Ja natuurlijk heb ik dat gedaan, ben gekke henkie niet.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom heb je het zelf niet gelijk uitgezet na dat gesprek? Nu zat er nog steeds een half uur tussen.
Zucht, ok negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de trollquote:Op maandag 1 juli 2013 12:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Sterker nog hij heeft er dus 2 gehad, 1 bij 128 en 1 bij 750.
Maar je had een waarschuwing gehad bij die 128 euro toch? Die telt ook lijkt me. Wat is er trollerig aan dat gedrag?quote:
Je zegt net dat je bij 128 een sms hebt gehad en 'technisch gezien ergens boven de 750'. Dat zijn er dan toch 2 of niet?quote:Op maandag 1 juli 2013 12:15 schreef rednitro het volgende:
[..]
Zucht, ok negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll negeer de troll
Scroll omhoog of stop trollen.
Nee kom op zeg ... een sms krijgen met een waarschuwing en dan bellen en horen dat het 128¤ is.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je zegt net dat je bij 128 een sms hebt gehad en 'technisch gezien ergens boven de 750'. Dat zijn er dan toch 2 of niet?
Je mag al van geluk spreken dat ze je uberhaupt hebben gewaarschuwd en afgesloten.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:26 schreef rednitro het volgende:
[..]
Nee kom op zeg ... een sms krijgen met een waarschuwing en dan bellen en horen dat het 128¤ is.
en dan een half uur later je factuur bekijken en 1050¤ zien?
Noem je dat een waarschuwings sms? de medewerker van Ben gaf zelf toe dat er niet tijdig een SMS verstuurd was. Als hun het al zeggen dan hoef ik dat punt verder niet meer te maken lijkt me.
Daar komt bij dat ik in dat half uur (na 16:28) NATUURLIJK "mobiele netwerken" heb uitgezet en het natuurlijk NOOIT niet met 800¤ kan zijn opgelopen als ik in dat half uur geen internet heb gebruikt.
Dat was al de dag ervoor gebeurd. Ben was gewoon traag.
Tuurlijk je kan roepen dat ik een lul ben, dat ik niet weet hoe met een smartphone om te gaan.
Allemaal prima, maar 1050¤ voor het uploaden van een filmpje is buiten proportioneel.
Ben best bereid te betalen hoor voor mijn fout.
Maar dan wel tot een Euro of 60, dat wind ik alleszins redelijk. Had de rekening 150¤ dan had ik het ook geslikt en betaald. Maar 1050¤ is buiten proportioneel.
Vind schoenen ook te duur dus ik blijf thuis.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:32 schreef kwiwi het volgende:
Als je de kosten voir internet buiten de bundel an sich achterlijk hoog vindt (en dat ben ik dan overigens met je eens), dan moet je je mobiel gewoon uit laten staan.
Dan doe je dat, eigen keuze.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:33 schreef rednitro het volgende:
[..]
Vind schoenen ook te duur dus ik blijf thuis.
3 tot 5 dagen.quote:Op maandag 1 juli 2013 12:35 schreef kwiwi het volgende:
Hoe lang gaat dat onderzoek van Ben eigenlijk duren? Hebben ze daar wat over gezegd?
Post je de uitkomst van het onderzoek hier? Ik ben nieuwsgierig naar wat er gaat gebeurenquote:
Waarom? Het abo biedt internet op nacalculatie, dat is iets anders als geen internet.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:07 schreef Kreator het volgende:
Moet zeggen dat ik het wel heel raar vind dat je data krijgt, terwijl je een abbo hebt met alleen maar bellen & sms.
Dat alleen al zou reden moeten zijn om niet te betalen.
Ligt er maar net aan hoe ze dat adverteren. Als er "geen internet nodig? Neem dan bellen+sms!!" staat en ergens helemaal onderaan in kleine lettertjes dat je dan ook data krijgt, dan is dat misleidend.quote:
Kijk hier maar.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:09 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan hoe ze dat adverteren. Als er "geen internet nodig? Neem dan bellen+sms!!" staat en ergens helemaal onderaan in kleine lettertjes dat je dan ook data krijgt, dan is dat misleidend.
Daar staat het inderdaad gewoon heel duidelijk in. (schandalig trouwens dat je niet zonder data kunt bestellen, maar goed dat is een ander verhaal)quote:Op maandag 1 juli 2013 13:10 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Kijk hier maar.
http://www.ben.nl/abonnementen
dat kan je toch gewoon?quote:Op maandag 1 juli 2013 13:12 schreef Kreator het volgende:
[..]
Daar staat het inderdaad gewoon heel duidelijk in. (schandalig trouwens dat je niet zonder data kunt bestellen, maar goed dat is een ander verhaal)
Bij Ben niet, kennelijk. Als ik het zo ff snel bekijk. Misschien zijn er nog wel andere abo's, dat kan ook.quote:
Het uploaden van dat filmpje gaat hem nu ¤ 1.050 kostenquote:Op maandag 1 juli 2013 10:27 schreef zwarteweduwe het volgende:
Sorry TS, ik had graag je verhaal willen lezen, maar je vreselijke filmpje onder je nick vraagt nogal wat negatieve aandacht. Ik kan je moeilijk serieus nemen.
Waarom schandalig, het is toch je vrije keuze om er mee akkoord te gaan of een ander abo te zoeken?quote:Op maandag 1 juli 2013 13:12 schreef Kreator het volgende:
[..]
Daar staat het inderdaad gewoon heel duidelijk in. (schandalig trouwens dat je niet zonder data kunt bestellen, maar goed dat is een ander verhaal)
Je kan toch gewoon geen bundel nemen? Volgens mij begrijp je het niet. Ze bieden aan dat je geen bundel neemt, maar kan internetten als je wil. Dat is volgens mij bij alle abo's zo hoor.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:15 schreef Kreator het volgende:
[..]
Bij Ben niet, kennelijk. Als ik het zo ff snel bekijk. Misschien zijn er nog wel andere abo's, dat kan ook.
Ik begrijp het wel.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:25 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon geen bundel nemen? Volgens mij begrijp je het niet. Ze bieden aan dat je geen bundel neemt, maar kan internetten als je wil. Dat is volgens mij bij alle abo's zo hoor.
Je zet internet niet toevallig aan... daar moet je toch wel wat voor doen. Je zegt ook niet dat je geen internet wil; alleen dat je geen bundel wil.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel.
Dat het overal zo is, neemt niet weg dat ik het raar vind. Je wil geen internet, maar je krijgt het toch en als je 1x ergens vergeet een vinkje uit te zetten krijg je een rekening van 1000 euro.
Ik heb me er nooit zo in verdiept, omdat ik wel internet wil, maar het zou toch mooi zijn als het gewoon standaard echt geblokkeerd is. Pas als je aangeeft dat je toch internet wil, gaat het aan. Dit klinkt meer als een opt-out abo.
@wokkel: No shit. *facepalm plaatje*
Ja, dat was dus mijn punt hè.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:57 schreef Catch22- het volgende:
Je zegt ook niet dat je geen internet wil; alleen dat je geen bundel wil.
Dan voel je je behoorlijk genaaid!quote:
Dat is wel raar. Aangezien er altijd direct verbinding wordt gemaakt als je de telefoon aanzet zit je altijd met extra kosten waar je niet om vraagt.quote:Op maandag 1 juli 2013 13:57 schreef Kreator het volgende:
Overigens, als ik mijn telefoon standaard uit de doos haal, is het allemaal al ingesteld op wél internet.
Service? Morele plicht bedoel je?quote:Op maandag 1 juli 2013 23:21 schreef Leandra het volgende:
TS heeft toch zelf het dataverkeer aangezet, dat is om een dienst vragen.
Je kunt het een hoop noemen, en het was een stukje service van Ben geweest als ze gewaarschuwd en/of afgesloten hadden, maar het is zeker geen oplichting dat ze dat niet gedaan hebben.
Wat betekent het woord "provider" volgens jou? Ik vertaal het naar "faciliteerder".quote:Op maandag 1 juli 2013 23:28 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Service? Morele plicht bedoel je?
Het is misbruik maken van mensen hun onwetendheid over mobiele telefoons, op een zeer smerige manier. Je kunt die fout onmogelijk bij de gebruiker neerleggen, de provider heeft ook zijn verplichtingen richting hun klanten.
Wat een onzin, als TS allemaal 0900 nummers gaat bellen kan je dat toch ook niet de provider verwijten (omdat 0900 buiten een bundel vallen)?quote:Op maandag 1 juli 2013 23:28 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Het is misbruik maken van mensen hun onwetendheid over mobiele telefoons, op een zeer smerige manier. Je kunt die fout onmogelijk bij de gebruiker neerleggen, de provider heeft ook zijn verplichtingen richting hun klanten.
Ken je de film Idiocracy?quote:Op maandag 1 juli 2013 23:28 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
En wat is dan het bezwaar om boven de zoveel euro af te sluiten?quote:Op maandag 1 juli 2013 23:35 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wat een onzin, als TS allemaal 0900 nummers gaat bellen kan je dat toch ook niet de provider verwijten (omdat 0900 buiten een bundel vallen)?
De provider heeft wel wat anders te doen dan iedere klant als een kleuter te behandelen, als je tegenwoordig een smartphone moet die alles kan, dan mag je ook zorgen dat dat ding geen dingen doet waarvan je niet wilt dat hij dat doet, en als je daar niet mee om kunt gaan, dan moet je misschien geen smartphone nemen.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:28 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Dus als TS 83 was geweest, dan was die rekening wel onterecht?quote:Op maandag 1 juli 2013 23:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
De provider heeft wel wat anders te doen dan iedere klant als een kleuter te behandelen, als je tegenwoordig een smartphone moet die alles kan, dan mag je ook zorgen dat dat ding geen dingen doet waarvan je niet wilt dat hij dat doet, en als je daar niet mee om kunt gaan, dan moet je misschien geen smartphone nemen.
TS lijkt me geen 83-jarige die het aanzetten van een mobieltje al een uitdaging vindt.
Daarbij wist TS kennelijk prima dat de wifi thuis niet meer werkte en dat er spontaan weer internet was toen hij de gegevenstoegang via mobiel netwerk ingeschakeld had.
Een ander gaat eerst z'n wifi fixen, en dan pas aan de telefoon klieren, maar TS vond het geen probleem mobiel dataverkeer aan te zetten, omdat dat filmpje even belangrijker was.
Had mama de stekker van de wifi eruitgetrokken zodat TS wel moest gaan slapen?
Filmpje uploaden of tethering omdat TS nog op de computer bezig was?
2 Jaar geleden ik had net een smartphone kreeg ik een SMS van T-mobile.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:21 schreef Leandra het volgende:
TS heeft toch zelf het dataverkeer aangezet, dat is om een dienst vragen.
Je kunt het een hoop noemen, en het was een stukje service van Ben geweest als ze gewaarschuwd en/of afgesloten hadden, maar het is zeker geen oplichting dat ze dat niet gedaan hebben.
Kijk voor de grap eens of het in de handleiding van je telefoon uitgelegd staat.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:46 schreef rednitro het volgende:
Ik heb zelf mobiele netwerk aan gezet, je klopt. Maar als je niet precies weet wat dat inhoud
Als dat is afgesproken binnen het contract dan is dat uiteraard geen bezwaar. Was die afspraak er nu?quote:Op maandag 1 juli 2013 23:39 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
En wat is dan het bezwaar om boven de zoveel euro af te sluiten?
betutteling...quote:Op maandag 1 juli 2013 23:39 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
En wat is dan het bezwaar om boven de zoveel euro af te sluiten?
"Ik heb een contract afgesloten maar ik heb niet gelezen wat erin stond en nu vind ik dat de provider mij had moeten beschermen". Zoiets?quote:Op maandag 1 juli 2013 23:46 schreef rednitro het volgende:
Ik heb zelf mobiele netwerk aan gezet, je klopt. Maar als je niet precies weet wat dat inhoud dan nog zoals andere al eerder aangaven vind ik dat Ben de verplichting heeft consumenten ook tegen zich zelf te beschermen.
Nee weet je wat ik dacht ... dat mijn zoon of dochter aan de instellingen van de telefoon had gezeten. Dat is wat ik dacht, en het aanvinken van mobiel netwerk zorgde ervoor dat mijn internet weer werkte. Ik dacht dat iemand die optie had uitgevinkt.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daarbij wist TS kennelijk prima dat de wifi thuis niet meer werkte en dat er spontaan weer internet was toen hij de gegevenstoegang via mobiel netwerk ingeschakeld had.
quote:
en de term 'mobiel netwerk' leek je over de wifi instellingen te gaan?quote:Op maandag 1 juli 2013 23:52 schreef rednitro het volgende:
[..]
Nee weet je wat ik dacht ... dat mijn zoon of dochter aan de instellingen van de telefoon had gezeten. Dat is wat ik dacht, en het aanvinken van mobiel netwerk zorgde ervoor dat mijn internet weer werkte. Ik dacht dat iemand die optie had uitgevinkt.
Ik kon me namelijk van mijn vorige telefoon herinneren dat roaming uitmoest.
Wat een onzin om te veronderstellen dat ik bewust wetende dat ik op het dure netwerk van de provider zat rustig internet ging zitten gebruiken. Natuurlijk was ik me daar totaal niet van bewust.
Nee, ik stel niet dat de rekening voor een 83-jarige wel onterecht was geweest, ik stel slechts dat je van een 83-jarige wellicht kunt verwachten dat ze het allemaal niet zo goed meer begrijpen, maar voor iemand die wel van deze tijd is, is dat simpelweg geen argument.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:45 schreef JoPiDo het volgende:
[...]
Dus als TS 83 was geweest, dan was die rekening wel onterecht?
Wat een kulargumenten weer.
Dit kan iedereen overkomen die zijn mobiel op een normale manier gebruikt. Je hoeft maar één verkeerde instelling ergens te hebben gezet of de verkeerde app gedownload en zonder dat je het door hebt ben je aan het downloaden of uploaden.
Nogmaals; iedereen snapt dat je nooit bewust voor meer dan 1000 euro gaat internetten binnen een paar uur/dagen. Dus is het een dienst waar je niet om gevraagd hebt.
Weet je, het is kennelijk te moeilijk voor je, zo'n smartphone, hou er maar mee op.quote:Op maandag 1 juli 2013 23:52 schreef rednitro het volgende:
[..]
Nee weet je wat ik dacht ... dat mijn zoon of dochter aan de instellingen van de telefoon had gezeten. Dat is wat ik dacht, en het aanvinken van mobiel netwerk zorgde ervoor dat mijn internet weer werkte. Ik dacht dat iemand die optie had uitgevinkt.
Wat een onzin om te veronderstellen dat ik bewust wetende dat ik op het dure netwerk van de provider zat rustig internet ging zitten gebruiken. Natuurlijk was ik me daar totaal niet van bewust.
Over wereldvreemde mensen gesprokenquote:Op maandag 1 juli 2013 23:54 schreef JoPiDo het volgende:
[..]jezus
Dat is geen betutteling, dat is eerlijk met je klanten omgaan. Beschermen tegen onverwachte kosten, omdat je als provider op een eerlijke manier je geld dient te verdienen.
Betutteling is je moeder die roept dat je een jas aan moet doen, niet als provider even waarschuwen dat je wellicht aan het einde van de maand een rekening dreigt te krijgen van 1000+ euro.
Je ziet toch wel het verschil tussen het icoon van een Wi-Fi verbinding en die van een 3g/h/g netwerk? Dat je dat de eerste minuten niet opvalt ok maar bijna een week?quote:Op maandag 1 juli 2013 23:52 schreef rednitro het volgende:
[..]
Onder dit motto kun je diefstal en moord ook goed praten; "dat mes tussen je ribben is gewoon omdat andere mensen er een ander moraal op na houden", "had je maar niet 's nachts op straat moeten lopen", "eng he, die boze buitenwereld", etc.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:20 schreef Maax het volgende:
[..]
Over wereldvreemde mensen gesproken
Heb je enig idee wat de doelstelling van een bedrijf is? Kennelijk niet, ik zal het je even uitleggen in simpele termen: Winst maken. Zoveel mogelijk.
En ja, dat doen ze vooral door mensen die buiten hun bundel zitten. Dat is hun verdienmodel.
Maar goed, eng he, die grote boze wereld
Jup, nu weet ik het zeker. Wereldvreemdquote:Op dinsdag 2 juli 2013 00:47 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Onder dit motto kun je diefstal en moord ook goed praten; "dat mes tussen je ribben is gewoon omdat andere mensen er een ander moraal op na houden", "had je maar niet 's nachts op straat moeten lopen", "eng he, die boze buitenwereld", etc.
Door de EU vast gesteld prijs voor internet in het buitenland. Deze hanteert BEN ook wel.quote:Internet ¤ 1.02 per MB
Downloadsnelheid 2 Mbps, uploadsnelheid 384 Kbps. Het gebruik van internet in Nederland wordt per etmaal
vastgesteld en naar boven afgerond op 1 MB of een veelvoud van 1 MB.
Dit is natuurlijk wel alleen zo voor de mensen die geen internet bundel hebben.quote:Gebruik van internet in
(per MB) ¤0.85
Heb je het topic gelezen?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:00 schreef Arduino het volgende:
Ok nu breekt mij klop bij BEN kun je goedkoper internetten in het buitenland als in nederland.
Nederlandse prijs
[..]
Door de EU vast gesteld prijs voor internet in het buitenland. Deze hanteert BEN ook wel.
[..]
Dit is natuurlijk wel alleen zo voor de mensen die geen internet bundel hebben.
bron:
http://www.ben.nl/doc_con(...)_abonnees_030413.pdf
Het verschil wordt trouwens nog groter omdat het maximale roaming tarief omlaag gaat.
http://tweakers.net/nieuw(...)eden-in-werking.html
Ik heb het topic helemaal gelezen en ik weet dat het niet over roaming ging. Na het lezen van het tweakers artikel realiseerde ik mij ineens dat het goedkoper voor hem was geweest als het in Belgie of welke andere EU lidstaat dan ook gebeurt was.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je het topic gelezen?
Het gaat niet over roaming namelijk.
Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:17 schreef Arduino het volgende:
[..]
Ik heb het topic helemaal gelezen en ik weet dat het niet over roaming ging. Na het lezen van het tweakers artikel realiseerde ik mij ineens dat het goedkoper voor hem was geweest als het in Belgie of welke andere EU lidstaat dan ook gebeurt was.
Nu zou je echter gewoon verwachten dat BEN een heel groot deel van deze rekening gewoon kwijt scheld.
Ik vind het ook erg raar dat die sms-jes pas zo laat krijgt. Bij t-mobile had je namelijk jaren geleden al dat na ongeveer 60-70 euro internetten je niet verder mocht internetten zonder eerst het service nummer te bellen en te bevestigen dat je dat wilde.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens.
Zeker ook omdat TS vanaf de eerste melding alles goed gedaan heeft. Dat de rekening dan nog eens ver-tien-voudigt, daar kun je TS de schuld niet van geven.
Bron:quote:Kijk voor de beschikbaarheid van mobiele netwerken in het buitenland en de verdeling van landen per zone op
www.ben.nl. De weergegeven tarieven voor bellen in en vanuit het buitenland zijn per minuut. Deze gelden voor
gesprekken met reguliere vaste en mobiele nummers. Voor het bellen naar servicenummers gelden andere tarieven en
voorwaarden.
Voor bellen binnen zone 1 betaal je per seconde met een minimum van 30 seconden. Voor gebeld worden binnen zone 1
betaal je per seconde. In zone 2 en 3 wordt de eerste minuut naar boven afgerond, vervolgens betaal je per 30 seconde,
voor zowel bellen als gebeld worden.
Het gebruik van internet wordt in het buitenland per sessie vastgesteld en naar boven afgerond op 10 KB of een
veelvoud van 10 KB. Je betaalt voor het gebruik van mobiel internet in alle zones maximaal ¤ 60.50 per maand, tenzij je
zelf via Ik Ben aangegeven hebt dat je onbeperkt gebruik wilt maken van mobiel internet.
Dat gaat allemaal over gebruik in het buitenland.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:38 schreef Arduino het volgende:
TS, ik zou nog niet te hard juichen maar een rekening van 1050 kan niet volgens de voorwaarden van BEN. Mits je niet per ongeluk aan hebt gegeven dat je gebruikt wilt maken van onbeperkt mobiel internet.
[..]
Bron:
Kan het inderdaad bijna niet geloven maar dat lijkt er inderdaad te staan.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:38 schreef Arduino het volgende:
TS, ik zou nog niet te hard juichen maar een rekening van 1050 kan niet volgens de voorwaarden van BEN. Mits je niet per ongeluk aan hebt gegeven dat je gebruikt wilt maken van onbeperkt mobiel internet.
[..]
Bron:
Maar jouw zaak gaat helemaal niet over roaming, over buitenland...quote:Op dinsdag 2 juli 2013 01:48 schreef rednitro het volgende:
[..]
Kan het inderdaad bijna niet geloven maar dat lijkt er inderdaad te staan.
of is het addertje onder het gras dat dit alleen geld voor internet in het buitenland?
Er staat alle zones?
Mocht Ben niet zelf willen kwijtschelden dan is het inderdaad handig dit wellicht is ter sprake te brengen.
Mijn dank! Dit is het soort info waar ik naar op zoek was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |