lol, dit is één van de oefeningen waarbij de sissy pad idd wel acceptabel isquote:Op maandag 28 oktober 2013 10:36 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Heb ze zojuist voor het eerst gedaan. Ik denk dat ik morgen mijn vriendin teleur moet gaan stellenJe voelt ze trouwens wel goed op het bot; toch maar een sissy pad gebruiken.
Ik zag gisteren iemand 30 kilo deadliften met een belt en iemand een lege bar squatten met de sissy pad (nee, niet dezelfde persoonquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:48 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
lol, dit is één van de oefeningen waarbij de sissy pad idd wel acceptabel is
die voel je namelijk letterlijk op het bot ja
Ik gooide er de eerste paar weken een handdoek tussen, omdat ik ondergewicht was en bijna 0% vet had met prille beentjes. Uiteindelijk gegroeid en gegeten totdat er voldoende vlees en spieren kwam om het op te vangen. Zag er wellicht mongol uit, maar beter dan een stang direct op de spine in het beginnerstadium van een skelet.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:20 schreef star_gazer het volgende:
Ik zie hier weleens sukkels een stretching mat tussen de bar en hun rug proppen bij het squatten
Dan kun je beter die roze shakebeker kiezen, die valt meer op!quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:57 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Of die prachtige keycord, dan kunnen al je vrienden zien dat jij je sups bij B&F bestelt!
Als je maar vaak genoeg squat en je lats goed traint krijg je vanzelf een gootje waar je de bar tijdens het squatten in kunt leggen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:09 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ik gooide er de eerste paar weken een handdoek tussen, omdat ik ondergewicht was en bijna 0% vet had met prille beentjes. Uiteindelijk gegroeid en gegeten totdat er voldoende vlees en spieren kwam om het op te vangen. Zag er wellicht mongol uit, maar beter dan een stang direct op de spine in het beginnerstadium van een skelet.
Als het zeer doet, leg je de bar niet goed neer.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:09 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ik gooide er de eerste paar weken een handdoek tussen, omdat ik ondergewicht was en bijna 0% vet had met prille beentjes. Uiteindelijk gegroeid en gegeten totdat er voldoende vlees en spieren kwam om het op te vangen. Zag er wellicht mongol uit, maar beter dan een stang direct op de spine in het beginnerstadium van een skelet.
idd.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:10 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Als je maar vaak genoeg squat en je lats goed traint krijg je vanzelf een gootje waar je de bar tijdens het squatten in kunt leggen.
beter vanuit je schouderbladen denken en die naar achter drukken. Als je vanuit je ellebogen gaat denken kan het voorkomen dat men ze naar achteren en naar boven drukt, dat terwijl tijdens squatten je ellebogen in lijn met je torso moeten zijn; zo activeer je het beste de lats voor optimale stevigheidquote:Op maandag 28 oktober 2013 13:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]
idd.
Als je je ellebogen naar achter drukt krijg je een riggel waar die dik op kan liggen.
je hebt gelijk idd.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:29 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
beter vanuit je schouderbladen denken en die naar achter drukken. Als je vanuit je ellebogen gaat denken kan het voorkomen dat men ze naar achteren en naar boven drukt, dat terwijl tijdens squatten je ellebogen in lijn met je torso moeten zijn; zo activeer je het beste de lats voor optimale stevigheid
Haha ja, op t bot moet ie iig niet liggen neequote:Op maandag 28 oktober 2013 13:31 schreef RaymondK het volgende:
[..]
je hebt gelijk idd.
ik gebruik het altijd alleen om aan te geven bij iemand waar die nou moet liggen. Als ze dan hun ellebogen naar achter drukken komt dat randje aan de achterkant van je schouders (als er uberhaupt vlees aan zit) makkelijk tevoorschijn.
Te laag bestaat niet.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:33 schreef JaqenHghar het volgende:
Vraagje: Hoe laag squatten is te laag?
nee, maar als hij daar ligt waar dat randje verschijnt achter je schouder, dan ligt de bar op zo veel mogelijk oppervlak op je rug/schouders. Hij ligt dan ook op je schouders.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:34 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Haha ja, op t bot moet ie iig niet liggen nee
Alright, bedankt!quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:34 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Te laag bestaat niet.
Te laag voor je eigen lichamelijke mobiliteit bestaat wel. Waarbij het dus ten koste gaat van je rug.
High bar dan, low bar kan vrijwel niet ass to grass.
Je kan beter vragen, wat is te hoog? Parallel is nog net te hoog, de bovenste rand van je heup moet onder je knie komen.
Ik heb na jarenlang squatten een mooie lijn op mijn rug lopen, precies waar de stang altijd ligt lol. Weet niet of het eelt is of gewoon verkleuring van de huidquote:Op maandag 28 oktober 2013 13:36 schreef RaymondK het volgende:
[..]
nee, maar als hij daar ligt waar dat randje verschijnt achter je schouder, dan ligt de bar op zo veel mogelijk oppervlak op je rug/schouders. Hij ligt dan ook op je schouders.
lol idd.
Bij sommige mannetjes bijv. 1,70 @<50kg valt er niet veel anders te doen dan bare bone squatting
Ik heb soms de dag na het squatten rode uitslag in mn nek van de knurling. Weet je tenminste dat je wat gedaan hebtquote:Op maandag 28 oktober 2013 13:39 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
Ik heb na jarenlang squatten een mooie lijn op mijn rug lopen, precies waar de stang altijd ligt lol. Weet niet of het eelt is of gewoon verkleuring van de huid
ik stop net voor lockout, dat de spanning nog aan mijn lats hangt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:58 schreef star_gazer het volgende:
Hoe doen jullie pull-ups? Echt helemaal naar beneden tot de schouders op slot hangen of net iets daarvoor? Ik heb het gevoel dat ik bij volledige lockout m'n nek wat belast omdat de wervels 'in elkaar geduwd worden' zegmaar. Net voor lockout terug omhoog gaan is een stuk comfortabeler voor me. Is dit onzin en doe ik het gewoon fout?
Weet niet... Lastig uit te leggen. Het voelt in ieder geval niet goed in m'n nek, dus ik doe het liever niet. Heb al eerder een rare nekblessure overgehouden aan chin-ups, dus ik kijk wel uit. En inderdaad, ik heb het gevoel dat je je lats net wat beter pakt als je net voor de lockout stopt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:11 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
ik stop net voor lockout, dat de spanning nog aan mijn lats hangt.
Helemaal tot lockout is niet echt heerlijk voor mijn ellebogen met mijn gewicht heb ik gemerkt.
Maar hoe bedoel je in elkaar geduwd? Eerder dat je wervels uit elkaar getrokken worden lol.. aangezien er gewicht aanhangt
ja pcies, ik heb mijn elleboog zwaar verneukt een keer met weighted pullups door lockoutsquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:38 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Weet niet... Lastig uit te leggen. Het voelt in ieder geval niet goed in m'n nek, dus ik doe het liever niet. Heb al eerder een rare nekblessure overgehouden aan chin-ups, dus ik kijk wel uit. En inderdaad, ik heb het gevoel dat je je lats net wat beter pakt als je net voor de lockout stopt.
Gewoon helemaal naar beneden en langzaam omhoog, maar moet eigenlijk een dipping belt halen zodat ik er wat schijven aan kan hangen. Nu nog met dumbbells aan het klooien telkens.quote:Op maandag 28 oktober 2013 13:58 schreef star_gazer het volgende:
Hoe doen jullie pull-ups? Echt helemaal naar beneden tot de schouders op slot hangen of net iets daarvoor? Ik heb het gevoel dat ik bij volledige lockout m'n nek wat belast omdat de wervels 'in elkaar geduwd worden' zegmaar. Net voor lockout terug omhoog gaan is een stuk comfortabeler voor me. Is dit onzin en doe ik het gewoon fout?
http://www.fitness-seller.nl/dipping-belt-bruin/quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:44 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Gewoon helemaal naar beneden en langzaam omhoog, maar moet eigenlijk een dipping belt halen zodat ik er wat schijven aan kan hangen. Nu nog met dumbbells aan het klooien telkens.
Iemand een linkje misschien om te bestellen? Heb laatst gezocht maar kreeg het niet gevonden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |