quote:Op zondag 4 augustus 2013 20:28 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Online bestellen, bij een molen, bij een betere bakshop.
Er zijn diverse hardheden in bloem en alles wat nergens goed voor is gooien ze in die zakken Bindy bloem van 29 cent of ze gooien er 2 rijsmiddelen door en je hebt zelfrijzend bakmeel.
Ik vermoed dat al die melen van type 405 zijn: zo ver uitgemalen dat er nog 0,5% of minder mineralen
in zitten. Type 405 kun je prima gebruiken voor pannenkoeken hoor, maar cakes zou ik eerder met een 550 of 630 bakken.
Ik meng meestal verschillende melen door elkaar en het liefst gebruik ik spelt, tot nu toe is alles daarmee gelukt wat ook met tarwemeel lukt.
Al zal opperguru Piet er vast het zijne over te zeggen hebben![]()
Hij staat in de oven!quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 10:28 schreef Mama_Mia het volgende: [..] was ook erg lekker
vooral na een paar uurtjes in de koelkast, dan is het allemaal heerlijk ingetrokken
(basisdeeg zit een citroen in en er gaat een citroen met rietsuiker over de bovenkant zodat het er lekker in trekt, en dan zit in het midden een mix van mascarpone met lemon curd
)
Ja, lichtbruin wordt meestal geel genoemd.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 19:45 schreef casper019 het volgende:
[..]
,maar bruine is dus donkere basterd suiker?
ik zou met een doodsimpele cake beginnenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:15 schreef Qunix het volgende:
Als ik mijn nieuwe oventje heb, wat zou ik (vooral on te testen) het eerste moeten bakken? Met een appeltaart kan je het goed testen, maar dat is iets wat ik niet wil maken. Heeft iemand een ideetje?
Heb je iets wat je meerdere keren gemaakt hebt met je vorige oven? Dan kun je het verschil misschien beter aanvoelenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:15 schreef Qunix het volgende:
Als ik mijn nieuwe oventje heb, wat zou ik (vooral on te testen) het eerste moeten bakken? Met een appeltaart kan je het goed testen, maar dat is iets wat ik niet wil maken. Heeft iemand een ideetje?
Net geen 3 gram.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:04 schreef casper019 het volgende:
weet iemand hoeveel gram een theelepel kaneel is??
ik heb alleen ijslepels en ''gewone'' lepels lol....
ooh thx voor de tip, dat ga ik vanmiddag gelijk ff kopenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:08 schreef Lienekien het volgende:
Heb je nog niet van die officiële maatlepels?
[ afbeelding ]
Ik heb zo'n ding, voor de theelepel- en eetlepelmaat. 5 euro bij een kookwinkel.
Als koekkruiden evenveel wegen als kaneel welquote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:09 schreef casper019 het volgende:
[..]
ok thx, dus zeg, 4 eetlepels koek kruiden = 10 gram?
Ik zou meer doen. Ik heb laatst speculaasbrokken gemaakt. Daar had ik (met 200 gr bakmeel en 100 gram boter en 125 gr bruine suiker, dus minder droge ingrediënten dan jouw recept) 15 gram speculaas/koekkruiden voor nodig. Ik vond te smaak toen nog wat flauw moet ik zeggen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:09 schreef casper019 het volgende:
[..]
ok thx, dus zeg, 4 eetlepels koek kruiden = 10 gram?
Heb je nog geen keukenweegschaal?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:27 schreef casper019 het volgende:
Als ik straks die maatlepels ga kopen (tja eerst ff de was ophangen zo en mn bed opmaken/verschonen.. droogt lekker snel met ditweer!)
als ik dan 4 van die theelepel maatlepels doe, heb ik dan gelijk genoeg?
kan stomweg niet proeven want er zitten rauwe eieren in (alhoewel ik me kan herinnenre dat ik vroeger met mn ma altijd rauw beslag at)
Ik eet eigenlijk altijd de halve beslagkom leeg nog voordat het de oven in gaat, zelfs als er rauw ei in zitquote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:27 schreef casper019 het volgende:
Als ik straks die maatlepels ga kopen (tja eerst ff de was ophangen zo en mn bed opmaken/verschonen.. droogt lekker snel met ditweer!)
als ik dan 4 van die theelepel maatlepels doe, heb ik dan gelijk genoeg?
kan stomweg niet proeven want er zitten rauwe eieren in (alhoewel ik me kan herinnenre dat ik vroeger met mn ma altijd rauw beslag at)
heb de fiesta van blokker gekocht op aanraden van jou en ben er erg tevreden mee!!!quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je nog geen keukenweegschaal?
Ik zou wegen als het in grammen staat en afmeten met dergelijke lepels als het in theelepel of eetlepel staat aangegeven.
Ze zegt dat je moet wegen als er grammen staan en moet afmeten als er lepels staan. Oftewel, niet wegen maar meten.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:15 schreef casper019 het volgende:
[..]
heb de fiesta van blokker gekocht op aanraden van jou en ben er erg tevreden mee!!!
http://www.ah.nl/allerhan(...)ke/?rq=speculaascake
dat is het recept!!< (woot 15 min mixen!!!)
4 TL koek en speculaaskruiden staat er...
hoeveel gram zou ik daardan voor moeten rekenen??
haha doe ik dat, de vulling van appelkruimel maken is toch makkelijker ;P kan je proeven naar hoeveelheid de kaneelquote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ze zegt dat je moet wegen als er grammen staan en moet afmeten als er lepels staan. Oftewel, niet wegen maar meten.
Daarbij zou ik zulke dingen niet al te precies nemen, gooi er wat van dat spul in, bak je cake. De volgende keer weet je dan of je meer of minder moet gebruiken.
maar moet ik dan als ik die vanmiddag koop, voor een recept een hele of een halfe TB in engelse maten aanhouden?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:12 schreef minilot het volgende:
Klopt helemaal Casper!
De theelepels en eetlepels die in Britse en Amerikaanse recepten gebruikt worden hebben een veel grotere inhoud dan de theelepels en eetlepels die je gewoon in je besteklade hebt liggen.
En grammen, dat zegt natuurlijk niks bij inhoudsmaten: een volle theelepel van het ene spul kan we twee keer zoveel wegen als net zo'n volle theelepel van ander spul.
Kom op, je kunt zelf toch ook wel een klein beetje nadenken?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:54 schreef casper019 het volgende:
[..]
maar moet ik dan als ik die vanmiddag koop, voor een recept een hele of een halfe TB in engelse maten aanhouden?
op de 1 theelepelstaat = 5 gram
halfe theeleple = 2.5 gram
Kan prima!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:44 schreef -J-D- het volgende:
Ik ga onderstaand recept (nog een keer) maken:
http://www.annabel-langbein.com/recipes/choconut-slice/441/
Ik wil alleen de bodem niet van digestive/tarwekoekjes maken, maar van kandijkoeken.
Kan dat zomaar? Of moet ik ergens aan denken?
AH in de buurt? Daar staan deze bij de kuidenpotjes/busjes enzovoort:quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:15 schreef PureEvil het volgende:
Waar kan ik speculaaskruiden halen? Ik heb al gekeken bij de jumbo (vorig jaar al natuurlijk) Maar heb ze nog niet gevonden. Tips iemand?
ik heb ze van de leukste taartenshop. die vind ik erg lekker !quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:15 schreef PureEvil het volgende:
Waar kan ik speculaaskruiden halen? Ik heb al gekeken bij de jumbo (vorig jaar al natuurlijk) Maar heb ze nog niet gevonden. Tips iemand?
Zoals eerder gezegd, met minder ingrediënten vond ik 15 gram te weinig. Zou dus zeker niet met halve tl gaan werken. Met 4 tl zou je dus 20 gram kruiden hebben, dat lijkt me een goede hoeveelheidquote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:54 schreef casper019 het volgende:
[..]
maar moet ik dan als ik die vanmiddag koop, voor een recept een hele of een halfe TB in engelse maten aanhouden?
op de 1 theelepelstaat = 5 gram
halfe theeleple = 2.5 gram
Ik ga morgen denk ik maar eens op de markt kijken (de kerrie van daar is me iig goed bevallenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:29 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb ze van de leukste taartenshop. die vind ik erg lekker !
Maar ik neem aan dat andere winkels het ook wel hebben. Dit is niet een merk die alleen bij AH wordt verkocht.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:35 schreef PureEvil het volgende:
Tnx! Geen AH in de buurt, maar dat kan geregeld worden![]()
Echt...Waarom ik dat niet eerder heb gevraagd hier..![]()
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:57 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Hij staat in de oven!Ben alleen de mascarpone vergeten heb geen mogelijkheid opnieuw naar de winkel te gaan.. Zit te denken om er alleen lemon curd tussen te smeren en er slagroom naast te serveren.. Even nadenken.
Jaren gewerkt bij La Place, de appels krijg je zo mooi door ze te schillen met een appelboor zoals deze:quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:14 schreef casper019 het volgende:
Net een lekker recept (DENK IK) gevonden voor 1 van de taarten die ik wil maken op mn ma's verjaardag
http://www.laplace.nl/con(...)appel-caketaart.html
weet alleen iemand hoe je die appels zo mooi krijgt op de bovenkant?
Wow thx, ff kijken of ik miss iemand ken die dat heeft!! beetje duur om ff voor 1x gebruik te kopen..quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:43 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Jaren gewerkt bij La Place, de appels krijg je zo mooi door ze te schillen met een appelboor zoals deze:
http://www.nonplusultra.n(...)r&utm_campaign=74000
Door de helft snijden en tussen je handen een beetje schuin schuiven..
een appelboor koop je voor een paar centen bij de xenos enzo hoor, maar dan wel 1 die je er handmatig in moet duwenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:01 schreef casper019 het volgende:
[..]
Wow thx, ff kijken of ik miss iemand ken die dat heeft!! beetje duur om ff voor 1x gebruik te kopen..
Moet ook al die vorm ergens kopen (lastige blokker enhema hebben geen taartvorm van 24cm!!)
Hema:quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:01 schreef casper019 het volgende:
[..]
Wow thx, ff kijken of ik miss iemand ken die dat heeft!! beetje duur om ff voor 1x gebruik te kopen..
Moet ook al die vorm ergens kopen (lastige blokker enhema hebben geen taartvorm van 24cm!!)
voor die taart heb je een iets andere vorm nodig, geen springvorm maar een taartvormquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:18 schreef kvd het volgende:
[..]
Hema:
http://www.hema.nl/winkel(...)ersieren/springvorm-(80841992)
Blokker
http://www.blokker.nl/web(...)7473&productId=77810
Op zich maakt het toch niet veel uit? Met een kleinere springvorm moet je misschien wat beslag weggooien. Met een grotere is het misschien iets minder hoog.
En als je een beetje appels kunt snijden lukt je zit ook wel zonder zo'n boor hoor. OP de foto zie je ook dat sommige partjes wat recht ipv rond zijn. De tip van Zonnetje1981 om dus halve appels te snijden (en zo neer te leggen) is een goede tip. Het gaat om het idee, het hoeft niet een complete kopie te zijn
Maak een harde wener deeg:quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:33 schreef casper019 het volgende:
[..]
voor die taart heb je een iets andere vorm nodig, geen springvorm maar een taartvorm
Bereiding:
Vet de cakevorm in. Meng het meel en de basterdsuiker in een beslagkom en voeg de bakpoeder, eieren en de vanillesuiker toe. Smelt de boter (niet bruin laten worden!) en voeg toe aan het meelmengsel. Voeg dan de stukjes appel en eventueel de rozijnen toe. Meng alles goed door elkaar. Stort het beslag in de taartvorm en bak de appelcaketaart in een ruim 1 uur gaar op 180°C.
begrijp ik het trouwens nu goed dat het je het beslag en de appel moet mixen? Maar dan krijg je toch geen appeltaart met korst??
Dat begrijp je goedquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:33 schreef casper019 het volgende:
[..]
voor die taart heb je een iets andere vorm nodig, geen springvorm maar een taartvorm
Bereiding:
Vet de cakevorm in. Meng het meel en de basterdsuiker in een beslagkom en voeg de bakpoeder, eieren en de vanillesuiker toe. Smelt de boter (niet bruin laten worden!) en voeg toe aan het meelmengsel. Voeg dan de stukjes appel en eventueel de rozijnen toe. Meng alles goed door elkaar. Stort het beslag in de taartvorm en bak de appelcaketaart in een ruim 1 uur gaar op 180°C.
begrijp ik het trouwens nu goed dat het je het beslag en de appel moet mixen? Maar dan krijg je toch geen appeltaart met korst??
Cool ok thx, en vooral voor t laatste stukje!!quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:08 schreef kvd het volgende:
[..]
Dat begrijp je goed. Je kan het natuurlijk ook zo als op de foto doen, maar vermoed dat je er dan wel iets anders mee moet doen, anders kan het wel eens zwart maken.
En je kan gewoon ook een springvorm gebruiken hoor. Het stuk heeft het ook over een cakevorm, als ik daarop google zie ik voornamelijk die langwerpige dingen. Die vorm maakt niet uit, en de bakvorm (of het een taart- of cake- of springvorm is) ook niet.
Een recept is niet altijd heilig, maar een leidraad. Tenminste, bij mij niet. En dat is ook de lol in het bakken (en koken).
Net zoals met de hoeveelheid koekkruiden gisteren. De ene wil veel speculaassmaak, de ander weinig. Je moet leren spelen met de ingrediënten zodat het wordt zoals jij het lekker vindt.
Hetzelfde geldt voor temperatuur en baktijd, het is een indicatie. Ik kan standaard 15 minuten bij een baktijd optellen, mijn oven is blijkbaar niet zo'n superoven.
En het geldt ook voor de vorm waarin je het maakt. Het is jouw keuze. (zo heb ik laatst pannenkoeken gemaakt in een siliconen cupcakvormpjes) Ik kan me wel voorstellen dat de baktijd wat kan veranderen als je een ander materiaalsoort gebruikt.
Het is je moeder dus eenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:18 schreef casper019 het volgende:
[..]
Cool ok thx, en vooral voor t laatste stukje!!
Dandoe ik het gewoon in mijn 24cm springvorm (of miss eens gek in een andere gekke vorm!)
Het probleem lostte zichzelf op doordat we die avond opeens weg moesten en we de cake/taart pas de volgende dag konden proeven, dus de volgende dag kon ik alsnog mascarpone halen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 00:32 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
hoe is ie geworden? Was het nog lekker zonder mascarpone?
ziet er wel lekker uit, is dat een cake of biscuit? en dan doormidden met mascarpone ertussen?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:37 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Het probleem lostte zichzelf op doordat we die avond opeens weg moesten en we de cake/taart pas de volgende dag konden proeven, dus de volgende dag kon ik alsnog mascarpone halen.
Vind hem nu redelijk droog dus de mascarponelaag ertussen is wel erg lekker, maar hij is ook best donker geworden dus misschien is 't iets te hard gegaan in de oven. Ik ben hem nog aan het uitproberen zullen we maar zeggen.
[ afbeelding ]
ziet eruit alsof ie inderdaad iets te hard is gegaan of te lang in ieder geval, de eerste keer bij mij was ie ook droger dan de tweede keer, mascarpone en lemon curd mogen er wel lekker intrekken maar het was de tweede keer veel smeuïger bij mij ook. Beetje variëren met baktijd en dan komt het vast goed, hij is in ieder geval voor herhaling vatbaar?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:37 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Het probleem lostte zichzelf op doordat we die avond opeens weg moesten en we de cake/taart pas de volgende dag konden proeven, dus de volgende dag kon ik alsnog mascarpone halen.
Vind hem nu redelijk droog dus de mascarponelaag ertussen is wel erg lekker, maar hij is ook best donker geworden dus misschien is 't iets te hard gegaan in de oven. Ik ben hem nog aan het uitproberen zullen we maar zeggen.
[ afbeelding ]
hier is het receptquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:03 schreef casper019 het volgende:
[..]
ziet er wel lekker uit, is dat een cake of biscuit? en dan doormidden met mascarpone ertussen?
lijkt wel een giga macaron haha
Dat zeker, de smaak ik heel goed maar ik miste inderdaad de smeuïgheid. Ik ga hem zeker nog een keer proberen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:57 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
ziet eruit alsof ie inderdaad iets te hard is gegaan of te lang in ieder geval, de eerste keer bij mij was ie ook droger dan de tweede keer, mascarpone en lemon curd mogen er wel lekker intrekken maar het was de tweede keer veel smeuïger bij mij ook. Beetje variëren met baktijd en dan komt het vast goed, hij is in ieder geval voor herhaling vatbaar?
Ligt gewoon bij de jumbo/c1000/zowat elke supermarkt?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:34 schreef Grutsk het volgende:
Vandaag ga ik vanille cupcakes maken. Ben de hele stad afgestruind voor vanille-extract, maar dat was nergens te vinden. Nu ga ik het proberen met vanille-aroma. De vrouw van de bakwinkel zei dat dat minder geconcentreerd was, dus ik ga er gewoon iets meer in gooien. Logischerwijs (hoewel mijn logica vaak niet klopt) komt het dan ook goed. Zo niet, dan horen jullie wel van mij haha.
Oh ja, ik ga ook nog zo'n mooi toefje bovenop maken. Dus zo'n spuit heb ik nu ook in huis. Yay.
Vanille-extract? Zeker niet.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:40 schreef Snowbells het volgende:
[..]
Ligt gewoon bij de jumbo/c1000/zowat elke supermarkt?
De appels op die foto zijn niet geschild.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:14 schreef casper019 het volgende:
Net een lekker recept (DENK IK) gevonden voor 1 van de taarten die ik wil maken op mn ma's verjaardag
weet alleen iemand hoe je die appels zo mooi krijgt op de bovenkant?
gaat niet meer lukken als ze het vandaag gaat maken. Moet prima lukken met het aroma. Je kan evt nog het merk uit een vanillestokje door het beslag doen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:57 schreef Dragonberry het volgende:
Gewoon zelf maken met vanille stokjes en wodkaveel lekkerder dan die nep vanille..
Nu maken en over een paar maanden gebruiken inderdaadquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:55 schreef Trusten het volgende:
[..]
gaat niet meer lukken als ze het vandaag gaat maken. Moet prima lukken met het aroma. Je kan evt nog het merk uit een vanillestokje door het beslag doen.
Gewone tarwebloem inderdaad. Het cakebeslag zal tussen de appels door rijzen. De appels zakken een beetje weg zeg maarquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:17 schreef casper019 het volgende:
ik had nog een paar vragen voor dat recept, hoop dat jullie me eruit willen helpen...
DIe bloem, is dat 'gewone'' patentbloem??
http://webwinkel.ah.nl/product/AH/951/AH+Patent+tarwebloem
Die van de appie bijvoorbeeld?
En stel ik wil wat appels op de bovenkant doen, maar niet heel de bovenkant maar een stukje ..
houden die appels het rijzen van mijn caketaart dan niet tegen? en die appels drogen die dan niet uit opde top? ik zou bijv een M vorm (van mama willen maken)
Maar dat doe je na het bakken doorgaans toch? Ik dacht dat Casper bang was dat het zou uitdrogen in de oven.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:16 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Gewone tarwebloem inderdaad. Het cakebeslag zal tussen de appels door rijzen. De appels zakken een beetje weg zeg maar
Als je wil dat de bovenkant niet uitdroogt kan je een beetje abrikozenjam kort verwarmen en met een kwastje over de cake smeren. Dan krijg je een gelei laagje.
O, verkeerd begrepen danquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:19 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Maar dat doe je na het bakken doorgaans toch? Ik dacht dat Casper bang was dat het zou uitdrogen in de oven.
http://www.goeievraag.nl/(...)melten-bakken.332647quote:Op zondag 25 augustus 2013 12:50 schreef casper019 het volgende:
Zo vanmiddag appeltjes schillen, zo eerst even langs de rommelmarkt..
k had toch nog 1 vraag!!
waarom moet je de boter smelten? wat is het nut daarvan (ja wil gelijk alles leren!)
Bereiding:
Nee, ze horen niet veel donkerder. En ik moet bekennen dat ze nu the day after al lekkerder zijn.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:10 schreef djkoelkast het volgende:
Tikje te licht ook?
Maar kan aan mij liggen, ik bak nooit met witte suiker en ook niet met uitsluitend witte bloem, dus mijn koekjes zijn rauw niet eens zo wit
quote:Op maandag 26 augustus 2013 07:32 schreef Tinuviel het volgende:
Amaranta, ik wil zelf ook chocolate chips melk en puur kopen. Mijn man was gisteren bij Jumbo, daar hadden ze ze niet. Ik neem aan, dat een grote ah ze waarschijnlijk heeft.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 08:09 schreef het-is-mij het volgende:
Ik heb laatst ook chocolate cchip cookies gebakken en de chocolade met een vleeshamer kapot gehakt. Ging prima
quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:36 schreef kwakz0r het volgende:
Verschil is dat gewone chocolade smelt en vorm verliest en ook kan verbranden. Chips houden hun vorm en worden weer vast.
Je hebt ze bij speciale buitenlandse winkels, kook en bak winkels en bij grote ah soms bij de bakspullen. Ik koop ze vaak online of in een Amerikaanse/internationale supermarkt.
Bedanktquote:Op maandag 26 augustus 2013 11:30 schreef Dragonberry het volgende:
Bij Jamin kan je van die chocolade druppels kopen. Die houden heel goed hun vorm.
nou net mn appelcake taart proberen te maken maar wat n narigheid, heb precies gedaan zoals in t recept staat maar ik krijg de binnenkant maar niet gaar....quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:17 schreef casper019 het volgende:
ik had nog een paar vragen voor dat recept, hoop dat jullie me eruit willen helpen...
DIe bloem, is dat 'gewone'' patentbloem??
http://webwinkel.ah.nl/product/AH/951/AH+Patent+tarwebloem
Die van de appie bijvoorbeeld?
En stel ik wil wat appels op de bovenkant doen, maar niet heel de bovenkant maar een stukje ..
houden die appels het rijzen van mijn caketaart dan niet tegen? en die appels drogen die dan niet uit opde top? ik zou bijv een M vorm (van mama willen maken)
Kan door de appel komen. Die geeft natuurlijk vocht af.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:45 schreef casper019 het volgende:
[..]
nou net mn appelcake taart proberen te maken maar wat n narigheid, heb precies gedaan zoals in t recept staat maar ik krijg de binnenkant maar niet gaar....
T blijft maar nat en klef...
weet iemand wat ik fout doe???
Ik zou hem nog eten hoorquote:Op maandag 26 augustus 2013 20:47 schreef Dragonberry het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn pandan chiffon. Helaas een beetje ingezakt
Hij was ook heel lekkerquote:Op maandag 26 augustus 2013 20:56 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik zou hem nog eten hoor![]()
(ik krijg altijd trek in grenadine-ranja als ik die kleur zie. En aan de gewone cake op het werk waar we de ranja wel eens aan toevoegde om een groene kleur te krijgen)
Is dit nou hetzelfde als zo'n groene sponscake of niet?quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:47 schreef Dragonberry het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn pandan chiffon. Helaas een beetje ingezakt
dat is het jaquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:09 schreef msacras het volgende:
[..]
Is dit nou hetzelfde als zo'n groene sponscake of niet?
Oké! Dat heb ik een keer bij iemand gegeten namelijk, en het was zo lekker, dat ga ik ook een keer proberenquote:
valt wel mee. In het vorige deel is het volgens mij ook nog besproken.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:15 schreef msacras het volgende:
[..]
Oké! Dat heb ik een keer bij iemand gegeten namelijk, en het was zo lekker, dat ga ik ook een keer proberenis het heel moeilijk?
Oké, ga ik dat even lezen, bedankt!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:22 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
valt wel mee. In het vorige deel is het volgens mij ook nog besproken.
Heb even geen zin om alles op te zoeken, maar heb ook een blogpostje ervan gemaakt(zie onderschrift).
Met chocola er door heen, dat maakt het meteen al heel anders? Of een bepaalde soort specerijen er door heen, dan blijft het simpel maar krijg je toch een heel andere smaak.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:34 schreef Amarantha het volgende:
Weet iemand nog andere koekjes die héél makkelijk en lekker zijn? Behalve zandkoekjes
Kon in de winkel geen chocochips vinden en online bestellen gaat volgende maand pas. Ik lust alleen geen taart, cupcakes enzquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:36 schreef msacras het volgende:
[..]
Met chocola er door heen, dat maakt het meteen al heel anders? Of een bepaalde soort specerijen er door heen, dan blijft het simpel maar krijg je toch een heel andere smaak.
Ik gebruik altijd gewoon gehakte chocola, werkt ook prima hoorquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:37 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Kon in de winkel geen chocochips vinden en online bestellen gaat volgende maand pas. Ik lust alleen geen taart, cupcakes enz
Hoeft niet perse makkelijk te zijn maar het moet voor een beginner wel te doen zijn om het goed te kunnen makenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:38 schreef msacras het volgende:
[..]
Ik gebruik altijd gewoon gehakte chocola, werkt ook prima hoor![]()
Ah dat is niet zo handig nee, maar moet het echt heel simpel zijn? Als het makkelijk moet zijn blijf je inderdaad al snel in de zandkoekjes hangen, maar als je er wat meer aandacht aan wilt besteden heb je echt heel veel opties!
Ahh, zo! Wel eens pindakaaskoekjes geprobeerd? Makkelijk, erg lekker!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:40 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Hoeft niet perse makkelijk te zijn maar het moet voor een beginner wel te doen zijn om het goed te kunnen maken
Ah dat zou wel tof zijnquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:41 schreef msacras het volgende:
[..]
Ahh, zo! Wel eens pindakaaskoekjes geprobeerd? Makkelijk, erg lekker!
Ik heb hier een stuk of 5 kookboeken liggen met recepten voor cakes, koekjes, etc, ik zal de koekjes-sectie eens voor je doorkijken naar iets leuks
Welke kleurstof heb je gebruikt dan?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:43 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb een regenboogcake gebakken, als test voor een verjaardagstaart/cake. Maaarrrrrr....ik ben geloof ik de enige maar ik proef de kleurstoffen boven de cake uit. Een beetje een bittere, droge smaak. Zijn er meer mensen die dit probleem kennen?
Gewoon geen kleurstoffen gebruiken maar spullen die je cake natuurlijk kleuren. Meer werk, minder mooie kleuren, maar geen verf in je bakkesquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:43 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb een regenboogcake gebakken, als test voor een verjaardagstaart/cake. Maaarrrrrr....ik ben geloof ik de enige maar ik proef de kleurstoffen boven de cake uit. Een beetje een bittere, droge smaak. Zijn er meer mensen die dit probleem kennen?
Weet jij iets waarmee ik de kokosmelk mee kan vervangen?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:22 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
valt wel mee. In het vorige deel is het volgens mij ook nog besproken.
Heb even geen zin om alles op te zoeken, maar heb ook een blogpostje ervan gemaakt(zie onderschrift).
Je zou het kunnen weglaten. Vervangen weet ik niet, het is puur wat romigheid en zeer lichte aroma.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:43 schreef kvd het volgende:
[..]
Weet jij iets waarmee ik de kokosmelk mee kan vervangen?
wiltonquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:58 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Welke kleurstof heb je gebruikt dan?
Normaal gesproken zou ik het doen, maar ik zit momenteel behoorlijk in de lappenmand en eigenlijk is het al te veel...maar het kind wil zo graagquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:59 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Gewoon geen kleurstoffen gebruiken maar spullen die je cake natuurlijk kleuren. Meer werk, minder mooie kleuren, maar geen verf in je bakkes
Dan wordt het weggelatenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:55 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Je zou het kunnen weglaten. Vervangen weet ik niet, het is puur wat romigheid en zeer lichte aroma.
gaat het om de smaak?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:09 schreef kvd het volgende:
[..]
Dan wordt het weggelaten![]()
Van de week maar eens op zoek naar een goede toko hier
Gaat mij echt om de smaak, die vind ik echt niet lekker.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:07 schreef Popples het volgende:
[..]
gaat het om de smaak?
Ik zag nu bij de toko kokospoeder. Geen idee wat het is
Krokant van buiten, beetje sticky van binnen. En dan een goede vulling ertussen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:59 schreef casper019 het volgende:
ik wil volgende week voor een vriendin die gek is op macarons macarons maken, echter heb ik ze zelf nog nooit gegeten..
dus ik vroeg me af...wat is nou de perfecte macaron?
moet die krokant zijn? of juistmeer cake achtig??
het ziet er geweldig uit... En dat is het dan ook wel.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 09:04 schreef Myraela het volgende:
Macarons is echt zo'n hype waar ik niets van snap. Vind er echt niets aan.
ja hier! ik dacht dat ik de enige wasquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:43 schreef De_Taartjesfee het volgende:
nee absoluut niet cakeachtig. een beetje hard/krokant van buiten en iets kleverig van binnen met een heerlijke romige vulling.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:59 schreef casper019 het volgende:
ik wil volgende week voor een vriendin die gek is op macarons macarons maken, echter heb ik ze zelf nog nooit gegeten..
dus ik vroeg me af...wat is nou de perfecte macaron?
moet die krokant zijn? of juistmeer cake achtig??
ik vind het wel lang werk voor weinig koekquote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:02 schreef djkoelkast het volgende:
Een luchtig bitterkoekje? Maar daar doe je het weer mee tekort.
Een macaron is een macaronMoet je gewoon proeven.
Het is bij een macaron vooral wat je er tussen doet. Je moet er wel iets bijzonders van maken.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:07 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik vind het wel lang werk voor weinig koek
maar wel lekker
ja dat dus. en die wachttijd vind ik vervelend. je kan niet even een paar series achter elkaar bakken.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:09 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Het is bij een macaron vooral wat je er tussen doet. Je moet er wel iets bijzonders van maken.
En je kunt ze niet zo lang bewaren, tenzij je ze invriest, maar dat is het toch ook niet echt.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:10 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja dat dus. en die wachttijd vind ik vervelend. je kan niet even een paar series achter elkaar bakken.
dat kan ik echt niet plannen
Bedoel je die gel achtige substantie in een potje? Heb je niet gewoon te veel gebruikt? Ik gebruik die namelijk ook altijd en heb er nog nooit last van gehad! Wat apart.quote:
hoe wil je met een appelboor een appel schillen?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:05 schreef casper019 het volgende:
Weet iemand een goeie appelboor? Want met zon ding kan je toch heel snel de appelschillen en in plakjes snijdne (zijn die plakjes in dikte verstelbaar?)
zodat je ze dan heel snel klaar kan maken voor bijv stukjes appel in een appeltaart?
(liefst kopen bij bol)
http://www.bol.com/nl/p/w(...)um/9200000005802738/quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:27 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
hoe wil je met een appelboor een appel schillen?
met zo'n ding haal je toch alleen maar snel het klokhuis eruit?
dan ken je mijn fammily niet, elke verjaardag = 2 appeltaartenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:43 schreef MaximusTG het volgende:
Hier staat een filmpje;
IMHO is het erg overdreven om daar een apparaat voor te kopen. Hoe vaak bak je nu een appeltaart?
o als je het zo bedoelt.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:10 schreef casper019 het volgende:
[..]
dan ken je mijn fammily niet, elke verjaardag = 2 appeltaarten
nu zijn er in september 3 verjaardagen, oktober 1, november 1, november 1
= 12 appeltaarten
Zo krijg je dus stukjes klokhuis in je taart. Ik schil snij het altijd gewoon met de handquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:43 schreef MaximusTG het volgende:
Hier staat een filmpje;
IMHO is het erg overdreven om daar een apparaat voor te kopen. Hoe vaak bak je nu een appeltaart?
ik ook. maar als je weer tig appels staat te schillen schiet de gedachte aan dat ding wel weer door mijn hoofdquote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:20 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Zo krijg je dus stukjes klokhuis in je taart. Ik schil snij het altijd gewoon met de hand
Ik schil ze met een dunschiller, daarna snij ik ze in 4, dan klokhuizen er uit en dan alles in blokjes.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:24 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik ook. maar als je weer tig appels staat te schillen schiet de gedachte aan dat ding wel weer door mijn hoofd
gadver dat vind ik ook goor hoor. in appeltaart horen stukjes en geen prut. hooguit in een dudokappeltaartquote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:38 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik schil ze met een dunschiller, daarna snij ik ze in 4, dan klokhuizen er uit en dan alles in blokjes.
Blokjes vind ik sowieso lekkerder dan schijfjes, dan heeft de appel nog wat bite (niet hard, maar ook niet helemaal appelmoes)
Ik ken iemand die deed er geraspte appel in, was veel sneller, maar ik heb dat nooit lekker gevonden. Dan krijg je echt appelmoestaart.
Ik heb de tarte tatin van Mary Berry eens gemaakt, dat waren ook schijfjes, met de schil er nog aan. Die waren behoorlijk zacht, maar daar paste het wel weer bij. Met een rough puff als bodemquote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:52 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
gadver dat vind ik ook goor hoor. in appeltaart horen stukjes en geen prut. hooguit in een dudokappeltaart
Door het beslag heenvouwen op het einde van het mixen, niet pureren en niet meekloppen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:09 schreef lady-wrb het volgende:
als ik blauwe bessen in cupcakes wil verwerken kan ik die zo door het deeg heen roeren? of moeten ze gepureerd? en hoeveel bessen op hoeveel deeg?
en heb je ook een indicatie hoeveel gram bessen op hoeveel gram deeg?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:12 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Door het beslag heenvouwen op het einde van het mixen, niet pureren en niet meekloppen.
Andere optie is er een stuk of wat per cupcake in te drukken nadat je de cupjes hebt gevuld, maar dan zullen er niet een paar kapot gaan en een mooie paarse kleur in je beslag achterlaten, dus ik zou voor het eerste gaan.
Oei nee, ik doe altijd maar wat als het op vulling aan komt. Gewoon een flinke hand vol op een standaardbeslag, daar heb je dus geen klap aanquote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:23 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
en heb je ook een indicatie hoeveel gram bessen op hoeveel gram deeg?
Ik heb laatst volgens mij 200 of 250 gram voor 12 cupcakes gebruikt. In elk geval een heel doosje bessen uit de diepvries van de Jumbo.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:23 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
en heb je ook een indicatie hoeveel gram bessen op hoeveel gram deeg?
waar heb je die crusus gevolgt??quote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:40 schreef SV-tje het volgende:
Tijdens mijn patisserie cursus verschillende taarten gemaakt die afgelopen weekend op tafel stonden. Allerlei kleine hapjes staan helaas niet op de foto.
[ afbeelding ]
Wauw!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:40 schreef SV-tje het volgende:
Tijdens mijn patisserie cursus verschillende taarten gemaakt die afgelopen weekend op tafel stonden. Allerlei kleine hapjes staan helaas niet op de foto.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:40 schreef SV-tje het volgende:
[ afbeelding ]
BijRobert.nl patisseriecursus van Robert van Beckhoven.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 00:26 schreef casper019 het volgende:
[..]
waar heb je die crusus gevolgt??
Wat vind je van de cursus? Ik overweeg ook zoiets bij Robert, maar weet niet of ik het het geld wel waard vind..quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:39 schreef SV-tje het volgende:
[..]
BijRobert.nl patisseriecursus van Robert van Beckhoven.
Ik vond het het geld zeker waard, kost een hoop, maar je leert ook een hoop en als je ziet wat je allemaal mee naar huis krijgt, als je dat moet kopen dan ben je ook een hoop geld kwijt.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:10 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat vind je van de cursus? Ik overweeg ook zoiets bij Robert, maar weet niet of ik het het geld wel waard vind..
neem je toch gewoon groene kleurstof en banaanaroma. ben je dr ookquote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:29 schreef kvd het volgende:
Vraagje...
Naar aanleiding van al die mooie groene bakwerken van hier heb ik in de toko pandan aroma gehaald. Hoe het kan weet ik nog niet helemaal, maar had steeds in mijn hoofd zitten dat het banaan was (vast door de pisang ambon). Maar goed, ik zat op de heenweg leuk tegen vriendlief te vertellen over banaansmaak enzo en kwam er toen al achter dat ik iets zei wat niet klopte.
Dus ik heb naast de pandang ook een flesje banaan aroma meegenomen.
Mijn vraag is, kan ik beide verwerken in 1 recept, of zal dat niet lekker worden.
(om heel eerlijk te zijn, omdat ik dus de verkeerde smaak in gedachten had, weet ik niet eens welke smaak pandan echt is. Lees nootachtig (zo ruikt het ook), daar hou ik zelf niet van. Maar lees ook iets over dat het juist zoetig is en richting de smaak van vanille gaat....ofwel...wie helpt me?)
Als pandan zoet is, dan zal dat voor mij niet hoeven. Dan gebruik ik alleen die namelijk.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:32 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
neem je toch gewoon groene kleurstof en banaanaroma. ben je dr ook
krijg je ook iets van een diploma of oorkonde na de cursus?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:22 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ik vond het het geld zeker waard, kost een hoop, maar je leert ook een hoop en als je ziet wat je allemaal mee naar huis krijgt, als je dat moet kopen dan ben je ook een hoop geld kwijt.
T smaakt niet naar banaan maar ik vind het ook niet echt noot.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:37 schreef kvd het volgende:
[..]
Als pandan zoet is, dan zal dat voor mij niet hoeven. Dan gebruik ik alleen die namelijk.
Als pandan echt naar noot smaakt, dan gebruik ik heb helemaal niet, dan wordt het alleen die banaan aroma. Dan geen groene cake, was ook meer als geintje omdat men steeds iets nieuws van mij verwacht.
Deze citroentaart heb ik afgelopen weekend gemaakt. Is heerlijk en er gaan véél eieren in!quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:43 schreef djkoelkast het volgende:
Ik wil iets bakken waar behoorlijk wat eieren in moeten. We hebben zelf kippen en die hebben behoorlijk gelegd, dus iemand een ideetje?
hmmmm...wordt dus even goed nadenken...quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:23 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
T smaakt niet naar banaan maar ik vind het ook niet echt noot.
En soort mix tussen amandel (in die zin wel noot) vanille en een licht bloemige geur. Ik vind het heel lekker. Het is ook zeker zoet!
Ik ben te lui om die Pandan cake from scratch te maken, gebruik een pak van de toko
Ziet er goed uit, maar ik heb van de rest bijna niksquote:Op donderdag 29 augustus 2013 19:34 schreef Taartje het volgende:
[..]
Deze citroentaart heb ik afgelopen weekend gemaakt. Is heerlijk en er gaan véél eieren in!
meringues?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:43 schreef djkoelkast het volgende:
Ik wil iets bakken waar behoorlijk wat eieren in moeten. We hebben zelf kippen en die hebben behoorlijk gelegd, dus iemand een ideetje?
Spekkoek, citroen merengue taart, chiffon..quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:43 schreef djkoelkast het volgende:
Die chiffoncake was bij the great British bakeoff, maar ik heb geen vormquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:25 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Spekkoek, citroen merengue taart, chiffon..
jammer. Misschien kan je ook een magic custard cake maken? Ook weer 4 eierenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:26 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Die chiffoncake was bij the great British bakeoff, maar ik heb geen vorm
quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:20 schreef PM-girl het volgende:
Skaai!Glazen beker de volgende keer maar?
Ja, je krijgt een oorkonde dat je de cursus hebt gevolgd. Dus die zit in een map bij al m'n andere "onbelangrijke" diploma's.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 18:02 schreef casper019 het volgende:
[..]
krijg je ook iets van een diploma of oorkonde na de cursus?
Tarte tatin, hebben we inderdaad ook gemaakt, maar dat ging echt in 5 minuten dus dat is niet zo spannend. Veel mouses, verschillende degen, het overgieten en onderdompelen van een taart. Maarquote:Op donderdag 29 augustus 2013 16:52 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Welke technieken heb je zoal geleerd?
Tarte tatin heb ik inmiddels redelijk onder de knie.
http://uitdekeukenvanarde(...)-leche-brownies.htmlquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:21 schreef Tinuviel het volgende:
Sv'tje, wow.
Strawberry en Skaai, ziet er lekker uit.
Dit is mijn chocolate peanutbutter cheesecake van Nigella:
[ afbeelding ]
Kan iemand nog eens een linkje voor de dulche de leche brownies posten. Ik kan ze niet meer vinden. Dankje.
Basisrecept kwam uit een heel oud kookboek voor de huishoudschool, ik heb er alleen een speltversie van gemaaktquote:
ok, ik heb die brownies ook ooit gemaakt, maar zó zagen mijn handen er niet uit hoorquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 16:35 schreef AnneX het volgende:
De Dulce de Lecce brownies zijn in progress.
Wat een geklieder...
[ afbeelding ]
ik heb er toevallig gisteren mee in mijn handen gestaan bij de bijenkorfquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:19 schreef sararaats het volgende:
binnenkort eens Pac Man cookies proberen
eerst de vormpjes zien te krijgen
hoe maak je die dan ? die zien er verdomde lekker uitquote:Op zondag 1 september 2013 21:20 schreef lady-wrb het volgende:
vanavond stempelkoekjes gebakken
[ afbeelding ]
makkelijk en lekker
ziet er goed uit tinuviel!quote:Op maandag 2 september 2013 07:09 schreef Tinuviel het volgende:
Ter gelegenheid van mijn verjaardag trakteer ik vandaag de dulce de leche brownies. Poging nr. 2 kwam zo uit de oven:
[ afbeelding ]
http://elkedagzaterdag.bl(...)-koekjesstempel.htmlquote:Op zondag 1 september 2013 23:06 schreef casper019 het volgende:
[..]
hoe maak je die dan ? die zien er verdomde lekker uit
Super strakquote:Op zondag 1 september 2013 21:20 schreef lady-wrb het volgende:
vanavond stempelkoekjes gebakken
[ afbeelding ]
makkelijk en lekker
weet ik maar zomaar even naar de Bijenkorf is ook redelijk ver rijden voor mij.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:50 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb er toevallig gisteren mee in mijn handen gestaan bij de bijenkorf
bijenkorf heeft een webshopquote:Op maandag 2 september 2013 09:57 schreef sararaats het volgende:
[..]
weet ik maar zomaar even naar de Bijenkorf is ook redelijk ver rijden voor mij.
binnenkort toch maar eens naar Eindhoveuh
Amazon.co.uk alleen die hebben er maar 1, wel goedkoper als je er een paar van haalt.quote:Op maandag 2 september 2013 14:55 schreef Etcetera het volgende:
http://www.suck.uk.com/pr(...)ategory=best-sellers hier zijn ze goedkoper, maar er komen wel verzendkosten overheen (15 euro als je naar NL wilt laten opsturen), dus dan is het nog maar de vraag of dat de moeite is
Ik zie daar geen pacmanvormpjesquote:
dat is nou exact de reden dat ik ze niet gekocht hebquote:Op maandag 2 september 2013 15:57 schreef Taartje het volgende:
Maar die drie spookjes zijn toch allemaal precies hetzelfde? Beetje raar dat je daar dan drie stuks van moet kopen.
Die zien er veganistisch uit. Klopt dat?quote:Op maandag 2 september 2013 17:30 schreef -Strawberry- het volgende:
Kokosnoot Abrikoos Koekjes met CashewsHup de oven in.
Woooooh! Cashew en Kokos!quote:Op maandag 2 september 2013 17:30 schreef -Strawberry- het volgende:
Kokosnoot Abrikoos Koekjes met CashewsHup de oven in.
[ afbeelding ]
Volgens mij zijn ze dat ja.quote:Op maandag 2 september 2013 18:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Die zien er veganistisch uit. Klopt dat?![]()
Ziet er goed uit.quote:Op maandag 2 september 2013 18:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Die zien er veganistisch uit. Klopt dat?![]()
Ik bakte net in elk geval zelf iets plantaardigs.. Het is september en het is bewolkt, dus ik vind gewoon dat het alvast herfst is.![]()
Ik maakte muffins met kruidnagel, gember en nootmuskaat, en nadat ze uit de oven kwamen rolde ik de muffins door suiker & kaneel.![]()
[ afbeelding ]
Standaard muffinrecept gebruikt, maar dan met kokosolie in plaats van boter en amandelmelk in plaats van gewone melk. Ging uitstekend!
Appeltaart moet je minstens een uur bakken, misschien wel 70 minuten.quote:Op maandag 2 september 2013 19:28 schreef casper019 het volgende:
ik zit nu appeltaart te bakken, en de taart zat er 45min in.. haal ik er even uit komt er een hele laag vocht uit...
Komt dat door de appelst vocht??
en wat kan je dan het beste doen? is het dan slim om de taart even 20 sec uit de oven te halen en schuin wat vocht eruit te laten lopen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar als je er tijdens het bakken toch achter komt dat er veel vocht inzit, is het dan slim t af te gieten beetje?quote:Op maandag 2 september 2013 19:44 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Appeltaart moet je minstens een uur bakken, misschien wel 70 minuten.
Je moet ook eigenlijk eerst de appels schillen en snijden, kaneel en suiker er op en dan in de koelkast. Dan loopt er al heel veel vocht uit.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 2 september 2013 20:03 schreef Tinuviel het volgende:
Dankje Lady.
Hij zag er goed uit, alleen de zijkanten waren perfect, in het midden was hij veel te zacht. Ligt dat dan aan een slechte oven?
Kun je doen, maar hij moet er sowieso nog bijna een half uur in, dus ik snap niet dat je al aan het kijken bent?quote:Op maandag 2 september 2013 19:55 schreef casper019 het volgende:
[..]
maar als je er tijdens het bakken toch achter komt dat er veel vocht inzit, is het dan slim t af te gieten beetje?
haha maar ziet t deeg er niet gaar uit dan??quote:Op maandag 2 september 2013 20:47 schreef Isabeau het volgende:
Zo kunnen we natuurlijk niet beoordelen of er een soggy bottom is
(maar ziet er prachtig uit!en ik hou wel van een klein beetje niet gaar deeg
)
De onderkant, dat is altijd het spannende. Die kunnen we niet beoordelenquote:Op maandag 2 september 2013 20:51 schreef casper019 het volgende:
[..]
haha maar ziet t deeg er niet gaar uit dan??
Je kan de volgende keer anders beter een heel klein beetje paneermeel (naturel uiteraard) over de bodem van je appeltaart strooien voor je de appels erop legt. Dit zuigt het vocht ook op en zorgt voor een minder zompige bodemquote:Op maandag 2 september 2013 19:55 schreef casper019 het volgende:
[..]
maar als je er tijdens het bakken toch achter komt dat er veel vocht inzit, is het dan slim t af te gieten beetje?
quote:Op maandag 2 september 2013 19:48 schreef djkoelkast het volgende:
Ik heb trouwens vandaag koekjes gebakken:
[ afbeelding ]mag ik het recept? daar ben ik al zo lang naar op zoekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb geen exacte hoeveelheden gemeten omdat het de 1e keer was en ik wilde wat proberen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:47 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
mag ik het recept? daar ben ik al zo lang naar op zoek
wat leuk! ik ga het binnenkort proberen. die hele wortel, is dat een winterwortel of een uit een bos peen?quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:55 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik heb geen exacte hoeveelheden gemeten omdat het de 1e keer was en ik wilde wat proberen.
Ik heb het volgende gedaan: zilvervliesrijst (snelkook, maar ongekookt) met havermout in de keukenmachine, daarna een hele wortel er door raspen (grove rasp) inclusief het loof van die ene wortel. Dan boekweitmeel er door, 1 heel ei inclusief schaal, een dessertlepel honing, 1 theelepel kaneel en dat was al voldoende plakkerig om een deeg van te maken.
Als het niet genoeg is dan wat water erbij.
De basis van het recept heb ik uit een hondenkoekjesbakboekje uit Engeland, maar ik maak het toch altijd wat anders. Ik mijd tarwe, suiker en zout en in bovenstaande heb ik ook geen vet gebruikt.
25 minuten gebakken op 200 graden
Hond is er gek op
Ik heb een bospeenwortel gebruikt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:01 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wat leuk! ik ga het binnenkort proberen. die hele wortel, is dat een winterwortel of een uit een bos peen?
bij deleukstetaartenshop hebben ze een uitstekerset met een hond en een bot en daar zit ook een recept bij.
mijn stempelkoekjes vallen erg in de smaak, ik heb nog nooit zo vaak visite gehad
nu heb ik nog een verzoekje van mijn zoon liggen of ik weer eens oreschki wil bakken (koekjes gevuld met dulce de leche ) vanavond maar eens deeg maken dan kan ik er morgen aan beginnen.
Ik heb deze:quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:04 schreef lady-wrb het volgende:
hahaha moet je dit zienhttp://www.hetgrotehondenkoekboek.nl/home_roze.html
ik wist echt niet dat het bestond. ik googlede alleen maar even op kaneel en hond
Kattenkoekjes nee, geen ideequote:Op dinsdag 3 september 2013 14:09 schreef lady-wrb het volgende:
echt heel leuk! ik ga het binnenkort proberen. eerst even vragen of ik de koekjes op diverse honden mag uit proberen. ik heb zelf geen hond namelijk.
heb je toevallig ook recepten voor katten? (je weet maar nooit) die heb ik wel.
hoewel mijn katten meer van de zelfbediening zijn. (gisteren kwam er een met een jonge duif aanzetten (dood)
een kat is een carnivoor dus gedroogd vlees is een ideaal snoepje.quote:Op dinsdag 3 september 2013 14:09 schreef lady-wrb het volgende:
echt heel leuk! ik ga het binnenkort proberen. eerst even vragen of ik de koekjes op diverse honden mag uit proberen. ik heb zelf geen hond namelijk.
heb je toevallig ook recepten voor katten? (je weet maar nooit) die heb ik wel.
hoewel mijn katten meer van de zelfbediening zijn. (gisteren kwam er een met een jonge duif aanzetten (dood)
Was het deeg gaar? En hoe smaakte de appeltaart?quote:Op maandag 2 september 2013 20:51 schreef casper019 het volgende:
haha maar ziet t deeg er niet gaar uit dan??
Ga maar uit van ca 1,5 gr.quote:weet iemand hoeveel gram een theelepel kaneel is??
ik heb alleen ijslepels en ''gewone'' lepels lol...
Klinkt alsof je de grill hebt aangezet.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:30 schreef RunForrestRun het volgende:
Mijn cakejes zijn verbrand. Mijn dit-kan-nooit-verkeerd-gaanrecept. Watskeburt?!
Heb direct de oven uitgezet maar begin nu te twijfelen of ik hem wel op de goede stand had gezet. Ik had de cakejes er eerst uitgehaald, oven uit, toch nog even gecontroleerd want nieuwe oven en besloten dat ze er nog héél even in moesten, oven weer aangezet (want hij was toch nog warm, net een halve minuut uit) en de cakejes er nog een minuut of vijf in. En toen waren ze zwart![]()
Vooral heel sneu voor de man want die eet ze normaal gesproken allemaal op.
Ik zou hem niet beter gemaakt kunenn hebben!!quote:Op dinsdag 3 september 2013 15:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Was het deeg gaar? En hoe smaakte de appeltaart?
thx ik ga er eens naar opzoek!!!quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:51 schreef Mo_Muffin het volgende:
Oeps link vergeten...
http://www.bol.com/nl/p/het-nieuwe-kookboek/1001004005964384/
Op marktplaats staan er ook een paar.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:07 schreef casper019 het volgende:
[..]
thx ik ga er eens naar opzoek!!!
Tikkie zacht/vochtig is prima, zolang het maar gaar is. Alles hard is ook niet lekker.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:07 schreef casper019 het volgende:
[..]
Ik zou hem niet beter gemaakt kunenn hebben!!
De bovenkant en zijkant was lekker krokant, en de bodem was niet krokant maar een tikkie zacht (hoort dat nou ook of?? - Maar eigenijk vind ik dat ook het lekkerste! - en ik kon zo een punt snijden en hem optillen en dan was de bodem stevig genoeg om geen vorm te verliezen/inzakken)
en de vulling ook heerlijk, met wat extra rozijnen en kaneel vind ik lekker
top gelukt
(t enige wat ik me nu dus afvraag is, hoe ''hoort'' de bodem van een appeltaart te zijn (dus stel in de winkel) krokant? of juist tikkie zacht?)
weet jij toevallig of de oude druk van het boek hetzelfde is als de nieuwe??quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:51 schreef Mo_Muffin het volgende:
Oeps link vergeten...
http://www.bol.com/nl/p/het-nieuwe-kookboek/1001004005964384/
quote:Op maandag 2 september 2013 19:48 schreef djkoelkast het volgende:
Ik heb trouwens vandaag koekjes gebakken:
[ afbeelding ]is dat serieus ja? Of ben je asn t trollen. wat voor ingrediënten dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lekker:) ben benieuwd naar de binnenkantquote:Op dinsdag 3 september 2013 14:08 schreef MaximusTG het volgende:
Heb de chocoladetaart met frambozen van koken met karin gemaakt;
[ link | afbeelding ]
Hij was mooi luchtig geworden, zal vanavond ook foto van binnenkant maken.
Vorig jaar in Nancy van genoten, variant met gerookte zalm. Binnenkort eens maken hier thuisquote:Op dinsdag 3 september 2013 20:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb een Flammkuchen gebakken, gerecht uit de elzas.
250 g Meel
100 ml Mineraalwater
3-4 EL neutrale olie, of spekvet
1 Znuf Sout
Deeg van maken, dun uitrollen. Op een bakblik leggen
Daar smeer je 350 cc creme fraiche op die je met een geperst teentje knoflook heb gesmaakt.
Snij een uitje aan dunne ringen en leg daar 200 gram kleingesneden spek op
Oven op 225 graden en bakken tot goudbruin
[ afbeelding ]
Serieus, zie: CUL / Het grote Baktopic (koekjes,cakes, muffins en meer) #10quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:31 schreef madeliefff het volgende:
[..]
is dat serieus ja? Of ben je asn t trollen. wat voor ingrediënten dan?
k vind t leuk!quote:Op dinsdag 3 september 2013 23:18 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Serieus, zie: CUL / Het grote Baktopic (koekjes,cakes, muffins en meer) #10
Yo Piet, ik denk dat je met je fraaie Flammkuchen wellicht op meer respons kunt rekenen in het vermaarde pizza-topic.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb een Flammkuchen gebakken, gerecht uit de elzas.
250 g Meel
100 ml Mineraalwater
3-4 EL neutrale olie, of spekvet
1 Znuf Sout
Deeg van maken, dun uitrollen. Op een bakblik leggen
Daar smeer je 350 cc creme fraiche op die je met een geperst teentje knoflook heb gesmaakt.
Snij een uitje aan dunne ringen en leg daar 200 gram kleingesneden spek op
Oven op 225 graden en bakken tot goudbruin
[ afbeelding ]
Het is geen Pizza. Een vla is ook geen pizzaquote:Op woensdag 4 september 2013 07:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Yo Piet, ik denk dat je met je fraaie Flammkuchen wellicht op meer respons kunt rekenen in het vermaarde pizza-topic.![]()
Ik heb overigens zelf een paar keer flammkuchen gemaakt, maar dan steeds in zo'n Bestron-oventje (met ingebouwde steen) dat vierhonderd graden wordt - ik dacht namelijk te weten dat flammkuchen altijd op een zeer hoge temperatuur gebakken moeten worden, niet langer dan zo'n anderhalve minuut.
Ik stel me zo voor dat je in een gewone oven een wat ander resultaat krijgt, minder krokant en geblakerd.
(Of zijn er soms regionale verschillen? Als ik de Duitse Wiki erbij pak zie ik een baktijd van 12-15 minuten staan, op de Engelse en Franse Wiki de mij bekende 1-2 minuten)
Ik weet ook wel dat het geen pizza is, maar hier in het baktopic lijkt men zich vooral te richten op zoetigheden, en flammkuchen hebben wat dat betreft natuurlijk meer weg van pizza's dan van chocoladetaarten. Het was maar een tip hoor.quote:Op woensdag 4 september 2013 07:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is geen Pizza. Een vla is ook geen pizza
Ik kijk trouwens hierbij niet naar baktijden, maar in de oven.
Binnenkant:quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:32 schreef madeliefff het volgende:
[..]
lekker:) ben benieuwd naar de binnenkant
Ja, lekker is dat he, Flammkuchen. Had er laatst een op met zuurkool erop.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Ipv uien en spek kan je er ook dun gesneden appel op leggen
Wat mooi! Hoe heb je die bloem gemaakt, gedroogd in de oven?quote:Op woensdag 4 september 2013 09:40 schreef _Liek het volgende:
Dit wordt mijn allereerste post op dit forum! Dus hopelijk gaat t goed
Deze chocolade-cupcakes heb ik gemaakt met kokosmousse en bloem van ananas
[ afbeelding ]
Ja inderdaad! Maar dan wel in een cupcake-bakblik zodat de randjes wat omhoog komen te staan.quote:Op woensdag 4 september 2013 10:28 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Wat mooi! Hoe heb je die bloem gemaakt, gedroogd in de oven?
wat tof, die bloem van ananasquote:Op woensdag 4 september 2013 09:40 schreef _Liek het volgende:
[ afbeelding ]
Dat ziet en klinkt super lekkerquote:Op woensdag 4 september 2013 09:40 schreef _Liek het volgende:
[ afbeelding ]
Dank je en vervelend dat je zelf niet kan mixen nu! Wil je dan alsnog het recept voor op de lange termijn?quote:Op woensdag 4 september 2013 11:12 schreef Popples het volgende:
[..]
Dat ziet en klinkt super lekker![]()
Ik wilde om een receptje vragen maar ik kan niet meer mixen alles is afgevoerd.
Doe maar. straks voor de feestdagen is dit wel heel lekkerquote:Op woensdag 4 september 2013 11:42 schreef _Liek het volgende:
[..]
Dank je en vervelend dat je zelf niet kan mixen nu! Wil je dan alsnog het recept voor op de lange termijn?
Haha snap ik! Wel zonde..quote:Op woensdag 4 september 2013 12:01 schreef Popples het volgende:
[..]
Doe maar. straks voor de feestdagen is dit wel heel lekker![]()
Krijg toch een nieuwe vergoed want een mixer met asbest hoef ik niet![]()
Zo is al mijn mix en bakvormen en vanillestokjesverzameling enz verloren gegaan. dus hopelijk kan ik snel weer aan de slag
75g boterquote:Op woensdag 4 september 2013 12:43 schreef Cyntiaa het volgende:
Heeft er iemand een recept voor Soezen?Wil ze voor het eerst zelf gaan maken en dan vullen..
Ik ben er bang voor ja. Volgende keer beter, ik ben nog steeds blij met mijn echte echte oven i.p.v. die combimagnetron.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:59 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Klinkt alsof je de grill hebt aangezet.
Nietquote:Op woensdag 4 september 2013 21:43 schreef koekii het volgende:
Misschien een rare vraag maar waar koop ik een regenboogtaart?
Ik kan niet bakken maar ik wil heel graag een regenboogtaartquote:Op woensdag 4 september 2013 21:46 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
NietOf bij een thuisbakker die tijd over heeft. Het is namelijk onmeunig veel werk
Dan leer je bakkenquote:Op woensdag 4 september 2013 21:52 schreef koekii het volgende:
[..]
Ik kan niet bakken maar ik wil heel graag een regenboogtaart
Mijn 10 jarige kan zonder aanwijzingen een taart bakken, dan lukt het jou vast ook welquote:Op woensdag 4 september 2013 21:52 schreef koekii het volgende:
[..]
Nou ik nietquote:Op woensdag 4 september 2013 22:03 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Mijn 10 jarige kan zonder aanwijzingen een taart bakken, dan lukt het jou vast ook wel
Dat is niet eerlijk, die heeft ook een goed voorbeeld hèquote:Op woensdag 4 september 2013 22:03 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Mijn 10 jarige kan zonder aanwijzingen een taart bakken, dan lukt het jou vast ook wel
Oefenen! Gewoon beginnen met iets makkelijks (gewone cakejes bijvoorbeeld) en het dan steeds 'moeilijker' maken.quote:Op woensdag 4 september 2013 21:52 schreef koekii het volgende:
[..]
Nja okquote:Op donderdag 5 september 2013 01:06 schreef kvd het volgende:
[..]
Dat is niet eerlijk, die heeft ook een goed voorbeeld hè
Klopt hoor. Voorbereiden is het halve werk. En niet bang zijn voor/je laten ontmoedigen door mislukkingen of dat het niet helemaal is zoals je wilt, finetunen komt later.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:09 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Nja okMaar ik bedoel het is gewoon te leren. Kwestie van oefenen en beetje voorbereiden. Lees het hele recept eerst door, zet je spullen klaar en ga dan beginnen. En niet ondertussen candycrushen of instagrammen ofzo
volgens mij moet een gewone cake nog wel lukken, dat is gewoon een recept volgen. Het spelen met een recept kan niet iedereen denk ikquote:Op donderdag 5 september 2013 10:33 schreef djkoelkast het volgende:
Je moet er wel gevoel voor hebben, er zijn mensen die het gewoon ècht niet kunnen.
Er zijn mensen die er gewoon echt geen gevoel voor hebben. Een cake is nog vrij ingewikkeld trouwens, er kan een hoop mis gaan. Ik zou beginnen met iets van een zandtaart deeg. Appeltaart is vrij straight forward. Of koekjes.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:53 schreef kvd het volgende:
[..]
volgens mij moet een gewone cake nog wel lukken, dat is gewoon een recept volgen. Het spelen met een recept kan niet iedereen denk ik
wow die zien er jammmm uit!!!!quote:Op donderdag 5 september 2013 16:25 schreef djkoelkast het volgende:
Muffins gemaakt volgens dit recept van mij
Voor de mensen die toen niet geloofden dat dit de enige echte muffins zouden worden met kop er op en zonder bloemklonten:
[ afbeelding ]
Ik heb deze gemaakt met 120g tarebloem (405), 60g speltbloem (1050) en 20g volkorenspelt.
Als zoetmaker 80g ongeraffineerde rietsuiker en 20g kaneelhoning
Anders doe je er een paar op en haal je ze als je het wil eten eraf.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:13 schreef casper019 het volgende:
[..]
wow die zien er jammmm uit!!!!
ik wil eind deze week gevulde speculaas maken, echter hou ik niet van amandelen erop (dus de truc van worden de amandelen goud dan is de speculaas gaar werkt niet voor mij)
is er een andere manier om te zien na het bakken hoe het gaar is??
Dat klinkt ook serieus veel lekkerder dan kaas in een cake. Ik blijf het een raar iets vinden cheesecake.quote:Op vrijdag 6 september 2013 16:27 schreef EnemyRock het volgende:
Inderdaad, geweekte cashewnoten, kokosolie, hopen dat ie goed gaat smaken!
Kaneelhoning op pannenkoeken is goddelijk, vooral de ietwat gestolde versie, je hebt ze vloeibaar en 'creme', de cremeversie vind ik persoonlijk het lekkerste.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:40 schreef Noek het volgende:
Ik heb ook ooit een raw "cheesecake" gemaakt van cashewnoten. Vond het erg lekker!![]()
Maar euh, kaneelhoning. Ik wil, ik wil het nu!
*edit oeps, in het originele recept stond ahoornsiroop, omdat ik er redelijk veel van nodig had, dat spul best prijzig is en ik eigenlijk nog wat over wou hebben voor een pecan pie binnenkort heb ik een deel vervangen door honing (de vulling) waardoor deze dus NIET VEGANISTISCH is, oeps! Had ik toch maar misschien wel ahoornsiroop moeten gebruiken dan!quote:Op vrijdag 6 september 2013 17:25 schreef EnemyRock het volgende:
EN HIJ IS KLAAR!
Fantastische taart geworden, morgen ga ik 'm aansnijden dus ik hoop dat de smaak ook piekfijn zou zijn.
Een minpuntje voor nu, de saus/topping stolde te snel op de koude taart waardoor ik deze niet over het gehele vlak heb kunnen uitsmeren helaas. Achja!
[ afbeelding ]
Maar waar, djkoekkast? Waar haal ik dit godengoedje?quote:Op vrijdag 6 september 2013 16:50 schreef djkoelkast het volgende:
Kaneelhoning op pannenkoeken is goddelijk, vooral de ietwat gestolde versie, je hebt ze vloeibaar en 'creme', de cremeversie vind ik persoonlijk het lekkerste.
Nou, koek, ik heb het uit Duitsland, maar je kunt het ook zelf maken, gewoon een schep kaneel door een goede pot cremehoning, je zult in het laatste geval alleen af en toe moeten roeren denk ik.quote:Op vrijdag 6 september 2013 17:50 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar waar, djkoekkast? Waar haal ik dit godengoedje?
quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:22 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]
appelflappen gemaakt!! met een heerlijke vulling van appel, kaneel rozijnen, suiker en een beetje amandelspijs
superrrr lekker
OMG , dat ziet er heerlijk uit!quote:Op zaterdag 7 september 2013 21:22 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]
appelflappen gemaakt!! met een heerlijke vulling van appel, kaneel rozijnen, suiker en een beetje amandelspijs
superrrr lekker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |