abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar maandag 1 juli 2013 @ 23:48:37 #126
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_128484597
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:39 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

En wat is dan het bezwaar om boven de zoveel euro af te sluiten?
betutteling...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 1 juli 2013 @ 23:51:44 #127
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_128484748
Ik heb ooit eens een rekening van 700 euro gehad omdat ik in het buitenland zou hebben gebeld.
Is toen uiteindelijk verlaagd. Ik heb wel het idee dat ze af en toe zo'n klapper maken.
pi_128484762
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:46 schreef rednitro het volgende:
Ik heb zelf mobiele netwerk aan gezet, je klopt. Maar als je niet precies weet wat dat inhoud dan nog zoals andere al eerder aangaven vind ik dat Ben de verplichting heeft consumenten ook tegen zich zelf te beschermen.
"Ik heb een contract afgesloten maar ik heb niet gelezen wat erin stond en nu vind ik dat de provider mij had moeten beschermen". Zoiets?
pi_128484774
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daarbij wist TS kennelijk prima dat de wifi thuis niet meer werkte en dat er spontaan weer internet was toen hij de gegevenstoegang via mobiel netwerk ingeschakeld had.

Nee weet je wat ik dacht ... dat mijn zoon of dochter aan de instellingen van de telefoon had gezeten. Dat is wat ik dacht, en het aanvinken van mobiel netwerk zorgde ervoor dat mijn internet weer werkte. Ik dacht dat iemand die optie had uitgevinkt.
Ik kon me namelijk van mijn vorige telefoon herinneren dat roaming uitmoest.
Wat een onzin om te veronderstellen dat ik bewust wetende dat ik op het dure netwerk van de provider zat rustig internet ging zitten gebruiken. Natuurlijk was ik me daar totaal niet van bewust.
pi_128484856
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:48 schreef Sjeen het volgende:

[..]

betutteling...
:') jezus

Dat is geen betutteling, dat is eerlijk met je klanten omgaan. Beschermen tegen onverwachte kosten, omdat je als provider op een eerlijke manier je geld dient te verdienen.

Betutteling is je moeder die roept dat je een jas aan moet doen, niet als provider even waarschuwen dat je wellicht aan het einde van de maand een rekening dreigt te krijgen van 1000+ euro.
  maandag 1 juli 2013 @ 23:56:55 #131
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_128484993
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:52 schreef rednitro het volgende:

[..]

Nee weet je wat ik dacht ... dat mijn zoon of dochter aan de instellingen van de telefoon had gezeten. Dat is wat ik dacht, en het aanvinken van mobiel netwerk zorgde ervoor dat mijn internet weer werkte. Ik dacht dat iemand die optie had uitgevinkt.
Wat een onzin om te veronderstellen dat ik bewust wetende dat ik op het dure netwerk van de provider zat rustig internet ging zitten gebruiken. Natuurlijk was ik me daar totaal niet van bewust.
en de term 'mobiel netwerk' leek je over de wifi instellingen te gaan? _O- :')

Ik hoop, puur door je arrogante houding hier en het halsstarrige volhouden dat jou geen blaam treft, dat je alles gewoon lekker moet betalen O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 2 juli 2013 @ 00:01:09 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128485182
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:45 schreef JoPiDo het volgende:
[...]
Dus als TS 83 was geweest, dan was die rekening wel onterecht?

Wat een kulargumenten weer.

Dit kan iedereen overkomen die zijn mobiel op een normale manier gebruikt. Je hoeft maar één verkeerde instelling ergens te hebben gezet of de verkeerde app gedownload en zonder dat je het door hebt ben je aan het downloaden of uploaden.

Nogmaals; iedereen snapt dat je nooit bewust voor meer dan 1000 euro gaat internetten binnen een paar uur/dagen. Dus is het een dienst waar je niet om gevraagd hebt.
Nee, ik stel niet dat de rekening voor een 83-jarige wel onterecht was geweest, ik stel slechts dat je van een 83-jarige wellicht kunt verwachten dat ze het allemaal niet zo goed meer begrijpen, maar voor iemand die wel van deze tijd is, is dat simpelweg geen argument.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 00:04:00 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128485283
quote:

[..]

Weet je, het is kennelijk te moeilijk voor je, zo'n smartphone, hou er maar mee op.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_128485775
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:54 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

:') jezus

Dat is geen betutteling, dat is eerlijk met je klanten omgaan. Beschermen tegen onverwachte kosten, omdat je als provider op een eerlijke manier je geld dient te verdienen.

Betutteling is je moeder die roept dat je een jas aan moet doen, niet als provider even waarschuwen dat je wellicht aan het einde van de maand een rekening dreigt te krijgen van 1000+ euro.
Over wereldvreemde mensen gesproken :')

Heb je enig idee wat de doelstelling van een bedrijf is? Kennelijk niet, ik zal het je even uitleggen in simpele termen: Winst maken. Zoveel mogelijk.

En ja, dat doen ze vooral door mensen die buiten hun bundel zitten. Dat is hun verdienmodel.

Maar goed, eng he, die grote boze wereld :*
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_128486083
quote:

[..]

Je ziet toch wel het verschil tussen het icoon van een Wi-Fi verbinding en die van een 3g/h/g netwerk? Dat je dat de eerste minuten niet opvalt ok maar bijna een week?

Wat ik ook apart vind is dat je niet verwacht extra te moeten betalen voor data verkeer als je het, zoals je zelf zegt, al eens bij tmobile hebt meegemaakt. Ik zou denken dat je een weloverwogen besluit voor een abbo zonder internetbundel hebt gemaakt en ontzettend oplet dat je niet weer moet betalen voor iets wat je niet wil.

Het had een nette service geweest als ze je eerder een melding hadden gestuurd maar er zijn hier genoeg Red flags geweest die een belletje hadden moeten laten rinkelen..
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 00:47:32 #136
236264 crew  capricia
pi_128486551
TS heeft in principe toch wel meteen correct gereageerd op de eerste waarschuwing? Ik vind het wel vaag dat de rekening dan toch nog oploopt tot boven de 1000 euro.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_128486554
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 00:20 schreef Maax het volgende:

[..]

Over wereldvreemde mensen gesproken :')

Heb je enig idee wat de doelstelling van een bedrijf is? Kennelijk niet, ik zal het je even uitleggen in simpele termen: Winst maken. Zoveel mogelijk.

En ja, dat doen ze vooral door mensen die buiten hun bundel zitten. Dat is hun verdienmodel.

Maar goed, eng he, die grote boze wereld :*
Onder dit motto kun je diefstal en moord ook goed praten; "dat mes tussen je ribben is gewoon omdat andere mensen er een ander moraal op na houden", "had je maar niet 's nachts op straat moeten lopen", "eng he, die boze buitenwereld", etc.
pi_128486635
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 00:47 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Onder dit motto kun je diefstal en moord ook goed praten; "dat mes tussen je ribben is gewoon omdat andere mensen er een ander moraal op na houden", "had je maar niet 's nachts op straat moeten lopen", "eng he, die boze buitenwereld", etc.
Jup, nu weet ik het zeker. Wereldvreemd :')
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 00:50:59 #139
236264 crew  capricia
pi_128486647
Ik wil van de mensen hier eigenlijk wel eens weten wat TS dan had moeten doen bij de eerste waarschuwing (toen het 128 euro was)?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_128486852
Ok nu breekt mij klop bij BEN kun je goedkoper internetten in het buitenland als in nederland.

Nederlandse prijs
quote:
Internet ¤ 1.02 per MB
Downloadsnelheid 2 Mbps, uploadsnelheid 384 Kbps. Het gebruik van internet in Nederland wordt per etmaal
vastgesteld en naar boven afgerond op 1 MB of een veelvoud van 1 MB.
Door de EU vast gesteld prijs voor internet in het buitenland. Deze hanteert BEN ook wel.
quote:
Gebruik van internet in
(per MB) ¤0.85
Dit is natuurlijk wel alleen zo voor de mensen die geen internet bundel hebben.
bron:
http://www.ben.nl/doc_con(...)_abonnees_030413.pdf

Het verschil wordt trouwens nog groter omdat het maximale roaming tarief omlaag gaat.
http://tweakers.net/nieuw(...)eden-in-werking.html
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 01:01:52 #141
236264 crew  capricia
pi_128486875
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 01:00 schreef Arduino het volgende:
Ok nu breekt mij klop bij BEN kun je goedkoper internetten in het buitenland als in nederland.

Nederlandse prijs

[..]

Door de EU vast gesteld prijs voor internet in het buitenland. Deze hanteert BEN ook wel.

[..]

Dit is natuurlijk wel alleen zo voor de mensen die geen internet bundel hebben.
bron:

Het verschil wordt trouwens nog groter omdat het maximale roaming tarief omlaag gaat.
http://tweakers.net/nieuw(...)eden-in-werking.html
Heb je het topic gelezen?
Het gaat niet over roaming namelijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_128487038
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 00:50 schreef Maax het volgende:

[..]

Jup, nu weet ik het zeker. Wereldvreemd :')
En dan is die wereld ook nog boos hè
pi_128487098
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 01:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb je het topic gelezen?
Het gaat niet over roaming namelijk.
Ik heb het topic helemaal gelezen en ik weet dat het niet over roaming ging. Na het lezen van het tweakers artikel realiseerde ik mij ineens dat het goedkoper voor hem was geweest als het in Belgie of welke andere EU lidstaat dan ook gebeurt was.

Nu zou je echter gewoon verwachten dat BEN een heel groot deel van deze rekening gewoon kwijt scheld.
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 01:20:40 #144
236264 crew  capricia
pi_128487129
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 01:17 schreef Arduino het volgende:

[..]

Ik heb het topic helemaal gelezen en ik weet dat het niet over roaming ging. Na het lezen van het tweakers artikel realiseerde ik mij ineens dat het goedkoper voor hem was geweest als het in Belgie of welke andere EU lidstaat dan ook gebeurt was.

Nu zou je echter gewoon verwachten dat BEN een heel groot deel van deze rekening gewoon kwijt scheld.
Daar ben ik het wel mee eens.
Zeker ook omdat TS vanaf de eerste melding alles goed gedaan heeft. Dat de rekening dan nog eens ver-tien-voudigt, daar kun je TS de schuld niet van geven.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_128487256
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 01:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens.
Zeker ook omdat TS vanaf de eerste melding alles goed gedaan heeft. Dat de rekening dan nog eens ver-tien-voudigt, daar kun je TS de schuld niet van geven.
Ik vind het ook erg raar dat die sms-jes pas zo laat krijgt. Bij t-mobile had je namelijk jaren geleden al dat na ongeveer 60-70 euro internetten je niet verder mocht internetten zonder eerst het service nummer te bellen en te bevestigen dat je dat wilde.

Voordat iedereen trouwens denkt dat ik ook per ongeluk doe. Dit was toen een bewuste keuze omdat ik toen een speciaal abonnement had waarbij je gewoon per maand +-20 aantal euro's telefoon rekening kocht en dit dan ook voor alles kon gebruiken. Doordat ik dat abonnement al heel had en steeds hield had ik een behoorlijk hoog tegoed waardoor het eigenlijk niets koste.
pi_128487330
TS, ik zou nog niet te hard juichen maar een rekening van 1050 kan niet volgens de voorwaarden van BEN. Mits je niet per ongeluk aan hebt gegeven dat je gebruikt wilt maken van onbeperkt mobiel internet.
quote:
Kijk voor de beschikbaarheid van mobiele netwerken in het buitenland en de verdeling van landen per zone op
www.ben.nl. De weergegeven tarieven voor bellen in en vanuit het buitenland zijn per minuut. Deze gelden voor
gesprekken met reguliere vaste en mobiele nummers. Voor het bellen naar servicenummers gelden andere tarieven en
voorwaarden.
Voor bellen binnen zone 1 betaal je per seconde met een minimum van 30 seconden. Voor gebeld worden binnen zone 1
betaal je per seconde. In zone 2 en 3 wordt de eerste minuut naar boven afgerond, vervolgens betaal je per 30 seconde,
voor zowel bellen als gebeld worden.
Het gebruik van internet wordt in het buitenland per sessie vastgesteld en naar boven afgerond op 10 KB of een
veelvoud van 10 KB. Je betaalt voor het gebruik van mobiel internet in alle zones maximaal ¤ 60.50 per maand, tenzij je
zelf via Ik Ben aangegeven hebt dat je onbeperkt gebruik wilt maken van mobiel internet.
Bron:
pi_128487391
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 01:38 schreef Arduino het volgende:
TS, ik zou nog niet te hard juichen maar een rekening van 1050 kan niet volgens de voorwaarden van BEN. Mits je niet per ongeluk aan hebt gegeven dat je gebruikt wilt maken van onbeperkt mobiel internet.

[..]

Bron:
Dat gaat allemaal over gebruik in het buitenland.
pi_128487393
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 01:38 schreef Arduino het volgende:

[..]

Bron:
Kan het inderdaad bijna niet geloven maar dat lijkt er inderdaad te staan.
of is het addertje onder het gras dat dit alleen geld voor internet in het buitenland?
Er staat alle zones?
Mocht Ben niet zelf willen kwijtschelden dan is het inderdaad handig dit wellicht is ter sprake te brengen.

Mijn dank! Dit is het soort info waar ik naar op zoek was.
pi_128487414
Dat staat allemaal toch echt duidelijk onder het kopje "Bellen in en vanuit het buitenland."
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 01:52:03 #150
236264 crew  capricia
pi_128487421
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 01:48 schreef rednitro het volgende:

[..]

Kan het inderdaad bijna niet geloven maar dat lijkt er inderdaad te staan.
of is het addertje onder het gras dat dit alleen geld voor internet in het buitenland?
Er staat alle zones?
Mocht Ben niet zelf willen kwijtschelden dan is het inderdaad handig dit wellicht is ter sprake te brengen.

Mijn dank! Dit is het soort info waar ik naar op zoek was.
Maar jouw zaak gaat helemaal niet over roaming, over buitenland...
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')