar zou ik anders kunnen beginnen met zoeken?
Nvm lol. Dat is enkel de post-exercise. Er moet er wel eentje zijn though.If not now, then when.![]()
Heb elke hyperlink daar al in mijn mail geknald.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:44 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Bedoel je met voedseltiming maaltijdfrequentie? Kijk op leangains.com.Ga daar even kijken. De stomme trut. Didn't even know what hit her.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 00:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Easy en één artikel. Zoek op Alan Aragon en Brad Schoenfeld.
Nvm lol. Dat is enkel de post-exercise. Er moet er wel eentje zijn though.BEASTMODE![]()
Succes brah. Als ik jou was zou ik niet eens verder discussiëren, srs.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 00:21 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Heb elke hyperlink daar al in mijn mail geknald.[ afbeelding ]
[..]
Ga daar even kijken. De stomme trut. Didn't even know what hit her.If not now, then when.![]()
I know bro, maar het zijn wel de toekomstige artsen van deze wereld he..quote:Op donderdag 31 oktober 2013 00:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Succes brah. Als ik jou was zou ik niet eens verder discussiëren, srs.BEASTMODE![]()
Als er iets valt te winnen is men altijd enthousiast. Om extra kennis op te doen met plezier terwijl je een ander vernederd. Is er een betere motivator?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 00:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Succes brah. Als ik jou was zou ik niet eens verder discussiëren, srs.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Oh, ik dacht dat je haar wou fiksen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 00:26 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
I know bro, maar het zijn wel de toekomstige artsen van deze wereld he..If not now, then when.![]()
suc6 d'r mee joh. Klinkt heftigquote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:23 schreef Verbosity het volgende:
Na 2 dagen op bed met emmer ernaast weer kunnen trainen.
Afgelopen dagen maar ~500kcals kunnen binnenhouden. Vandaag gelukkig al 2k op. Was niet optimaal maar mijn 5/3/1 reps kunnen halen zonder de extra reps.
Morgen carbs loaden
Gisteren voor het eerst sinds een week weer getraind gelukkig. Ook zwaar op m'n maag de hele week, een strot alsof ik net een lapje scotch brite had doorgeslikt, en een partij gas in m'n maag niet normaal de hele week.
Trouwens wel handig voor een cut. Ripped en pumped as fuck gisteren lol.
Vlak voor ik naar de gym ging nog ff een shake gedronken omdat m'n biefstuk er gewoon niet in ging. Nog geen 2 minuten later vloog (toen ik nog thuis was gelukkig) die shake d'r uit incl een berg maagzuur en slijm...
Hele gym leek naar de overgeefsel te ruiken lol, maar dat zat in m'n neus![]()
[ Bericht 11% gewijzigd door RaymondK op 31-10-2013 07:53:36 ]![]()
Schouders zijn de laatste weken een stuk gezonder sinds ik Elastic Bands gebruik, voel ze ook branden op plekken die ik niet wist dat ze bestonden, ook bovenin mn rug.
Hoop dat er snel wat zwaardere bands komen ookIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Ik zit mezelf hier echt helemaal gek te maken. In juni begonnen met een slow bulk op rond de 2900kcal, daarna vanwege verminderde activiteit aangepast naar 2700kcal.
Ik begon op 69kg en zit nu volgens de weegschaal van mijn huidige sportschool op 71,6(maar dat ding verschilt tijdens dezelfde meting soms 2kg), terwijl het thuis gemeten rond de 72,5kg zat.
Vetpercentage vandaag gemeten met een body fat caliper en ben van 10~12% BF naar 15~16% gegaan, ook goed zichtbaar in de spiegel. Ik snap er echt helemaal niks van. Hoe kan mijn BF% gestegen zijn terwijl ik volgens de weegschaal minder ben gaan wegen?
Zat eraan te denken een body recomp te doen, maarja, wat is wijsheid. Geen zin om veel hoger in BF% te komen eerlijk gezegd.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Woah. Net even 7x145kg gedeadlift. Dat zet mijn theoretische maximum op 174kg. Hoewel die formule boven de 4 a 5 reps natuurlijk wel wat onzeker wordt, ben ik er met 80kg lichaamsgewicht wel blij mee
-
Ja, ook.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 01:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je haar wou fiksen.
Maar niks zegt 'ik wil dat jij mijn vele zonen gaat baren', als een goede verbale vernietiging.BEASTMODE![]()
Paar dingen:quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:34 schreef Drinky het volgende:
Ik zit mezelf hier echt helemaal gek te maken. In juni begonnen met een slow bulk op rond de 2900kcal, daarna vanwege verminderde activiteit aangepast naar 2700kcal.
Ik begon op 69kg en zit nu volgens de weegschaal van mijn huidige sportschool op 71,6(maar dat ding verschilt tijdens dezelfde meting soms 2kg), terwijl het thuis gemeten rond de 72,5kg zat.
Vetpercentage vandaag gemeten met een body fat caliper en ben van 10~12% BF naar 15~16% gegaan, ook goed zichtbaar in de spiegel. Ik snap er echt helemaal niks van. Hoe kan mijn BF% gestegen zijn terwijl ik volgens de weegschaal minder ben gaan wegen?
Zat eraan te denken een body recomp te doen, maarja, wat is wijsheid. Geen zin om veel hoger in BF% te komen eerlijk gezegd.
- Hoe staat je voeding ervoor qua macro's?
- Hoe is het met je lifts? Als je niet regelmatig gewicht toevoegt op de 'grote lifts' (SQ, DL, BP) maar wel boven onderhoud eet, ga je gegarandeerd vet aankomen.
- Hoe train je? Programma's als starting strength zijn echt op kracht gericht. Je wordt wel sterker (en daarmee ook groter), maar je zult vanwege de beperkte hypertrofie wat vetter worden.
- Hoeveel vetmetingen doe je? Caliper metingen zijn onnauwkeurig, dus ik zou er minstens 3 doen en het gemiddelde nemen.
- Heb je je vetmeting methode gecalibreerd met een DEXA scan of waterweging?"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Deload week pakken in de cut, ja of nee?
Volgende week is volgens mijn 5/3/1 een deload week, maar ik heb het idee dat ik dit na de eerste cycle eigenlijk nog niet nodig heb. Heb hard gewerkt, maar kan er nog wel een cycle tegenaan volgens mij. Ik heb niet dat 'ik heb een rustweek nodig' gevoel dat je aan de start van een deload week behoort te hebben. Dusch... Rem erop of nog drie weken vlammen?
[ Bericht 6% gewijzigd door star_gazer op 31-10-2013 11:09:14 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ik vind het al raar dat ik vet aanzet terwijl ik net iets boven onderhoud eet, het is gewoon niet logisch. Of ik moet m'n kcal echt heel fout berekenen, maar ik gebruik een keukenweegschaal om het merendeel af te wegen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 10:57 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Paar dingen:
- Hoe staat je voeding ervoor qua macro's?
Carbs 30%, vetten 45% en eiwitten 25%. Dagelijks dus 203g carbs, 135g vet en 169g eiwitten
- Hoe is het met je lifts? Als je niet regelmatig gewicht toevoegt op de 'grote lifts' (SQ, DL, BP) maar wel boven onderhoud eet, ga je gegarandeerd vet aankomen.
Ik ga op alle lifts vooruit qua gewicht, alhoewel het bij de squat echt marginaal was
- Hoe train je? Programma's als starting strength zijn echt op kracht gericht. Je wordt wel sterker (en daarmee ook groter), maar je zult vanwege de beperkte hypertrofie wat vetter worden.
Voornamelijk 3x8, dus hypertrofie. Alleen op de squat en clean&press gebruik ik een 5x5 aanpak. Voor deadlifts doe ik 4x8.
- Hoeveel vetmetingen doe je? Caliper metingen zijn onnauwkeurig, dus ik zou er minstens 3 doen en het gemiddelde nemen.
3 of meer, het zit vaak tussen 13,4-15,6% volgens de accu measure chart.
- Heb je je vetmeting methode gecalibreerd met een DEXA scan of waterweging?
NopeI just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Het gaat niet om nu, het gaat om de volgende weken/cycles. Je moet gewoon het programma volgen, het is niet voor niets gemaakt zoals het is.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:02 schreef star_gazer het volgende:
Volgende week is volgens mijn 5/3/1 een deload week, maar ik heb het idee dat ik dit na de eerste cycle eigenlijk nog niet nodig heb. Heb hard gewerkt, maar kan er nog wel een cycle tegenaan volgens mij. Ik heb niet dat 'ik heb een rustweek nodig' gevoel dat je aan de start van een deload week behoort te hebben. Dusch... Rem erop of nog drie weken vlammen?![]()
Jij hebt duidelijk nog nooit gespint. Handschoenen niet nodig, wel een fietsbroek en klikschoenen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:48 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Met bijpassende handschoenen en strak broekje?![]()
Dit. Ik had na de eerste drie weken van de cycle ook zoiets van "wtf, waarom deloaden, ik wil knallen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:28 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het gaat niet om nu, het gaat om de volgende weken/cycles. Je moet gewoon het programma volgen, het is niet voor niets gemaakt zoals het is." maar het moet he. Bij de volgende heb je precies hetzelfde gevoel.
Zelf kopen op rogue fitness europe?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:09 schreef kidkash19 het volgende:
Schouders zijn de laatste weken een stuk gezonder sinds ik Elastic Bands gebruik, voel ze ook branden op plekken die ik niet wist dat ze bestonden, ook bovenin mn rug.
Hoop dat er snel wat zwaardere bands komen ookIf not now, then when.![]()
Zojuist vanwege een movember actie op m'n werk mezelf gladgeschoren. Volgens mij kan ik zonder baard(je) ongeveer de helft liften van wat ik met baard lift. Ik lijk wel een tiener man
-
hahaquote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:21 schreef star_gazer het volgende:
Zojuist vanwege een movember actie op m'n werk mezelf gladgeschoren. Volgens mij kan ik zonder baard(je) ongeveer de helft liften van wat ik met baard lift. Ik lijk wel een tiener man
baby face![]()
hier waren ze ook aan het lobieeen voor dat.![]()
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:21 schreef star_gazer het volgende:
Ik heb nu echt een beta baby face"blotenbillengezicht" noemen ze dat in Nederland geloof ik. Serieus, mijn 1RM op de squat is zojuist gehalveerd.
-
Mwah ik wacht even tot de verbouwing begonnen is, volgens mij stonden er al aardig wat op de lijstquote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Zelf kopen op rogue fitness europe?Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
daarom ga ik m'n snor gewoon laten. Anders ben ik na die maand net zo ver met de snor als dat ik nu benquote:Op donderdag 31 oktober 2013 12:21 schreef star_gazer het volgende:
Drinky is een baas![]()
Is dat baas RaymondK in je ava?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:14 schreef Drinky het volgende:
[..]
daarom ga ik m'n snor gewoon laten. Anders ben ik na die maand net zo ver met de snor als dat ik nu ben
[ Bericht 0% gewijzigd door star_gazer op 31-10-2013 13:25:38 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ik heb een blonde (quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:14 schreef Drinky het volgende:
[..]
daarom ga ik m'n snor gewoon laten. Anders ben ik na die maand net zo ver met de snor als dat ik nu ben_! ) snor, dus ik denk dat je er bij mij na een maand nog geen ene flikker van ziet
Misschien toch een keer die test spuit zetten voor wat stevigere gezichtsbeharing.
[ Bericht 3% gewijzigd door star_gazer op 31-10-2013 13:25:10 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Je kan ook nog 1 weekje erbij doen ipv 3 en dan deloaden.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:02 schreef star_gazer het volgende:
Volgende week is volgens mijn 5/3/1 een deload week, maar ik heb het idee dat ik dit na de eerste cycle eigenlijk nog niet nodig heb. Heb hard gewerkt, maar kan er nog wel een cycle tegenaan volgens mij. Ik heb niet dat 'ik heb een rustweek nodig' gevoel dat je aan de start van een deload week behoort te hebben. Dusch... Rem erop of nog drie weken vlammen?
Wendler heeft ook een veelgebruikte template met een deload na 6 weken.
4 weken loaden kan dus best zonder deload.![]()
ofcquote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:16 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Is dat baas RaymondK in je ava?geloof me, zo handig is het ook weer niet. Als ik het niet laat groeien moet ik het elke dag trimmen. Maar ik ervaar scheren gelukkig als ontspannend, oestrogeen overalquote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:17 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik heb een blonde (_! ) snor, dus ik denk dat je er bij mij na een maand nog geen ene flikker van ziet
Misschien toch een keer die test spuit zetten voor wat stevigere gezichtsbeharing.
.
Is bij mij nu na een maand net groot genoeg om de hoekjes een heel klein beetje te kunnen krullen. Wil dit jaar voor een grote krulsnor gaan.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Ja. I.p.v. een gezamenlijke tattoo hebben we nu een UI-brotherhood opgezet. Zie ONZ gym topic.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:16 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Is dat baas RaymondK in je ava?![]()
beter deze UI dan hehe.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:50 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ja. I.p.v. een gezamenlijke tattoo hebben we nu een UI-brotherhood opgezet. Zie ONZ gym topic.
Het had net zo goed een kamelenteentattoo kunnen zijn
[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 31-10-2013 15:29:00 ]![]()
Misschien is je onderhoudsberekening fout. Als ik het voor mezelf bereken zit ik ongeveer 400kcal boven mijn "echte" onderhoud.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:23 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ik vind het al raar dat ik vet aanzet terwijl ik net iets boven onderhoud eet, het is gewoon niet logisch. Of ik moet m'n kcal echt heel fout berekenen, maar ik gebruik een keukenweegschaal om het merendeel af te wegen.![]()
Na allemaal nieuwe PR's op Chest en Leg day nu ook een nieuw PR op de shoulder press28kg 8x netjes omhoog gekregen!
,,/![]()
Hoeveel vitamine D iU nemen jullie per dag? Zit te denken om http://www.bodyenfitshop.(...)e-d3-capsules-5000iu te nemen, gezien er binnenkort flink wat overwerkkantooruren aankomen maar daat staat 5000 IU, wat uitkomt op 1250% van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid.![]()
Tevens zou ik graag de nacht kwark willen inruilen voor caseine poeder, maar zit er iets extra's in kwark wat ik dan zou missen? Krijg die bakken echt niet meer weg.![]()
![]()
Gewoon water toevoegen en een zoetstof naar keuze. Evt wat fruit en blenden?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:52 schreef Faeroer het volgende:
Hoeveel vitamine D iU nemen jullie per dag? Zit te denken om http://www.bodyenfitshop.(...)e-d3-capsules-5000iu te nemen, gezien er binnenkort flink wat overwerkkantooruren aankomen maar daat staat 5000 IU, wat uitkomt op 1250% van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid.![]()
Tevens zou ik graag de nacht kwark willen inruilen voor caseine poeder, maar zit er iets extra's zin kwark wat ik dan zou missen? Krijg die bakken echt niet meer weg.BEASTMODE![]()
Dat is wel slim. Fruitjes zijn altijd goed.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:54 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Gewoon water toevoegen en een zoetstof naar keuze. Evt wat fruit en blenden?Maar het is dus niet zo dat ik iets mis (behalve smaak)? Bedankt.
![]()
Ik denk dat je het probiotische aspect mist in een casseine shake. Correct me if I'm wrong.
Net ook weer gedaan. Bak kwark, scheut Teisseire en ff onder de kraan en je drinkt het zo weg.BEASTMODE![]()
Gewoon puur kwark of met havermout, beiden prima te kanen.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Zoeten, scheutje melk, beetje vanille extract en chocoladeschaafsel maakt het ook prima te tjappen.Deathlift or Die.![]()
Gewoon beetje stracciatella van maken man. Moet kunnen #genieten #dieetquote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:05 schreef Awesome_ het volgende:
lol etha ik d8 dat jij op vrouwen vielDeathlift or Die.![]()
De ADH loopt achter en zou ik over het algemeen ook niet als maatstaf nemen. 5000IU per dag in de winter is prima.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:52 schreef Faeroer het volgende:
Tevens zou ik graag de nacht kwark willen inruilen voor caseine poeder, maar zit er iets extra's in kwark wat ik dan zou missen? Krijg die bakken echt niet meer weg.If not now, then when.![]()
Dacht even dat dit over HCG ging.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
De ADH loopt achter en zou ik over het algemeen ook niet als maatstaf nemen. 5000IU per dag in de winter is prima.Chickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken![]()
Net even gekeken naar Vitamine D van davitamon. Staat er 5 ug tot 10 ug per dag op het doosje. ( http://www.davitamon.nl/u(...)0D%20volwassenen.pdf ) dat gelijk is aan 200 tot 400 IU per dag. Is die ADH dan zó oud, terwijl ze die shitdosis nog verkopen?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
De ADH loopt achter en zou ik over het algemeen ook niet als maatstaf nemen. 5000IU per dag in de winter is prima.![]()
![]()
Ik quote deze ff omdat deze redenering heel vaak verkeerd gemaakt wordt, met frustratie ende ongeloof als gevolgquote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:23 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ik vind het al raar dat ik vet aanzet terwijl ik net iets boven onderhoud eet, het is gewoon niet logisch. Of ik moet m'n kcal echt heel fout berekenen, maar ik gebruik een keukenweegschaal om het merendeel af te wegen.
Als je snel vet aanzet, dan heb je hoe dan ook (ver) boven onderhoud gegeten. Het maakt niet uit welk getalletje je formule of calculator naar buiten had gespuugd: je DAADWERKELIJKE energieinname is groter geweest dan je DAADWERKELIJKE verbruik.
Nogmaals, en dat kan niet vaak genoeg geroepen worden in dit topic: de Katch-McArdle, Harris-Benedict etc. formules zijn uit regressiemethodes verkregen GEMIDDELDEN. Met andere woorden: de kans dat je NIET precies in de formule valt is oneindig veel groter dan dat je er wél precies in valt, om maar over die super onnauwkeurige 'activity correction factor' maar te spreken die je over je BMR heen plempt om tot je TDEE te komen.
Daarnaast: alle meetfouten bij elkaar in inname en schattingsfouten in verbruik kunnen tot een overschot aan kcals hebben geleid. Je weegschaal/meetlint/spiegel is het eindoordeel van wat er daadwerkelijk gebeurd is, niet een of andere calculator of formule
Daarom ook: hou een trendlijn bij met Fatwatch (iPhone) of Libra (Android). En evt. een meetlint met de US Army Circumference Method.
[ Bericht 1% gewijzigd door Stereotomy op 31-10-2013 21:21:40 ]Confidence through competence![]()
De ADH van Vitamine D is idd nogal laag. Nou, in *principe* kan 5000 UI dagelijks geen kwaad, maar is behoorlijk veel. Veel beter is te meten wat je baseline vitamine D is, en na een maandje of wat dagelijks slikken kijken hoeveel het opgekrikt is.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:10 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Net even gekeken naar Vitamine D van davitamon. Staat er 5 ug tot 10 ug per dag op het doosje. ( http://www.davitamon.nl/u(...)0D%20volwassenen.pdf ) dat gelijk is aan 200 tot 400 IU per dag. Is die ADH dan zó oud, terwijl ze die shitdosis nog verkopen?
Val niet in de psychologische fout dat je vitamine D als een cure-all-end-all panacea ziet, waar geen overdosis met schadelijke gevolgen bij mogelijk is.Confidence through competence![]()
Ik zie een avondje 'samen studeren en kennis uitwisselen' voor de boeg.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:41 schreef Awesome_ het volgende:
Boys, ik ben momenteel in een hevige discussie verwikkeld met een geneeskundestudente en zoek een shitload aan artikelen dat voedseltiming achterhaald as fuck is. Hebben jullie nog wat bij jullie bladwijzers staan en waar zou ik anders kunnen beginnen met zoeken?
Als je het goed is krijg je misschien nog wel anatomieles.
Confidence through competence![]()
Jongens, ik word echt een beetje moedeloos. Ben nu weer 5-6 weken aan het trainen in de sportschool, gaat allemaal prima, hoewel zwaar bankdrukken, dips en andere zware borstoefeningen nog steeds geen optie zijn, en ga meestal ook één keer per week zwemmen. Ik ga gisteravond voor het eerst in tijden weer eens een balletje gooien na het zwemmen (zwemmen ging prima overigens op niet al te hoog tempo), misschien 15-20 keer tegen de muur en terug vangen (niks verleerd, ging als vanouds), maar vandaag direct weer last, een zeurderige continue pijn ter hoogte van m'n oksel, aanhechting borstspier/onderkant schouder. Maanden geen bal aangeraakt, één keer proberen en meteen weer last. Heb begin januari wederom een afspraak bij een specialist, maar ik kan nu verdomme al een jaar m'n sport niet beoefenen, rust helpt geen meter, iedereen om me heen heeft er een mening over, de één vindt het dom dat ik weer ga sporten, de ander vindt dat ik maar gewoon weer moet gaan trainen en moet zien waar het schip strandt.
Het kan toch niet dat je de rest van je leven met zoiets achterlijks rond blijft lopen en dat geen enkele arts echt weet wat er aan de hand is? Sorry, frustratie to the max, ik moest het even kwijt.![]()
Good luck. Aan de kant staan is kut. Ik sta nu 3 weken buitenspel en zeker nog tot t nieuwe jaar. Wordt er nu al gek van. Gelukkig kan k nog wel hardlopen zodat k niet een complete couchpotato wordt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Bro.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:41 schreef Awesome_ het volgende:
Boys, ik ben momenteel in een hevige discussie verwikkeld met een geneeskundestudente en zoek een shitload aan artikelen dat voedseltiming achterhaald as fuck is. Hebben jullie nog wat bij jullie bladwijzers staan en waar zou ik anders kunnen beginnen met zoeken?![]()
![]()
Er zijn wel veel mensen hier die om de zoveel tijd last van gebreken hebben zeg.
Succes man, ik hoop dat je snel weer aan de gewichten kan!If not now, then when.![]()
Ik heb afgelopen zaterdag m'n schouder verrekt oid toen ik iets van een stelling af probeerde te tikken die redelijk hoog was, sindsdien last van. Hoef geen wilde bewegingen te maken, zoals m'n huisgenoot proberen te spanken met een theedoek, dan voel ik het al. Dafuq.![]()
Echt he, stelletje homo's.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Er zijn wel veel mensen hier die om de zoveel tijd last van gebreken hebben zeg.Deathlift or Die.![]()
Wat is deze?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:37 schreef no1uknow het volgende:
Hoef geen wilde bewegingen te maken, zoals m'n huisgenoot proberen te spanken met een theedoek, dan voel ik het al.![]()
![]()
Ik nam zelf altijd het hele jaar door 5000 IU toen ik nog in Nederland woonde. Als je het goed wilt doen moet je even een test laten doen om te zien of je een tekort hebt, anders zal het niets gaan doen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:52 schreef Faeroer het volgende:
Hoeveel vitamine D iU nemen jullie per dag? Zit te denken om http://www.bodyenfitshop.(...)e-d3-capsules-5000iu te nemen, gezien er binnenkort flink wat overwerkkantooruren aankomen maar daat staat 5000 IU, wat uitkomt op 1250% van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid.
Nee niet echt, al zweren sommigen bij "echt" eten ipv een shake. Persoonlijk boeit het me weinig waa ik mijn eiwitten vandaan haal. Ik nam zelf meestal caseine omdat ik geen zin had steeds met al die bakken kwark te slepen. En hier in Australie verkopen ze geen kwark.quote:Tevens zou ik graag de nacht kwark willen inruilen voor caseine poeder, maar zit er iets extra's in kwark wat ik dan zou missen? Krijg die bakken echt niet meer weg.![]()
![]()
Dit is al 10000 keer besproken volgens mijquote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:52 schreef Faeroer het volgende:
Tevens zou ik graag de nacht kwark willen inruilen voor caseine poeder, maar zit er iets extra's in kwark wat ik dan zou missen? Krijg die bakken echt niet meer weg.
Zit zelf op de 2000IU per dag in de zomer, 5000IU per dag in de winter. Maargoed, ik woon in een zonniger land. In Nederland zou ik waarschijnlijk het hele jaar door 5000IU per dag nemen."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Dit. Empirisch bepaalde formules zijn altijd gokwerk tot op zekere hoogte. De beste manier om achter je TDEE te komen is simpelweg je voeding aan te passen tot je gewicht stabiliseert.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik quote deze ff omdat deze redenering heel vaak verkeerd gemaakt wordt, met frustratie ende ongeloof als gevolg
Als je snel vet aanzet, dan heb je hoe dan ook (ver) boven onderhoud gegeten. Het maakt niet uit welk getalletje je formule of calculator naar buiten had gespuugd: je DAADWERKELIJKE energieinname is groter geweest dan je DAADWERKELIJKE verbruik.
Nogmaals, en dat kan niet vaak genoeg geroepen worden in dit topic: de Katch-McArdle, Harris-Benedict etc. formules zijn uit regressiemethodes verkregen GEMIDDELDEN. Met andere woorden: de kans dat je NIET precies in de formule valt is oneindig veel groter dan dat je er wél precies in valt, om maar over die super onnauwkeurige 'activity correction factor' maar te spreken die je over je BMR heen plempt om tot je TDEE te komen.
Daarnaast: alle meetfouten bij elkaar in inname en schattingsfouten in verbruik kunnen tot een overschot aan kcals hebben geleid. Je weegschaal/meetlint/spiegel is het eindoordeel van wat er daadwerkelijk gebeurd is, niet een of andere calculator of formule
Daarom ook: hou een trendlijn bij met Fatwatch (iPhone) of Libra (Android). En evt. een meetlint met de US Army Circumference Method."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
1 ml 50.000 iu per maandquote:Op vrijdag 1 november 2013 00:13 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dit is al 10000 keer besproken volgens mij
Zit zelf op de 2000IU per dag in de zomer, 5000IU per dag in de winter. Maargoed, ik woon in een zonniger land. In Nederland zou ik waarschijnlijk het hele jaar door 5000IU per dag nemen.![]()
![]()
Ik neem ook gewoon 5000IU per dag het hele jaar door. Het is veilig en dan weet ik ook voor 95% zeker dat ik er voldoende van heb.
#yoloIf not now, then when.![]()
Heb begrepen dat mega dosing van vetoplosbare vitamines niet het beste idee is.quote:"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Voorgeschreven door de arts. Tussentijdse bloedtesten gehad. Zit vrij goed hoorquote:Op vrijdag 1 november 2013 00:24 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Heb begrepen dat mega dosing van vetoplosbare vitamines niet het beste idee is.
Liever dat, dan pillen. Wordt tenminste vergoed (m.u.v. eigen risico).
Als je de grens niet overscheidt is het niet erg. Dan heb ik het over waarde in je bloed. Rond 100 is goed.![]()
Mijn vader is Arubaans en mijn moeder Chinees. Ik ben getint en heb spleetogen.quote:If not now, then when.![]()
Dan kun je vast wel kenser lekker koken mangquote:Op vrijdag 1 november 2013 00:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Mijn vader is Arubaans en mijn moeder Chinees. Ik ben getint en heb spleetogen."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Apart hahaquote:Op vrijdag 1 november 2013 00:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Mijn vader is Arubaans en mijn moeder Chinees. Ik ben getint en heb spleetogen.![]()
Jamie Oliver numero deux.quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:40 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dan kun je vast wel kenser lekker koken manggapje hoarquote:![]()
Beetje off-topic dit.
Serieus, hier word ik moedeloos van. Waarom hebben zelfs mensen die niet liften grotere armen dan ik
-
Echt heel snel is het niet, het is over een periode van circa 4 maanden gegaan. Ik heb mijn best gedaan om meetfouten zoveel mogelijk te vermijden en te werken met wat ik eet ( bijv. hoeveel mijn onderhoud en mijn cut is). Dat is niet wat ik uit een calculator had, maar wat ik daadwerkelijk ondervonden heb. Probleem met weegschaal is dat ik hier niet dezelfde weegschaal heb als thuis, wat altijd tot meetfouten zal leiden. Spiegel zegt mij sowieso dat ik in vetpercentage gestegen ben.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik quote deze ff omdat deze redenering heel vaak verkeerd gemaakt wordt, met frustratie ende ongeloof als gevolg
Daarom ook: hou een trendlijn bij met Fatwatch (iPhone) of Libra (Android). En evt. een meetlint met de US Army Circumference Method.
Ik probeer alles zoveel mogelijk bij te houden en te registreren, zelfs alles wat ik in niet nuchtere toestand heb geconsumeerd komt netjes in mijn tabel ( ja, sadness).
Mischien moet ik me gewoon niet zo druk maken, als ik zo rond me kijk zit iedereen op 20+ BF, maar die 9% van een paar maanden terug was wel zwaar chill om te zien.I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
arm - penis curls.quote:Op vrijdag 1 november 2013 05:34 schreef star_gazer het volgende:
Serieus, hier word ik moedeloos van. Waarom hebben zelfs mensen die niet liften grotere armen dan ikI just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Als ik weet dat ik een avond goed ga zuipen verwerk ik dat ook in MFP, hoor Drinky. Zorg dat mijn eiwitten dan skyhigh zijn en vetten gewoon het doen halen. Vond het eerst ook sad om te doen maar ik ben zo succesvol 18% > +-12% vet gegaan in 6 weken. Incl een paar avondjes goed naar de klote.
Totale controle.
FYI ik ben echt een rasendo
[ Bericht 5% gewijzigd door Ethanolic op 01-11-2013 07:13:54 ]Deathlift or Die.![]()
Wat is je fam?quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Mijn vader is Arubaans en mijn moeder Chinees. Ik ben getint en heb spleetogen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
waarsch. gewoon vetquote:Op vrijdag 1 november 2013 05:34 schreef star_gazer het volgende:
Serieus, hier word ik moedeloos van. Waarom hebben zelfs mensen die niet liften grotere armen dan ik![]()
Het push/pull schema wat ik nu hanteer bevalt me prima, less is inderdaad more gemiddeld 6 oefeningen en ik ben gesloopt als ik klaar benHet is nog wel ff aftasten op welk gewicht ik de oefeningen moet doen maar mn schriftje gaat trouw mee zodat alles netjes bijgehouden kan worden
![]()
![]()
Kun je je schema plus sets/reps eens posten/pm'en? Ben wat variatie in mijn PPL aan het zoeken.quote:Op vrijdag 1 november 2013 08:20 schreef Questular het volgende:
Het push/pull schema wat ik nu hanteer bevalt me prima, less is inderdaad more gemiddeld 6 oefeningen en ik ben gesloopt als ik klaar benHet is nog wel ff aftasten op welk gewicht ik de oefeningen moet doen maar mn schriftje gaat trouw mee zodat alles netjes bijgehouden kan worden
Deathlift or Die.![]()
Push A:
Squats 3x10
Lunges 3x10
Benchpress 3x8
Dips
DP Shoulder press 3x10
Pull A
Deadlift 3x8
BBOR 3x10
Side Laterals 3x10
Back extension / Good Morning 3x10
Shrugs 3x10
Barbell Curl / Preacher Curl 3x10
Push B
Squats/Front Squats
Calf Raises 3x10
Military Press 3x8
Incline Benchpress 3x8
Skullcrusher 3x10
Pull B
Sumo Deadlift 3x8
BBOR
Pull Ups
Lateral Raises
Leg Curls
Barbell Curl / Preacher Curl
Excl eventuele warm-up setjes.
Oefeningen aageduid met een / is niet beide oefeningen maar 1 van de 2 :")![]()
Ja op je bureaustoel loop je niet zoveel risicoquote:
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Warm up is overratedquote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Er zijn wel veel mensen hier die om de zoveel tijd last van gebreken hebben zeg.
Succes man, ik hoop dat je snel weer aan de gewichten kan!
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Kut man.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:24 schreef BigSmurf het volgende:
Jongens, ik word echt een beetje moedeloos. Ben nu weer 5-6 weken aan het trainen in de sportschool, gaat allemaal prima, hoewel zwaar bankdrukken, dips en andere zware borstoefeningen nog steeds geen optie zijn, en ga meestal ook één keer per week zwemmen. Ik ga gisteravond voor het eerst in tijden weer eens een balletje gooien na het zwemmen (zwemmen ging prima overigens op niet al te hoog tempo), misschien 15-20 keer tegen de muur en terug vangen (niks verleerd, ging als vanouds), maar vandaag direct weer last, een zeurderige continue pijn ter hoogte van m'n oksel, aanhechting borstspier/onderkant schouder. Maanden geen bal aangeraakt, één keer proberen en meteen weer last. Heb begin januari wederom een afspraak bij een specialist, maar ik kan nu verdomme al een jaar m'n sport niet beoefenen, rust helpt geen meter, iedereen om me heen heeft er een mening over, de één vindt het dom dat ik weer ga sporten, de ander vindt dat ik maar gewoon weer moet gaan trainen en moet zien waar het schip strandt.
Had zelf ziekte van de Quervain (pools peesschede ontsteking), werd er op een dag ineens mee wakker. Dacht dat rust het wel zou fixen. 2 maanden later nog geen steek beter. Frustratie alom. Toen naar de huisarts geweest, cortisone injectie gevraagd, en het was na 2-3 dagen helemaal weg.
Niet dat jij hier iets aan hebt... maar ik weet hoe je je voelt.
Of toch du vader?![]()
Ik ga over een weekj beginnen met m'n 4day split, kijken hoe dat gaat. Heb in m'n vakantie een klein scriptje geschreven om m'n arbeid te bepalen, warmup sets, workset en hoe je progressie verloopt als je x% deload in elke zoveelste week. Best grappig.
Ik wil voor de komende periode eigenlijk al m'n lifts weer op het niveau van november 2013 hebben en rustig elke week weer op te bouwen. En ik wil af van per se elke week meer tillen en vooraf al bewust deloaden om zo curves in trainingsarbeid te krijgen, paar weken vol erop, weekje wat minder en dat dan loopen. Ben benieuwd naar hoe dat gaan zijn.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik ga weer nieuwe eiwitpoeder bestellen, las dat ik nu "beter" casein kan nemen dan isolaat? Of zal het weinig uitmaken?,,/![]()
Het beste zal een mix zijn, maar veel scheelt het niet.quote:Op vrijdag 1 november 2013 17:21 schreef -Menn0- het volgende:
Ik ga weer nieuwe eiwitpoeder bestellen, las dat ik nu "beter" casein kan nemen dan isolaat? Of zal het weinig uitmaken?Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Ik hier ook De Quervain. Na een maand de spuit erin, symptomen ook binnen 2-3 dagen totaal weg. Na 3 weken weer gaan trainen, en helaas na een stuk of 10 trainingen weer terug.quote:Op vrijdag 1 november 2013 15:18 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Kut man.
Had zelf ziekte van de Quervain (pools peesschede ontsteking), werd er op een dag ineens mee wakker. Dacht dat rust het wel zou fixen. 2 maanden later nog geen steek beter. Frustratie alom. Toen naar de huisarts geweest, cortisone injectie gevraagd, en het was na 2-3 dagen helemaal weg.
Niet dat jij hier iets aan hebt... maar ik weet hoe je je voelt.
opnieuw spuit na een maand. En nu 3 maanden niet getrained, en voel de pols nog wel een beetje... Maar ik wil toch weer opbouwen.
netjes bewust op onderhoud gegeten en 12-14% bf aangehouden... Mooi startpunt weer.Confidence through competence![]()
zodra je vraag: beter/gezonder/cleaner etc. is, altijd de subvraag: voor welk doel?quote:Op vrijdag 1 november 2013 17:21 schreef -Menn0- het volgende:
Ik ga weer nieuwe eiwitpoeder bestellen, las dat ik nu "beter" casein kan nemen dan isolaat? Of zal het weinig uitmaken?
Anders kun je alleen het antwoord geven: hangt ervan af wat je doel is.
[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 01-11-2013 20:08:59 ]Confidence through competence![]()
Het valt me op dat er bij mij in de gym een paar ecto's rondlopen die de laatste tijd veel zijn gegaind. Wat doen die gasten? Nemen ze extra creatine ofzo?
Beetje vage vraag maar ik ben wel benieuwd.In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Wat dacht je van boven onderhoud eten met voldoende eiwitten, en verstandig trainen?quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Het valt me op dat er bij mij in de gym een paar ecto's rondlopen die de laatste tijd veel zijn gegaind. Wat doen die gasten? Nemen ze extra creatine ofzo?
Beetje vage vraag maar ik ben wel benieuwd.
Waarom denken mensen toch steeds in termen van supplementen of quick-fixes?Confidence through competence![]()
Er traint sinds een tijdje iemand in de ochtend die allerlei cardio doet met barbells en gewoon op BW, en werkt zich bijna misselijk elke ochtend. Ik ken hem niet maar hij schijnt in een maand van behoorlijk buff naar lean gegaan te zijn. Behoorlijk sterk, BP van 140, squat 220, naar wat ik hoorde.quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat dacht je van boven onderhoud eten met voldoende eiwitten, en verstandig trainen?
Waarom denken mensen toch steeds in termen van supplementen of quick-fixes?
Nu is het verhaal natuurlijk dat dit niet kan, en dat hij een kuur var of winnie doet om zo snel zo lean te worden.![]()
Maar, als hij zijn voeding aanpast, zich 's morgens bijna misselijk cardi-idioot én 's avonds terug komt voor zijn weight workout denk ik dat het behoorlijk hard kan gaan met lean worden.
Ik denk dat het vooral met jaloezie te maken heeft met wat die vent neerzet met hard werken. De meesten zijn namelijk niet bereid er zoveel hard werk in te steken. Of denken dat ze dat doen, 'maar er verandert maar niks'.![]()
![]()
Hij heeft het over dat wat ecto's 'de laatste tijd' veel gegaind zijn. Ik vraag mij dan af of het hier om maanden of enkele weken gaat.quote:
Yep, of hij is zelf niet gegroeid omdat hij teveel gefocused heeft op z'n creanitine kuur ipv hard te werken in de gym en goed te eten
Confidence through competence![]()
Zit nu al 3 weken thuis, neem alleen creatine, heb nu al 5 kilo massa gepakt.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:11 schreef Stereotomy het volgende:
Yep, of hij is zelf niet gegroeid omdat hij teveel gefocused heeft op z'n creanitine kuur ipv hard te werken in de gym en goed te etenChickens evolved from dinosaurs, and they were huge, bro. So eat lots of chicken![]()
Fattie kom eens van die bank af en geef die zak chips maar hierquote:Op vrijdag 1 november 2013 21:14 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Zit nu al 3 weken thuis, neem alleen creatine, heb nu al 5 kilo massa gepakt.Confidence through competence![]()
Ah, er zaten wat posts tussen, vandaar.quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hij heeft het over dat wat ecto's 'de laatste tijd' veel gegaind zijn. Ik vraag mij dan af of het hier om maanden of enkele weken gaat.![]()
![]()
Die pagina bestaat niet meer. Ik heb de link verwijderd.quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:27 schreef D. het volgende:
Dit linkje uit de OP werkt niet (meer)
http://home.kpn.nl/geem0008//vitaminesmineralen.doc![]()
Kan merken dat ik nog niet helemaal hersteld ben van de griep. Mijn 1rm bench net gemist op 95kg... 90kg wel gedaan , maar dat ligt 5 kg boven mijn 5RM
Verbo is terug?
Ben je nog niet met 531 begonnen?quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:36 schreef Verbosity het volgende:
Kan merken dat ik nog niet helemaal hersteld ben van de griep. Mijn 1rm bench net gemist op 95kg... 90kg wel gedaan , maar dat ligt 5 kg boven mijn 5RMIf not now, then when.![]()
Jawel maar moest nog een 1rm bp neerzetten. Vorige week de OHP gedaan en daarna ziek geweest. Geen goed moment gehad om een richtlijn neer te zetten voor de BP om 5/3/1 mee te starten.quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ben je nog niet met 531 begonnen?Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Geen 3RM?quote:Op vrijdag 1 november 2013 22:47 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Jawel maar moest nog een 1rm bp neerzetten. Vorige week de OHP gedaan en daarna ziek geweest. Geen goed moment gehad om een richtlijn neer te zetten voor de BP om 5/3/1 mee te starten.![]()
Boh, mijn OHP gaat nu lekker goed vooruit. Merk dat het gebruiken van een push press om te cheaten het veel makkelijker maakt om in gewicht voor de OHP omhoog te gaan. 3 maanden terug toen ik begon was mijn stricte press 5x20kg en nu 5x40, 1RM zit op 52,5. Hopelijk tegen het eind van dit jaar strict op of over de 50kg.
Heeft het overigens enige toegevoegde waarde om een incline BP te doen als je toch al BP en OHP doet?I just warped whoop whoop!
Drinky is een baas![]()
Denk neem jullie advies aan. Maar achteraf zou een 3RM verstandiger zijn geweest.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Ben weer zo lean als een klootzak. Moet toegeven dat ik nu om de training barbell curls en skullcrushers doe, veins als een roidmuncher ALL OVER THE PLACE.
Meer mensen met lenzen? Trainen jullie met of zonder? Ik heb echt op 2-3 trainingen na altijd zonder lenzen getraind, vond het destijds wel fijn, lekker in je comfort bubble en geen last van andere mensen. Ook fijn tegen droge lucht enzo.
Maar man, wat een narcistisch vertier mis je dan.![]()
![]()
![]()
Oooh mensen, ik heb mezelf vetgemest vandaag. En ik ga dit weekend niet trainen, omdat ik bij mijn ouders ben. Laatste trainsessie was woensdag. Ik voel me schuldigAlle moeite voor niks?
![]()
Ik denk dat de incline bp een toevoeging is om de bovenkant borst goed te pakken.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:48 schreef Drinky het volgende:
Boh, mijn OHP gaat nu lekker goed vooruit. Merk dat het gebruiken van een push press om te cheaten het veel makkelijker maakt om in gewicht voor de OHP omhoog te gaan. 3 maanden terug toen ik begon was mijn stricte press 5x20kg en nu 5x40, 1RM zit op 52,5. Hopelijk tegen het eind van dit jaar strict op of over de 50kg.
Heeft het overigens enige toegevoegde waarde om een incline BP te doen als je toch al BP en OHP doet?No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
Probeer long-term te denken. Dus als je 28 dagen goed gegeten hebt maar 3 dagen slecht, dan zijn de gevolgen voor je long-term doelen miniem. Uiteraard moet je dit niet als een excuus gebruiken, maar als een geruststelling. In het begin raak je weleens in paniek omdat je niet volgens 'protocol' bezig bent, maar besef dat het geen directe (lees: instant) gevolgen heeft. Zorg er gewoon voor dat je de discipline die nodig is kweekt en on track blijft.quote:Op zaterdag 2 november 2013 00:03 schreef helplesssss het volgende:
Oooh mensen, ik heb mezelf vetgemest vandaag. En ik ga dit weekend niet trainen, omdat ik bij mijn ouders ben. Laatste trainsessie was woensdag. Ik voel me schuldigAlle moeite voor niks?
p.s. als je de ene dag teveel gegeten hebt, kun je dit compenseren met de volgende dag. Als het echter zoveel is dat je de volgende dag amper eten kunt, dan heeft dit uiteraard geen zin want dan is de kans groot dat je je toch weer vol gaat mesten.
[ Bericht 7% gewijzigd door Yuri_Boyka op 02-11-2013 00:37:41 ]If not now, then when.![]()
Niet als je ziek bent.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:53 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Denk neem jullie advies aan. Maar achteraf zou een 3RM verstandiger zijn geweest.![]()
![]()
en wat is 'veel'quote:"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Was maandag ziek en dinsdag licht herstellend. Dacht ik probeer het wel en kijk waar ik eindig. Met een 3RM zou deze nog steeds submaximaal zijn geweest. Moet wel zeggen dat het weinig scheelde of ik had hem.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Wow thanks! Zo mooi verwoordquote:Op zaterdag 2 november 2013 00:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Probeer long-term te denken. Dus als je 28 dagen goed gegeten hebt maar 3 dagen slecht, dan zijn de gevolgen voor je long-term doelen miniem. Uiteraard moet je dit niet als een excuus gebruiken, maar als een geruststelling. In het begin raak je weleens in paniek omdat je niet volgens 'protocol' bezig bent, maar besef dat het geen directe (lees: instant) gevolgen heeft. Zorg er gewoon voor dat je de discipline die nodig is kweekt en on track blijft.
p.s. als je de ene dag teveel gegeten hebt, kun je dit compenseren met de volgende dag. Als het echter zoveel is dat je de volgende dag amper eten kunt, dan heeft dit uiteraard geen zin want dan is de kans groot dat je je toch weer vol gaat mesten.![]()
Dit kan ik eigenlijk bij al mijn doelen in het leven aanpassen!
![]()
Veel als in 'Opvallend veel'.quote:
Exacte nummers weet ik niet maar 'ineens' heeft 'ie flinke rondingen (nohomo).In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.![]()
Altijd met, maar ik heb zachte dus sowieso nooit last van dingen die ik wel met harde had.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:59 schreef Panzermaus het volgende:
Ben weer zo lean als een klootzak. Moet toegeven dat ik nu om de training barbell curls en skullcrushers doe, veins als een roidmuncher ALL OVER THE PLACE.
Meer mensen met lenzen? Trainen jullie met of zonder? Ik heb echt op 2-3 trainingen na altijd zonder lenzen getraind, vond het destijds wel fijn, lekker in je comfort bubble en geen last van andere mensen. Ook fijn tegen droge lucht enzo.
En mooi dat de noodroep van CY geholpen heeft man
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
zachte lenzen, all day every day.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:59 schreef Panzermaus het volgende:
Moet ook wel omdat ik anders geen idee heb welke schijven ik pakDat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Gisteren voor het eerst kraakte het heel zachtjes in 1 van mijn knieen.
• Wat kan hiervoor de reden zijn? (te diep? ik squat normaal letterlijk ATG, ervanuitgaande dat het gras >1cm is)
• Ga ik hiermee problemen krijgen als ik zo doorga of is het onschuldig?
Edit: front squat trouwensTogether We Will Live Forever
Bereid je alvast voor, want je zult de rest van je leven niet meer kunnen lopen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:32 schreef Klokov het volgende:
• Wat kan hiervoor de reden zijn? (te diep? ik squat normaal letterlijk ATG, ervanuitgaande dat het gras >1cm is)
Edit: front squat trouwensIf not now, then when.![]()
Wat ik altijd doe is 70gr. oats, 200ml melk en een schep whey; ik heb er heel veel geprobeerd maar ik vind deze (eenvoudige) nog altijd het best en het verveeld me absoluut niet...quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Heeft iemand hier zo'n overnight oats recept?![]()
http://www.juliettechelse(...)a-overnight-oatmeal/quote:Op zaterdag 2 november 2013 15:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Heeft iemand hier zo'n overnight oats recept?
Je kunt ook PB2 gebruiken als je dat hebt.![]()
Erg pittig man. Ik voelde het na een aantal trainingen ook weer licht terugkomen, dit keer ook aan de binnenkant van mijn duim, maar gelukkig ging dat snel weer weg en heb ik er sindsdien geen last meer van.quote:Op vrijdag 1 november 2013 18:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik hier ook De Quervain. Na een maand de spuit erin, symptomen ook binnen 2-3 dagen totaal weg. Na 3 weken weer gaan trainen, en helaas na een stuk of 10 trainingen weer terug.
opnieuw spuit na een maand. En nu 3 maanden niet getrained, en voel de pols nog wel een beetje... Maar ik wil toch weer opbouwen.
netjes bewust op onderhoud gegeten en 12-14% bf aangehouden... Mooi startpunt weer.
Ik moet zeggen dat ik wel iets boven onderhoud heb gegeten en extra veel micros geprobeerd heb binnen te krijgen.Of toch du vader?![]()
Thanks.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:45 schreef Virtud het volgende:
[..]
Wat ik altijd doe is 70gr. oats, 200ml melk en een schep whey; ik heb er heel veel geprobeerd maar ik vind deze (eenvoudige) nog altijd het best en het verveeld me absoluut niet...Zeg je nou extra PB2 om mij te pesten met je superieure Amerikaanse producten die hier amper te krijgen zijn.quote:Op zaterdag 2 november 2013 16:46 schreef IrCute het volgende:
[..]
http://www.juliettechelse(...)a-overnight-oatmeal/
Je kunt ook PB2 gebruiken als je dat hebt.
Thanks.If not now, then when.![]()
Ja.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Thanks.
[..]
Zeg je nou extra PB2 om mij te pesten met je superieure Amerikaanse producten die hier amper te krijgen zijn. [ afbeelding ]
Thanks.
![]()
![]()
Die liggen hier gewoon in de supermarkt hoor.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Kutwijf.
* Yuri_Boyka eet een stroopwafel.![]()
Leugenaar!quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:06 schreef IrCute het volgende:
[..]
Die liggen hier gewoon in de supermarkt hoor.If not now, then when.![]()
Doei.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:07 schreef IrCute het volgende:
[..]
Niet, ik ga zo boodschappen doen en dan maak ik foto voor jeIf not now, then when.![]()
50gr oats, 500ml kwark, 100ml melk, schep vanille of choc whey, beetje zoetstof en evt. 2 blokjes geraspte 70% pure chocquote:Op zaterdag 2 november 2013 16:45 schreef Virtud het volgende:
[..]
Wat ik altijd doe is 70gr. oats, 200ml melk en een schep whey; ik heb er heel veel geprobeerd maar ik vind deze (eenvoudige) nog altijd het best en het verveeld me absoluut niet...zeer goede manier om je dag te beginnen.
Deathlift or Die.![]()
Haha, een echt endo-recept waarbij gelet wordt op details.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:27 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
50gr oats, 500ml kwark, 100ml melk, schep vanille of choc whey, beetje zoetstof en evt. 2 blokjes geraspte 70% pure choczeer goede manier om je dag te beginnen.
Ik heb helaas geen chocola, maar ik ga het vanavond eens maken. Ik zoek namelijk een simpel en snel ontbijt voor school.If not now, then when.![]()
-4 hier, zonder lenzen kom ik niet veilig aanquote:Op vrijdag 1 november 2013 23:59 schreef Panzermaus het volgende:
Of toch du vader?![]()
k/e/v is circa 60/80/10 grams dus prima geschikt als lean endo ontbijtquote:Op zaterdag 2 november 2013 17:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Haha, een echt endo-recept waarbij gelet wordt op details.
Ik heb helaas geen chocola, maar ik ga het vanavond eens maken. Ik zoek namelijk een simpel en snel ontbijt voor school.
Deathlift or Die.![]()
Mijn knieën kraken al mijn hele leven lol , ook als ik gewoon hurkquote:Op zaterdag 2 november 2013 14:32 schreef Klokov het volgende:
Edit: front squat trouwensBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Snap waarom je KT doet, dan kun je de vraag zelf beantwoorden.quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:40 schreef helplesssss het volgende:
Kan ik ook eerst cutten en dan KT?
In een cut zorgt KT voor spierbehoud.Confidence through competence![]()
150 g havermout, 2 eieren, 60g kwark, 125g bevroren fruit.quote:Op zaterdag 2 november 2013 17:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Haha, een echt endo-recept waarbij gelet wordt op details.
Ik heb helaas geen chocola, maar ik ga het vanavond eens maken. Ik zoek namelijk een simpel en snel ontbijt voor school.
Mix de havermout, eieren, kwark tot een geheel, add fruit, mix dat ook een beetje. Win!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uiteraard wel bakken in een pan
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik worstel met het kweken van meer armspieren en vraag mij af waardoor dit komt. Wat zijn veelgemaakte fouten hierin?![]()
Zitten aan de roidsquote:Op vrijdag 1 november 2013 20:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Beetje vage vraag maar ik ben wel benieuwd.![]()
Wat doe je nu voor een oefeningen? Wat is je schema?quote:Op zondag 3 november 2013 00:51 schreef Tamabralski het volgende:
Ik worstel met het kweken van meer armspieren en vraag mij af waardoor dit komt. Wat zijn veelgemaakte fouten hierin?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Genetics, of minder vitamine D?quote:Op vrijdag 1 november 2013 05:34 schreef star_gazer het volgende:
Serieus, hier word ik moedeloos van. Waarom hebben zelfs mensen die niet liften grotere armen dan ik
[ Bericht 7% gewijzigd door Tamabralski op 03-11-2013 01:04:45 ]![]()
Ik doe maar wat. Heb twee dumbbells van 15 kg. En doequote:Op zondag 3 november 2013 00:55 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Wat doe je nu voor een oefeningen? Wat is je schema?
4x 10 reps per arm, hammer én 'regular?'.
Ik doe dips op het randje van mijn bed, 4x15 met benen gestrekt en langzaam
pushups (langzaam) 4x15,
en hang afentoe boven mijn deur (chinups, 4x10 met palmen naar mij zeg maar).
Ik doe ook nog front/side en backward lifts (geen idee hoe dat heet) met dumbbells met lichter gewicht (2x7.5?)
Dan voel ik het wel behoorlijk in mijn bovenarmen maar mag niet baten.
Twee keer per week. Soms 1x als ik denk dat het toch geen nut heeft.
Oja en wristcurls voor onderarmen 3x25 reps met 15 kilo? (mwa 2x25 en dan 1x15 ongeveer)
Dan ben ik op.
Heb geen idee wat failure is, maar als ik echt geen hele rep meer kan doen zelfs niet na rust, Dan noem ik dit failure.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: