om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie Vervolg op:[Pizza] Zelf pizza maken voor beginner?[Pizza] Zelf pizza maken, beginners en gevorderden #2[Pizza] Zelf pizza maken, beginners en gevorderden #3[Pizza] Zelf pizza maken, beginners en gevorderden #4[Pizza] Zelf pizza maken, beginners en gevorderden #5[Pizza] Zelf pizza maken, beginners en gevorderden #6[Pizza] Zelf pizza maken, beginners en gevorderden #7CUL / [Pizza] Zelf pizza maken, beginners en gevorderden #8CUL / [Pizza] Zelf pizza maken, beginners en gevorderden #9CUL / [Pizza] Zelf pizza maken, beginners en gevorderden #10CUL / [Pizza] Zelf pizza maken, beginners en gevorderden #11CUL / [Pizza] Zelf pizza maken, beginners en gevorderden #12CUL / [Pizza] Zelf pizza maken, beginners en gevorderden #13CUL / [Pizza] Zelf pizza maken, beginners en gevorderden #14CUL / [Pizza] Zelf pizza maken, beginners en gevorderden #15CUL / [Pizza] Zelf pizza maken, beginners en gevorderden #16Waarom?Dit is het topic waarin we stoer doen over onze eigengebakken pizza's en tips uitwisselen over het ultieme deeg, het lekkerste beleg en de perfecte baktijd.
Als je het proces een beetje onder de knie hebt dan produceer je voor weinig geld stapels pizza die minstens zo lekker zijn als bij je lokale pizzaboer!
Hoe?Het belangrijkste onderdeel van een pizza is de bodem. Een pizzabodem is een soort brood, gemaakt met een gistdeeg. In deze topicstart staan een tweetal recepten voor pizzadeeg. Het geheim van een goede pizza is om de kunst onder de knie te krijgen om smaak uit je producten te halen ipv er steeds meer smaakmakers in te stoppen.
Een techniek die in dit topic vaak naar voren is gekomen is de zogenaamde 'cold fermentation'. Dat is een techniek waarbij je deeg een tijd in de koelkast zet. Dat is gebaseerd op het feit dat er in een deeg verschillende processen spelen, die ieder een eigen optimale temperatuur hebben. Om het deeg zo snel mogelijk te laten rijzen zou je het bij bv 25-30 graden kunnen laten staan. Door het echter kouder te bewaren geef je de andere processen in het deeg de kans om meer smaak los te maken uit de tarwe.
Het maken van een pizza kan je in een aantal stappen samenvatten;
Deeg maken -- deeg laten rijzen -- deeg vormen -- pizza beleggen -- pizza bakken
Hoe je die stappen uitvoert staat hier verder in deze topicstart beschreven. Kijk vooral ook naar de filmpjes!
Deeg:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
Saus:Je kan op veel verschillende manieren een saus maken; hieronder staat een recept voor een saus die gekookt wordt, maar je kan het ook zo simpel houden als het pureren van goede Italiaanse tomaten en ze op smaak te brengen met wat oregano, zout en peper. Zie bv de link naar de website van Varasano voor een goede (alhoewel iets omslachtige) methode.
Mocht je wat meer haast hebben, dan smaakt bv een Heinz Tomato Frito ook erg lekker als pizzasaus. Over het algemeen kan je echter wel stellen dat er maar weinig saus op de pizza nodig is.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
Bakken:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
Handige links over pizza makenJeff Varasano's Internet best pizza recipePizzamaking.comPizzastenen:PizzasteinGroeneBouwMaterialenJamie Oliver steen op fonq.nlFilmpje over deeg opbollenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie Balling pizza dough Filmpjes over deeg vormenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie Pizza Throwing Demoom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie La Pizza Napoletana Filmpje over no-knead pizzadeeg, inclusief vormen van de pizzaEen aantal mooie foto's uit het vorige topicIsegrim:
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatieGripper:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatieTerpentin07:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatiemime_negert:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatiecous2:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatieMaximusTG:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatieBobbee
Volkoren deeg:
[
link |
afbeelding ] [
link |
afbeelding ] [
link |
afbeelding ]
[
link |
afbeelding ] [
link |
afbeelding ]
Nieuwe versie oven DLD9070:
[
link |
afbeelding ] [
link |
afbeelding ] [
link |
afbeelding ]
[
link |
afbeelding ] [
link |
afbeelding ]
Oud model bestron oven DLD9016:
[
link |
afbeelding ] [
link |
afbeelding ] [
link |
afbeelding ]
[
link |
afbeelding ] [
link |
afbeelding ] [
link |
afbeelding ]
[
link |
afbeelding ]
Aal321
[
afbeelding ]
[
afbeelding ]
Yvess
[
afbeelding ]
[
afbeelding ]
Ben niet zo'n held in topics openen, mocht het anders moeten...[ Bericht 3% gewijzigd door Goudvis87 op 09-08-2013 15:27:58 ]