De ADH loopt achter en zou ik over het algemeen ook niet als maatstaf nemen. 5000IU per dag in de winter is prima.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:52 schreef Faeroer het volgende:
Hoeveel vitamine D iU nemen jullie per dag? Zit te denken om http://www.bodyenfitshop.(...)e-d3-capsules-5000iu te nemen, gezien er binnenkort flink wat overwerkkantooruren aankomen maar daat staat 5000 IU, wat uitkomt op 1250% van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid.![]()
Tevens zou ik graag de nacht kwark willen inruilen voor caseine poeder, maar zit er iets extra's in kwark wat ik dan zou missen? Krijg die bakken echt niet meer weg.
Dacht even dat dit over HCG ging.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
De ADH loopt achter en zou ik over het algemeen ook niet als maatstaf nemen. 5000IU per dag in de winter is prima.
Net even gekeken naar Vitamine D van davitamon. Staat er 5 ug tot 10 ug per dag op het doosje. ( http://www.davitamon.nl/u(...)0D%20volwassenen.pdf ) dat gelijk is aan 200 tot 400 IU per dag. Is die ADH dan zó oud, terwijl ze die shitdosis nog verkopen?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
De ADH loopt achter en zou ik over het algemeen ook niet als maatstaf nemen. 5000IU per dag in de winter is prima.
Ik quote deze ff omdat deze redenering heel vaak verkeerd gemaakt wordt, met frustratie ende ongeloof als gevolgquote:Op donderdag 31 oktober 2013 11:23 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ik vind het al raar dat ik vet aanzet terwijl ik net iets boven onderhoud eet, het is gewoon niet logisch. Of ik moet m'n kcal echt heel fout berekenen, maar ik gebruik een keukenweegschaal om het merendeel af te wegen.
De ADH van Vitamine D is idd nogal laag. Nou, in *principe* kan 5000 UI dagelijks geen kwaad, maar is behoorlijk veel. Veel beter is te meten wat je baseline vitamine D is, en na een maandje of wat dagelijks slikken kijken hoeveel het opgekrikt is.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:10 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Net even gekeken naar Vitamine D van davitamon. Staat er 5 ug tot 10 ug per dag op het doosje. ( http://www.davitamon.nl/u(...)0D%20volwassenen.pdf ) dat gelijk is aan 200 tot 400 IU per dag. Is die ADH dan zó oud, terwijl ze die shitdosis nog verkopen?
Ik zie een avondje 'samen studeren en kennis uitwisselen' voor de boeg.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:41 schreef Awesome_ het volgende:
Boys, ik ben momenteel in een hevige discussie verwikkeld met een geneeskundestudente en zoek een shitload aan artikelen dat voedseltiming achterhaald as fuck is. Hebben jullie nog wat bij jullie bladwijzers staan en waar zou ik anders kunnen beginnen met zoeken?
Bro.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 23:41 schreef Awesome_ het volgende:
Boys, ik ben momenteel in een hevige discussie verwikkeld met een geneeskundestudente en zoek een shitload aan artikelen dat voedseltiming achterhaald as fuck is. Hebben jullie nog wat bij jullie bladwijzers staan en waar zou ik anders kunnen beginnen met zoeken?
Echt he, stelletje homo's.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Er zijn wel veel mensen hier die om de zoveel tijd last van gebreken hebben zeg.
Wat is deze?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:37 schreef no1uknow het volgende:
Hoef geen wilde bewegingen te maken, zoals m'n huisgenoot proberen te spanken met een theedoek, dan voel ik het al.
Ik nam zelf altijd het hele jaar door 5000 IU toen ik nog in Nederland woonde. Als je het goed wilt doen moet je even een test laten doen om te zien of je een tekort hebt, anders zal het niets gaan doen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:52 schreef Faeroer het volgende:
Hoeveel vitamine D iU nemen jullie per dag? Zit te denken om http://www.bodyenfitshop.(...)e-d3-capsules-5000iu te nemen, gezien er binnenkort flink wat overwerkkantooruren aankomen maar daat staat 5000 IU, wat uitkomt op 1250% van de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid.![]()
Nee niet echt, al zweren sommigen bij "echt" eten ipv een shake. Persoonlijk boeit het me weinig waa ik mijn eiwitten vandaan haal. Ik nam zelf meestal caseine omdat ik geen zin had steeds met al die bakken kwark te slepen. En hier in Australie verkopen ze geen kwark.quote:Tevens zou ik graag de nacht kwark willen inruilen voor caseine poeder, maar zit er iets extra's in kwark wat ik dan zou missen? Krijg die bakken echt niet meer weg.
Dit is al 10000 keer besproken volgens mijquote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:52 schreef Faeroer het volgende:
Tevens zou ik graag de nacht kwark willen inruilen voor caseine poeder, maar zit er iets extra's in kwark wat ik dan zou missen? Krijg die bakken echt niet meer weg.
Dit. Empirisch bepaalde formules zijn altijd gokwerk tot op zekere hoogte. De beste manier om achter je TDEE te komen is simpelweg je voeding aan te passen tot je gewicht stabiliseert.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik quote deze ff omdat deze redenering heel vaak verkeerd gemaakt wordt, met frustratie ende ongeloof als gevolg
Als je snel vet aanzet, dan heb je hoe dan ook (ver) boven onderhoud gegeten. Het maakt niet uit welk getalletje je formule of calculator naar buiten had gespuugd: je DAADWERKELIJKE energieinname is groter geweest dan je DAADWERKELIJKE verbruik.
Nogmaals, en dat kan niet vaak genoeg geroepen worden in dit topic: de Katch-McArdle, Harris-Benedict etc. formules zijn uit regressiemethodes verkregen GEMIDDELDEN. Met andere woorden: de kans dat je NIET precies in de formule valt is oneindig veel groter dan dat je er wél precies in valt, om maar over die super onnauwkeurige 'activity correction factor' maar te spreken die je over je BMR heen plempt om tot je TDEE te komen.
Daarnaast: alle meetfouten bij elkaar in inname en schattingsfouten in verbruik kunnen tot een overschot aan kcals hebben geleid. Je weegschaal/meetlint/spiegel is het eindoordeel van wat er daadwerkelijk gebeurd is, niet een of andere calculator of formule
Daarom ook: hou een trendlijn bij met Fatwatch (iPhone) of Libra (Android). En evt. een meetlint met de US Army Circumference Method.
1 ml 50.000 iu per maandquote:Op vrijdag 1 november 2013 00:13 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dit is al 10000 keer besproken volgens mij
Zit zelf op de 2000IU per dag in de zomer, 5000IU per dag in de winter. Maargoed, ik woon in een zonniger land. In Nederland zou ik waarschijnlijk het hele jaar door 5000IU per dag nemen.
Heb begrepen dat mega dosing van vetoplosbare vitamines niet het beste idee is.quote:
Voorgeschreven door de arts. Tussentijdse bloedtesten gehad. Zit vrij goed hoorquote:Op vrijdag 1 november 2013 00:24 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Heb begrepen dat mega dosing van vetoplosbare vitamines niet het beste idee is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |