SPOILER: Recept 12Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Saus:SPOILER: Recept 22Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bakken:SPOILER: Saus2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige links over pizza makenSPOILER: bakken2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan doe ik dat gewoon. Als ik het dan nodig heb leg ik het 's morgens in de koelkast om te laten ontdooien en dan gebruik ik het 's avonds.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:10 schreef Joooo-pi het volgende:
Je kan het beste het deeg invriezen (na het rijzen), lees ik overal. Ik heb het zelf nog niet gedaan
300 graden?! Die van mij gaat maar tot 250.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:15 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Ik volg dit topic al een tijd en ben zelf ook al een tijdje pizza's aan het bakken. Nu ik me oude telefoon uit het stof heb gehaald, die nog een camera heeft, heb ik ook maar eens twee van m'n creaties gefotografeerd :-)
Deze twee heb ik van het weekend gemaakt :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze waren beiden heerlijk knapperig! Ik bak ze in een oven van bijna 300 graden, en dan zet ik ook die hete lucht ventilator aan. Ik bak ze op een pizzasteen ( wel een dunne van jamie oliver ).
Het vormen doe ik gewoon met de hand, wat na een paar keer al erg soepel ging. De pizza vormen en beleggen doe ik op bakpapier waar ik bloem op gegooid heb, daarna knip ik het overtollige bakpapier weg op 1 puntje na wat ik gebruik om de pizza op een omgekeerde bakplaat te slepen.
Dan doe ik de oven open en hou de bakplaat bij de steen en gebruik dat ene puntje bakpapier om de pizza op de steen te slepen. Na ongeveer 3 minuten til ik de pizza met een grote houten lepel omhoog en trek het bakpapier er tussenuit, zodat de pizza ook nog een tijd direct contact maakt met de steen.
Deze manier bezorgd mij een lekker knapperige pizza, zonder dat gekloot met pizzascheppen. Een pizzaschep heb ik ook niet, want ik heb zo'n idee dat dan je halve keuken en oven onder het bloem zit.
Omdat iedereen het zsm wil opetenquote:Op dinsdag 12 april 2011 20:46 schreef MaximusTG het volgende:
Ik heb hier trouwens nog niet veel goede ervaringen met ingevroren deeg gelezen?
In totaal ben ik langer bezig geweest met schoonmaken dan met het maken van de pizza. Maar het was het waard. Het was echt een heerlijke pizza met een krokante bodem.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:46 schreef MaximusTG het volgende:
@deepart: Bodem met een beetje saus bakken heb ik ook laatst gedaan, alleen nog niet het weer-ontdooide resultaat gebruikt. Dan bak je de pizza wel gaar (want dat is ie dan al snel), maar niet bruin.
Bloem en/of boter zijn geen goed idee op een bakplaat volgens mij, beter gebruik je dan bakpapier.
Ik heb hier trouwens nog niet veel goede ervaringen met ingevroren deeg gelezen?
Een bakplaat die niet schoon te krijgen is kan je altijd in een vuilniszak met ammoniak doen en dan een nachtje buiten leggen. Daarna is de bakplaat vrij makkelijk schoon te maken.quote:Op dinsdag 12 april 2011 21:32 schreef deepart het volgende:
[..]
In totaal ben ik langer bezig geweest met schoonmaken dan met het maken van de pizza. Maar het was het waard. Het was echt een heerlijke pizza met een krokante bodem.
Wat jij zegt is waar. Volgende keer kan ik beter bakpapier gebruiken want er zit nu een rondje op mijn bakplaat en dat krijg ik er niet vanafDat is van de olijfolie.
Ik heb 2 bollen deeg in de vriezer liggen. Mocht ik weer zin hebben om pizza te maken post ik wel of het ingevroren deeg een succes is. Hoelang kan ik trouwens een geopend pakje tomatensaus goed houden?
Dan bij deze. Ik merk eigenlijk geen verschil met het 'verse' deeg. Ik stop het deeg meestal in de vriezer als het zo'n 2 a 3 dagen in de koelkast heeft gelegen. Bij het ontdooien zakt het meestal wel weer helemaal in elkaar (ik laat het in de bakjes zitten totdat ik het echt ga gebruiken), maar dat komt wel weer goed als ik het deeg uit de koelkast zet om op temperatuur te komen. en bij het bakken vormen zich nog steeds wel genoeg luchtbellen in het deeg. Of dat in een normale oven ook zou zijn weet ik niet.quote:Op dinsdag 12 april 2011 20:46 schreef MaximusTG het volgende:
Ja, krijg er meteen de kriebels vanquote:Op woensdag 13 april 2011 12:45 schreef MaximusTG het volgende:
Edit: Mag ik trouwens nog wel even zeggen dat ik die pizzapassie.nl site in de OP een vreselijke spamsite vind...?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop