SPOILER: Recept 12Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Saus:SPOILER: Recept 22Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bakken:SPOILER: Saus2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige links over pizza makenSPOILER: bakken2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:44 schreef Iemand91 het volgende:
Vanavond ook nog maar weer 'ns een poging gewaagd.
Bedoeling was een grote plaatpizza voor 3 personen, maar zoals gewoonlijk bak ik niets van het vormen van een bodem, ronde bodem zonder gaten zal voor mij wel een utopie blijven...
(Wat saus, wat mozzarella, kaas, ui en wat ham- & spek grofgesneden).om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Maar wél lekker!![]()
Suggesties voor aanpassingen OP altijd welkom.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:24 schreef MaximusTG het volgende:
Als ie lekker is, is dat al een heel belangrijk deel van het doel. Je deeg ziet er alleen wel erg droog uit moet ik zeggen. Misschien dat ie daarom ook wel scheurt?
Het beleg is overigens wat opzij geschoven omdat de bakplaat (ikea..niet kopen dus) waar hij op lag krom trok in de oven (kloenk)..en gek genoeg weer recht toen hij uit de oven was (weer kloenk)quote:Op maandag 30 juli 2012 08:54 schreef LoganMCV het volgende:
Gisteren pizza's gebakken, even snel een fotootje gemaakt van eentje
[ afbeelding ]
(niet iedereen lust olijven, vandaar het "eilandje olijven".)
Dat heb ik gisteren gedaanquote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:00 schreef MaximusTG het volgende:
Het is inderdaad een vrij drukke bedoening, zo pizza bakken voor een gezelschap.
De bodems van te voren vormen en voorbakken met alleen saus.
Of de pizza in tweeën of vieren delen zodat iedereen zijn eigen stuk kan beleggen. En dat zo 3 of 4 keer doen, zodat je in totaal toch een pizza op hebt....quote:Op donderdag 2 augustus 2012 16:00 schreef MaximusTG het volgende:
Het is inderdaad een vrij drukke bedoening, zo pizza bakken voor een gezelschap.
Een paar oplossingen;
Een woonkeuken met de eettafel in de keuken
Een Bestron/Ferrari gebruiken, maar dan op de tafel zetten
Een Bestron/Ferrari gebruiken, en dan met zn allen minipizza's maken
De bodems van te voren vormen en voorbakken met alleen saus.
Ik vroeg me af hoe het met het deeg zat ja want de diepvries-flammenkuchen van de Lidl heeft een deeg wat totaal niet op pizza lijktquote:Op donderdag 2 augustus 2012 12:23 schreef MaximusTG het volgende:
Jep, klopt. Erg lekker! Je kan gewoon een pizzadeegrecept gebruiken. Had je er vragen over?
Ik draai soms een eetlepel italiaanse kruiden van Verstegen door het deeg, je moet dan wel wat compenseren met water, omdat dat ook vocht opneemt natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:21 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Of de pizza in tweeën of vieren delen zodat iedereen zijn eigen stuk kan beleggen. En dat zo 3 of 4 keer doen, zodat je in totaal toch een pizza op hebt....
Vraag: ik heb het deeg maken aardig in de vingers. Laat het goed rijzen en hij bakt ook zeer goed. Echter.... de bodem is zo ontzettend smakeloos. Ik volg gewoon een bestaand recept, maar wat kan ik bij het deeg voegen om het smakelijker te maken? Gewoon zout erbij? Ik heb het recept nu niet bij de hand helaas.
Ik zal de vorige keer wel wat meer water er door doen.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:34 schreef Sarabi het volgende:
Deeg ziet er inderdaad wel erg droog uit Iemand91, dan is het ook moeilijk te vormen.
Vanavond voor 4 personen pizza maken
Ik doe er knoflookpoeder door en soms wat peterseliequote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:21 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Echter.... de bodem is zo ontzettend smakeloos. Ik volg gewoon een bestaand recept, maar wat kan ik bij het deeg voegen om het smakelijker te maken? Gewoon zout erbij? Ik heb het recept nu niet bij de hand helaas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop