abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128457393
Wat een klapjosti's zitten hier tussen _O-
Totaal wereldvreemd
  Official ESF Kreviewer maandag 1 juli 2013 @ 13:55:40 #102
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128458095
quote:
11s.gif Op maandag 1 juli 2013 13:25 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon geen bundel nemen? Volgens mij begrijp je het niet. Ze bieden aan dat je geen bundel neemt, maar kan internetten als je wil. Dat is volgens mij bij alle abo's zo hoor.
Ik begrijp het wel.

Dat het overal zo is, neemt niet weg dat ik het raar vind. Je wil geen internet, maar je krijgt het toch en als je 1x ergens vergeet een vinkje uit te zetten krijg je een rekening van 1000 euro.
Ik heb me er nooit zo in verdiept, omdat ik wel internet wil, maar het zou toch mooi zijn als het gewoon standaard echt geblokkeerd is. Pas als je aangeeft dat je toch internet wil, gaat het aan. Dit klinkt meer als een opt-out abo.

@wokkel: No shit. *facepalm plaatje*
  maandag 1 juli 2013 @ 13:57:09 #103
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_128458168
quote:
7s.gif Op maandag 1 juli 2013 13:55 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik begrijp het wel.

Dat het overal zo is, neemt niet weg dat ik het raar vind. Je wil geen internet, maar je krijgt het toch en als je 1x ergens vergeet een vinkje uit te zetten krijg je een rekening van 1000 euro.
Ik heb me er nooit zo in verdiept, omdat ik wel internet wil, maar het zou toch mooi zijn als het gewoon standaard echt geblokkeerd is. Pas als je aangeeft dat je toch internet wil, gaat het aan. Dit klinkt meer als een opt-out abo.

@wokkel: No shit. *facepalm plaatje*
Je zet internet niet toevallig aan... daar moet je toch wel wat voor doen. Je zegt ook niet dat je geen internet wil; alleen dat je geen bundel wil.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Official ESF Kreviewer maandag 1 juli 2013 @ 13:57:58 #104
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128458210
quote:
11s.gif Op maandag 1 juli 2013 13:57 schreef Catch22- het volgende:
Je zegt ook niet dat je geen internet wil; alleen dat je geen bundel wil.
Ja, dat was dus mijn punt hè.

Overigens, als ik mijn telefoon standaard uit de doos haal, is het allemaal al ingesteld op wél internet.
pi_128458502
Gelukkig heb ik alles goed uit staan, alleen internet via wifi (95% van de tijd heb ik wel een verbinding in de buurt, die andere 5% kan ik prima zonder) en pre-paid, dus ook al mocht het helemaal mis gaan dan kost het me hooguit een paar tientjes :)
pi_128462947
Natuurlijk zegt de belmiep van het callcenter dat ze er naar gaan kijken en dat er kans is. Die heeft gewoon geen zin om in discussie te gaan ;)

Zo werkt de wereld.
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_128463683
Das duur porno kijken ! :D
Liefde en infectie
pi_128463749
quote:
10s.gif Op maandag 1 juli 2013 16:11 schreef lucky_m3 het volgende:
Das duur porno kijken ! :D
Dan voel je je behoorlijk genaaid!
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_128464651
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 16:13 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Dan voel je je behoorlijk genaaid!
Ach, kan TS tenminste zeggen dat hij genaaid is.
Liefde en infectie
pi_128465851
TS zorgt ervoor dat wij een lekker goedkoop data abbo hebben _O- _O-
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 1 juli 2013 @ 17:06:04 #111
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_128466116
quote:
14s.gif Op maandag 1 juli 2013 13:57 schreef Kreator het volgende:

Overigens, als ik mijn telefoon standaard uit de doos haal, is het allemaal al ingesteld op wél internet.
Dat is wel raar. Aangezien er altijd direct verbinding wordt gemaakt als je de telefoon aanzet zit je altijd met extra kosten waar je niet om vraagt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_128483079
Het heet oplichting als je mensen een rekening presenteert van meer dan 1000 euro voor een dienst waar ze eigenlijk niet om gevraagd hebben, maar alle heldere lichten hier doen net of het TS eigen schuld is.

Als Ben op een eerlijke manier met zijn klanten om zou gaan, was die verbinding bij 100 euro gewoon afgesloten in plaats van lekker die teller door laten lopen onder het motto "dan had je zelf maar beter moeten opletten". Iedereen begrijpt dat je niet bewust voor meer dan 1000 euro wil internetten, ondanks dat je een contract hebt getekend waarin die mogelijkheid wellicht verborgen zit.

Alhoewel ik vermoed dat Ben de rekening nog wel (flink) gaat verlagen.

Zijn er eigenlijk weleens rechtszaken gevoerd over dit onderwerp?
  maandag 1 juli 2013 @ 23:21:42 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128483209
TS heeft toch zelf het dataverkeer aangezet, dat is om een dienst vragen.
Je kunt het een hoop noemen, en het was een stukje service van Ben geweest als ze gewaarschuwd en/of afgesloten hadden, maar het is zeker geen oplichting dat ze dat niet gedaan hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 1 juli 2013 @ 23:28:21 #114
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_128483524
Is het al wel gezegd dat er gewoon wat vertraging zit in hoeveel BEN eerst ziet wat je gebruik is en wat het precies is? In dat half uur heb je niks verbruikt, maar werd pas verwerkt hoeveel je in de uren daarvoor had verbruikt. Daardoor is het alsnog opgelopen naar 1GB.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_128483527
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:21 schreef Leandra het volgende:
TS heeft toch zelf het dataverkeer aangezet, dat is om een dienst vragen.
Je kunt het een hoop noemen, en het was een stukje service van Ben geweest als ze gewaarschuwd en/of afgesloten hadden, maar het is zeker geen oplichting dat ze dat niet gedaan hebben.
Service? Morele plicht bedoel je?

Het is misbruik maken van mensen hun onwetendheid over mobiele telefoons, op een zeer smerige manier. Je kunt die fout onmogelijk bij de gebruiker neerleggen, de provider heeft ook zijn verplichtingen richting hun klanten.
  Moderator maandag 1 juli 2013 @ 23:34:14 #116
236264 crew  capricia
pi_128483818
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:28 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Service? Morele plicht bedoel je?

Het is misbruik maken van mensen hun onwetendheid over mobiele telefoons, op een zeer smerige manier. Je kunt die fout onmogelijk bij de gebruiker neerleggen, de provider heeft ook zijn verplichtingen richting hun klanten.
Wat betekent het woord "provider" volgens jou? Ik vertaal het naar "faciliteerder".
En dat is precies wat ze gedaan hebben.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_128483898
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:28 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Service? Morele plicht bedoel je?

Het is misbruik maken van mensen hun onwetendheid over mobiele telefoons, op een zeer smerige manier. Je kunt die fout onmogelijk bij de gebruiker neerleggen, de provider heeft ook zijn verplichtingen richting hun klanten.
Wat een onzin, als TS allemaal 0900 nummers gaat bellen kan je dat toch ook niet de provider verwijten (omdat 0900 buiten een bundel vallen)?
  maandag 1 juli 2013 @ 23:38:11 #118
66083 Platina
78th Element
pi_128484013
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:28 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Service? Morele plicht bedoel je?

Het is misbruik maken van mensen hun onwetendheid over mobiele telefoons, op een zeer smerige manier. Je kunt die fout onmogelijk bij de gebruiker neerleggen, de provider heeft ook zijn verplichtingen richting hun klanten.
Ken je de film Idiocracy?
pi_128484095
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:35 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Wat een onzin, als TS allemaal 0900 nummers gaat bellen kan je dat toch ook niet de provider verwijten (omdat 0900 buiten een bundel vallen)?
En wat is dan het bezwaar om boven de zoveel euro af te sluiten?
  maandag 1 juli 2013 @ 23:40:07 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_128484128
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:28 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Service? Morele plicht bedoel je?

Het is misbruik maken van mensen hun onwetendheid over mobiele telefoons, op een zeer smerige manier. Je kunt die fout onmogelijk bij de gebruiker neerleggen, de provider heeft ook zijn verplichtingen richting hun klanten.
De provider heeft wel wat anders te doen dan iedere klant als een kleuter te behandelen, als je tegenwoordig een smartphone moet die alles kan, dan mag je ook zorgen dat dat ding geen dingen doet waarvan je niet wilt dat hij dat doet, en als je daar niet mee om kunt gaan, dan moet je misschien geen smartphone nemen.

TS lijkt me geen 83-jarige die het aanzetten van een mobieltje al een uitdaging vindt.

Daarbij wist TS kennelijk prima dat de wifi thuis niet meer werkte en dat er spontaan weer internet was toen hij de gegevenstoegang via mobiel netwerk ingeschakeld had.

Een ander gaat eerst z'n wifi fixen, en dan pas aan de telefoon klieren, maar TS vond het geen probleem mobiel dataverkeer aan te zetten, omdat dat filmpje even belangrijker was.
Had mama de stekker van de wifi eruitgetrokken zodat TS wel moest gaan slapen?

Filmpje uploaden of tethering omdat TS nog op de computer bezig was?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_128484130
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:38 schreef Platina het volgende:

[..]

Ken je de film Idiocracy?
Ja, die ken ik en dat heeft hier geen reet mee te maken :')
pi_128484405
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

De provider heeft wel wat anders te doen dan iedere klant als een kleuter te behandelen, als je tegenwoordig een smartphone moet die alles kan, dan mag je ook zorgen dat dat ding geen dingen doet waarvan je niet wilt dat hij dat doet, en als je daar niet mee om kunt gaan, dan moet je misschien geen smartphone nemen.

TS lijkt me geen 83-jarige die het aanzetten van een mobieltje al een uitdaging vindt.

Daarbij wist TS kennelijk prima dat de wifi thuis niet meer werkte en dat er spontaan weer internet was toen hij de gegevenstoegang via mobiel netwerk ingeschakeld had.

Een ander gaat eerst z'n wifi fixen, en dan pas aan de telefoon klieren, maar TS vond het geen probleem mobiel dataverkeer aan te zetten, omdat dat filmpje even belangrijker was.
Had mama de stekker van de wifi eruitgetrokken zodat TS wel moest gaan slapen?

Filmpje uploaden of tethering omdat TS nog op de computer bezig was?
Dus als TS 83 was geweest, dan was die rekening wel onterecht?

Wat een kulargumenten weer.

Dit kan iedereen overkomen die zijn mobiel op een normale manier gebruikt. Je hoeft maar één verkeerde instelling ergens te hebben gezet of de verkeerde app gedownload en zonder dat je het door hebt ben je aan het downloaden of uploaden.

Nogmaals; iedereen snapt dat je nooit bewust voor meer dan 1000 euro gaat internetten binnen een paar uur/dagen. Dus is het een dienst waar je niet om gevraagd hebt.
pi_128484454
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:21 schreef Leandra het volgende:
TS heeft toch zelf het dataverkeer aangezet, dat is om een dienst vragen.
Je kunt het een hoop noemen, en het was een stukje service van Ben geweest als ze gewaarschuwd en/of afgesloten hadden, maar het is zeker geen oplichting dat ze dat niet gedaan hebben.
2 Jaar geleden ik had net een smartphone kreeg ik een SMS van T-mobile.
let op u gebruikt nu data terwijl u hiervoor geen abonnement heeft. de kosten hiervan bedragen 1¤ per 1mb. (geef even een ruwe gooi hoor, want ik weet het tarief niet uit m'n hoofd)

Dat koste me toen 8 Euro, dank u T-mobile voor de waarschuwing.
Ben stuurt pas bij 1050 een waarschuwing.

Want ik heb nog eens even naar mijn data verbruik zitten kijken.
Nu blijkt, ik heb getracht een filmpje te uploaden op Zondag, Maandag en Dinsdag.
Waarom 3 dagen? Omdat het faal netwerk van Ben het filmpje schijnbaar niet geuplaod kreeg.
Heb 3 of 4 dagen lang die upload terug zien komen. En steeds werd het weer afgebroken.

Tussen Zondag en Woensdag 1gb aan data verbruikt voor een filmpje van niet groter dan 150mb.

Ik kreeg Vrijdag pas een SMS. Veels te laat dus, het kwaad was al geschied.

Ik heb zelf mobiele netwerk aan gezet, je klopt. Maar als je niet precies weet wat dat inhoud dan nog zoals andere al eerder aangaven vind ik dat Ben de verplichting heeft consumenten ook tegen zich zelf te beschermen.
Voorlopig is het nog allerminst zeker dat ik het bedrag ook daadwerkelijk moet betalen.
Als Ben het netjes oplost dan is er niets aan de hand behalve dat ik op kosten ben gejaagd door de afsluiting en het moeten kopen van een extra pre paid sim kaart.
  maandag 1 juli 2013 @ 23:47:42 #124
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128484548
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:46 schreef rednitro het volgende:
Ik heb zelf mobiele netwerk aan gezet, je klopt. Maar als je niet precies weet wat dat inhoud
Kijk voor de grap eens of het in de handleiding van je telefoon uitgelegd staat.
pi_128484550
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 23:39 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

En wat is dan het bezwaar om boven de zoveel euro af te sluiten?
Als dat is afgesproken binnen het contract dan is dat uiteraard geen bezwaar. Was die afspraak er nu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')