Ze hebben je toch ook gewaarschuwd?quote:Op maandag 1 juli 2013 00:22 schreef rednitro het volgende:
Nu werd ik gewezen op een EU wet door een vriend waarin telecom providers verplicht zijn je te waarschuwen als je roamings kosten boven de 50¤ oplopen.
Aangepast, dat was maanden geleden.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:30 schreef Maax het volgende:
[..]
Ze hebben je toch ook gewaarschuwd?
Bekijk het van de positieve klant, je hebt 1,25 van hun leasebakken betaald voor ze deze maand
Nee niet in het buitenland.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:26 schreef Catch22- het volgende:
Wat een kutverhaal
Heb je een internetbundel? En je bent in het buitenland neem ik aan? Want anders kan je niet roamen namelijk
Ik ben natuurlijk niet van plan te betalen.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:36 schreef Maax het volgende:
Nou ok, in de praktijk gaat het zo: Als je geluk heb vind je iemand die over z'n hart strijkt en de rekening verlaagd word.
Heb je geen geluk, dan moet je betalen. En dan kan je wel een artikel aan jou kant hebben gevonden maar zolang je niet betaald heb je een probleem. Ze sluiten dan gewoon je nummer af.
is gedaan ja.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:36 schreef Noisiv het volgende:
Ik zo zo snel mogelijk naar je telefoon instellingen gaan en mobiele gegevens en roaming uitzetten.
Dat wetsartikel is er niet. Alleen voor kosten in het buitenland.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:41 schreef rednitro het volgende:
[..]
Ik ben natuurlijk niet van plan te betalen.
Als er een wets artikel over is dat zij mij hadden moeten waarschuwen dan lijkt het mij dat ik sterk sta als ik dreig het hogerop te zoeken.
Betalen is geen optie, ik ga echt geen 1050¤ neerleggen terwijl zij verplicht zijn mij te waarschuwen.
Het is ook onvoorstelbaar dat dit komt door 1 filmpje te uploaden.
Dat ze me eventueel afgesloten houden boeit ook niet.
Dan ga ik gewoon naar simpel.nl en sluit daar een abo af terwijl ik de rekening bij Ben aanvecht.
Daarom zoek ik ook dat wetsartikel, als ik hun daarmee om hun oren sla, lijkt het mij dat ze niet anders kunnen dan het bedrag omlaag te brengen naar 50¤.
Iemand hier al eerder ervaring mee gehad? Vind ik ook interessant om te horen dan weet ik wat me te wachten staat.
[..]
is gedaan ja.
Als dat zo is (en dat lijkt er inderdaad te staan) dan is dat erg zuur.quote:Op maandag 1 juli 2013 00:59 schreef Maax het volgende:
[..]
Dat wetsartikel is er niet. Alleen voor kosten in het buitenland.
Gewoon een simpel abbo van 12,50¤.quote:Op maandag 1 juli 2013 01:09 schreef Sandersson het volgende:
Internet in t buitenland (roaming) is automatisch geblokt op 75 euro dacht ik?
Het gaat hier echter niet om roaming maar gewoon data gebruik. Dat is niet gelimiteerd.
Maar wat voor een vaag abonnement heb je dat die kosten zo hoog zijn?
buitenbundel tarieven zijn idioot hoog.quote:Op maandag 1 juli 2013 01:09 schreef Sandersson het volgende:
Internet in t buitenland (roaming) is automatisch geblokt op 75 euro dacht ik?
Het gaat hier echter niet om roaming maar gewoon data gebruik. Dat is niet gelimiteerd.
Maar wat voor een vaag abonnement heb je dat die kosten zo hoog zijn?
1GB aan data. Dham dat haal ik nog niet eens in een maand tijd. .....quote:Op maandag 1 juli 2013 01:16 schreef Catch22- het volgende:
[..]
buitenbundel tarieven zijn idioot hoog.
Kan je voor de toekomst je data niet gewoon laten uitzetten aan hun kant? Of een dataabo nemen?
sja. Als hij een filmpje van 10 minuten drie keer upload en een week zijn data gebruikt gaat t hard.quote:Op maandag 1 juli 2013 01:43 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
1GB aan data. Dham dat haal ik nog niet eens in een maand tijd. .....
Heb een Ben 500 MB abbo.
Daar heb je wel een punt. Ik up- en download inderdaad weinig grote bestanden.quote:Op maandag 1 juli 2013 01:47 schreef Catch22- het volgende:
[..]
sja. Als hij een filmpje van 10 minuten drie keer upload en een week zijn data gebruikt gaat t hard.
En je hebt een databundel. TS niet. Die heeft alleen belminuten en smsjes. Hij kan dus internetten als hij wifi heeft, maar niet op het mobiele netwerk. Tenzij hij bereid is hoge kosten te maken.quote:Op maandag 1 juli 2013 01:48 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt. Ik up- en download inderdaad weinig grote bestanden.
Inderdaad. Een filmpJE van 1GB?quote:Op maandag 1 juli 2013 07:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Afgezien daarvan moet je voor 1GB toch echt behoorlijk je best doen.
Jup. Maar Ben gaat TS vandaag niet vertellen waar het m in is gaan zitten. Mogen ze namelijk niet zien, privacyquote:Op maandag 1 juli 2013 07:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Afgezien daarvan moet je voor 1GB toch echt behoorlijk je best doen.
Ook dat, ik heb er een van meer dan een minuut op mijn telefoon staan en die is 200 MB, en dan heeft mijn Xperia Z bij het maken van foto's en video's ook nog eens veel meer ruimte nodig dan bijvoorbeeld een Galaxy S2.quote:
Dit. Goede tip. De kans dat je het wint is klein, leer ervan!quote:Op maandag 1 juli 2013 07:53 schreef kwiwi het volgende:
TS ik zou eerst eens leren hoe een smartphone en internet op je mobiel werkt voor je uberhaupt nog aan dat ding zit.
Het verschil tussen wifi en 3g niet kennen op je telefoon, dataverbinding aanzetten zonder databundel, dit roamen noemen in het binnenland waardoor je onterecht op een wetsartikel terug denkt te kunnen vallen, en deze verbinding een paar dagen open laten staan terwijl je filmpjes upload (!). Tijd om de handleiding en je contract er eens bij te pakken zou ik zeggen
wat een goede tip, voor je het weet krijg je namelijk een torenhoge telefoonrekening! Goed dat je TS daarvan wil behoeden!quote:Op maandag 1 juli 2013 07:53 schreef kwiwi het volgende:
TS ik zou eerst eens leren hoe een smartphone en internet op je mobiel werkt voor je uberhaupt nog aan dat ding zit.
Het verschil tussen wifi en 3g niet kennen op je telefoon, dataverbinding aanzetten zonder databundel, dit roamen noemen in het binnenland waardoor je onterecht op een wetsartikel terug denkt te kunnen vallen, en deze verbinding een paar dagen open laten staan terwijl je filmpjes upload (!). Tijd om de handleiding en je contract er eens bij te pakken zou ik zeggen
beter laat dan nooitquote:Op maandag 1 juli 2013 08:11 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
wat een goede tip, voor je het weet krijg je namelijk een torenhoge telefoonrekening! Goed dat je TS daarvan wil behoeden!
Dit is zo'n figuur dat het nog een keer gebeurt omdat ie geen idee heeft hoe het allemaal werkt blijkbaar. Al leert ie nu alleen maar even het verschil tussen het wifi en 3g tekentje.quote:Op maandag 1 juli 2013 08:11 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
wat een goede tip, voor je het weet krijg je namelijk een torenhoge telefoonrekening! Goed dat je TS daarvan wil behoeden!
daarom is prepaid nog steeds handigquote:Op maandag 1 juli 2013 08:14 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dit is zo'n figuur dat het nog een keer gebeurt omdat ie geen idee heeft hoe het allemaal werkt blijkbaar. Al leert ie nu alleen maar even het verschil tussen het wifi en 3g tekentje.
Dat is waarquote:Op maandag 1 juli 2013 08:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
daarom is prepaid nog steeds handigdan verspil je max een tientje of zo
ik denk niet dat het TS nog een keer overkomt, zeikwijfquote:Op maandag 1 juli 2013 08:14 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dit is zo'n figuur dat het nog een keer gebeurt omdat ie geen idee heeft hoe het allemaal werkt blijkbaar. Al leert ie nu alleen maar even het verschil tussen het wifi en 3g tekentje.
Meteen schelden, in andere topics laat je ook al zien wat voor onbenul je bent maar nu bewijs je het voor eens en altijd. Geweldigquote:Op maandag 1 juli 2013 08:26 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ik denk niet dat het TS nog een keer overkomt, zeikwijf
nou nou nouquote:Op maandag 1 juli 2013 08:26 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Nou, daar zou ik niet zomaar vanuitgaan.... aan de TT en OP te zien denkt TS dat het voldoende is om roaming uit te zetten.quote:Op maandag 1 juli 2013 08:26 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Denk ook als ik aan de smartphone ga (dat zal toch een keer moeten zelfs m'n nokia heeft niet het eeuwige levenquote:Op maandag 1 juli 2013 08:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
daarom is prepaid nog steeds handigdan verspil je max een tientje of zo
Ho ho, de eerste die een fout gemaakt heeft ben jij natuurlijk pannekoek. Je kunt het wel afschuiven op Ben dat zij moeten bellen bij hoge kosten, maar jij bent degene die gewoon heeft opgekloot. Laat dat duidelijk zijn.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:20 schreef rednitro het volgende:
Hoe groot de kans is dat het vergoed wordt? Heel groot zei ze want we hadden je moeten waarschuwen. Wel fijn, ze erkennen hun fout.
Heb je dat gesprek ook opgenomen? Anders zullen ze het morgen ontkennenquote:Op maandag 1 juli 2013 10:20 schreef rednitro het volgende:
Zo even gebeld, mevrouw aan de telefoon zei dat het is doorgestuurd naar onderzoeks team.
Hoe groot de kans is dat het vergoed wordt? Heel groot zei ze want we hadden je moeten waarschuwen. Wel fijn, ze erkennen hun fout.
http://www.opzij.nl/Forum.htmquote:Op maandag 1 juli 2013 10:27 schreef zwarteweduwe het volgende:
Sorry TS, ik had graag je verhaal willen lezen, maar je vreselijke filmpje onder je nick vraagt nogal wat negatieve aandacht. Ik kan je moeilijk serieus nemen.
Zo niet teveel uitgaan van wat een callcenter miep je heeft verteld.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:20 schreef rednitro het volgende:
Zo even gebeld, mevrouw aan de telefoon zei dat het is doorgestuurd naar onderzoeks team.
welk topic?quote:Op maandag 1 juli 2013 08:27 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Meteen schelden, in andere topics laat je ook al zien wat voor onbenul je bent maar nu bewijs je het voor eens en altijd. Geweldig
Als je gewoon thuis zit mag je er toch vanuit gaan dat je gebruik maakt van je wifi ...?quote:Op maandag 1 juli 2013 10:22 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Ho ho, de eerste die een fout gemaakt heeft ben jij natuurlijk pannekoek. Je kunt het wel afschuiven op Ben dat zij moeten bellen bij hoge kosten, maar jij bent degene die gewoon heeft opgekloot. Laat dat duidelijk zijn.
Je wifi was toch uitgevallen? Je hebt toch zelf bewust dataverbinden aangezet?quote:Op maandag 1 juli 2013 10:48 schreef rednitro het volgende:
[..]
Als je gewoon thuis zit mag je er toch vanuit gaan dat je gebruik maakt van je wifi ...?
Bovendien, ik heb niet gevraagd om een internet abbo, waarom krijg ik wel toegang dan tot dat internet? Vind dat een verraderlijke manier van zakendoen. En zo lopen mensen / klanten vanzelf in de val. Maar gelukkig erkende ze de fout. Dus ik ga er van uit dat het uiteindelijk goed komt.
Nee ik gaf aan dat ik vermoede dat m'n wifi eruit heeft gelegen. Waarom zou ik anders gebruik hebben gemaakt van het providers netwerk?.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:49 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Je wifi was toch uitgevallen? Je hebt toch zelf bewust dataverbinden aangezet?
Maar je bent dus ook niet buiten geweest? Je apps verbruiken ook internet.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:52 schreef rednitro het volgende:
[..]
Nee ik gaf aan dat ik vermoede dat m'n wifi eruit heeft gelegen. Waarom zou ik anders gebruik hebben gemaakt van het providers netwerk?.
M'n internet deed het niet denk ik, het filmpje wou niet uploaden. daarom ging ik in mijn telefoon kijken wat er loos was. Toen ik mobiele netwerken aangezet had werkte het internet weer.
Tja we zijn niet allemaal smartphone techneuten die precies weten waar alles voor dient. Ik niet in iedergeval. Het belt, sms, whatsup, het neemt foto's, verder doe ik er niets mee.
Ik vind buiten de bundel niet kloppen.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:49 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Je wifi was toch uitgevallen? Je hebt toch zelf bewust dataverbinden aangezet?
In je contract staat de prijs per MB buiten de bundel. Dit zou er niet hoeven staan als je niet op internet kon.
Jij noemt het in de val lopen, maar je bent gewoon zelf dom geweest.
Als ik in die week een Email buiten de deur had gekregen had er een lampje gaan branden wellicht.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:54 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Maar je bent dus ook niet buiten geweest? Je apps verbruiken ook internet.
Bovendien had je zelf kunnen zien of je met wifi verbonden was of niet.
SmartphonetechneutenIk weet er ook weinig van, maar DIT is algemeen bekend
Dude. Je tekent een contract waar instaat dat jij gebruik kan maken van internet tegen die kosten. Feitelijk heb jij een 0Mb abo, alles erboven is dus buiten je bundel. Je bent nu aan het goedpraten om het goedpraten, niet omdat je rationeel nadenkt.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:57 schreef rednitro het volgende:
[..]
Ik vind buiten de bundel niet kloppen.
Ik heb 500 belminuten, alles daarboven is buiten de bundel.
500 sms'jes, alles daarboven is buiten de bundel.
Ik heb geen internet abbo, dus waarom wel toegang?
Als ik geen sport 1 abbo heb maar er wel naar kan kijken, mag de kabelmaatschappij mij daar dan ook geld voor vragen omdat ik heb gekeken?
We weten allemaal dat de kosten van dat internet buitensporig hoog zijn.
[..]
Als ik in die week een Email buiten de deur had gekregen had er een lampje gaan branden wellicht.
Maar dat is niet gebeurt.
Dat hebben ze toch gedaan bij 128 euro? Ik denk dat je een beetje te snel gerust gesteld bent.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:20 schreef rednitro het volgende:
Nee, bij het eerste telefoontje werd er verteld dat de extra kosten toen 128¤ was. Nu plots 1050¤quote:Op maandag 1 juli 2013 11:21 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dat hebben ze toch gedaan bij 128 euro? Ik denk dat je een beetje te snel gerust gesteld bent.
Dit staat ook in de openingspost.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:41 schreef kwiwi het volgende:
Ben gaat erachter komen dat je een waarschuwing hebt gehad bij 128,-. Dat jij daar vervolgens niks mee doet is natuurlijk niet hun probleem. Zou het heel vreemd vinden als ze het bedrag kwijtschelden, want ze hebben je op tijd gewaarschuwd.
Dus als het toen is afgesloten door hun kan de rekening nooit meer worden dan de ¤128,- die hun toen zagen. Dus wel een fout van Ben dan.quote:Wtf ... even bellen .. ja internet roaming inderdaad zo bleek.
Hoe hoog zijn de kosten nu vroeg ik? 128¤ zo vertelde de Ben mevrouw mij.
Ok dat is balen, gooi hem gelijk uit, ze bood mij aan internet voortaan te blokkeren, en ik stemde daar graag mee in
Ehm nee. Waarom wil je een smartphone als je geen internetabbonement wilt?quote:Op maandag 1 juli 2013 10:48 schreef rednitro het volgende:
[..]
Als je gewoon thuis zit mag je er toch vanuit gaan dat je gebruik maakt van je wifi ...?
Bovendien, ik heb niet gevraagd om een internet abbo, waarom krijg ik wel toegang dan tot dat internet? Vind dat een verraderlijke manier van zakendoen. En zo lopen mensen / klanten vanzelf in de val. Maar gelukkig erkende ze de fout. Dus ik ga er van uit dat het uiteindelijk goed komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ook een smartphone zonder databundel, op de plekken waar ik het meeste ben is toch wifi..quote:Op maandag 1 juli 2013 11:44 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ehm nee. Waarom wil je een smartphone als je geen internetabbonement wilt?
Omdat je er zelf voor kan kiezen om internet te gaan gebruiken. Dat wordt dan internet via je telefoonverbinding, wat een stuk duurder is maar voor het tijdperk van internetabbonementen werd dat wel eens gedaan.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:57 schreef rednitro het volgende:
[..]
Ik vind buiten de bundel niet kloppen.
Ik heb 500 belminuten, alles daarboven is buiten de bundel.
500 sms'jes, alles daarboven is buiten de bundel.
Ik heb geen internet abbo, dus waarom wel toegang?
Als ik geen sport 1 abbo heb maar er wel naar kan kijken, mag de kabelmaatschappij mij daar dan ook geld voor vragen omdat ik heb gekeken?
We weten allemaal dat de kosten van dat internet buitensporig hoog zijn.
[..]
Als ik in die week een Email buiten de deur had gekregen had er een lampje gaan branden wellicht.
Maar dat is niet gebeurt.
Nogmaals dat hebben ze nietquote:Op maandag 1 juli 2013 11:41 schreef kwiwi het volgende:
Ben gaat erachter komen dat je een waarschuwing hebt gehad bij 128,-. Dat jij daar vervolgens niks mee doet is natuurlijk niet hun probleem. Zou het heel vreemd vinden als ze het bedrag kwijtschelden, want ze hebben je op tijd gewaarschuwd.
Je hebt toch een waarschuwings sms gehad, sms1?quote:Op maandag 1 juli 2013 11:49 schreef rednitro het volgende:
[..]
Nogmaals dat hebben ze niet
16:28 Sms 1: We gaan u mogelijk afsluiten de kosten lopen hard op
16:35: Ik bel met Ben, de kosten zijn nu opgelopen tot128¤ verteld de mevrouw, ik laat internet afsluiten.
17:00 Sms 2: U bent afgesloten ......
17:10 Ik kijk in mijn mail, even 750¤ betalen![]()
17:15 Ik kijk in mijn online factuur overzicht, 1050¤![]()
Zo is het gegaan. Ik heb geen waarschuwings sms gehad. En volgens Ben had ik die wel moeten krijgen, al veel eerder.
Snapie ..?
Gaat zo'n blokkade per direct in? Of duurt dat een paar uur (of langer)? En als de gegevens niet live te zien zijn kan het natuurlijk zijn dat TS toen ze belde nog weer een tijdje met filmpjes bezig is geweest en het eigenlijk al 1050 euro was.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:44 schreef GodZZila het volgende:
[..]
Dit staat ook in de openingspost.
[..]
Dus als het toen is afgesloten door hun kan de rekening nooit meer worden dan de ¤128,- die hun toen zagen. Dus wel een fout van Ben dan.
Omdat dat duurder is? Omdat ik er geen behoefte aan heb? omdat ik geen status updates hoef te doen als ik een scheet laat? Omdat ik niet het internet op hoef buiten de deur? Omdat ik nooit lang van huis ben? Gewoon omdat het kan?quote:Op maandag 1 juli 2013 11:44 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ehm nee. Waarom wil je een smartphone als je geen internetabbonement wilt?
om 16:28 ja ... en een half uur later zat ik al op 1050¤. Volgens mij is dat niet hoe het hoort.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:51 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Je hebt toch een waarschuwings sms gehad, sms1?
Daarmee is je bewering dat je geen waarschuwings sms hebt gehad dus onwaar.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:53 schreef rednitro het volgende:
om 16:28 ja ... en een half uur later zat ik al op 1050¤. Volgens mij is dat niet hoe het hoort.
Ja technisch gezien heb ik ergens boven de 750¤ een waarschuwings sms gehad ...
Lijkt me niet de bedoeling ... toch wel ..
Waarom heb je het zelf niet gelijk uitgezet na dat gesprek? Nu zat er nog steeds een half uur tussen.quote:Op maandag 1 juli 2013 11:53 schreef rednitro het volgende:
[..]
Omdat dat duurder is? Omdat ik er geen behoefte aan heb? omdat ik geen status updates hoef te doen als ik een scheet laat? Omdat ik niet het internet op hoef buiten de deur? Omdat ik nooit lang van huis ben? Gewoon omdat het kan?
Omdat je ook foto's kan nemen met zo'n ding, omdat je makkelijker berichtjes verstuurd op zo'n telefoon? gewoon omdat dat ding mooi is en ik er ook prono op kijk en .... nee laat maar ...
[..]
om 16:28 ja ... en een half uur later zat ik al op 1050¤. Volgens mij is dat niet hoe het hoort.
Ja technisch gezien heb ik ergens boven de 750¤ een waarschuwings sms gehad ...
Lijkt me niet de bedoeling ... toch wel ..
Sterker nog hij heeft er dus 2 gehad, 1 bij 128 en 1 bij 750.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:10 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Daarmee is je bewering dat je geen waarschuwings sms hebt gehad dus onwaar.
Wat zijn de tarieven voor internetverkeer buiten je bundel bij je abo?
Ja natuurlijk heb ik dat gedaan, ben gekke henkie niet.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom heb je het zelf niet gelijk uitgezet na dat gesprek? Nu zat er nog steeds een half uur tussen.
Zucht, ok negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de trollquote:Op maandag 1 juli 2013 12:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Sterker nog hij heeft er dus 2 gehad, 1 bij 128 en 1 bij 750.
Maar je had een waarschuwing gehad bij die 128 euro toch? Die telt ook lijkt me. Wat is er trollerig aan dat gedrag?quote:
Je zegt net dat je bij 128 een sms hebt gehad en 'technisch gezien ergens boven de 750'. Dat zijn er dan toch 2 of niet?quote:Op maandag 1 juli 2013 12:15 schreef rednitro het volgende:
[..]
Zucht, ok negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll
Scroll omhoog of stop trollen.
Nee kom op zeg ... een sms krijgen met een waarschuwing en dan bellen en horen dat het 128¤ is.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je zegt net dat je bij 128 een sms hebt gehad en 'technisch gezien ergens boven de 750'. Dat zijn er dan toch 2 of niet?
Je mag al van geluk spreken dat ze je uberhaupt hebben gewaarschuwd en afgesloten.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:26 schreef rednitro het volgende:
[..]
Nee kom op zeg ... een sms krijgen met een waarschuwing en dan bellen en horen dat het 128¤ is.
en dan een half uur later je factuur bekijken en 1050¤ zien?
Noem je dat een waarschuwings sms? de medewerker van Ben gaf zelf toe dat er niet tijdig een SMS verstuurd was. Als hun het al zeggen dan hoef ik dat punt verder niet meer te maken lijkt me.
Daar komt bij dat ik in dat half uur (na 16:28) NATUURLIJK "mobiele netwerken" heb uitgezet en het natuurlijk NOOIT niet met 800¤ kan zijn opgelopen als ik in dat half uur geen internet heb gebruikt.
Dat was al de dag ervoor gebeurd. Ben was gewoon traag.
Tuurlijk je kan roepen dat ik een lul ben, dat ik niet weet hoe met een smartphone om te gaan.
Allemaal prima, maar 1050¤ voor het uploaden van een filmpje is buiten proportioneel.
Ben best bereid te betalen hoor voor mijn fout.
Maar dan wel tot een Euro of 60, dat wind ik alleszins redelijk. Had de rekening 150¤ dan had ik het ook geslikt en betaald. Maar 1050¤ is buiten proportioneel.
Vind schoenen ook te duur dus ik blijf thuis.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:32 schreef kwiwi het volgende:
Als je de kosten voir internet buiten de bundel an sich achterlijk hoog vindt (en dat ben ik dan overigens met je eens), dan moet je je mobiel gewoon uit laten staan.
Dan doe je dat, eigen keuze.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:33 schreef rednitro het volgende:
[..]
Vind schoenen ook te duur dus ik blijf thuis.
3 tot 5 dagen.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:35 schreef kwiwi het volgende:
Hoe lang gaat dat onderzoek van Ben eigenlijk duren? Hebben ze daar wat over gezegd?
Post je de uitkomst van het onderzoek hier? Ik ben nieuwsgierig naar wat er gaat gebeurenquote:
Waarom? Het abo biedt internet op nacalculatie, dat is iets anders als geen internet.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:07 schreef Kreator het volgende:
Moet zeggen dat ik het wel heel raar vind dat je data krijgt, terwijl je een abbo hebt met alleen maar bellen & sms.
Dat alleen al zou reden moeten zijn om niet te betalen.
Ligt er maar net aan hoe ze dat adverteren. Als er "geen internet nodig? Neem dan bellen+sms!!" staat en ergens helemaal onderaan in kleine lettertjes dat je dan ook data krijgt, dan is dat misleidend.quote:
Kijk hier maar.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:09 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan hoe ze dat adverteren. Als er "geen internet nodig? Neem dan bellen+sms!!" staat en ergens helemaal onderaan in kleine lettertjes dat je dan ook data krijgt, dan is dat misleidend.
Daar staat het inderdaad gewoon heel duidelijk in. (schandalig trouwens dat je niet zonder data kunt bestellen, maar goed dat is een ander verhaal)quote:Op maandag 1 juli 2013 13:10 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Kijk hier maar.
http://www.ben.nl/abonnementen
dat kan je toch gewoon?quote:Op maandag 1 juli 2013 13:12 schreef Kreator het volgende:
[..]
Daar staat het inderdaad gewoon heel duidelijk in. (schandalig trouwens dat je niet zonder data kunt bestellen, maar goed dat is een ander verhaal)
Bij Ben niet, kennelijk. Als ik het zo ff snel bekijk. Misschien zijn er nog wel andere abo's, dat kan ook.quote:
Het uploaden van dat filmpje gaat hem nu ¤ 1.050 kostenquote:Op maandag 1 juli 2013 10:27 schreef zwarteweduwe het volgende:
Sorry TS, ik had graag je verhaal willen lezen, maar je vreselijke filmpje onder je nick vraagt nogal wat negatieve aandacht. Ik kan je moeilijk serieus nemen.
Waarom schandalig, het is toch je vrije keuze om er mee akkoord te gaan of een ander abo te zoeken?quote:Op maandag 1 juli 2013 13:12 schreef Kreator het volgende:
[..]
Daar staat het inderdaad gewoon heel duidelijk in. (schandalig trouwens dat je niet zonder data kunt bestellen, maar goed dat is een ander verhaal)
Je kan toch gewoon geen bundel nemen? Volgens mij begrijp je het niet. Ze bieden aan dat je geen bundel neemt, maar kan internetten als je wil. Dat is volgens mij bij alle abo's zo hoor.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:15 schreef Kreator het volgende:
[..]
Bij Ben niet, kennelijk. Als ik het zo ff snel bekijk. Misschien zijn er nog wel andere abo's, dat kan ook.
Ik begrijp het wel.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:25 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon geen bundel nemen? Volgens mij begrijp je het niet. Ze bieden aan dat je geen bundel neemt, maar kan internetten als je wil. Dat is volgens mij bij alle abo's zo hoor.
Je zet internet niet toevallig aan... daar moet je toch wel wat voor doen. Je zegt ook niet dat je geen internet wil; alleen dat je geen bundel wil.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel.
Dat het overal zo is, neemt niet weg dat ik het raar vind. Je wil geen internet, maar je krijgt het toch en als je 1x ergens vergeet een vinkje uit te zetten krijg je een rekening van 1000 euro.
Ik heb me er nooit zo in verdiept, omdat ik wel internet wil, maar het zou toch mooi zijn als het gewoon standaard echt geblokkeerd is. Pas als je aangeeft dat je toch internet wil, gaat het aan. Dit klinkt meer als een opt-out abo.
@wokkel: No shit. *facepalm plaatje*
Ja, dat was dus mijn punt hè.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:57 schreef Catch22- het volgende:
Je zegt ook niet dat je geen internet wil; alleen dat je geen bundel wil.
Dan voel je je behoorlijk genaaid!quote:
Dat is wel raar. Aangezien er altijd direct verbinding wordt gemaakt als je de telefoon aanzet zit je altijd met extra kosten waar je niet om vraagt.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:57 schreef Kreator het volgende:
Overigens, als ik mijn telefoon standaard uit de doos haal, is het allemaal al ingesteld op wél internet.
Service? Morele plicht bedoel je?quote:Op maandag 1 juli 2013 23:21 schreef Leandra het volgende:
TS heeft toch zelf het dataverkeer aangezet, dat is om een dienst vragen.
Je kunt het een hoop noemen, en het was een stukje service van Ben geweest als ze gewaarschuwd en/of afgesloten hadden, maar het is zeker geen oplichting dat ze dat niet gedaan hebben.
Wat betekent het woord "provider" volgens jou? Ik vertaal het naar "faciliteerder".quote:Op maandag 1 juli 2013 23:28 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Service? Morele plicht bedoel je?
Het is misbruik maken van mensen hun onwetendheid over mobiele telefoons, op een zeer smerige manier. Je kunt die fout onmogelijk bij de gebruiker neerleggen, de provider heeft ook zijn verplichtingen richting hun klanten.
Wat een onzin, als TS allemaal 0900 nummers gaat bellen kan je dat toch ook niet de provider verwijten (omdat 0900 buiten een bundel vallen)?quote:Op maandag 1 juli 2013 23:28 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Het is misbruik maken van mensen hun onwetendheid over mobiele telefoons, op een zeer smerige manier. Je kunt die fout onmogelijk bij de gebruiker neerleggen, de provider heeft ook zijn verplichtingen richting hun klanten.
Ken je de film Idiocracy?quote:Op maandag 1 juli 2013 23:28 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
En wat is dan het bezwaar om boven de zoveel euro af te sluiten?quote:Op maandag 1 juli 2013 23:35 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wat een onzin, als TS allemaal 0900 nummers gaat bellen kan je dat toch ook niet de provider verwijten (omdat 0900 buiten een bundel vallen)?
De provider heeft wel wat anders te doen dan iedere klant als een kleuter te behandelen, als je tegenwoordig een smartphone moet die alles kan, dan mag je ook zorgen dat dat ding geen dingen doet waarvan je niet wilt dat hij dat doet, en als je daar niet mee om kunt gaan, dan moet je misschien geen smartphone nemen.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:28 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Dus als TS 83 was geweest, dan was die rekening wel onterecht?quote:Op maandag 1 juli 2013 23:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
De provider heeft wel wat anders te doen dan iedere klant als een kleuter te behandelen, als je tegenwoordig een smartphone moet die alles kan, dan mag je ook zorgen dat dat ding geen dingen doet waarvan je niet wilt dat hij dat doet, en als je daar niet mee om kunt gaan, dan moet je misschien geen smartphone nemen.
TS lijkt me geen 83-jarige die het aanzetten van een mobieltje al een uitdaging vindt.
Daarbij wist TS kennelijk prima dat de wifi thuis niet meer werkte en dat er spontaan weer internet was toen hij de gegevenstoegang via mobiel netwerk ingeschakeld had.
Een ander gaat eerst z'n wifi fixen, en dan pas aan de telefoon klieren, maar TS vond het geen probleem mobiel dataverkeer aan te zetten, omdat dat filmpje even belangrijker was.
Had mama de stekker van de wifi eruitgetrokken zodat TS wel moest gaan slapen?
Filmpje uploaden of tethering omdat TS nog op de computer bezig was?
2 Jaar geleden ik had net een smartphone kreeg ik een SMS van T-mobile.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:21 schreef Leandra het volgende:
TS heeft toch zelf het dataverkeer aangezet, dat is om een dienst vragen.
Je kunt het een hoop noemen, en het was een stukje service van Ben geweest als ze gewaarschuwd en/of afgesloten hadden, maar het is zeker geen oplichting dat ze dat niet gedaan hebben.
Kijk voor de grap eens of het in de handleiding van je telefoon uitgelegd staat.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:46 schreef rednitro het volgende:
Ik heb zelf mobiele netwerk aan gezet, je klopt. Maar als je niet precies weet wat dat inhoud
Als dat is afgesproken binnen het contract dan is dat uiteraard geen bezwaar. Was die afspraak er nu?quote:Op maandag 1 juli 2013 23:39 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
En wat is dan het bezwaar om boven de zoveel euro af te sluiten?
betutteling...quote:Op maandag 1 juli 2013 23:39 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
En wat is dan het bezwaar om boven de zoveel euro af te sluiten?
"Ik heb een contract afgesloten maar ik heb niet gelezen wat erin stond en nu vind ik dat de provider mij had moeten beschermen". Zoiets?quote:Op maandag 1 juli 2013 23:46 schreef rednitro het volgende:
Ik heb zelf mobiele netwerk aan gezet, je klopt. Maar als je niet precies weet wat dat inhoud dan nog zoals andere al eerder aangaven vind ik dat Ben de verplichting heeft consumenten ook tegen zich zelf te beschermen.
Nee weet je wat ik dacht ... dat mijn zoon of dochter aan de instellingen van de telefoon had gezeten. Dat is wat ik dacht, en het aanvinken van mobiel netwerk zorgde ervoor dat mijn internet weer werkte. Ik dacht dat iemand die optie had uitgevinkt.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarbij wist TS kennelijk prima dat de wifi thuis niet meer werkte en dat er spontaan weer internet was toen hij de gegevenstoegang via mobiel netwerk ingeschakeld had.
quote:
en de term 'mobiel netwerk' leek je over de wifi instellingen te gaan?quote:Op maandag 1 juli 2013 23:52 schreef rednitro het volgende:
[..]
Nee weet je wat ik dacht ... dat mijn zoon of dochter aan de instellingen van de telefoon had gezeten. Dat is wat ik dacht, en het aanvinken van mobiel netwerk zorgde ervoor dat mijn internet weer werkte. Ik dacht dat iemand die optie had uitgevinkt.
Ik kon me namelijk van mijn vorige telefoon herinneren dat roaming uitmoest.
Wat een onzin om te veronderstellen dat ik bewust wetende dat ik op het dure netwerk van de provider zat rustig internet ging zitten gebruiken. Natuurlijk was ik me daar totaal niet van bewust.
Nee, ik stel niet dat de rekening voor een 83-jarige wel onterecht was geweest, ik stel slechts dat je van een 83-jarige wellicht kunt verwachten dat ze het allemaal niet zo goed meer begrijpen, maar voor iemand die wel van deze tijd is, is dat simpelweg geen argument.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:45 schreef JoPiDo het volgende:
[...]
Dus als TS 83 was geweest, dan was die rekening wel onterecht?
Wat een kulargumenten weer.
Dit kan iedereen overkomen die zijn mobiel op een normale manier gebruikt. Je hoeft maar één verkeerde instelling ergens te hebben gezet of de verkeerde app gedownload en zonder dat je het door hebt ben je aan het downloaden of uploaden.
Nogmaals; iedereen snapt dat je nooit bewust voor meer dan 1000 euro gaat internetten binnen een paar uur/dagen. Dus is het een dienst waar je niet om gevraagd hebt.
Weet je, het is kennelijk te moeilijk voor je, zo'n smartphone, hou er maar mee op.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:52 schreef rednitro het volgende:
[..]
Nee weet je wat ik dacht ... dat mijn zoon of dochter aan de instellingen van de telefoon had gezeten. Dat is wat ik dacht, en het aanvinken van mobiel netwerk zorgde ervoor dat mijn internet weer werkte. Ik dacht dat iemand die optie had uitgevinkt.
Wat een onzin om te veronderstellen dat ik bewust wetende dat ik op het dure netwerk van de provider zat rustig internet ging zitten gebruiken. Natuurlijk was ik me daar totaal niet van bewust.
Over wereldvreemde mensen gesprokenquote:Op maandag 1 juli 2013 23:54 schreef JoPiDo het volgende:
[..]jezus
Dat is geen betutteling, dat is eerlijk met je klanten omgaan. Beschermen tegen onverwachte kosten, omdat je als provider op een eerlijke manier je geld dient te verdienen.
Betutteling is je moeder die roept dat je een jas aan moet doen, niet als provider even waarschuwen dat je wellicht aan het einde van de maand een rekening dreigt te krijgen van 1000+ euro.
Je ziet toch wel het verschil tussen het icoon van een Wi-Fi verbinding en die van een 3g/h/g netwerk? Dat je dat de eerste minuten niet opvalt ok maar bijna een week?quote:Op maandag 1 juli 2013 23:52 schreef rednitro het volgende:
[..]
Onder dit motto kun je diefstal en moord ook goed praten; "dat mes tussen je ribben is gewoon omdat andere mensen er een ander moraal op na houden", "had je maar niet 's nachts op straat moeten lopen", "eng he, die boze buitenwereld", etc.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:20 schreef Maax het volgende:
[..]
Over wereldvreemde mensen gesproken
Heb je enig idee wat de doelstelling van een bedrijf is? Kennelijk niet, ik zal het je even uitleggen in simpele termen: Winst maken. Zoveel mogelijk.
En ja, dat doen ze vooral door mensen die buiten hun bundel zitten. Dat is hun verdienmodel.
Maar goed, eng he, die grote boze wereld
Jup, nu weet ik het zeker. Wereldvreemdquote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:47 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Onder dit motto kun je diefstal en moord ook goed praten; "dat mes tussen je ribben is gewoon omdat andere mensen er een ander moraal op na houden", "had je maar niet 's nachts op straat moeten lopen", "eng he, die boze buitenwereld", etc.
Door de EU vast gesteld prijs voor internet in het buitenland. Deze hanteert BEN ook wel.quote:Internet ¤ 1.02 per MB
Downloadsnelheid 2 Mbps, uploadsnelheid 384 Kbps. Het gebruik van internet in Nederland wordt per etmaal
vastgesteld en naar boven afgerond op 1 MB of een veelvoud van 1 MB.
Dit is natuurlijk wel alleen zo voor de mensen die geen internet bundel hebben.quote:Gebruik van internet in
(per MB) ¤0.85
Heb je het topic gelezen?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:00 schreef Arduino het volgende:
Ok nu breekt mij klop bij BEN kun je goedkoper internetten in het buitenland als in nederland.
Nederlandse prijs
[..]
Door de EU vast gesteld prijs voor internet in het buitenland. Deze hanteert BEN ook wel.
[..]
Dit is natuurlijk wel alleen zo voor de mensen die geen internet bundel hebben.
bron:
http://www.ben.nl/doc_con(...)_abonnees_030413.pdf
Het verschil wordt trouwens nog groter omdat het maximale roaming tarief omlaag gaat.
http://tweakers.net/nieuw(...)eden-in-werking.html
Ik heb het topic helemaal gelezen en ik weet dat het niet over roaming ging. Na het lezen van het tweakers artikel realiseerde ik mij ineens dat het goedkoper voor hem was geweest als het in Belgie of welke andere EU lidstaat dan ook gebeurt was.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je het topic gelezen?
Het gaat niet over roaming namelijk.
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:17 schreef Arduino het volgende:
[..]
Ik heb het topic helemaal gelezen en ik weet dat het niet over roaming ging. Na het lezen van het tweakers artikel realiseerde ik mij ineens dat het goedkoper voor hem was geweest als het in Belgie of welke andere EU lidstaat dan ook gebeurt was.
Nu zou je echter gewoon verwachten dat BEN een heel groot deel van deze rekening gewoon kwijt scheld.
Ik vind het ook erg raar dat die sms-jes pas zo laat krijgt. Bij t-mobile had je namelijk jaren geleden al dat na ongeveer 60-70 euro internetten je niet verder mocht internetten zonder eerst het service nummer te bellen en te bevestigen dat je dat wilde.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens.
Zeker ook omdat TS vanaf de eerste melding alles goed gedaan heeft. Dat de rekening dan nog eens ver-tien-voudigt, daar kun je TS de schuld niet van geven.
Bron:quote:Kijk voor de beschikbaarheid van mobiele netwerken in het buitenland en de verdeling van landen per zone op
www.ben.nl. De weergegeven tarieven voor bellen in en vanuit het buitenland zijn per minuut. Deze gelden voor
gesprekken met reguliere vaste en mobiele nummers. Voor het bellen naar servicenummers gelden andere tarieven en
voorwaarden.
Voor bellen binnen zone 1 betaal je per seconde met een minimum van 30 seconden. Voor gebeld worden binnen zone 1
betaal je per seconde. In zone 2 en 3 wordt de eerste minuut naar boven afgerond, vervolgens betaal je per 30 seconde,
voor zowel bellen als gebeld worden.
Het gebruik van internet wordt in het buitenland per sessie vastgesteld en naar boven afgerond op 10 KB of een
veelvoud van 10 KB. Je betaalt voor het gebruik van mobiel internet in alle zones maximaal ¤ 60.50 per maand, tenzij je
zelf via Ik Ben aangegeven hebt dat je onbeperkt gebruik wilt maken van mobiel internet.
Dat gaat allemaal over gebruik in het buitenland.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:38 schreef Arduino het volgende:
TS, ik zou nog niet te hard juichen maar een rekening van 1050 kan niet volgens de voorwaarden van BEN. Mits je niet per ongeluk aan hebt gegeven dat je gebruikt wilt maken van onbeperkt mobiel internet.
[..]
Bron:
Kan het inderdaad bijna niet geloven maar dat lijkt er inderdaad te staan.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:38 schreef Arduino het volgende:
TS, ik zou nog niet te hard juichen maar een rekening van 1050 kan niet volgens de voorwaarden van BEN. Mits je niet per ongeluk aan hebt gegeven dat je gebruikt wilt maken van onbeperkt mobiel internet.
[..]
Bron:
Maar jouw zaak gaat helemaal niet over roaming, over buitenland...quote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:48 schreef rednitro het volgende:
[..]
Kan het inderdaad bijna niet geloven maar dat lijkt er inderdaad te staan.
of is het addertje onder het gras dat dit alleen geld voor internet in het buitenland?
Er staat alle zones?
Mocht Ben niet zelf willen kwijtschelden dan is het inderdaad handig dit wellicht is ter sprake te brengen.
Mijn dank! Dit is het soort info waar ik naar op zoek was.
Kijk eens goed. Er staat bellen naar aan de linkerkant. NL staat niet tussen de plekken van waaruit gebeld wordt, dat zijn de belbestemmingen. Daarnaast maakt NL geen deel uit van alle zones, het wordt niet voor niks apart benoemd daar. Dit wordt ook bevestigd op hun site waar ze naar refereren voor de zoneverdeling, daar staat Nederland ook niet tussen omdat die tariefzones alleen over het buitenland gaan, niet raar gezien dat alles dus onder het kopje bellen in en vanuit het buitenland staat.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:55 schreef rednitro het volgende:
Er staat Zone 1 en NL, en dan daaronder
Je betaalt voor het gebruik van mobiel internet in alle zones
Het lijkt mij dus te gaan over binnen en buitenland.
Is niet zo raar dat er andere regels zijn voor het buitenland, want die kosten zijn vele malen hoger en daar kwamen ook veel meer problemen van. Als TS dit in het buitenland had gedaan had het niet 1000 euro, maar misschien wel 10000 euro kunnen zijn, want dat kan tot 10 euro per MB kosten. Kijk je even een youtube filmpje ofzo, ben je opeens een rug kwijt. En dat is voor een provider ook een groot probleem, want die moeten geld dokken aan die buitenlandse provider ook waar op geroamt is, dus die kunnen dat niet gaan kwijtschelden ofzo.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 02:14 schreef Arduino het volgende:
Het gekke is dat je zou verwachten dat die EU tarieven de maximale tarieven zijn. Alleen dat klopt dan niet want jij hebt nu een hogere rekening als dat je in het buitenland hebben.
Want jij bent niet gewoon verantwoordelijk voor je eigen daden?quote:Op maandag 1 juli 2013 00:41 schreef rednitro het volgende:
Dat ze me eventueel afgesloten houden boeit ook niet.
Dan ga ik gewoon naar simpel.nl en sluit daar een abo af terwijl ik de rekening bij Ben aanvecht.
Daarom zoek ik ook dat wetsartikel, als ik hun daarmee om hun oren sla, lijkt het mij dat ze niet anders kunnen dan het bedrag omlaag te brengen naar 50¤.
Waarom zou je klomp daarvoor breken? Sinds Neelie zich er mee is gaan bemoeien zijn de tarieven in het buitenland verplicht gedaald, en zijn de tarieven in het thuisland flink gestegen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:00 schreef Arduino het volgende:
Ok nu breekt mij klop bij BEN kun je goedkoper internetten in het buitenland als in nederland.
NL is geen zone.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:55 schreef rednitro het volgende:
Er staat Zone 1 en NL, en dan daaronder
Je betaalt voor het gebruik van mobiel internet in alle zones
Het lijkt mij dus te gaan over binnen en buitenland.
Joh, da's als je geen abo neemt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:00 schreef Arduino het volgende:
Nederlandse prijs
[..]
Door de EU vast gesteld prijs voor internet in het buitenland. Deze hanteert BEN ook wel.
[..]
Dit is natuurlijk wel alleen zo voor de mensen die geen internet bundel hebben.
bron:
Dat ligt gewoon aan haar referentiekaderquote:Op dinsdag 2 juli 2013 08:54 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Waarom zou je klomp daarvoor breken? Sinds Neelie zich er mee is gaan bemoeien zijn de tarieven in het buitenland verplicht gedaald, en zijn de tarieven in het thuisland flink gestegen.
Neelie schijnt/scheen te denken dat mensen vaker in het buitenland zaten dan in het eigen land.
Er staat toch boven de bron dat dit alleen zo is voor mensen die geen internet bundel hebben.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
Joh, da's als je geen abo neemt.
http://www.ben.nl/abonnementen. 200 MB voor 5 (!) euro. En 1 GB voor een tientje (i.t.t. de honderden euro's die TS moet betalen).
Waarom vind je het normaal dat TS ¤1050,- moet betalen voor iets wat je zo makkelijk verkeerd doet? Hierbij heeft het de provider ook echt geen duizend euro kosten hoor. Je kunt namelijk ook voor ¤20,- per maand een gigabyte downloaden.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 08:58 schreef Wokkel het volgende:
[..]
NL is geen zone.
Waarom neem je niet gewoon de verantwoordelijkheid voor je actie? Je hebt toch willens en wetens een abo zonder internetbundel afgesloten waarbij je wist/had kunnen lezen dat internet buitensporig duur is?
Ik vind dat normaal omdat TS dat zo heeft afgesproken met zijn provider. Waarom moet een provider er volgens jou vanuit gaan dat de klanten ontoerekeningsvatbaar zijn en niet kunnen omgaan met de spullen die ze gebruiken?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:21 schreef Arduino het volgende:
[..]
Waarom vind je het normaal dat TS ¤1050,- moet betalen voor iets wat je zo makkelijk verkeerd doet? Hierbij heeft het de provider ook echt geen duizend euro kosten hoor. Je kunt namelijk ook voor ¤20,- per maand een gigabyte downloaden.
Ontoerekeningsvatbaar gaat me wat ver alleen het beschermen tegen hele hoge kosten lijkt me niet meer als redelijk vooral omdat dit technisch makkelijk kan en de provider hieraan geen hoge kosten heeft gehad.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:26 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik vind dat normaal omdat TS dat zo heeft afgesproken met zijn provider. Waarom moet een provider er volgens jou vanuit gaan dat de klanten ontoerekeningsvatbaar zijn en niet kunnen omgaan met de spullen die ze gebruiken?
TS had natuurlijk allang kunnen vragen om een internet blokkade, dat is toch echt niet de verantwoordelijkheid van de aanbieder. Die betuttelende houding is absurd. Voor mensen die niet kunnen omgaan met de vrijheid die ze gegeven wordt hebben ze prepaid uitgevonden.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:35 schreef Arduino het volgende:
[..]
Ontoerekeningsvatbaar gaat me wat ver alleen het beschermen tegen hele hoge kosten lijkt me niet meer als redelijk vooral omdat dit technisch makkelijk kan en de provider hieraan geen hoge kosten heeft gehad.
ik heb het al geprobeerd, maar sommige mensen hier vinden deze gedachte "wereldvreemd"quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:35 schreef Arduino het volgende:
[..]
Ontoerekeningsvatbaar gaat me wat ver alleen het beschermen tegen hele hoge kosten lijkt me niet meer als redelijk vooral omdat dit technisch makkelijk kan en de provider hieraan geen hoge kosten heeft gehad.
Ja, sommige mensenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:23 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
ik heb het al geprobeerd, maar sommige mensen hier vinden deze gedachte "wereldvreemd"
Als jij als overheid mensen zo gaat pamperen dan heeft het er alles mee te maken. Niks voor jezelf nadenken, lekker de debiel uithangen en maar verwachten dat je tegen jezelf beschermt wordt.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:40 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Ja, die ken ik en dat heeft hier geen reet mee te maken
En wat dan als je vanwege een noodsituatie bewust hoge kosten moet maken? Simpelweg omdat er in jouw situatie veel geregeld moet worden en dus ook veel gecommuniceerd?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 12:35 schreef Arduino het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft dit met werk. Voor in Nederland een nummer zonder databundel maar soms komt het nou eenmaal voor dat er iets is waardoor er ineens voor honderden euro's in een paar dagen aan data gebruikt wordt, zou mooi zijn als ie dan tussendoor ineens afgesloten wordtquote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:18 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
En wat dan als je vanwege een noodsituatie bewust hoge kosten moet maken? Simpelweg omdat er in jouw situatie veel geregeld moet worden en dus ook veel gecommuniceerd?
Stel je bent zelf in Nederland maar niet thuis, krijgt bericht dat een familielid op sterven ligt/is overleden en je wilt dit delen met andere naaste familieleden die in het buitenland wonen. Dan gaan je telefoonkosten erg hard. Zeker als je intussen ook nog even snel (buiten je bundel) via internet op zoek gaat naar het juiste adres van het ziekenhuis zodat je dat in je navigatie kunt zetten of bij gebrek aan een TomTom dan maar even gebruik maakt van navigatie via Google Maps.
Nee, ik moet er niet aan denken dat mijn provider het lef heeft om me af te sluiten tenzij ik zelf vooraf een limiet heb ingesteld. En dan moet er ook altijd een simpele mogelijkheid zijn om de blokkade er (tijdelijk) af te halen.
Wanneer je in buitenland teveel kosten maakt met internetten wordt alleen het internet afgesloten en kun je nog steeds bellen en sms-en. Verder kon je in elk geval vroeger gewoon bellen dat je het maximum wilde negeren en verder wilde internetten. Het voorkomt vooral dat je per ongeluk ineens hele hoge kosten hebt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:18 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
En wat dan als je vanwege een noodsituatie bewust hoge kosten moet maken? Simpelweg omdat er in jouw situatie veel geregeld moet worden en dus ook veel gecommuniceerd?
Stel je bent zelf in Nederland maar niet thuis, krijgt bericht dat een familielid op sterven ligt/is overleden en je wilt dit delen met andere naaste familieleden die in het buitenland wonen. Dan gaan je telefoonkosten erg hard. Zeker als je intussen ook nog even snel (buiten je bundel) via internet op zoek gaat naar het juiste adres van het ziekenhuis zodat je dat in je navigatie kunt zetten of bij gebrek aan een TomTom dan maar even gebruik maakt van navigatie via Google Maps.
Nee, ik moet er niet aan denken dat mijn provider het lef heeft om me af te sluiten tenzij ik zelf vooraf een limiet heb ingesteld. En dan moet er ook altijd een simpele mogelijkheid zijn om de blokkade er (tijdelijk) af te halen.
Als je dat risico niet wilt nemen neem je dus gewoon een internet bundel, of je laat internet uitgeschakellen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:57 schreef Arduino het volgende:
[..]
Wanneer je in buitenland teveel kosten maakt met internetten wordt alleen het internet afgesloten en kun je nog steeds bellen en sms-en. Verder kon je in elk geval vroeger gewoon bellen dat je het maximum wilde negeren en verder wilde internetten. Het voorkomt vooral dat je per ongeluk ineens hele hoge kosten hebt.
Verder is raar als de verbindingen niet begrenst worden als dit verder makkelijk kan. Er hoeft maar 1 iemand een worm(soort computer virus) te maken die zich automatisch verspreid op rooted andriod telefoons en een heel groot gedeelte van de mensen zonder databundel heeft een gigantische rekening waar je echt als leek bijna niets aan kunt doen.
Ik heb een bundel bij t-mobile dus als ik meer als 1GB gebruik gaat het internet daarna alleen maar heel traag ipv extra kosten.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:09 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Als je dat risico niet wilt nemen neem je dus gewoon een internet bundel.En dat mensen leken zijn is hun eigen verantwoording.
Ja, dat heb ik ook van T-Mobile. Sterker nog, mede daarom heb ik destijds dat abonnement gekozen omdat ik gewoon normaal wil kunnen blijven e-mailen en whatsappen als ik door m'n datalimiet heen ben..quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:24 schreef Arduino het volgende:
[..]
Ik heb een bundel bij t-mobile dus als ik meer als 1GB gebruik gaat het internet daarna alleen maar heel traag ipv extra kosten.
Alleen zonder een maximum zou je mensen zonder bundel maar met een smartphone bijna moeten verplichten een verzekering te nemen voor deze kosten.
Stel nu iemand maakt een worm welke een fout in andriod of IOS gebruikt om zich te verspreiden en na infection at random nieuwe ip reeksen en dus telefoons gaat proberen te infecteren. Als jou telefoon nu net geïnfecteerd wordt als je gaat slapen zal je telefoon de hele nacht het maximum van je internet verbinding gebruiken om andere telefoons te infecteren.
De volgende ochtend wordt je waker is je telefoon behoorlijk warm en merk je misschien iets raars in de software maar verder heb je niets door totdat je een maand later een ongelofelijke rekening krijgt.
Inderdaad, kan op alle smart phones tegenwoordig. Ik krijg bij 800 MB een waarschuwing. En je kan inderdaad ook een limiet instellen dat je niet meer kan internetten na een bepaald gebruik, dan hoef je nooit buiten je bundel te internetten, of je zet hem gewoon op 0 als je helemaal geen bundel hebt.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:26 schreef Catch22- het volgende:
Bij android kan je gewoon een maandelijkse limiet instellen. Nu zou een virus dat evt kunnen hacken, maar dat zal niet snel gaan.
Ik vind TS ook echt wel zelf verantwoordelijk voor zijn eigen acties echter maar tot een bedrag waar boven het internet afgesloten zou moeten worden. Op dit moment ¤60,50(Het is alleen niet zeker of dit ook binnen nederland geld). Een rekening van ¤1050,- vind ik buitensporig.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:32 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook van T-Mobile. Sterker nog, mede daarom heb ik destijds dat abonnement gekozen omdat ik gewoon normaal wil kunnen blijven e-mailen en whatsappen als ik door m'n datalimiet heen ben..
En je kan wel zo'n hypothetische situatie gaan verzinnen om je gelijk proberen te halen. Maar ik zie zo'n situatie niet als zo'n groot probleem, omdat ik er van overtuigd ben providers er bekend mee zouden zijn, en coulant zouden zijn als veel mensen door zoiets zouden zijn getroffen. Daarnaast is het toaal niet van toepassing op het verhaal van TS, die gewoon zelf verantwoordelijk is voor wat er is gebeurd.
Zoals ik in m'n vorige reply aan Catch 22 al aangaf, kan je dat dus gewoon zelf doen op je smartphone. Bijvoorbeeld, als je 60 euro als limiet ziet, en je weet dan het 1 euro per MB kost, zet je je maandelijkse gegevens limiet op 60 MB. Maar je kan hem dus ook gewoon op 0 zetten.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:37 schreef Arduino het volgende:
[..]
Ik vind TS ook echt wel zelf verantwoordelijk voor zijn eigen acties echter maar tot een bedrag waar boven het internet afgesloten zou moeten worden. Op dit moment ¤60,50(Het is alleen niet zeker of dit ook binnen nederland geld). Een rekening van ¤1050,- vind ik buitensporig.
In geval dat het limiet overschreden wordt en je automatisch geblokkeerd wordt zou je gewoon moeten opbellen naar de klantenservice omdat te laten deblokkeren. Die delen je dan gelijk mede wat de kosten hiervan en dat je middels het verzoek daarmee akkoord gaat.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:18 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Het verbaast mij persoonlijk eigenlijk dat het nog zo lang duurt voordat je andriod of IOS wormen hebt die werken op een niet geunlockede/rooted telefoon. Tot nu toe zijn het voornamelijk apps die de problemen geven.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:26 schreef Catch22- het volgende:
Bij android kan je gewoon een maandelijkse limiet instellen. Nu zou een virus dat evt kunnen hacken, maar dat zal niet snel gaan.
Ligt aan meerdere factoren. Je hebt apps die bepaalde aan of uitzetten. Bovendien geldt dat niet bij elk toestel.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:39 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Zoals ik in m'n vorige reply aan Catch 22 al aangaf, kan je dat dus gewoon zelf doen op je smartphone. Bijvoorbeeld, als je 60 euro als limiet ziet, en je weet dan het 1 euro per MB kost, zet je je maandelijkse gegevens limiet op 60 MB. Maar je kan hem dus ook gewoon op 0 zetten.
Wat ligt aan meerdere factoren? Als je een mobiele gegevens limiet instelt kan je er niet overheen, en alleen op wifi internet gebruiken zodra je over die limiet heen bent.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:42 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Ligt aan meerdere factoren. Je hebt apps die bepaalde aan of uitzetten. Bovendien geldt dat niet bij elk toestel.
Gewoon bij x aantal euro's blokkade erop gooien, en dat kan wmb al bij 50 euro.
Maar die smart phone is geen beveiling voor mensen die er niet mee om kunnen gaan of software fouten. Het is toch van de zotte dat je ¤1000,- moet betalen voor iets wat de provider makkelijk kan voorkomen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:39 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Zoals ik in m'n vorige reply aan Catch 22 al aangaf, kan je dat dus gewoon zelf doen op je smartphone. Bijvoorbeeld, als je 60 euro als limiet ziet, en je weet dan het 1 euro per MB kost, zet je je maandelijkse gegevens limiet op 60 MB. Maar je kan hem dus ook gewoon op 0 zetten.
Als je ergens niet mee om kan gaan, leer dat dan. Anders moet je zo'n ding niet kopen, en dan moet je al helemaal geen instellingen gaan veranderen waar je geen verstand van hebt zoals in het geval van TS. En tuurlijk, Ben geeft zelf toch ook al aan dat ze sneller een sms hadden kunnen sturen, zou goede service zijn. Maar vind het veel te makkelijk om de schuld bij een ander te leggen, mensen moeten maar eens voor zichzelf nadenken. Als je ergens niet mee om kan gaan, verdiep je er dan in, of gebruik het niet, ga niet een ander de schuld geven van jouw onkunde.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:48 schreef Arduino het volgende:
[..]
Maar die smart phone is geen beveilig voor mensen die er niet mee om kunnen gaan. Het is toch van de zotte dat je ¤1000,- moet betalen voor iets wat de provider makkelijk kan voorkomen.
Die provider kan het ook makkelijk voorkomen als ik nu van t-mobile een sms-je krijg dat ik meer als 1 GB heb gebruikt klopt dit ook echt behoorlijk goed met wat mijn telefoon dan aangeeft het gaat ook heel snel gewoon in de orde van een minuut. Dit terwijl ik met 500 kb/s doormiddel van tethering aan het downloaden was. Dus de vertraging valt ook wel mee.
In het buitenland gaat het trouwens ook gewoon heel snel. Max bereikt +- 1 MB en je lijkt een smsje te krijgen. Ben heeft dit volgens mij gewoon niet op orde.
Zoals apps, virussen, als ook menselijke overmacht (niet begrijpen of overheen gekeken). Daarom is het niet meer dan billijk dat zééééééééé'r expliciet aan te geven indien de kosten in de honderden euro's gaan lopen. Want waar het natuurlijk omgaat is dat de consument hier niet op zat te wachten.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:45 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Wat ligt aan meerdere factoren? Als je een mobiele gegevens limiet instelt kan je er niet overheen, en alleen op wifi internet gebruiken zodra je over die limiet heen bent.
TS steekt toch hand in eigen boezem?quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:53 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Als je ergens niet mee om kan gaan, leer dat dan. Anders moet je zo'n ding niet kopen, en dan moet je al helemaal geen instellingen gaan veranderen waar je geen verstand van hebt zoals in het geval van TS. En tuurlijk, Ben geeft zelf toch ook al aan dat ze sneller een sms hadden kunnen sturen, zou goede service zijn. Maar vind het veel te makkelijk om de schuld bij een ander te leggen, mensen moeten maar eens voor zichzelf nadenken. Als je ergens niet mee om kan gaan, verdiep je er dan in, of gebruik het niet, ga niet een ander de schuld geven van jouw onkunde.
Is gewoon naiviteit van mensen, Ben is niet voor niks zo goedkoop natuurlijk, dat geld moeten ze ergens op verdienen. Als mensen betere service willen dan neem je geen Ben. Je gaat ook niet naar de Aldi voor de goede service.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:57 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Zoals apps, virussen, als ook menselijke overmacht (niet begrijpen of overheen gekeken). Daarom is het niet meer dan billijk dat zééééééééé'r expliciet aan te geven indien de kosten in de honderden euro's gaan lopen. Want waar het natuurlijk omgaat is dat de consument hier niet op zat te wachten.
Ik erken dat dat makkelijk gebeurt, maar da's alleen maar een gevolg van het product dat Ben levert. Dat is een keuze die je maakt als consument. Daar moeten mensen zich maar eerst in verdiepen voordat je aan zoiets begint.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:58 schreef tsjakka het volgende:
[..]
TS steekt toch hand in eigen boezem?
Maar waarom erken jij niet dat het fundamentele punt is dat je veel tegemakkelijk op hele hoge kosten gejaagd wordt.
Je hebt trouwens wel echt veel vertrouwen in het functioneren van je telefoon. De huidige versie van andriod heeft een data limiet in het OS. Bij de oudere versies heb je echter apps nodig om dit goed in de gaten te houden. Deze kun je met bijvoorbeeld de task killer per ongeluk sluiten en dan heb je niets door.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:45 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Wat ligt aan meerdere factoren? Als je een mobiele gegevens limiet instelt kan je er niet overheen, en alleen op wifi internet gebruiken zodra je over die limiet heen bent.
TS geeft toch ook aan het hij het niet goed heeft gedaan. Hij vindt alleen de rekening gewoon veel te hoog. Als dit in een ander EU land was gebeurt weet ik ook zeker dat dit geintje hem maar ¤60,50 zou hebben gekost. TS heeft ook aangegeven dat hij best bereid was een lager bedrag te betalen alleen geen ¤1050,- waar ik hem ook groot gelijk in geeft.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:53 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Als je ergens niet mee om kan gaan, leer dat dan. Anders moet je zo'n ding niet kopen, en dan moet je al helemaal geen instellingen gaan veranderen waar je geen verstand van hebt zoals in het geval van TS. En tuurlijk, Ben geeft zelf toch ook al aan dat ze sneller een sms hadden kunnen sturen, zou goede service zijn. Maar vind het veel te makkelijk om de schuld bij een ander te liggen, mensen moeten maar eens voor zichzelf nadenken. Als je ergens niet mee om kan gaan, verdiep je er dan in, of gebruik het niet, ga niet een ander de schuld geven van jouw onkunde.
Op dit moment nog genoeg vertrouwen nog ja, zijn nog weinige rare dingen qua virussen ofzo. Maar ook daar voor zal steeds betere bescherming komen, of mensen zullen verstandiger moeten zijn. Niet anders dan met normale computers nu, blijft je eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 3 juli 2013 01:04 schreef Arduino het volgende:
[..]
Je hebt trouwens wel echt veel vertrouwen in het functioneren van je telefoon. De huidige versie van andriod heeft een data limiet in het OS. Bij de oudere versies heb je echter apps nodig om dit goed in de gaten te houden. Deze kun je met bijvoorbeeld de task killer per ongeluk sluiten en dan heb je niets door.
Maar zeker met software is het volgens mij zo dat wat fout kan gaan ook wel eens fout gaat.
Ik vind het gewoon raar dat je niet vindt dat de provider je fout moet maximaliseren op een normaal bedrag. Dit heb je voor jou persoonlijk wel gedaan door net als ik een t-mobile abonnement te nemen met een bundel.quote:Op woensdag 3 juli 2013 01:19 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Op dit moment nog genoeg vertrouwen nog ja, zijn nog weinige rare dingen qua virussen ofzo. Maar ook daar voor zal steeds betere bescherming komen, of mensen zullen verstandiger moeten zijn. Niet anders dan met normale computers nu, blijft je eigen verantwoordelijkheid.
En dat klopt van die oudere versies, Des te belangrijker dus om je internet dan niet aan te gaan zetten. Is voor mij gewoon onbegrijpelijk dat als je weet dat de kosten 1 euro per MB zijn, je je er niet in verdiept hoe die kosten voorkomen kunnen worden.
Ja, maar dat is toch juist een bewuste keuze van me, dat moet iedere consument voor zichzelf onderzoeken en beslissen. T-Mobile is niet voor niks duurder dan Ben.quote:Op woensdag 3 juli 2013 01:40 schreef Arduino het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon raar dat je niet vindt dat de provider je fout moet maximaliseren op een normaal bedrag. Dit heb je voor jou persoonlijk wel gedaan door net als ik een t-mobile abonnement te nemen met een bundel.
Als ik 50 euro voor een cola zou vragen en het staat ook als zodanig op de kaart dan ga jij 50 euro lappen. Het is jouw verantwoordelijkheid om de prijzen na te kijken.quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:38 schreef tsjakka het volgende:
Als jij een cola'tje op het terras bestelt zonder vooraf te vragen wat het kost (wie doet dat nouen nadien krijg je een rekening van 128,99 (ex btw) dan slik je dat toch ook niet?
Doet me denken aan dat nederlandse koppel dat in barcelona op de ramblas (waar het algemeen bekend is dat je zo 20,- neer telt voor 2 colaatjes) de rekening niet wilde betalen. Ze hadden een hondje bij en het personeel gijzelde het hondje net zolang totdat er betaald werdquote:Op woensdag 3 juli 2013 00:38 schreef tsjakka het volgende:
Als jij een cola'tje op het terras bestelt zonder vooraf te vragen wat het kost (wie doet dat nouen nadien krijg je een rekening van 128,99 (ex btw) dan slik je dat toch ook niet?
Maar waarom zou mijn provider STANDAARD een dergelijke limiet moeten hanteren? En waar moet die limiet dan liggen? En geldt die limiet dan alleen voor dataverbruik, of ook voor bellen, SMS-en en andere diensten als apps waar je voor moet betalen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 00:41 schreef tsjakka het volgende:
[..]
In geval dat het limiet overschreden wordt en je automatisch geblokkeerd wordt zou je gewoon moeten opbellen naar de klantenservice omdat te laten deblokkeren. Die delen je dan gelijk mede wat de kosten hiervan en dat je middels het verzoek daarmee akkoord gaat.
Doe niet zo simpel gek.
Apps worden bewust door de gebruiker van de telefoon geïnstalleerdquote:Op woensdag 3 juli 2013 00:57 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Zoals apps, virussen, als ook menselijke overmacht (niet begrijpen of overheen gekeken). Daarom is het niet meer dan billijk dat zééééééééé'r expliciet aan te geven indien de kosten in de honderden euro's gaan lopen. Want waar het natuurlijk omgaat is dat de consument hier niet op zat te wachten.
Nou en of ik weg kom als jij voor een cola 50 euro vraagt. Dan krijg je een grotequote:En ja, als ik een café met terras heb en op de kaart staat dat bij mij een cola 50 euro kost, dan kom jij na het bestellen van een cola niet weg zonder 50 euro te betalen. De prijs is misschien absurd, maar door de cola te bestellen ga je akkoord met de absurd hoge prijs die ik voor het product vraag.
Wettelijk heeft hij 100% gelijk hoor, je had op de kaart kunnen kijken natuurlijk.quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:54 schreef EJ403 het volgende:
[..]
Nou en of ik weg kom als jij voor een cola 50 euro vraagt. Dan krijg je een grotevan me (ter waarde van 50 euro) en loop ik weg.
Nope, nog niks.quote:
Heb ik ook nooit gezegd.quote:Op woensdag 3 juli 2013 16:02 schreef ejfaar het volgende:
Daarnaast heeft TS willens en wetens getekend voor zijn contract, waar het tarief in vermeld is. Hij kan dus niet zeggen dat hij het tarief niet wist
Beste rednitro,quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:09 schreef rednitro het volgende:
[..]
Nope, nog niks.
Ze hebben lang nodig schijnbaar.
[..]
Heb ik ook nooit gezegd.
Wist niet dat ik bij Ben geregistreerd stond als rednitro .... vaag ....quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:13 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Beste rednitro,
Ik ben blij dat u het er mee eens bent en akkoord gaat met de betaaldatum.
Met vriendelijke groet,
Sjaak van BEN-webcare
Ik denk dat er weinig mensen zijn die hopen dat hij die ¤ 1.050 moet aftikken, zo'n dure les heeft zoveel domheid niet nodig, echter.... mocht Ben besluiten dat hij het wel moet afrekenen dan is dat pech voor TS, en meer niet, het blijft immers dat wat hij gebruikt heeft.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:20 schreef tsjakka het volgende:
In elk geval hoop ik voor TS dat de rekening later uitvalt dan gehoopt wordt door de gemiddelde user in dit topic
Beste rednitro,quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:17 schreef rednitro het volgende:
[..]
Wist niet dat ik bij Ben geregistreerd stond als rednitro .... vaag ....
quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:17 schreef rednitro het volgende:
[..]
Wist niet dat ik bij Ben geregistreerd stond als rednitro .... vaag ....
Beste Leandra,quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:29 schreef Leandra het volgende:
Toch netjes van Sjaak dat hij je hier niet met je echte naam aanspreekt
En ook jij staat niet onder de naam ejfaar in het medewerkers bestand van Ben.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:25 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Beste rednitro,
U staat inderdaad niet zo bij ons geregistreerd, maar u zult begrijpen dat er maar weinig sukkels zijn die ¤1.050 moeten betalen met precies de data die u noemt in de eerste post van dit topic.
Met vriendelijke groet,
Sjaak van BEN-webcare
Nou nou, haal nog eens diep ademquote:Op donderdag 4 juli 2013 17:32 schreef rednitro het volgende:
[..]
[..]
En ook jij staat niet onder de naam ejfaar in het medewerkers bestand van Ben.
Maar daar gezien er maar 1 medewerker aan deze case heeft gewerkt zult u morgen vroeg uw ontslag brief op uw bureau vinden.
Reden: Het beledigen van een klant.
Gaarne uw bureau leegruimen voordat uw het gebouw verlaat.
Nou dan. 100 euro is toch genoeg draai om de oren?quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinig mensen zijn die hopen dat hij die ¤ 1.050 moet aftikken, zo'n dure les heeft zoveel domheid niet nodig, echter.... mocht Ben besluiten dat hij het wel moet afrekenen dan is dat pech voor TS, en meer niet, het blijft immers dat wat hij gebruikt heeft.
Hij heeft wel een abonnement afgesloten. De internet kosten van 1 euro per MB zijn onderdeel van dat abonnement. Dat hij geen internetbundel heeft staat daar verder buiten, sterker nog, dat is juist de reden dat die kosten zo hoog zijn.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:56 schreef HardMetal het volgende:
Ga doet er juist alles aan om die rekening te moeten betalen. Te, je bewandelt de verkeerde weg. Jij hebt geen abonement afgesloten. Je moet zo snel mogenlijk aangifte gaan doen van fraude. Jij bent het slachtoffer, niet Ben. Ik heb eerder in dit topic van de website van de overheid gequote. VOLG DIE STAPPEN DIE DAAR GENOEMD STAAN!!
Elke andere weg die je bewandelt leidt tot een dikke, of iets minder dikke rekening. Werkt de telecomprovider of politie niet goed mee, dan help het CMI je zelf om hier onderuit te komen.
Honger?quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:17 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Hij heeft wel een abonnement afgesloten. De internet kosten van 1 euro per MB zijn onderdeel van dat abonnement. Dat hij geen internetbundel heeft staat daar verder buiten, sterker nog, dat is juist de reden dat die kosten zo hoog zijn.
Op zich wel, en ik wens TS ook echt geen 1000 euro toe met dit gedoe. De motivatie van Ben zal alleen niet zijn om TS een draai om de oren te geven. Zal mij niet verbazen als de kosten hoger uitvallen dan die 100 euro, maar lijkt me ook sterk dat ze het gehele bedrag willen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:37 schreef tsjakka het volgende:
[..]
Nou dan. 100 euro is toch genoeg draai om de oren?
quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:32 schreef rednitro het volgende:
[..]
En ook jij staat niet onder de naam ejfaar in het medewerkers bestand van Ben.
Maar daar gezien er maar 1 medewerker aan deze case heeft gewerkt zult u morgen vroeg uw ontslag brief op uw bureau vinden.
Reden: Het beledigen van een klant.
Gaarne uw bureau leegruimen voordat uw het gebouw verlaat.
Beste konijn,quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:10 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Wees nou verstandig en blijf vriendelijk in je overleg met BEN.
Coulance is echt het ènige waar je op kunt hopen in dit geval, het is niet anders.
Beste Efaar, daar ik niet gediend ben van uw toon heb ik een opzeg brief geschreven.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:11 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Beste konijn,
Gezien de toon van rednitro zullen wij van BEN niet coulant zijn.
Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd,
Sjaak van BEN-webcare
Kun je deze brief niet gewoon over typen en van toepassing maken op je eigen situatie. Vervolgens in plaats van de voucher je telefoon erbij leveren.quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:33 schreef rednitro het volgende:
[..]
Beste Efaar, daar ik niet gediend ben van uw toon heb ik een opzeg brief geschreven.
Ik heb vast de moeite genomen hem op te rollen zodat uw hem makkelijker in uw reet kunt steken.
Mvg Rednitro![]()
[ afbeelding ]
Ja toedeledoki nog een gratis telefoon erbij zekerquote:Op donderdag 4 juli 2013 23:36 schreef Arduino het volgende:
[..]
Kun je deze brief niet gewoon over typen en van toepassing maken op je eigen situatie. Vervolgens in plaats van de voucher je telefoon erbij leveren.![]()
Dat zijn geen smartphonesquote:Op donderdag 4 juli 2013 23:45 schreef rednitro het volgende:
[..]
Ja toedeledoki nog een gratis telefoon erbij zeker![]()
Voor dat geld heb je 20 abbo's met gratis smartphone's.
[ afbeelding ]
Dure woorden in die brief, maar inspiratie is toch wel lastig om goed te spellenquote:Op donderdag 4 juli 2013 23:33 schreef rednitro het volgende:
[..]
Beste Efaar, daar ik niet gediend ben van uw toon heb ik een opzeg brief geschreven.
Ik heb vast de moeite genomen hem op te rollen zodat uw hem makkelijker in uw reet kunt steken.
Mvg Rednitro![]()
[ afbeelding ]
Oeps, wrong topic.....quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:17 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Hij heeft wel een abonnement afgesloten. De internet kosten van 1 euro per MB zijn onderdeel van dat abonnement. Dat hij geen internetbundel heeft staat daar verder buiten, sterker nog, dat is juist de reden dat die kosten zo hoog zijn.
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:20 schreef eight het volgende:
Wat is de telecommarkt toch verrot . Is er nu geen enkele aanbieder met fatsoen?
Maar dan bereken je toch geen ¤1050 voor 1Gb?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:31 schreef ejfaar het volgende:
[..]![]()
Niemand sluit meer een abo af als de prijzen per MB heel laag zijn
je zou eigenlijk eens moeten uitzoeken wat de kostprijs daarvan isquote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:52 schreef eight het volgende:
[..]
Maar dan bereken je toch geen ¤1050 voor 1Gb?
Nee, dat doet het CMI niet..quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:56 schreef HardMetal het volgende:
Ga doet er juist alles aan om die rekening te moeten betalen. Te, je bewandelt de verkeerde weg. Jij hebt geen abonement afgesloten. Je moet zo snel mogenlijk aangifte gaan doen van fraude. Jij bent het slachtoffer, niet Ben. Ik heb eerder in dit topic van de website van de overheid gequote. VOLG DIE STAPPEN DIE DAAR GENOEMD STAAN!!
Elke andere weg die je bewandelt leidt tot een dikke, of iets minder dikke rekening. Werkt de telecomprovider of politie niet goed mee, dan help het CMI je zelf om hier onderuit te komen.
quote:Op donderdag 4 juli 2013 23:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zijn geen smartphones![]()
![]()
Dit zijn smartphones:
[ afbeelding ]
Dat weet je toch van tevoren?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 00:52 schreef eight het volgende:
[..]
Maar dan bereken je toch geen ¤1050 voor 1Gb?
Ik zie de relevantie daarvan nietquote:Op vrijdag 5 juli 2013 03:41 schreef hugecooll het volgende:
[..]
je zou eigenlijk eens moeten uitzoeken wat de kostprijs daarvan is
Jij bent gewoon een sukkel. Wie gaat er nou filmpjes uploaden buiten zijn bundel als de WiFi het niet doet?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:54 schreef rednitro het volgende:
Goh Ben laat want de deadline voor uitsluitsel verloopt vandaag.
Ben het nog aan het uitzoeken zegt Ben. Schiet eens op dan Ben want ik Ben de sjaak, ik ben de lul die al 7 dagen nu niet kan bellen.
Schat mag ik je telefoon even gebruiken .... Ben niet blij .. 16:30 weer bellen, misschien Ben ik dan blij met Ben.
Een onbewuste sukkel, dat Ben ik. Ja je punt is?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jij bent gewoon een sukkel. Wie gaat er nou filmpjes uploaden buiten zijn bundel als de WiFi het niet doet?![]()
![]()
Even een pre-paid kaartje kopen en in je telefoon stoppen was te moeilijk?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:54 schreef rednitro het volgende:
Goh Ben laat want de deadline voor uitsluitsel verloopt vandaag.
Ben het nog aan het uitzoeken zegt Ben. Schiet eens op dan Ben want ik Ben de sjaak, ik ben de lul die al 7 dagen nu niet kan bellen.
Schat mag ik je telefoon even gebruiken .... Ben niet blij .. 16:30 weer bellen, misschien Ben ik dan blij met Ben.
Heb ik, maar ga er niet mee bellen, kost geld.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Even een pre-paid kaartje kopen en in je telefoon stoppen was te moeilijk?
Bang dat de kosten te hoog oplopen?
Hebben je ze stemrecht al afgepakt? Ik heb namelijk begrepen dat mensen met een IQ van lager dan 50 niet meer mogen stemmenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:56 schreef rednitro het volgende:
[..]
Een onbewuste sukkel, dat Ben ik. Ja je punt is?
Ben ik even blij dat deze Ben klant op 51 zit dan. Kan ik straks ook weer gewoon Wilders stemmen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:57 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Hebben je ze stemrecht al afgepakt? Ik heb namelijk begrepen dat mensen met een IQ van lager dan 50 niet meer mogen stemmen
Heeft Wilders al kamervragen gesteld over jouw rekening bij Ben?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:58 schreef rednitro het volgende:
[..]
Ben ik even blij dat deze Ben klant op 51 zit dan. Kan ik straks ook weer gewoon Wilders stemmen.
Je mist de rode draadquote:
Nee. Tegenwoordig denken mensen in Nederland dat alles zo goedkoop mogelijk aangeboden moet worden, 'want ze maken er bij een lagere prijs ook al dik winst op', iedereen mag een prijs vragen wat die wil. Je kunt zelf bepalen of je hier mee akkoord gaat of nietquote:
Het is onfatsoenlijk en respectloos naar je eigen klanten toe. Dat er een hogere prijs wordt berekend is logisch, je hebt immers geen abonnement afgenomen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:25 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Nee. Tegenwoordig denken mensen in Nederland dat alles zo goedkoop mogelijk aangeboden moet worden, 'want ze maken er bij een lagere prijs ook al dik winst op', iedereen mag een prijs vragen wat die wil. Je kunt zelf bepalen of je hier mee akkoord gaat of niet
Omdat de upload automatich syncd met de upload bron .... welkom in 2013 !quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:57 schreef TigerXtrm het volgende:
Waarom zou je uberhaubt filmpjes willen uploaden via je mobiel? Abbo of niet, het is een verspilling van data. Zeker als je gewoon thuis zit en een computer hebt om het mee te doen.
misschien is het niet de bedoeling dat je internet zonder abo? Het is meer voor noodgevallen. Dat mensen zoals TS er niet mee om kunnen gaan kan BEN niets aan doen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:00 schreef eight het volgende:
[..]
Het is onfatsoenlijk en respectloos naar je eigen klanten toe. Dat er een hogere prijs wordt berekend is logisch, je hebt immers geen abonnement afgenomen.
Dit bedrag is echter schandalig en komt dichter in de buurt van een vorm van oplichting dan een vorm van dienstverlening.
Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom mensen dit soort gedrag ook nog verdedigen.
De meeste mensen lopen wel eens tegen een vergelijkbare misser aan. Denk aan bijv. de aanschaf van een 2dehands auto die achteraf verbreken vertoont of een financieel product van een bank of verzekeraar dat niet in orde is.
Allemaal voorbeelden van extra kosten die je had kunnen voorkomen als je zelf beter had opgelet, of bij een bedrijf bent geweest die ter goeder trouw is. Dat laatste zie je steeds minder maar vreemd genoeg lijkt het de goedkeuring te hebben van de meeste Nederlanders.
De gedupeerde is vervolgens een dommerik die het verdient heeft, terwijl het bedrijf alle respect krijgt omdat ze weer iemand geld afhandig hebben gemaakt![]()
echt wtf is mis met dit land?
Ach hou op. Dit soort bedrijven zijn gewoon lijkenpikkers.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:04 schreef ejfaar het volgende:
[..]
misschien is het niet de bedoeling dat je internet zonder abo? Het is meer voor noodgevallen. Dat mensen zoals TS er niet mee om kunnen gaan kan BEN niets aan doen.
Wtf is mis met jouw beredeneringsvermogen?
Daarom is TS ook zo tevredenquote:Je voorbeeld slaat kant nog wal. Voor verborgen gebreken kies je niet. Voor het gebruik maken van internet tegen een hoog tarief wel.
Dt is niet waar, ja ik heb de data gebruikt.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:04 schreef ejfaar het volgende:
[..]
misschien is het niet de bedoeling dat je internet zonder abo? Het is meer voor noodgevallen. Dat mensen zoals TS er niet mee om kunnen gaan kan BEN niets aan doen.
Wtf is mis met jouw beredeneringsvermogen?
Je voorbeeld slaat kant nog wal. Voor verborgen gebreken kies je niet. Voor het gebruik maken van internet tegen een hoog tarief wel.
Wat voor noodsituatie?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:26 schreef eight het volgende:
Ach hou op. Dit soort bedrijven zijn gewoon lijkenpikkers.
Even gauw profiteren van een noodsituatie door exorbitante bedragen te berekenen die niet in verhouding staan van de gemaakte kosten.
Die instelling had je ook moeten hebben toen je het dataverkeer van je mobieltje aanzette.... omdat je een filmpje "moest" uploaden.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 11:57 schreef rednitro het volgende:
[..]
Heb ik, maar ga er niet mee bellen, kost geld.
Een vergissingquote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:40 schreef FF het volgende:
[..]
Wat voor noodsituatie?
TS heeft bewust gekozen voor een abonnement zonder een tegoed aan dataverkeer.
TS heeft bewust gekozen om zijn dataverkeer via WiFi te laten verlopen.
TS had geen WiFi en heeft bewust het dataverkeer op zijn toestel aangezet.
Ik zie geen enkele noodsituatie, alleen een gebruiker die zijn contract en handleiding niet goed gelezen heeft.
Het is nu afwachten op de coulance van de aanbieder.
Ehm ja ... een paar pagina's terug heb ik al uitgelegd dat dat een vergissing was ...quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die instelling had je ook moeten hebben toen je het dataverkeer van je mobieltje aanzette.... omdat je een filmpje "moest" uploaden.
Waar zie jij staan dat ik beweer dat dit een noodsituatie is?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:40 schreef FF het volgende:
[..]
Wat voor noodsituatie?
TS heeft bewust gekozen voor een abonnement zonder een tegoed aan dataverkeer.
TS heeft bewust gekozen om zijn dataverkeer via WiFi te laten verlopen.
TS had geen WiFi en heeft bewust het dataverkeer op zijn toestel aangezet.
Ik zie geen enkele noodsituatie, alleen een gebruiker die zijn contract en handleiding niet goed gelezen heeft.
Het is nu afwachten op de coulance van de aanbieder.
Dat stond in je tekst, 'even gauw profiteren van een noodsituatie'quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:51 schreef Markeerstift het volgende:
Hij had er wel verstand van want had het al eens eerder met T-Mobile meegemaakt. Dus hij wist vast wel het verschil tussen mobiel internet en wifi.
Meestal staan die twee ook apart vermeld in het instellingen menu.
Dus zo'n vergissing vind ik het aanklikken van mobiel internet niet als je bezig bent met online proberen te komen.
Ik zou het eerder als een vergissing zien als hij niet door had dat hij daarop had geklikt.
Ben is bovendien niet verplicht om te waarschuwen, dus wat dat betreft staat TS ook niet sterk in zijn schoenen. Maar ben toch benieuwd hoe dit afloopt
Als TS wat normaal geïnternet had op z'n mobiel was er nog weinig aan de hand geweest, ik check FOK! regelmatig buiten de deur, en ook whatsapp gaat ook gewoon door, en eigenlijk zit ik maandelijks aan mobiel dataverkeer altijd rond de 60-70 MB, met een uitschieter naar 243 MB toen we op vakantie waren en ik geen beschikking had over wifi.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:00 schreef eight het volgende:
[..]
Het is onfatsoenlijk en respectloos naar je eigen klanten toe. Dat er een hogere prijs wordt berekend is logisch, je hebt immers geen abonnement afgenomen.
Dit bedrag is echter schandalig en komt dichter in de buurt van een vorm van oplichting dan een vorm van dienstverlening.
Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom mensen dit soort gedrag ook nog verdedigen.
De meeste mensen lopen wel eens tegen een vergelijkbare misser aan. Denk aan bijv. de aanschaf van een 2dehands auto die achteraf verbreken vertoont of een financieel product van een bank of verzekeraar dat niet in orde is.
Allemaal voorbeelden van extra kosten die je had kunnen voorkomen als je zelf beter had opgelet, of bij een bedrijf bent geweest die ter goeder trouw is. Dat laatste zie je steeds minder maar vreemd genoeg lijkt het de goedkeuring te hebben van de meeste Nederlanders.
De gedupeerde is vervolgens een dommerik die het verdient heeft, terwijl het bedrijf alle respect krijgt omdat ze weer iemand geld afhandig hebben gemaakt![]()
echt wtf is mis met dit land?
Volgens de medewerker aan de telefoon wel. Wij hebben een fout gemaakt waren haar letterlijke woorden. Sta je toch ineens een stuk sterker in je schoenen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:51 schreef Markeerstift het volgende:
Hij had er wel verstand van want had het al eens eerder met T-Mobile meegemaakt. Dus hij wist vast wel het verschil tussen mobiel internet en wifi.
Meestal staan die twee ook apart vermeld in het instellingen menu.
Dus zo'n vergissing vind ik het aanklikken van mobiel internet niet als je bezig bent met online proberen te komen.
Ik zou het eerder als een vergissing zien als hij niet door had dat hij daarop had geklikt.
Ben is bovendien niet verplicht om te waarschuwen, dus wat dat betreft staat TS ook niet sterk in zijn schoenen. Maar ben toch benieuwd hoe dit afloopt
Ik hoop dat je op het moment dat je dat gesprek voerde de opnamemogelijkheid van je telefoon al gevonden had en gebruikte....quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:54 schreef rednitro het volgende:
[..]
Volgens de medewerker aan de telefoon wel. Wij hebben een fout gemaakt waren haar letterlijke woorden. Sta je toch ineens een stuk sterker in je schoenen.
Inderdaad. Kan je ook bewijzen dat ze dat zei? Anders is het haar woord tegen het jouwe.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:54 schreef rednitro het volgende:
[..]
Volgens de medewerker aan de telefoon wel. Wij hebben een fout gemaakt waren haar letterlijke woorden. Sta je toch ineens een stuk sterker in je schoenen.
Leg eens uit waarom zoiets nou vervelend zou moeten zijn?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:48 schreef Sjeen het volgende:
Lekker makkelijk... Het is geen vergissing, maar een stomme actie die is uitgevoerd zonder fatsoenlijk na te denken. En ja, soms zijn de consequenties van ondoordachte acties best vervelend...
Omdat het kan, omdat het mag en omdat iedereen die kosten kan voorkomen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:03 schreef eight het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom zoiets nou vervelend zou moeten zijn?
Als de aanbieder nu gewoon zijn prijs voor internet zonder abonnement zou beperken tot bijv. 5-10 keer de normale prijs van een abonnement dan is het toch ook goed? Waarom zo'n schandalig hoog bedrag vragen voor een service die hun weinig geld kost terwijl dit voor een ander hele vervelende gevolgen kan hebben?
Mee eens, ik vind het ook een knappe prestatie van TS. Ik beweer ook nergens dat het oplichting is, maar het heeft ook helemaal niets met een klantvriendelijke dienstverlening te maken.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als TS wat normaal geïnternet had op z'n mobiel was er nog weinig aan de hand geweest, ik check FOK! regelmatig buiten de deur, en ook whatsapp gaat ook gewoon door, en eigenlijk zit ik maandelijks aan mobiel dataverkeer altijd rond de 60-70 MB, met een uitschieter naar 243 MB toen we op vakantie waren en ik geen beschikking had over wifi.
Als TS het dan presteert om 1 GB te gebruiken, dan komt dat omdat hij het gebruikt heeft om een filmpje (keer op keer) te uploaden.... Dat heeft niets te maken met "oplichting" omdat de provider een "te hoge prijs" zou berekenen, dat is gewoon dom.
M'n wifi gebruik komt trouwens wel boven de 1GB per maand uit, maar dat komt omdat ik regelmatig met Airdroid foto's en flimpjes overzet van m'n telefoon naar m'n laptop.
Omdat mensen dan geen abonnement meer nemen, de meesten hebben immers een abo voor een veelvoud van de hoeveelheid MB die ze gebruiken, dus ze betalen al 5-10 keer die hoeveelheid.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:03 schreef eight het volgende:
[..]
Als de aanbieder nu gewoon zijn prijs voor internet zonder abonnement zou beperken tot bijv. 5-10 keer de normale prijs van een abonnement dan is het toch ook goed? Waarom zo'n schandalig hoog bedrag vragen voor een service die hun weinig geld kost terwijl dit voor een ander hele vervelende gevolgen kan hebben?
Exact. Maar het is toch treurig dat deze mentaliteit door onze samenleving volledig omarmd wordt?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:04 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Omdat het kan, omdat het mag en omdat iedereen die kosten kan voorkomen.
Dat laatste klopt maar desondanks zijn ze vele malen goedkoper uit met abonnement.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat mensen dan geen abonnement meer nemen, de meesten hebben immers een abo voor een veelvoud van de hoeveelheid MB die ze gebruiken, dus ze betalen al 5-10 keer die hoeveelheid.
Ik vind het niet meer dan normaal. Zoals Leandra zegt: als je per MB niet zoveel hoeft te betalen, dan zou ik liever betalen voor elke MB ipv voor een bundel.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:27 schreef eight het volgende:
[..]
Exact. Maar het is toch treurig dat deze mentaliteit door onze samenleving volledig omarmd wordt?
Bij een fatsoenlijke marktwerking krijgen dit soort bedrijven een slechte reputatie en verliezen ze klanten. Echter in Nederland kun je als klant zijnde vaak geen kant op omdat de paar concurrenten die er zijn een vergelijkbaar beleid hebben die op elkaar is afgestemd.
Het gevolg is dat we hieraan wennen en het normaal beginnen te vinden.
Welkom op Fok, waar users niet goed zijn in lezen en maar meteen wat roepen zonder zelf inhoudelijk te kunnen reageren. En als ze inhoudelijk reageren dan klopt het vaak nog niet.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:32 schreef Kreator het volgende:
Welkom op Fok. Fokkers maken nooit fouten en áls ze die al maken dan vinden ze het volkomen normaal om dan vrolijk en zonder mopperen 1000 over te maken.
Fokkers zijn erg goed in het zich verplaatsen in de schoenen van een ander.
Nee, vind ik gewoon zelf leuk om te weten. Zal rond de cent liggenquote:
Klopt, conclusie: TS dacht el cheapo een abonnement zonder data te nemen, terwijl met data voor iemand met zijn gebrek aan kennis van mobiele telefoons veel verstandiger is, want hij weet kennelijk het verschil tussen wifi en mobiel dataverkeer niet.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:27 schreef eight het volgende:
Dat laatste klopt maar desondanks zijn ze vele malen goedkoper uit met abonnement.
Als TS slechts 10% had moeten betalen van die 1050 euro, dan nóg is een abonnement veel goedkoper, ook als je slechts de helft van je MB's verbruikt.
Whahaha alsof zo'n callcentermiep daar iets over te zeggen heeft.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:54 schreef rednitro het volgende:
[..]
Ze hadden je eerder moeten afsluiten volgens hun regels. Context van de fout svp.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:54 schreef rednitro het volgende:
[..]
irrelevant. In Rome kost een flesje water ¤5. Kostprijs is een paar cent. Dit weet je als consument. Koop je het toch? Niet klagen danquote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:26 schreef eight het volgende:
[..]
Ach hou op. Dit soort bedrijven zijn gewoon lijkenpikkers.
Even gauw profiteren van een noodsituatie door exorbitante bedragen te berekenen die niet in verhouding staan van de gemaakte kosten.
[..]
Daarom is TS ook zo tevreden![]()
Ben zal juridisch best in het gelijk staan maar hun handelswijze is gewoon schimmig.
ze hoeven je niet te waarschuwen, dus ook dat is in deze kwestie irrelevantquote:Op vrijdag 5 juli 2013 13:29 schreef rednitro het volgende:
[..]
Dt is niet waar, ja ik heb de data gebruikt.
Maar Ben heeft een waarschuwings systeem dat gefaald heeft.
En dan ben ik van mening dat ik deels schuldig ben, maar nooit schuldig aan dat hele hoge bedrag.
Maar ik ga pas roepen wat ik acceptabel vind om te betalen als ik wat van Ben heb gehoord.
Voorlopig zitten ze 2 en een half uur af van hun eigen deadline. Bijna weekend, en dan is die club weer dicht na vijven, en zit ik straks 2 weken zonder telefoon. (ja ik heb een pre paid, maar daar ga ik niet te veel mee bellen).
Omdat het doel winst maken is. Wat boeit het nou? Al vragen ze een miljoen euro per Mb. Je kiest er zelf voor om het te gebruiken. Vind je het te duur dan koop je het niet.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:03 schreef eight het volgende:
[..]
Logisch, niets mis mee om dit duurder te maken maar je mag als klant van Ben toch wel verwachten dat hier een grens aanzit? Nu betaal je voor een internetabonnement bij Ben 10 euro voor 1 GB.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:30 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik vind het niet meer dan normaal. Zoals Leandra zegt: als je per MB niet zoveel hoeft te betalen, dan zou ik liever betalen voor elke MB ipv voor een bundel.
Nogmaals, if you can't do the time, don't do the timequote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:23 schreef eight het volgende:
[..]
Logisch, niets mis mee om dit duurder te maken maar je mag als klant van Ben toch wel verwachten dat hier een grens aanzit? Nu betaal je voor een internetabonnement bij Ben 10 euro voor 1 GB.
Dat je hier dan 50 of 100 euro in rekening brengt voor degene die geen abonnement hebben lijkt mij vrij normaal, maar toch geen 1050 euro? Dat is 105 x zoveel!
Ja, je kan contractueel veel doen he. TS had ook gewoon voor een euro of 5 wat MB's in z'n pakket kunnen nemen, maar dat heeft hij niet gedaan. Dit heeft hij gewoon zo afgesproken met Ben, en daar dient hij zich ook aan te houden, of het netjes is of niet.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:23 schreef eight het volgende:
[..]
Logisch, niets mis mee om dit duurder te maken maar je mag als klant van Ben toch wel verwachten dat hier een grens aanzit? Nu betaal je voor een internetabonnement bij Ben 10 euro voor 1 GB.
Dat je hier dan 50 of 100 euro in rekening brengt voor degene die geen abonnement hebben lijkt mij vrij normaal, maar toch geen 1050 euro? Dat is 105 x zoveel!
Een bedrijf hoort gewoon z'n prijs duidelijk zichtbaar te vermelden zodat een consument voor zichzelf kan beslissen of dit het waard is.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:19 schreef ejfaar het volgende:
[..]
irrelevant. In Rome kost een flesje water ¤5. Kostprijs is een paar cent. Dit weet je als consument. Koop je het toch? Niet klagen dan
Jij vindt normen en waarden in een bedrijfscultuur onbelangrijk?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:22 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Omdat het doel winst maken is. Wat boeit het nou? Al vragen ze een miljoen euro per Mb. Je kiest er zelf voor om het te gebruiken. Vind je het te duur dan koop je het niet.
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:29 schreef eight het volgende:
[..]
Een bedrijf hoort gewoon z'n prijs duidelijk zichtbaar te vermelden zodat een consument voor zichzelf kan beslissen of dit het waard is.
Dat is niet of onvoldoende gebeurd.
Laat eens zien aubquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:31 schreef ejfaar het volgende:
[..]Ok, je hebt nu bewezen ongeloofwaardig te zijn, de prijs is namelijk duidelijk op zowel de site als in het contract vermeld
De normen en waarden zijn prima. TS kon middels een abo goedkoop internetten. Hij wilde dit niet en betaalt liever per Mb omdat hij er amper gebruik van maakt. Ben kan er niets aan doen dat TS besluit gewoon een Gb te gebruikenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:31 schreef eight het volgende:
[..]
Jij vindt normen en waarden in een bedrijfscultuur onbelangrijk?
.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:32 schreef ejfaar het volgende:
[..]
De normen en waarden zijn prima. TS kon middels een abo goedkoop internetten. Hij wilde dit niet en betaalt liever per Mb omdat hij er amper gebruik van maakt. Ben kan er niets aan doen dat TS besluit gewoon een Gb te gebruiken
Dank, van kleine lettertjes is dus geen sprake. Toch is best schimmig om voorwaarden van andere producten/diensten te verstrekken die TS op dat moment niet koopt.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:34 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
http://www.ben.nl/doc_con(...)bonnees_20130701.pdf
Je krijgt die mogelijkheid er dus automatisch bij en daarom worden de tarieven vermeld. TS wil laten overkomen dat BEN een grote boze organisatie is, maar zoals je kunt zien is alles duidelijk vermeld. Die link die ik gaf kon je direct via de homepage komen (onderaan staat een kopje 'tarieven', niets schimmigs aan dus inderdaad)quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:55 schreef eight het volgende:
[..]
.
[..]
Dank, van kleine lettertjes is dus geen sprake. Toch is best schimmig om voorwaarden van andere producten/diensten te verstrekken die TS op dat moment niet koopt.
Dit hoor je te doen op het moment dat je van de dienst gebruik gaat maken.
Nee, dat de informatie vrij gemakkelijk voorhanden is wil nog niet zeggen dat Ben de klant duidelijk informeert want dat is zeker niet het geval. Het is pas duidelijk als Ben naar de voorwaarden verwijst op het moment dat je voor de eerste keer gebruik gaat maken van die dienst.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:57 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Je krijgt die mogelijkheid er dus automatisch bij en daarom worden de tarieven vermeld. TS wil laten overkomen dat BEN een grote boze organisatie is, maar zoals je kunt zien is alles duidelijk vermeld. Die link die ik gaf kon je direct via de homepage komen (onderaan staat een kopje 'tarieven', niets schimmigs aan dus inderdaad)
Het staat in je contract, dus je kan het weten. Ook is het algemene kennis dat je van die diensten gebruik kan maken, ook al heb je geen abo, en dat dit erg duur is.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:27 schreef eight het volgende:
[..]
Nee, dat de informatie vrij gemakkelijk voorhanden is wil nog niet zeggen dat Ben de klant duidelijk informeert want dat is zeker niet het geval. Het is pas duidelijk als Ben naar de voorwaarden verwijst op het moment dat je voor de eerste keer gebruik gaat maken van die dienst.
Nu is het zo dat zodra je een product/dienst van Ben afneemt je niet alleen de voorwaarden krijgt van de dienst die je afneemt, maar ook ongevraagd de voorwaarden krijgt van de diensten die je niet afneemt. Omdat je die diensten niet afneemt kijk je daar logischerwijs ook niet naar.
Je kan BEN niet verantwoordelijk houden voor het feit dat een klant het contract niet leest. De informatievoorziening is zeer goed bij BEN, alleen als je iets tekent zonder dat je weet waarvoor je tekent moet je niet klagen over consequenties. BEN geeft de mogelijkheid te internetten met betaling per MB, dit staat ook in het contract. Indien er dus daadwerkelijk gebruik gemaakt wordt, hoeft BEN dit niet opnieuw te lezen, omdat de klant er al voor getekend heeftquote:Op vrijdag 5 juli 2013 16:27 schreef eight het volgende:
[..]
Nee, dat de informatie vrij gemakkelijk voorhanden is wil nog niet zeggen dat Ben de klant duidelijk informeert want dat is zeker niet het geval. Het is pas duidelijk als Ben naar de voorwaarden verwijst op het moment dat je voor de eerste keer gebruik gaat maken van die dienst.
Nu is het zo dat zodra je een product/dienst van Ben afneemt je niet alleen de voorwaarden krijgt van de dienst die je afneemt, maar ook ongevraagd de voorwaarden krijgt van de diensten die je niet afneemt. Omdat je die diensten niet afneemt kijk je daar logischerwijs ook niet naar.
Dit is hiervoor al besproken. De mogelijkheid schijnt te bestaan. Ik ben van mening dat de provider dit niet standaard hoeft te doenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:22 schreef hugecooll het volgende:
Het zou overigens geen kwaad kunnen om een limiet te zetten op het 'buiten je pakket internetten'
Want?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:24 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat de provider dit niet standaard hoeft te doen
Om de redenen die al eerder besproken zijn. Als je namelijk het wel nodig hebt moet je hier gewoon gebruik van kunnen maken. Wil je niet voor verrassingen komen te staan, laat je er een limiet op zettenquote:
Ja, of andersom hè.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:26 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Om de redenen die al eerder besproken zijn. Als je namelijk het wel nodig hebt moet je hier gewoon gebruik van kunnen maken. Wil je niet voor verrassingen komen te staan, laat je er een limiet op zetten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |